PDA

Bekijk Volledige Versie : Ernstige mishandeling Eindhoven



DeRuiter
21-01-13, 19:53
De politie heeft maandagavond in Bureau Brabant de beelden getoond van de daders van een zeer zware mishandeling in Eindhoven. Een 22-jarige Eindhovenaar werd 4 januari aan de Vestdijk vanuit het niets in elkaar geschopt en geslagen.

De beveiligingscamera's laten de acht daders, die volgens de politie 'op oorlogspad lijken', goed zien. Zij slaan de Eindhovenaar tegen de grond, waarna ze hem een voor een natrappen. De 22-jarige man blijft uiteindelijk roerloos liggen.

Het slachtoffer werd bewusteloos achtergelaten met een zware hersenschudding en verwondingen aan zijn mond en kaak.


mag geen linkje plaatsen, google op:
Omroep Brabant: Politie toont beelden van daders zware mishandeling Vestdijk in Eindhoven

knots71karel
21-01-13, 20:21
De politie heeft maandagavond in Bureau Brabant de beelden getoond van de daders van een zeer zware mishandeling in Eindhoven. Een 22-jarige Eindhovenaar werd 4 januari aan de Vestdijk vanuit het niets in elkaar geschopt en geslagen.

De beveiligingscamera's laten de acht daders, die volgens de politie 'op oorlogspad lijken', goed zien. Zij slaan de Eindhovenaar tegen de grond, waarna ze hem een voor een natrappen. De 22-jarige man blijft uiteindelijk roerloos liggen.

Het slachtoffer werd bewusteloos achtergelaten met een zware hersenschudding en verwondingen aan zijn mond en kaak.


mag geen linkje plaatsen, google op:
Omroep Brabant: Politie toont beelden van daders zware mishandeling Vestdijk in Eindhoven

Helaas komen dit soort mishandelingen steeds vaker voor !
Het haalt nu hooguit het plaatselijke dagblad , google maar b.v Amsterdam ,Utrecht of Hilversum of Groningen etc etc

Ready?
21-01-13, 21:59
Ruim twee weken later, met toch best goede beelden (als ik het vergelijk met die vage beelden die we meestal zien), en nog steeds geen aanhoudingen? Of vergis ik me?

Akram90
21-01-13, 22:04
Erg dat mensen zoiets elkaar kunnen aandoen

Fulanadetal
22-01-13, 17:23
Volgens Een Vandaag zonet hebben twee jongens uit Belgie die zichzelf herkenden in de beelden zich aangegeven.

"Heee ben ik dat? Wat erg van mij. Ik wist niet dat ik zoiets kon doen. Laat ik mij maar aangeven."

Dan wel.

Ready?
22-01-13, 18:42
Volgens Een Vandaag zonet hebben twee jongens uit Belgie die zichzelf herkenden in de beelden zich aangegeven.

"Heee ben ik dat? Wat erg van mij. Ik wist niet dat ik zoiets kon doen. Laat ik mij maar aangeven."

Dan wel.
Ja dan wel, want dan hopen ze op strafvermindering. Als de beelden onnauwkeuriger waren hadden ze dit nooit gedaan en liepen ze frank en vrij rond.

momo007
22-01-13, 18:58
Afschuwelijk! oppakken uitkleden en ophangen.

BoerHarms
22-01-13, 19:04
Afschuwelijk! oppakken uitkleden en ophangen.

Neen , ouderwets 2 dagen aan de schandpaal en dan met overrijpe tomaten mogen gooien :)

momo007
22-01-13, 20:14
Neen , ouderwets 2 dagen aan de schandpaal en dan met overrijpe tomaten mogen gooien :)
Overrijpe tomaten zijn te zacht.

BoerHarms
23-01-13, 06:37
Maar , het zal wel uitdraaien op een taakstraf, want de daders hadden allemaal een slechte jeugd een langdurige gevangenis straf zal volgens hun advocaten en misschien wel de rechter meer schaden.

Ik heb steeds meer het idee dat de wet er is ter bescherming van daders !

super ick
23-01-13, 07:35
Die jongen verzette zich geeneens.
Die kakkerlak in die witte broek. Doe staat ergens ver weg tot doe jongen bewusteloos op de grond ligt. Dan is hij er ineens als de kippen bij om hem diverse schoppen tegen zijn hoofd te geven. Leren die kereltjes dan nooit? Dit loopt gelukkig nog goed af.

De wet moet ook eens veranderd worden mbt zelfverdediging. Alles is geoorloofd als je aangevallen wordt. Klaar!

knuppeltje
23-01-13, 08:41
Afschuwelijk! oppakken uitkleden en ophangen.

We zijn hier niet in Iran.

knuppeltje
23-01-13, 08:47
De wet moet ook eens veranderd worden mbt zelfverdediging. Alles is geoorloofd als je aangevallen wordt. Klaar!

Gewoon net als in Amerika iedereen een wapen laten dragen. Ok, dan gebeurt er ook wel eens een incidentje ergens in een schooltje, maar met de veiligheid op straat zit het dan wel snor. :wow:

Akram90
23-01-13, 10:44
http://www.geenstijl.nl/archives/images/belgischekopschuppers.html

Deze 8 waren het

Akram90
23-01-13, 10:44
GeenStijl : FOTOO. Daders Eindhoven nu nóg beter in beeld (http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2013/01/teringtiefustuigh_op_de_foto.html#comments)

Al 5 namen bekend, het waren belgen.

Saul
23-01-13, 11:30
Aangezien de meesten er als de kippen bij waren om naar een bepaalde bevolkingsgroep te wijzen (waar je opzich al een paar conclusies uit kan trekken m.b.t. "de wens is de vader van de gedachte"):

http://i1027.photobucket.com/albums/y335/Hegron/plaatje_zpsf741e5da.png

Fulanadetal
23-01-13, 12:43
Eng. Zulke schijnbaar normale jongens. Kan je buurjongen zijn, of een leuke neef. Maar je moet ze niet 's nachts tegenkomen.

mark61
23-01-13, 13:28
Ik vind niet dat je hier namen moet gaan rondstrooien.

Fulanadetal
23-01-13, 13:30
Nee grote kans dat een naam niet klopt.

Marsipulami
23-01-13, 14:45
"Belgische" verdachten mishandeling Eindhoven zijn uitgeweken Nederlanders



23/01/13, 12u54 − Bron: AD.nl


De "Belgische" verdachten van de zware groepsmishandeling in Eindhoven zijn Nederlandse jongens. Hun ouders zijn naar België verhuisd, zo bericht het Eindhovens Dagblad (ED). .

Gisteren was gemeld dat twee "Belgische" jongens van 15 en 17 jaar uit Turnhout en omgeving zich bij de politie van Eindhoven hadden gemeld in verband met de ernstige mishandeling in de zuidelijke Nederlandse stad. Zij bekenden hun betrokkenheid en zijn aangehouden.

Waarom?
Volgens een van de advocaten is zijn zeventienjarige cliënt een "bijzonder nette jongen" die zelf in shock verkeert over het gebeurde. "Hij heeft deelgenomen aan de mishandeling, maar snapt zelf niet waarom hij het heeft gedaan."

Zoon van zakenman
Zijn vader is een gerenommeerd zakenman. De zoon heeft geen strafblad, is nooit met de politie in aanraking geweest, volgt een mooie opleiding en haalt goede cijfers. "Niks mis mee", aldus de door het ED niet nader genoemde raadsman. De ouders zijn, evenals de zoon, "kapot van het gebeurde".

Op het internet circuleert een groepsfoto waarop vrijwel zeker alle verdachten van de mishandeling op 4 januari staan. De groep liep eerder die avond langs de Pathébioscoop aan de Dommelstraat en poseerde daar voor een voorbijganger. Die heeft de foto vrijgegeven. Kleding en houding van de jongens laten weinig ruimte voor twijfel. Er worden ook namen aan de jongens gekoppeld.

Marsipulami
23-01-13, 14:46
"Belgische" verdachten mishandeling Eindhoven zijn uitgeweken Nederlanders



23/01/13, 12u54 − Bron: AD.nl


De "Belgische" verdachten van de zware groepsmishandeling in Eindhoven zijn Nederlandse jongens. Hun ouders zijn naar België verhuisd, zo bericht het Eindhovens Dagblad (ED). .

Gisteren was gemeld dat twee "Belgische" jongens van 15 en 17 jaar uit Turnhout en omgeving zich bij de politie van Eindhoven hadden gemeld in verband met de ernstige mishandeling in de zuidelijke Nederlandse stad. Zij bekenden hun betrokkenheid en zijn aangehouden.

Waarom?
Volgens een van de advocaten is zijn zeventienjarige cliënt een "bijzonder nette jongen" die zelf in shock verkeert over het gebeurde. "Hij heeft deelgenomen aan de mishandeling, maar snapt zelf niet waarom hij het heeft gedaan."

Zoon van zakenman
Zijn vader is een gerenommeerd zakenman. De zoon heeft geen strafblad, is nooit met de politie in aanraking geweest, volgt een mooie opleiding en haalt goede cijfers. "Niks mis mee", aldus de door het ED niet nader genoemde raadsman. De ouders zijn, evenals de zoon, "kapot van het gebeurde".

Op het internet circuleert een groepsfoto waarop vrijwel zeker alle verdachten van de mishandeling op 4 januari staan. De groep liep eerder die avond langs de Pathébioscoop aan de Dommelstraat en poseerde daar voor een voorbijganger. Die heeft de foto vrijgegeven. Kleding en houding van de jongens laten weinig ruimte voor twijfel. Er worden ook namen aan de jongens gekoppeld.

Soldim
23-01-13, 15:03
"Belgische" verdachten mishandeling Eindhoven zijn uitgeweken Nederlanders


Verbazingwekkend wat jullie voor gespuis accepteren voor een paar extra belasting-centjes.

mark61
23-01-13, 15:19
Verbazingwekkend wat jullie voor gespuis accepteren voor een paar extra belasting-centjes.

:hihi: Die staatsschuld hè.

Iznogoodh
23-01-13, 15:51
Zijn vader is een gerenommeerd zakenman. De zoon heeft geen strafbladMaar nu wel.

super ick
23-01-13, 16:07
Gewoon net als in Amerika iedereen een wapen laten dragen. Ok, dan gebeurt er ook wel eens een incidentje ergens in een schooltje, maar met de veiligheid op straat zit het dan wel snor. :wow:

Praat voor jezelf.

Het was een groepje. De enige kans die je maakt is direct korte metten maken. Voordat ze om je heen staan en je van alle kanten voeten en vuisten op je af ziet komen. Dan komt het ziekenhuis er bij kijken en trek je altijd aan het kortste eind.
Verdediging niet in verhouding tot aanval. Alsof je dat vooraf weet en alsof je in de omstandigheden bent zorgvuldig te doseren.
Het waren maar kwajongen en ze hadden niet echt kwaad in zin. Dat moet je dus eerst maar afwachten en dan is het te laat.

Ik doel niet op wapenbezit maar hou me wel graag het recht voor hard terug te slaan. Zeker als je door meerderen wordt belaagd. Ik vind het dan geen probleem als er wat tanden of een neusbeentje sneuvelt. Moet je maar met je tengels van anderen afblijven.

Als dit kereltje keihard van zich af had geslagen en er drie het ziekenhuis in had gemept hadden ze hem voor moeten dragen voor een eremedaille.

