PDA

Bekijk Volledige Versie : Pretpark Walibi opent islamitische gebedsruimte



Marsipulami
27-12-12, 13:50
Pretpark Walibi opent gebedsruimte

Geplaatst door Ben Lange op maandag 24 december 2012 om 08:55u


BIDDINGHUIZEN (RKnieuws.net) - Pretpark Walibi Holland in Flevoland gaat een gebedsruimte inrichten voor islamitische bezoekers. Komend voorjaar komt er voor moslims een aparte plek om in alle rust te bidden. Tussen het berijden van achtbanen door kunnen zij dan hun kleedje spreiden in een speciaal daarvoor ingerichte ruimte, meldt dagblad Telegraaf.

Volgens woordvoerster Lindy Voskuil is er een toenemende vraag van religieuze gasten naar een eigen gebedslocatie. Islamitische bezoekers bleken er behoefte aan te hebben. Tot nu toe zochten ze zelf rustige plekken op in de buurt van de attracties, maar die plekken zijn er niet zoveel. De woordvoerster kon niet zeggen hoeveel procent van de Walibi-bezoekers islamitisch is.

Walibi is het eerste pretpark in Nederland met een aparte locatie om te bidden. De gebedsruimte komt recht achter de hoofdingang te liggen. Er wordt een bestaande ruimte voor aangepast.

Bij de Efteling in Kaatsheuvel merken ze niets van de toenemende vraag naar gebedsruimtes. Hooguit een of twee keer per jaar is er iemand die op een afgezonderde locatie wil bidden, zegt woordvoerder Koen Sanders. Het gebeurt echt heel incidenteel. In zo'n geval bekijken we ter plekke of er ergens een ruimte vrij is, bijvoorbeeld in een EHBO-post of een leeg restaurant.

Joesoef
27-12-12, 14:17
Ziekelijke katholieke jaloezie.

Egmond Codfried
27-12-12, 14:46
Ziekelijke katholieke jaloezie.

Zijn ze ook aan het provoceren van Wilders en verdienen ze ook van jou een strafpunt?

Charlus
27-12-12, 15:10
:hihi: Voor niet-forumgedegenereerden onbegrijpelijke reacties hierboven.

Islamitische gebedsruimte in een pretpark. De profeet draait zich nog eens om in zijn graf, kan niet missen. Wat doen vrome moslims heden ten dage? Ze wonen in kafirland en bezoeken aldaar een pretpark (nu gaat iemand reageren met de vraag of ze dat van mij soms niet mogen, ja hoor, van mij mogen ze). Het einde van de Islam nadert sluipend maar met rasse schreden.

Egmond Codfried
27-12-12, 15:18
Moslims zijn volop geintegreerd en bezoeken walibi in kennelijk zo grote mate dat walibi om hen te behouden deze service aanbiedt, ingegeven door handelsgeest, en waar anderen geen last van kunnen hebben, behalve natuurlijk als ze geen moslims willen tegenkomen op walibi.

super ick
27-12-12, 15:59
Het lijkt me sterk dat de vraag in Walibi groot is terwijl er in de Efteling nauwelijks sprake van vraag is.

Hier kunnen twee dingen aan de hand zijn.

Een knuffelaar denkt weer eens te weten waar behoefte aan is en slaat de plank weer eens mis. (Herinner de kerstboom die weg moest terwijl geen moslim zich er aan stoorde) of Er is een commercieel belang. De gedachte dat als er een ruimte is er vanzelf meer moslims komen. Iets dat wellicht begrijpelijk is maar of dat werkt?

super ick
27-12-12, 16:00
Moslims zijn volop geintegreerd en bezoeken walibi in kennelijk zo grote mate dat walibi om hen te behouden deze service aanbiedt, ingegeven door handelsgeest, en waar anderen geen last van kunnen hebben, behalve natuurlijk als ze geen moslims willen tegenkomen op walibi.

Andersdenkenden zijn alleen verboden in Mekka, niet in Walibi.

Egmond Codfried
27-12-12, 16:03
Is walibi misschien door een arabische sheick gekocht? ze hebben ook franse voetbalclubs gekocht. straks kan je naast patat ook couscous royal eten op walibi. heeft wilders hier al lucht van gekregen....

Egmond Codfried
27-12-12, 16:05
Is walibi misschien door een arabische sheick gekocht? ze hebben ook franse voetbalclubs gekocht. straks kan je naast patat ook couscous royal eten op walibi. heeft wilders hier al lucht van gekregen....

http://www.artikel7.nu/wp-content/uploads/2012/12/walibi.jpg

Saul
27-12-12, 16:09
Het lijkt me sterk dat de vraag in Walibi groot is terwijl er in de Efteling nauwelijks sprake van vraag is.

Hier kunnen twee dingen aan de hand zijn.

Een knuffelaar denkt weer eens te weten waar behoefte aan is en slaat de plank weer eens mis. (Herinner de kerstboom die weg moest terwijl geen moslim zich er aan stoorde) of Er is een commercieel belang. De gedachte dat als er een ruimte is er vanzelf meer moslims komen. Iets dat wellicht begrijpelijk is maar of dat werkt?

Wat de fuck kan jou het schelen of er in een pretpark een gebedsruimte is?

Waarom is het gvd steeds weer nieuws als de markt zich richt op moslims? Misschien om haat aan te wakkeren, wat denk jij?

Marsipulami
27-12-12, 16:12
Ziekelijke katholieke jaloezie.

Dat mag je wel zeggen. Ik eis ook een katholieke kapel op het terrein.

super ick
27-12-12, 16:19
Wat de fuck kan jou het schelen of er in een pretpark een gebedsruimte is?

Waarom is het gvd steeds weer nieuws als de markt zich richt op moslims? Misschien om haat aan te wakkeren, wat denk jij?

Het interesseerd mij ook niet. Als er behoefte aan is moeten ze het zeker doen.
Waarom denk je dat? Waarom vloek je? Is het de Mekka-opmerking?

Ik denk niet dat het bericht er is om haat aan te wakkeren. Denk jij van wel?

Saul
27-12-12, 16:24
Het interesseerd mij ook niet. Als er behoefte aan is moeten ze het zeker doen.
Waarom denk je dat? Waarom vloek je? Is het de Mekka-opmerking?

Ik denk niet dat het bericht er is om haat aan te wakkeren. Denk jij van wel?

Jep.
Waarom zijn media geïnteresseerd in een kleine ruimte die bedoeld is voor een handvol mensen? Omdat ze het een tof idee vinden zeker?

Man man sommige mensen kunnen zo slecht liegen.

super ick
27-12-12, 16:28
Jep.
Waarom zijn media geïnteresseerd in een kleine ruimte die bedoeld is voor een handvol mensen? Omdat ze het een tof idee vinden zeker?

Man man sommige mensen kunnen zo slecht liegen.

Ik denk dat het nieuws is omdat het nieuw is.

(leen)
27-12-12, 16:33
Tis gewoon vette reclame, Mascha is slimmer dan een ieder die er mee bezig is:boogjes:

Saul
27-12-12, 16:33
Ik denk dat het nieuws is omdat het nieuw is.

Ja man. Volwassen en getrouwd maar jokken als een klein kind. Waarom toch?

Egmond Codfried
27-12-12, 16:34
Ik denk dat het nieuws is omdat het nieuw is.

Ze zijn een holocaust aan het plannen en dit soort zaken worden gebruikt om angst bij 10% van de nederlanders te wekken, zodat men ongestraft allochtonen kan vermoorden en bestelen van hun gouden vullingen.

Saul
27-12-12, 16:38
Ze zijn een holocaust aan het plannen en dit soort zaken worden gebruikt om angst bij 105 van de nederlanders te wekken, zodat men ongestraft allochtonen kan vermoorden en bestelen van hun gouden vullingen.

:maf:

Egmond Codfried
27-12-12, 16:44
:maf:

ben je ook een moderator? doe je tegen betaling mee met de angstcultuur?

Fulanadetal
27-12-12, 17:33
Ze zijn een holocaust aan het plannen en dit soort zaken worden gebruikt om angst bij 10% van de nederlanders te wekken, zodat men ongestraft allochtonen kan vermoorden en bestelen van hun gouden vullingen.

Nou inderdaad mijn partner is Amazigh. Hij weet het niet maar ik val op zijn blokjesbeugel en aas op het metaal.
Het is slechts een kwestie van tijd. Vertel het hem niet, want ik weet je te vinden.

Eke
27-12-12, 18:44
Dat mag je wel zeggen. Ik eis ook een katholieke kapel op het terrein.


Mars, de ruimte staat open voor iedere Walibist die even behoefte heeft aan wat stilte om zich heen. Dus, wat houd je nog tegen ?

Eke
27-12-12, 18:51
zodat men ongestraft allochtonen kan vermoorden en bestelen van hun gouden vullingen. IEEEEKH..Wat schilder je toch altijd enge vooruitzichten, Egmond.

Heet dit nou angst- of haatzaaien, wat je steeds doet ?

Charlus
27-12-12, 19:06
Mars, de ruimte staat open voor iedere Walibist die even behoefte heeft aan wat stilte om zich heen.
Ik krijg uit het artikel niet de indruk van een algemene stilteruimte.

gebedsruimte gebedsruimte inrichten voor islamitische bezoekers voor moslims kleedje spreiden Islamitische bezoekers bidden gebedsruimte

Eke
27-12-12, 20:28
Ik krijg uit het artikel niet de indruk van een algemene stilteruimte.

"Pretpark Walibi opent gebedsruimte

Pretpark Walibi Holland in Biddinghuizen opent in het nieuwe seizoen een gebedsruimte. Daar zullen naar verwachting vooral islamitische bezoekers gebruik van gaan maken."

bekijk dit hele korte videootje, Charlus :
Pretpark Walibi Opent Gebedsruimte - Algemeen - Video - Zie.nl (http://www.zie.nl/video/algemeen/Pretpark-Walibi-opent-gebedsruimte/m1nz60mfu3w5)

en dan hoor je
"............Walabi benadrukt dat de ruimte bedoeld is voor iedereen met een behoefte aan stilte...."

