PDA

Bekijk Volledige Versie : Verkrachter (18) niet naar cel vanwege islamitische opvoeding



Nederlandertje
26-01-13, 15:31
Verkrachter (18) niet naar cel vanwege islamitische opvoeding - Buitenland | Het laatste buitenlandse nieuws leest u op Telegraaf.nl [buitenland] (http://www.telegraaf.nl/buitenland/21248261/__Geen_cel_vanwege_opvoeding__.html)

Joesoef
26-01-13, 15:51
Verkrachten is niet islamitisch, titel klopt dus niet.

mark61
26-01-13, 15:51
Typisch. Waarom plaats je zo'n topic?

Je kan zelf al zien dat het weer verdraaiing en leugens is. Het gaat niet om verkrachting, maar om 'statutory rape'. Seks met instemming, alleen verboden bij wet.

Dat 'islamitische' staat nergens.

Hij heeft een voorwaardelijke straf gekregen, de titel suggereert vrijspraak.

De Daily Mail is een ranzig vod, nog erger dan de Telegraaf.

Adil Rashid: Paedophile claimed his Muslim upbringing meant 'he didn't know it was illegal to have sex with a girl of 13' | Mail Online (http://www.dailymail.co.uk/news/article-2268395/Adil-Rashid-Paedophile-claimed-Muslim-upbringing-meant-didnt-know-illegal-sex-girl-13.html)

Waarom doe je zoiets en claim je intussen zo aardig te zijn en niks tegen moslims te hebben? Flapdrol.

Om te kotsen.

Firefox
26-01-13, 16:10
Typisch. Waarom plaats je zo'n topic?

Je kan zelf al zien dat het weer verdraaiing en leugens is. Het gaat niet om verkrachting, maar om 'statutory rape'. Seks met instemming, alleen verboden bij wet.

Dat 'islamitische' staat nergens.

Hij heeft een voorwaardelijke straf gekregen, de titel suggereert vrijspraak.

De Daily Mail is een ranzig vod, nog erger dan de Telegraaf.

Adil Rashid: Paedophile claimed his Muslim upbringing meant 'he didn't know it was illegal to have sex with a girl of 13' | Mail Online (http://www.dailymail.co.uk/news/article-2268395/Adil-Rashid-Paedophile-claimed-Muslim-upbringing-meant-didnt-know-illegal-sex-girl-13.html)

Waarom doe je zoiets en claim je intussen zo aardig te zijn en niks tegen moslims te hebben? Flapdrol.

Om te kotsen.

Er is sprake van grooming en verkrachting. Het gaat om een dertienjarig meisje. Moslim of niet, het zou beter zijn geweest als ze hem niet hadden laten lopen, maar voor een lange periode opgesloten.

mark61
26-01-13, 16:17
Er is sprake van grooming en verkrachting.

Waar leid je dat uit af? In ieder geval niet uit het artikel. Pure fantasie.

Firefox
26-01-13, 16:24
Waar leid je dat uit af? In ieder geval niet uit het artikel. Pure fantasie.

Het staat er gewoon in. Heb je je eigen link niet gelezen?

Joesoef
26-01-13, 16:26
Het staat er gewoon in. Heb je je eigen link niet gelezen?


jij wel?


Addressing Rashid, the judge said: ‘I accept this was a case where the girl was quite willing to have sexual activity with you. But the law is there to protect young girls, even though they are perfectly happy to engage in sexual activity.’

Firefox
26-01-13, 16:28
jij wel?

Toch is het verkrachting, en grooming ook.

Joesoef
26-01-13, 16:38
Toch is het verkrachting, en grooming ook.

Waar staat dat in het vonnis?

Nederlandertje
26-01-13, 18:18
Typisch. Waarom plaats je zo'n topic?

Je kan zelf al zien dat het weer verdraaiing en leugens is. Het gaat niet om verkrachting, maar om 'statutory rape'. Seks met instemming, alleen verboden bij wet.

Dat 'islamitische' staat nergens.

Hij heeft een voorwaardelijke straf gekregen, de titel suggereert vrijspraak.

De Daily Mail is een ranzig vod, nog erger dan de Telegraaf.

Adil Rashid: Paedophile claimed his Muslim upbringing meant 'he didn't know it was illegal to have sex with a girl of 13' | Mail Online (http://www.dailymail.co.uk/news/article-2268395/Adil-Rashid-Paedophile-claimed-Muslim-upbringing-meant-didnt-know-illegal-sex-girl-13.html)

Waarom doe je zoiets en claim je intussen zo aardig te zijn en niks tegen moslims te hebben? Flapdrol.

Om te kotsen.

Het is nieuws van de dag en ik vind het absurd dat iemand van verkrachting met een minderjarige een voorwaardelijke straf krijgt vanwege zijn opvoeding. Dan ga ik maar eens een partij pistolen aanschaffen en een bloedbad aanrichten en dan zeggen ja ik heb nooit geleerd dat dit niet mag. Dat is toch ook absurd. Sex met een minderjarige wordt sowieso als verkrachting gezien. Die vent hoort in een inrichting thuis.

Saul
26-01-13, 18:18
Walgelijke stemmingmakerij weer, de aasgieren van de pulpmedia vlogen gelijk op het kadaver af.

mark61
26-01-13, 19:21
Het staat er gewoon in. Heb je je eigen link niet gelezen?

Jij niet. Of het schort je aan het vermogen begrijpend te lezen.

mark61
26-01-13, 19:22
Toch is het verkrachting, en grooming ook.

Gewoon, omdat gestoorde trol Gait het zegt.

The_Grand_Wazoo
26-01-13, 19:23
Jij niet. Of het schort je aan ernstige onvermogen begrijpend te lezen.

Huh ... het schort aan ernstig onvermogen?

mark61
26-01-13, 19:25
Het is nieuws van de dag en ik vind het absurd dat iemand van verkrachting met een minderjarige een voorwaardelijke straf krijgt vanwege zijn opvoeding. Dan ga ik maar eens een partij pistolen aanschaffen en een bloedbad aanrichten en dan zeggen ja ik heb nooit geleerd dat dit niet mag. Dat is toch ook absurd. Sex met een minderjarige wordt sowieso als verkrachting gezien. Die vent hoort in een inrichting thuis.

Jezus, kan je lezen wat ik schrijf en wat in het artikel staat? ER IS GEEN VERKRACHTING. Hoezo is dit 'nieuws van de dag'? Zet je hier alle verkrachtingsprocessen? Nee. Je hebt ook niks over die Indiase zaak gezet, dat is pas high-profile.

DUS: het is alleen nieuws omdat het over een moslim gaat. Own it.

De rechter heeft hem niet 'mild' veroordeeld op grond van zijn verdediging. Geen enkele rechter accepteert het argument 'ik wist niet dat het niet mocht'. Waar lees je dat?

Jij hoort in een inrichting thuis. Leer eerst es begrijpend lezen. Wat bezielt je?

mark61
26-01-13, 19:27
Huh ... het schort aan ernstig onvermogen?

Ja sorry :hihi: Mijn archaïsch Nederlands-module is niet goed geïnstalleerd.

Saul
26-01-13, 20:41
Het is nieuws van de dag en ik vind het absurd dat iemand van verkrachting met een minderjarige een voorwaardelijke straf krijgt vanwege zijn opvoeding. Dan ga ik maar eens een partij pistolen aanschaffen en een bloedbad aanrichten en dan zeggen ja ik heb nooit geleerd dat dit niet mag. Dat is toch ook absurd. Sex met een minderjarige wordt sowieso als verkrachting gezien. Die vent hoort in een inrichting thuis.

Waarom geloof jij blindelings media die bekend staan om stemmingmakerij, commercieel zijn en bovendien de Raad voor de Journalistiek (TMG/Telegraaf) niet erkennen?

(leen)
26-01-13, 21:29
Het is nieuws van de dag en ik vind het absurd dat iemand van verkrachting met een minderjarige een voorwaardelijke straf krijgt vanwege zijn opvoeding. Dan ga ik maar eens een partij pistolen aanschaffen en een bloedbad aanrichten en dan zeggen ja ik heb nooit geleerd dat dit niet mag. Dat is toch ook absurd. Sex met een minderjarige wordt sowieso als verkrachting gezien. Die vent hoort in een inrichting thuis.

Weer zo'n geval van opvoeding, jongen is grootgebracht in de waan dat een vrouw een artikel is,
opsluiten heeft geen zin, heropvoeden wel, en die kans is er nu.
En het is niet moelijk voor een 18 jarige om een 13 jarige te overtuigen dat even sex hebben wel kan.
Wat ik wel maf vind dat als ie echt in een dergelijk is opgevoed niet weet dat ie eerst moet trouwen,
word met geen woord over gerept.

Saul
26-01-13, 21:43
Weer zo'n geval van opvoeding, jongen is grootgebracht in de waan dat een vrouw een artikel is,
opsluiten heeft geen zin, heropvoeden wel, en die kans is er nu.
En het is niet moelijk voor een 18 jarige om een 13 jarige te overtuigen dat even sex hebben wel kan.
Wat ik wel maf vind dat als ie echt in een dergelijk is opgevoed niet weet dat ie eerst moet trouwen,
word met geen woord over gerept.

Hoe weet jij dat nou? :verward:

(leen)
26-01-13, 21:50
Hoe weet jij dat nou? :verward:

•He was educated in a madrassa and 'had little experience of women'
•Said he had been taught 'women are no more worthy than a lollipop that has been dropped on the ground'

sjo
26-01-13, 22:06
Weer zo'n geval van opvoeding, jongen is grootgebracht in de waan dat een vrouw een artikel is,
opsluiten heeft geen zin, heropvoeden wel, en die kans is er nu.
En het is niet moelijk voor een 18 jarige om een 13 jarige te overtuigen dat even sex hebben wel kan.
Wat ik wel maf vind dat als ie echt in een dergelijk is opgevoed niet weet dat ie eerst moet trouwen,
word met geen woord over gerept.

Had ie eerst met "r moeten trouwen ?:blij:

(leen)
26-01-13, 22:15
Had ie eerst met "r moeten trouwen ?:blij:

Wellicht,

Joesoef
26-01-13, 22:38
Het is nieuws van de dag en ik vind het absurd dat iemand van verkrachting met een minderjarige een voorwaardelijke straf krijgt vanwege zijn opvoeding. Dan ga ik maar eens een partij pistolen aanschaffen en een bloedbad aanrichten en dan zeggen ja ik heb nooit geleerd dat dit niet mag. Dat is toch ook absurd. Sex met een minderjarige wordt sowieso als verkrachting gezien. Die vent hoort in een inrichting thuis.



Waar in het gerechtelijk vonnis staat dat hij haar heeft verkracht?

knots71karel
26-01-13, 23:21
Jezus, kan je lezen wat ik schrijf en wat in het artikel staat? ER IS GEEN VERKRACHTING. Hoezo is dit 'nieuws van de dag'? Zet je hier alle verkrachtingsprocessen? Nee. Je hebt ook niks over die Indiase zaak gezet, dat is pas high-profile.

DUS: het is alleen nieuws omdat het over een moslim gaat. Own it.

De rechter heeft hem niet 'mild' veroordeeld op grond van zijn verdediging. Geen enkele rechter accepteert het argument 'ik wist niet dat het niet mocht'. Waar lees je dat?

Jij hoort in een inrichting thuis. Leer eerst es begrijpend lezen. Wat bezielt je?

Nieuws van de dag hier ? bespaar me je gezeur , 9 van de 10 topic hebben bijn niks met NIEUWS van de Dag te maken , en dat dit onderwerp ''gevoelig '' ligt kan ik me voorstellen vooral als het als de normaalste zaak van de wereld wordt gezien, door een groot deel van de mensen in bepaalde landen .
Feit (als het waar is ) dan is het gewoon verkrachting niks meer en niks minder !

Karin.N
26-01-13, 23:24
Nieuws van de dag hier ? bespaar me je gezeur , 9 van de 10 topic hebben bijn niks met NIEUWS van de Dag te maken , en dat dit onderwerp ''gevoelig '' ligt kan ik me voorstellen vooral als het als de normaalste zaak van de wereld wordt gezien, door een groot deel van de mensen in bepaalde landen .
Feit (als het waar is ) dan is het gewoon verkrachting niks meer en niks minder !

Dus als een 18 jarige en een 16 jarige sex hebben is de 18 jarige in overtreding, want de een is meerderjarig en de ander minderjarig. Gaat het nog druk worden in de gevangenissen. En kom nou niet aanzetten met leeftijdsverschil, want de wet is duidelijk wat meerderjarig en minderjarig is.

Nee, Nederlandertje is gewoon aan het zieken. Ik had toch al schoon genoeg van dat zgn onschuldige gevraag, brrr, schijnheilig ventje is het

Ready?
27-01-13, 00:01
Het is nieuws van de dag en ik vind het absurd dat iemand van verkrachting met een minderjarige een voorwaardelijke straf krijgt vanwege zijn opvoeding. Dan ga ik maar eens een partij pistolen aanschaffen en een bloedbad aanrichten en dan zeggen ja ik heb nooit geleerd dat dit niet mag. Dat is toch ook absurd. Sex met een minderjarige wordt sowieso als verkrachting gezien. Die vent hoort in een inrichting thuis.

Nergens staat dat hij veroordeeld is voor verkrachting, dus daar zit je sowieso al mis. Op GeenStijl zou je een medaille krijgen, maar het niveau is hier toch echt iets hoger (kom je nu wel achter denk ik).

Marsipulami
27-01-13, 00:35
Jezus, kan je lezen wat ik schrijf en wat in het artikel staat? ER IS GEEN VERKRACHTING.

Ik weet niet hoet het Engels recht in elkaar zit. In België is er sprake van verkrachting als de sexuele handeling onvrijwillig is en als er sprake is van penetratie van het lichaam. Naar Belgisch recht is penetratie bij kinderen onder de 14 altijd verkrachting. Maakt niet uit of het kind/slachtoffer al dan niet zijn toestemming gaf.