Kijk hoe dergelijke kakkerlakken reageren als ze de verkeerde voor zich blijken te hebben:

Lustige Türsteher-Szene - YouTube (http://m.youtube.com/watch?v=da-mnKws6n0)

Saul
23-01-13, 19:14
"Belgische" verdachten mishandeling Eindhoven zijn uitgeweken Nederlanders



23/01/13, 12u54 − Bron: AD.nl


De "Belgische" verdachten van de zware groepsmishandeling in Eindhoven zijn Nederlandse jongens. Hun ouders zijn naar België verhuisd, zo bericht het Eindhovens Dagblad (ED). .

Gisteren was gemeld dat twee "Belgische" jongens van 15 en 17 jaar uit Turnhout en omgeving zich bij de politie van Eindhoven hadden gemeld in verband met de ernstige mishandeling in de zuidelijke Nederlandse stad. Zij bekenden hun betrokkenheid en zijn aangehouden.

Waarom?
Volgens een van de advocaten is zijn zeventienjarige cliënt een "bijzonder nette jongen" die zelf in shock verkeert over het gebeurde. "Hij heeft deelgenomen aan de mishandeling, maar snapt zelf niet waarom hij het heeft gedaan."

Zoon van zakenman
Zijn vader is een gerenommeerd zakenman. De zoon heeft geen strafblad, is nooit met de politie in aanraking geweest, volgt een mooie opleiding en haalt goede cijfers. "Niks mis mee", aldus de door het ED niet nader genoemde raadsman. De ouders zijn, evenals de zoon, "kapot van het gebeurde".

Op het internet circuleert een groepsfoto waarop vrijwel zeker alle verdachten van de mishandeling op 4 januari staan. De groep liep eerder die avond langs de Pathébioscoop aan de Dommelstraat en poseerde daar voor een voorbijganger. Die heeft de foto vrijgegeven. Kleding en houding van de jongens laten weinig ruimte voor twijfel. Er worden ook namen aan de jongens gekoppeld.

Terugsturen naar eigen land!

Joesoef
23-01-13, 19:33
Terugsturen naar eigen land!

:argwaan:

Marsipulami
23-01-13, 19:40
Verbazingwekkend wat jullie voor gespuis accepteren voor een paar extra belasting-centjes.



Terugsturen naar eigen land!

Van mij mogen die twee Nederlandse jongens -die in België wonen- blijven in België. Anders dan de zes Nederlanders hebben ze hun verantwoordelijkheid genomen, schuld bekend en zichzelf aangegeven bij de politie. Voor de rest moet de NL Justitie gewoon haar werk doen (streng maar rechtvaardig) en alle betrokkenen een gepaste straf geven.

super ick
23-01-13, 21:31
Van mij mogen die twee Nederlandse jongens -die in België wonen- blijven in België. Anders dan de zes Nederlanders hebben ze hun verantwoordelijkheid genomen, schuld bekend en zichzelf aangegeven bij de politie. Voor de rest moet de NL Justitie gewoon haar werk doen (streng maar rechtvaardig) en alle betrokkenen een gepaste straf geven.

40 uur schoffelen, dat zal ze leren.

knots71karel
23-01-13, 23:45
Afschuwelijk! oppakken uitkleden en ophangen.

Nou dat laaste gaat me net iets te ver , maar wie ben ik op dit soort tuig mag je van mij een Middeleeuwse straf toe passen , indd uikleden en alleen aan pamper aan door de straten jagen net zo lang dat ze in die pamper vol gescheten hebben eerder mag hij niet af .
Zo,n soort straf zal wel eens kunnen helpen.

The_Grand_Wazoo
24-01-13, 08:09
40 uur schoffelen, dat zal ze leren.

Dat lijkt mij nou ook wel weer wat heel erg zwaar ... tsss om nou meteen weer zo op z'n PVVees uit de heup te schieten.

knuppeltje
24-01-13, 08:19
Praat voor jezelf.

Als dit kereltje keihard van zich af had geslagen en er drie het ziekenhuis in had gemept hadden ze hem voor moeten dragen voor een eremedaille.

Dat deed ik dus.

Jaja, niet iedereen is zo heldhaftig als jij.

super ick
24-01-13, 09:18
Dat deed ik dus.

Jaja, niet iedereen is zo heldhaftig als jij.

Ik had het niet over mijzelf maar geeft een voorbeeld in het algemeen.

Zoek je iets?

super ick
24-01-13, 09:20
Dat lijkt mij nou ook wel weer wat heel erg zwaar ... tsss om nou meteen weer zo op z'n PVVees uit de heup te schieten.

Als ik mijzelf zo terug lees dan vind ik 40 uur ook wel erg veel.
Tja, sorry. Soms draai ik wel eens door. Dit kan ook afgedaan worden met een waarschuwing. Vooral als dit pas de vierde keer is.

Marsipulami
24-01-13, 09:26
Nederland vraagt uitlevering verdachten mishandeling Eindhoven
donderdag 24 januari 2013, 10u04 Bron: Belga


ANTWERPEN - De Nederlandse overheden hebben een uitleveringsverzoek gedaan aan België voor de vijf verdachten van het geval van groepsmishandeling van een 22-jarige man in Eindhoven. Het gaat om vier Belgen en één niet-Belg, bevestigt het parket van Turnhout donderdag. De uitleveringsprocedure is opgestart, maar over het verloop daarvan doet het parket geen verdere uitspraken.



Pas wanneer alle verdachten effectief zijn opgepakt en overgedragen aan Nederland, zal het parket opnieuw over de zaak communiceren.

In totaal worden acht jongeren verdacht van betrokkenheid bij het in elkaar slagen van een 22-jarige man, begin deze maand in het Nederlandse Eindhoven. Zij zouden allen in de omgeving van Turnhout woonachtig zijn. Drie onder hen, allen Nederlanders die in ons land wonen, hebben zich de voorbije dagen bij de politie aangegeven. Voor de overige vijf is nu dus een aanhoudings- en uitleveringsverzoek verstuurd vanuit Nederland.

bvb

Archie Bunker
24-01-13, 10:00
Neen , ouderwets 2 dagen aan de schandpaal en dan met overrijpe tomaten mogen gooien :)


Wie heeft er nog rotte eieren te koop?

Fulanadetal
24-01-13, 13:04
Wie heeft er nog rotte eieren te koop?

Kan ik regelen voor je. Hele mooie, rotte eieren. Van een speciale kip dus niet goedkoop.
Maar dan heb je echt wat! Acht euro per 6. Hoeveel bestel je?

super ick
24-01-13, 14:25
Kan ik regelen voor je. Hele mooie, rotte eieren. Van een speciale kip dus niet goedkoop.
Maar dan heb je echt wat! Acht euro per 6. Hoeveel bestel je?

Stenigen met eieren duurt erg lang. Beter hardgekookte struisvogeleieren gebruiken.

mark61
24-01-13, 14:57
Het gaat om vier Belgen en één niet-Belg,

...

Drie onder hen, allen Nederlanders die in ons land wonen, hebben zich de voorbije dagen bij de politie aangegeven.

Ollanders zijn slimmer :hihi:

Prisoner's dilemma bestudeerd.

Marsipulami
24-01-13, 15:34
Ollanders zijn slimmer :hihi:

Prisoner's dilemma bestudeerd.

Tja, valt me zwaar tegen. Ik dacht iets gevonden te hebben waarmee ik NL prikkers hier kon op hun zenuwen werken, maar helaas. Daders zijn in meerderheid Belgen in plaats van Ollanders.

super ick
24-01-13, 16:15
Tja, valt me zwaar tegen. Ik dacht iets gevonden te hebben waarmee ik NL prikkers hier kon op hun zenuwen werken, maar helaas. Daders zijn in meerderheid Belgen in plaats van Ollanders.

Het betreft hier een internationale bende...

The_Grand_Wazoo
24-01-13, 16:44
Tja, valt me zwaar tegen. Ik dacht iets gevonden te hebben waarmee ik NL prikkers hier kon op hun zenuwen werken, maar helaas. Daders zijn in meerderheid Belgen in plaats van Ollanders.

:hihi: Met een beetje geluk zijn het wel protestantse Belgen.

Marsipulami
24-01-13, 20:21
:hihi: Met een beetje geluk zijn het wel protestantse Belgen.

Hmm, er zijn maar weinig protestantse Belgen. Die hebben we in het verleden allemaal uitgemoord.

super ick
24-01-13, 22:42
Hmm, er zijn maar weinig protestantse Belgen. Die hebben we in het verleden allemaal uitgemoord.

O, dus dat kindermisbruik is eigenlijk 'kinderspel' ?

Marsipulami
24-01-13, 23:25
O, dus dat kindermisbruik is eigenlijk 'kinderspel' ?

Pfff vermoeiend hoor, maar goed ik zal nog maar eens een antwoordje formuleren, hoewel het in deze topic niet terzake is.
- In België zijn we zover nog niet, maar uit NL wetenschappelijk onderzoek blijkt dat 40% van de NL meisjes en zo'n 10% van de NL jongens voor hun zestiende levensjaar slachtoffer waren van één of andere vorm van ernstig sexueel misbruik. Omgerekende betekent het dat er zo'n 4 000 000 slachtoffers van sexueeel misbruik rondlopen in NL.
- De commissie Deetman in NL die het het sexueel misbruik in NL door bedienaren in de RKK onderzocht kwam op een cijfer van 800 gevallen van vermoedelijk sexueel misbruik in de laatste 100 jaar.
- In plaats van te focussen op paters die al tientallen jaren dood zijn zou men er in NL best eens over nadenken wat men kan doen voor de 3 miljoen 999 duizend 2 honderd andere en nog levende slachtoffers van sexueel kindermisbruik waarvan de daders niet in verband kunnen gebracht worden met de RKK.

Nederlandertje
24-01-13, 23:47
Tja, valt me zwaar tegen. Ik dacht iets gevonden te hebben waarmee ik NL prikkers hier kon op hun zenuwen werken, maar helaas. Daders zijn in meerderheid Belgen in plaats van Ollanders.

Mij werk je niet op mijn zenuwen hiermee hoor. Gewoon hard straffen die eikels.

mark61
25-01-13, 01:50
Tja, valt me zwaar tegen. Ik dacht iets gevonden te hebben waarmee ik NL prikkers hier kon op hun zenuwen werken, maar helaas. Daders zijn in meerderheid Belgen in plaats van Ollanders.

Tsja het zijn verwarrende tijden. Eerst waren het vast Marrekane, toen Ollanders, en nou weer bovenstebeste Vlamingen.

Archie Bunker
25-01-13, 08:32
Hmm, er zijn maar weinig protestantse Belgen. Die hebben we in het verleden allemaal uitgemoord.

Nee, de Spanjaarden hebben toendertijd ze naar het Noorden gejaagd.

Het protestantisme en de koopmansgeest van de Noordelijke Nederlanden zijn (deels) uit Gent en Antwerpen geimporteerd.

Zie Wikipedia: Petrus Datheen
Petrus Datheen - Wikipedia (http://nl.wikipedia.org/wiki/Datheen)

Marsipulami
25-01-13, 09:10
Tsja het zijn verwarrende tijden. Eerst waren het vast Marrekane, toen Ollanders, en nou weer bovenstebeste Vlamingen.

Het enige wat ons Belgen en Nederlanders ter verdediging nog rest is dat we die éne jongen met Marokkaanse roots die er tussen zit uitroepen tot aanstoker en bendeleider die de andere jongeren heeft meegesleurd en op het slechte pad heeft gebracht.

Akram90
25-01-13, 10:49
Die marokkaan heeft de brave autochtonen beïnvloed met z'n slechte gedrag, zo is het nu eenmaal :student:

Marsipulami
25-01-13, 14:58
Drie minderjarigen beschuldigd van poging doodslag na mishandeling Eindhoven
vrijdag 25 januari 2013, 15u28 Bron: Belga

Turnhoutse onderzoeksrechter laat Belgische verdachten vrij



*

TURNHOUT - Tom K. (17), Bob S. (16) en Stefano B. (15), de drie verdachten die in een Nederlandse cel zitten vanwege de mishandeling van een 22-jarige jongeman in Eindhoven, worden alledrie beschuldigd van poging tot doodslag in vereniging. Dat meldt een woordvoerster van het Openbaar Ministerie in Den Bosch.


De zeventienjarige Tom K. geldt als de uitlokker van het incident: hij duwde het slachtoffer als eerste tegen de grond. De andere twee verdachten hebben niet actief meegedaan aan het geweld. De drie jongens riskeren twee jaar celstraf. Als ze als volwassene berecht worden, is de maximale gevangenisstraf in Nederland tien jaar cel.

De jongens blijven nog zeker veertien dagen vastzitten. Peter van de Laar, advocaat van Tom K. heeft dat vrijdag gezegd na afloop van de voorgeleiding bij de Nederlandse onderzoeksrechter. 'Deze beslissing ligt in de lijn van de verwachting. Het is dramatisch, maar realistisch', zo citeerde Omroep Brabant de raadsman.

Turnhout

De vijf verdachten die in Turnhout in de cel zaten, zijn vrijdag onder voorwaarden naar huis gestuurd. Zij moeten wel beschikbaar blijven voor politie. Naast Brent L. (17), in Nederland intussen omgedoopt tot ‘hoofdschopper', gaat het om Adri N. (18), Jordy M. (18), Ismail B. (18) en Brett S. (19).

De Nederlandse justitie verwacht een uitlevering in het weekend, dat wordt verder in behandeling genomen.



kidr, mtm

Akram90
25-01-13, 15:31
Die Brent Leysen leek me nochtans de oudste (is ook de gespierdste) maar blijkt die slechts 17 te zijn. :D

Marsipulami
25-01-13, 16:35
++++++

Marsipulami
05-02-13, 11:42
Volgende week beslissing over uitlevering Belgische relschoppers

dinsdag 05 februari 2013, 11u47

Auteur: ima, jns

TURNHOUT - De vijf Belgische verdachten van de groepsmishandeling in Eindhoven zijn dinsdagvoormiddag verschenen voor de raadkamer in Turnhout. Het Openbaar Ministerie vroeg de uitlevering van de vijf aan Nederland.


De vijf verdachten waren allen aanwezig op de zitting. De minderjarige hoofddader Brent L. (17) werd vergezeld door zijn ouders. Het gerecht in Den Bosch wil de vijf jongeren vervolgen voor poging tot doodslag. De verdediging verzet zich tegen de uitlevering. De raadkamer neemt volgende week dinsdag een beslissing.

De vijf jongeren worden verdacht van de mishandeling van een 22-jarige jongeman op 4 januari in het centrum van Eindhoven. Bij de feiten waren ook drie Nederlandse jongeren betrokken, die ook in de omgeving van Turnhout wonen. Zij hebben zich in Nederland bij de politie aangemeld.

De vechtpartij werd gefilmd door bewakingscamera's. Toen de beelden van het geweld verspreid raakten, ontstond er heel wat heisa. De ‘acht van Eindhoven' werden in Nederland met naam en foto op het internet gezet en ontvingen via sociale media zelfs gerichte bedreigingen.

mark61
05-02-13, 11:53
Ik snap niet dat ze zich wel bij de Belgische politie melden, maar niet uitgeleverd willen worden. Denken dat ze er zo onderuit komen?

Marsipulami
05-02-13, 12:28
Ik snap niet dat ze zich wel bij de Belgische politie melden, maar niet uitgeleverd willen worden. Denken dat ze er zo onderuit komen?



Uitlevering lang niet zeker

- 24/01/2013


Het Openbaar Ministerie in Oost-Brabant vraagt de uitlevering van de daders, ‘ongeacht hun leeftijd en woonplaats'. Toch wordt dat misschien moeilijker dan gedacht.

UITLEVERING

Johan Put, professor jeugdrecht (KUL): ‘Volgens Europese akkoorden worden volwassen burgers uitgeleverd aan het land waar de feiten hebben plaatsgevonden. Voor verdachten onder de zestien jaar gebeurt dit niet. De 16- tot 18-jarigen bevinden zich in een schemerzone. Allicht zullen ze niet uitgeleverd worden.'

VERVOLGING

‘De minderjarigen zullen wellicht voor een Belgische jeugdrechtbank verschijnen. Vanaf 16 jaar kan beslist worden een verdachte uit handen te geven zodat hij berecht wordt door een volwassenenrechtbank.'

BESTRAFFING

‘Een minderjarige kan in België geen celstraf krijgen, maar wel opgenomen worden in een gesloten instelling. In Nederland kan hij ook effectief een celstraf krijgen van maximaal twee jaar. In de praktijk belandt hij echter ook daar in een gesloten instelling.'






gn

mark61
05-02-13, 15:04
Vandaar dat ik me afvroeg. Het lijkt me dat zowel strafmaat als gevangenisleven in België niet 'gunstiger' zijn dan in NL. Tsja ze moeten het zelf weten.

Misschien is het het eten in Tilburg dat ze afschrikt :hihi:

super ick
05-02-13, 22:16
Vandaar dat ik me afvroeg. Het lijkt me dat zowel strafmaat als gevangenisleven in België niet 'gunstiger' zijn dan in NL. Tsja ze moeten het zelf weten.

Misschien is het het eten in Tilburg dat ze afschrikt :hihi:

De strafmaat op geweld is de laatste jaren behoorlijk gestegen Nederland. Ik weet niet of de wet aangepast is maar hoor al behoorlijke straffen eisen voor een enkele rake klap.

Marsipulami
05-02-13, 23:24
Het is tamelijk ingewikkeld.

Minderjarigen krijgen in België in principe geen straf (gevangenis). De jeugdrechter kan evenwel "opvoedkundige maatregelen" nemen zoals verplicht verblijf in een gesloten instelling - weinig verschil met gevangenis. Na 18e levensjaar nog tot 21 jaar te verlengen.

Minderjarigen worden niet uitgeleverd aan een ander land. Voor zover ik begrijp is daarop de enige uitzondering als minderjarigen uit handen gegeven worden door de jeugdrechter en dus een behandeling als volwassene moeten krijgen.

Het "uit handen geven" door de jeugdrechter gebeurt in principe enkel als minderjarigen een bijzonder zwaar misdrijf pleegden, zoals moord of doodslag (dat is hier niet het geval, er is niemand vermoord en er is niemand doodgeslagen - het slachtoffer maakt het relatief goed). Minder ernstige feiten kunnen enkel tot "uit handen geving" leiden als er sprake is van langdurige herhaaldelijke overtredingen van de wet (herhaald zinloos geweld, herhaalde inbraken, druggebruik en dealen, enz. ) In dat geval worden minderjarigen uit handen gegeven door de jeugdrechter als eerdere "opvoedkundige maatregelen" geen soelaas boden.

Met uitzondering van de "hoofdschopper" pleegden de andere zeven mededaders in Eindhoven naar Belgisch recht geen ander misdrijf dan het "niet verlenen van hulp in personen in nood" (max 6 maand gevangenis voor volwassenen) of nog "slagen en verwondingen" dewelke van aard zijn (omverduwen / stampen) ook wekelijks voorkomen in elke normale middelbare schoool.

De "hoofdschopper" met witte broek gaat duidelijk over de schreef. Hem kan met recht en rede het misdrijf "poging doodslag" ten laste gelegd worden. Anders dus dan de 7 andere betrokkenen. De hoofdverdachte is thans echter nog minderjarig. Of hij uit handen zal gegeven worden door de jeugdrechter en dus mogelijks zal uitgeleverd worden aan Nederland hangt vooral af van zijn juridische antecedenten. Als hij werkelijk de "brave en sympathieke jongen" is zoals buren hem omschrijven en geen eerdere ernstige feiten pleegde zal hij wellicht niet uit handen worden gegeven en uitgeleverd aan Nederland. In het slechtste geval moet hij dan voor de jeugdrechter in België verschijnen en zal hij tot maximaal zijn 21e in een gesloten instelling verblijven bij wijze van "opvoedkundige maatregel".

mark61
05-02-13, 23:40
Ik zag de advocaat van een van hen net verklaren dat de 'lol' van zich aangeven in België is dat als de uitlevering doorgaat, België kan bedingen dat ze hun straf in B uitzitten.

mark61
05-02-13, 23:42
De strafmaat op geweld is de laatste jaren behoorlijk gestegen Nederland. Ik weet niet of de wet aangepast is maar hoor al behoorlijke straffen eisen voor een enkele rake klap.

België is ook niet mals. Zie onze vriend Abu Imran :hihi:

Bovendien zijn Belgische gevangenissen over het algemeen wat eh 'primitiever': overbevolkt, geen speciale faciliteiten voor geesteszieken, en nog zo wat. Al speelt dat hier niet voor de minderjarigen.

super ick
06-02-13, 07:50
België is ook niet mals. Zie onze vriend Abu Imran :hihi:

Bovendien zijn Belgische gevangenissen over het algemeen wat eh 'primitiever': overbevolkt, geen speciale faciliteiten voor geesteszieken, en nog zo wat. Al speelt dat hier niet voor de minderjarigen.

Als jou redenering klopt dan hadden ze zichzelf vast hier aangegeven. Of die advocaat heeft ze dat afgeraden omdat hij anders zijn klantjes kwijt was geraakt. Ik bedoel de advocatenkachel moet ook roken. Bij advocaten kijk ik nergens meer van op.

Marsipulami
06-02-13, 09:01
Ik zag de advocaat van een van hen net verklaren dat de 'lol' van zich aangeven in België is dat als de uitlevering doorgaat, België kan bedingen dat ze hun straf in B uitzitten.

Dat zou voordelen kunnen hebben voor de daders. In België moet men slechts 1/3 van de straf uitzitten alvorens vervroegd vrij te "kunnen" (geen automatisme) komen. In NL is dat 2/3e (wel automatisme).

mark61
06-02-13, 09:03
Dat zou voordelen kunnen hebben voor de daders. In België moet men slechts 1/3 van de straf uitzitten alvorens vervroegd vrij te "kunnen" (geen automatisme) komen. In NL is dat 2/3e (wel automatisme).

1/2, vzv. ik weet.

Marsipulami
06-02-13, 09:09
1/2, vzv. ik weet.

Niettes 2/3e voor NL ---> Voorwaardelijke invrijheidstelling - Wikipedia (http://nl.wikipedia.org/wiki/Voorwaardelijke_invrijheidstelling)

super ick
07-02-13, 08:18
1/2, vzv. ik weet.

Een derde strafvermindering maar dat is niet meer standaard. Je moet je daarvoor werkelijk goed gedragen hebben.

Marsipulami
12-02-13, 09:11
Verdachten mishandeling Eindhoven worden uitgeleverd

dinsdag 12 februari 2013, 09u51
Bron: belga
.
De vijf jongeren die betrokken waren bij het zinloos geweld in Eindhoven worden uitgeleverd aan Nederland. Dat heeft de raadkamer in Turnhout beslist.


De vijf jongeren worden verdacht van de mishandeling van een 22-jarige jongeman op 4 januari in het centrum van Eindhoven. Bij de feiten waren ook drie Nederlandse jongeren betrokken, die ook in de omgeving van Turnhout wonen. Zij hebben zich in Nederland bij de politie aangemeld.

Het Nederlandse gerecht vroeg al langer de uitlevering van de verdachten. De verdediging van de vijf jongeren verzette zich daartegen.

De vechtpartij werd gefilmd door bewakingscamera's. Toen de beelden van het geweld verspreid raakten, ontstond er heel wat heisa. De ‘acht van Eindhoven' werden in Nederland met naam en foto op het internet gezet en ontvingen via sociale media zelfs gerichte bedreigingen.

super ick
12-02-13, 10:21
Verdachten mishandeling Eindhoven worden uitgeleverd

dinsdag 12 februari 2013, 09u51
Bron: belga
.
De vijf jongeren die betrokken waren bij het zinloos geweld in Eindhoven worden uitgeleverd aan Nederland. Dat heeft de raadkamer in Turnhout beslist.


De vijf jongeren worden verdacht van de mishandeling van een 22-jarige jongeman op 4 januari in het centrum van Eindhoven. Bij de feiten waren ook drie Nederlandse jongeren betrokken, die ook in de omgeving van Turnhout wonen. Zij hebben zich in Nederland bij de politie aangemeld.

Het Nederlandse gerecht vroeg al langer de uitlevering van de verdachten. De verdediging van de vijf jongeren verzette zich daartegen.

De vechtpartij werd gefilmd door bewakingscamera's. Toen de beelden van het geweld verspreid raakten, ontstond er heel wat heisa. De ‘acht van Eindhoven' werden in Nederland met naam en foto op het internet gezet en ontvingen via sociale media zelfs gerichte bedreigingen.

Mooi, die gaan gruwelijk gemarteld worden. Wij zijn niet zo kinderachtig als die Belgen.

Marsipulami
16-02-13, 13:01
PowNews 15 Februari 2013: interview met hoofdverdachte van mishandeling Eindhoven [ Brett Smits ] - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=os5pYXxH1mQ)

Marsipulami
17-02-13, 10:23
Mooi, die gaan gruwelijk gemarteld worden. Wij zijn niet zo kinderachtig als die Belgen.

He ho, niet zo snel. Er moet ook nog een beroepsrechter oordelen over de uitlevering.



Alle Belgische verdachten mishandeling Eindhoven in hoger beroep tegen uitlevering


Laatst gewijzigd: zaterdag 16 februari 2013 - 14:23 | Auteur: Jolien van de Griendt


TURNHOUT - De vijf Belgische jongeren die betrokken waren bij de mishandeling van een 22-jarige man op de Vestdijk in Eindhoven gaan in hoger beroep tegen de uitspraak dat zij uitgeleverd moeten worden aan Nederland. Dat heeft de woordvoerder van de rechtbank in Turnhout vrijdag laten weten.

Het is nog niet duidelijk wanneer de zaak voor zal komen. De Belgen worden niet uitgeleverd tot het hoger beroep is afgerond. Het hoger beroep zal dienen bij het hof van beroep in Antwerpen.

Voorwaarden

Bij twee van de vijf Turnhoutse jongeren zijn voorwaarden gesteld aan de uitlevering. Zij mogen alleen worden overgedragen als ze een eventuele straf in België mogen uitzitten.

Vier van de vijf jongens worden verdacht van openlijke geweldpleging en poging tot doodslag, de vijfde alleen van poging tot doodslag, oordeelde de raadkamer.

Mishandeling Vestdijk

Op 4 januari werd een 22-jarige man uit Oirschot ernstig mishandeld op de Vestdijk in Eindhoven. Beelden daarvan verschenen in het opsporingsprogramma Bureau Brabant op Omroep Brabant. De vijf verdachten meldden zich vervolgens bij de Belgische politie.

Naar aanleiding van de beelden meldden zich ook drie jongeren uit Nederland bij de politie in Eindhoven. Twee van de drie zitten nog vast.

Eerste publicatie: vrijdag 15 februari 2013 - 14:41

helpsamira
19-02-13, 21:47
okee ok

helpsamira
19-02-13, 21:48
tien tien

super ick
21-02-13, 07:47
He ho, niet zo snel. Er moet ook nog een beroepsrechter oordelen over de uitlevering.



Alle Belgische verdachten mishandeling Eindhoven in hoger beroep tegen uitlevering


Laatst gewijzigd: zaterdag 16 februari 2013 - 14:23 | Auteur: Jolien van de Griendt


TURNHOUT - De vijf Belgische jongeren die betrokken waren bij de mishandeling van een 22-jarige man op de Vestdijk in Eindhoven gaan in hoger beroep tegen de uitspraak dat zij uitgeleverd moeten worden aan Nederland. Dat heeft de woordvoerder van de rechtbank in Turnhout vrijdag laten weten.

Het is nog niet duidelijk wanneer de zaak voor zal komen. De Belgen worden niet uitgeleverd tot het hoger beroep is afgerond. Het hoger beroep zal dienen bij het hof van beroep in Antwerpen.

Voorwaarden

Bij twee van de vijf Turnhoutse jongeren zijn voorwaarden gesteld aan de uitlevering. Zij mogen alleen worden overgedragen als ze een eventuele straf in België mogen uitzitten.

Vier van de vijf jongens worden verdacht van openlijke geweldpleging en poging tot doodslag, de vijfde alleen van poging tot doodslag, oordeelde de raadkamer.

Mishandeling Vestdijk

Op 4 januari werd een 22-jarige man uit Oirschot ernstig mishandeld op de Vestdijk in Eindhoven. Beelden daarvan verschenen in het opsporingsprogramma Bureau Brabant op Omroep Brabant. De vijf verdachten meldden zich vervolgens bij de Belgische politie.

Naar aanleiding van de beelden meldden zich ook drie jongeren uit Nederland bij de politie in Eindhoven. Twee van de drie zitten nog vast.

Eerste publicatie: vrijdag 15 februari 2013 - 14:41

Als die Belgen er geen vaart achter zetten dan moet Nederland ze, ala Bin Laden, ter plaatse gaan elimineren.
En Brussel en Antwerpen bombarderen uiteraard.

Marsipulami
25-04-13, 13:01
Als die Belgen er geen vaart achter zetten dan moet Nederland ze, ala Bin Laden, ter plaatse gaan elimineren.
En Brussel en Antwerpen bombarderen uiteraard.


2 verdachten agressie Eindhoven mogen worden uitgeleverd




do 25/04/2013 - 11:09 Freek Willems Twee jongemannen die ervan verdacht worden betrokken te zijn geweest bij een zwaar geval van agressie in Eindhoven, mogen worden uitgeleverd aan Nederland. Dat heeft de Antwerpse kamer van inbeschuldigingstelling beslist. De advocaat van één van hen gaat in cassatie.

Een groepje jongemannen sloeg begin januari een 22-jarige Nederlander in elkaar in Eindhoven. Het ging om een aantal Nederlanders en een drietal Belgen die allen in (de buurt van) Turnhout wonen.

De beelden van de mishandeling werden op de Nederlandse televisie getoond en lokten heel wat verontwaardiging uit. Enkele verdachten gaven zich nadien aan bij de Nederlandse politie. Een vijftal verdachten werd in ons land verhoord.

Twee van hen mogen nu uitgeleverd worden aan Nederland, zo heeft de Antwerpse kamer van inbeschuldigingstelling beslist. Het gaat om een minderjarige en een meerderjarige.

Het is echter nog niet zeker of de twee ook effectief zullen worden uitgeleverd, want de advocaat van de minderjarige gaat alvast in cassatie tegen de beslissing van de KI. "We hebben cassatieberoep aangetekend en dat betekent dat de uitlevering niet kan plaatsvinden zolang het Hof van Cassatie zich over deze zaak niet heeft uitgesproken", zegt advocaat Freddy Mols.

Mols ging in cassatieberoep omdat zijn cliënt minderjarig is "en er Europese verdragsregels bestaan die zich verzetten tegen de uitlevering van minderjarigen".

Drie andere verdachten in ons land zullen sowieso niet worden uitgeleverd. Het Nederlandse Openbaar Ministerie vroeg daar niet langer om, omdat de drie enkel zouden hebben toegekeken en zelf geen slagen of trappen uitdeelden.

super ick
26-04-13, 08:10
2 verdachten agressie Eindhoven mogen worden uitgeleverd




do 25/04/2013 - 11:09 Freek Willems Twee jongemannen die ervan verdacht worden betrokken te zijn geweest bij een zwaar geval van agressie in Eindhoven, mogen worden uitgeleverd aan Nederland. Dat heeft de Antwerpse kamer van inbeschuldigingstelling beslist. De advocaat van één van hen gaat in cassatie.

Een groepje jongemannen sloeg begin januari een 22-jarige Nederlander in elkaar in Eindhoven. Het ging om een aantal Nederlanders en een drietal Belgen die allen in (de buurt van) Turnhout wonen.

De beelden van de mishandeling werden op de Nederlandse televisie getoond en lokten heel wat verontwaardiging uit. Enkele verdachten gaven zich nadien aan bij de Nederlandse politie. Een vijftal verdachten werd in ons land verhoord.

Twee van hen mogen nu uitgeleverd worden aan Nederland, zo heeft de Antwerpse kamer van inbeschuldigingstelling beslist. Het gaat om een minderjarige en een meerderjarige.

Het is echter nog niet zeker of de twee ook effectief zullen worden uitgeleverd, want de advocaat van de minderjarige gaat alvast in cassatie tegen de beslissing van de KI. "We hebben cassatieberoep aangetekend en dat betekent dat de uitlevering niet kan plaatsvinden zolang het Hof van Cassatie zich over deze zaak niet heeft uitgesproken", zegt advocaat Freddy Mols.

Mols ging in cassatieberoep omdat zijn cliënt minderjarig is "en er Europese verdragsregels bestaan die zich verzetten tegen de uitlevering van minderjarigen".

Drie andere verdachten in ons land zullen sowieso niet worden uitgeleverd. Het Nederlandse Openbaar Ministerie vroeg daar niet langer om, omdat de drie enkel zouden hebben toegekeken en zelf geen slagen of trappen uitdeelden.

Onder druk van de Nederlandse marine die de Antwerpse haven blokkeerde en de jachtvliegtuigen die laag over Brussel zijn gevlogen.

Marsipulami
26-04-13, 09:27
Onder druk van de Nederlandse marine die de Antwerpse haven blokkeerde en de jachtvliegtuigen die laag over Brussel zijn gevlogen.

Tegen dat die 2 uitgeleverd worden zijn jullie oorlogsschepen al lang weggeroest. Je moet het hele artikel lezen, niet alleen de titel.


Het is echter nog niet zeker of de twee ook effectief zullen worden uitgeleverd, want de advocaat van de minderjarige gaat alvast in cassatie tegen de beslissing van de KI. "We hebben cassatieberoep aangetekend en dat betekent dat de uitlevering niet kan plaatsvinden zolang het Hof van Cassatie zich over deze zaak niet heeft uitgesproken", zegt advocaat Freddy Mols.

super ick
26-04-13, 17:01
Tegen dat die 2 uitgeleverd worden zijn jullie oorlogsschepen al lang weggeroest. Je moet het hele artikel lezen, niet alleen de titel.


Het is echter nog niet zeker of de twee ook effectief zullen worden uitgeleverd, want de advocaat van de minderjarige gaat alvast in cassatie tegen de beslissing van de KI. "We hebben cassatieberoep aangetekend en dat betekent dat de uitlevering niet kan plaatsvinden zolang het Hof van Cassatie zich over deze zaak niet heeft uitgesproken", zegt advocaat Freddy Mols.

Dan vind ik dat ze het centrum Antwerpen plat moeten gooien.

Marsipulami
26-04-13, 18:20
Dan vind ik dat ze het centrum Antwerpen plat moeten gooien.

De daders wonen in Turnhout, zou je dan niet beter Turnhout ipv Antwerpen centrum bombarderen ?

super ick
27-04-13, 15:02
De daders wonen in Turnhout, zou je dan niet beter Turnhout ipv Antwerpen centrum bombarderen ?

Nee, want de achterliggende reden is uiteraard dat de handel dan naar Rotterdam komt.
Nederland is bankroet en België floreert, weet je nog?

mark61
27-04-13, 17:37
Tegen dat die 2 uitgeleverd worden zijn jullie oorlogsschepen al lang weggeroest. Je moet het hele artikel lezen, niet alleen de titel.


Het is echter nog niet zeker of de twee ook effectief zullen worden uitgeleverd, want de advocaat van de minderjarige gaat alvast in cassatie tegen de beslissing van de KI. "We hebben cassatieberoep aangetekend en dat betekent dat de uitlevering niet kan plaatsvinden zolang het Hof van Cassatie zich over deze zaak niet heeft uitgesproken", zegt advocaat Freddy Mols.

Wie betaalt die lol eigenlijk allemaal, jij: de belastingbetaler, of hun niet onvermogende ouders? :hihi:

super ick
28-04-13, 09:37
Wie betaalt die lol eigenlijk allemaal, jij: de belastingbetaler, of hun niet onvermogende ouders? :hihi:

Gezien de tijd die Mars hier rondhangt is hij een uitkeringstrekker. Zijn bezwaar zou kunnen zijn dat het uit hetzelfde potje komt waaruit hij eet.
Betalen hoeft hij niets.

Marsipulami
28-04-13, 10:13
Gezien de tijd die Mars hier rondhangt is hij een uitkeringstrekker. Zijn bezwaar zou kunnen zijn dat het uit hetzelfde potje komt waaruit hij eet.
Betalen hoeft hij niets.

Wij kregen 16,8 miljard euro van de Nederlandse belastingbetaler voor de "goede delen" van Fortisbank. Op de "slechte onderdelen" waar we mee bleven zitten maakt België ook nog een miljard winst. Met zo'n bedrag kan je wel iets doen. Met dank aan Wouter Bos en Jan Peter Balkenende.

Voor het overige heb ik nog geen dag in mijn leven een uitkering genoten.

klik ---- > http://www.maroc.nl/forums/nieuws-de-dag/362367-belgi%EB-verdient-goed-bankencrisis.html

Marsipulami
11-06-13, 10:05
Brent L. uitgeleverd aan Nederland

Vandaag om 09:59 | Bron: Belga






Hoofdverdachte Brent L. van de schoppartij in Eindhoven wordt definitief uitgeleverd aan Nederland. Dat beslist het hof van cassatie in Brussel.





Het Brusselse Hof van Cassatie heeft beslist de hoofdverdachte van het spraakmakende geweld in januari op de Vestdijk in Eindhoven uit te leveren aan Nederland. Eerder gingen de raadkamer en het hof van beroep al in op het uitleveringsverzoek vanuit Nederland, maar de advocaat van Brent L. ging telkens in beroep omdat zijn cliënt minderjarig was. Intussen is Brent L. wel 18 jaar geworden.

Samen met Brent L. trok ook medeverdachte Brett S. (19) naar het Hof van Cassatie om zich tegen zijn uitlevering te verzetten. Brett S. werd eerder al uitgeleverd en zit in een Nederlandse cel.

Nog twee andere verdachten van de schoppartij verschenen reeds een eerste keer voor de rechter in ‘s Hertogenbosch. Vier andere jongeren die bij het geweld aanwezig waren, zijn buiten vervolging gesteld.

knuppeltje
11-06-13, 10:48
Brent L. uitgeleverd aan Nederland

Vandaag om 09:59 | Bron: Belga

Hoofdverdachte Brent L. van de schoppartij in Eindhoven wordt definitief uitgeleverd aan Nederland. Dat beslist het hof van cassatie in Brussel.

Het Brusselse Hof van Cassatie heeft beslist de hoofdverdachte van het spraakmakende geweld in januari op de Vestdijk in Eindhoven uit te leveren aan Nederland. Eerder gingen de raadkamer en het hof van beroep al in op het uitleveringsverzoek vanuit Nederland, maar de advocaat van Brent L. ging telkens in beroep omdat zijn cliënt minderjarig was. Intussen is Brent L. wel 18 jaar geworden.

Samen met Brent L. trok ook medeverdachte Brett S. (19) naar het Hof van Cassatie om zich tegen zijn uitlevering te verzetten. Brett S. werd eerder al uitgeleverd en zit in een Nederlandse cel.

Nog twee andere verdachten van de schoppartij verschenen reeds een eerste keer voor de rechter in ‘s Hertogenbosch. Vier andere jongeren die bij het geweld aanwezig waren, zijn buiten vervolging gesteld.

Dat heeft wel lang geduurd.

Met dat laatste ben ik het niet eens. Die vier hebben geen poot uitgestoken om het slachtoffer te helpen zich te beschermen.

De Nederlandse wet is daar heel duidelijk over. Ieder is verplicht een slachtoffer in nood hulp te verlenen, zover mogelijk en zonder zijn eigen leven, of dat van anderen, in gevaar te brengen. Indien iemand een slachtoffer in nood die hulp weigert pleegt die een strafbaar feit. Zo is het ook in België.

Dat er dan niet zomaar tot vervolging wordt overgegaan mag dan waar zijn, maar in dit geval ging het hier mensen uit een en dezelfde groep. Zij stonden er met z'n vieren bij, keken ernaar, en staken geen poot uit om hun maten echt tegen te houden.

Marsipulami
11-06-13, 21:39
Dat heeft wel lang geduurd.



Als je iets goed wil doen, moet je daar de tijd voor nemen.

knuppeltje
12-06-13, 09:40
Als je iets goed wil doen, moet je daar de tijd voor nemen.

Een zeer loffelijk streven. Blijf het in gedachten houden Mars. :stout:

Marsipulami
14-08-13, 14:08
Verdediging op proces Eindhoven: "Geen kans op recidive"

Belga

Proces geweldplegers Eindhoven gestart

wo 14/08/2013 - 12:00 Update: wo 14/08/2013 - 14:36 Yannick Drossaert

In 's-Hertogenbosch in Nederland is het proces van start gegaan rond de mishandeling van een 22-jarige man in Eindhoven door vier jongeren uit Turnhout. Zowel het slachtoffer als de ouders van een verdachte kwamen aan het woord. De getuigenis van het slachtoffer heeft indruk gemaakt op de vader van de 17-jarige verdachte. "We zijn blij dat hij er niks aan heeft overgehouden", zei hij.


De 17-jarige verdachte van het zinloze geweld in Eindhoven heeft bijzonder veel spijt van wat er gebeurd is. Dat zegt zijn vader Peter K.

Samen met drie andere jongeren uit Turnhout sloeg en schopte de minderjarige Tom K. een 22-jarige man in een daad van zinloos geweld. Hij riskeert nu een jeugddetentie van 12 maanden, waarvan 8 maanden voorwaardelijk. "Mijn cliënt heeft alleen geduwd en tegen de kont van het slachtoffer gestampt", zegt zijn advocaat.

De vader van Tom zegt dat zijn zoon enorm geschrokken is. "Hij begrijpt niet dat hij daartoe in staat is geweest. Nooit eerder was er enige indicatie geweest dat hij agressie in zich heeft. Het voorval heeft al een enorme impact op mijn zoon gehad", aldus de vader.

Een andere verdachte, Brent L., riskeert een jeugddetentie van 24 maanden, waarvan 6 maanden voorwaardelijk voor poging tot doodslag in vereniging. Brent L. was minderjarig op het moment van de feiten. Hij ging het wildst tekeer en wordt daarom beschouwd als hoofdverdachte.

Zijn advocaten verzetten zich tegen die strafeis. "Er wordt geen rekening gehouden met het feit dat dit een geïsoleerd geval is. Volgens deskundigen is het recidivegevaar zeer klein. Psychiaters bestempelen Brent als een normale jongen die door groepsdruk tot deze feiten is gekomen", zegt Freddy Mols, de Belgische advocaat van Brent. Volgens zijn Nederlandse advocaat Eric De Mare laat het parket zich leiden door de publieke opinie.

"Psychologisch heeft het slachtoffer het nog zeer moeilijk"

Ook het slachtoffer heeft getuigd voor de rechtbank in 's-Hertogenbosch. Zijn getuigenis vond achter gesloten deuren plaats toen twee van de vier verdachten voor de kinderrechter verschenen.

Volgens advocaat Peter Van de Laar, advocaat van één van de minderjarige verdachten, was het slachtoffer bijzonder emotioneel bij het zien van de beelden. "Hij heeft er geen blijvende lichamelijke letsels aan overgehouden, maar psychologisch heeft hij het nog zeer moeilijk. Hij begrijpt niet dat de jongens tot zoiets in staat zijn geweest. De jongeren hebben uitgebreid hun excuses aangeboden", zei hij.

Ook de vader van de 17-jarige verdachte luisterde naar de getuigenis van het slachtoffer. "De getuigenis heeft indruk op ons gemaakt. We zijn blij dat hij er niks aan heeft overgehouden", zei hij.

Later deze voormiddag vordert het openbaar ministerie een straf uit tegen de twee verdachten. Na de middag staan nog twee andere jongeren terecht. De advocaten van de verdachten zullen proberen de aanklacht van poging tot doodslag terug te schroeven tot openlijke geweldpleging.

mark61
14-08-13, 14:24
De 17-jarige verdachte van het zinloze geweld in Eindhoven heeft bijzonder veel spijt van wat er gebeurd is.

Ik haat die eufemismes. Er is niks 'gebeurd', hij heeft iets gedaan.

Net zoals dat omfloerste taalgebruik over 'verloedering' en 'zwerfvuil' en weet ik niet wat. Het gaat om jongen die dingen doen. Niet om kosmische verschijnselen die uit de lucht komen vallen.

super ick
15-08-13, 09:01
Ik haat die eufemismes. Er is niks 'gebeurd', hij heeft iets gedaan.

Net zoals dat omfloerste taalgebruik over 'verloedering' en 'zwerfvuil' en weet ik niet wat. Het gaat om jongen die dingen doen. Niet om kosmische verschijnselen die uit de lucht komen vallen.

Je slaat de spijker op zijn kop!

Dat is mij ook opgevallen. Alsof het niet om daden van mensen gaat maar het een verschijnsel is.
Of je nu de pech hebt in een regenbui te belanden of een groepsmishandeling. Het is allebei pech hebben. Een soort van downplayen.

Gestoord.

knuppeltje
15-08-13, 11:08
Zijn advocaten verzetten zich tegen die strafeis. "Er wordt geen rekening gehouden met het feit dat dit een geïsoleerd geval is. Volgens deskundigen is het recidivegevaar zeer klein. Psychiaters bestempelen Brent als een normale jongen die door groepsdruk tot deze feiten is gekomen", zegt Freddy Mols, de Belgische advocaat van Brent.

We weten nu tenminste dat een gozer die onder groepsdruk iemand doodschopt, een normale jongen is. Het werd tijd dat dat eens werd vastgesteld. Daar kan tenminste geen misverstand meer over ontstaan.

Waaruit bestond die groepsdruk dan? Op de beelden die we hebben gezien, was er op dat moment van van groepsdruk geen enkele sprake, volgens mij. Je zag hem door geen van de andere idioten aangemoedigd, laat staan een pistool tegen zijn hoofd gehouden. Wel dat hij hij er zelf even flink tegenaan wou.

Rare snuiters die shrinks. :maf:

AdamRon
15-08-13, 13:36
Denk dat dit duidelijk een gevolg is van jonge haantjes gedrag, ze hadden waarschijnlijk niet weten te scoren (zo heet dat tegenwoordig) bij de meiden.
Dan moet een toevallig passerende persoon het ontgelden.

Trouwens, ik ben voorstander om in zulke gevallen duidelijke beelden vrij te geven van deze personen... maling aan privacy van mij voor zulke stumperts

super ick
15-08-13, 15:15
We weten nu tenminste dat een gozer die onder groepsdruk iemand doodschopt, een normale jongen is. Het werd tijd dat dat eens werd vastgesteld. Daar kan tenminste geen misverstand meer over ontstaan.

Waaruit bestond die groepsdruk dan? Op de beelden die we hebben gezien, was er op dat moment van van groepsdruk geen enkele sprake, volgens mij. Je zag hem door geen van de andere idioten aangemoedigd, laat staan een pistool tegen zijn hoofd gehouden. Wel dat hij hij er zelf even flink tegenaan wou.

Rare snuiters die shrinks. :maf:

Kennelijk is er status te verdienen aan het doortrappen als iemand op de grond ligt. Kunst is het niet dus wellicht is er respect voor de meedogenloosheid? Zoiets van, niet met hem spotten?

Jammer dat die jongen zichzelf niet goed kon verdedigen. Het is vaak een kwestie van die ene goed raken.

Marsipulami
25-08-13, 10:22
'Publiceren video mishandeling Eindhoven was stap te ver'


Dat de politie de video van de mishandeling in Eindhoven direct op internet heeft geplaatst was een stap te ver. Justitie had eerst met foto’s van die videobeelden moeten proberen getuigen te zoeken.

Dat stelt Jan-Hein Kuijpers, advocaat van de jongste verdachte in deze zaak, in een interview met NU.nl. "Je weet van te voren dat je publieke beroering creëert als die band online wordt gezet. Ze hadden ook met foto’s kunnen proberen getuigen te zoeken. Je hebt geen tien getuigen nodig, aan twee heb je genoeg."

Het online plaatsen van de film van de geruchtmankende gebeurtenis is voor Kuijpers dan ook één van de argumenten bij het pleiten voor vrijspraak van zijn cliënt, Stefano B. (15).

B. was met zeven andere jongens begin januari 2013 betrokken bij de mishandeling van een 22-jarige jongen aan de Vestdijk in Eindhoven. Het slachtoffer werd geschopt en geslagen en kreeg trappen tegen het hoofd terwijl hij op de grond lag.

Beveiligingscamera’s registreerden de gebeurtenis en toen de politie de beelden naar buiten bracht kreeg de zaak veel aandacht in de media. Het slachtoffer kwam er met een hersenschudding en verwondingen vanaf.

Publieke beroering

Als je zoiets ziet, dan is dat iets heel anders dan wanneer je er op maandag over leest in de krant, zegt Kuijpers. "Dit gebeurt elk weekend en overal, maar als je het ziet komt het heel anders over." De advocaat begrijpt de beroering die de video heeft veroorzaak goed. "Natuurlijk hebben die beelden een schokeffect. Voor mij ook, als ik dat zie als leek denk ik ook: dat kun je toch niet maken?"

Toch moeten de beelden volgens hem wel in perspectief worden gezien. De beelden geven meer indruk dan wat er feitelijk is gebeurd. "Het is natuurlijk niet goed te praten, het slachtoffer had helemaal niks verkeerd gedaan. Maar uiteindelijk is het allemaal goed afgelopen, die jongen (het slachtoffer, red.) is niet eens naar het ziekenhuis geweest."

Cel geëist

Onlangs werd door het Openbaar Ministerie zeventig uur taakstraf tegen Stefano B. geëist wegens openlijke geweldpleging. Tegen hoofdverdachte Brent L. (19) en medeverdachte Tom K. (17) zijn respectievelijk twee en een jaar cel geëist. Brett S. (19), een vierde verdachte is vrijgelaten om te voorkomen dat hij langer in voorarrest zou zitten dan de straf die tegen hem werd geëist, namelijk acht maanden cel waarvan vier voorwaardelijk.

De andere vier van de acht betrokkenen stonden te ver weg en worden niet vervolgd. Kuijpers: "Je kunt het niet maken om jongens die twee meter verder stonden en die hetzelfde doen als mijn cliënt, namelijk niets, om die niet te vervolgen en mijn cliënt wel."

Kuijpers pleit daarom voor vrijspraak voor Stefano B. "Zijn opzet en handelingen waren niet gericht op mishandelen. Je kunt wel zeggen: hij heeft geen hulp gehaald, maar dat wil niet zeggen dat hij zich schuldig heeft gemaakt aan openlijke geweldpleging."

De rechtbank doet 28 augustus uitspraak in de zaak.


http://www.nu.nl/binnenland/3558507/publiceren-video-mishandeling-eindhoven-was-stap-ver.html

mark61
25-08-13, 11:35
"Dit gebeurt elk weekend en overal, maar als je het ziet komt het heel anders over."

Toch moeten de beelden volgens hem wel in perspectief worden gezien. De beelden geven meer indruk dan wat er feitelijk is gebeurd.

Wat is dit voor gelul? Anders dan wat? Wat suggereert hij nou eigenlijk?

Het is niet eens Nederlands. Het is zulk gelul dat het niet in normaal Nederlands is te formuleren. Wat betekent 'geven meer indruk dan feitelijk is gebeurd'?

Het is niet zo erg? Hoezo? Welk perspectief? Vier beesten schoppen een man in elkaar die op de grond ligt. Als krankzinnigen, totaal doorgeslagen. Dat is wat is gebeurd. Punt.

super ick
25-08-13, 12:28
[QUOTE=mark61;Wat betekent 'geven meer indruk dan feitelijk is gebeurd'?,.[/QUOTE]

Zoiets als de beelden van een inslag van een kruisraket. Het lijkt veel erger dan wat in feite is gebeurt; het indrukken van een knopje, meestal ergens op een bootje.

mark61
25-08-13, 12:46
Zoiets als de beelden van een inslag van een kruisraket. Het lijkt veel erger dan wat in feite is gebeurt; het indrukken van een knopje, meestal ergens op een bootje.

Ja zo. Grmpff.

super ick
25-08-13, 16:36
Ja zo. Grmpff.

Grmpff? :hihi:

mark61
25-08-13, 21:26
Grmpff? :hihi:

Vaag diep gegrom. Nooit gearticuleerd tot woorden die een samenhangende zin maken.

Marsipulami
28-08-13, 16:19
Lagere straffen Eindhoven vanwege uitzending beelden


wo 28/08/2013 - 14:05 Update: wo 28/08/2013 - 16:56 Joris Truyts, Freek Willems

De rechtbank in Den Bosch heeft de hoofdverdachte in de zaak van de mishandeling van een 22-jarige man in Eindhoven veroordeeld tot 10 maanden jeugddetentie, waarvan 4 voorwaardelijk. Twee andere verdachten kregen lichtere straffen en een laatste verdachte werd vrijgesproken. De verdachten kregen strafvermindering omdat de beelden van de mishandeling online en op tv te zien waren. Het slachtoffer is ontgoocheld door het verschil tussen straf en vordering.

Begin januari sloeg een groepje Belgische jongeren een 22-jarige Nederlander in elkaar in Eindhoven. Het zinloos geweld werd gefilmd door een bewakingscamera en de beelden veroorzaakten heel wat ophef toen ze door de politie op televisie werden getoond.

3 van de 4 verdachten, allen uit de regio Turnhout, stonden de afgelopen weken voor de jeugdrechter omdat ze destijds minderjarig waren. Hun zittingen vonden plaats achter gesloten deuren. De vierde verdachte was meerderjarig en is als volwassene berecht. Zijn proces was openbaar.

Belga

Vandaag is de uitspraak gevallen. Twee verdachten zijn volgens de rechter schuldig aan poging tot doodslag. De hoofdverdachte, die het slachtoffer op het hoofd bleef schoppen toen hij op de grond lag, krijgt 10 maanden jeugddetentie, waarvan 4 maanden voorwaardelijk. Het openbaar ministerie had 2 jaar gevraagd.

Een andere verdachte krijgt 6 maanden jeugddetentie waarvan 3 maanden voorwaardelijk. Tegen hem was 1 jaar cel geëist. Een derde verdachte, tegen wie 8 maanden cel was geëist, werd vrijgesproken voor poging tot doodslag. De jongere, de enige die meerderjarig was op het moment van de aanval, kreeg wel 2 maanden celstraf wegens openlijke geweldpleging. De jongste verdachte ten slotte is vrijgesproken. Tegen hem was 70 uur werkstraf geëist.

Opvallend is dat de rechter het Nederlandse Openbaar Ministerie -het parket bij ons- op de vingers heeft getikt omdat het uitzenden van de beelden van de mishandeling een inbreuk was op de privacy van de verdachten. Ze zijn hun werk en hun opleiding kwijtgeraakt en zelfs bedreigd nadat de beelden waren uitgezonden, klonk het. De verdachten kregen daarom 2 maanden strafvermindering.

Openbaar Ministerie gaat in beroep

Het Openbaar Ministerie is het niet eens met de uitspraak en gaat in hoger beroep tegen de straffen van de belangrijkste twee verdachten. De strafvermindering op zich en de hoogte van de straf zinnen het Openbaar Ministerie niet.

Slachtoffer teleurgesteld

Ook het 22-jarige slachtoffer reageert ontgoocheld op de uitspraak. "Het valt hem erg tegen, zeker gelet op de eis", zei zijn advocaat Maartje Klompers.

Dat de daders strafvermindering krijgen omdat de beelden van de feiten op tv werden uitgezonden, begrijpt het slachtoffer niet. Volgens zijn advocaat heeft hij zelf ook last gehad door de uitzending van de beelden, maar toch vindt hij dat de opsporing en de veroordeling belangrijker zijn dan de privacy van zichzelf en de daders. "Hij zal het hoger beroep tegen de twee belangrijkste verdachten met veel belangstelling volgen", zegt Klompers.

De daders hebben de schade aan het slachtoffer intussen vergoed. Over de hoogte van de schadevergoeding wil niemand iets kwijt.

super ick
28-08-13, 16:29
Dus als ik de buurman een pak op zijn flikker wil geven dan moet ik het laten filmen en online zetten?

mark61
28-08-13, 16:46
Ze zijn hun werk en hun opleiding kwijtgeraakt en zelfs bedreigd nadat de beelden waren uitgezonden, klonk het.

Ja, die hadden ze anders gehouden als ze opeens op onverklaarbare wijze een half jaar zoek waren. De werkgever was er noooit achtergekomen.

Wat een redenering. Halfzachte bedoening.

super ick
28-08-13, 19:03
Sommige rechten, zoals dat van privacy, zouden in dergelijke zaken niet mee mogen wegen. Die kakkerlakken moeten hebben ook maling gehad aan de rechten van hun slachtoffer.

knuppeltje
29-08-13, 08:52
Dus als ik de buurman een pak op zijn flikker wil geven dan moet ik het laten filmen en online zetten?

Ja ja, die arme jongens zijn met die beelden wel voor het leven getekend. Die zitten nu hun hele verdere leven met dat Kaïns-teken op hun voorhoofd gebrand. Iedereen zal hen voortaan meiden, men zal straten ver om hen heengaan en eenzaam zullen sterven. Probeer daar maar eens even aan te denken, ja! :maf3:

super ick
29-08-13, 14:10
Ja ja, die arme jongens zijn met die beelden wel voor het leven getekend. Die zitten nu hun hele verdere leven met dat Kaïns-teken op hun voorhoofd gebrand. Iedereen zal hen voortaan meiden, men zal straten ver om hen heengaan en eenzaam zullen sterven. Probeer daar maar eens even aan te denken, ja! :maf3:

Sterven zullen ze! Dat is zeker. Grmpf.

mark61
29-08-13, 14:18
De videofilmpjes van deze criminele gebeurtenis in Eindhoven, foto's, namen, zelfs adressen en telefoonnummers van daders circuleren wellicht nog op het internet als de -thans minderjarige- daders al met pensioen gegaan zullen zijn.

Je overschat internet. Er is zoveel meuk, en mensen hebben zo'n kort geheugen, dat iedereen die lui over een maand alweer vergeten is.

Denk aan James Bulger. Nooit meer wat van gehoord, tot die ene dader weer opgepakt werd. Ze hadden wel een nieuwe identiteit gekregen, en hun namen waren destijds niet bekend (gemaakt)

Moord op James Bulger - Wikipedia (http://nl.wikipedia.org/wiki/Moord_op_James_Bulger)

super ick
29-08-13, 18:12
Je overschat internet. Er is zoveel meuk, en mensen hebben zo'n kort geheugen, dat iedereen die lui over een maand alweer vergeten is.

Denk aan James Bulger. Nooit meer wat van gehoord, tot die ene dader weer opgepakt werd. Ze hadden wel een nieuwe identiteit gekregen, en hun namen waren destijds niet bekend (gemaakt)

Moord op James Bulger - Wikipedia (http://nl.wikipedia.org/wiki/Moord_op_James_Bulger)

Aan de schandpaal met die losers. Ze moeten er vooraf rekening mee houden dat ze dergelijke streken niet in anonimiteit kunnen plegen.
Sta je achteraf met je kop op een camera dan heb je pech. Risico van het vak. Niks strafvermindering.

knuppeltje
30-08-13, 08:15
Je overschat internet. Er is zoveel meuk, en mensen hebben zo'n kort geheugen, dat iedereen die lui over een maand alweer vergeten is.

Denk aan James Bulger. Nooit meer wat van gehoord, tot die ene dader weer opgepakt werd. Ze hadden wel een nieuwe identiteit gekregen, en hun namen waren destijds niet bekend (gemaakt)

Moord op James Bulger - Wikipedia (http://nl.wikipedia.org/wiki/Moord_op_James_Bulger)

Niet helemaal. Na de vrijlating, en geregisseerde onderduiking, van de twee daders is de media, aangewakkerd door de hype, nog jarenlang naar hen op zoek geweest. En jarenlang is men bevreesd geweest dat er alsnog een moordaanslag op hen gepleegd zou worden als hun nieuwe identiteit bekend zou worden.

super ick
30-08-13, 09:55
Niet helemaal. Na de vrijlating, en geregisseerde onderduiking, van de twee daders is de media, aangewakkerd door de hype, nog jarenlang naar hen op zoek geweest. En jarenlang is men bevreesd geweest dat er alsnog een moordaanslag op hen gepleegd zou worden als hun nieuwe identiteit bekend zou worden.

Kleinigheidje hou je altijd.

Hoe zou dat straks gaan met Volkert? Er waren destijds nogal wat volkstypes die wraak gezworen hebben.

knuppeltje
30-08-13, 10:57
Kleinigheidje hou je altijd.

Hoe zou dat straks gaan met Volkert? Er waren destijds nogal wat volkstypes die wraak gezworen hebben.

Ik hoop voor hem niet hetzelfde als met een van twee andere gozers.

super ick
31-08-13, 10:35
Ik hoop voor hem niet hetzelfde als met een van twee andere gozers.

Staat wel politiek correct hoor geen wraakgevoelens tonen.

Bij mij geen pardon voor moordenaars. Natuurlijk moeten de moordenaars van moordenaars wel berecht worden anders wordt het een zooitje maar persoonlijk zou ik ze in veel gevallen niet veroordelen.

mark61
31-08-13, 10:54
(...) Ik zeg dit naar aanleiding van de Eindhovense kopschopperszaak. Die jongens kregen van de rechtbank strafkorting omdat hun laffe matpartij op televisie was uitgezonden. Volgens de verdediging had dat de privacy van de heren geschonden. Een van de advocaten vroeg in eerste instantie zelfs vrijspraak. Terecht leek mij. Ik dacht zelf aan een stevige schadevergoeding voor deze onfortuinlijke jonge daders. Schadevergoeding en een door de Nederlandse overheid betaalde vakantie naar Salou of Chersonissos om te bekomen van de schrik. En het slachtoffer van deze matpartij zou ik keihard straffen omdat hij in die beruchte nacht te gemakkelijk is gaan liggen. De mannen konden eigenlijk niet anders dan hem helemaal verrot trappen. Het was overmacht.

Moeten we niet alsnog onze excuses aanbieden aan de familie van Saddam Hussein? Hij had ook wel wat milder beoordeeld mogen worden. Zijn daden waren uiteindelijk ook al uitgebreid op televisie geweest.

Weer thuis! - nrc.nl (http://www.nrc.nl/youp/2013/08/31/weer-thuis/)

Tis echt van de zotte. Ze hadden hem dan maar thuis in elkaar moeten schoppen, dan hebben ze recht op privacy?

Ze waren toch echt in de openbare ruimte. Hadden miljoenen getuigen van kunnen zijn. Wat zegt u? Ze zouden het dan niet durven?

Echt om te kotsen.

knuppeltje
31-08-13, 14:28
Staat wel politiek correct hoor geen wraakgevoelens tonen.

Huh? Moet ik in dit geval naast afschuw ook nog wraakgevoelens koesteren, waarvoor dan wel?

Mijn opmerking sloeg op het feit dat een van die Engelse gozers later opnieuw zwaar in de fout ging. Heeft dus helemaal niets met mijn zogenaamde politieke correctheid van doen.

super ick
31-08-13, 14:35
Huh? Moet ik in dit geval naast afschuw ook nog wraakgevoelens koesteren, waarvoor dan wel?

Mijn opmerking sloeg op het feit dat een van die Engelse gozers later opnieuw zwaar in de fout ging. Heeft dus helemaal niets met mijn zogenaamde politieke correctheid van doen.

Die wraakgevoelens zijn heel menselijk hoor. Zeker als iemand uit je zeer naaste omgeving slachtoffer is.

knuppeltje
31-08-13, 15:17
Die wraakgevoelens zijn heel menselijk hoor. Zeker als iemand uit je zeer naaste omgeving slachtoffer is.

Ik weet het, maar ik hoeft toch geen wraakgevoelens in naam van anderen te hebben?

super ick
31-08-13, 18:27
Ik weet het, maar ik hoeft toch geen wraakgevoelens in naam van anderen te hebben?

Probeer je eens in te leven.........

Ibrah1234
31-08-13, 20:06
Sommige rechten, zoals dat van privacy, zouden in dergelijke zaken niet mee mogen wegen. Die kakkerlakken moeten hebben ook maling gehad aan de rechten van hun slachtoffer.

Ik vind van wel. In ons rechtssysteem ben je tot aan een eventuele veroordeling "verdachte". Ook jij kunt morgen geheel ten onrechte van iets worden verdacht.

Nu lijkt het evident. Vent schopt andere vent en e.e.a. lijkt een uitgemaakte zaak. Maar je hebt als "verdachte" in een geciviliseerd land nu eenmaal rechten.

knuppeltje
01-09-13, 08:53
Probeer je eens in te leven.........

En dat moet dan bij mij onmiddellijk leiden tot wraakgevoelens als ik er niet bij betrokken ben? Is zo primitief, joh.

super ick
01-09-13, 09:57
En dat moet dan bij mij onmiddellijk leiden tot wraakgevoelens als ik er niet bij betrokken ben? Is zo primitief, joh.

Afschuw is ook een emotie.

Ik zeg niet dat ik de drang krijg na bepaalde berichten om strafexpedities te gaan organiseren maar ik kan me zo goed voorstellen dat de partner van een verkrachte echtgenote de dader te grazen neemt, de vader van een misbruikt kind de misbruiker te grazen neemt, etc.

Jij zou er dus een goed gesprek mee beginnen met een bakkie thee erbij? Suiker of een zoetje?

super ick
01-09-13, 10:15
Ik vind van wel. In ons rechtssysteem ben je tot aan een eventuele veroordeling "verdachte". Ook jij kunt morgen geheel ten onrechte van iets worden verdacht.

De uitspraak is al geweest. In de uitspraak hoeft m.i. geen rekening gehouden te worden met het feit dat mijnheer gefilmd is tijdens zijn schoppartijtje.

knuppeltje
01-09-13, 12:33
Afschuw is ook een emotie.

Jij zou er dus een goed gesprek mee beginnen met een bakkie thee erbij? Suiker of een zoetje?

It's only emotion.


Doe maar een pilsje. Nou ja, ik zou het toch maar aan het gerecht overlaten. Kan ik me nog altijd beter voelen dan die dader, toch?

Schit, dat klinkt wel heel erg soft, maar toch.

Marsipulami
05-09-13, 12:40
https://www.youtube.com/watch?v=k14MRUxpYLQ

Marsipulami
05-09-13, 12:54
'Kopschopper' Aalst meteen gevonden dankzij filmpje

10:26 Update Binnenland

Na drie maanden van vruchteloos speurwerk heeft het vrijgeven van beelden van een bewakingscamera meteen tot een doorbraak geleid in een zaak van brutaal geweld in Aalst.


Een bewusteloze man werd er begin juni verscheidene keren op het hoofd geschopt. Tips hebben gisteren naar de dader geleid, een minderjarige Aalstenaar. De jongeman, mogelijk een minderjarige, is nog niet opgepakt. "Het onderzoek met het oog op de verdere identificatie en vatting van de verdachte wordt voortgezet en krijgt de nodige prioriteit van de politie en het parket", klink het bij het parket van Dendermonde.

__________________




Dader vechtpartij Aalst geeft zichzelf aan

Vandaag om 13:57 door jvh, bvb, me, elb


De dader van de vechtpartij in Aalst heeft zichzelf aangegeven bij de lokale politie van Aalst. Dat bevestigt het parket van Dendermonde. Eerst sloeg de jongeman uit Ninove op de vlucht, maar vandaag zou hij toch besloten hebben zichzelf aan te bieden bij de politie.


Op de beelden die een bewakingscamera in de nacht van 1 juni maakte in het centrum van Aalst, is eerst te zien hoe twee mannen slaags raken met elkaar. Al snel valt een van hen bewusteloos op de grond. Toch blijft de andere voort schoppen en slaan. Het slachtoffer, een man van 29 uit Liedekerke, herstelt drie maanden na de feiten nog steeds in het ziekenhuis van zijn verwondingen.

Het onderzoek naar de dader zat na drie maanden muurvast. Daarom besliste het parket gisteren de camerabeelden van de bewuste nacht online te zetten om de identiteit van de dader te achterhalen. Kort na de middag, amper drie uur nadat de beelden online waren gezet, verwijderde de federale politie het filmpje al van haar website omdat er een doorbraak was.

Uit verschillende tips die de politie in die korte tijd ontving uit het uitgaansmilieu, bleek dat de verdachte een minderjarige jongen uit Ninove was. De 17-jarige jongen zou al gekend geweest zijn voor verschillende feiten van zinloos geweld.

De jongeman sloeg gisteren op de vlucht, maar had wel contact met zijn familie en zijn advocaat. Vanmiddag ging de jongen zich aangeven bij de lokale politie in Aalst. Daar wordt hij ondervraagd in het bijzijn van zijn advocaat. Wellicht verschijnt hij nadien voor de jeugdrechter in Dendermonde. Zij zal moeten beslissen of hij uit handen wordt gegeven en wordt berecht als een volwassene.

De beelden van het geweld in de Aalsterse uitgaansbuurt leidden tot geschokte reacties. Na wat duw- en trekwerk kreeg een man verscheidene stampen op het hoofd, zelfs nadat hij al het bewustzijn had verloren.

Omdat de politie de dader maar niet kon identificeren, verspreidde ze gisteren de beelden van de bewakingscamera. In minder dan vier uur tijd leverde dat al resultaat op. Uit de tips bleek dat de ‘kopschopper’ geen 25 tot 35 jaar was, zoals de speurders vermoedden, maar net geen 18.

Het slachtoffer, een 29-jarige man uit Liedekerke, ligt sinds het geweld al drie maanden in het ziekenhuis. Mogelijk houdt hij er permanente lichamelijke schade aan over.

De zaak doet sterk denken aan de ‘kopschoppers’ in Eindhoven. De Turnhoutse jongeren die zonder reden een man toetakelden, werden ook ontmaskerd dankzij camerabeelden.

mark61
05-09-13, 13:56
Ik zag op dat filmpje minstens 3 andere personen. Die voelden zich blijkbaar ook niet geroepen hem aan te geven.

Ik zou hen ook berechten.

super ick
05-09-13, 15:36
Ik zag op dat filmpje minstens 3 andere personen. Die voelden zich blijkbaar ook niet geroepen hem aan te geven.

Ik zou hen ook berechten.

Oei daders die gefilmd zijn.......
Dat wordt zeker en vast strafvermindering.

Aalst of all places.

Marsipulami
05-09-13, 23:08
'Slachtoffer kwam eerst naar dader toe'

Gisteren om 17:37 door jvh, bvb, me, elb, rvs

De dader van de vechtpartij in Aalst heeft tijdens zijn verhoor door de lokale politie bekend dat hij de pleger is van het geweld dat te zien was op de beelden die gisteren verspreid werden. Dat heeft zijn advocaat bevestigd. Die betwist wel dat het om zinloos geweld gaat.


Steven Henderickx, de advocaat van de 17-jarige dader uit Ninove, stelt dat er geen sprake is van zinloos geweld. 'Het was ook niet het eerste contact of incident tussen de twee, er waren voorheen nog geen slagen of verwondingen, of toch niet in die mate. Het is in dat kader wel merkwaardig dat het slachtoffer geen enkele inspanning deed om hem als dader aan te wijzen.'

De dader en het slachtoffer zouden volgens Henderickx eerder al in conflict zijn gekomen zijn in het nachtleven. 'Het is wel zo dat het slachtoffer eerst naar hem toe kwam, al zijn de feiten uiteraard niet goed te praten. Hij had dat niet moeten doen en heeft spijt. Hij zegt ook niet dat hij zich verdedigde en hij had beter het slachtoffer gemeden.'

'Niet te vergelijken met aanval op scheidsrechter'

De dader zou woensdagnacht niet thuisgekomen zijn, omdat de pers 'massaal voor de deur bivakkeerde'; aldus de advocaat. 'Bovendien had de pers eerst zijn broer in het vizier.'

De agressieve uitval naar een scheidsrechter in Geraardsbergen, waarvoor de dader eerder gestraft werd, kan volgens Henderickx niet met het incident in Aalst vergeleken worden. 'Daar is sprake van banaal en zinloos geweld, het geweld in Aalst is in totaal andere omstandigheden gebeurd.'

Morgen voor jeugdrechter

De jongeman - die minderjarig blijkt te zijn - wordt vannacht vastgehouden in de cel in het politiekantoor van Aalst. Morgen om 9 uur zal hij voorkomen bij de jeugdrechter in Dendermonde.

De rechter zal moeten beslissen of hij uit handen wordt gegeven en wordt berecht als een volwassene. Daarna wordt hij waarschijnlijk overgebracht naar de gesloten jeugdinstelling van Everberg.

Videobeelden

Op 1 juni raakten twee mannen slaags in de uitgaansbuurt van Aalst. Een van hen werd op de grond geworpen, maar de andere bleef slaan en trappen. Het slachtoffer, een man van 29, ligt nog steeds in het ziekenhuis en heeft mogelijk blijvende hersenletsels.

Het onderzoek zat een tijdlang vast, maar nadat de politie gisteren videobeelden verspreidde van het incident, werd de dader snel geïdentificeerd.

De jongeman uit Ninove sloeg eerst op de vlucht, maar zou naar verluidt gisteren wel even contact gehad hebben met zijn familie en met zijn advocaat , Steven Henderyckx. Die wist eerder al te zeggen dat de jongeman zichzelf zou aangeven.

Vandaag besloot de man zich inderdaad aan te bieden bij de politie. Hij deed dat dat in het gezelschap van zijn ouders omstreeks 12 uur bij de lokale politie van Aalst.

Hij werd gearresteerd en in het bijzijn van zijn advocaat ondervraagd. Hij heeft daarbij de feiten bekend.

De man staat bij het gerecht al bekend voor een aantal andere feiten: eind vorig jaar sloeg hij een scheidsrechter in elkaar op het voetbalveld. Hij werd ondergebracht in een jeugdinstelling, waaruit hij wegvluchtte.

Marsipulami
05-09-13, 23:20
'Slachtoffer kwam eerst naar dader toe'


Hmm, wettige zelfverdediging? (Twijfel eraan of dat de best denkbare verdedigingsstrategie is van zijn advocaat.)


'Het was ook niet het eerste contact of incident tussen de twee, er waren voorheen nog geen slagen of verwondingen, of toch niet in die mate. Het is in dat kader wel merkwaardig dat het slachtoffer geen enkele inspanning deed om hem als dader aan te wijzen.'

Dat is inderdaad merkwaardig tenzij het slachtoffer ook één en ander te verbergen had en de ware toedracht van de geweldpleging bedekt wilde houden. Tenzij het slachtoffer na drie maanden nog steeds niet verhoord kon worden, maar dat lees ik nergens.

mark61
06-09-13, 00:02
De agressieve uitval naar een scheidsrechter in Geraardsbergen, waarvoor de dader eerder gestraft werd, kan volgens Henderickx niet met het incident in Aalst vergeleken worden. 'Daar is sprake van banaal en zinloos geweld, het geweld in Aalst is in totaal andere omstandigheden gebeurd.'

Ja joh? Ik zie een patroon. Van een gestoord individu.

Marsipulami
06-09-13, 00:13
Ja joh? Ik zie een patroon. Van een gestoord individu.

Als de dader werkelijk gestoord is moet hij als een psychisch zieke behandeld worden en en dus in mindere mate als een misdadiger.

super ick
06-09-13, 07:59
Ja joh? Ik zie een patroon. Van een gestoord individu.

Nee, het waren andere omstandigheden.

Toen hij die scheidsrechter een klap op zijn bek gaf kwam de wind uit het oosten en bij deze mishandeling kwam de wind uit het westen.

mark61
06-09-13, 09:01
Als de dader werkelijk gestoord is moet hij als een psychisch zieke behandeld worden en en dus in mindere mate als een misdadiger.

Ik zag dat België eindelijk een TBS-kliniek aan het bouwen is :duim:

Hij heeft een heel verleden in instellingen. Moeilijke jeugd, etc.

super ick
06-09-13, 17:08
Ik zag dat België eindelijk een TBS-kliniek aan het bouwen is :duim:

Hij heeft een heel verleden in instellingen. Moeilijke jeugd, etc.

Vroeger geen dingdongbel op zijn fietsje gehad.

Marsipulami
30-09-13, 14:25
Openbaar Ministerie blundert in zaak mishandeling Eindhoven



30/09/13, 11u34 − Bron: Belga


Straf nog lager na verspreking officier van justitie

© anp. Brett S, een van de verdachten van de geruchtmakende mishandeling in Eindhoven in januari dit jaar

Het Nederlandse Openbaar Ministerie (OM) heeft in de zaak tegen een verdachte van de geruchtmakende mishandeling in Eindhoven per ongeluk een te lage straf geëist. De officier van justitie maakte een verspreking, bevestigde persofficier Juliette Nederlof deze ochtend naar aanleiding van een bericht in het Eindhovens Dagblad. .

Tegen de 17-jarige Tom K., die begon met schoppen, werd twaalf maanden jeugddetentie geëist, waarvan acht voorwaardelijk. De bedoeling was om twaalf maanden jeugddetentie te eisen, waarvan vier voorwaardelijk. De kinderrechter legde op basis van de eis een nog lagere straf op: een half jaar jeugddetentie, waarvan de helft voorwaardelijk. "Het is duidelijk een vergissing, een hele vervelende verspreking", reageerde de woordsvoerster vandaag.

"Ik vind het een blunder", reageerde Peter van de Laar, advocaat van Tom K. "Het hoge woord is eruit. Het is de zoveelste fout in deze zaak. Er is een verkeerde indruk gewekt. Zo ga je niet met een minderjarige verdachte om. Een verdachte heeft ook rechten", reageerde hij. Het Openbaar Ministerie ging in hoger beroep vanwege de lage straf. Het beroep wordt op 27 november behandeld.

Gevolgen?
De woordvoerster kan nog niet zeggen of de blunder gevolgen gaat hebben voor de hele zaak, waarbij ook meerdere Belgische jongeren veroordeeld werden. ''In hoger beroep wordt de hele zaak opnieuw gedaan. Alles wordt daarin opnieuw opgenomen.''

Begin januari werd een 22-jarige in Eindhoven belaagd door een groepje jongeren. Hij werd meermaals met tegen het hoofd geschopt. Brent L. uit Turnhout en de Nederlander Tom K. werden veroordeeld voor poging tot doodslag. Twee andere minderjarigen uit Turnhout werden veroordeeld tot jeugddetentie, een vijftienjarige Belg werd dan weer vrijgesproken.

knuppeltje
30-09-13, 15:59
Ze kunnen niet eens hun blaadje lezen. :loog: