PDA

Bekijk Volledige Versie : Spermatekort in België



super ick
25-01-13, 23:55
België kampt met een groot tekort aan spermadonoren. De vraag is groter dan het aanbod, onder meer door een toegenomen vraag van lesbische koppels.

Een andere reden is dat vrouwen uit Nederland en Frankrijk naar België komen voor een inseminatie. In Frankrijk hebben lesbische koppels en alleenstaande vrouwen geen recht op inseminatie. In Nederland hebben spermadonoren geen garantie op anonimiteit.

De wachttijd in België bedraagt gemiddeld 6 tot 8 maanden. "En dan nog zijn wij afhankelijk van Deense donoren'', aldus een hoofd van het Centrum voor Reproductieve Geneeskunde (CRG) in Brussel. (ANP)


Marsipulami, maak je eens nuttig.

Marsipulami
26-01-13, 07:30
Marsipulami, maak je eens nuttig.


Bezint eer ge begint: ---> http://www.maroc.nl/forums/nieuws-de-dag/359279-spermadonor-moet-alimentatie-betalen.html

super ick
26-01-13, 09:28
Bezint eer ge begint: ---> http://www.maroc.nl/forums/nieuws-de-dag/359279-spermadonor-moet-alimentatie-betalen.html

Al dat geklooi ook.
Volkomen overbodig, onnatuurlijk en onnodig duur. Wissel de adressen uit en laat die donoren langs gaan....

knuppeltje
26-01-13, 10:50
Al dat geklooi ook.
Volkomen overbodig, onnatuurlijk en onnodig duur. Wissel de adressen uit en laat die donoren langs gaan....

Je zou er een eigen bedrijfje met een website voor kunnen oprichten. "Spermaserves.com"

Maar anderzijds, met al die sociale media van tegenwoordig, kan dat eigenlijk geen gat meer in de mart zijn. Toch?

Die Belgen zijn gewoon veel te lui tussen de lakens. Dat is het.

super ick
26-01-13, 11:54
Je zou er een eigen bedrijfje met een website voor kunnen oprichten. "Spermaserves.com"

Maar anderzijds, met al die sociale media van tegenwoordig, kan dat eigenlijk geen gat meer in de mart zijn. Toch?

Die Belgen zijn gewoon veel te lui tussen de lakens. Dat is het.

Belgische vrouwen preferen een donor boven de Belgische man.
Misschien iets met gebitsverzorging te maken?

mark61
26-01-13, 13:49
Je zou er een eigen bedrijfje met een website voor kunnen oprichten. "Spermaserves.com"

Maar anderzijds, met al die sociale media van tegenwoordig, kan dat eigenlijk geen gat meer in de mart zijn. Toch?

Er kwam toch laatst al een man in het nieuws die over de honderd vrouwen had 'geholpen'?

Saul
26-01-13, 17:06
Ik snap nog steeds niet hoe je het een kind bewust aan kan doen zonder één van z'n ouders te laten leven. Van de donor niet en van de acceptor niet, ik vind dit i.i.g. niet helemaal ethisch.

mark61
26-01-13, 18:35
Ik snap nog steeds niet hoe je het een kind bewust aan kan doen zonder één van z'n ouders te laten leven. Van de donor niet en van de acceptor niet, ik vind dit i.i.g. niet helemaal ethisch.

Het concept 'ouder' is oneindig veel uitgebreider dan 'biologische verwekker'. Of liever, twee liefhebbende en competente ouders zijn oneindig veel belangrijker dan een willekeurige biologische verwekker, die wel es heel slecht zou kunnen uitpakken als ouder.

Biologische verwantschap is totaal irrelevant. Behalve voor medische zaken. Dat focussen op biologische verwantschap, ik begrijp het niet. Primitief, in mijn ogen.

Saul
26-01-13, 19:36
Het concept 'ouder' is oneindig veel uitgebreider dan 'biologische verwekker'. Of liever, twee liefhebbende en competente ouders zijn oneindig veel belangrijker dan een willekeurige biologische verwekker, die wel es heel slecht zou kunnen uitpakken als ouder.

Biologische verwantschap is totaal irrelevant. Behalve voor medische zaken. Dat focussen op biologische verwantschap, ik begrijp het niet. Primitief, in mijn ogen.

Als het niet anders kan ja. Als kind groei ik liever op bij competente biologische ouders dan competente niet-biologische ouders. En ik denk dat ieder kind wel op z'n minst wil weten wie hun biologische ouders zijn.

momo007
26-01-13, 20:07
Wat is de toppunt van de Europese bankencrisis?


























De belgen staan in 't rood bij de spermabank

sjo
26-01-13, 21:12
Zwemmen er 2 spermacellen naast elkaar; vraagt de 1 : "is het nog ver naar die eierstokken ?" Zegt de ander : "een heel eind nog; we zijn hier pas bij de amandelen".

knuppeltje
27-01-13, 08:54
Ik snap nog steeds niet hoe je het een kind bewust aan kan doen zonder één van z'n ouders te laten leven. Van de donor niet en van de acceptor niet, ik vind dit i.i.g. niet helemaal ethisch.

Ik weet zeker dat daarvan heel veel kinderen heel wat gelukkiger zouden zijn geworden.

knuppeltje
27-01-13, 08:57
Er kwam toch laatst al een man in het nieuws die over de honderd vrouwen had 'geholpen'?

Die lieve man verdient een standbeeld.

Maar stel dat hij voor al die kinderen alimentatie moet gaan betalen. :schreeuw:

Karin.N
27-01-13, 09:18
Als het niet anders kan ja. Als kind groei ik liever op bij competente biologische ouders dan competente niet-biologische ouders. En ik denk dat ieder kind wel op z'n minst wil weten wie hun biologische ouders zijn.

Indertijd dat onze oudste werd geboren was er een babyverwisseling geweest in een ziekenhuis nabij ons huis. Gelukkig niet de onze :haha:

Stel dat je een baby krijgt en deze wordt verwisseld. Als ze met deze boodschap bij ons aan de deur waren gekomen dan was onze oudste niet minder ons kind geweest als nu, terwijl we dan niet de biologische ouders zouden zijn. No way dat we hadden willen terugruilen. En voor hem geldt hetzelfde.

Het gaat er mi om dat een kind opgroeit in een warme, veilige, stabiele omgeving. Helaas zijn er biologische ouders die hier niet aan kunnen voldoen. Ongetwijfeld zullen er ook niet-biologische ouders zijn die beter niet een kind op alternatieve wijze hadden kunnen krijgen.

Het alternatief zou zijn dat de overheid een flinke vinger in de pap krijgt bij het bepalen wie wel kinderen mag opvoeden en wie niet.

momo007
27-01-13, 15:27
Die lieve man verdient een standbeeld.

:schreeuw:
Fuuuuuuuuck de kans is groot dat broer en zus met elkaar trouwen dat is niet normaal man

The_Grand_Wazoo
27-01-13, 15:57
Fuuuuuuuuck de kans is groot dat broer en zus met elkaar trouwen dat is niet normaal man

Kansberekning blijkt niet je forte ...

momo007
27-01-13, 16:24
Kansberekning blijkt niet je forte ...
Als de kans klein is dan is het ook niet normaal

sjo
29-04-13, 20:36
Kansberekning blijkt niet je forte ...

Die kans is vaak redelijk aanwezig. Ik heb in een land gewoond waar kinderen op middelbare scholen gewaarschuwd worden om niet met zomaar elke klasgenoot te slapen, omdat er gemakkelijk 5 of 6 half broerstjes/zusjes in je klas kunnen zitten.

panter0ss
01-05-13, 13:13
wat een wereld toch :moe:

super ick
01-05-13, 15:05
wat een wereld toch :moe:

Tja, als mannen zijn zoals onze Marsupilami kan ik mij wel voorstellen dat de vraag naar donoren groot is.

Bofko
02-05-13, 01:19
Het concept 'ouder' is oneindig veel uitgebreider dan 'biologische verwekker'. Of liever, twee liefhebbende en competente ouders zijn oneindig veel belangrijker dan een willekeurige biologische verwekker, die wel es heel slecht zou kunnen uitpakken als ouder.

Biologische verwantschap is totaal irrelevant. Behalve voor medische zaken. Dat focussen op biologische verwantschap, ik begrijp het niet. Primitief, in mijn ogen.

Alles is liefde. Ultieme sixties. :fpiraat:

Nurture/nature debat is eigenlijk onzin , behalve m.b.t. erfelijke ziektes ? Nature doet er niet toe , alles is nurture ?

Bij gelijke liefde geef ik toch ruimschoots de voorkeur aan biologische ouders. Bij gelijke liefde geef ik als kind ook ruimschoots de voorkeur aan man + vrouw als opvoeders, meer dan aan man+ man of vrouw + vrouw.

Doordenkend, kan dat allemaal illusie zijn , maar ja misschien is liefde dat dan ook wel.