PDA

Bekijk Volledige Versie : nieuws 'Allah' gedeponeerd als merknaam



Joesoef
07-01-13, 07:27
'Allah' gedeponeerd als merknaam

door Harrie Nijen Twilhaar

17090

DEN HAAG -
’Allah’ is als merknaam gedeponeerd bij het Benelux merkenbureau in Den Haag. De 32-jarige kunstenaar Teun Castelein uit Amsterdam heeft zich daarmee de verontwaardiging op de hals gehaald van islamitische organisaties.

In eerste instantie wil de schepper van de merknaam onderzoeken welke mogelijkheden er met ’Allah’ zijn. Toepassingen voor kleding, schoenen en andere producten sluit hij niet uit. In februari gaat hij in zijn galerie de merknaam Allah officieel lanceren.
„Het is een waanzinnig mooie naam”, zegt Castelein. „Ik was verbaasd dat nooit eerder iemand ’Allah’ had gedeponeerd”, vertelt hij. „Het kostte me slechts 250 euro en nu heb ik een wereldmerk. Eigenlijk is Allah als God uit de Koran van iedereen. Voor uitingen met een commerciële doelstelling was echter niets geregeld.” Castelein wil het merk ook richting de islamitische wereld eerbiedigen.

Eke
07-01-13, 16:16
Vers van de lever : supermaf !

Die jongen heeft geen flauwe notie wat Allah/God in kan houden voor mensen.....

Ik bedoel : moet je dan als Gelovige een patent op jouw God nemen. Bizar.

Firefox
07-01-13, 16:18
Vers van de lever : supermaf !
Die jongen heeft geen flauwe notie wat Allah/God inhoudt.

Ik bedoel : moet je dan als Gelovige een patent op jouw God nemen. Echt bizar.

Dat hebben we allemaal niet.

Eke
07-01-13, 16:34
Dat hebben we allemaal niet.

Je hebt toch wel een eigen flauwe notie, Firefox ?

Firefox
07-01-13, 16:51
Je hebt toch wel een eigen flauwe notie, Firefox ?

Ik kan er heel weinig over weten, alleen kan ik een beeld krijgen van wat anderen er over zeggen.

Eke
07-01-13, 17:42
Ik kan er heel weinig over weten, alleen kan ik een beeld krijgen van wat anderen er over zeggen.

En dat geloof je ?

Eke
07-01-13, 18:01
Allah geen merknaam


geplaatst: 7 januari 2013 16:54
"Allah" is geen woord dat geregistreerd mag worden als merknaam. Een aanvraag hiervoor door een Amsterdamse kunstenaar, is door het Benelux-Bureau voor de Intellectuele Eigendom geweigerd. Dit is bekendgemaakt door een woordvoerder van dit bedrijf.

Eerder vandaag berichtte De Telegraaf dat de Amsterdamse kunstenaar Teun Castelein, "Allah" als merknaam zou hebben gedeponeerd. De kunstenaar was verbaasd dat nooit eerder iemand "Allah" als merk had gedeponeerd. Iets dat hem slechts 250 euro kostte en hem een "wereldmerk" bezorgde.

Volgens het Parool wil Bureau-Benelux geen nadere toelichting geven over de reden van de weigering. "Dat is iets tussen ons en de aanvrager in kwestie", aldus het Bureau.

Een woordvoerder van het merkenbureau Marktfellows benadrukt dat het doen van een aanvraag niet hoeft te betekenen dat deze gehonoreerd wordt. "Dat iemand anders het nog niet heeft gedaan betekent nog niet dat de aanvraag geschikt wordt bevonden", aldus de woordvoerder van Marktfellows.

De Amsterdamse kunstenaar kan nog in bezwaar tegen de beslissing.


bron : AD


Joesoef, jouw bron ???? Die is ietwat modderig....

CONTRA
07-01-13, 18:20
Dat hebben we allemaal niet.

als je geen flauw idee hebt wat god inhoudt, dan is je geloof gebaseerd op onwetendheid.

H.P.Pas
07-01-13, 18:36
als je geen flauw idee hebt wat god inhoudt, dan is je geloof gebaseerd op onwetendheid.