Charlus
27-12-12, 20:54
Dat filmpje kende ik niet. Maar.

"............Walabi benadrukt dat de ruimte bedoeld is voor iedereen met een behoefte aan stilte...."
Een belachelijke uitspraak. Welke bezoekers van een pretpark hebben nu behoefte aan een stilteruimte, behalve moslims die zich verplicht achten om op bepaalde momenten van de dag te bidden? Gekronkel omdat ze niet willen toegeven dat ze specifiek moslims terwille zijn. Waarom?

Eke
27-12-12, 21:01
Ah, ok. Dat filmpje kende ik niet.

De Telegraaf is slordig met haar berichtgeving als het neigt naar Walibisten..
En toch tuinen er steeds weer mensen in.:moe:

Hoewel ze (de krant) wel een grappige opmerking over Wilders maakte in verband hiermee.
"Hij is een grote Eftelingfan.Bezoekt meerdere keren per jaar het park. Favouriete attractie :droomvlucht." :)

Karin.N
27-12-12, 21:27
Dat filmpje kende ik niet. Maar.

Een belachelijke uitspraak. Welke bezoekers van een pretpark hebben nu behoefte aan een stilteruimte, behalve moslims die zich verplicht achten om op bepaalde momenten van de dag te bidden? Gekronkel omdat ze niet willen toegeven dat ze specifiek moslims terwille zijn. Waarom?

Ik bijvoorbeeld. Dan ga ik met m'n pubers een dagje mee (als chauffeur en portemonnee), laat zedaar los en dan de mogelijkheid om een stil plekje op te zoeken, ach waarom niet

H.P.Pas
27-12-12, 21:39
Heet dit nou angst- of haatzaaien, wat je steeds doet ?

Noch, noch.
Het is geouwehoer.

super ick
28-12-12, 08:59
Ja man. Volwassen en getrouwd maar jokken als een klein kind. Waarom toch?

Ga er nu maar gewoon vanuit dat als mij wat gevraagd wordt op een forum ik de waarheid spreek.
Wat heeft liegen hier voor nut?

super ick
28-12-12, 09:03
Ik bijvoorbeeld. Dan ga ik met m'n pubers een dagje mee (als chauffeur en portemonnee), laat zedaar los en dan de mogelijkheid om een stil plekje op te zoeken, ach waarom niet

Ik denk dat het vrijwel de hele dag leeg staat.

super ick
28-12-12, 09:07
Ze zijn een holocaust aan het plannen en dit soort zaken worden gebruikt om angst bij 10% van de nederlanders te wekken, zodat men ongestraft allochtonen kan vermoorden en bestelen van hun gouden vullingen.

Don Quichotte

Good Kahuna
28-12-12, 09:53
ben je ook een moderator? doe je tegen betaling mee met de angstcultuur?

:haha:

Jij ziet echt overal moderators hè?

Charlus
28-12-12, 14:26
Ik bijvoorbeeld. Dan ga ik met m'n pubers een dagje mee (als chauffeur en portemonnee), laat zedaar los en dan de mogelijkheid om een stil plekje op te zoeken, ach waarom niet
Walibi wartaal. Je gaat met je koters een dagje naar een pretpark en af en toe trek je je terug in de stilteruimte om tot bezinning te komen, de hectiek van het pretpark van je af te laten glijden (met een hand aan het voorhoofd geslagen: "Mama moet weer even naar het speciale kamertje!"). Geloof je't zelf?

Karin.N
28-12-12, 14:28
Dat maak jij ervan, mag hoor.

Charlus
28-12-12, 14:29
Dat maak jij ervan, mag hoor.
Nogmaals: geloof je't zelf? Dan vrees ik voor je geestelijke gezondheid. Zou je echt echt echt in de gebedsruimte gaan zitten? Daar zit je dan. Denk erom, het is geen gezellige (maar rustige!) Brasserie waar je relaxed, cappuccino nuttigend een krantje leest.

Fulanadetal
28-12-12, 14:37
Ja maar Charlus jij weet toch niet wat zij voelt?

Ik vind een toilet vaak heerlijk rustig, deurtje dicht en chill, alleen jammer dat er altijd een wcpot in staat. Wel weer handig om op te zitten.

Bofko
28-12-12, 14:43
Ja maar Charlus jij weet toch niet wat zij voelt?

Ik vind een toilet vaak heerlijk rustig, deurtje dicht en chill, alleen jammer dat er altijd een wcpot in staat. Wel weer handig om op te zitten.

Kijk, een multifunctionele stilteruimte. :wijs: Is al rekening mee gehouden toen het park gebouwd werd.

Fulanadetal
28-12-12, 14:46
Nee maar wat ik bedoel, behoefte aan rust op zo'n dag is niet onwaarschijnlijk.

Karin.N
28-12-12, 14:52
Kijk, een multifunctionele stilteruimte. :wijs: Is al rekening mee gehouden toen het park gebouwd werd.


Kan ik tenminste ongestoord een boek lezen, klinkt mss gek, maar wanneer mijn kinderen en echtgenoot zich in allerlei 8banen bevinden, is dat voor mij een ontspannend tijdverdrijf.

Karin.N
28-12-12, 14:55
Ja maar Charlus jij weet toch niet wat zij voelt?

Ik vind een toilet vaak heerlijk rustig, deurtje dicht en chill, alleen jammer dat er altijd een wcpot in staat. Wel weer handig om op te zitten.


deed ik vroeger nog wel eens met 4 kleine handenbindertjes, ff time out op het toilet :D

Karin.N
28-12-12, 14:56
Nogmaals: geloof je't zelf? Dan vrees ik voor je geestelijke gezondheid. Zou je echt echt echt in de gebedsruimte gaan zitten? Daar zit je dan. Denk erom, het is geen gezellige (maar rustige!) Brasserie waar je relaxed, cappuccino nuttigend een krantje leest.

Wanneer ik een boek lees, ben ik niet gericht op mijn omgeving.

Fulanadetal
28-12-12, 14:58
Lezen in een capsule! Net als in Japan.

https://www.youtube.com/watch?v=Gp6mgEnKd8I

Eke
28-12-12, 15:14
Nogmaals: geloof je't zelf? Dan vrees ik voor je geestelijke gezondheid. Zou je echt echt echt in de gebedsruimte gaan zitten? Daar zit je dan. Denk erom, het is geen gezellige (maar rustige!) Brasserie waar je relaxed, cappuccino nuttigend een krantje leest.

Bekijk deze video, Charlus :

Achtbaan - Ingezonden - Video - Zie.nl (http://www.zie.nl/video/ingezonden/Achtbaan/m1cz7tlf99cr)


Reden genoeg om even je ogen te sluiten na afloop :hihi:

Charlus
28-12-12, 19:12
Ik wist dat er iets was, een gemeenschappelijke factor. Nu is het mij te binnen geschoten: een woningbouwvereniging die appartementen omtovert in 'halalwoningen' en naar analogie van Walibi verschrikt verklaart dat ze ook voor niet-moslims bedoeld zijn.
Er zijn (al dan niet vermeende) wensen van moslims, een organisatie geeft eraan toe maar we moeten vooral niet denken dat toegegeven wordt aan wensen van moslims. De stilteruimte onder de achtbaan? Toevallig dat die moslims van pas komt, is voor algemeen gebruik bedoeld. De Karin.N's, Eke's en Fulanadetal's bléven maar doorzeuren over een stilteruimte, vandaar.

Olive Yao
28-12-12, 20:26
.



Ik wist dat er iets was, een gemeenschappelijke factor. Nu is het mij te binnen geschoten: een woningbouwvereniging die appartementen omtovert in 'halalwoningen' en naar analogie van Walibi verschrikt verklaart dat ze ook voor niet-moslims bedoeld zijn.
Er zijn (al dan niet vermeende) wensen van moslims, een organisatie geeft eraan toe maar we moeten vooral niet denken dat toegegeven wordt aan wensen van moslims. De stilteruimte onder de achtbaan? Toevallig dat die moslims van pas komt, is voor algemeen gebruik bedoeld. De Karin.N's, Eke's en Fulanadetal's bléven maar doorzeuren over een stilteruimte, vandaar.

Er bestaan (in politieke filosofie) zgn. “wensbetreffende theorieën” en “ideaalbetreffende theorieën”. In wensbetreffende theorieën kan het bijvoorbeeld gaan om “optimale wensvervulling” of “het grootste goed voor het grootste aantal”. (Om precies te zijn kan het daar bij ideaalbetreffende theorieën ook om gaan, maar dan niet zuiver kwantitatief opgevat).

We kunnen aannemen dat het in beginsel goed is als mensen hun wensen vervullen. (Ideaalbetreffende theorieën kunnen zo'n standpunt verwerpen). Dat geldt ook als zij moslims zijn. Het is prettig voor hen als ze kunnen wonen zoals ze graag willen wonen, en in beginsel goed als zij hun woonwensen kunnen vervullen. (Dat zijzelf het misschien niet als wens opvatten maar als geloofsplicht maakt dit niet anders).

Dat kan – in wensbetreffende theorieën – anders zijn als hun woonwensvervulling ten koste gaat van andere wensvervulling en die andere wensvervulling zwaarder weegt. Is dat zo?

Eke
28-12-12, 20:50
.


Er bestaan (in politieke filosofie) zgn. “wensbetreffende theorieën” en “ideaalbetreffende theorieën”. In wensbetreffende theorieën kan het bijvoorbeeld gaan om “optimale wensvervulling” of “het grootste goed voor het grootste aantal”. (Om precies te zijn kan het daar bij ideaalbetreffende theorieën ook om gaan, maar dan niet zuiver kwantitatief opgevat).

We kunnen aannemen dat het in beginsel goed is als mensen hun wensen vervullen. (Ideaalbetreffende theorieën kunnen zo'n standpunt verwerpen). Dat geldt ook als zij moslims zijn. Het is prettig voor hen als ze kunnen wonen zoals ze graag willen wonen, en in beginsel goed als zij hun woonwensen kunnen vervullen. (Dat zijzelf het misschien niet als wens opvatten maar als geloofsplicht maakt dit niet anders).

Dat kan – in wensbetreffende theorieën – anders zijn als hun woonwensvervulling ten koste gaat van andere wensvervulling en die andere wensvervulling zwaarder weegt. Is dat zo?

Geen hond heeft er last van .
Tenzij....er in het openbare centrumpje onenigheid ontstaat over het gebruik van het gebedshuis.

Bv. Bid je met je mond open (geluid) of bid je met je mond dicht (stilte) :D

Eke
28-12-12, 21:01
Er zijn (al dan niet vermeende) wensen van moslims, een organisatie geeft eraan toe maar we moeten vooral niet denken dat toegegeven wordt aan wensen van moslims..

Want dan.........................................., Charlus ?

Joesoef
28-12-12, 21:57
Wat zegt Walibi er zelf over? Zometeen is het niet meer dan een gesopte bezemlast met een pijl op het plafond.

Saul
28-12-12, 22:22
Wat zegt Walibi er zelf over? Zometeen is het niet meer dan een gesopte bezemlast met een pijl op het plafond.

Een 'goed' verhaal moet je niet doodchecken.

-De vrije marktmedia

Joesoef
28-12-12, 22:45
Over de Efteling gaat ook zo een verhaal. In de praktijk komt het er op neer dan eens in de drie jaar wat spulletjes in een magazijntje of EHBO kamertje opzij worden geschoven voor een enkel persoon en voor maar vijf minuten. Thats it.

H.P.Pas
29-12-12, 00:25
Nogmaals: geloof je't zelf? Dan vrees ik voor je geestelijke gezondheid. Zou je echt echt echt in de gebedsruimte gaan zitten?

Waarom niet ?


Overigens heb ik als atheïstisch immigrant prettig geleefd in Italië. Crucifixen alom inderdaad; hamers en sikkels destijds ook overigens. Hoorde bij het straatbeeld.
De kerken tenslotte waren er koel, rustig, altijd open en vaak heel mooi. Je mocht er altijd in; als geluk had werd je door een Gregoriaans koortje verwend.
Een cultuurgoed van de bovenste plank.

super ick
29-12-12, 01:25
Over de Efteling gaat ook zo een verhaal. In de praktijk komt het er op neer dan eens in de drie jaar wat spulletjes in een magazijntje of EHBO kamertje opzij worden geschoven voor een enkel persoon en voor maar vijf minuten. Thats it.

Ik vroeg me daarom af of ze misschien hopen meer bezoekers te trekken. Daar draaid alles om voor een pretpark.

super ick
29-12-12, 01:27
Waarom niet ?

In verschillende steden in Limburg staan kerken die gebouwd zijn uit mergel. In Roermond staat een redelijk grote. Het bogenwerk binnen en buiten is prachtig.

Charlus
29-12-12, 02:08
.


Er bestaan (in politieke filosofie) zgn. “wensbetreffende theorieën” en “ideaalbetreffende theorieën”. In wensbetreffende theorieën kan het bijvoorbeeld gaan om “optimale wensvervulling” of “het grootste goed voor het grootste aantal”. (Om precies te zijn kan het daar bij ideaalbetreffende theorieën ook om gaan, maar dan niet zuiver kwantitatief opgevat).

We kunnen aannemen dat het in beginsel goed is als mensen hun wensen vervullen. (Ideaalbetreffende theorieën kunnen zo'n standpunt verwerpen). Dat geldt ook als zij moslims zijn. Het is prettig voor hen als ze kunnen wonen zoals ze graag willen wonen, en in beginsel goed als zij hun woonwensen kunnen vervullen. (Dat zijzelf het misschien niet als wens opvatten maar als geloofsplicht maakt dit niet anders).

Dat kan – in wensbetreffende theorieën – anders zijn als hun woonwensvervulling ten koste gaat van andere wensvervulling en die andere wensvervulling zwaarder weegt. Is dat zo?
Nee. Ik geef toe dat ik soms, mogelijk, niet geheel en al ondenkbaar, niet voor de volle 110% duidelijk ben in mijn vraagstelling. Dat een woningbouwvereniging of Walibi tegemoet komt aan de wensen van een bepaalde bevolkingsgroep, mits daarmee anderen niet benadeeld worden, is prima. Waar ik wel huiverig voor ben is een zeker hellend vlak waarbij een bepaalde partij niet duidelijk benadeeld wordt maar wel structureel moet inschikken en accepteren. Een lullig voorbeeld: kerkklokken waarbij het geniepige 'we komen er samen wel uit' neerkomt op gelovigen die iets willen wat ongelovigen maar moeten accepteren want anders zijn ze onverdraagzaam. Dit terzijde.
Waar ik op doelde is in Eke haar formulering:


Er zijn (al dan niet vermeende) wensen van moslims, een organisatie geeft eraan toe maar we moeten vooral niet denken dat toegegeven wordt aan wensen van moslims.Want dan.........................................., Charlus ?
Ik weet niet "want dan" maar ze (Walibi, woningbouwvereniging) staan daarover volgens mij wel angsten uit. Walibi is uitsluitend door manifeste of veronderstelde verlangens van moslims tot die gebedsruimte gekomen. Daar is in principe niet iets op tegen maar ik krijg de indruk dat Walibi denkt van wel. Ik vraag mij af of die indruk juist is.

Charlus
29-12-12, 02:17
Waarom niet ?
Irrelevant want onvergelijkbaar. Een dagje uit in een pretpark is niet gelijk aan proeven aan cultuurgoed zoals door jou omschreven of ga je me nou vertellen dat jij Walibi gaat bezoeken, speciaal om je onder te dompelen in het culturele erfgoed van de gebedsruimte daar? Ik ken 'die hard' atheïsten die de Kerst-nachtmis bijwonen vanwege de sfeer en de behoefte aan een moment van bezinning. Ook al niet vergelijkbaar met een bezoek aan de gebedsruimte in Walibi World.

(leen)
29-12-12, 12:37
[QUOTE=super ick;5150532]Ik vroeg me daarom af of ze misschien hopen meer bezoekers te trekken. Daar draaid alles om voor een pretpark.[/QUOTE

P.r.
de meeste moslims gaan niet uit de wachtrij om hun ding te doen, zeker niet als het groepje klein is.

H.P.Pas
29-12-12, 13:15
, speciaal om je onder te dompelen in het culturele erfgoed van de gebedsruimte

Hier slaat je levendige fantasie weer een keer op hol.
Buiten was het heet, stoffig en lawaaierig,in de gebedsruimte koel en verademend rustig. Meer niet, niks culturele onderdompeling.

Eke
30-12-12, 11:06
Buiten was het heet, sfoffig en lawaaierig,in de gebedsruimte koel en verademend rustig. .


Dat's genieten. :)

Nederlandertje
30-12-12, 13:29
Persoonlijk vind ik dat ze niet speciale gebedruimtes zouden moeten plaatsen.

Eke
30-12-12, 14:19
Persoonlijk vind ik dat ze niet speciale gebedruimtes zouden moeten plaatsen.

Want : jij bent ongelovig en houdt van constante drukte en hebt noch een gebedsruimte noch een stilteruimte nodig ?
En die andere Nederlanders dan ?

Nederlandertje
30-12-12, 14:39
Want : jij bent ongelovig en houdt van constante drukte en hebt noch een gebedsruimte noch een stilteruimte nodig ?
En die andere Nederlanders dan ?

Als je in de supermarkt bent is er toch ook geen gebedsruimte, Als je in de trein zit toch ook niet, Als je in het zwembad toch ook niet. Ik vind dat je maar gewoon thuis of in kerk,moskee of synagoge moet gaan bidden. Je weet wanneer je moet bidden dus dan zal je daar rekening mee moeten houden of een keertje zondigen.

super ick
30-12-12, 15:30
Als je in de supermarkt bent is er toch ook geen gebedsruimte, Als je in de trein zit toch ook niet, Als je in het zwembad toch ook niet. Ik vind dat je maar gewoon thuis of in kerk,moskee of synagoge moet gaan bidden. Je weet wanneer je moet bidden dus dan zal je daar rekening mee moeten houden of een keertje zondigen.

Maak je niet druk. Het is een storm in een glas water.
De meeste moslims zou het hun reet roesten. Alleen omdat zij denken dat de critici anti-islam of rascistisch zijn wordt er gereageerd.

Het is precies als Joesoef al schetste. Een paar keer per jaar is er eens een vraag.
Een stel luchtfietsers is met het verhaal aan de haal gegaan.

Eke
30-12-12, 16:01
Als je in de supermarkt bent is er toch ook geen gebedsruimte, Als je in de trein zit toch ook niet, Als je in het zwembad toch ook niet. Ik vind dat je maar gewoon thuis of in kerk,moskee of synagoge moet gaan bidden. Je weet wanneer je moet bidden dus dan zal je daar rekening mee moeten houden of een keertje zondigen.

Ben je wel eens met kinderen op stap geweest in een pretpark ? Das niet even uurtje er in en er uit. Dat duurt uuuuren.
Dus nogmaal mijn vraag betreffende jouw afwijzing :"En die andere Nederlanders dan" ?

Nederlandertje
30-12-12, 17:10
Ben je wel eens met kinderen op stap geweest in een pretpark ? Das niet even uurtje er in en er uit. Dat duurt uuuuren.
Dus nogmaal mijn vraag betreffende jouw afwijzing :"En die andere Nederlanders dan" ?

Wat is er met andere Nederlanders?

Joesoef
30-12-12, 17:45
Gewoon een fatamorgana.

Eke
30-12-12, 19:11
Wat is er met andere Nederlanders?

Ja, duhhhh..als jij niet kunt lezen....

Nederlandertje
30-12-12, 19:44
Ja, duhhhh..als jij niet kunt lezen....

Als je bedoelt Nederlandse gelovige dan is het antwoord dat kunnen ook thuis doen of bijvoorbeeld in een kerk.
Als je bedoelt Nederlanders die stilte zoeken is mijn antwoord heel makkelijk dan moet je niet naar een pretpark gaan maar bijvoorbeeld naar een museum.

Eke
30-12-12, 20:08
Als je bedoelt Nederlandse gelovige dan is het antwoord dat kunnen ook thuis doen of bijvoorbeeld in een kerk.
Als je bedoelt Nederlanders die stilte zoeken is mijn antwoord heel makkelijk dan moet je niet naar een pretpark gaan maar bijvoorbeeld naar een museum.

Nou, dit is wel raar (met dank aan Fulanadental :hihi:)

Charlus
30-12-12, 20:42
De teneur is nu zo'n beetje: een Islamitische gebedsruimte is prima want niet-moslims mogen 'm gebruiken als stilteruimte en daaraan blijkt een enorme behoefte te bestaan onder witte autochtonen. Vreemd dat ze nooit eerder hebben aangedrongen op een broodnodige stilteruimte in Walibi. Welk wonderlijk mechanisme schuilt hierachter? Schuchterheid? Niet durven vragen hoe hoog de nood ook is? Godzijdank zijn er moslims die nu de hete kastanjes uit het vuur hebben gesleept.
Stel dat Walibi de Islamitische gebedsruimte uitsluitend openstelt voor moslims die moeten bidden? Ook dan geen bezwaar? Kijk, moslims vinden dat ze van hun geloof een paar keer per dag moeten bidden en dat bidden doen ze natuurlijk bij voorkeur niet tijdens een ritje op de achtbaan. Heel netjes en klantvriendelijk dat Walibi een voorziening treft. Niet-moslims hoeven niet een paar keer per dag te bidden dus waarom zou de Islamitische gebedsruimte algemeen opengesteld moeten worden? Snap ik niets van. Ik klaag toch ook niet over het feit dat in een publiek herentoilet geen bak is waar ik mijn gebruikte maandverband of tampons kwijt kan?

The_Grand_Wazoo
30-12-12, 20:53
Lees Super Ick en leer dat het over helemaal niets gaat. Het is iets omdat jij je er over opwindt.

Charlus
30-12-12, 21:34
Lees Super Ick en leer dat het over helemaal niets gaat. Het is iets omdat jij je er over opwindt.
Super Ick heeft aangetoond dat Walibi geen Islamitische gebedsruimte gaat openen? Die post heb ik even gemist.

super ick
30-12-12, 21:41
De teneur is nu zo'n beetje: een Islamitische gebedsruimte is prima want niet-moslims mogen 'm gebruiken als stilteruimte en daaraan blijkt een enorme behoefte te bestaan onder witte autochtonen. Vreemd dat ze nooit eerder hebben aangedrongen op een broodnodige stilteruimte in Walibi. Welk wonderlijk mechanisme schuilt hierachter? Schuchterheid? Niet durven vragen hoe hoog de nood ook is? Godzijdank zijn er moslims die nu de hete kastanjes uit het vuur hebben gesleept.

Ik zie het er nog van komen dat die gebedsruimte zo druk bezocht gaat worden dat men voor de rust in de achtbaan gaat zitten.

super ick
30-12-12, 21:45
Super Ick heeft aangetoond dat Walibi geen Islamitische gebedsruimte gaat openen? Die post heb ik even gemist.

Vind het een non discussie omdat er in de praktijk nauwelijks vraag naar is. Zoals ik mij al eerder afvroeg zie ik twee mogelijkheden:

Walibi hoopt zo meer bezoekers te trekken of 1 of andere luchtfietser probeert weer eens te denken voor een doelgroep waar hij geen deel van uitmaakt en slaat de plank volledig mis.

Aangezien Walibi een commerciële instelling is denk ik het eerste. Of het gaat werken betwijfel ik.

Er is in ieder geval geen sprake van druk. Tenminste........... ik heb geen schreeuwende moslims gezien die de vlag van Walibi in de fik steken.

Karin.N
30-12-12, 23:48
Als je bedoelt Nederlandse gelovige dan is het antwoord dat kunnen ook thuis doen of bijvoorbeeld in een kerk.
Als je bedoelt Nederlanders die stilte zoeken is mijn antwoord heel makkelijk dan moet je niet naar een pretpark gaan maar bijvoorbeeld naar een museum.

Ja, m'n kinderen gaan graag naar een pretpark, dus mot ik mee, ja! Tis niet echt mijn ding, zeker niet nu ze groter zijn en vooral in 8 banen willen. Daar krijg je mij dus ECHT niet in. En daarnaast waarom denk jij je te bemoeien met de redenen waarom ik naar een pretpark ga en wat ik daar verder wil uitspoken.

Nederlandertje
30-12-12, 23:50
Ja, m'n kinderen gaan graag naar een pretpark, dus mot ik mee, ja! Tis niet echt mijn ding, zeker niet nu ze groter zijn en vooral in 8 banen willen. Daar krijg je mij dus ECHT niet in. En daarnaast waarom denk jij je te bemoeien met de redenen waarom ik naar een pretpark ga en wat ik daar verder wil uitspoken.

Ik geef alleen mijn mening.

Karin.N
30-12-12, 23:52
De teneur is nu zo'n beetje: een Islamitische gebedsruimte is prima want niet-moslims mogen 'm gebruiken als stilteruimte en daaraan blijkt een enorme behoefte te bestaan onder witte autochtonen. Vreemd dat ze nooit eerder hebben aangedrongen op een broodnodige stilteruimte in Walibi. Welk wonderlijk mechanisme schuilt hierachter? Schuchterheid? Niet durven vragen hoe hoog de nood ook is? Godzijdank zijn er moslims die nu de hete kastanjes uit het vuur hebben gesleept.
Stel dat Walibi de Islamitische gebedsruimte uitsluitend openstelt voor moslims die moeten bidden? Ook dan geen bezwaar? Kijk, moslims vinden dat ze van hun geloof een paar keer per dag moeten bidden en dat bidden doen ze natuurlijk bij voorkeur niet tijdens een ritje op de achtbaan. Heel netjes en klantvriendelijk dat Walibi een voorziening treft. Niet-moslims hoeven niet een paar keer per dag te bidden dus waarom zou de Islamitische gebedsruimte algemeen opengesteld moeten worden? Snap ik niets van. Ik klaag toch ook niet over het feit dat in een publiek herentoilet geen bak is waar ik mijn gebruikte maandverband of tampons kwijt kan?

Wanneer het een algemene stilteruimte was genoemd hadden we jou niet gehoord, al zul je dat nu ontkennen :hihi: . Maar nu het een gebedsruimte voor moslims wordt genoemd, is u opeens aanwezig. Waarom? Wat boeit het je of daar een gebedsruimte komt.

Karin.N
30-12-12, 23:54
Ik geef alleen mijn mening.

Dan deel ik bij deze mede, dat ik mij daa niets van aantrek en dat de kans aanwezig is dat ik straks gebruik maak van die stilteruimte, ja. Die nu uiteraard met spoed dient te komen, anders zal Walibi wat met mij gaan beleven.:D

Nederlandertje
30-12-12, 23:55
Dan deel ik bij deze mede, dat ik mij daa niets van aantrek en dat de kans aanwezig is dat ik straks gebruik maak van die stilteruimte, ja. Die nu uiteraard met spoed dient te komen, anders zal Walibi wat met mij gaan beleven.:D

Je mag je daar niks van aantrekken dat is jou goed recht.

Charlus
31-12-12, 00:42
Wanneer het een algemene stilteruimte was genoemd hadden we jou niet gehoord, al zul je dat nu ontkennen :hihi: . Maar nu het een gebedsruimte voor moslims wordt genoemd, is u opeens aanwezig. Waarom? Wat boeit het je of daar een gebedsruimte komt.
Van een algemene stilteruimte zou ik niets bijzonders hebben gevonden. Als je mijn post zorgvuldig leest, zul je bemerken dat ik evenmin problemen zie in een exclusief voor moslims toegankelijke Islamitische gebedsruimte. Ik vind het lichtelijke gekronkel van Walibi en die woningbouwvereniging met de halalwoning opmerkenswaardig. Sommige prikkers hier die ineens doen alsof zo'n stilteruimte in een pretpark voldoet aan een algemene, ook door hen gedeelde behoefte, zijn ook ietwat potsierlijk.

knots71karel
31-12-12, 01:20
Mars, de ruimte staat open voor iedere Walibist die even behoefte heeft aan wat stilte om zich heen. Dus, wat houd je nog tegen ?

Net zoiets als in het VU medisch cenrum A,DAM, daar is ook een gebedsruimte voor iedereen die er behoefte aan heeft

(leen)
31-12-12, 10:59
Want : jij bent ongelovig en houdt van constante drukte en hebt noch een gebedsruimte noch een stilteruimte nodig ?
En die andere Nederlanders dan ?

Het toeval wil dat ik het park tamelijk goed ken,
Je kan er gerust van uit gaan dat er plenty rustige hoekjes met een bankje zijn waar je een boekje kan lezen.
Constante drukte is nu al gemakklijk te vermijden.

702-386-5397
31-12-12, 11:31
Jeetje, dit bericht bezorgt al die islamofoben vast slapeloze nachten :hihi:

Nog even en heel Nederland onderwerpt zich aan de islam :haha: