PDA

Bekijk Volledige Versie : Opnieuw aangifte tegen Jorge Zorreguieta



super ick
02-01-13, 10:16
Gepubliceerd:
Laatste update: 2 januari 2013 08:46
2 januari 2013 10:07
Opnieuw aangifte tegen Jorge Zorreguieta
AMSTERDAM - Nabestaanden van vier verdwenen Argentijnen hebben aangifte gedaan tegen Jorge Zorreguieta, de vader van Prinses Máxima.
Foto: ANP Dat melden Argentijnse media woensdagochtend.

Zorreguieta was staatssecretaris van landbouw en veehouderij tijdens de dictatuur van Jorge Videla in het Zuid-Amerikaanse land. Het viertal verdween tijdens de periode dat Zorreguieta leiding gaf aan het landbouwinstituut INTA. Veel werknemers werden in de jaren van dictatuur ontslagen omdat zij de oppositie steunden.


Een aantal van deze in die periode ontslagen werknemers verdween. Hun nabestaanden hebben nu gekozen voor aangifte. Een gerechtelijk vooronderzoek zal snel volgen. Zorreguieta is in zijn vaderland al vaker in verband gebracht met verdwijningen.

Zorreguieta heeft in 2011 al betoogd met de verdwijningen niets te maken te hebben, omdat ze gebeurden voordat hij secretaris landbouw en veehouderij was.

Ook in Nederland werd al eens aangifte gedaan tegen Zorreguieta. De vader van Máxima werd echter niet vervolgd door het Openbaar Ministerie, omdat er voor Nederland geen rechtsmacht was.

Tijdens de militaire junta van Jorge Videla, die Argentinië tussen 1976 en 1981 in zijn greep hield, vielen meer dan 12.000 slachtoffers.

Door: NU.nl

Karin.N
02-01-13, 10:28
Ik vind het terecht wanneer mensen vervolgd worden wanneer ze worden verdacht van misdrijven. Wanneer de vader van Maxima fout is geweest, moet hij daarvoor terecht staan.

Maar ik vraag me wel af of deze mensen Jorge ook hadden laten vervolgen wanneer WA nooit een relatie gehad zou hebben met Maxima en Jorge hier in Nederland een zeer onbekend persoon zou zijn.

super ick
02-01-13, 10:51
Ik vind het terecht wanneer mensen vervolgd worden wanneer ze worden verdacht van misdrijven. Wanneer de vader van Maxima fout is geweest, moet hij daarvoor terecht staan.

Maar ik vraag me wel af of deze mensen Jorge ook hadden laten vervolgen wanneer WA nooit een relatie gehad zou hebben met Maxima en Jorge hier in Nederland een zeer onbekend persoon zou zijn.

Als hij hoog en droog in Argentinie had gezeten was er waarschijnlijk geen aangifte gedaan. De arm van de wet was dan te kort geweest. Als hij in Nederland verblijft en hier kan worden aangehouden dan veranderd de zaak.........
Ik kan mij dus wel voorstellen dat deze mensen aangifte hebben gedaan.

Vergeet niet dat landbouw niet vergeleken mag worden met de portefeulille landbouw hier in Nederland. Landbouw was destijds in Argentinie de grootste bron van inkomsten. Het belangrijkste departement. Het lijkt mij logisch dat daar een echte vertrouweling heeft gezeten.

De bewijslast ligt moeilijk. Wie toont keihard aan dat hij er van geweten heeft? Het ligt wel voor de hand. De verdenking alleen maakt hem natuurlijk wel besmet.
Maar heeft hij wel geweten wat er gebeurde maar zich alleen bezig gehouden met landbouw of heeft hij het gedachtengoed gedeeld en tegenstanders indirect op laten ruimen?

Het begint er een beetje op te lijken dat de Oranjes vallen op foute figuren. Lid van de Hitlerjugend, lid van de SS. En altijd weer een verklaring om het goed te praten.
Maxima is niet verantwoordelijk voor de daden van haar vader. Maar niemand mag zijn ogen sluiten omdat hij de vader van Maxima is.

mark61
02-01-13, 13:21
Uh, dame en heer, het gaat nu om een aangifte in Argentinië, door Argentijnen, als ik het goed lees. Niet over die vorige aangifte ooit in NL.

super ick
02-01-13, 16:47
Uh, dame en heer, het gaat nu om een aangifte in Argentinië, door Argentijnen, als ik het goed lees. Niet over die vorige aangifte ooit in NL.

Ja ik was er inmiddels achter. Daar gaat mijn zorgvuldig geformuleerde quote.....

Enfin, wat als hij vervolgd dreigd te worden en hij zit in Nederland? Dat kan een aardige rel worden. Volgens mij hebben wij geen uitleveringsverdrag met Argentinië. Dan kan de rest van dat juntatuig ook hier een veilige place to stay vinden.
Een beetje de omgedraaide wereld. Eerst zij onze oorlogsmisdadigers onderdak geven en straks wij die van hen?

Hawa
02-01-13, 17:15
screnen.Iedereen onder de balk. dat gezeik over goed en kwaad. Het kwaad heeft het goed weer gebouwd,
en whatever,
iedereen slacht er kaar af
elke minuut
gegil
gbraak
dood
in slek.

kijk geschiedenis
nog steeds
niet opgelost
ontevree!
is niet oke?

laat het.
pak die pschyopaten
aan die
zogenaamde
Heren in Het Geld.
de HHG!

maw
Hoeren
Hijgen
in Genot!

De HHG/band.

nou die Zorgquita
is geschiedenis.

pak die Bosnie aan
die VN/organisatie.

HOEREN GINGEN NEUKEN
al die viespeuken
het was die HANDEL IN GENOT!!!

Maar die HOEREN waren MEISJES=
GERONSELD
GEDWONGEN
IN HANDEL
VAN GELD!!

ZIE die zwaarden meppen,slaan
in dood
en genot
waar het snot
in de goten
kwijnt.

zie die handel
ZORGORIETA IS
NOT DONE!!!!!

ASS HOLL!!!


vader van Maxima was Bask!
zelfde als Evita Peron.

Ik vind dat Nederlandse regering
voor Maxima moet opkomen
en alles
onderzoeken
wat er gaande is.

Of zet aub Abraham Moskovitsch in.

Ik kijk erna uit.

mark61
02-01-13, 20:44
Ja ik was er inmiddels achter. Daar gaat mijn zorgvuldig geformuleerde quote.....

Enfin, wat als hij vervolgd dreigd te worden en hij zit in Nederland? Dat kan een aardige rel worden. Volgens mij hebben wij geen uitleveringsverdrag met Argentinië. Dan kan de rest van dat juntatuig ook hier een veilige place to stay vinden.
Een beetje de omgedraaide wereld. Eerst zij onze oorlogsmisdadigers onderdak geven en straks wij die van hen?

Waarom zou ie hier zitten? Hij komt hier hoogst zelden, ligt gevoelig. Woont gewoon in Argentinië hoor. En het valt nog maar te bezien of justitie daar er nog zin in heeft.

CONTRA
02-01-13, 21:07
Enfin, wat als hij vervolgd dreigd te worden en hij zit in Nederland? Dat kan een aardige rel worden. Volgens mij hebben wij geen uitleveringsverdrag met Argentinië.

uitleveren aan argentinië net als de nederlands-argentynse piloot poch is uitgeleverd

mark61
02-01-13, 21:25
uitleveren aan argentinië net als de nederlands-argentynse piloot poch is uitgeleverd

Nou die hebben ze speciaal in Madrid laten oppakken omdat Spanje wel een uitleveringsverdrag heeft. Geintje van de NLse justitie, Spanjaarden ingeseind.

CONTRA
02-01-13, 22:22
Nou die hebben ze speciaal in Madrid laten oppakken omdat Spanje wel een uitleveringsverdrag heeft. Geintje van de NLse justitie, Spanjaarden ingeseind.

nederland heeft volgens deze bron (http://www.uitlevering.nl/uitlevering) een uitleveringsverdrag met argentinië, al maak ik me geen illusie dat justitie een vinger zal uitsteken naar zorreguieta mocht hy naar nederland komen.

mark61
03-01-13, 00:54
nederland heeft volgens deze bron (http://www.uitlevering.nl/uitlevering) een uitleveringsverdrag met argentinië, al maak ik me geen illusie dat justitie een vinger zal uitsteken naar zorreguieta mocht hy naar nederland komen.

Nee, dat denk ik ook niet. Overigens is een verdrag niet strikt noodzakelijk, het maakt het alleen makkelijker.

super ick
03-01-13, 09:04
Waarom zou ie hier zitten? Hij komt hier hoogst zelden, ligt gevoelig. Woont gewoon in Argentinië hoor. En het valt nog maar te bezien of justitie daar er nog zin in heeft.

Daar vergis je je toch behoorlijk in. Hij heeft hier zelfs een eigen huis.

Hoe justitie in een dergelijk geval zou reageren weet ik niet. Zodra het gaat om uitleveren van bekende personen aan landen zonder verdragen wordt het al snel politiek. Denk ik.

mark61
03-01-13, 16:55
Daar vergis je je toch behoorlijk in. Hij heeft hier zelfs een eigen huis.

Hoe justitie in een dergelijk geval zou reageren weet ik niet. Zodra het gaat om uitleveren van bekende personen aan landen zonder verdragen wordt het al snel politiek. Denk ik.

Is dat zo? Waar dan? Ik dacht dat ie af en toe kwam logeren bij zijn dochter.

Ja, dat is wel zeker. Zie Pinochet en zijn vriendinnetje Thatcher.

super ick
04-01-13, 07:47
Is dat zo? Waar dan? Ik dacht dat ie af en toe kwam logeren bij zijn dochter.

Ja, dat is wel zeker. Zie Pinochet en zijn vriendinnetje Thatcher.

Ik ken het adres niet :hihi:

Op diverse sites wordt gesproken over zijn huis in Nederland om zo vaak mogelijk bij de kleinkinderen te zijn. Bij diverse aangelegenheden wacht hij tot zijn schoonzoon en dochter thuis zijn om gezellige uurtjes met de familie, onze toekomstige koning dus, door te brengen.

Het is altijd lekker om Mw. Von Ambstberg als freundin achter je te hebben staan. Met haar steun kom je weg met het verdwijnen van 30.000 mensen. Zonder zit je een half jaar als je een waxinelichtje tegen het rijtuig gooit.