Dat is altijd het geval.
Faith cures doubt, not ignorance.

Joesoef
07-01-13, 18:52
Joesoef, jouw bron ???? Die is ietwat modderig....


Telegraaf he, modder gooien...

'Allah' gedeponeerd als merknaam - Binnenland | Het laatste nieuws uit Nederland leest u op Telegraaf.nl [binnenland] (http://www.telegraaf.nl/binnenland/21200970/___Allah__wordt_merknaam__.html)

Saul
07-01-13, 19:12
de verontwaardiging op de hals gehaald van islamitische organisaties.

Bron?

En nee de onderbuik van TeleStürmerredacteuren geldt niet als bron.

Firefox
07-01-13, 19:56
als je geen flauw idee hebt wat god inhoudt, dan is je geloof gebaseerd op onwetendheid.

Klopt, evenals het jouwe.

Firefox
07-01-13, 19:57
En dat geloof je ?

Wat sommigen zeggen geloof ik.

CONTRA
08-01-13, 02:23
Dat is altijd het geval.
Faith cures doubt, not ignorance.

leuke oneliner, toch denk ik dat veel gelovigen zich niet bewust zyn dat hun geloof gebaseerd is op onwetendheid. gelovigen als firefox die bij het volle bewustzijn beseffen dat ze vanuit onwetendheid geloven en hierin vervolgens stoïcijns volharden, zijn naar myn idee op z'n zachts gezegd ongezond van geest.

CONTRA
08-01-13, 02:28
Klopt, evenals het jouwe.

nee, niet evenals het mijne.

Firefox
08-01-13, 07:37
nee, niet evenals het mijne.

Ook jij weet over God alleen wat anderen zeggen.

Firefox
08-01-13, 07:39
leuke oneliner, toch denk ik dat veel gelovigen zich niet bewust zyn dat hun geloof gebaseerd is op onwetendheid. gelovigen als firefox die bij het volle bewustzijn beseffen dat ze vanuit onwetendheid geloven en hierin vervolgens stoïcijns volharden, zijn naar myn idee op z'n zachts gezegd ongezond van geest.

Er is maar één ding dat ik weet, namelijk dat ik niets weet. Het zou gezonder zijn als ook anderen dat zouden beseffen.

knuppeltje
08-01-13, 08:52
Er is maar één ding dat ik weet, namelijk dat ik niets weet. Het zou gezonder zijn als ook anderen dat zouden beseffen.

Ik geloof dat dat voor de meesten hier allang duidelijk is. Dus daarover hoef je je niet te beklagen.

Tunes27
08-01-13, 09:23
leuke oneliner, toch denk ik dat veel gelovigen zich niet bewust zyn dat hun geloof gebaseerd is op onwetendheid. gelovigen als firefox die bij het volle bewustzijn beseffen dat ze vanuit onwetendheid geloven en hierin vervolgens stoïcijns volharden, zijn naar myn idee op z'n zachts gezegd ongezond van geest.

atheisten die dit dan elke dag de hele dag op een forum voor marokkanen in de oren van gelovigen willen schreeuwen, zijn dan op hun beurt weer volledig bij hun verstand :fucyc:

Marsipulami
08-01-13, 09:32
Atheïsten geloven het ongelooflijkste.

knuppeltje
08-01-13, 11:10
Atheïsten geloven het ongelooflijkste.

Ik geloof er niks van.

Firefox
08-01-13, 11:31
Ik geloof dat dat voor de meesten hier allang duidelijk is. Dus daarover hoef je je niet te beklagen.

Besefte jij dat ook maar, dan zou je misschien niet zo veel uit je nek lullen.

H.P.Pas
08-01-13, 11:52
Atheïsten geloven het ongelooflijkste.

Theïsten weten het zeker.

Eke
08-01-13, 15:53
zo wat? zo nederlands bedoel je?
leren kennen? ik ken genoeg fatsoenlijke ollanders in real life..
die lachen de stakkers die dagelijks op internet komen om moslims te pesten nog harder uit dan ik

Tunes27, Dat is een nederlandse uitdrukking "dat is ook zo wat". Punt. Dus geen vergelijking.
Ik heb het over onze medeprikkers hier.

