PDA

Bekijk Volledige Versie : Tilburgse pastoor hangt foto's 'afvalligen' op



Marsipulami
08-01-13, 09:14
Tilburgse pastoor hangt foto's 'afvalligen' op

Geplaatst op:07 januari 2013

TILBURG - De Tilburgse pastoor Harm Schilder gaat deze week de namen en foto's van mensen die zich uit willen schrijven bij de katholieke kerk ophangen in het voorportaal van de Emmausparochie.

"Op die manier kunnen de parochianen voor deze mensen bidden. En liever nog: ze overhalen om toch gewoon te blijven", zegt Schilder.

Volgens de pastoor - bekend vanwege het conflict over het te vroeg luiden van de klokken van zijn kerk - is het een manier om de hele gemeenschap 'te betrekken bij het probleem'. "Als pastoor sta ik ver van de mensen af die zich uitschrijven. Ik bel meestal wel, maar dan blijkt het standpunt toch vrij definitief. Misschien dat het via bekenden wel lukt om iemand over te halen."

Zijn actie is zeker niet bedoeld als een schandpaal, stelt de pastoor.

Lees dinsdag meer in het BD.

knuppeltje
08-01-13, 10:06
Hoe zit dat met het auteursrecht van die foto's Mars?

Marsipulami
08-01-13, 11:19
Hoe zit dat met het auteursrecht van die foto's Mars?

Er staat niet in het artikel dat de pastoor zou nagelaten hebben om zich op dat vlak in orde te stellen met de wetgeving.

knuppeltje
08-01-13, 12:48
Er staat niet in het artikel dat de pastoor zou nagelaten hebben om zich op dat vlak in orde te stellen met de wetgeving.

Dat zal wel, maar daar vroeg ik niet naar.

super ick
08-01-13, 16:06
Tilburgse pastoor hangt foto's 'afvalligen' op

Geplaatst op:07 januari 2013

TILBURG - De Tilburgse pastoor Harm Schilder gaat deze week de namen en foto's van mensen die zich uit willen schrijven bij de katholieke kerk ophangen in het voorportaal van de Emmausparochie.

"Op die manier kunnen de parochianen voor deze mensen bidden. En liever nog: ze overhalen om toch gewoon te blijven", zegt Schilder.

Volgens de pastoor - bekend vanwege het conflict over het te vroeg luiden van de klokken van zijn kerk - is het een manier om de hele gemeenschap 'te betrekken bij het probleem'. "Als pastoor sta ik ver van de mensen af die zich uitschrijven. Ik bel meestal wel, maar dan blijkt het standpunt toch vrij definitief. Misschien dat het via bekenden wel lukt om iemand over te halen."

Zijn actie is zeker niet bedoeld als een schandpaal, stelt de pastoor.

Lees dinsdag meer in het BD.

Waarom hangen ze geen foto's op van alle kindermisbruikers? Och lamaar.....zou wel te maken hebben met plaatsgebrek.

Eke
08-01-13, 17:30
foto's van mensen die zich uit willen schrijven bij de katholieke kerk ophangen in het voorportaal van de Emmausparochie.

"Op die manier kunnen de parochianen voor deze mensen bidden. En liever nog: ze overhalen om toch gewoon te blijven", zegt Schilder.

Als pastoor sta ik ver van de mensen af die zich uitschrijven.
.


Owwwww...als de pastoor ver van z'n mensen afstaat die zich uitschrijven is dat op zich al reden om de kerk te verlaten. Voor de pastoor dan.

Je kunt vanaf de kansel een voorbede doen voor de afgevallenen en hen in gebed noemen. De parochianen hebben hun ogen dicht dus de kans is groot dat ze het horen.

Die foto's. Kijk daarom hebben sommige pastoors een vrouw nodig. "Zou je dit nu wel doen, Harm ? Dat lijkt me voor die mensen niet zo prettig..."

Fulanadetal
08-01-13, 17:41
Hij maakt God wel heel klein. Dat er via de hoofden van de trouwe gelovigen afbeeldingen van de afvalligen moeten opstijgen, opdat Hij niet per ongeluk de verkeerde mensen terug brenge in de schoot van de Moederkerk.

Hij kan ook zijn eigen foto ophangen. Dit is de herder waar de schaapkes liever niet in de buurt blijven.

Nederlandertje
08-01-13, 18:15
Owwwww...als de pastoor ver van z'n mensen afstaat die zich uitschrijven is dat op zich al reden om de kerk te verlaten. Voor de pastoor dan.

Je kunt vanaf de kansel een voorbede doen voor de afgevallenen en hen in gebed noemen. De parochianen hebben hun ogen dicht dus de kans is groot dat ze het horen.

Die foto's. Kijk daarom hebben sommige pastoors een vrouw nodig. "Zou je dit nu wel doen, Harm ? Dat lijkt me voor die mensen niet zo prettig..."


Denk dat je dan eerst moet kijken waarom die mensen vinden dat hij te ver van hun afstaat.

super ick
08-01-13, 22:23
Denk dat je dan eerst moet kijken waarom die mensen vinden dat hij te ver van hun afstaat.

Denk dat je eerst de wens tot uitschrijving moet honoreren. Zie net die gladderik bij P&W. Kan me voorstellen dat weinigen zich daar door af.... Ik bedoel aangetrokken voelen.

knots71karel
08-01-13, 22:33
Denk dat je dan eerst moet kijken waarom die mensen vinden dat hij te ver van hun afstaat.

Deze pastoor was net bij P&W zijn argument sloeg nergens op ,hij hoopte op die manieer dat andere parochianen evt de ''afvalligen zouden bezoeken.
Onder het motto "'geboren als Katholiek'' blijf je Katholiek voorde rest van je leven *)
Maar dat geld voor Moslims toch ook ! in sommige landen kun je zelfs de doodstraf krijgen als je afvalt van de Islam .
*Je kunt je uit laten schrijven ,maar dat gaat over zoveel wegen en kost zoveel moeite o.a
Kerk aan schrijven waar je gedoopt bent ,en het Bisschop dom enz enz (ik kan het weten want ik ben ex katholiek) dus de meeste mensen doen dat niet eens , dus tel je zonder uitschrijving me als zijnde Rooms Katholiek
:moeilijk:

H.P.Pas
08-01-13, 23:03
Owwwww...als de pastoor ver van z'n mensen afstaat die zich uitschrijven is dat op zich al reden om de kerk te verlaten. Voor de pastoor dan.



Of voor de hem nog verblijvende parochianen. Het zou me niet verbazen als hun herder hen met deze actie het laatste duwtje heeft gegeven dat ze nog nodig hadden.

knuppeltje
09-01-13, 08:27
Je kop op Facebook vind ik al niks, maar aan de kerkmuur lijkt me een rechtvaardige reden voor zelfmoord.

super ick
09-01-13, 09:18
Deze pastoor was net bij P&W zijn argument sloeg nergens op ,hij hoopte op die manieer dat andere parochianen evt de ''afvalligen zouden bezoeken.
Onder het motto "'geboren als Katholiek'' blijf je Katholiek voorde rest van je leven *)
Maar dat geld voor Moslims toch ook ! in sommige landen kun je zelfs de doodstraf krijgen als je afvalt van de Islam .
*Je kunt je uit laten schrijven ,maar dat gaat over zoveel wegen en kost zoveel moeite o.a
Kerk aan schrijven waar je gedoopt bent ,en het Bisschop dom enz enz (ik kan het weten want ik ben ex katholiek) dus de meeste mensen doen dat niet eens , dus tel je zonder uitschrijving me als zijnde Rooms Katholiek
:moeilijk:

Och, als ze mondiaal christenen gaan tellen dan tellen volgens mij alle blanke Nederlanders mee als christen.