PDA

Bekijk Volledige Versie : Eerst misbruikt door opa, toen door vader.



super ick
10-01-13, 09:12
Een 19-jarig meisje uit Boxmeer is jarenlang seksueel misbruikt door haar opa en haar vader. Daarvan is de officier van justitie in Den Bosch overtuigd.

De officier eiste vandaag achttien maanden cel, waarvan zes voorwaardelijk tegen de 50-jarige vader. Opa hoorde ook achttien maanden tegen zich eisen, waarvan negen voorwaardelijk.

Het misbruik begon allemaal toen het meisje ongeveer zes jaar was, weet De Gelderlander. De opa geeft toe dat het 'zo'n vier of vijf keer' gebeurd was. Het meisje deed ook enkele berekeningen en kwam zelf uit op 'veertig tot zestig keer.'

Vakantie

Nadat het meisje in 2004 terugkeerde van een fietsvakantie met opa vertelde zij de familie wat er allemaal gebeurde. Hierop verbraken haar ouders het contact met de man. Vervolgens was het de vader die niet lang daar na het stokje van opa overnam en zich aan het meisje vergreep. Iets waar zij het naar eigen zeggen nog altijd ongelofelijk moeilijk mee heeft.

Eerst misbruikt door opa, toen door vader (http://www.gelderlander.nl/regio/maasland/eerst-misbruikt-door-opa-toen-door-vader-1.3598363)

Ons rechtssysteem is een lachertje!

mark61
10-01-13, 14:48
Ik ben het volledig met je eens. Een jaartje voor jarenlang misbruik. Gestoord gewoon.

Charlus
10-01-13, 17:11
Dit is te weinig straf, veel meer straf is goed! Waarom? Wie schiet er iets mee op? De dader wordt er beter van? Integendeel. Van gevangenisstraf ihbz. heb ik nooit iets begrepen. Mensen opsluiten, belachelijk. Kost nog geld ook en alweer, niemand schiet er iets mee op tenzij je de dader levenslang opsluit zonder kans op voortijdige vrijlating. Dan is hij/zij permanent aan de maatschappij onttrokken, wel bevredigend voor het slachtoffer maar vervolgens heb je mensen die alleen bestaan om opgesloten te zitten, niets bijdragen, ook voor henzelf een zinledig bestaan leiden, alleen een kostenpost vormen. Lijfstraffen vind ik dan zinniger, iig. niet minder barbaars. Wat mij goed lijkt bij wijze van straf: toekomstige recidive bij de dader voorkomen, voor zover mogelijk, en financiële tegemoetkoming richting slachtoffer (kan ook de overheid zijn). Zonodig de dader tot een lening verplichten. Geen gevangenisstraffen.

CONTRA
10-01-13, 17:49
Ons rechtssysteem is een lachertje!

er zit iets fundamenteel fout ja, als je langer opgesloten wordt voor het gooien van een waxinehoudertje naar een koets dan voor het jarenlang verkrachten van een familielid.

knuppeltje
11-01-13, 09:15
Ho eens even: elk democratisch land krijgt de regering die het verdient, ja! :student:

Riffijnste
11-01-13, 09:50
Ontmannen die handel, dat is de verdiende straf. De verkrachters beschadigen, net zoals de verkrachters het slachtoffer hebben beschadigd. Verachtelijk volk ook,

Eke
11-01-13, 16:20
Ontmannen die handel, dat is de verdiende straf. De verkrachters beschadigen, net zoals de verkrachters het slachtoffer hebben beschadigd. Verachtelijk volk ook,

Oog om oog, tand om tand :vreemd: En dan onder de gordel :wow:

Zie reaktie Charlus. Sluit ik bij aan. Met kleine variant. De man zal tot inzicht gebracht moeten worden en zich volledig rekenschap moeten geven van de gevolgen van z'n daad.

Van "ach, het stelde weinig voor' tot 'de impact is toch vele malen groter dan ik gedacht heb en nu ik het weet : ik schaam de ogen uit m'n kop en ik wil alles doen om het weer in het reine te komen met mezelf' en vergiffenis vragen.

Laten meebetalen aan de dure psychische zorg die het meisje nodig heeft, en voor al het leed dat het meisje als gevolg van het vroegere trauma moet verwerken.


Meisjes (en jongens) schamen zich kapot, weten dat het 'verkeerd' is en voelen zich, vooral als ze ietsjes ouder zijn solidair met incestdader en verantwoordelijk voor het gezin (het gaat stuk als ik naar de politie stapt)

Dus incest moet uit het donkere hoekje gehaald worden. Tijdens kinder-tv/op school e.d. zodat het jonge kind weet tot wie het zich veilig kan wenden. Best moeilijk.

Saul
11-01-13, 17:40
Straffen is altijd achter de feiten aanlopen en bovendien schijnt dat de gemiddelde Nederland even streng zou straffen als een rechter. Het is zelfs maar de vraag in hoeverre pedo's en mannen met een hoog libido verantwoordelijk zijn voor hun daden. De enige oplossing is voorkomen dat hun hersenen een bepaalde setting krijgen.

Nederlandertje
11-01-13, 18:01
er zit iets fundamenteel fout ja, als je langer opgesloten wordt voor het gooien van een waxinehoudertje naar een koets dan voor het jarenlang verkrachten van een familielid.

Die waxinelichthoudergooier heeft nooit een celstraf gehad. Dus hij heeft ook geen hogere straf gehad dan iemand die iemand verkracht.

super ick
12-01-13, 13:39
Die waxinelichthoudergooier heeft nooit een celstraf gehad. Dus hij heeft ook geen hogere straf gehad dan iemand die iemand verkracht.

Contra heeft het over langer opgesloten. Niet over een hogere celstraf.

Nederlandertje
12-01-13, 14:14
Contra heeft het over langer opgesloten. Niet over een hogere celstraf.

Maar een verkrachter kan naast een gevangenisstraf ook nog tbs krijgen en dan kan hij daar de rest van zijn leven moeten blijven.

super ick
13-01-13, 09:43
Maar een verkrachter kan naast een gevangenisstraf ook nog tbs krijgen en dan kan hij daar de rest van zijn leven moeten blijven.

Erg hoor.

marokko.nl/
17-01-13, 17:15
tja elke dag is het weer raak, nederlandseprobleem??

of is het gewoon koeltoer??