Kijk, in reallife ga je om met andersdenkenden, dus dat is het probleem niet. Wat kwetst jou ? De manier waarop ze elkaar van repliek dienen?
Die kennen elkaar op forumgebied door en door en als ze elkaar zouden ontmoeten zouden ze vriendschappelijk wat drinken samen , vermoed ik..

Of voel je het als een belediging naar God/Allah ? God is op een veel hoger nivo (vraag me niet hoe, maar dat geloof ik).Kijk maar eens naar het universum.

Tunes27
08-01-13, 15:57
Tunes27, Dat is een nederlandse uitdrukking "dat is ook zo wat". Punt. Dus geen vergelijking.
Ik heb het over onze medeprikkers hier.

Kijk, in reallife ga je om met andersdenkenden, dus dat is het probleem niet. Wat kwetst jou ? De manier waarop ze elkaar van repliek dienen?
Die kennen elkaar op forumgebied door en door en als ze elkaar zouden ontmoeten zouden ze vriendschappelijk wat drinken samen , vermoed ik..

Of voel je het als een belediging naar God/Allah ? God is op een veel hoger nivo (vraag me niet hoe, maar dat geloof ik).Kijk maar eens naar het universum.

bla bla..

voelde je je aangesproken dan met mn post?
zo ja, dan zal hij voor je bestemd zijn..
voel je je niet aangesproken, beter.. doorlopen en niet mee bemoeien dan

Eke
08-01-13, 16:22
bla bla..

voelde je je aangesproken dan met mn post?
zo ja, dan zal hij voor je bestemd zijn..
voel je je niet aangesproken, beter.. doorlopen en niet mee bemoeien dan

Tunes......je staat misschien wel met je mond vol tanden, waarom zou ik anders door moeten lopen ?:strik:

Schelden vind ik niet sterk.En jij ook niet, eigenlijk.

Tunes27
08-01-13, 16:33
Tunes......je staat misschien wel met je mond vol tanden, waarom zou ik anders door moeten lopen ?:strik:

Schelden vind ik niet sterk.En jij ook niet, eigenlijk.


zucht.. hollanders...
eerst bemoeien met iets waar ze van claimen zich niet op aangesproken te voelen om vervolgens het laatste woord te willen hebben...

Nederlanders die sites voor marokkanen/moslims opzoeken om te beledigen/provoceren en trollen... ben jij daar 1 van?
ja- f.o.
neen- wat maak je druk dan?

Eke
08-01-13, 17:42
Hummm.....mss wil ik wel een goede harmonie hier op het forum ? M'n aard, zie je.

EN goede diskussies. :)

CONTRA
08-01-13, 21:23
Ook jij weet over God alleen wat anderen zeggen.

er zyn veel gelovigen die empirisch in god geloven. ze baseren hun geloof op persoonlyke waarnemning. hun geloof is niet gegrond in onwetendheid.

CONTRA
08-01-13, 21:24
Er is maar één ding dat ik weet, namelijk dat ik niets weet. Het zou gezonder zijn als ook anderen dat zouden beseffen.

no worries, ik besef maar al te goed dat jy niets weet.

H.P.Pas
08-01-13, 21:37
... ben jij daar 1 van?


:moe: Nee, jij.

Firefox
08-01-13, 22:09
er zyn veel gelovigen die empirisch in god geloven. ze baseren hun geloof op persoonlyke waarnemning. hun geloof is niet gegrond in onwetendheid.

Ok, dat kan waar zijn, dat staat ook beschreven in de Bijbel, maar dat geldt niet voor de meesten, in elk geval niet voor mij. En voor jou?

Firefox
08-01-13, 22:10
no worries, ik besef maar al te goed dat jy niets weet.

En jij, wat weet jij?

CONTRA
09-01-13, 00:08
En jij, wat weet jij?

aangezien jy niets weet zal dit voor jou altijd een vraag blijven.

mark61
09-01-13, 01:11
zucht.. hollanders...
eerst bemoeien met iets waar ze van claimen zich niet op aangesproken te voelen om vervolgens het laatste woord te willen hebben...

Nederlanders die sites voor marokkanen/moslims opzoeken om te beledigen/provoceren en trollen... ben jij daar 1 van?
ja- f.o.
neen- wat maak je druk dan?

Wat ben jij zeldzaam onbeschoft. Gelovig?

Firefox
09-01-13, 07:19
aangezien jy niets weet zal dit voor jou altijd een vraag blijven.

Eén ding wist ik van te voren al zeker, dat jij het antwoord op deze vraag uit de weg zou gaan.

Bart.NL
09-01-13, 08:33
Atheïsten geloven het ongelooflijkste.

Eerder het onwaarschijnlijke.

In Genesis 1:26 God suggests that we live in a simulation of a real world with the words: "Let us make mankind in our image, in our likeness." On Simulation-argument.com Professor Nick Bostrom argues that at least one of the following must be true:
- The human species is very likely to go extinct before reaching a posthuman stage.
- Any posthuman civilisation is extremely unlikely to run a significant number of simulations of their evolutionary history (or variations thereof).
- We are almost certainly living in a computer simulation.

The assumption that we live in a non-material virtual reality owned by a deity can be supported with the following findings:
- Technology like the holodeck appears to be feasible less than a century from now, while humans are inclined make virtual realities with simulations of humans. Billions of virtual realities like this universe may exist, so it is unlikely that this universe is real.
- Even though there have been thousands of gods and goddesses worshipped in the past, none of them presented himself or herself, except one.
- It is unlikely that by pure chance a religion of a small and often dispersed people survived for more than 1,500 years and became the basis for three major world religions, while it has been foretold to Abraham that all the peoples will be blessed in him (Gen. 18:17-18).
- The existence of synchronicity and coincidences suggests that there is a script behind all events.
- Only in a non-material virtual reality supernatural and paranormal events are possible.
- Only in a non-material virtual reality miracles are possible.

Based on the argument above, it is likely that the universe is a virtual reality. There have been billions of years for humanity to become an advanced civilisation that can build virtual realities so the likelihood of humanity entering this phase in this specific timeframe is infinitely small compared to any timeframe in the past.

Waarschijnlijk leven we in een virtual reality.

Tunes27
09-01-13, 08:54
Wat ben jij zeldzaam onbeschoft. Gelovig?


wat ben je (helaas) niet zeldzaam zielig met je account op een forum voor Marokkanen, Nederlands?

super ick
09-01-13, 10:34
Telegraaf he, modder gooien...

'Allah' gedeponeerd als merknaam - Binnenland | Het laatste nieuws uit Nederland leest u op Telegraaf.nl [binnenland] (http://www.telegraaf.nl/binnenland/21200970/___Allah__wordt_merknaam__.html)

Joesoef. Als jij dergelijke anti islamartikelen blijft plaatsen uit die rioolkrant dan ga ik jou voordragen voor een ban.
Ben je helemaal belazerd!

super ick
09-01-13, 10:50
zucht.. hollanders...
eerst bemoeien met iets waar ze van claimen zich niet op aangesproken te voelen om vervolgens het laatste woord te willen hebben...

Nederlanders die sites voor marokkanen/moslims opzoeken om te beledigen/provoceren en trollen... ben jij daar 1 van?
ja- f.o.
neen- wat maak je druk dan?

Weet je wat ik nu vreemd vind?
Vervang het woordje Hollanders door Marokkanen en het is direct discriminatie cq racisme.
Zelf generaliseren en discrimineren en vervolgens jezelf hardop afvragen wat Nederlanders doen op sites voor Marokkanen? En met Nederlanders bedoel je dan autochtonen.
Je gebruikt 'Nederlander' alsof je het een vies woord vindt.

Als jij niet in een hokje gestopt wenst te worden dan zou ik de luiken maar eens open gooien want je vertoont zelf exact het gedrag dat je verafschuwd.

Tunes27
09-01-13, 11:14
Weet je wat ik nu vreemd vind?
Vervang het woordje Hollanders door Marokkanen en het is direct discriminatie cq racisme.
Zelf generaliseren en discrimineren en vervolgens jezelf hardop afvragen wat Nederlanders doen op sites voor Marokkanen? En met Nederlanders bedoel je dan autochtonen.
Je gebruikt 'Nederlander' alsof je het een vies woord vindt.

Als jij niet in een hokje gestopt wenst te worden dan zou ik de luiken maar eens open gooien want je vertoont zelf exact het gedrag dat je verafschuwd.

boehoehoe huilie huilie ollander..
wat is dat met jullie?
willen jullie je graag aangesproken voelen? altijd iets te zeggen hebben ondanks dat jullie er de ballen verstand van hebben (om maar weer eens wat waarheden als een koe over ollanders te gebruiken)
bezoek jij marokkaanse sites om de doelgroep te beledigen, te provoceren etc?
wat vind je daar nu zelf van, probeer eens niet Nederlands te doen en eerlijk te antwoorden..
vind je dat zelf nu niet ook maar een klein beetje kansloos zielig?
Mis je dan iets in het dagelijks leven? Moederliefde? nooit opgeloste problemen in je jeugd?

gewoon kansloos levenloos?... zeg het maar maatje :duim:

of kun je gewoon niet lezen? ollanders die marokkaanse sites bezoeken om te beledigen en provoceren staat er best duidelijk toch..
als ik ollander sites zou bezoeken om daar de doelgroep constant te beledigen zou je me dezelfde vraag kunnen stellen.. gejank over discriminatie is totaal misplaatst omdat ik duidelijk aangeef wie ik bedoel..
gelukkig ben ik niet kansloos en heb ik niet de behoefte om op olland.nl de doelgroep op te jagen...je zal toch zo'n leven hebben

CONTRA
09-01-13, 11:56
Eén ding wist ik van te voren al zeker, dat jij het antwoord op deze vraag uit de weg zou gaan.

dat kan je niet weten. het enige dat jy weet is dat je niks weet.

Tunes27
09-01-13, 12:00
dat kan je niet weten. het enige dat jy weet is dat je niks weet.

minder in de bosjes op de loer liggen voor schoolpleinen maatje, je begint de ""discussie techniek"" van de arme kleuters over te nemen

Firefox
09-01-13, 12:11
dat kan je niet weten. het enige dat jy weet is dat je niks weet.

Dat was een aanname die ik deed op grond van mijn ervaringen met de manier waarop jij discussieert. Mijn aanname bleek achteraf juist.

CONTRA
09-01-13, 13:26
Dat was een aanname die ik deed op grond van mijn ervaringen met de manier waarop jij discussieert. Mijn aanname bleek achteraf juist.

met mensen die niks weten discussieer ik niet.

H.P.Pas
09-01-13, 13:30
[/B]minder in de bosjes op de loer liggen voor schoolpleinen maatje, je begint de ""discussie techniek"" van de arme kleuters over te nemen


:wow: Schaap !!??
Ik schiet vol.

Tunes27
09-01-13, 13:32
:wow: Schaap !!??
Ik schiet vol.


fokin hell...
kneuzen ""humor""
kansloos kaasje op een site voor marokkanen.. je bent te zielig om verbaal te verkrachten, kinderliefhebber.

Firefox
09-01-13, 17:38
met mensen die niks weten discussieer ik niet.

Maar je reageert wel op mij.

CONTRA
09-01-13, 19:23
Maar je reageert wel op mij.

je hebt een byzonder scherp observatievermogen dat dit je is opgevallen.

super ick
09-01-13, 23:16
boehoehoe huilie huilie ollander..
wat is dat met jullie?
willen jullie je graag aangesproken voelen? altijd iets te zeggen hebben ondanks dat jullie er de ballen verstand van hebben (om maar weer eens wat waarheden als een koe over ollanders te gebruiken)
bezoek jij marokkaanse sites om de doelgroep te beledigen, te provoceren etc?
wat vind je daar nu zelf van, probeer eens niet Nederlands te doen en eerlijk te antwoorden..
vind je dat zelf nu niet ook maar een klein beetje kansloos zielig?
Mis je dan iets in het dagelijks leven? Moederliefde? nooit opgeloste problemen in je jeugd?

gewoon kansloos levenloos?... zeg het maar maatje :duim:

of kun je gewoon niet lezen? ollanders die marokkaanse sites bezoeken om te beledigen en provoceren staat er best duidelijk toch..
als ik ollander sites zou bezoeken om daar de doelgroep constant te beledigen zou je me dezelfde vraag kunnen stellen.. gejank over discriminatie is totaal misplaatst omdat ik duidelijk aangeef wie ik bedoel..
gelukkig ben ik niet kansloos en heb ik niet de behoefte om op olland.nl de doelgroep op te jagen...je zal toch zo'n leven hebben

Ja hoor, een beetje nuanceren en vervolgens helemaal leeglopen.
Als je je onderbuik onder controle hebt praten we misschien verder.

Firefox
09-01-13, 23:19
je hebt een byzonder scherp observatievermogen dat dit je is opgevallen.

En er is me nog iets opgevallen, namelijk dat je bijdrage nihil was. Je probeert wel mee te praten, maar je durft je niet kwetsbaar op te stellen. In plaats daarvan geef je sneren. Hoe kun je meepraten over religie zonder inkijk in je zelf te geven?

Tunes27
10-01-13, 08:54
Ja hoor, een beetje nuanceren en vervolgens helemaal leeglopen.
Als je je onderbuik onder controle hebt praten we misschien verder.

lol

de vooroordelen over Nederlanders bevestig je gelukkig niet, als men geen gelijk kan krijgen, of als men er achter komt dat wat ze zeiden toch niet klopte, of men is op hun plekje gezet..
pogen ze de ander als dom of emotioneel weg te zetten..
:haha:

TE voorspelbaar:kroatie:

Zahra x
10-01-13, 10:05
als je geen flauw idee hebt wat god inhoudt, dan is je geloof gebaseerd op onwetendheid.

onwetendheid is helaas over heel de wereld verpreid geraakt, geen wonder dat er zulke mensen met dit absurde idee komen..

CONTRA
10-01-13, 11:31
En er is me nog iets opgevallen, namelijk dat je bijdrage nihil was. Je probeert wel mee te praten, maar je durft je niet kwetsbaar op te stellen. In plaats daarvan geef je sneren. Hoe kun je meepraten over religie zonder inkijk in je zelf te geven?

als ik een analyse wil van myn postgedrag op een nieuwsforum dan ben jy de laatste aan wie ik dat vraag.

H.P.Pas
10-01-13, 11:34
als ik een analyse wil van myn postgedrag op een nieuwsforum dan ben jy de laatste aan wie ik dat vraag.

Wat niet wegneemt dat hij in dit geval gewoon gelijk heeft.

CONTRA
10-01-13, 11:38
onwetendheid is helaas over heel de wereld verpreid geraakt, geen wonder dat er zulke mensen met dit absurde idee komen..

de wereld wordt steeds ©omm€®ciël€®. byna overal wordt patent of ©opy®ights op gelegd. het verziekt de wetenschap en ondermynt kennis.

CONTRA
10-01-13, 11:42
Wat niet wegneemt dat hij in dit geval gewoon gelijk heeft.

het is hier een nieuwsforum; voor iemands zielenroerselen by religieuze onderwerpen verwys ik je naar een new age centrum.

Tunes27
10-01-13, 12:20
de wereld wordt steeds ©omm€®ciël€®. byna overal wordt patent of ©opy®ights op gelegd. het verziekt de wetenschap en ondermynt kennis.


in welke eeuw was ij middels y de correcte spelling, oh alleswetende beschaafde westerling?

H.P.Pas
10-01-13, 12:25
het is hier een nieuwsforum;

Precies.
Jij & Slinger: kappen met inhoudsloos baasbovenbaas gezeik aub.

CONTRA
10-01-13, 12:28
in welke eeuw was ij middels y de correcte spelling, oh alleswetende beschaafde westerling?

beste conformist, de y is voor my de correcte spelling!

Tunes27
13-01-13, 11:59
beste conformist, de y is voor my de correcte spelling!


Fok wat een kneus
:haha:

Nien
17-01-13, 12:21
:jammer:

marokko.nl/
17-01-13, 18:31
hahaha tunes lekker bezig
zelfs hier zijn de hollandse troll actief:wow: