PDA

Bekijk Volledige Versie : Iran dreigt over Syrië



Firefox
26-01-13, 10:52
za 26 jan 2013, 08:10
Iran dreigt over Syrië TEHERAN - Iran heeft zaterdag gedreigd Syrië te verdedigen tegen aanvallen wanneer landen militair ingrijpen. Ali Akber Velayati, een naaste medewerker van de hoogste leider van het land de ayatollah Ali Khamenei, heeft gezegd dat een aanval op Syrië zal worden beschouwd als een aanval op Iran.



http://images0.tcdn.nl/migration_catalog/article20985748.ece/BINARY/d/Khamenei
Foto: EP

















„Syrië heeft een essentiële rol in de regio voor het bevorderen van de politiek van verzet. Om deze reden wordt een aanval op Syrië beschouwd als een aanval op Iran diens bondgenoten”, zei de topfunctionaris in de meest dreigende bewoordingen die Teheran tot dusverre over de burgeroorlog in Syrië heeft geuit. Voor de Iraanse regering is Syrië een pijler in de regio voor het beleid dat tegen Israël en westerse invloed in het Midden-Oosten is gericht.

Het sjiitische Iran is al heel lang een bondgenoot van het regime van president Bashar al-Assad in Syrië. Assad behoort tot de minderheid van de alawieten, die een geloof hebben dat is afgeleid van de sjiitische islam. In de burgeroorlog in Syrië lijken etnische en/of religieuze groepen tegenover elkaar komen te staan. Iraanse media meldden zaterdag dat buitenlandse extremisten die tegen Assad strijden, in het noordoosten van Syrië de minderheid van de Koerden als doelwit hebben.

De Telegraaf

Joesoef
26-01-13, 11:17
Flauwekul. Het is meer een waarschuwing richting eigen bevolking. Binnen kort verkiezingen. Gewoon bang makerij, als jullie net zo vervelend doen als in Syrië dan doen wij net zo vervelend terug.

Firefox
26-01-13, 11:34
Flauwekul. Het is meer een waarschuwing richting eigen bevolking. Binnen kort verkiezingen. Gewoon bang makerij, als jullie net zo vervelend doen als in Syrië dan doen wij net zo vervelend terug.

Dat is ook erg. Als je zo over je eigen bevolking moet heersen.

Overigens zij er al Iraanse militairen in Syrië geweest, zoals je misschien weet ("pelgrims"). En Assad zal zich toch gesterkt voelen.

Joesoef
26-01-13, 11:45
Dat is ook erg. Als je zo over je eigen bevolking moet heersen.

Overigens zij er al Iraanse militairen in Syrië geweest, zoals je misschien weet ("pelgrims"). En Assad zal zich toch gesterkt voelen.

Welke Iraanse militairen? Iran is een staat in een staat. Militairen, Pasdaran IRG, basji.... laatste twee kunnen volstrekt zelfstandig opereren los van het leger.

Als Iran 'valt' krijg je een burgeroorlog volgens een Iraaks Syrische mix.

Firefox
26-01-13, 11:51
Welke Iraanse militairen? Iran is een staat in een staat. Militairen, Pasdaran IRG, basji.... laatste twee kunnen volstrekt zelfstandig opereren los van het leger.

Als Iran 'valt' krijg je een burgeroorlog volgens een Iraaks Syrische mix.

Oh, dat had je niet meegekregen?

Joesoef
26-01-13, 11:52
Oh, dat had je niet meegekregen?

jij kennelijk ook niet. Hele pers trouwens niet terwijl het wel interessant is welk onderdeel het nu is.

super ick
26-01-13, 11:56
jij kennelijk ook niet. Hele pers trouwens niet terwijl het wel interessant is welk onderdeel het nu is.

Iran maakt zich wel zorgen. Stel je voor dat er in Syrië ook nog westerse troepen gestationeerd worden. Dan zijn ze zo goed als omsingeld.

Firefox
26-01-13, 11:58
jij kennelijk ook niet. Hele pers trouwens niet terwijl het wel interessant is welk onderdeel het nu is.

Hahaha

Joesoef
26-01-13, 12:01
Iran maakt zich wel zorgen. Stel je voor dat er in Syrië ook nog westerse troepen gestationeerd worden. Dan zijn ze zo goed als omsingeld.

waarom zou het westen dat doen? Olie uit die regio is voor het westen niet meer belangrijk, voor Azië weer wel.

mark61
26-01-13, 12:44
Iran maakt zich wel zorgen. Stel je voor dat er in Syrië ook nog westerse troepen gestationeerd worden. Dan zijn ze zo goed als omsingeld.

Precies.

mark61
26-01-13, 12:46
waarom zou het westen dat doen? Olie uit die regio is voor het westen niet meer belangrijk, voor Azië weer wel.

Dan stelt de vraag zich waarom de VS Iran lopen te zieken.

Ook als 'het westen' die olie niet nodig heeft, heeft de situatie invloed op de prijs van olie elders. Tis een vrije markt, dus als de olieprijs stijgt vanwege gedonder in het MO, stijgt ook de prijs van Schotse, Canadese of Amerikaanse olie.

Vooralsnog is het steeds Amerika dat zichzelf in de vingers snijdt; ze grijpen ergens in, olieprijs stijgt. Enfin, voor Bush zijn oliemaatjes was dat natuurlijk wel gunstig :slaap:

Firefox
26-01-13, 15:19
waarom zou het westen dat doen? Olie uit die regio is voor het westen niet meer belangrijk, voor Azië weer wel.

Het gaat er om of men in Iran denkt dat het westen dat kan gaan doen. Ze weten in elk geval wel dat er oliepijplijnen door Syrië lopen.

Firefox
26-01-13, 15:20
Dan stelt de vraag zich waarom de VS Iran lopen te zieken.

Ook als 'het westen' die olie niet nodig heeft, heeft de situatie invloed op de prijs van olie elders. Tis een vrije markt, dus als de olieprijs stijgt vanwege gedonder in het MO, stijgt ook de prijs van Schotse, Canadese of Amerikaanse olie.

Vooralsnog is het steeds Amerika dat zichzelf in de vingers snijdt; ze grijpen ergens in, olieprijs stijgt. Enfin, voor Bush zijn oliemaatjes was dat natuurlijk wel gunstig :slaap:

Heb je je het omgekeerde al eens afgevraagd: waarom Iran de rest van de wereld loopt te zieken?

Joesoef
26-01-13, 15:23
Het gaat er om of men in Iran denkt dat het westen dat kan gaan doen. Ze weten in elk geval wel dat er oliepijplijnen door Syrië lopen.


Iran weet dat het westen dat niet gaat doen. Gewoon schaken.

weet trouwens niet hoe Iran het westen ziekt, dure dadels?

Firefox
26-01-13, 15:26
Iran weet dat het westen dat niet gaat doen. Gewoon schaken.

weet trouwens niet hoe Iran het westen ziekt, dure dadels?

Jij weet blijkbaar helemaal niets als het op Iran aankomt. Laat maar zo. Niks meer aan doen.

Joesoef
26-01-13, 15:34
Jij weet blijkbaar helemaal niets als het op Iran aankomt. Laat maar zo. Niks meer aan doen.


Mond vol tanden knul?

CONTRA
26-01-13, 16:13
Jij weet blijkbaar helemaal niets als het op Iran aankomt. Laat maar zo. Niks meer aan doen.

ad hominem

Firefox
26-01-13, 16:19
ad hominem

Toch leuk dat je je even voorstelt.

super ick
26-01-13, 16:33
Toch leuk dat je je even voorstelt.

Jij hebt de gave om zo'n beetje iedere discussie te verkloten met je domme arrogante houding.

Joesoef
26-01-13, 16:40
:tik:

Julien
26-01-13, 17:44
alsof iran zich dan niet even erg zou zijn? of het nou een westers land is dat de opstandelingen helpt, of dat het nou iran is dat de sukkel Assad helpt, is allemaal hetzelfde #hypocriet

mark61
26-01-13, 18:19
Heb je je het omgekeerde al eens afgevraagd: waarom Iran de rest van de wereld loopt te zieken?

Wat doen ze?

mark61
26-01-13, 18:20
Jij weet blijkbaar helemaal niets als het op Iran aankomt. Laat maar zo. Niks meer aan doen.

Zoek hulp.

super ick
26-01-13, 19:13
Zoek hulp.

Wie wil hem nu helpen?
Wie kan hem helpen?

Joesoef
26-01-13, 19:34
Ik heb hem een handje geholpen :slaap:

(leen)
26-01-13, 20:39
Ik heb hem een handje geholpen :slaap:

Digitaal geëuthanaseerd?

knots71karel
26-01-13, 21:03
Digitaal geëuthanaseerd?
Doen ze in IRAN dat ook?

knots71karel
26-01-13, 21:07
Wat doen ze?

Een ''wit voetje halen'' bij Rusland en China , ddor hun spontane medewerking aan te bieden aan een dictator , die niet schuwt om zijn eigen volk uit te moorden ,om zijn superluxe leventje voort te zetten ?

Ik geef maar ff een voorbeeld ,tsalwelniwaarzjijn .

(leen)
26-01-13, 21:46
Doen ze in IRAN dat ook?

Neuh, daar wordt nog good old analoog geruimd.

Joesoef
26-01-13, 21:50
Een ''wit voetje halen'' bij Rusland en China , ddor hun spontane medewerking aan te bieden aan een dictator , die niet schuwt om zijn eigen volk uit te moorden ,om zijn superluxe leventje voort te zetten ?

Ik geef maar ff een voorbeeld ,tsalwelniwaarzjijn .


welke dictator heeft een luxe leven?

knots71karel
26-01-13, 22:13
welke dictator heeft een luxe leven?

Wat dacht je van de huidige president van Syrie !
Heb je wel eens gezien hoe deze man leeft ( en z,n famillie ) ?

super ick
28-01-13, 08:48
Een ''wit voetje halen'' bij Rusland en China , ddor hun spontane medewerking aan te bieden aan een dictator , die niet schuwt om zijn eigen volk uit te moorden ,om zijn superluxe leventje voort te zetten ?

Ik geef maar ff een voorbeeld ,tsalwelniwaarzjijn .

Knotsje, Knotsje,

Jij loopt toch lang genoeg mee dat je weet dat zo'n beetje ieder Westers land banden had en heeft met foute regimes en ook foute dictators? Dat je vrienden van vandaag je vijanden van morgen kunnen zijn.

Zo gaat dat in de politiek. Belangen voorop. Niemand is daarin een uitzondering. We doen er allemaal aan mee.

Nederlandertje
28-01-13, 09:48
Jij weet blijkbaar helemaal niets als het op Iran aankomt. Laat maar zo. Niks meer aan doen.

Verspil je moeite er niet aan. Islamitische landen doen in hun ogen alles goed en westerse landen zijn het grote kwaad in de wereld.

mark61
28-01-13, 16:03
Wie wil hem nu helpen?
Wie kan hem helpen?

Oh daar is een hele, goedbetaalde maffia voor :hihi: Da weet u best :)

mark61
28-01-13, 16:05
Een ''wit voetje halen'' bij Rusland en China , ddor hun spontane medewerking aan te bieden aan een dictator , die niet schuwt om zijn eigen volk uit te moorden ,om zijn superluxe leventje voort te zetten ?

Ik geef maar ff een voorbeeld ,tsalwelniwaarzjijn .

De vraag was hoe Iran de wereld ziekt.

Dit is geen antwoord op mijn vraag.

mark61
28-01-13, 16:06
Verspil je moeite er niet aan. Islamitische landen doen in hun ogen alles goed en westerse landen zijn het grote kwaad in de wereld.

Hun hullie en zullie.

Buitengewoon doeltreffend en zakelijk, alsmede waarheidsgetrouw commentaar.

knots71karel
28-01-13, 19:02
De vraag was hoe Iran de wereld ziekt.

Dit is geen antwoord op mijn vraag.

O.a Door openlijk partij te kiezen in dit geval van een dictator ,(die Turkije weer tart) en hun positie t.o.v Israel , hun dreigementen om de str van Hormoez af te sluiten ,en niet te vergeten hun andere provocatie,s
Raket proeven met schepen ,hun vermoedelijke bouw van kern reactor,s met alle gevolgen van dien.
En zo zijn er nog wel meer zaken op te noemen , de een minder belangrijk als de andere maar toch .

Ach en ik weet je antwoord al dat wuif je weg ,want dat is het opeens allemaal niet waar en allemaal de schuld van het westen (behalve Rusland natuurlijk want dat zijn blijkbaar geen westerlingen).

knots71karel
28-01-13, 19:10
Knotsje, Knotsje,

Jij loopt toch lang genoeg mee dat je weet dat zo'n beetje ieder Westers land banden had en heeft met foute regimes en ook foute dictators? Dat je vrienden van vandaag je vijanden van morgen kunnen zijn.

Zo gaat dat in de politiek. Belangen voorop. Niemand is daarin een uitzondering. We doen er allemaal aan mee.

ja dat weet ik ook wel ,maar dat wil niet zeggen dat ik ongelijk heb ,ik gaf slechts een reden op.

super ick
28-01-13, 20:47
O.a Door openlijk partij te kiezen in dit geval van een dictator ,(die Turkije weer tart) en hun positie t.o.v Israel , hun dreigementen om de str van Hormoez af te sluiten ,en niet te vergeten hun andere provocatie,s
Raket proeven met schepen ,hun vermoedelijke bouw van kern reactor,s met alle gevolgen van dien.
En zo zijn er nog wel meer zaken op te noemen , de een minder belangrijk als de andere maar toch .

Ach en ik weet je antwoord al dat wuif je weg ,want dat is het opeens allemaal niet waar en allemaal de schuld van het westen (behalve Rusland natuurlijk want dat zijn blijkbaar geen westerlingen).

Knotsje,

Naarmate je ouder wordt kom je er achter dat je minder moet kijken wat er gezegd wordt en meer naar de feiten.

Welk land is door Iran recent aangevallen?

knots71karel
28-01-13, 22:25
Knotsje,

Naarmate je ouder wordt kom je er achter dat je minder moet kijken wat er gezegd wordt en meer naar de feiten.

Welk land is door Iran recent aangevallen?

Waar heb ik dat gezegd ? ik geef alleen de feiten weer als antwoord op een vraag .
die luidde als volgt :

Oorspronkelijk geplaatst door mark61 http://img1.maroc.nl/forums/images/buttons/viewpost-right.png (http://www.maroc.nl/forums/nieuws-de-dag/359866-iran-dreigt-over-syri%EB-4.html#post5164132) De vraag was hoe Iran de wereld ziekt.

En naar mijn weten betekent ziekt niet aanvallen maar uitdagen .

super ick
29-01-13, 07:43
Waar heb ik dat gezegd ? ik geef alleen de feiten weer als antwoord op een vraag .
die luidde als volgt :

Oorspronkelijk geplaatst door mark61 http://img1.maroc.nl/forums/images/buttons/viewpost-right.png (http://www.maroc.nl/forums/nieuws-de-dag/359866-iran-dreigt-over-syri%EB-4.html#post5164132) De vraag was hoe Iran de wereld ziekt.

En naar mijn weten betekent ziekt niet aanvallen maar uitdagen .

Actie, reactie, actie, reactie.
De wereld wil niet teveel macht voor Iran in het MO. Probeert Iran klein te houden en allerlei dingen te verbieden. Af te schilderen als een gevaarlijk land dat vroeg of laat aangevallen gaat worden.
Ik me de reacties wel voorstellen. Meestal moet je dreigementen vanuit die regio niet serieus nemen. Veel geblèr en weinig wol.