Verkrachting - Wikipedia (http://nl.wikipedia.org/wiki/Verkrachting)

Nederlandertje
27-01-13, 00:59
Waar in het gerechtelijk vonnis staat dat hij haar heeft verkracht?

Sex met een minderjarige staat gelijk aan verkrachting.

(leen)
27-01-13, 01:01
Dus als een 18 jarige en een 16 jarige sex hebben is de 18 jarige in overtreding, want de een is meerderjarig en de ander minderjarig. Gaat het nog druk worden in de gevangenissen. En kom nou niet aanzetten met leeftijdsverschil, want de wet is duidelijk wat meerderjarig en minderjarig is.

Nee, Nederlandertje is gewoon aan het zieken. Ik had toch al schoon genoeg van dat zgn onschuldige gevraag, brrr, schijnheilig ventje is het

Even los van de topicstarter,
Ben jij van mening dat een 13 jarige de gevolgen van sex kan overzien?
Zijn er meer die dat menen?, als ik de reacties lees krijg ik er een wee gevoel van,
Een elke die meent dat zoiets mogelijk moet zijn in wat voor vat gegoten dan ook is gewoon een viespeuk.

Joesoef
27-01-13, 08:36
Sex met een minderjarige staat gelijk aan verkrachting.


Waar staat dat?

Karin.N
27-01-13, 09:16
Even los van de topicstarter,
Ben jij van mening dat een 13 jarige de gevolgen van sex kan overzien?
Zijn er meer die dat menen?, als ik de reacties lees krijg ik er een wee gevoel van,
Een elke die meent dat zoiets mogelijk moet zijn in wat voor vat gegoten dan ook is gewoon een viespeuk.

De meeste niet, maar een (klein) aantal wel. Ben jij er voorstander van om iedereen dezelfde gedragsregels op te leggen?

Wat mij stoort in dit topic is dat een aantal niet zou reageren wanneer de jongen in kwestie geen moslim was geweest. Dat hypocriete zit me dwars. Wanneer je in heel Nederland rondkijkt zul je zeker weten 13 jarige meisjes tegenkomen die geslachtsgemeenschap hebben. Persoonlijk vind ik dat geen goede zaak. Je kunt je ogen ervoor sluiten, maar het gebeurt.

Maar vind jij ook dat een minderjarige op vrijwillige basis geen sex mag hebben met een meerderjarig persoon, want dat is de hoofdlijn in dit topic.

super ick
27-01-13, 10:40
De meeste niet, maar een (klein) aantal wel. Ben jij er voorstander van om iedereen dezelfde gedragsregels op te leggen?

Wat mij stoort in dit topic is dat een aantal niet zou reageren wanneer de jongen in kwestie geen moslim was geweest. Dat hypocriete zit me dwars. Wanneer je in heel Nederland rondkijkt zul je zeker weten 13 jarige meisjes tegenkomen die geslachtsgemeenschap hebben. Persoonlijk vind ik dat geen goede zaak. Je kunt je ogen ervoor sluiten, maar het gebeurt.

Maar vind jij ook dat een minderjarige op vrijwillige basis geen sex mag hebben met een meerderjarig persoon, want dat is de hoofdlijn in dit topic.

Een meisje van 12 met een man van 40?
Een meisje van 17 met een man van 19?

Wat ik belangrijk vind is of er werkelijk sprake is van toestemming. Er zijn zoveel zaken op te noemen waardoor een minderjarige geen weloverwogen besluit kan nemen. Neem alleen de geestelijke ongelijkheid maar. Daarom zijn minderjarigen in principe bij wet beschermd. Daarom zijn minderjarigen ook handelsonbekwaam.

Stel je voor dat je dochter van 13 thuis komt met een duur telefoonabonnement dat haar door een verkoper aangesmeerd is op het winkelcentrum. Je zou pislink zijn en direct wijzen op haar minderjarigheid. Wat is toestemming waard van een minderjarige?

In die gevallen waar het jeugd betreft is het een ander verhaal. Meisjes van 17 zijn zelfs vaak verder in hun ontwikkeling dan jongens van 19. Is er sprake van vrijwilligheid / verliefdheid dan kan ik mij voorstellen dat er dan niet gekeken wordt op een paar jaar. Iemand van 30 daarentegen moet met zijn fikken van een 16 jarige afblijven.

13 vind ik altijd kindermisbruik.

H.P.Pas
27-01-13, 10:41
Heb al 18 jaar ervaring.


Die vent hoort in een inrichting thuis.

Denk ik ook.
Schizo.

knuppeltje
27-01-13, 11:14
Er valt dus in dergelijke scholen nog heel wat te verbeteren. Laat ze daar eerst eens mee beginnen, en als dat niet lukt gewoon opdoeken.

Op zijn minst moeten dergelijke scholen aangeklaagd worden voor het geestelijk verminken van jonge mensen.

(leen)
27-01-13, 11:15
De meeste niet, maar een (klein) aantal wel. Ben jij er voorstander van om iedereen dezelfde gedragsregels op te leggen?

Wat mij stoort in dit topic is dat een aantal niet zou reageren wanneer de jongen in kwestie geen moslim was geweest. Dat hypocriete zit me dwars. Wanneer je in heel Nederland rondkijkt zul je zeker weten 13 jarige meisjes tegenkomen die geslachtsgemeenschap hebben. Persoonlijk vind ik dat geen goede zaak. Je kunt je ogen ervoor sluiten, maar het gebeurt.

Maar vind jij ook dat een minderjarige op vrijwillige basis geen sex mag hebben met een meerderjarig persoon, want dat is de hoofdlijn in dit topic.

Ik veracht elk mens die een minderjarige misbruikt, deze groep is niet in staat voor zichzelf op te komen dus moeten volwassenen dat wel doen,
Jou goedpratertje met de verhouding 16/18 jaar is voor mij de absolute grens, dat zijn leeftijdsgenoten,
als het 16/25 of 13/18 is is er sprake van een scheve machtsverhouding.
Verder boeit het mij niet of het om een moslim gaat, de daders van het hofnarretje zijn m.i. nog te licht gestraft.
Wat mij gruwelijk stoort is dat er nog echt vrouwen verkocht worden in de vorm van kindhuwelijken,
notabene in het westen en dan braafjes zeggen dat ze toch wel wachten tot het meisje voor de eerste keer heeft gemenstrueerd, wat vroeger rond het 18e jaar gebeurde maar in het moderne gezonde westen al kan voorkomen met 10 jaar,daar gaat het mis,en dat moet herschreven worden.

Wat vind jij van de stelling dat een vrouw vergelijkbaar is met een gevallen lollie?
Komt dat zijn opvoeding ten goede of is het tijd voor het aanpassen van denkwijzen?

mark61
27-01-13, 11:46
Ik weet niet hoet het Engels recht in elkaar zit. In België is er sprake van verkrachting als de sexuele handeling onvrijwillig is en als er sprake is van penetratie van het lichaam. Naar Belgisch recht is penetratie bij kinderen onder de 14 altijd verkrachting. Maakt niet uit of het kind/slachtoffer al dan niet zijn toestemming gaf.

Verkrachting - Wikipedia (http://nl.wikipedia.org/wiki/Verkrachting)

Ja, dat is de wettelijke term 'statutory rape'. Maar er is geen sprake van verkrachting zoals wij dat bedoelen.

In NL was tot voor kort sex vanaf 12 jaar toegestaan, maar met de ruk naar rechts zijn de regels aangescherpt. Niet dat zulke zaken als deze hier ooit voor de rechter komen. In België denk ik ook niet. Pas als de ouders er heisa over maken, misschien.

mark61
27-01-13, 11:47
Feit (als het waar is ) dan is het gewoon verkrachting niks meer en niks minder !

Nee. Lul niet zo ongenadig.

Karin.N
27-01-13, 17:18
Ik veracht elk mens die een minderjarige misbruikt, deze groep is niet in staat voor zichzelf op te komen dus moeten volwassenen dat wel doen,
Jou goedpratertje met de verhouding 16/18 jaar is voor mij de absolute grens, dat zijn leeftijdsgenoten,
als het 16/25 of 13/18 is is er sprake van een scheve machtsverhouding.
Verder boeit het mij niet of het om een moslim gaat, de daders van het hofnarretje zijn m.i. nog te licht gestraft.
Wat mij gruwelijk stoort is dat er nog echt vrouwen verkocht worden in de vorm van kindhuwelijken,
notabene in het westen en dan braafjes zeggen dat ze toch wel wachten tot het meisje voor de eerste keer heeft gemenstrueerd, wat vroeger rond het 18e jaar gebeurde maar in het moderne gezonde westen al kan voorkomen met 10 jaar,daar gaat het mis,en dat moet herschreven worden.

Wat vind jij van de stelling dat een vrouw vergelijkbaar is met een gevallen lollie?
Komt dat zijn opvoeding ten goede of is het tijd voor het aanpassen van denkwijzen?

Denk je nu werkelijk dat ik serieus hier op inga? Je haalt alles uit zijn verband, sorry maar daar ga ik geen tijd aan besteden.

CONTRA
27-01-13, 17:21
als het 16/25 of 13/18 is is er sprake van een scheve machtsverhouding.


scheve machtsverhouding is een holle nikszeggende kreet. iemand van 16 kan zelfstandig op z'n eigen wonen of een dominant karakter hebben terwyl je mamma's kindjes hebt van over de 30 die niet voor zichzelf kunnen zorgen en passief zyn. scheve machtsverhoudingen heb je ook by twee partners van allebei 30 jaar waarvan er eentje een koppig en bazig karakter heeft terwyl de ander meegaand en rustig is.

super ick
27-01-13, 18:49
scheve machtsverhouding is een holle nikszeggende kreet. iemand van 16 kan zelfstandig op z'n eigen wonen of een dominant karakter hebben terwyl je mamma's kindjes hebt van over de 30 die niet voor zichzelf kunnen zorgen en passief zyn. scheve machtsverhoudingen heb je ook by twee partners van allebei 30 jaar waarvan er eentje een koppig en bazig karakter heeft terwyl de ander meegaand en rustig is.

Scheve machtsverhoudingen mbt tot kindermisbruik is juist geen holle nietszeggende kreet.

(leen)
27-01-13, 18:55
Denk je nu werkelijk dat ik serieus hier op inga? Je haalt alles uit zijn verband, sorry maar daar ga ik geen tijd aan besteden.

Nee je zit gewoon vast,meer niet.

https://www.plannederland.nl

(leen)
27-01-13, 18:57
scheve machtsverhouding is een holle nikszeggende kreet. iemand van 16 kan zelfstandig op z'n eigen wonen of een dominant karakter hebben terwyl je mamma's kindjes hebt van over de 30 die niet voor zichzelf kunnen zorgen en passief zyn. scheve machtsverhoudingen heb je ook by twee partners van allebei 30 jaar waarvan er eentje een koppig en bazig karakter heeft terwyl de ander meegaand en rustig is.

Je praat onzin om de kern te verbergen.
een kind is een kind, of niet.....?

CONTRA
27-01-13, 21:13
Scheve machtsverhoudingen mbt tot kindermisbruik is juist geen holle nietszeggende kreet.

machtsverhoudingen zyn altyd scheef.

CONTRA
27-01-13, 21:21
een kind is een kind, of niet.....?

myn moeder was een jaar of 15 toen ze met mn vader ging, die al in de 30 was. natuurlyk helemaal verkeerd en hartstikke fout in jouw ogen. zal je wel kindermisbruik vinden en scheve machtsverhouding.
ze hebben een prima relatie gehad van meer dan een kwart eeuw.

Fulanadetal
27-01-13, 21:40
Geen idee hoe serieus de bron moet worden genomen, dat voorop gesteld. Maar een man die het wil aanleggen met een 13-jarige, naar haar stad reist, een hotelkamer huurt en vast condooms koopt lijkt me niet bepaald naief. Hij had een prima voorbereiding. En hij had toegang tot internet dus bijzonder veel info tot zijn beschikking. Dat die 13 jarige hem "uitlokte" (er vanuit gaande dat de aloude mannensmoes dit keer wel klopt) is vette pech. Moet je gewoon van afblijven.
Of er al dan niet sprake was van grooming, was misschien nog op Facebook te achterhalen geweest?

Als hij inderdaad gewoon een domme kneus is met een gigantisch bord voor zijn kop dan blijft het hierbij. En anders zal men later nog wel van hem horen in een volgende zaak. Dat is niet te hopen.

Fulanadetal
27-01-13, 21:42
myn moeder was een jaar of 15 toen ze met mn vader ging, die al in de 30 was. natuurlyk helemaal verkeerd en hartstikke fout in jouw ogen. zal je wel kindermisbruik vinden en scheve machtsverhouding.
ze hebben een prima relatie gehad van meer dan een kwart eeuw.

Ik mag hopen dat je vader gewoon haar hand heeft gevraagd aan je moeder en aan haar ouders, en niet eerst aan de gang is gegaan in een hotelkamer en met condooms bij de hand? Want daar zit denk ik de grote fout in.

naam
28-01-13, 17:35
myn moeder was een jaar of 15 toen ze met mn vader ging, die al in de 30 was. natuurlyk helemaal verkeerd en hartstikke fout in jouw ogen. zal je wel kindermisbruik vinden en scheve machtsverhouding.
ze hebben een prima relatie gehad van meer dan een kwart eeuw.

Hmm, mijn dochter is 15 jaar, ik zou er niet aan moeten denken. Ja, denk ik dan hartstikke fout fout fout fout.
Laat die vent lekker iemand van zijn eigen leeftijd zoeken, en dan denk ik er ook nog andere dingen bij.

knots71karel
28-01-13, 19:46
Dus als een 18 jarige en een 16 jarige sex hebben is de 18 jarige in overtreding, want de een is meerderjarig en de ander minderjarig. Gaat het nog druk worden in de gevangenissen. En kom nou niet aanzetten met leeftijdsverschil, want de wet is duidelijk wat meerderjarig en minderjarig is.

Nee, Nederlandertje is gewoon aan het zieken. Ik had toch al schoon genoeg van dat zgn onschuldige gevraag, brrr, schijnheilig ventje is het

Je moet grenzen stellen , zo is nu eenmaal de wet ,maar oke het is jou dochtertje ,hoe zou je er dan overdenken?
Maar hier draaid het om nog iets en dat is uiteraard het feit dat zoals ik eerder gezegd heb dit onderwerp ''gevoelig''is ,want een andere jongen zou wel veroordeeld worden omdat hij geen Moslim is .zo komt het nl over !
Dan speelt ook nog een rol wat voor soort jongen en ook het meisje is.
ik doel hier duidelijk op hun ontwikkeling zowel geestelijk als lichaamelijk
Ik kreeg als 17 jarig jongentje ,een emmer water over m,n kop van de vader van een 16 jarig meisje ,
die ik enkel nog ff gedag wou zeggen omdat ik naar zee ging ,ik bedoel tijden veranderen.
Maar een meisje van 13 is een kind al moet ik bekennen, dat sommigen tegenwoordig er uitzien als een (volgroeide volwassen vrouw ) en dan ook nog s,avonds laat over straat lopen met groepjes , tja dan vraag je er om.

(leen)
29-01-13, 22:30
myn moeder was een jaar of 15 toen ze met mn vader ging, die al in de 30 was. natuurlyk helemaal verkeerd en hartstikke fout in jouw ogen. zal je wel kindermisbruik vinden en scheve machtsverhouding.
ze hebben een prima relatie gehad van meer dan een kwart eeuw.

Dus omdat het bij jou in de familie lang geleden is voorgekomen moet het nu nog maar goed zijn?
Tijden veranderen.

(leen)
29-01-13, 22:33
Je moet grenzen stellen , zo is nu eenmaal de wet ,maar oke het is jou dochtertje ,hoe zou je er dan overdenken?
Maar hier draaid het om nog iets en dat is uiteraard het feit dat zoals ik eerder gezegd heb dit onderwerp ''gevoelig''is ,want een andere jongen zou wel veroordeeld worden omdat hij geen Moslim is .zo komt het nl over !
Dan speelt ook nog een rol wat voor soort jongen en ook het meisje is.
ik doel hier duidelijk op hun ontwikkeling zowel geestelijk als lichaamelijk
Ik kreeg als 17 jarig jongentje ,een emmer water over m,n kop van de vader van een 16 jarig meisje ,
die ik enkel nog ff gedag wou zeggen omdat ik naar zee ging ,ik bedoel tijden veranderen.
Maar een meisje van 13 is een kind al moet ik bekennen, dat sommigen tegenwoordig er uitzien als een (volgroeide volwassen vrouw ) en dan ook nog s,avonds laat over straat lopen met groepjes , tja dan vraag je er om.

Fill me in, waar vragen "ze" om?

CONTRA
30-01-13, 18:58
Hmm, mijn dochter is 15 jaar, ik zou er niet aan moeten denken. Ja, denk ik dan hartstikke fout fout fout fout.
Laat die vent lekker iemand van zijn eigen leeftijd zoeken, en dan denk ik er ook nog andere dingen bij.

als je dochter zich by wyze van voorbeeeld seksueel, intellectueel en emotioneel goed voelt by een dertiger wat is dan in vredesnaam het probleem?

CONTRA
30-01-13, 19:06
Dus omdat het bij jou in de familie lang geleden is voorgekomen moet het nu nog maar goed zijn?


Tijden veranderen.

ja. het gaat om het belang van het kind en niet om het belang van een moraliserende samenleving die er een krampachtig taboe op nahoudt als het aankomt op tienerseksualiteit.


niet ten goede.

CONTRA
30-01-13, 19:13
Ik mag hopen dat je vader gewoon haar hand heeft gevraagd aan je moeder en aan haar ouders, en niet eerst aan de gang is gegaan in een hotelkamer en met condooms bij de hand? Want daar zit denk ik de grote fout in.

de relatie was in het begin geheim voor haar ouders. ze huwden een paar jaar later.

Nederlandertje
30-01-13, 19:21
als je dochter zich by wyze van voorbeeeld seksueel, intellectueel en emotioneel goed voelt by een dertiger wat is dan in vredesnaam het probleem?

Wat het probleem is?????? Dat ze nog maar 15 is. Dat is het probleem.

Fulanadetal
30-01-13, 20:30
ja. het gaat om het belang van het kind en niet om het belang van een moraliserende samenleving die er een krampachtig taboe op nahoudt als het aankomt op tienerseksualiteit.


niet ten goede.

Klinkt nogal als hoe een pedofiel zichzelf omschrijft. Ter vergelijking:

Sommige volwassenen vallen op net puberende kinderen tussen de negen en veertien jaar. Zij proberen een relatie aan te gaan. Ze zoeken een open vriendschap op basis van gelijkwaardigheid. En vervullen de rol van mentor die het kind leert genieten van de ontluikende seksualiteit, die hen wordt onthouden door een moraliserende samenleving. De volwassene stimuleert de ontluikende tiener en schenkt deze lichamelijke (seksuele) voldoening.

Dit is de mening van Martijn, de inmiddels gelukkig verboden vereniging.

Fulanadetal
30-01-13, 20:31
de relatie was in het begin geheim voor haar ouders. ze huwden een paar jaar later.

Waarom?

knots71karel
30-01-13, 21:52
Fill me in, waar vragen "ze" om?

Om moeilijkheden , die voorkomen kunnen worden!
de ouders van deze kinderen moeten zorgen dat ze THUIS zijn na een bepaalde tijd .
Natuurlijk kan een meisje ook op andere tijden een jongen ontmoeten die ouder is .
Ik vind het leeftijd verschil niet echt groot ,maar op die leeftijd wel !
Als je 45 jaar bent en een 10 jaar jongere vrouw hebt kijkt niemand daar echt van op .

CONTRA
30-01-13, 22:20
Klinkt nogal als hoe een pedofiel zichzelf omschrijft. Ter vergelijking:

Sommige volwassenen vallen op net puberende kinderen tussen de negen en veertien jaar. Zij proberen een relatie aan te gaan. Ze zoeken een open vriendschap op basis van gelijkwaardigheid. En vervullen de rol van mentor die het kind leert genieten van de ontluikende seksualiteit, die hen wordt onthouden door een moraliserende samenleving. De volwassene stimuleert de ontluikende tiener en schenkt deze lichamelijke (seksuele) voldoening.

Dit is de mening van Martijn, de inmiddels gelukkig verboden vereniging.

ben het in grote lynen eens met dit citaat. al vind ik de leeftyd waar de vereniging martijn op doelt te jong. als ik iemand een tienjarig kind seksueel zie benaderen sla ik degene het ziekenhuis in.

:nerveus: zelf had ik als 15 of 16 jarige maar wat graag seks willen hebben met een volwassen vrouw. die vond ik als puber aantrekkelyker dan tienermeiden.

CONTRA
30-01-13, 22:22
Waarom?

omdat m'n opa het niet tolereerde dat m'n moeder vriendjes had.

Nederlandertje
31-01-13, 00:57
omdat m'n opa het niet tolereerde dat m'n moeder vriendjes had.

Als ik een dochter van 15 jaar heb en ze komt thuis met een man van 30 heeft hij 2 keuzes. Of hij springt zelf uit het raam naar beneden of ik help hem een handje.

Nederlandertje
31-01-13, 01:10
Dus als een 18 jarige en een 16 jarige sex hebben is de 18 jarige in overtreding, want de een is meerderjarig en de ander minderjarig. Gaat het nog druk worden in de gevangenissen. En kom nou niet aanzetten met leeftijdsverschil, want de wet is duidelijk wat meerderjarig en minderjarig is.

Nee, Nederlandertje is gewoon aan het zieken. Ik had toch al schoon genoeg van dat zgn onschuldige gevraag, brrr, schijnheilig ventje is het

Ik heb het even aan mijn prive advocate gevraagd maar in principe mag je sex hebben vanaf 16 jaar. Jonger mag wel maar dan moet je eerst getrouwd zijn. En 99,99% van de tijd staat de Koningin dit niet toe.

Fulanadetal
31-01-13, 07:01
omdat m'n opa het niet tolereerde dat m'n moeder vriendjes had.

OK duidelijk.

super ick
31-01-13, 09:37
Ik heb het even aan mijn prive advocate gevraagd maar in principe mag je sex hebben vanaf 16 jaar.

Wel verdorie, dan heb ik een paar keer een kans gemist.

16, dat weet je zeker?

(leen)
31-01-13, 12:01
ben het in grote lynen eens met dit citaat. al vind ik de leeftyd waar de vereniging martijn op doelt te jong. als ik iemand een tienjarig kind seksueel zie benaderen sla ik degene het ziekenhuis in.

:nerveus: zelf had ik als 15 of 16 jarige maar wat graag seks willen hebben met een volwassen vrouw. die vond ik als puber aantrekkelyker dan tienermeiden.

10 jaar kan dus echt niet en 15 jaar is helemaal fijn :fpotver:,
Gelukkig is de wet het met mij eens en is 16+ de norm en die is niet moralizerend zoals jij steld,kindersex is fout.
Als jij het anders vind ben je ook fout.

CONTRA
31-01-13, 13:30
10 jaar kan dus echt niet en 15 jaar is helemaal fijn :fpotver:,

een kind van 10 is nog een kind; een tiener van 15 is geestelyk en vooral seksueel een stuk verder doorgroeid. op m'n tiende had ik zelf niets met seks en liefde. op m'n 15e wel.


Gelukkig is de wet het met mij eens en is 16+ de norm en die is niet moralizerend zoals jij steld,kindersex is fout.
Als jij het anders vind ben je ook fout.

waarom is tienerseks fout en waarom is het fout dat een tiener van 15 seks heeft met een volwassen persoon?

naam
31-01-13, 23:45
als je dochter zich by wyze van voorbeeeld seksueel, intellectueel en emotioneel goed voelt by een dertiger wat is dan in vredesnaam het probleem?

Die ouwe viezerik moet lekker iemand kiezen van zijn eigen leeftijd. Dat is het probleem. Je bent niet goed bij je hoofd als je als 30tiger seksueel contact wil met iemand van 15. Dat is mijn bescheiden mening en riekt naar pedogedrag. Maar ik ben daar denk ik ouderwets in.

super ick
31-01-13, 23:56
Die ouwe viezerik moet lekker iemand kiezen van zijn eigen leeftijd. Dat is het probleem. Je bent niet goed bij je hoofd als je als 30tiger seksueel contact wil met iemand van 15. Dat is mijn bescheiden mening en riekt naar pedogedrag. Maar ik ben daar denk ik ouderwets in.

Er kan geen sprake zijn van een gelijkwaardige relatie. 15 jaar, dan ben je een manipuleerbaar meisje ongeacht hoe groot je borsten al zijn.

CONTRA
01-02-13, 08:48
Die ouwe viezerik moet lekker iemand kiezen van zijn eigen leeftijd. Dat is het probleem. Je bent niet goed bij je hoofd als je als 30tiger seksueel contact wil met iemand van 15.

waarom moet een dertiger iemand van zyn eigen leeftyd nemen en waarom is een dertiger een gestoorde ouwe viezerik als hy een wederzijdse relatie wil met een 15-jarige?


Dat is mijn bescheiden mening en riekt naar pedogedrag. Maar ik ben daar denk ik ouderwets in.

nou, bescheiden kan ik je mening niet noemen.

naam
01-02-13, 11:28
waarom moet een dertiger iemand van zyn eigen leeftyd nemen en waarom is een dertiger een gestoorde ouwe viezerik als hy een wederzijdse relatie wil met een 15-jarige?



nou, bescheiden kan ik je mening niet noemen.

Omdat iemand die ouder is dan 30 een emotionele ontwikkeling heeft meegemaakt die niet te vergelijken is met iemand van 15. Andere levensfase, andere ervaringen, andere interesses. De emotionele machtsongelijkheid is gewoon te groot. Tenzij die man van boven 30 de emotionele ontwikkeling heeft van iemand die 15 jaar oud is en verder stil is blijven staan in zijn groei natuurlijk, maar ook dan vind ik het niet gezond.

mark61
01-02-13, 12:07
Ik denk dat dat in het algemeen wel geldt, maar dat er ook uitzonderingen zijn.

(leen)
01-02-13, 22:25
waarom is tienerseks fout en waarom is het fout dat een tiener van 15 seks heeft met een volwassen persoon?


Vraag het je geweten eens,het gaat om de verhouding.
Heb je de site gezien die ik aan karin heb geadviseerd?

(leen)
01-02-13, 22:49
Ik denk dat dat in het algemeen wel geldt, maar dat er ook uitzonderingen zijn.

Het algemene in deze is dat er maar naar momentopnames gekeken wordt,
Velen die op jonge leeftijd sex hebben krijgen spijt.
Al helemaal als de eerste partner handig misbruik heeft gemaakt van de ouderrol,nep-vertrouwens persoon.
Op een moment vallen de schellen en dringt de botte waarheid door, en dan begint de pijn.
Wie dat op zijn geweten wil hebben,tjah.

De hele enkele die het wel volhoud met een partner die zo ongeveer een keer zo oud is is kampioen zichzelf wegcijferen,
Alleen de sociale impact al,een halve generatie leeftijdsverschil geeft totaal verschillende interesses,
Wanneer de jongste zich opmaakt om uit te gaan wil de oudste zo ongeveer naar bed,en zo zijn er legio verschillen die blijven staan als de vlinders ietsje minder hard met de vleugels slaan.

knots71karel
01-02-13, 23:06
Als ik een dochter van 15 jaar heb en ze komt thuis met een man van 30 heeft hij 2 keuzes. Of hij springt zelf uit het raam naar beneden of ik help hem een handje.
:gniffel:
:gniffel:

Karin.N
02-02-13, 10:30
Vraag het je geweten eens,het gaat om de verhouding.
Heb je de site gezien die ik aan karin heb geadviseerd?

Tis weer typisch NvdD. Een aantal prikkers heeft mijn post niet begrepen. Wanneer ik deze zin plaats De meeste niet, maar een (klein) aantal wel. Ben jij er voorstander van om iedereen dezelfde gedragsregels op te leggen? bedoel ik dus niet dat volwassenen en kinderen maar eindeloos hin gang moeten gaan. Maar dit is nu wel typerend voor NvdD. Jammer.

Maar ik ben wel benieuwd hoe de betreffende prikkers denken te kunnen voorkomen dat tieners sex hebben. Ligt die taak dan bij de overheid? En welke bevoegdheden willen jullie de overheid dan geven om dit te voorkomen? Mag de overheid dan achter iedere voordeur kijken?

Joesoef
02-02-13, 11:10
Maar ik ben wel benieuwd hoe de betreffende prikkers denken te kunnen voorkomen dat tieners sex hebben. Ligt die taak dan bij de overheid? En welke bevoegdheden willen jullie de overheid dan geven om dit te voorkomen? Mag de overheid dan achter iedere voordeur kijken?

Sexesegratie
Hoofddoekjes
Sharia

CONTRA
02-02-13, 11:31
Vraag het je geweten eens,het gaat om de verhouding.


myn geweten is irrelevant; de jouw ook. het gaat om wat seksueel aktieve tieners en volwassenen onderling willen. wanneer mensen met wederzydse instemming elkanders seksuele of emotionele behoefte bevredigen maakt het verder geen bal uit of er leeftydsverschil is.

CONTRA
02-02-13, 12:30
Omdat iemand die ouder is dan 30 een emotionele ontwikkeling heeft meegemaakt die niet te vergelijken is met iemand van 15. Andere levensfase, andere ervaringen, andere interesses. De emotionele machtsongelijkheid is gewoon te groot. Tenzij die man van boven 30 de emotionele ontwikkeling heeft van iemand die 15 jaar oud is en verder stil is blijven staan in zijn groei natuurlijk, maar ook dan vind ik het niet gezond.

by tal van relaties is er 'emotionele machtsongelijkheid' waar je verder niemand over hoort. ik ben jarenlang geestelyk misbruikt door leerkrachten. jarenlang psyschisch verkracht door het onderwysinstituut. dat waren ongelyke machtsverhoudingen tussen my als tiener en de volwassen verkrachters. dat heeft diepe sporen achtergelaten met toendertyd depressies en psychische problemen en vooral veel opgekropte woede. ik heb nergens hulp kunnen krygen; niemand die my begreep; niemand die begrip had. sterker nog, in de ogen vd maatschappy was ik geen slachtoffer, maar dader. het probleem werd by my gelegd en niet by de volwassenen die my met hun ongelyke machtsverhoudingen geestelyk beschadigd hebben.

de discrepantie tussen dertigers en tieners is inderdaad evident. zelf heb ik als dertiger geen raakvlak met tieners; hun sociale en emotionele wereld is de myne niet. wat dat betreft kan ik je volgen en wie weet is er sprake van geestelyk ongezond gedrag by dertigers en tieners die op elkaar vallen. dat een psychisch defect ten grondslag kan liggen is echter niet een reden om een seksuele relatie tussen een tiener en een dertiger af te keuren. als twee mensen door hun psychische afwykingen elkaar in een seksuele en/of emotionele relatie weten te vinden dan hebben ze in ieder geval een constructieve manier gevonden om te gaan met hun psychische problemen. een bevredigende relatie tussen 2 mensen is het beste medicyn wat je iemand kan geven.

mark61
02-02-13, 12:39
Het algemene in deze is dat er maar naar momentopnames gekeken wordt,
Velen die op jonge leeftijd sex hebben krijgen spijt.
Al helemaal als de eerste partner handig misbruik heeft gemaakt van de ouderrol,nep-vertrouwens persoon.
Op een moment vallen de schellen en dringt de botte waarheid door, en dan begint de pijn.
Wie dat op zijn geweten wil hebben,tjah.

De hele enkele die het wel volhoud met een partner die zo ongeveer een keer zo oud is is kampioen zichzelf wegcijferen,
Alleen de sociale impact al,een halve generatie leeftijdsverschil geeft totaal verschillende interesses,
Wanneer de jongste zich opmaakt om uit te gaan wil de oudste zo ongeveer naar bed,en zo zijn er legio verschillen die blijven staan als de vlinders ietsje minder hard met de vleugels slaan.

Als we rekening moeten gaan houden met 'spijt achteraf' moet je sex in het algemeen verbieden. Wat een argument.

Wat weet jij daar eigenlijk allemaal van? Studie van gemaakt? Duizenden mensen geïnterviewd? Of fantaseer je maar wat?

De rest is helemaal te dol voor woorden. Dus jij wilt sex verbieden omdat misschien de een net uit wil als de ander net naar bed wil. Voel je je wel goed?

(leen)
03-02-13, 20:25
Als we rekening moeten gaan houden met 'spijt achteraf' moet je sex in het algemeen verbieden. Wat een argument.

Wat weet jij daar eigenlijk allemaal van? Studie van gemaakt? Duizenden mensen geïnterviewd? Of fantaseer je maar wat?

De rest is helemaal te dol voor woorden. Dus jij wilt sex verbieden omdat misschien de een net uit wil als de ander net naar bed wil. Voel je je wel goed?

Wel wel toch..

Ik mag dan wel geen top letterridder zijn maar dacht toch dat ik mijn punt tamelijk duidelijk had.
Sexuele relaties tussen minderjarigen en ouderen zijn niet goed.
Vind het schokkend dat er mensen zijn die er anders over denken,

Dit is niet alleen aan mark,wie de schoen past die trekke hem maar aan.

Just my 2 cents, maar die zullen ook wel weer gefikt worden.

naam
03-02-13, 23:42
by tal van relaties is er 'emotionele machtsongelijkheid' waar je verder niemand over hoort. ik ben jarenlang geestelyk misbruikt door leerkrachten. jarenlang psyschisch verkracht door het onderwysinstituut. dat waren ongelyke machtsverhoudingen tussen my als tiener en de volwassen verkrachters. dat heeft diepe sporen achtergelaten met toendertyd depressies en psychische problemen en vooral veel opgekropte woede. ik heb nergens hulp kunnen krygen; niemand die my begreep; niemand die begrip had. sterker nog, in de ogen vd maatschappy was ik geen slachtoffer, maar dader. het probleem werd by my gelegd en niet by de volwassenen die my met hun ongelyke machtsverhoudingen geestelyk beschadigd hebben.

de discrepantie tussen dertigers en tieners is inderdaad evident. zelf heb ik als dertiger geen raakvlak met tieners; hun sociale en emotionele wereld is de myne niet. wat dat betreft kan ik je volgen en wie weet is er sprake van geestelyk ongezond gedrag by dertigers en tieners die op elkaar vallen. dat een psychisch defect ten grondslag kan liggen is echter niet een reden om een seksuele relatie tussen een tiener en een dertiger af te keuren. als twee mensen door hun psychische afwykingen elkaar in een seksuele en/of emotionele relatie weten te vinden dan hebben ze in ieder geval een constructieve manier gevonden om te gaan met hun psychische problemen. een bevredigende relatie tussen 2 mensen is het beste medicyn wat je iemand kan geven.

Argumenten als in andere situaties is het ook niet goed, vind ik persoonlijk niet sterk. Machtsongelijkheid en ongelukkige huwelijken zijn er gewoon. Dat is een gegeven. Ik vind dat sommige ouders geen kinderen zouden mogen krijgen en dat het slechte ouders zijn. Ik vind dat sommige leraren niet goed hun werk doen. Dat wil niet zeggen dat daarmee een relatie tussen 30 tigers en meisjes van de helft van hun leeftijd goed te praten is. Voor mijzelf heb ik een bandbreedte van normaal gedrag. Je kunt ook zeggen omdat ik in Nederland niet links kan rijden, ben ik verwaarloosd en niemand heeft mij begrepen. Sterker nog, omdat ik links wil rijden pakte de regering mijn rijbewijs af. Schande, ik ben slachtoffer van rechtsrijdend Nederland en geen dader.

Rationeel kun je beredeneren dat iemand van 30 graag de vader wil zijn van en tegelijkertijd een seksuele relatie wil hebben met een tiener van 15 jaar en omgekeerd en dat ook bevredigend en logisch vinden. Gevoelsmatig en persoonlijk zal ik er alles aan doen om zoiets te voorkomen als het mijn dochter betreft. Zo heb ik mijn grenzen, en zo moralistisch en ouderwets ben ik dan.

Peaceful
04-02-13, 15:39
Verschrikkelijk

CONTRA
05-02-13, 15:23
Argumenten als in andere situaties is het ook niet goed, vind ik persoonlijk niet sterk. Machtsongelijkheid en ongelukkige huwelijken zijn er gewoon. Dat is een gegeven.

machtsongelykheid is een open deur. ouder/kind; leerkracht/leerling; smeris/burger; werkgever/werknemer; dokter/patiënt; ga zo maar door. machtsongelykheid speelt overal een rol in onze samenleving. in de meeste gevallen hoor je daar niemand over of wordt het volkomen geaccepteerd.
by een relatie tussen dertiger en tiener is de machtsongelykheid ineens een ernstig probleem. daarentegen hoor je niemand over machtsongelykheid wanneer een jongedame van 20 een bejaarde miljonair emotioneel en financieel misbruikt.
daarby kan je de vraag stellen wie er de macht heeft in een relatie tussen een tiener en een dertiger. van myn ouders byvoorbeeld (mn pa was ruim 2 keer zo oud) is mn moeder over het algemeen onafhankelyker van geest geweest dan mn vader. hy had haar meer nodig dan andersom.

dus ja, machtsongelykheid is er tussen tieners en dertigers. dat zeker, maar het lykt me geen argument om de relatie op die grond te verbieden.


Rationeel kun je beredeneren dat iemand van 30 graag de vader wil zijn van en tegelijkertijd een seksuele relatie wil hebben met een tiener van 15 jaar en omgekeerd en dat ook bevredigend en logisch vinden. Gevoelsmatig en persoonlijk zal ik er alles aan doen om zoiets te voorkomen als het mijn dochter betreft. Zo heb ik mijn grenzen, en zo moralistisch en ouderwets ben ik dan.

mensen die vanuit moraal verboden opleggen doen dit niet in het belang van het kind, al zyn deze mensen er door hun morele overtuiging juist van overtuigd dat wel te doen en het gelyk aan hun kant te hebben. zo zyn er tal van ouders die op morele gronden rabiaat tegen de homoseksuele geaardheid van hun kind zyn en dit op alle mogelyke manieren dwarszitten met tot mogelyk gevolg ernstige emotionele, psychische of relationele schade by het kind.

staaltje machtsongelykheid dat de ouder het relationele, emotionele en seksuele leven van het tienerkind reguleert, saboteert, afkeurt of verbiedt.

naam
07-02-13, 17:30
machtsongelykheid is een open deur. ouder/kind; leerkracht/leerling; smeris/burger; werkgever/werknemer; dokter/patiënt; ga zo maar door. machtsongelykheid speelt overal een rol in onze samenleving. in de meeste gevallen hoor je daar niemand over of wordt het volkomen geaccepteerd.
by een relatie tussen dertiger en tiener is de machtsongelykheid ineens een ernstig probleem. daarentegen hoor je niemand over machtsongelykheid wanneer een jongedame van 20 een bejaarde miljonair emotioneel en financieel misbruikt.
daarby kan je de vraag stellen wie er de macht heeft in een relatie tussen een tiener en een dertiger. van myn ouders byvoorbeeld (mn pa was ruim 2 keer zo oud) is mn moeder over het algemeen onafhankelyker van geest geweest dan mn vader. hy had haar meer nodig dan andersom.

dus ja, machtsongelykheid is er tussen tieners en dertigers. dat zeker, maar het lykt me geen argument om de relatie op die grond te verbieden.


Verbieden bij wet bedoel je? Inderdaad machtsongelijkheid is een open deur en geldt overal voor. Toch vind ik het ene meer acceptabel dan het andere. Is daar een logisch algoritme voor? Nee. Voor mij geldt en ook wel voor anderen dat een relatie met een kind (ja, 15 jaar zie ik nog als kind) met een volwassene van ouder dan 30 niet kan. En dat om de redenen die ik heb gegeven, namelijk dat ik deze machtsongelijkheid zwaarder vind wegen dan de machtsongelijkheid tussen leraar en leerling. En ja, dus andere machtsongelijkheden vind ik meer acceptabel. De dame van 20 die met de miljonair trouwt om geld, is moreel niet goed te praten, maar wetstechnisch zou ik daar niets tegen hebben.



mensen die vanuit moraal verboden opleggen doen dit niet in het belang van het kind, al zyn deze mensen er door hun morele overtuiging juist van overtuigd dat wel te doen en het gelyk aan hun kant te hebben. zo zyn er tal van ouders die op morele gronden rabiaat tegen de homoseksuele geaardheid van hun kind zyn en dit op alle mogelyke manieren dwarszitten met tot mogelyk gevolg ernstige emotionele, psychische of relationele schade by het kind.

staaltje machtsongelykheid dat de ouder het relationele, emotionele en seksuele leven van het tienerkind reguleert, saboteert, afkeurt of verbiedt.

Die laatste zin noemt men ook wel opvoeden. Mijn kinderen groeien op met onder meer mijn ideeën over wat (moreel) goed of fout is. Zo vind ik bijvoorbeeld homoseksualiteit geen probleem, maar als mijn dochter met een vriend thuis komt van boven de 30 zou ik daar wel een stokje voor steken. Waarom het ene niet en het andere wel? Omdat ik het ongezond vind dat een man van meer dan 30 jaar iets wil hebben met een kind van 15 jaar. Een dergelijk grote afwijking in emotionele ontwikkeling van iemand die ouder is dan 30 jaar vind ik te zorgwekkend.