PDA

Bekijk Volledige Versie : Verzoek om kruisbeeld te verwijderen afgewezen door rechtbank



Marsipulami
15-01-13, 07:23
Verzoek om kruisbeeld te verwijderen afgewezen

maandag 14 januari 2013 om 23:20u


WARSCHAU (RKnieuws.net) - De rechtbank van Warschau heeft het verzoek verworpen om het kruisbeeld te verwijderen uit het Poolse parlement. Dat meldt het Poolse katholieke persagentschap KAI.
Het verzoek om het kruisbeeld te verwijderen werd ingediend door de antiklerikale beweging Palikot.

super ick
15-01-13, 07:48
Verzoek om kruisbeeld te verwijderen afgewezen

maandag 14 januari 2013 om 23:20u


WARSCHAU (RKnieuws.net) - De rechtbank van Warschau heeft het verzoek verworpen om het kruisbeeld te verwijderen uit het Poolse parlement. Dat meldt het Poolse katholieke persagentschap KAI.
Het verzoek om het kruisbeeld te verwijderen werd ingediend door de antiklerikale beweging Palikot.

Dan zit de rechtbank ernaast.

Marsipulami
15-01-13, 07:58
Dan zit de rechtbank ernaast.

In een democratische rechtstaat heeft de rechtbank altijd gelijk.

knuppeltje
15-01-13, 08:33
In een democratische rechtstaat heeft de rechtbank altijd gelijk.

Ik vrees dat als dat waar is, een democratische rechtstaat een fata morgana is.

super ick
15-01-13, 10:36
In een democratische rechtstaat heeft de rechtbank altijd gelijk.

Hoe verklaar je dan dat een rechtbank regelmatig tot andere uitspraken komt na een hoger beroep?

Marsipulami
15-01-13, 12:34
Hoe verklaar je dan dat een rechtbank regelmatig tot andere uitspraken komt na een hoger beroep?

Ja de hoogste rechtbank die een uitspraak doet heeft altijd gelijk.

super ick
15-01-13, 13:40
Ja de hoogste rechtbank die een uitspraak doet heeft altijd gelijk.

Dat zei je niet.

Hoe verklaar de, door de hoogste rechtbank, ten onrechte veroordeelden?

knots71karel
15-01-13, 22:03
Verzoek om kruisbeeld te verwijderen afgewezen

maandag 14 januari 2013 om 23:20u


WARSCHAU (RKnieuws.net) - De rechtbank van Warschau heeft het verzoek verworpen om het kruisbeeld te verwijderen uit het Poolse parlement. Dat meldt het Poolse katholieke persagentschap KAI.
Het verzoek om het kruisbeeld te verwijderen werd ingediend door de antiklerikale beweging Palikot.

Waar de mensen zich al druk om kunnen maken .
:wat?!:

knuppeltje
16-01-13, 08:40
Ja de hoogste rechtbank die een uitspraak doet heeft altijd gelijk.

En waarom?

Archie Bunker
16-01-13, 12:37
Omdat de hoogste rechtbank die uitspraak doet de rechter, arbiter of scheidsrechter is in de zaak.
Alle betrokkenen zullen het met zijn uitspraak moeten doen.

Maar zelfs de hoogste rechtbank kan het aan het verkeerde eind hebben.
Ik herinner me nog een zaak met de SGP. Jij ook, knuppeltje?

H.P.Pas
16-01-13, 12:54
Ja de hoogste rechtbank die een uitspraak doet heeft altijd gelijk.

De gedachteloosheid waarmee hier gelijk hebben en gelijk krijgen aan elkaar gelijk gesteld worden heeft iets griezeligs.
Bijna Satanisch.

Firefox
16-01-13, 14:16
De gedachteloosheid waarmee hier gelijk hebben en gelijk krijgen aan elkaar gelijk gesteld worden heeft iets griezeligs.
Bijna Satanisch.

Helemaal niet griezelig, Mars zit gewoon te zieken en een paar trappen er met beide benen in.

knuppeltje
17-01-13, 08:38
Omdat de hoogste rechtbank die uitspraak doet de rechter, arbiter of scheidsrechter is in de zaak.

Alle betrokkenen zullen het met zijn uitspraak moeten doen.

Maar zelfs de hoogste rechtbank kan het aan het verkeerde eind hebben.
Ik herinner me nog een zaak met de SGP. Jij ook, knuppeltje?

Dat is een kwestie van afspraak, meer niet. Ook binnen ons systeem kan de hoogste rechter kan zich vergissen, die is immers god niet. En je kunt je toch echt afvragen of die zich ook niet heeft vergist.

Nee, soms kan ook nog naar Brussel of Den Haag.

Marsipulami
17-01-13, 11:20
Ook binnen ons systeem kan de hoogste rechter kan zich vergissen, die is immers god niet.

Aha, dus God boven de grondwet. Lelijke fundamentalistische extremist dat je bent.

knuppeltje
17-01-13, 12:01
Aha, dus God boven de grondwet. Lelijke fundamentalistische extremist dat je bent.

Ach, ook ik heb wel eens een zwak moment. En dit was er zo een.:blowen:

Marsipulami
18-01-13, 16:43
Rechter beslist over kruis in Pools parlement
door KN/KNA

Janusz Palikot, de naamgever en leider van de Palikotbeweging. Zijn partij wil dat het kruis dat in het Pools parlement is opgehangen, wordt verwijderd.Foto: AP

Een rechtbank in Warschau buigt zich sinds vandaag over de vraag of het kruis in de zittingszaal van het Poolse parlement verwijderd moet worden.



Verschillende afgevaardigden van de antiklerikale Palikotbeweging eisen de verwijdering omdat het crucifix volgens hen hun persoonlijk recht op godsdienstvrijheid aantast. Afgevaardige Andrzej Rozenek zei: "We zijn geen land met maar één godsdienst."

Parlementsvoorzitster Ewa Kopacz vindt dat het kruis moet blijven hangen. "Voor mij is democratie de heerschappij van de meerderheid met inachtneming van de minderhedenrechten, maar niet de dictatuur van de minderheid", aldus de politica van de rechts-liberale regeringspartij Burgerplatform.

Volgens vier juridische experts die in opdracht van Kopacz onderzoek deden, maakt het kruis geen inbreuk op de grondwet, noch op het Europees recht.

De Palikotbeweging is de derde partij in het Poolse Lagerhuis, de Sejm. Bij de verkiezingen in oktober 2011 kreeg zij vanuit het niets tien procent van de stemmen.

Het houten kruis hangt sinds 1997 in de Sejm. Twee conservatieve parlementariërs hadden het daar zonder parlementsbesluit opgehangen.

Marsipulami
18-01-13, 21:13
Parlementsvoorzitster Ewa Kopacz vindt dat het kruis moet blijven hangen. "Voor mij is democratie de heerschappij van de meerderheid met inachtneming van de minderhedenrechten, maar niet de dictatuur van de minderheid", aldus de politica van de rechts-liberale regeringspartij Burgerplatform.

Hier heeft deze dame toch wel een punt.