PDA

Bekijk Volledige Versie : waar waren de media : Moslims surveilleren vrijwillig tijdens oud & nieuw



SportFreak
06-01-13, 20:30
Een bijzonder initiatief vanuit de Haagse Stichting as-Soennah gedurende oud & nieuw.

De afdeling al-Hidaya (onderdeel van Stichting as-Soennah) heeft in samenwerking met de gemeente Den Haag, Politie Haaglanden en Haag wonen een bijzondere bijdrage geleverd aan het verbeteren van de veiligheid in verschillende wijken van de Hofstad (zie hier de reportage). Ruim 200 jongeren hebben gedurende nieuwjaarsnacht vanaf 19:00 t/m 02:00 gesurveilleerd in verschillende wijken.

Het doel was voornamelijk om op bijzondere probleem gebieden jongeren aan te spreken om negatief gedrag en dit te corrigeren. De verschillende omwonende en winkeliers in de Haagse wijken hebben aangegeven vol lof te zijn over de inzet van de jongeren van Stichting as-Soennah en ze volgend jaar graag weer terug te zien. Gedurende deze nacht zijn er in de wijken waar de jongeren van Stichting as-Soennah surveilleerde geen bijzondere incidenten gemeld.

Aburrahman Kat (Hoofd van de afdeling al-Hidayah) zegt het volgende hierover: 'Laat dit optreden een voorbeeld zijn van hoe wij ons moeten gaan opstellen ten opzichte van dit land. Wij zijn inwoners van dit land en moeten ons ook inzetten voor het wel en wee van dit land. En omdat wij over de ware Godsdienst beschikken, moeten wij ons altijd haasten richting het goede. Niet meer verstoppen en verschansen, maar juist naar buiten treden en de schoonheid van dit geloof aan anderen laten zien!'.


http://www.youtube.com/watch?v=kMP_c8iYQDg&feature=player_embedded

Saul
06-01-13, 20:37
Daar hadden ze het vorig jaar al over en het waren uitgerekend Khadija Arib en Hassan Bahara die "shariapolitie!@!@" in koor krijsten, waarna de de media deze verdenking hersenloos overnamen.

Wen er maar aan dat in de media geldt "moslims zijn schuldig tot het tegendeel bewezen is," zelfs als ze iets liefdadigs doen.

Ali Yas
06-01-13, 21:57
In Nederland zijn moslims een factor vier oververtegenwoordigd in gevangenissen en iedereen zou die verhouding graag omlaag willen. Dus ik zou zeggen: vooruit as-Soennah! Doe er wat aan. En niet alleen op oudejaarsavond.

Saul
06-01-13, 22:05
In Nederland zijn moslims een factor vier oververtegenwoordigd in gevangenissen en iedereen zou die verhouding graag omlaag willen. Dus ik zou zeggen: vooruit as-Soennah! Doe er wat aan. En niet alleen op oudejaarsavond.

Bron, meneertje lezer van islamofobe complotblogs? Volgens mij is het maximaal 2.5. :verward:

knots71karel
06-01-13, 22:59
De hypocratie straalt weer van de kop van het topic af !!
Zionistiche MEDIA, de haat spetterd er van af!
De echte goede Moslim jongeren gaan niet de straat op met de jaarwisseling , DIE BLIJVEN THUIS !
Alleen die zich angepast hebben gaan de straat op en dan nog alleen om herrie te schoppen.
Ik vind het een PRIMA INITIATIEF hoor daar niet van weg , en er zal in plaatselijke kranten wel aandacht aan besteed zijn , maar dat jij in je waan denkt , deze eigenlijk normale zaak , de WERELD pers haalt spoor je niet.
En afgezien dat MOSLIMS eigenlijk het ''heidense nieuwjaar niet eens erkennen laat staan vieren !hebben zo ook niks daarme te maken

Trouwens toen ik destijds hier voor het eerst kwam was het eigenlijk nog taboe.
http://www.maroc.nl/forums/islam-meer/82298-bidaa-innovatie-vieren-kerst-nieuwjaar-haraam.html

:p:p

mark61
07-01-13, 11:32
In Nederland zijn moslims een factor vier oververtegenwoordigd in gevangenissen en iedereen zou die verhouding graag omlaag willen. Dus ik zou zeggen: vooruit as-Soennah! Doe er wat aan. En niet alleen op oudejaarsavond.

De rest van de inmates zijn 'christenen'? Staaltje bizar verband leggen.

super ick
07-01-13, 14:06
De rest van de inmates zijn 'christenen'? Staaltje bizar verband leggen.

10 pct van de verkeersongevallen worden veroorzaakt door mensen die met alcohol op deel nemen aan het verkeer.
Die andere 90 pct wordt dus veroorzaakt door nuchtere mensen. Hoog tijd dus om die van de weg te halen.

Je had het toch over een bizar staaltje verband leggen? :hihi:

Ali Yas
07-01-13, 16:23
De rest van de inmates zijn 'christenen'? Staaltje bizar verband leggen.
Je snapt heus wel waar het om gaat.

H.P.Pas
07-01-13, 16:35
Je snapt heus wel waar het om gaat.

Dat is inderdaad niet moeilijk te begrijpen:
Om stok en hond.

Eke
07-01-13, 17:45
Daar hadden ze het vorig jaar al over en het waren uitgerekend Khadija Arib en Hassan Bahara die "shariapolitie!@!@" in koor krijsten, waarna de de media deze verdenking hersenloos overnamen.

Wen er maar aan dat in de media geldt "moslims zijn schuldig tot het tegendeel bewezen is," zelfs als ze iets liefdadigs doen.

Saul, weet jij op grond waarvan Hassan Bahara en ook Khadija Arib vooraf aan Oud en Nieuw 2011 zich kritisch hebben uitgelaten over de plannen van de salafistische As-Soennah stichting ?

Zelf krijg ik het idee dat dat ondermeer lag aan de houding van de Salafisten t.a.v. de beperktere rol van de vrouw in het openbare leven en aan het feit dat ze de universele rechten van de mens willen inruilen voor het Arabisch Handvest voor de Mensenrechten. Lees : Kritiek op 'shariapolitie' Den Haag zwelt aan | HP/deSite (http://www.hpdetijd.nl/2011-12-30/kritiek-op-sharia-politie-den-haag-zwelt-aan/)

Dit handvest (versie 2008) toont gebreken ten opzichte van internationaal recht. Het maakt de doodstraf voor minderjarigen mogelijk en sluit o.m. het opschorten van het recht op leven (in noodtoestand) en wrede behandeling van gevangenen niet uit. bron :Arabisch Handvest voor de Mensenrechten (http://www.amnesty.nl/mensenrechten/encyclopedie/arabisch-handvest-voor-de-mensenrechten)

De beide bekende Nederlanders waren NIET uitgesproken tegen het Oud en Nieuw projekt in 2011, maar tegen bepaalde denkbeelden van de organisatoren.

Daar reageerde dan ook de media op....

Eke
07-01-13, 18:18
De hypocratie straalt weer van de kop van het topic af !!


Je bedoelt met hypocrisie dat aan de ene kant verwijten er zijn dat er geen aandacht wordt besteed aan 200 jongeren* plus anderen die hun vrije avond opgeofferd hebben voor een beter leefklimaat

en aan de andere kant dat het HUN feestje niet is (taboe) ????

Reden om er wel over te berichten.
1)Het is beslist positief dat een geloofsgemeenschap 200 jongeren weet te motiveren om hun vrije avond te besteden aan het voorkomen van excesssen.

2)Het zijn ook onze jongeren en onze kinderen die op straat rotjes e.d. afsteken. Dat een salafist geen rotjes afsteekt omdat de religieuze jaartelling niet klopt met de officiële in Nederland, is een andere zaak.
Dat wil niet zeggen dat de hele schilderswijk rustig is, toch ?

citaat K71K :"Ik vind het een PRIMA INITIATIEF" komt niet uit de verf in krantenartikelen in 2013.
Zeker de Haagse Schilderswijk Observer had er een woordje aan kunnen wijden....
"De opzet is geslaagd ..een volle wijk een prettig feest" :)




*PS Ik miste de meisjes of smeerden die alleen de crackers ? :slapen:

Nederlandertje
07-01-13, 18:43
Je bedoelt met hypocrisie dat aan de ene kant verwijten er zijn dat er geen aandacht wordt besteed aan 200 jongeren* plus anderen die hun vrije avond opgeofferd hebben voor een beter leefklimaat

en aan de andere kant dat het HUN feestje niet is (taboe) ????

Reden om er wel over te berichten.



1)Het is beslist positief dat een geloofsgemeenschap 200 jongeren weet te motiveren om hun vrije avond te besteden aan het voorkomen van excesssen.

2)Het zijn ook onze jongeren en onze kinderen die op straat rotjes e.d. afsteken. Dat een salafist geen rotjes afsteekt omdat de religieuze jaartelling niet klopt met de officiële in Nederland, is een andere zaak.
Dat wil niet zeggen dat de hele schilderswijk rustig is, toch ?

citaat K71K :"Ik vind het een PRIMA INITIATIEF" komt niet uit de verf in krantenartikelen in 2013.
Zeker de Haagse Schilderswijk Observer had er een woordje aan kunnen wijden....
"De opzet is geslaagd ..een volle wijk een prettig feest" :)




*PS Ik miste de meisjes of smeerden die alleen de crackers ? :slapen:

Maar leg mij eens uit waarom ze niet gewoon naar Nederlandse politie agenten luisteren. En dan met name vrouwelijke agentes

Saul
07-01-13, 19:16
Saul, weet jij op grond waarvan Hassan Bahara en ook Khadija Arib vooraf aan Oud en Nieuw 2011 zich kritisch hebben uitgelaten over de plannen van de salafistische As-Soennah stichting ?

Zelf krijg ik het idee dat dat ondermeer lag aan de houding van de Salafisten t.a.v. de beperktere rol van de vrouw in het openbare leven en aan het feit dat ze de universele rechten van de mens willen inruilen voor het Arabisch Handvest voor de Mensenrechten. Lees : Kritiek op 'shariapolitie' Den Haag zwelt aan | HP/deSite (http://www.hpdetijd.nl/2011-12-30/kritiek-op-sharia-politie-den-haag-zwelt-aan/)

Dit handvest (versie 2008) toont gebreken ten opzichte van internationaal recht. Het maakt de doodstraf voor minderjarigen mogelijk en sluit o.m. het opschorten van het recht op leven (in noodtoestand) en wrede behandeling van gevangenen niet uit. bron :Arabisch Handvest voor de Mensenrechten (http://www.amnesty.nl/mensenrechten/encyclopedie/arabisch-handvest-voor-de-mensenrechten)

De beide bekende Nederlanders waren NIET uitgesproken tegen het Oud en Nieuw projekt in 2011, maar tegen bepaalde denkbeelden van de organisatoren.

Daar reageerde dan ook de media op....

Ja, maar ik neem aan dat de politie voor dit toezicht toestemming heeft gegeven? Zo ja, waarom werd dit niet gemeld? Zo ja, waarom zouden wij het beter weten dan meerdere wijkagenten?

Ik meen me ook te herinneren dat dit enkel bedoeld was om escalaties te voorkomen en niet om mensen uit het niets te 'corrigeren'.

Ah, even opgezocht.


Zoals elk jaar gaat Stichting as-Soennah zich ook dit jaar weer inzetten voor een veilig Oud & Nieuw. Elk jaar weer worden er auto’s in de brand gestoken en worden tal van zaken vernield. Politie Haaglanden heeft ons gevraagd samen te werken om de veiligheid van de Schildersbuurt te garanderen. De veiligheid van onze omgeving is een belangrijke verantwoordelijkheid van onze Gemeenschap. Wij hebben de voorwaarde gesteld om dit onafhankelijk te organiseren, op onze eigen manier en met behoud van onze eigen identiteit. Politie Haaglanden is hiermee akkoord gegaan. Dit betekent dat wij dit jaar niet alleen de moskee de hele nacht openstellen, maar dat we met broeders door de wijk surveilleren. Op deze manier kunnen we niet alleen de veiligheid garanderen van onze buurt, onze huizen en onze gezinnen, we laten tegelijkertijd zien hoe sterk onze Gemeenschap is!

http://al-yaqeen.com/nieuws/nieuws.php?id=2056


Dusz.
Assoennah staat ook niet bovenaan mijn lijst meest geschikte toezichthouders (gezien ze hun 'identiteit' erin willen brengen), maar beter iets dan niets.


Maar leg mij eens uit waarom ze niet gewoon naar Nederlandse politie agenten luisteren. En dan met name vrouwelijke agentes

Weet je echt niet waarom ze dit doen of zit je te zieken omdat het Assoennah is?

Het is een extra toezicht om de veiligheid te garanderen, denk aan brandjes, samenscholing etc.
Niet omdat mensen niet naar (vrouwelijke) agenten luisteren, maar omdat de politie nu eenmaal niet overal tegelijkertijd kan zijn. Waarschijnlijk kunnen jongeren andere jongeren ook beter corrigeren. And that's it. Nogmaals, er zijn betere mensen voor toezicht te bedenken, maar het is nu even niet anders, zeker niet gezien er geen enkel voorval is geweest dat je aan Assoennah kan wijten.

Firefox
07-01-13, 19:24
Weet je echt niet waarom ze dit doen of zit je te zieken omdat het Assoennah is?

Het is een extra toezicht. Niet omdat mensen niet naar (vrouwelijke) agenten luisteren, maar omdat de politie nu eenmaal niet overal tegelijkertijd kan zijn. Waarschijnlijk kunnen jongeren andere jongeren ook beter corrigeren. And that's it.

Als dat laatste waar is, dan zit er wel degelijk iets fout. In ieder geval is er dan een gezagsprobleem.

Nederlandertje
07-01-13, 19:31
Als dat laatste waar is, dan zit er wel degelijk iets fout. In ieder geval is er dan een gezagsprobleem.

Dat is inderdaad zo. Nou vind ik sowieso dat we hier veel te makkelijk met dat soort dingen omgaan in Nederland.
Ik ga al een keer eerder aan over de badmeesters in het sloterparkbad. Daar hebben ze Marokkaanse badmeesters aangesteld omdat de jeugd niet naar de Nederlandse badmeesters luisterde.
En wat je tegenwoordig hebt dat ziekenhuizen met een eerste hulp verplicht zijn ten allertijde een vrouwelijke arts aanwezig moeten hebben omdat een aantal moslima's zich niet door een man willen laten behandelen. Je komt daar niet voor je lol.

Saul
07-01-13, 19:33
Als dat laatste waar is, dan zit er wel degelijk iets fout. In ieder geval is er dan een gezagsprobleem.

Nee, want de rest van het jaar is de politie nog steeds de baas. En daarbij ga je voorbij aan het feit dat politie niet overal kan zijn.

Het is een extra helpende hand, een aanvulling op het huidige toezicht. Serieus, kan je dat niet zelf verzinnen of geloof je te graag in je eigen doembeelden? Want daar lijkt het sterk op.

Firefox
07-01-13, 19:39
Nee, want de rest van het jaar is de politie nog steeds de baas. En daarbij ga je voorbij aan het feit dat politie niet overal kan zijn.

Het is een extra helpende hand, een aanvulling op het huidige toezicht. Serieus, kan je dat niet zelf verzinnen of geloof je te graag in je eigen doembeelden? Want daar lijkt het sterk op.

Marokkaanse jongeren luisteren niet naar Nederlanders.

Nederlandertje
07-01-13, 19:45
Of het nou Assoennah of een kerkelijke beweging of een politieke partij is die op straat gaan surveilleren maakt mij niet uit. Het zou gewoon niet nodig moeten zijn. Nu is het Assoennah en volgend jaar denkt de PVV laten wij ook mensen de straat op sturen en dan wordt het weer een grote puinhoop. Je hebt in Nederland de politie en de stadwachten en dat moet meer dan genoeg zijn. En die paar kutjochies die problemen trappen moeten ze gewoon hard aanpakken door te zeggen dit jaar heb jij rotzooi getrapt volgende 2 jaar zit je met oud en nieuw op het bureau.

Eke
07-01-13, 20:09
Ja, maar ik neem aan dat de politie voor dit toezicht toestemming heeft gegeven? Zo ja, waarom werd dit niet gemeld? Zo ja, waarom zouden wij het beter weten dan meerdere wijkagenten?

Ik meen me ook te herinneren dat dit enkel bedoeld was om escalaties te voorkomen en niet om mensen uit het niets te 'corrigeren'.




.

Ik interesseer me voor de vraag waarom 'de' media meegaat met de kritiek van de journalist Hassan Bahara en de politica Khadija Arib en een deel van de media met "Sharia-politie" aan de haal gaat.

Het blijkt dat de verslaggevers zich bewust zijn van het feit dat de politie toestemming heeft gegeven. Jij vraagt waarom "wij"het beter zouden weten dan meerdere wijkagenten.
Saul, dat hangt ervan af wie tot "wij" behoren. Diegene zullen net als de politie goed ingevoerd moeten zijn met de zaak die speelt.
Denk jij dat alle media dat zijn ? Nee, mag ik hopen !

In ieder geval zal een deel van de verslaggevers snel een artikeltje in elkaar draaien. "Sharia"-politie" is een woord dat lekker veel kranten doet verkopen.


Het klopt echter niet met de werkelijkheid (preventie), zoals ook jij aangeeft.

Nuance is misschien wel saai. :rolleyes: Nou ja, waarschijnlijk. Huh ? Duidelijk saai !!!!
Wie koopt een krantje Saai ?

Saul
07-01-13, 20:09
Marokkaanse jongeren luisteren niet naar Nederlanders.

Want de Schildersbuurt bestaat enkel uit Marokkanen, vuurwerk en Nieuwjaarsviering heeft er helegaar niets mee te maken. :maf:

Achterlijke haat........

Saul
07-01-13, 20:11
Of het nou Assoennah of een kerkelijke beweging of een politieke partij is die op straat gaan surveilleren maakt mij niet uit. Het zou gewoon niet nodig moeten zijn. Nu is het Assoennah en volgend jaar denkt de PVV laten wij ook mensen de straat op sturen en dan wordt het weer een grote puinhoop. Je hebt in Nederland de politie en de stadwachten en dat moet meer dan genoeg zijn. En die paar kutjochies die problemen trappen moeten ze gewoon hard aanpakken door te zeggen dit jaar heb jij rotzooi getrapt volgende 2 jaar zit je met oud en nieuw op het bureau.

Pff kun jij niet lezen?

Nogmaals, er zijn betere mensen voor toezicht te bedenken, maar het is nu even niet anders, zeker niet gezien er geen enkel voorval is geweest dat je aan Assoennah kan wijten.

Eke
07-01-13, 20:25
Maar leg mij eens uit waarom ze niet gewoon naar Nederlandse politie agenten luisteren. En dan met name vrouwelijke agentes


Leg mij eens uit waarom de politie tegenwoordig overal alleen voor staat.. Dat is toch vreemd.
Het is onze eigen samenleving.
Vraagt de ene klant in een politiebusje : " waarom zit jij hier ? "
"Ik zei klootzak tegen een agent.Hij irriteerde me.
En jij ?"
"Voor wildplassen. M'n ID-pasje ligt thuis"
Hup naar het buro.
In de cel. Paar keer eruit om te plassen. Om water te drinken. Om papa,mama op te bellen,'s morgens vroeg. Ontvangst van de ouder. Procesverbaal opmaken. Klant vrijlaten.
Zooooo, dat kost t i j d !!!!!

Vind jij dit politiewerk ?

Eke
07-01-13, 20:30
Marokkaanse jongeren luisteren niet naar Nederlanders.

Dat hangt van de persoon af.

Eke
07-01-13, 20:36
Marokkaanse jongeren luisteren niet naar Nederlanders.

Kreunnnn, Firefox. wat een flanzerige opmerking.

Firefox
07-01-13, 20:37
Kreunnnn, Firefox. wat een flanzerige opmerking.

Het is waar Eke, ik zuig het niet uit mijn duim.

Eke
07-01-13, 20:44
Het is waar Eke, ik zuig het niet uit mijn duim.

Firefoxje, luister :) :

1) het gaat om gewone Nederlandse jongeren
2) Het meerendeel van jongeren met Marokkaanse roots luistert wel naar andere Nederlanders.Dus : generalisatie/veralgemenisering.Is niet goed.

Vandaar dat ik hoop dat je meer gebruik gaat maken van je denkvermogen en je minder gaat bezig houden met je onderbuik in 2013... Binnen de context van een diskussie.

Firefox
07-01-13, 20:59
Firefoxje, luister :) :

1) het gaat om gewone Nederlandse jongeren
2) Het meerendeel van jongeren met Marokkaanse roots luistert wel naar andere Nederlanders.Dus : generalisatie/veralgemenisering.Is niet goed.

Vandaar dat ik hoop dat je meer gebruik gaat maken van je denkvermogen en je minder gaat bezig houden met je onderbuik in 2013... Binnen de context van een diskussie.

Eketje, ik denk dat ik minder wereldvreemd ben dan jij. Maar goed, ik kan je niet dwingen de waarheid onder ogen te zien.

Eke
07-01-13, 21:13
Eketje, ik denk dat ik minder wereldvreemd ben dan jij. Maar goed, ik kan je niet dwingen de waarheid onder ogen te zien.

Weet je wat ? ........................Trusten aktieve prikkers hier :)

PS FF,Eketje kan niet. Met -tje erbij is het dubbel op, FF-ke :p
En een generalisatie blijft een generalisatie...

Firefox
07-01-13, 21:15
Weet je wat ? Ik ga lekker slapen. Trusten aktieve prikkers hier :)

PS FF,Eketje kan niet. Eke is al een verkleinwoordje :p

Van E?

Eke
07-01-13, 21:21
Van E? boer-ke enzo. :hihi: ik ben een kleine ee. ola !

Eke
07-01-13, 21:31
Bij het afsluiten stond dit bericht nog op m'n notepad :

"Door te laten zien dat wij als Gemeenschap onze wijk veilig kunnen houden laten we aan de Haagse politiek zien dat als ze iets voor mekaar willen krijgen dat ze met ons moeten samenwerken. Het huidige politieke klimaat in Nederland dicteert precies het tegenovergestelde. De meeste politici schuwen juist elke samenwerking met ons. In plaats van een oplossing, worden wij ervaren als een bedreiging. Deze actie van Oud & Nieuw geeft ons de kans om ons van een andere kant te laten zien".bron :Al-Yaqeen

Ik stel voor dat moeten (van moeten is dwang) verandert in 'zouden kunnen'. Je biedt je aan. En een ander is vrij om jouw uitgestoken hand te aanvaarden....

Nederlandertje
07-01-13, 21:37
Leg mij eens uit waarom de politie tegenwoordig overal alleen voor staat.. Dat is toch vreemd.
Het is onze eigen samenleving.
Vraagt de ene klant in een politiebusje : " waarom zit jij hier ? "
"Ik zei klootzak tegen een agent.Hij irriteerde me.
En jij ?"
"Voor wildplassen. M'n ID-pasje ligt thuis"
Hup naar het buro.
In de cel. Paar keer eruit om te plassen. Om water te drinken. Om papa,mama op te bellen,'s morgens vroeg. Ontvangst van de ouder. Procesverbaal opmaken. Klant vrijlaten.
Zooooo, dat kost t i j d !!!!!

Vind jij dit politiewerk ?

Ja dat is ook politiewerk ja. Orde handhaven heet dat.

knots71karel
07-01-13, 22:39
Je bedoelt met hypocrisie dat aan de ene kant verwijten er zijn dat er geen aandacht wordt besteed aan 200 jongeren* plus anderen die hun vrije avond opgeofferd hebben voor een beter leefklimaat

en aan de andere kant dat het HUN feestje niet is (taboe) ????

Reden om er wel over te berichten.
1)Het is beslist positief dat een geloofsgemeenschap 200 jongeren weet te motiveren om hun vrije avond te besteden aan het voorkomen van excesssen.

2)Het zijn ook onze jongeren en onze kinderen die op straat rotjes e.d. afsteken. Dat een salafist geen rotjes afsteekt omdat de religieuze jaartelling niet klopt met de officiële in Nederland, is een andere zaak.
Dat wil niet zeggen dat de hele schilderswijk rustig is, toch ?

citaat K71K :"Ik vind het een PRIMA INITIATIEF" komt niet uit de verf in krantenartikelen in 2013.
Zeker de Haagse Schilderswijk Observer had er een woordje aan kunnen wijden....
"De opzet is geslaagd ..een volle wijk een prettig feest" :)






*PS Ik miste de meisjes of smeerden die alleen de crackers ? :slapen:

EKE ik vind het nog steeds een PRIMA INITATIEF , ! en had niks tegen het TOPIC als zodanig maar ,alleen al de kop Waar was de ....... Media ?
Was reden voor mijn antwoord.

knots71karel
07-01-13, 22:42
FF ter verduidelijking er stond oorspronkelijk ZIONISTICHE MEDIA !

knots71karel
08-01-13, 00:22
FF ter verduidelijking er stond oorspronkelijk ZIONISTICHE MEDIA !

WAAROM het gewijzigd is laat zich raden !.maar opW.S.D.B staat /of stond het onderstaande nog wel
Waar was de Nederlandse zionisten media toen 200 Marokkanen goed werk hebben afgeleverd (video) (http://www.maroc.nl/forums/wie-schrijft-blijft/359316-waar-de-nederlandse-zionisten-media-toen-200-marokkanen-goed-werk-hebben-afgeleverd-video.html)

Eke
08-01-13, 12:21
FF ter verduidelijking er stond oorspronkelijk ZIONISTICHE MEDIA !

Okay..En dat is moreel raar.

Eke
08-01-13, 12:24
Ja dat is ook politiewerk ja. Orde handhaven heet dat.



Het is jammer dat je voorbijgaat aan de kern van m'n vraag aan jou "Leg mij eens uit waarom de politie tegenwoordig overal alleen voorstaat. Dat is toch vreemd. Het is onze eigen samenleving"

We zouden in ieder geval zelf meer aan preventie kunnen doen. De beschreven jongeren waren 'gewoon' dronken. Het zijn keurige en aardige jongens als ze nog over een' klein beetje remming' beschikken. Dus als ze nog niet aangeschoten/ladderzat zijn.

Is dit orde handhaving ? Of moeten de knapen een gegeven moment meer water of wat dan ook erbij gaan drinken als ze nog "dorst" hebben ? Uit zichzelf. Barkeeper en 'echte' vrienden zouden ook invloed kunnen uitoefenen op het moment van innemen..

Alles hoeft niet op het bordje van de politie te komen liggen. Die hebben al zat werk te doen.

Nederlandertje
08-01-13, 15:07
Het is jammer dat je voorbijgaat aan de kern van m'n vraag aan jou "Leg mij eens uit waarom de politie tegenwoordig overal alleen voorstaat. Dat is toch vreemd. Het is onze eigen samenleving"

We zouden in ieder geval zelf meer aan preventie kunnen doen. De beschreven jongeren waren 'gewoon' dronken. Het zijn keurige en aardige jongens als ze nog over een' klein beetje remming' beschikken. Dus als ze nog niet aangeschoten/ladderzat zijn.

Is dit orde handhaving ? Of moeten de knapen een gegeven moment meer water of wat dan ook erbij gaan drinken als ze nog "dorst" hebben ? Uit zichzelf. Barkeeper en 'echte' vrienden zouden ook invloed kunnen uitoefenen op het moment van innemen..

Alles hoeft niet op het bordje van de politie te komen liggen. Die hebben al zat werk te doen.

kijk het probleem is dat assoennah niet dezelfde bevoegdheden heeft als de politie. Dus als assoennah bijvoorbeeld een jongen met een mes op straat zien lopen mogen ze alleen zeggen jongen ga naar huis en leg dat wapen weg. Loopt die zelfde jongen later weer op straat met een mes en de politie ziet hem dan wordt hij opgepakt en gearresteerd. Waarschijnlijk gaat hij dan heibel maken omdat hij eerst van assoennah gewoon naar huis mocht om het mes thuis neer te leggen en de politie pakt hem meteen op, zijn ouders worden gebeld om hem op te halen en hij heeft thuis oorlog. Dit is even een voorbeeld. Handhavers moeten allemaal dezelfde bevoegdheden hebben om te zorgen dat er orde heerst. En misschien moeten de ouders van die paar rotjochies hun kinderen beter in de gaten houden en moeten ook die ouders aangepakt worden.

Eke
08-01-13, 16:52
kijk het probleem is dat assoennah niet dezelfde bevoegdheden heeft als de politie. Dus als assoennah bijvoorbeeld een jongen met een mes op straat zien lopen mogen ze alleen zeggen jongen ga naar huis en leg dat wapen weg. Loopt die zelfde jongen later weer op straat met een mes en de politie ziet hem dan wordt hij opgepakt en gearresteerd. Waarschijnlijk gaat hij dan heibel maken omdat hij eerst van assoennah gewoon naar huis mocht om het mes thuis neer te leggen en de politie pakt hem meteen op, zijn ouders worden gebeld om hem op te halen en hij heeft thuis oorlog. Dit is even een voorbeeld. Handhavers moeten allemaal dezelfde bevoegdheden hebben om te zorgen dat er orde heerst. En misschien moeten de ouders van die paar rotjochies hun kinderen beter in de gaten houden en moeten ook die ouders aangepakt worden.

De jongens zijn slim genoeg om het verschil te zien tussen een andere jongere (iets ouder) en een geuniformeerde agent.

Daarbij bieden die As-Soennah-jongeren een alternatief : de pubertjes worden beziggehouden in een soort grote garage met leuke spellen/binnensporten en lekkere hapjes EN met aandacht.

De schoonheid van Salafisme zou kunnen zijn dat ze ook ruimte geven aan andersdenkenden.Ik heb geen meisjes en niet-moslims-uit de buurt gezien op de filmpjes.Die hadden het ook gezellig kunnen vinden !

Fulanadetal
08-01-13, 17:13
Het is niet goed of het deugt niet he?
Doen "ze" eindelijk iets tegen overlast door "hun" jongeren, zeikt men ook weer.

Het is een mooi initiatief. En als ze iets akelig zien dat ingrijpen politie behoeft, dan bellen ze die. Geen probleem met bevoegdheden dus.

Nederlandertje
08-01-13, 17:48
De jongens zijn slim genoeg om het verschil te zien tussen een andere jongere (iets ouder) en een geuniformeerde agent.

Daarbij bieden die As-Soennah-jongeren een alternatief : de pubertjes worden beziggehouden in een soort grote garage met leuke spellen/binnensporten en lekkere hapjes EN met aandacht.

De schoonheid van Salafisme zou kunnen zijn dat ze ook ruimte geven aan andersdenkenden.Ik heb geen meisjes en niet-moslims-uit de buurt gezien op de filmpjes.Die hadden het ook gezellig kunnen vinden !

Dat ze een plek organiseren waar ze samen kunnen zijn is inderdaad een goed idee. Daar zal ik niks over zeggen maar de orde handhaven vind ik geen goed idee. Is er wel veel aandacht aan besteeds dat er ook meiden en niet moslims uit de buurt gezellig langs kunnen komen?

Eke
08-01-13, 17:54
Dat ze een plek organiseren waar ze samen kunnen zijn is inderdaad een goed idee. Daar zal ik niks over zeggen maar de orde handhaven vind ik geen goed idee.

Is er wel veel aandacht aan besteeds dat er ook meiden en niet moslims uit de buurt gezellig langs kunnen komen?

Dit laatste punt is een overweging..niemand hoeft dat te doen. Lijkt me hartelijk.

Nederlandertje
08-01-13, 18:12
Dit laatste punt is een overweging..niemand hoeft dat te doen. Lijkt me hartelijk.

Ik denk dat als je er een multicurtueel feest van maakt met hapjes en drankjes van verschillende culturen en er aandacht aan besteed denk ik wel dat het een succes kan worden.

knots71karel
08-01-13, 21:14
Dat ze een plek organiseren waar ze samen kunnen zijn is inderdaad een goed idee. Daar zal ik niks over zeggen maar de orde handhaven vind ik geen goed idee. Is er wel veel aandacht aan besteeds dat er ook meiden en niet moslims uit de buurt gezellig langs kunnen komen?

Tussen orde handhaven door de Politie en dit zit wel een verschil , bij ons werdt in sommige straten al s,nachts ''vuurwerk rommel''op geruimd dat middden op de weg lag , de volgende dag waren het weer de ouders met hun jongeren die de rest op ruimden .
Goed voorbeeld doet goed volgen !
maar de eerlijk gebied me te zeggen dat in andere straten de rotzooi gewoon bleef liggen!
Dus het voorbeeld van ouders(en) blijkt toch te helpen .

Nederlandertje
09-01-13, 00:17
Tussen orde handhaven door de Politie en dit zit wel een verschil , bij ons werdt in sommige straten al s,nachts ''vuurwerk rommel''op geruimd dat middden op de weg lag , de volgende dag waren het weer de ouders met hun jongeren die de rest op ruimden .
Goed voorbeeld doet goed volgen !
maar de eerlijk gebied me te zeggen dat in andere straten de rotzooi gewoon bleef liggen!
Dus het voorbeeld van ouders(en) blijkt toch te helpen .


Samen rommel opruimen is ook een goed idee en goed voorbeeld. Bij ons zag je ook nog veel vuurwerk troep liggen. Er is 1 stel dat altijd illegaal vuurwerk heeft die veegt eerst alles bij elkaar steekt het dan aan zodat niet ontploft vuurwerk alsnog knalt zodat kinderen er niet meer mee kunnen rommelen en daarna ruimen ze het netjes op en nog even met emmer water en bezem er over heen.

knots71karel
10-01-13, 19:08
Samen rommel opruimen is ook een goed idee en goed voorbeeld. Bij ons zag je ook nog veel vuurwerk troep liggen. Er is 1 stel dat altijd illegaal vuurwerk heeft die veegt eerst alles bij elkaar steekt het dan aan zodat niet ontploft vuurwerk alsnog knalt zodat kinderen er niet meer mee kunnen rommelen en daarna ruimen ze het netjes op en nog even met emmer water en bezem er over heen.

Dit vind ik een goed voorbeeld.
En daar hoef je de PERS ook niet bij te halen , het hoort eigenlijk een normale zaak te zijn.