PDA

Bekijk Volledige Versie : Online ontdopen loopt storm



Marsipulami
25-12-12, 21:05
Online ontdopen loopt storm

Geplaatst door onze redactie op dinsdag 25 december 2012 om 00:05u


HILVERSUM (RKnieuws.net) - Het loopt storm op de website www. ontdopen. nl. De site maakt het makkelijker om je uit te schrijven bij de katholieke kerk, en sinds een paar recente toespraken van de paus hebben steeds meer mensen daar interesse in. Bezoekersaantallen zijn van zo’n 10 per dag naar 10.000 gestegen. Dat meldt Ikon onder aanhaling van de NOS.

De paus zei dat het homohuwelijk het voortbestaan van het gezin op het spel zet. Er ontstond veel ophef over.

Tom Roes is de oprichter van de site. Als mijn ouders me bij volleybal in hadden geschreven, zou ik mezelf ook uit willen schrijven. Bij de kerk was dit moeilijker, daarom begon ik de site.

knuppeltje
26-12-12, 08:59
De paus zei dat het homohuwelijk het voortbestaan van het gezin op het spel zet. Er ontstond veel ophef over.

Tom Roes is de oprichter van de site. Als mijn ouders me bij volleybal in hadden geschreven, zou ik mezelf ook uit willen schrijven. Bij de kerk was dit moeilijker, daarom begon ik de site.

Mars toch. Je start eerst een topic waarin een kerkhistoricus beweert dat de paus niet een het woord homoseksualiteit in de mond heeft genomen, en nu dit. Ik weet wel, het was een Belgische kerkhistoricus, maar toch. Wat is het nu?

Tja, dadelijk klinkt er tijdens de mis alleen nog maar: het is hier zo stil in huis.......

Marsipulami
26-12-12, 10:24
Mars toch.
.......

Het is altijd goed om het kaf van het koren te scheiden. Die Tom Roes levert goed werk met zijn site. Hij werkt mee aan een bijbelse opdracht.

knuppeltje
26-12-12, 11:35
Het is altijd goed om het kaf van het koren te scheiden. Die Tom Roes levert goed werk met zijn site. Hij werkt mee aan een bijbelse opdracht.

Aan welke bijbelse opdracht? Er staan er zoveel in.

Maar hoe zat he nu? Had de paus het nu wel over homoseksuelen of niet?

super ick
26-12-12, 21:27
Goed initiatief. Een makkelijke manier om je definitief uit te laten schrijven.

Voor de Paus wederom een signaal om vooral in onderontwikkelde aan de weg te timmeren. Daar slikken ze die onzin nog wel. En zit de groei er goed in, tenminste als die domoren maar geen condooms gaan gebruiken.

Marsipulami
26-12-12, 21:47
Goed initiatief. Een makkelijke manier om je definitief uit te laten schrijven.

Voor de Paus wederom een signaal om vooral in onderontwikkelde aan de weg te timmeren. Daar slikken ze die onzin nog wel. En zit de groei er goed in, tenminste als die domoren maar geen condooms gaan gebruiken.

Volgens wikipedia verwijst jouw nick naar:


Über is een Duits woord dat "over" of "boven" betekent. Net als het Nederlandse over is het gerelateerd aan het Latijnse super en het Griekse ύπερ (hyper). Über krijgt, afhankelijk van de zin, de vierde of de derde naamval (datief en accusatief).

In Nederland en België heeft het woord een negatieve klank, omdat mensen het associëren met de term übermensch en ander jargon dat de nazi's gebruikten om hun vermeende superioriteit mee te verantwoorden.



Voel jij je werkelijk superieur ? Denk jij dat je beter bent dan andere mensen op deze planeet ? Ben je een moderne nazi ?

super ick
27-12-12, 08:47
Volgens wikipedia verwijst jouw nick naar:


Über is een Duits woord dat "over" of "boven" betekent. Net als het Nederlandse over is het gerelateerd aan het Latijnse super en het Griekse ύπερ (hyper). Über krijgt, afhankelijk van de zin, de vierde of de derde naamval (datief en accusatief).

In Nederland en België heeft het woord een negatieve klank, omdat mensen het associëren met de term übermensch en ander jargon dat de nazi's gebruikten om hun vermeende superioriteit mee te verantwoorden.



Voel jij je werkelijk superieur ? Denk jij dat je beter bent dan andere mensen op deze planeet ? Ben je een moderne nazi ?

Je moet niet zo diep denken over een nickje. Het stelt niets voor. Ik neem maar even aan dat jij je boodschapjes ook niet doet in een Marsipulamipak.

Superbenzine is zeker ook Nazibenzine? Supermarkt Nazimarkt?

Denkwerk van hoog niveau hoor. Mijn complimenten.

Als we klaar zijn met op de man spelen en de heks verbrand is kunnen we misschien weer terug naar de inhoud en de redenen gaan opsommen waarom de volgelingen hier zo massaal van hun geloof stappen.

Firefox
27-12-12, 11:15
Volgens wikipedia verwijst jouw nick naar:

Über is een Duits woord dat "over" of "boven" betekent. Net als het Nederlandse over is het gerelateerd aan het Latijnse super en het Griekse ύπερ (hyper). Über krijgt, afhankelijk van de zin, de vierde of de derde naamval (datief en accusatief).

In Nederland en België heeft het woord een negatieve klank, omdat mensen het associëren met de term übermensch en ander jargon dat de nazi's gebruikten om hun vermeende superioriteit mee te verantwoorden.



Voel jij je werkelijk superieur ? Denk jij dat je beter bent dan andere mensen op deze planeet ? Ben je een moderne nazi ?

Sterk staaltje van op de man spelen. Is dit een voorbeeld van de manier waarop roomsen met mensen om gaan?

Marsipulami
27-12-12, 11:36
Sterk staaltje van op de man spelen. Is dit een voorbeeld van de manier waarop roomsen met mensen om gaan?

Ja, je hebt gelijk.

Marsipulami
27-12-12, 11:40
misschien weer terug naar de inhoud en de redenen gaan opsommen waarom de volgelingen hier zo massaal van hun geloof stappen.

Misschien geloven ze niet meer in God ? Of nog men kan niet meer achter de boodschap van de RK kerk staan. In beide gevallen horen ze niet thuis in die club.

super ick
27-12-12, 15:11
Misschien geloven ze niet meer in God ? Of nog men kan niet meer achter de boodschap van de RK kerk staan. In beide gevallen horen ze niet thuis in die club.

We zijn het in ieder geval eens dat het maar een club is.

super ick
27-12-12, 15:13
Sterk staaltje van op de man spelen. Is dit een voorbeeld van de manier waarop roomsen met mensen om gaan?

Vind je dat echt een sterk staaltje?

super ick
27-12-12, 15:14
Misschien geloven ze niet meer in God ? Of nog men kan niet meer achter de boodschap van de RK kerk staan. In beide gevallen horen ze niet thuis in die club.

Denk dat ze nog wel in God geloven maar de kerk uitkakken, en terecht ook. Met leden zoals jij die mensen uitmaken voor Nazi omdat hun mening je niet bevalt.

Marsipulami
27-12-12, 15:18
Denk dat ze nog wel in God geloven maar de kerk uitkakken, en terecht ook. Met leden zoals jij die mensen uitmaken voor Nazi omdat hun mening je niet bevalt.

Gelukkig blijf jij altijd hoffelijk.

super ick
27-12-12, 15:31
Gelukkig blijf jij altijd hoffelijk.

Ik geef steekhoudende argumenten bij mijn mening. Jij fantaseerde een verhaaltje bij elkaar. Doet me denken aan de heksenverbranding. Die mensen werden ook gedemoniseerd met een fantasieverhaaltje voordat ze levend verbrand werden.

Firefox
27-12-12, 15:49
Vind je dat echt een sterk staaltje?

Ja, natuurlijk doen Mark en Knuppel, en jij ook soms, het nog een graadje erger, maar Mars komt goed mee.

Saul
27-12-12, 15:51
*pakt popcorn*

Firefox
27-12-12, 16:09
Misschien geloven ze niet meer in God ? Of nog men kan niet meer achter de boodschap van de RK kerk staan. In beide gevallen horen ze niet thuis in die club.

Deze paus is in alles het tegendeel van JC. Die sloot namelijk niemand uit. Hij vroeg niets, maar accepteerde mensen zoals ze waren.

knuppeltje
28-12-12, 08:14
Deze paus is in alles het tegendeel van JC. Die sloot namelijk niemand uit. Hij vroeg niets, maar accepteerde mensen zoals ze waren.

Wie joeg hij ook weer met grof geweld de tempel uit?

super ick
28-12-12, 08:23
Ja, natuurlijk doen Mark en Knuppel, en jij ook soms, het nog een graadje erger, maar Mars komt goed mee.

Ah, nee ik bedoelde niet erger maar origineler of kwalitatief zak maar zegge.
Ik vind het bruggetje van nickname naar Nazi erg slecht bedacht. Veel te ver gezocht en bovendien oerdom. Ik kan voor hem een veel korter en realistischer bruggetje maken van de kathozieke kerk naar de Nazies. Hoef ik niet te verzinnen. Alleen de geschiedenis aan te halen.

super ick
28-12-12, 08:24
*pakt popcorn*

:hihi:

Jaja, leuk hè?

super ick
28-12-12, 08:26
Wie joeg hij ook weer met grof geweld de tempel uit?

Vast de Marokkanen.

Marsipulami
29-12-12, 12:04
17025

Marsipulami
29-12-12, 14:36
De-Baptism at the 2008 Texas Freethought Convention - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=Z0Yn6vjktN0)