PDA

Bekijk Volledige Versie : Steeds meer pv's voor niet naleven boerkaverbod



Marsipulami
28-01-13, 16:23
Steeds meer pv's voor niet naleven boerkaverbod
maandag 28 januari 2013, 15u15 Bron: Belga


Photo News


BRUSSEL - In 2011 werden 34 processen-verbaal uitgeschreven op basis van lokale politiereglementen die een verbod inhouden op het verbergen van het gezicht door middel van een boerka of nikab. Dat is het dubbele van 2010 (17) en ook meer dan in 2009 (27). In 2007 en 2008 werden respectievelijk 5 en 2 pv's uitgeschreven. Dat blijkt uit het antwoord van minister van Justitie Annemie Turtelboom (Open VLD) op een schriftelijke vraag van Anke Van dermeersch (Vlaams Belang).



De wet van 1 juni 2011 voerde voor het hele land een verbod in op het dragen op openbare plaatsen van kleding die het gezicht volledig dan wel grotendeels verbergt. 'De overeenkomstige misdrijfcode werd echter pas in februari 2012 gecreëerd in de Algemene Nationale Gegevensbank, zodat er voor 2011 nog geen overtredingen op deze wet werden geregistreerd', aldus Turtelboom.

De minister beschikt wel over de cijfers van het aantal overtredingen op de lokale politiereglementen die dergelijk verbod hadden opgenomen. Dergelijk verbod was slechts in 42 gemeenten van kracht. De meeste van de 85 overtredingen die in de periode 2007-2011 werden geregistreerd, situeren zich in de provincie Luik (30), gevolgd door Brussel-Hoofdstad (29) en Antwerpen (14).

gjs

mark61
28-01-13, 17:00
Annemie heeft het er maar druk mee. Heel Vlaanderen.

Hoe zit dat eigenlijk in Wallonië en Brussel?

Marsipulami
28-01-13, 17:32
Hoe zit dat eigenlijk in Wallonië en Brussel?

Het artikel lezen kan soms helpen.

mark61
28-01-13, 20:08
Het artikel lezen kan soms helpen.

Ja, best wel.

Sorry :hihi:

Ik zat te denken aan het hoofddoekverbod in het secundair onderwijs, dat bij mijn weten alleen in Vlaanderen bestaat. Is dat niet zo?

Marsipulami
28-01-13, 20:21
Ik zat te denken aan het hoofddoekverbod in het secundair onderwijs, dat bij mijn weten alleen in Vlaanderen bestaat. Is dat niet zo?

Er is geen hoofddoekverbod in het secundair onderwijs in Vlaanderen. Elke school bepaalt zelf wat er in het schoolreglement staat omtrent kledijvoorschriften voor de lln. Ik denk dat in de meeste scholen van Vlaanderen hoofddoeken zijn toegestaan, maar zeker weet ik het niet.

mark61
28-01-13, 21:33
Er is geen hoofddoekverbod in het secundair onderwijs in Vlaanderen. Elke school bepaalt zelf wat er in het schoolreglement staat omtrent kledijvoorschriften voor de lln. Ik denk dat in de meeste scholen van Vlaanderen hoofddoeken zijn toegestaan, maar zeker weet ik het niet.

Dat is wel afgekondigd. Ik lees nu dat het Grondwettelijk Hof het geschorst heeft en ermee bezig is. Al twee jaar :slaap:

Net zo'n symboolpolitiek als in NL, waarna blijkt dat het strijdig is met de Grondwet?

super ick
31-01-13, 10:22
Dat is wel afgekondigd. Ik lees nu dat het Grondwettelijk Hof het geschorst heeft en ermee bezig is. Al twee jaar :slaap:

Net zo'n symboolpolitiek als in NL, waarna blijkt dat het strijdig is met de Grondwet?


Ik vind dat moslimmeisjes hun hoofddoek op een openbare school moeten afdoen.
Ik ben sowieso tegen bijzonder onderwijs omdat ik vind dat kinderen niet gescheiden dienen te worden op basis van de godsdienst van hun ouders. Dat doortrekkende vind ik dat op de basisschool de hoofddoekjes ook in de tas moeten.
Let wel, het gaat om meisjes tussen 4 en 12. Als ze later op eigen gelegenheid kledingvoorschriften aannemen dan moeten ze dat voor zichzelf weten.

Niet alles kan bij wet vastgelegd worden. Petten en mutsen gaan af in de klas. Dat is normaal maar staat nergens in de wet. Als Jantje er dus uitgestuurd wordt omdat hij zijn petje niet af wenst te doen heeft de leraar dus wettelijk geen poot om op te staan.

Dat rechters zich hier over moeten buigen vind ik onzinnig. Voor mij, en voor veel moslims heeft het niets met vrijheid van godsdienst te maken.

702-386-5397
31-01-13, 13:46
En dan vinden ze zichzelf het bakermat van vrijheid en verlichting terwijl het aan de ene kant toegestaan en toegejuichd wordt dat een vrouw haar lichaam verkoopt voor een paar tientjes maar o wee als een vrouw ervoor kiest om niet gezien te worden als een lustobject door zich te bedekken. Dan heb je al gauw de poppen aan het dansen en weten ze plots niet meer wat vrijheid van het individu inhoudt. Het voordeel van dit soort maatregelen is dat de moslims zich hier massaal tegen zullen afzetten en juist zullen inzien dat hetgeen het westen zo veracht in feite de waarheid is waardoor ze de moslims verenigen. 40 jaar geleden zag je niemand met een burqa en anno 2013 komen er jaarlijks meer bij dus bedankt Vlaams Belang. Moslims zien eindelijk in wie de echte vijand is en wie ons tracht te bekeren naar het ongeloof met alle middelen die ze hebben. Slecht nieuws voor de ongelovigen daarentegen omdat Allah reeds heeft beschreven hoe de islam zal zegevieren boven alle andere godsdiensten en door de mens gevormde ideologieën. Dus het maakt niet uit wat ze doen in België of Nederland, uiteindelijk zal heel de wereld geregeerd worden met de wetten van Allah en daar hoort geen verbod op een burqa of hijab bij.

H.P.Pas
31-01-13, 13:55
o wee als een vrouw ervoor kiest om niet gezien te worden als een lustobject door zich te bedekken.

Valt wel mee, hoor.
Binnen de grenzen van de wet staat het eenieder vrij zich zo lustopwekkend of -dodend te presenteren als hem/haar goeddunkt. Een klein stadswandelingetje volstaat om vast te stellen, dat die grenzen naar beide zijden zéér ruim getrokken zijn.

702-386-5397
31-01-13, 14:03
Valt wel mee, hoor.
Binnen de grenzen van de wet staat het eenieder vrij zich zo lustopwekkend of -dodend te presenteren als hem/haar goeddunkt. Een klein stadswandelingetje volstaat om vast te stellen, dat die grenzen naar beide zijden zéér ruim getrokken zijn.


Volgens mij is het in Belgie niet per wet verboden om je lichaam te verkopen maar wel om deze te bedekken dus je kraamt onzin uit zoals gewoonlijk.

H.P.Pas
31-01-13, 14:15
Volgens mij is het in Belgie niet per wet verboden om je lichaam te verkopen maar wel om deze te bedekken dus je kraamt onzin uit zoals gewoonlijk.

Het gaat om het bedekken van het gezict, niet van het lichaam. Als het er om gaat om zich als lustobject uit de race te nemen staat een keur van andere middelen ter beschkking. Desnoods een valse baard.

702-386-5397
31-01-13, 14:32
Het gaat om het bedekken van het gezict, niet van het lichaam. Als het er om gaat om zich als lustobject uit de race te nemen staat een keur van andere middelen ter beschkking. Desnoods een valse baard.

Dat is een drogreden want het bedekken van het gezicht staat gelijk aan het bedekken zelf, als de overheid beslist wat er wel of niet zichtbaar mag zijn dan is er geen sprake van individuele vrijheid. Daarentegen kun je jezelf wel naakt aanbieden achter een raam voor een paar tientjes. Dat jij dat ok vindt zegt wat over je hypocriete geest, ik vind het ronduit walgelijk en niet te verkopen, vooral van een land dat beweert een vrij land te zijn. Hoeren worden niet beboet maar vrouwen die zich wensen te bedekken wel. Mooier kan ik het niet voor je maken want dat zijn de feiten.

CONTRA
31-01-13, 14:44
geen sprake van individuele vrijheid.

individuele vryheid in het publieke domein bestaat niet.


Daarentegen kun je jezelf wel naakt aanbieden achter een raam voor een paar tientjes.

nee dat kan niet. daarentegen kan jy je wel in een boerka hullen achter een raam.

CONTRA
31-01-13, 14:48
Ik vind dat moslimmeisjes hun hoofddoek op een openbare school moeten afdoen.


ik vind dat moslimmeisjes hun hoofddoek op een openbare school moeten ophouden.

702-386-5397
31-01-13, 15:00
individuele vryheid in het publieke domein bestaat niet.



nee dat kan niet. daarentegen kan jy je wel in een boerka hullen achter een raam.

Niet in Belgie nee, het probleem dus. Als vrouw mag je jezelf wel verkopen, die kant van de vrijheid is ruim genoeg maar het wordt pas een probleem als een vrouw zich wil bedekken.

Een hoer kan meer dan een vrouw in burqa en daar gaat het om, het is naar mijn mening de omgekeerde wereld maar wat verwacht je van onmannen die vrouwen maar al te graag misbruiken voor hun eigen lusten

knots71karel
31-01-13, 15:22
En dan vinden ze zichzelf het bakermat van vrijheid en verlichting terwijl het aan de ene kant toegestaan en toegejuichd wordt dat een vrouw haar lichaam verkoopt voor een paar tientjes maar o wee als een vrouw ervoor kiest om niet gezien te worden als een lustobject door zich te bedekken. Dan heb je al gauw de poppen aan het dansen en weten ze plots niet meer wat vrijheid van het individu inhoudt. Het voordeel van dit soort maatregelen is dat de moslims zich hier massaal tegen zullen afzetten en juist zullen inzien dat hetgeen het westen zo veracht in feite de waarheid is waardoor ze de moslims verenigen. 40 jaar geleden zag je niemand met een burqa en anno 2013 komen er jaarlijks meer bij dus bedankt Vlaams Belang. Moslims zien eindelijk in wie de echte vijand is en wie ons tracht te bekeren naar het ongeloof met alle middelen die ze hebben. Slecht nieuws voor de ongelovigen daarentegen omdat Allah reeds heeft beschreven hoe de islam zal zegevieren boven alle andere godsdiensten en door de mens gevormde ideologieën. Dus het maakt niet uit wat ze doen in België of Nederland, uiteindelijk zal heel de wereld geregeerd worden met de wetten van Allah en daar hoort geen verbod op een burqa of hijab bij.

We zien het '' ZEGEN ""vieren al dagelijks op de T.V de tientallen doden ,gemartelden en verwondde mensen , die hoofdzakelijk ook nog allemaal in de zelfde ALLAH geloven en onder het krijzen van hun triompkreet
'' Allah Akhbar '' elkaar van het leven beroven.
Wanneer denk jij dat het :''Slechte nieuws voor de ongelovigen daarentegen omdat Allah reeds heeft beschreven hoe de islam zal zegevieren boven alle andere godsdiensten " door gaat ?
En denk niet dat het veel uit maakt hoe een vrouw er bij loopt ! de natuur spelt een grote rol in kleding ,een eskimo vrouw zal nog bedekter rond lopen in verhouding dan een Moslima in sub tropische landen , het was ook heel gewoon dat de dames in Polynesia met ontbloot boven lijf liepen ! tot de ''brave paters'' kwamen.
Als god ons zo geschapen heeft , wie bepaald dan wat schaamte is .
We zijn allemaal min of meer geboren met een (bontkraagje ) om.
:p


:p

702-386-5397
31-01-13, 15:50
We zien het '' ZEGEN ""vieren al dagelijks op de T.V de tientallen doden ,gemartelden en verwondde mensen , die hoofdzakelijk ook nog allemaal in de zelfde ALLAH geloven en onder het krijzen van hun triompkreet
'' Allah Akhbar '' elkaar van het leven beroven.
Wanneer denk jij dat het :''Slechte nieuws voor de ongelovigen daarentegen omdat Allah reeds heeft beschreven hoe de islam zal zegevieren boven alle andere godsdiensten " door gaat ?
En denk niet dat het veel uit maakt hoe een vrouw er bij loopt ! de natuur spelt een grote rol in kleding ,een eskimo vrouw zal nog bedekter rond lopen in verhouding dan een Moslima in sub tropische landen , het was ook heel gewoon dat de dames in Polynesia met ontbloot boven lijf liepen ! tot de ''brave paters'' kwamen.
Als god ons zo geschapen heeft , wie bepaald dan wat schaamte is .
We zijn allemaal min of meer geboren met een (bontkraagje ) om.
:p


:p

Jij begrijpt blijkbaar niet hoe beschavingen zich ontwikkelen en waarom ze vallen, de westerse wereld met al zijn moderne technologische hoogstandjes is nog een jonge samenleving. Nog geen 200 jaar geleden hadden vrouwen hier niet eens rechten terwijl dat bij moslims al 1400 jaar lang het geval was. Het gevoel van superioriteit van de gemiddelde westerling komt ook voort uit een bepaalde onwetendheid omtrent de geschiedenis van hun eigen land en dat van andere beschavingen. Als jij denkt dat de westerse wereld dit niveau van welvaart constant kan houden met zo'n enorme schuldenberg dan moet ik je helaas teleurstellen. Ik geef Europa niet langer dan 40 jaar voordat het terug bij af is , vooral als de landen met de olievoorraden andere bronnen van inkomsten genereren. De westerse beschaving zal dan ook de boeken ingaan als het korst durend imperium sinds het ontstaan van de mens :haha:

En het feit dat de islam zal zegevieren boven alle andere godsdiensten is al deels uitgekomen, er is geen sneller groeiende godsdienst dan de islam en weet je waarom? Dat komt omdat de islam geen leger nodig heeft om de harten van de mensen te veroveren :D Terwijl de westerse legers met geweld vrijheid en democratie willen verspreiden verspreidt de islam zich door liefde

Karin.N
31-01-13, 16:38
En dan vinden ze zichzelf het bakermat van vrijheid en verlichting terwijl het aan de ene kant toegestaan en toegejuichd wordt dat een vrouw haar lichaam verkoopt voor een paar tientjes maar o wee als een vrouw ervoor kiest om niet gezien te worden als een lustobject door zich te bedekken. Dan heb je al gauw de poppen aan het dansen en weten ze plots niet meer wat vrijheid van het individu inhoudt. Het voordeel van dit soort maatregelen is dat de moslims zich hier massaal tegen zullen afzetten en juist zullen inzien dat hetgeen het westen zo veracht in feite de waarheid is waardoor ze de moslims verenigen. 40 jaar geleden zag je niemand met een burqa en anno 2013 komen er jaarlijks meer bij dus bedankt Vlaams Belang. Moslims zien eindelijk in wie de echte vijand is en wie ons tracht te bekeren naar het ongeloof met alle middelen die ze hebben. Slecht nieuws voor de ongelovigen daarentegen omdat Allah reeds heeft beschreven hoe de islam zal zegevieren boven alle andere godsdiensten en door de mens gevormde ideologieën. Dus het maakt niet uit wat ze doen in België of Nederland, uiteindelijk zal heel de wereld geregeerd worden met de wetten van Allah en daar hoort geen verbod op een burqa of hijab bij.

Het gros van de vrouwen in Nederland en Belgie bedekt zich niet van top tot teen en het gros verkoopt ook niet haar lichaam.

Jii hebt het dus over uitersten en niet over vrouwen in het algemeen, dus wat is nu precies je punt?

702-386-5397
31-01-13, 16:54
Het gros van de vrouwen in Nederland en Belgie bedekt zich niet van top tot teen en het gros verkoopt ook niet haar lichaam.

Jii hebt het dus over uitersten en niet over vrouwen in het algemeen, dus wat is nu precies je punt?

Mijn punt is dat het verkopen van je lichaam wel toegestaan is en het bedekken van je lichaam niet. Hypocriet systeem dus.

super ick
31-01-13, 17:23
ik vind dat moslimmeisjes hun hoofddoek op een openbare school moeten ophouden.

Dat mag jij vinden. Ik heb er wel een uitleg aan gegeven. Bijvoorbeeld als het openbare scholen betreft. Als het jonge meisjes, veelal tussen 4 en 12 betreft. Zo algemeen was mijn opmerking dus niet.

mark61
31-01-13, 17:36
Ik vind dat moslimmeisjes hun hoofddoek op een openbare school moeten afdoen.

Niet alles kan bij wet vastgelegd worden. Petten en mutsen gaan af in de klas. Dat is normaal maar staat nergens in de wet. Als Jantje er dus uitgestuurd wordt omdat hij zijn petje niet af wenst te doen heeft de leraar dus wettelijk geen poot om op te staan.

Dat rechters zich hier over moeten buigen vind ik onzinnig. Voor mij, en voor veel moslims heeft het niets met vrijheid van godsdienst te maken.

Er is een verschil tussen reglementen van individuele scholen en een nationwide afgekondigd, wettelijk verbod. Dat wettelijke verbod zal moeilijker te regelen zijn dan per school.

Voor mij heeft het te maken met de vrijheid van de burger in het algemeen. Er is geen goede motivatie te geven voor een algemeen verbod, anders dan een in wet gegoten onderbuikgevoel.

Een school is openbaar vanuit de 'aanbodkant'. Er wordt neutraal onderwijs gegeven. Dat zegt niks over wie er op die school les komt krijgen.

H.P.Pas
31-01-13, 18:13
Dat is een drogreden want het bedekken van het gezicht staat gelijk aan het bedekken zelf, als de overheid beslist wat er wel of niet zichtbaar mag zijn dan is er geen sprake van individuele vrijheid. Daarentegen kun je jezelf wel naakt aanbieden achter een raam voor een paar tientjes.

Als iemand zich aan drogredeneringen bezondigt ben jij het.
Aan vrijheden zijn grenzen gezet. Dat betekent niet dat er 'geen sprake van individuele vrijheid' zou zijn. Hij is alleen, zoals alles op deze wereld, begrensd. Als alleen onbegrensde vrijheid echte vrijheid is kun je ook tegen naaktlopen niks hebben.
Openbaar naaktlopen mag in Belgie niet, openbaar boerkadragen ook niet. Daartussen in mag vrijwel alles.
Als je alleen onbegrensde vrijheid echte vrijheid vindt zul je je ook voor naaktlopen sterk moeten maken; zoniet ben je een huichelaar. Een drogredenering dus, het gaat je helemaal niet om vrijheid.
Boerkadragen zou volgens jou wel moeten mogen want:

o wee als een vrouw ervoor kiest om niet gezien te worden als een lustobject door zich te bedekken. Dan heb je al gauw de poppen aan het dansen en weten ze plots niet meer wat vrijheid van het individu inhoudt.
Weer een drogredenering; alsof een boerka de enig mogelijkheid zou zijn om niet als lustobject te kijk te staan.
Dat 'lustobject' geleuter is een modieus smoesje, daar gaat het je ook niet om.
Waar gaat het je dan wel om? Je wilt je zin hebben, net zoals iedereen. Dat mag, alleen kun je niet nooit en nergens verwachten dat je die altijd zult krijgen. Netzomin als alle anderen.

702-386-5397
31-01-13, 18:19
Als iemand zich aan drogredeneringen bezondigt ben jij het.
Aan vrijheden zijn grenzen gezet. Dat betekent niet dat er 'geen sprake van individuele vrijheid' zou zijn. Hij is alleen, zoals alles op deze wereld, begrensd. Als alleen onbegrensde vrijheid echte vrijheid is kun je ook tegen naaktlopen nils hebben.
Openbaar naaktlopen mag in Belgie niet, openbaar boerkadragen ook niet. Daartussen in mag vrijwel alles.
Als je alleen onbegrensde vrijheid echte vrijheid vindt zul je je ook voor naaktlopen sterk moeten maken; zoniet ben je een huichelaar. Een drogredenering dus, het gaat je helemaal niet om vrijheid.
Boerkadragen zou volgens jou wel moeten mogen want:

Weer een drogredenering; alsof een boerka de enig mogelijkheid zou zijn om niet als lustobject te kijk te staan.
Dat 'lustobject' geleuter is een modieus smoesje, daar gaat het je ook niet om.
Waar gaat het je dan wel om? Je wilt je zin hebben, net zoals iedereen. Dat mag, alleen kun je niet nooit en nergens verwachten dat je die altijd zult krijgen. Netzomin als alle anderen.

Nudisten hebben meer vrijheden dan vrouwen die een burqa willen dragen, ik weet dat het hard in de oren klinkt maar jij leeft in een maatschappij waarin het ok is voor een vrouw om haar lichaam te verkopen maar wordt wel beboet wanneer ze deze wil bedekken. Je kunt hoog of laag springen maar dat is hypocriet ongeacht of dit nou in de wet is verankerd of niet· Als vrouw mag je in Belgie je lichaam verkopen voor een paar tientjes maar niet bedekken want anders krijg je en boete.

mark61
31-01-13, 19:32
Nudisten hebben meer vrijheden dan vrouwen die een burqa willen dragen, ik weet dat het hard in de oren klinkt maar jij leeft in een maatschappij waarin het ok is voor een vrouw om haar lichaam te verkopen maar wordt wel beboet wanneer ze deze wil bedekken. Je kunt hoog of laag springen maar dat is hypocriet ongeacht of dit nou in de wet is verankerd of niet· Als vrouw mag je in Belgie je lichaam verkopen voor een paar tientjes maar niet bedekken want anders krijg je en boete.

Je zou kunnen proberen te reageren op wat H.P. Pas zegt.

Als een blinde en dove je riedeltje blijven herhalen schiet echt niet op.

Je vergelijking ging mank, gaat mank, en zal mank blijven gaan.

702-386-5397
31-01-13, 19:55
Je zou kunnen proberen te reageren op wat H.P. Pas zegt.

Als een blinde en dove je riedeltje blijven herhalen schiet echt niet op.

Je vergelijking ging mank, gaat mank, en zal mank blijven gaan.

Volgens mij gaan jullie juist niet in op wat ik zeg, vrijheid is begrensd..klopt maar hoe?

In Belgie heeft de vrouw de vrijheid om haar lichaam te verkopen voor een paar tientjes maar niet om het te bedekken zoals zij wenst. Als dat het concept van vrijheid is ben ik liever een slaaf in een gevangenis.

Muwahhidah
31-01-13, 19:56
En dan vinden ze zichzelf het bakermat van vrijheid en verlichting terwijl het aan de ene kant toegestaan en toegejuichd wordt dat een vrouw haar lichaam verkoopt voor een paar tientjes maar o wee als een vrouw ervoor kiest om niet gezien te worden als een lustobject door zich te bedekken. Dan heb je al gauw de poppen aan het dansen en weten ze plots niet meer wat vrijheid van het individu inhoudt. Het voordeel van dit soort maatregelen is dat de moslims zich hier massaal tegen zullen afzetten en juist zullen inzien dat hetgeen het westen zo veracht in feite de waarheid is waardoor ze de moslims verenigen. 40 jaar geleden zag je niemand met een burqa en anno 2013 komen er jaarlijks meer bij dus bedankt Vlaams Belang. Moslims zien eindelijk in wie de echte vijand is en wie ons tracht te bekeren naar het ongeloof met alle middelen die ze hebben. Slecht nieuws voor de ongelovigen daarentegen omdat Allah reeds heeft beschreven hoe de islam zal zegevieren boven alle andere godsdiensten en door de mens gevormde ideologieën. Dus het maakt niet uit wat ze doen in België of Nederland, uiteindelijk zal heel de wereld geregeerd worden met de wetten van Allah en daar hoort geen verbod op een burqa of hijab bij.


maa shaa Allah idd mooi gezegt

Karin.N
31-01-13, 20:04
Nudisten hebben meer vrijheden dan vrouwen die een burqa willen dragen, ik weet dat het hard in de oren klinkt maar jij leeft in een maatschappij waarin het ok is voor een vrouw om haar lichaam te verkopen maar wordt wel beboet wanneer ze deze wil bedekken. Je kunt hoog of laag springen maar dat is hypocriet ongeacht of dit nou in de wet is verankerd of niet· Als vrouw mag je in Belgie je lichaam verkopen voor een paar tientjes maar niet bedekken want anders krijg je en boete.

Nudisten mogen dus overal naakt rondlopen? Joh, verhuis naar SA of zo waar ze jouw soort vrijheden hoog in het vaandel dragen.

Fulanadetal
31-01-13, 20:07
Ik ga morgen maar eens bloot voor het keukenraam zitten. Ben benieuwd wanneer het busje komt.

Karin.N
31-01-13, 20:12
Mijn punt is dat het verkopen van je lichaam wel toegestaan is en het bedekken van je lichaam niet. Hypocriet systeem dus.

Wanneer je je begeeft in het publieke domein is je vrijheid begrensd. Je mag geen sex hebben in het openbaar, je mag niet naakt lopen in het openbaar. Wat je verder wil uitspoken, naakt lopen in een club die hiervoor is opgericht, ga je gang, je lichaam verkopen op een daarvoor aangewezen zone, dat mag, jezelf van top tot teen bedekken in de moskee, dat mag. Dus nogmaals wat is je probleem? Wat jij wil is moslims kennelijk volledige vrijheid geven, en anderen volledig inperken. Het zou me niet vebazen wanneer je in stilte bezig bent met het beramen van een holocaust van niet gelovigen. Je klinkt nl geregeld net zo bekrompen en eng als een fanatieke nazi, brrrr

H.P.Pas
31-01-13, 20:24
Ik ga morgen maar eens bloot voor het keukenraam zitten.

Dat deed je toch altijd al ?

Fulanadetal
31-01-13, 20:27
Dat deed je toch altijd al ?

Oh ja natuurlijk dat is volkomen normaal. Dom van me. Wijdbeens in het open keukenraam, keuvelend met de buurman.

702-386-5397
31-01-13, 20:37
Wanneer je je begeeft in het publieke domein is je vrijheid begrensd. Je mag geen sex hebben in het openbaar, je mag niet naakt lopen in het openbaar. Wat je verder wil uitspoken, naakt lopen in een club die hiervoor is opgericht, ga je gang, je lichaam verkopen op een daarvoor aangewezen zone, dat mag, jezelf van top tot teen bedekken in de moskee, dat mag. Dus nogmaals wat is je probleem? Wat jij wil is moslims kennelijk volledige vrijheid geven, en anderen volledig inperken. Het zou me niet vebazen wanneer je in stilte bezig bent met het beramen van een holocaust van niet gelovigen. Je klinkt nl geregeld net zo bekrompen en eng als een fanatieke nazi, brrrr

Ik vind het moreel onaanvaardbaar dat een vrouw in deze samenleving haar lichaam mag verkopen voor een paar tientjes maar wel wordt beboet omdat ze bijvoorbeeld bedekt naar de markt toe wil om eten te halen voor haar baby. Ik kan daar niet bij met mijn hoofd en heb een andere concept in gedachten wat betreft vrouwenrechten. Jij kennelijk wel en dat zie ik meer als een probleem want kennelijk heb je niet in de gaten dat het merendeel van de vrouwen achter de ramen gedwongen worden terwijl het merendeel van de vrouwen met een burqa daar zelf voor heeft gekozen. Ik kom hier dus slechts op voor mijn zusters omdat ik met heel mijn hart van ze hou en ze enorm hoog in het vaandel heb staan.

knots71karel
31-01-13, 22:39
Jij begrijpt blijkbaar niet hoe beschavingen zich ontwikkelen en waarom ze vallen, de westerse wereld met al zijn moderne technologische hoogstandjes is nog een jonge samenleving. Nog geen 200 jaar geleden hadden vrouwen hier niet eens rechten terwijl dat bij moslims al 1400 jaar lang het geval was. Het gevoel van superioriteit van de gemiddelde westerling komt ook voort uit een bepaalde onwetendheid omtrent de geschiedenis van hun eigen land en dat van andere beschavingen. Als jij denkt dat de westerse wereld dit niveau van welvaart constant kan houden met zo'n enorme schuldenberg dan moet ik je helaas teleurstellen. Ik geef Europa niet langer dan 40 jaar voordat het terug bij af is , vooral als de landen met de olievoorraden andere bronnen van inkomsten genereren. De westerse beschaving zal dan ook de boeken ingaan als het korst durend imperium sinds het ontstaan van de mens :haha:

En het feit dat de islam zal zegevieren boven alle andere godsdiensten is al deels uitgekomen, er is geen sneller groeiende godsdienst dan de islam en weet je waarom? Dat komt omdat de islam geen leger nodig heeft om de harten van de mensen te veroveren :D Terwijl de westerse legers met geweld vrijheid en democratie willen verspreiden verspreidt de islam zich door liefde

Laat je na kijken ,Moslima,s hadden rechten? ja kromrechten zal je bedoelen , bijeen in een harem wachtend tot een dikke Sulthan met z,n vingerje wees ,om de stumper te ontmaagden (o wwe als dat niet het geval was ! bloed moest er vloeien , zo niet dan een enkele reis in een dichtgenaaide zak met stenen hupla de Bosporus in .
Waar staat dat vrouwen mochten zeggen wat ze wilden ? wie bepaalde hun klederdracht ? waarom moesten ze achterde man sjouwen ? en het zware werk doen , dat is in veel landen nog steeds zo!
Zelfs in het moderne Arabie mogen vrouwen geen auto rijden ,alleen naar famillie op visite enz enz .

Dat Europese vrouwen 200jaar geleden ook minder mochten is GOD ZIJ DANK niet meer zo !, het zoveelste bewijs dat jij en je gelijkdenkende minimaal 200 jaar achter lopen.
Zo is het toevallig wel !
:p

knots71karel
31-01-13, 22:49
Ik vind het moreel onaanvaardbaar dat een vrouw in deze samenleving haar lichaam mag verkopen voor een paar tientjes maar wel wordt beboet omdat ze bijvoorbeeld bedekt naar de markt toe wil om eten te halen voor haar baby. Ik kan daar niet bij met mijn hoofd en heb een andere concept in gedachten wat betreft vrouwenrechten. Jij kennelijk wel en dat zie ik meer als een probleem want kennelijk heb je niet in de gaten dat het merendeel van de vrouwen achter de ramen gedwongen worden terwijl het merendeel van de vrouwen met een burqa daar zelf voor heeft gekozen. Ik kom hier dus slechts op voor mijn zusters omdat ik met heel mijn hart van ze hou en ze enorm hoog in het vaandel heb staan.

Straks verlang je nog dat ze haar boerka in bed ook aan houd. ( zo wel schelen in de overbevolking van sommige gebieden) waar de vrouw nog minder is als een DIER !
Kijk maar naar de AFRIKAANSE landen die gebukt gaan onder het jul van de ''Moslim"" afscheidingen ,of bijde Taliban die hun vrouwen met zoutzuur besprenkelen als ze in hun ogen iets ? (misdaan) *) hebben b,v tegen hun wil zijn aangerand , man ga helpen stenen gooien want daar ben je over (rijp ) genoeg voor .
*) Stel je ff voor dat per ongeluk haar boerka afzakt en d,r ogen ff zichtbaar zijn .
:fpotver:

knots71karel
31-01-13, 22:54
Dat deed je toch altijd al ?

Foei !:fplet: hahahaha

knots71karel
31-01-13, 22:55
Dat deed je toch altijd al ?

Foei :fplet: hahahaha

super ick
31-01-13, 23:49
Ik vind het moreel onaanvaardbaar dat een vrouw in deze samenleving haar lichaam mag verkopen voor een paar tientjes maar wel wordt beboet omdat ze bijvoorbeeld bedekt naar de markt toe wil om eten te halen voor haar baby. Ik kan daar niet bij met mijn hoofd en heb een andere concept in gedachten wat betreft vrouwenrechten. Jij kennelijk wel en dat zie ik meer als een probleem want kennelijk heb je niet in de gaten dat het merendeel van de vrouwen achter de ramen gedwongen worden terwijl het merendeel van de vrouwen met een burqa daar zelf voor heeft gekozen. Ik kom hier dus slechts op voor mijn zusters omdat ik met heel mijn hart van ze hou en ze enorm hoog in het vaandel heb staan.

Snif, ik schiet vol.

Karin.N
01-02-13, 00:02
Ik vind het moreel onaanvaardbaar dat een vrouw in deze samenleving haar lichaam mag verkopen voor een paar tientjes maar wel wordt beboet omdat ze bijvoorbeeld bedekt naar de markt toe wil om eten te halen voor haar baby. Ik kan daar niet bij met mijn hoofd en heb een andere concept in gedachten wat betreft vrouwenrechten. Jij kennelijk wel en dat zie ik meer als een probleem want kennelijk heb je niet in de gaten dat het merendeel van de vrouwen achter de ramen gedwongen worden terwijl het merendeel van de vrouwen met een burqa daar zelf voor heeft gekozen. Ik kom hier dus slechts op voor mijn zusters omdat ik met heel mijn hart van ze hou en ze enorm hoog in het vaandel heb staan.

Het heeft dus geen enkele zin om met jou te discussieren. Eind december hadden we het topic over prostitutie op WSDB. Daar heb ik heel duidelijk mijn mening over prostitutie gegeven en dat ik vind dat de meeste vrouwen gedwongen worden.

Maar dit topic gaat NIET over prostitutie. Hoewel het erg belangrijk is dat er aandacht aan wordt besteed. En dan niet alleen in Nederland, maar ook in landen waar heel schijnheilig wordt beweerd dat prostitutie niet voorkomt. Ja ja, en laat dat nu toevallig ook wat hypocriete moslimlanden tussen zitten.

Maar aangezien jij met heel je hart van je moslimzusters houdt. Wanneer ga je je eens heel actief inzetten tegen de ondergrondse gedwongen prostitutie van jouw zusters in islamitische samenlevingen? Maar o wacht, dat bestaat niet. En zie meteen wat jouw zgn liefde inhoudt, een hoop blablabla want je vertikt het om toe te geven dat ook moslims hun zusters misbruiken, dwingen tot prostitutie etc

Neem als klein voorbeeld de manier waarop men in SA omgaat met de huishoudelijke hulpen, bah, bah en nog eens bah. En dat zijn dan de vrome moslims. Of ze jagen onbedekte meisjes een brandende school in omdat ze niet zijn bedekt.

super ick
01-02-13, 08:52
Zo denk ik er ook over , de gedwongen huwlijken zijn in principe al prositutie, honderden schrijnende siuatie,s als gevolg en (man lief ) mag vreemd gaan zo veel hij wil , geen haan die rr naar kraait.
Toen ik destijds in de jaren 60 vaarde werden er vaak (piep jonge ) meisjes aan geboden in steden zoals ADEN ,DJIBOUTI,MOGADISJU*) en nog vele andere plaatsen waar de ISLAAM het voor het zeggen had .
DE onderhandelaar ,kwam gewoon aan boord net zoals de verkopers van kleedjes ,poefen ,sandalen enz gewoon KOOPWAAR! beneden stonden de meisjes en je hoefde er maar een aan te wijzen , ja dat gebeurde destijd en ik denk dat het nog wel zo is op sommige plaatsen.
[/B]

Twee voor de prijs van 1?
Kiloknaller?

702-386-5397
01-02-13, 14:39
Het heeft dus geen enkele zin om met jou te discussieren. Eind december hadden we het topic over prostitutie op WSDB. Daar heb ik heel duidelijk mijn mening over prostitutie gegeven en dat ik vind dat de meeste vrouwen gedwongen worden.

Maar dit topic gaat NIET over prostitutie. Hoewel het erg belangrijk is dat er aandacht aan wordt besteed. En dan niet alleen in Nederland, maar ook in landen waar heel schijnheilig wordt beweerd dat prostitutie niet voorkomt. Ja ja, en laat dat nu toevallig ook wat hypocriete moslimlanden tussen zitten.

Maar aangezien jij met heel je hart van je moslimzusters houdt. Wanneer ga je je eens heel actief inzetten tegen de ondergrondse gedwongen prostitutie van jouw zusters in islamitische samenlevingen? Maar o wacht, dat bestaat niet. En zie meteen wat jouw zgn liefde inhoudt, een hoop blablabla want je vertikt het om toe te geven dat ook moslims hun zusters misbruiken, dwingen tot prostitutie etc

Neem als klein voorbeeld de manier waarop men in SA omgaat met de huishoudelijke hulpen, bah, bah en nog eens bah. En dat zijn dan de vrome moslims. Of ze jagen onbedekte meisjes een brandende school in omdat ze niet zijn bedekt.

Volgens jou moet ik dus niet klagen over het hypocriete systeem in Belgie omdat er in sommige andere islamitische landen ook prostitutie is..wat een argument :haha:

Er is inderdaad geen discussie met jullie mensen mogelijk omdat jullie alleen maar kunnnen wijzen naar andere. Hoe je het wendt of keert, het is een hypocriet systeem als er in een land wettelijk wordt bepaald dat een vrouw als een hoer kan werken maar wel wordt beboet als ze een burqa wil aandoen......

Soldim
01-02-13, 14:44
Hoe je het wendt of keert, het is een hypocriet systeem als er in een land wettelijk wordt bepaald dat een vrouw als een hoer kan werken maar wel wordt beboet als ze een burqa wil aandoen......

Persoonlijk vind ik het hypocriet als iemand het 'vrijheid' argument gebruikt om zijn standpunt te verdedigen, en aan de andere kant geen enkel probleem heeft andere vrijheden te beperken.

702-386-5397
01-02-13, 14:47
Persoonlijk vind ik het hypocriet als iemand het 'vrijheid' argument gebruikt om zijn standpunt te verdedigen, en aan de andere kant geen enkel probleem heeft andere vrijheden te beperken.

Ik vind het knap dat jij dat eruit kunt lezen :hihi:

Tomas
01-02-13, 16:01
:haha:

Een gratis advies waar je mee kan doen wat je wilt: Stop met dat hysterische lachen. Je directe omgeving maakt zich dan wat minder zorgen om je. Maar bovendien ga je dan misschien wat beter en dieper nadenken.

702-386-5397
01-02-13, 16:13
Een gratis advies waar je mee kan doen wat je wilt: Stop met dat hysterische lachen. Je directe omgeving maakt zich dan wat minder zorgen om je. Maar bovendien ga je dan misschien wat beter en dieper nadenken.

Als ik lach dan gaat dat automatisch net zoals ik nu moet lachen door wat jij zegt :haha:

Wat weet je nou van mijn directe omgeving Tomas? Tenzij je met directe omgeving leden hier bedoelt zoals jezelf, in dat geval boeit het mij namelijk niet of jij je wel of geen zorgen maakt. Ik zou me meer zorgen maken om het feit dat je niks hebt in te brengen en ervoor koos om je te concentreren op een smile want wat wil je nou duidelijk maken ? Je blaast een beetje te hoog van de toren vindt je niet?

Karin.N
01-02-13, 16:41
Volgens jou moet ik dus niet klagen over het hypocriete systeem in Belgie omdat er in sommige andere islamitische landen ook prostitutie is..wat een argument :haha:

Er is inderdaad geen discussie met jullie mensen mogelijk omdat jullie alleen maar kunnnen wijzen naar andere. Hoe je het wendt of keert, het is een hypocriet systeem als er in een land wettelijk wordt bepaald dat een vrouw als een hoer kan werken maar wel wordt beboet als ze een burqa wil aandoen......


Je hebt geen beter weerwoord?

Jij bent degene die in een kringetje blijft ronddraaien. Jij bent degene die alleen maar wijst. Ik geef bijvoorbeeld aan dat ik tegen prostitutie ben, omdat veel vrouwen gedwongen worden. Ik heb dus geen oogkleppen voor. Maar hoe zit het met jou. Kun jij van je standaard riedeltje loskomen. Want het is vrij eentonig wat je vertelt. Wij zijn fout want wij juichen (gedwongen) prostitutie toe en beboeten al die moslima's die het wagen zich compleet te bedekken. En jij en je broeders en zusters zijn volkomen onschuldig en wachten op hun reis richting de gaskamers. Want uiteindelijk is dat hetgeen de blanke ongelovige wenst (volgens jou).

gaap

Muwahhidah
01-02-13, 19:52
Laat je na kijken ,Moslima,s hadden rechten? ja kromrechten zal je bedoelen , bijeen in een harem wachtend tot een dikke Sulthan met z,n vingerje wees ,om de stumper te ontmaagden (o wwe als dat niet het geval was ! bloed moest er vloeien , zo niet dan een enkele reis in een dichtgenaaide zak met stenen hupla de Bosporus in .
Waar staat dat vrouwen mochten zeggen wat ze wilden ? wie bepaalde hun klederdracht ? waarom moesten ze achterde man sjouwen ? en het zware werk doen , dat is in veel landen nog steeds zo!
Zelfs in het moderne Arabie mogen vrouwen geen auto rijden ,alleen naar famillie op visite enz enz .

Dat Europese vrouwen 200jaar geleden ook minder mochten is GOD ZIJ DANK niet meer zo !, het zoveelste bewijs dat jij en je gelijkdenkende minimaal 200 jaar achter lopen.
Zo is het toevallig wel !
:p



subhan'Allah de vrouwen hadden geen rechten in de tijd van Jahiliyyah, Allah azza wa jall heeft ons rechten gegeven daarvoor hadden ze totaal geen rechten, laten we eens beginnen bij het land waar de democratie is onstaan, de grieken, daar hadden de vrouwen totaal geen rechten, de man mocht doen met zijn vrouw wat hij wilde, zij was de slaaf van haar eigen man, heel normaal was dat, men vond haar de oorzaak van alle problemen, ze werd alleen maar als lustobject gebruikt, de man kon letterlijk alles met haar doen, verder mocht zij niet kiezen met wie ze trouwde, geen erfrecht, de vrouwen hadden niets te zeggen,

bij de romeinen, was het zelfde verhaal de vrouw was niets waard, de man mocht haar zelfs doden als hij haar zat was, en zo ook bij de perzen

bij de hindoes is onderwerping door de vrouw dag en nacht aan een man, de erfenis loopt van man tot man, in de Indoegeschriften is de omschrijving van een goede vrouw-----> een vrouw wiens verstand, spraak en lichaam onderworpen zijn zullen in dit leven een hoge status bezitten en in het volgende zullen zij belanden waar hun echtgenoten zullen belanden-------> de vrouw wordt levend verbrand als haar man komt te overlijden

in het christendom wordt de vrouw gezien als de deur naar de Hel, jaja echt vrouw vriendelijk

als de vrouw bij de joden menstrueerde at ze en zat ze apart, hahahha wat een joke

de vrouw werd bij de arabieren in de tijd van Jahiliyyah {de pre-islamitische tijd} onmenselijk behandeld. als een meisje geboren werd-------> werd ze levend begraven, de mensen gingen in rouw wanneer er een meisje geboren werd. onder deze mensen waren er die hun dochter levend begroeven.

Allah zegt in de Koran:

[16.58] En wanneer aan één hunner (de geboorte) van een meisje wordt gemeld, verduistert zijn gezicht en hij is vol toorn.

[16.59] Hij verbergt zich voor het volk vanwege het slechte nieuws dat hem is aangekondigd; zal hij haar in weerwil van schande behouden of haar in het stof begraven? Voorwaar, slecht is hetgeen zij besluiten.


en wanneer ze gespaard werd van deze vreselijke dood, zou ze werkelijk een verschrikkelijk en vernederend leven leiden. het was haar niet toegestaan om een deel te erven van datgene wat haar familieleden achterlieten, ongeacht de hoeveelheid geld waar het om ging en ongeacht haar armoede en geldnood. een vrouw kon geerfd worden. als haar man overleed dan erfde zijn zoon, zijn vrouw. dus de zoon-------> kon zijn eigen moeder erven. ze werd verkocht, kreeg geen bruidsschat en werd uitgehuwelijkt. de vrouwen werden enkel als bezit en lustobject gezien die geen rechten had,


[4.19] O, gij die gelooft, het is u niet geoorloofd, vrouwen te erven tegen haar wil, noch moogt gij haar tegenhouden opdat gij een gedeelte van wat gij haar hebt gegeven, moogt terugnemen, tenzij zij schuldig zijn aan een schandelijk kwaad; en blijft met haar vriendelijk omgaan en als gij afkeer van haar hebt, kan het zijn, dat gij afkeer hebt van iets, waarin Allah veel goeds kan hebben gelegd.


toen de islam kwam, verbood het deze vormen van onrechtvaardigheid tegenover de vrouw, en kreeg ze haar eer, menselijkheid en eigenwaarde weer terug.

[3.195] "Ik zal het werk van iedere werker onder u, hetzij man of vrouw, niet verloren doen gaan. - Gij behoort tot elkander.

[16.97] Die juist handelt, hetzij man of vrouw en een gelovige is, hun zullen Wij voorzeker een goed leven schenken; en gewis zullen Wij hen belonen naar hun beste werken.


Allah heeft de vrouwen het recht gegeven om te erven van de rijkdommen die haar familieleden achterlaten.

Allah zegt:


[4.7] Er is voor mannen een aandeel van hetgeen hun ouders en bloedverwanten nalaten en er is voor vrouwen een aandeel van hetgeen hun ouders en bloedverwanten nalaten, of het weinig of veel zij: een vastgesteld gedeelte.


vrouwen hebben in de islam het recht al meer als 1400 jaar geleden gekregen om niet tegen haar wil uitgehuwelijkt te worden


[4.19] O, gij die gelooft, het is u niet geoorloofd, vrouwen te erven tegen haar wil


[30.21] En dit is onder Zijn tekenen, dat Hij uit uw midden echtgenoten voor u schiep, opdat gij er rust in moogt vinden, en Hij heeft liefde en tederheid onder u geplaatst. Daarin zijn zeker tekenen voor een volk, dat nadenkt.

voor de tijd van de islam hadden vrouwen geen rechten, en met de islam werdt het ook verplicht dat de man
de vrouw bruitschat moet geven, zonder dit is een huwelijk ongeldig Allah zegt in de volgende vers


[4.4] En geeft de vrouwen gewillig haar huwelijksgift. Maar als zij naar haar eigen behagen u er een gedeelte van
kwijtschelden, geniet het dan met genoegen en heilzaam gevolg.


Allah azza wa jall heeft de man ook verplicht gesteld om de vrouw te onderhouden


hoe kan de islam de man opdragen om de vrouw te onderdrukken terwijl de vrouw, een moeder, een echtgenote,
een zus, en een dochter is van iedere man



jou gezever houd geen stand, de islam is niet verantwoordelijk voor wat elke gek doet, en het aan de islam
toeschrijf, dat een man zijn vrouw niet goed behandelt, heeft niets met de islam te maken, leer de islam
bij de bron en niet op wat je bij mensen ziet, en kom dan terug praten over de islam, indien je waardig bent

Muwahhidah
01-02-13, 19:57
Straks verlang je nog dat ze haar boerka in bed ook aan houd. ( zo wel schelen in de overbevolking van sommige gebieden) waar de vrouw nog minder is als een DIER !
Kijk maar naar de AFRIKAANSE landen die gebukt gaan onder het jul van de ''Moslim"" afscheidingen ,of bijde Taliban die hun vrouwen met zoutzuur besprenkelen als ze in hun ogen iets ? (misdaan) *) hebben b,v tegen hun wil zijn aangerand , man ga helpen stenen gooien want daar ben je over (rijp ) genoeg voor .
*) Stel je ff voor dat per ongeluk haar boerka afzakt en d,r ogen ff zichtbaar zijn .
:fpotver:


wat een man en een vrouw doen in hun slaapkamer, gaat jou niets aan, kom je aandacht te kort ofzo,
wat een trieste post zeg. in jou kuffar maatschappij is een vrouw niets waard, ze is de slaaf
van de mannen, hedendaags is de vrouw bij jullie een lustobject, zoals ik in mijn vorig post heb
gezegt de islam is niet verantwoordelijk voor wat elke gek doet, kom met bewijzen vanuit de Quraan
hetgeen je beweert, als je dat niet kan zwijg dan, want jou leugens houden geen stand misschien dat
je enkele juhaal kan voorliegen, maar de muslimien die hun deen kennen niet

super ick
01-02-13, 20:57
in jou kuffar maatschappij is een vrouw niets waard
hedendaags is de vrouw bij jullie een lustobject


Discrimineer jij altijd?

Akram90
01-02-13, 21:09
Ik zou het griezelig vinden als er iemand een burka aandoet naast mij, dan zie je alleen die ogen xD

BoerHarms
01-02-13, 21:45
Ik zou het griezelig vinden als er iemand een burka aandoet naast mij, dan zie je alleen die ogen xD

En dan blijkt het opeens geen vrouw te zijn...

702-386-5397
01-02-13, 22:04
Je hebt geen beter weerwoord?

Jij bent degene die in een kringetje blijft ronddraaien. Jij bent degene die alleen maar wijst. Ik geef bijvoorbeeld aan dat ik tegen prostitutie ben, omdat veel vrouwen gedwongen worden. Ik heb dus geen oogkleppen voor. Maar hoe zit het met jou. Kun jij van je standaard riedeltje loskomen. Want het is vrij eentonig wat je vertelt. Wij zijn fout want wij juichen (gedwongen) prostitutie toe en beboeten al die moslima's die het wagen zich compleet te bedekken. En jij en je broeders en zusters zijn volkomen onschuldig en wachten op hun reis richting de gaskamers. Want uiteindelijk is dat hetgeen de blanke ongelovige wenst (volgens jou).

gaap

Je kunt er wel omheen blijven draaien maar dat is gek genoeg wel wat er nu aan de hand is in Belgie. Het gaat hier namelijk niet om wat jij vindt maar wat we zien in de praktijk. Kennelijk vinden de meeste mensen in Belgie en Nederland het beter als een vrouw als hoer werkt dan dat ze een burqa draagt. Het 1 kan namelijk met het grootste gemak en het andere niet.
Dat lijkt voor jou een riedeltje omdar er simpelweg geen tegenargument sterk genoeg te bedenken is om dat te weerleggen. Daarom dat je dan vervolgens gaat zeiken over prostitutie in andere landen zonder het besef dat het daar tenminste verboden is itt tot hier. In de meest islamitische landen mag een vrouw met een burqa lopen en wordt prostittie bestraft ....hier is het andersom en dan mag jij mij vertellen wat krom is en wat recht.

Olive Yao
01-02-13, 23:05
.



Kennelijk vinden de meeste mensen in Belgie en Nederland het beter als een vrouw als hoer werkt dan dat ze een burqa draagt. Het 1 kan namelijk met het grootste gemak en het andere niet.

Hier staat een heleboel, verward door elkaar. Even ontwarren.

:ninja: Als prostituee werken “kan met het grootste gemak”.
Lees: er geldt geen wettelijk verbod van prostitutie.

Het ontbreken van een wettelijk verbod betekent natuurlijk niet dat prostituees “met het grootste gemak” werken, integendeel, voor veel vrouwen is het afschuwelijk – maar dat bedoelt 702-386-5397 ook niet, hij praat alleen vaag.

:ninja: Een burka dragen “kan niet met het grootste gemak”.
Lees: er geldt een verbod op het dragen van burka's in de openbare ruimte.

:ninja: We hebben dus de premisse:
Er is een verbod van het dragen van burka's in de openbare ruimte.
Er is geen verbod van prostitutie.

Daaruit volgt de conclusie:
De nederlandse wetgever vindt een verbod van burka's juist, en een verbod van prostitutie niet.

:ninja: 702-386-5397 trekt echter een andere conclusie:
"De meeste Nederlanders en Belgen vinden het beter dat een vrouw als hoer werkt dan dat ze een boerka draagt".

Die conclusie volgt niet uit de premisse.

Je kunt prostitutie afkeuren maar tegen een wettelijk verbod zijn – bijvoorbeeld omdat een wettelijk verbod schadelijk is.

Iemand kan de volgende positie innemen:

– Ik keur prostitutie af.
– Ik keur burka's af.
– Prostitutie keur ik meer af dan burka's.
– Ik ben tegen een verbod van prostitutie (ook al keur ik die af), omdat een wettelijk verbod schadelijk is.
– Ik ben voor een verbod van burka's (die ik afkeur), omdat dat gunstig is.

:ninja: 702-386-5397's denkfout is:

Hij denkt dat een evaluatie van een toestand (burka's, prostitutie) gelijk moet zijn aan (of overeen moet komen met, enz) een evaluatie van wetten voor die toestand.
Dat is niet zo.

H.P.Pas
01-02-13, 23:28
Brava Olive, orde op zaken. :fpetaf:




:ninja: 702-386-5397's denkfout is:

Hij denkt dat een evalutatie van een toestand (burka's, prostitutie) gelijk moet zijn aan (of overeen moet komen met, enz) een evaluatie van wetten voor die toestand.
Dat is niet zo.

Het fundi-denken in een notendop: Wet goed, alles goed.
Wijzen de feiten anders uit: des te erger voor de feiten.

702-386-5397
01-02-13, 23:32
Olive Yao, wat is je punt precies?

702-386-5397
01-02-13, 23:34
De nederlandse wetgever vindt een verbod van burka's juist, en een verbod van prostitutie niet.

Dat zeg ik al de hele tijd en het gekke is dat jullie dit normaal vinden, het is kennelijk makkelijker voor de Nederlanders te accepeteren dat een vrouw als hoer werkt dan dat ze een burqa draagt en dat zie je terug in de wet

Olive Yao
01-02-13, 23:36
.



Olive Yao, wat is je punt precies?

Je drogredenatie.

702-386-5397
01-02-13, 23:42
.


Je drogredenatie.

Waar baseer je dat nou op? Wordt toch een keer volwassen en probeer te weerleggen wat ik zeg of geef me gelijk. Nederland en Belgie zijn beide democratien en is dus de wet direct of indirect de wil van het volk. Een verbod op een kledingstuk en het toestaan van prostitutie is geen eenmanszaak geweest maar isjuist tot stand gekomen omdat er kennelijk draagvlak voor is binnen de bevolkingen. Je kunt je handjes er dus niet van af trekken door het af te schuiven op het Nederlandse of Belgische rechtssysteem

H.P.Pas
01-02-13, 23:46
.
*zucht* herhaling



To argue with a man who has renounced the use and authority of
reason is like administering medicine to the dead. Thomas Paine.

702-386-5397
01-02-13, 23:50
.
*zucht* herhaling



Hier staat een heleboel, verward door elkaar. Even ontwarren.

:ninja: Premisse:
Er is een verbod op het dragen van burka's.
Er is geen verbod op prostitutie.

Daaruit volgt de conclusie:
De nederlandse wetgever vind een verbod van burka's in de openbare ruimte juist, en een verbod van prostitutie niet.

:ninja: 702-386-5397 trekt echter een andere conclusie:
“het is kennelijk makkelijker voor de Nederlanders te accepeteren dat een vrouw als hoer werkt dan dat ze een burqa draagt”

Die conclusie volgt niet uit de premisse.

Je kunt prostitutie afkeuren maar tegen een wettelijk verbod zijn – bijvoorbeeld omdat een wettelijk verbod schadelijk is.

Iemand kan de volgende positie innemen:

– Ik keur prostitutie af.
– Ik keur burka's af.
– Prostitutie keur ik meer af dan burka's.
– Ik ben tegen een verbod van prostitutie (ook al keur ik die af), omdat een wettelijk verbod schadelijk is.
– Ik ben voor een verbod van burka's (die ik afkeur), omdat dat gunstig is.

:ninja: 702-386-5397's denkfout is:

Hij denkt dat een evalutatie van een toestand (burka's, prostitutie) gelijk moet zijn aan een evaluatie van wetten voor die toestand.


Waar baseer je dat nou op? Wordt toch een keer volwassen en probeer te weerleggen wat ik zeg of geef me gelijk. Nederland en Belgie zijn beide democratien en is dus de wet direct of indirect de wil van het volk. Een verbod op een kledingstuk en het toestaan van prostitutie is geen eenmanszaak geweest maar isjuist tot stand gekomen omdat er kennelijk draagvlak voor is binnen de bevolkingen. Je kunt je handjes er dus niet van af trekken door het af te schuiven op het Nederlandse of Belgische rechtssysteem

Geef nu maar eens een inhoudelijk antwoord want je onzin is ook om moe van te worden :haha:

702-386-5397
01-02-13, 23:51
To argue with a man who has renounced the use and authority of
reason is like administering medicine to the dead. Thomas Paine.

Toch maar even opgezocht :haha:

You people are a joke!

702-386-5397
02-02-13, 00:04
.
*zucht*



Nee 702-386-5397, niet “schuif ik het af op het rechtssysteem”.
Ja 702-386-5397, er is kennelijk inderdaad draagvlak voor een burkaverbod, en kennelijk geen meerderheid voor een verbod van prostitutie.
Dat kan heel wel. Iemand kan bijvoorbeeld de volgende positie innemen:

Wie denk je nou dat je bent met je betuttelende houding? Er is een woord voor het soort persoon die een dergelijk standpunt zou innemen namelijk hypocriet....zoals het systeem dat we kennen in Nederland en Belgie. Nergens in je ellenlange gebrabbel vertel je mij iets nieuws of kom je met nieuwe inzichten dus wat wou je eigenlijk bewijzen? :slaap:

Olive Yao
02-02-13, 00:19
.



Er is een woord voor het soort persoon die een dergelijk standpunt zou innemen namelijk hypocriet....

Wat is precies schijnheilig? We lopen de stellingen één voor één na:


– Ik keur prostitutie af.

Is dat schijnheilig? Zo ja, waarom?


– Ik keur burka's af.

Is dat schijnheilig? Zo ja, waarom?


– Prostitutie keur ik meer af dan burka's.

Is dat schijnheilig? enz.


– Ik ben tegen een verbod van prostitutie (ook al keur ik die af), omdat een wettelijk verbod schadelijk is.

Is dat schijnheilig? enz.


– Ik ben voor een verbod van burka's (die ik afkeur), omdat dat gunstig is.

Is dat schijnheilig? enz.

Nog even een combinatie van stellingen:


– Ik ben tegen een verbod van prostitutie, omdat een wettelijk verbod schadelijk is
– Ik ben voor een verbod van burka's, omdat dat gunstig is.

Is die combinatie schijnheilig? Zo ja, waarom?

702-386-5397
02-02-13, 00:27
.


Wat is precies schijnheilig, volgens jou? We lopen de stellingen één voor één na:



Is dat schijnheilig? Zo ja, waarom?



Is dat schijnheilig? Zo ja, waarom?



Is dat schijnheilig? enz.



Is dat schijnheilig? enz.



Is dat schijnheilig? enz.

Nog even een combinatie van stellingen:



Is die combinatie schijnheilig? Zo ja, waarom?

Vragen om uitleg geeft alleen maar aan dat je al te ver gehersenspoeld bent om je te overtuigen van anders. Het boeit mij voor de rest ook niet of je van standpunt verandert of niet want dit land is al naar de haaien en dat valt niet meer te redden. Het is net als een brandje proberen te blussen in een voorraadkast terwijl de hele stad al in de fik staat, niet echt productief dus succes met je hypocriete mindset :D

Akram90
02-02-13, 01:39
Als ik de zaken los bekijk van het geloof (ben ex moslim dus geen probleem voor mij)

==> Prostitutie is niet schadelijk. Als mevrouw X graag een hoer wil zijn, dan is dat haar keuze lijkt mij. Ik denk zonder prostitutie zou het aantal verkrachtingen vertiendubbelen ofzo. :jeweetog:

==> Burka, is ook niet schadelijk. Als mevrouw X een hoofddoek draait, heb ik er wederom geen last van dus ik ben niet per se tegen, maar eigenlijk ook niet voor... maar stel bv een topgangster uit de gevangenis ontsnapt morgen, en dan gaat hij een burka kopen en dan kan hij onopgemerkt doorleven gewoon in zijn burka. :jeweetog:

mark61
02-02-13, 02:58
Even tussendoor, in België is prostitutie aan zeer beperkende regels onderworpen. In Nederland is er geen boerkaverbod.

mark61
02-02-13, 02:59
Vragen

Gewoon niet ingaan op wat ze zegt. Je bent te dom om te begrijpen wat ze zegt? Of je ziet dat je in de problemen komt met je domme gebrabbel? Welke van de twee is het?

Of heb je wellicht in het algemeen gewoon een plaat voor je kop?

Vertel nog es hoe Assad, Ahmedinejad en Gadaffi door het westen zijn aangesteld.

702-386-5397
02-02-13, 10:36
Gewoon niet ingaan op wat ze zegt. Je bent te dom om te begrijpen wat ze zegt? Of je ziet dat je in de problemen komt met je domme gebrabbel? Welke van de twee is het?

Of heb je wellicht in het algemeen gewoon een plaat voor je kop?

Vertel nog es hoe Assad, Ahmedinejad en Gadaffi door het westen zijn aangesteld.

Gewoon niet ingaan op wat ik zeg. Je bent te dom om te begrijpen wat ik zeg? Of je ziet dat je in de problemen komt met je domme gebrabbel? Welke van de twee is het?Of heb je wellicht in het algemeen gewoon een plaat voor je kop?Vertel nog es hoe jij het beter vindt dat een vrouw als hoer werkt dan dat ze een burqa aan doet?

Marsipulami
02-02-13, 10:48
Dat is wel afgekondigd. Ik lees nu dat het Grondwettelijk Hof het geschorst heeft en ermee bezig is. Al twee jaar :slaap:

Net zo'n symboolpolitiek als in NL, waarna blijkt dat het strijdig is met de Grondwet?


Dat gaat enkel over het Gemeenschaps Onderwijs. Slechts één van de schoolnetten.



Hoofddoek verboden op school


GO! herbevestigt beslissing van september 2009
zaterdag 02 februari 2013, 03u00

Auteur: Tom Ysebaert

Onder meer het Koninklijk Atheneum Hoboken voedde in juni 2009 met een verbod de discussie.

BRUSSEL - Meer dan drie jaar na het eerste, omstreden besluit herbevestigt de Raad voor het gemeenschaps- onderwijs (GO!) het algemene verbod op het dragen van levensbeschou- welijke kentekens.


Het algemene verbod op het dragen van levensbeschouwelijke tekens (zoals een hoofddoek, maar ook een keppel of een tulband) in de scholen van het GO!, het onderwijs van de Vlaamse Gemeenschap, is vanaf volgend schooljaar opnieuw van kracht. Dat heeft de Raad van het GO! gisteren beslist. Er komt een rondzendbrief om de maatregel aan alle besturen en directies van de scholen uit te leggen. Bepaalde passages kunnen in het schoolreglement opgenomen worden. Dat moet door de ouders ondertekend worden, zodat het ook tegenover hen duidelijk is.

Gedingen bij Raad van State

Het verbod geldt voor leerlingen, leerkrachten en personeel. De enige uitzondering vormen de godsdienstles en activiteiten die met de godsdienstles verband houden.

Het GO! heeft de uitkomst van alle rechtsprocedures tegen de beslissing van 2009 afgewacht vooraleer tot deze stap over te gaan. Er liepen vier gedingen bij de Raad van State. Twee vanwege sikhs die een tulband wilden blijven dragen en twee van moslimmeisjes over de hoofddoek. De Raad heeft ze allemaal als onontvankelijk afgewezen. De betrokkenen konden geen belang aantonen. Een principiële uitspraak – of dit nu strijdig is met de godsdienstvrijheid en het verbod op discriminatie – kwam er dus niet.

‘Het blijft een gevoelige maatregel', beseft Raymonda Verdyck, afgevaardigd bestuurder van het GO!. ‘De beslissing was in 2009 al grondig voorbereid en in eer en geweten genomen, en dat geldt vandaag nog steeds.'

‘De situatie was onmogelijk geworden. Meisjes kozen een school niet vanwege de opleiding, maar omdat ze er de hoofddoek mochten dragen. De discussie over de hoofddoek maakte het ons onmogelijk nog aan onze corebusiness , goed onderwijs, toe te komen. Ons pedagogisch project kwam in het gedrang. Al blijf ik het jammer vinden dat het zo moest lopen.'

Het GO! predikt openheid, respect, pluralisme. Dat staat toch haaks op zo'n verbod? ‘Wij zien die tegenstelling niet', repliceert Verdyck. ‘Het verbod garandeert het pluralisme. Doordat de focus op levensbeschouwelijke kentekens binnen onze scholen niet meer aan de orde is, wordt de gelijkheid hersteld.'

Kastanjes uit het vuur

Het Grondwettelijk Hof had in maart 2011 geoordeeld dat het GO! bevoegd was. Verdyck had liever gehad dat er een algemene, wettelijke regeling kwam voor het hele Vlaamse onderwijs. ‘Wij hebben wat het gevoel dat wij de kastanjes uit het vuur hebben gehaald. Een algemene regel zou duidelijkheid scheppen voor iedereen. Maar ik begrijp ook wel dat politici zich niet graag aan dit dossier wagen.'

Tegelijk roept ze de andere netten (het vrije en het officiële) op om het debat hierover aan te gaan. ‘Onderwijs is nu eenmaal een concurrentieel gegeven.'

Het waren athenea in Antwerpen en Hoboken die in juni 2009 met een verbod aan de basis lagen van de hele geschiedenis. Na hun beslissing kwam er in de stad een netoverschrijdend hoofddoekenverbod . ‘Daar hebben ze het goede voorbeeld gegeven', vindt Verdyck.

Zolang de algemene maatregel ingetrokken was, konden scholen(groepen) zelf een verbod invoeren. Meer dan zeven op de tien scholen hebben dat ook gedaan. Maar het GO! heeft daardoor naar eigen zeggen geen leerlingen verloren.

Er is een overgangsperiode mogelijk. Een school die geen verbod had, kan beslissen om leerlingen die al ingeschreven waren voor september 2013, tot het einde van hun loopbaan de keuze te geven. Ze zijn niet verplicht dat te doen.

Akram90
02-02-13, 11:38
Ik begin al dat religiegezeik moe te worden

mark61
02-02-13, 11:40
Vertel nog es hoe jij het beter vindt dat een vrouw als hoer werkt dan dat ze een burqa aan doet?

Echt, je moet zo doorgaan. Het staat zeer intelligent, beschaafd, en nodigt uit tot boeiende discussies.

Je bent hopeloos. Ga naar fok.nl. Daar hoort jouw soort thuis.

De vraag was dus, waarom je niet ingaat op wat Olive zegt. Ben je te dom of doe je alsof?

mark61
02-02-13, 11:46
Dat gaat enkel over het Gemeenschaps Onderwijs. Slechts één van de schoolnetten.

Oeh, ingewikkeld zie ik: Onderwijs in Vlaanderen - Wikipedia (http://nl.wikipedia.org/wiki/Onderwijs_in_Vlaanderen#Het_officieel_onderwijs).

Wat doet de rest met hoofddoeken? Verschilt per school?

Muwahhidah
02-02-13, 12:39
Zo denk ik er ook over , de gedwongen huwlijken zijn in principe al prositutie, honderden schrijnende siuatie,s als gevolg en (man lief ) mag vreemd gaan zo veel hij wil , geen haan die rr naar kraait.
Toen ik destijds in de jaren 60 vaarde werden er vaak (piep jonge ) meisjes aan geboden in steden zoals ADEN ,DJIBOUTI,MOGADISJU*) en nog vele andere plaatsen waar de ISLAAM het voor het zeggen had .
DE onderhandelaar ,kwam gewoon aan boord net zoals de verkopers van kleedjes ,poefen ,sandalen enz gewoon KOOPWAAR! beneden stonden de meisjes en je hoefde er maar een aan te wijzen , ja dat gebeurde destijd en ik denk dat het nog wel zo is op sommige plaatsen.

*)Let wel dit gebeurde ook in Japan ,Polen ,Deutsland enz wel is waar op een andere manieer maar toch , die landen waren straat arm destijds .

Dus onze geachte poster nr 702-386-5397 lult in zijn eigen belang uit z,n nek.




geef mij een bewijs uit de Quraan dat je een vrouw kan dwingen te trouwen, met iemand die zijn niet wil, jallah zied

jaren 60???? hoe oud ben je granny, aan jou posts zou je zeggen dat je een klein kindje bent, misschien eens tijd
op pensioen te gaan-------> richting bejaardenhuis ofzo

dus granny gij bent zelf aan aan het lullen

702-386-5397
02-02-13, 12:39
Echt, je moet zo doorgaan. Het staat zeer intelligent, beschaafd, en nodigt uit tot boeiende discussies.

Je bent hopeloos. Ga naar fok.nl. Daar hoort jouw soort thuis.

De vraag was dus, waarom je niet ingaat op wat Olive zegt. Ben je te dom of doe je alsof?

Echt, je moet zo doorgaan. Het staat zeer intelligent, beschaafd, en nodigt uit tot boeiende discussies.

Je bent hopeloos. Ga naar fok.nl. Daar hoort jouw soort thuis.

De vraag was dus, waarom je niet ingaat op wat 702 zegt. Ben je te dom of doe je alsof?

Muwahhidah
02-02-13, 12:40
beheer van maroc.nl

blijf van mijn post af heb niets fouts gezegt

mark61
02-02-13, 12:41
geef mij een bewijs uit de Quraan dat je een vrouw kan dwingen te trouwen, met iemand die zijn niet wil, jallah zied

jaren 60???? hoe oud ben je granny, aan jou posts zou je zeggen dat je een klein kindje bent, misschien eens tijd
op pensioen te gaan-------> richting bejaardenhuis ofzo

dus granny gij bent zelf aan aan het lullen

Ik wacht nog op bewijs over de straf voor spionage. Dat heb je nog steeds niet gegeven.

Yallah zied.

Ik zie dat je geen respect hebt voor ouderen. Was dat geen islamitische deugd?

Nepmoslima. Je moest je schamen. Onbeschofte vlegel.

Muwahhidah
02-02-13, 12:44
Echt, je moet zo doorgaan. Het staat zeer intelligent, beschaafd, en nodigt uit tot boeiende discussies.

Je bent hopeloos. Ga naar fok.nl. Daar hoort jouw soort thuis.

De vraag was dus, waarom je niet ingaat op wat Olive zegt. Ben je te dom of doe je alsof?

en dat zeg jij als er iemand dom en onwetend is ben jij dat wel, waarom rot je zelf niet op

Muwahhidah
02-02-13, 12:47
Ik wacht nog op bewijs over de straf voor spionage. Dat heb je nog steeds niet gegeven.

Yallah zied.

Ik zie dat je geen respect hebt voor ouderen. Was dat geen islamitische deugd?

Nepmoslima. Je moest je schamen. Onbeschofte vlegel.

dat komt omdat je dom,doof en blind bent, met welke vers dan ook , jij zal dat niet kunnen begrijpen


respect voor oudere hhahaha grapjas, nooit zal ik respect hebben voor vieze kufaar als zij

Marsipulami
02-02-13, 13:02
Wat doet de rest met hoofddoeken? Verschilt per school?

Klopt



Katholiek onderwijs en scholierenkoepel willen geen hoofddoekenverbod

zaterdag 02 februari 2013 om 12u13


In 2009 kondigden twee Antwerpse athenea een verbod op het dragen van hoofddoeken aan. Het GO! kondigde daarop een algemeen verbod op het dragen van levensbeschouwelijke tekens af, maar wachtte met de invoering op de uitkomst van alle rechtsprocedures. Dit weekend raakte bekend dat de vier gedingen bij de Raad van State onontvankelijk verklaard werden.

Het VSKO blijft bij het standpunt uit 2009. "We vinden dat elk schoolbestuur autonoom moet beslissen, in samenspraak met de ouders", zegt woordvoerder Willy Bombeek. Het VSKO verwijst ook terug naar een opiniebijdrage van directeur-generaal Mieke Van Hecke uit 2009. "Vrije katholieke scholen zijn open scholen. De deuren van onze scholen gaan niet dicht als er andere dan 'katholieke leerlingen' aankloppen", zegt ze. De katholieke scholen respecteren de religieuze en levensbeschouwelijke identiteit van leerlingen en vragen aan ouders en leerlingen respect voor het christelijk pedagogisch project.

Einde van de keuzevrijheid


Ook de Vlaamse Scholierenkoepel (VSK) vindt een algemeen verbod op het dragen van levensbeschouwelijke tekenen geen goed idee. Dat betekent het einde van de keuzevrijheid in de schoolloopbaan voor sommige moslimmeisjes en sikhjongens, klinkt het in een mededeling.

De VSK vraagt zich af op welke manier religieuze kenmerken de lessen verstoren. "Het verbod toont geen respect voor de situatie van een school én houdt geen rekening met de echte problematiek", klinkt het. De school moet voor de VSK "een plek zijn waar leerlingen de kans krijgen om zichzelf te zijn en op zoek te gaan naar hun identiteit".

Een algemeen verbod beëindigt volgens de scholierenkoepel ook de vrijheid in de schoolkeuze voor leerlingen die dergelijke religieuze tekenen dragen. "Dit gaat in tegen het Gelijke Onderwijskansendecreet, dat streeft naar de optimale leer- en ontwikkelingskansen voor alle leerlingen." (Belga/MI)

H.P.Pas
02-02-13, 13:44
geef mij een bewijs uit de Quraan dat je een vrouw kan dwingen te trouwen, met iemand die zijn niet wil, jallah zied

jaren 60???? hoe oud ben je granny, aan jou posts zou je zeggen dat je een klein kindje bent, misschien eens tijd
op pensioen te gaan-------> richting bejaardenhuis ofzo

dus granny gij bent zelf aan aan het lullen


heb niets fouts gezegt

In de naam van Allah de Barmhartige de Genadevolle.

De Islam nodigt uit naar fatsoen en mooi gedrag en keurt elk bederf en onfatsoen af. Van deze fatsoenlijkheden is dat de Islam de jongeren beveelt om de ouderen te respecteren en hen geen kwaad te doen noch met de hand noch met de tong. Als de ouderen aangesproken worden om genadig te zijn jegens de jongeren dan dienen de jongeren ook te weten dat zij aangesproken worden om fatsoenlijk te zijn jegens de ouderen. Zodus dienen de jongeren de ouderen te respecteren, want wanneer de mens de ouderdom en zwakte bereikt heeft hij nood aan mensen rondom hem die hem respect tonen, die hem vergezellen en steunen. Vanuit dit perspectief draagt de Islam dit mooi gedrag, namelijk het respecteren van de ouderen hoog in het vaandel door de jongeren te bevelen de ouderen te respecteren en de oudere mensen een hoge status te geven binnen de gezinnen en maatschappij en hen te helpen in hun noden.
()
Moge Allah ons laten behoren tot degenen die ouderen respecteren en ons hiervoor belonen!
Respect jegens de ouderen.
Vrijdagpreek Moskee Al Ihsaan Leuven
Datum: 18 mei 2012
Imam/Preker: Mohammed chelha
Vertaler: Abdelhakim Wahyiane

The_Grand_Wazoo
02-02-13, 14:32
Tjee hee, ik dacht op dit forum het hoogtepunt aan domoren al wel voorbij te hebben zien komen, maar er is in deze thread een tweetal dat de lat wel heel erg hoog weet te leggen. Vingers in de oren, heel hard het hoogste lied krassen en de rest van de wereld van vals zingen betichten.

mark61
02-02-13, 14:43
dat komt omdat je dom,doof en blind bent, met welke vers dan ook , jij zal dat niet kunnen begrijpen


respect voor oudere hhahaha grapjas, nooit zal ik respect hebben voor vieze kufaar als zij

Ik verwijs u naar imam Pas :slaap:

Flagged.

mark61
02-02-13, 14:45
Echt

Trol, vade retro.

Wat kom je hier nou eigenlijk doen? Niemand moet je, behalve je sidekick. Wat is dat, masochisme, het gevoel heilig te zijn omdat alle anderen over je heen vallen?

Voer voor psychologen.

mark61
02-02-13, 14:47
Klopt

Katholiek onderwijs en scholierenkoepel willen geen hoofddoekenverbod

Ik kan trouwens mededelen dat een sikh onder geen beding zijn tulband afdoet. Waarom weet ik niet, maar dat is een absolute nono. In Engeland en Canada doen ze daar niet moeilijk over, tot politie en leger aan toe.

702-386-5397
02-02-13, 14:50
Trol,.

Dat is inderdaad wat jij bent, een trol zonder inhoud.

H.P.Pas
02-02-13, 14:50
je sidekick.

Is dat een eigentijdse term voor groupie ?
:jammer: Ik begin achterop te raken.

mark61
02-02-13, 14:54
Is dat een eigentijdse term voor groupie ?
:jammer: Ik begin achterop te raken.

Ja ik twijfelde. Een groupie lijkt me passiever dan een sidekick. Deze is wat actief, vandaar.

Copresentator - Wikipedia (http://nl.wikipedia.org/wiki/Sidekick)

mark61
02-02-13, 14:56
Dat is inderdaad wat jij bent, een trol zonder inhoud.

Ik adviseer je dringend het pand te verlaten. Het niveau van je bijdragen blijkt verrassenderwijs elke keer nog lager en inhoudslozer te kunnen.

Verder herinner ik je aan de plicht tot respect voor ouderen in jouw godsdienst. Maar blijkbaar veeg je daar je achterwerk mee af.

Muwahhidah
02-02-13, 15:03
In de naam van Allah de Barmhartige de Genadevolle.

De Islam nodigt uit naar fatsoen en mooi gedrag en keurt elk bederf en onfatsoen af. Van deze fatsoenlijkheden is dat de Islam de jongeren beveelt om de ouderen te respecteren en hen geen kwaad te doen noch met de hand noch met de tong. Als de ouderen aangesproken worden om genadig te zijn jegens de jongeren dan dienen de jongeren ook te weten dat zij aangesproken worden om fatsoenlijk te zijn jegens de ouderen. Zodus dienen de jongeren de ouderen te respecteren, want wanneer de mens de ouderdom en zwakte bereikt heeft hij nood aan mensen rondom hem die hem respect tonen, die hem vergezellen en steunen. Vanuit dit perspectief draagt de Islam dit mooi gedrag, namelijk het respecteren van de ouderen hoog in het vaandel door de jongeren te bevelen de ouderen te respecteren en de oudere mensen een hoge status te geven binnen de gezinnen en maatschappij en hen te helpen in hun noden.
()
Moge Allah ons laten behoren tot degenen die ouderen respecteren en ons hiervoor belonen!
Respect jegens de ouderen.
Vrijdagpreek Moskee Al Ihsaan Leuven
Datum: 18 mei 2012
Imam/Preker: Mohammed chelha
Vertaler: Abdelhakim Wahyiane




dit geldt niet voor soldaten van ibliss, zij die hun werk hebben het bevechten van de islam.

dus :zwaai:

702-386-5397
02-02-13, 15:06
Ik adviseer je dringend het pand te verlaten. Het niveau van je bijdragen blijkt verrassenderwijs elke keer nog lager en inhoudslozer te kunnen.

Verder herinner ik je aan de plicht tot respect voor ouderen in jouw godsdienst. Maar blijkbaar veeg je daar je achterwerk mee af.


Onbeschofte internettrollen zoals jij hoeven mij nergens aan te herrinneren, leeftijd is namelijk geen vrijbrief om mensen te trollen. ..ook al ben je 100 jaar dan verdien je nog geen respect.Dat jullie zo oud zijn maakt het alleen maar zieliger..

Muwahhidah
02-02-13, 15:08
In de naam van Allah de Barmhartige de Genadevolle.

De Islam nodigt uit naar fatsoen en mooi gedrag en keurt elk bederf en onfatsoen af. Van deze fatsoenlijkheden is dat de Islam de jongeren beveelt om de ouderen te respecteren en hen geen kwaad te doen noch met de hand noch met de tong. Als de ouderen aangesproken worden om genadig te zijn jegens de jongeren dan dienen de jongeren ook te weten dat zij aangesproken worden om fatsoenlijk te zijn jegens de ouderen. Zodus dienen de jongeren de ouderen te respecteren, want wanneer de mens de ouderdom en zwakte bereikt heeft hij nood aan mensen rondom hem die hem respect tonen, die hem vergezellen en steunen. Vanuit dit perspectief draagt de Islam dit mooi gedrag, namelijk het respecteren van de ouderen hoog in het vaandel door de jongeren te bevelen de ouderen te respecteren en de oudere mensen een hoge status te geven binnen de gezinnen en maatschappij en hen te helpen in hun noden.
()
Moge Allah ons laten behoren tot degenen die ouderen respecteren en ons hiervoor belonen!
Respect jegens de ouderen.
Vrijdagpreek Moskee Al Ihsaan Leuven
Datum: 18 mei 2012
Imam/Preker: Mohammed chelha
Vertaler: Abdelhakim Wahyiane






respect nooit zal dat gebeuren ,alleen maar haat naar haar toe

en jou post geld dat ook voor soldaatjes van ibliss, je hebt ongelovige en je hebt ongelovige die
hun taak hebben genomen de islam te bevechten, en die kotskarel behoort tot het tweede.

grapjas als profeet Ibrahiem alayhi salaam haat had tegenover zijn eigen vader eh, wat dan tegen
zo een kafira als kotskarel.

[60.4] Er is een goed voorbeeld voor u in Abraham en degenen die met hem waren toen zij tegen hun volk zeiden:"Wij hebben niets uitstaande met u en hetgeen gij buiten Allah aanbidt. Wij verwerpen u en er is tussen u en ons eeuwige vijandschap en haat ontstaan, tenzij gij in Allah, de Enige gelooft.

702-386-5397
02-02-13, 15:08
dit geldt niet voor soldaten van ibliss, zij die hun werk hebben het bevechten van de islam.

dus :zwaai:

Een kaffir die de islam wil misbruiken, dat is nieuw :haha:

Muwahhidah
02-02-13, 15:09
Onbeschofte internettrollen zoals jij hoeven mij nergens aan te herrinneren, leeftijd is namelijk geen vrijbrief om mensen te trollen. ..ook al ben je 100 jaar dan verdien je nog geen respect.Dat jullie zo oud zijn maakt het alleen maar zieliger..


idd:gniffel:

The_Grand_Wazoo
02-02-13, 18:15
Sidekick lijkt mij wat in het Nederlands de aangever zouden noemen, a la René van Vooren en Frans van Dusschoten (als er nog mensen naast Mark 61 en Pas zijn die nog weten wie dat zijn).

H.P.Pas
02-02-13, 18:47
Sidekick lijkt mij wat in het Nederlands de aangever zouden noemen, a la René van Vooren en Frans van Dusschoten (als er nog mensen naast Mark 61 en Pas zijn die nog weten wie dat zijn).

Pssst.. niet zo met je leeftijd te koop lopen; straks gaan ze je nog uitschelden..

Voor het welslagen van het nummer is de aangever essentieel maar dat mag niemand merken.
Een rol, die vakmanschap en discretie vereist. Voor Kaat M. wat hoog gegrepen lijkt me.

mark61
02-02-13, 20:55
Onbeschofte internettrollen zoals jij hoeven mij nergens aan te herrinneren, leeftijd is namelijk geen vrijbrief om mensen te trollen. ..ook al ben je 100 jaar dan verdien je nog geen respect.Dat jullie zo oud zijn maakt het alleen maar zieliger..

Jij bent hier de onbeschofte. Als een kleuter roepen 'wat je zegt ben je zelf' helpt daar niet echt bij.

Ouderen hebben recht op respect. Onvoorwaardelijk. Jongeren bepalen niet of en wanneer ze respect geven. Praat je ook zo tegen je vader en moeder?

Je hebt dus schijt aan een belangrijk principe in de islam. Dat is hierbij vastgesteld. Alles wat jij verder nog over de islam beweert is dus grote onzin.

Je bent dus een nepmoslim met een veel te grote mond voor wie je bent.

Ik wacht onderhand op het antwoord op 5 vragen. Die geef je niet. Andermaal onbeschoft. Ga je nog op Olive en Pas antwoorden, of hoe zit dat?

mark61
02-02-13, 20:56
respect nooit zal dat gebeuren ,alleen maar haat naar haar toe

Ook jij hebt schijt aan de voorschriften van de islam. Een zogeheten nepmoslima. Vroeger heetten die McDonaldsmoslims, nu ik eraan denk.

Haat is sowieso een slechte bezigheid. Ook wel wat overdreven voor wat kleuterachtig geleuter op een websiteje. Ga es wat nuttigs doen.

702-386-5397
02-02-13, 21:14
Ouderen hebben recht op respect. Onvoorwaardelijk

Laat je nakijken

super ick
03-02-13, 10:47
Jij bent hier de onbeschofte. Als een kleuter roepen 'wat je zegt ben je zelf' helpt daar niet echt bij.

Ouderen hebben recht op respect. Onvoorwaardelijk. Jongeren bepalen niet of en wanneer ze respect geven. Praat je ook zo tegen je vader en moeder?

Je hebt dus schijt aan een belangrijk principe in de islam. Dat is hierbij vastgesteld. Alles wat jij verder nog over de islam beweert is dus grote onzin.

Je bent dus een nepmoslim met een veel te grote mond voor wie je bent.

Ik wacht onderhand op het antwoord op 5 vragen. Die geef je niet. Andermaal onbeschoft. Ga je nog op Olive en Pas antwoorden, of hoe zit dat?

Hoho,

Het zijn ongelovigen EN vijanden van de islam. (Die laatste is eenzijdig vastgesteld maar dat schijnt zo te horen)
Dan gelden er andere regels. Iets met doodmaken ofzo. Vraag maar, echt waar.

mark61
03-02-13, 13:03
Laat je nakijken

En het gaat maar door. Dus die imam die Pas aanhaalt kletst uit zijn nek? Jij weet het beter?

Hoe denk jij nou ooit dat wie dan ook je serieus gaat nemen met dergelijk gedrag.

Ga je nog antwoorden geven of hoe zit dat?

mark61
03-02-13, 13:04
Hoho,

Het zijn ongelovigen EN vijanden van de islam. (Die laatste is eenzijdig vastgesteld maar dat schijnt zo te horen)
Dan gelden er andere regels. Iets met doodmaken ofzo. Vraag maar, echt waar.

Ja ik vraag me af of het iets met ongelovige ouderen is die geen respect verdienen.

Ik vrees dat we daar nooit achter zullen komen.

Akram90
03-02-13, 13:10
Of je nu een ongelovige, moslim, jood of christen bent in dit land, iedereen heeft hier evenveel rechten. Dat is net hetgene wat België en Nederland zo mooi maakt

momo007
03-02-13, 14:49
Of je nu een ongelovige, moslim, jood of christen bent in dit land, iedereen heeft hier evenveel rechten. Dat is net hetgene wat België en Nederland zo mooi maakt
Wat en slijmbal :mad:

momo007
03-02-13, 16:00
Jij bent duidelijk heel volwassen. :lachu:

Mag ik dan eens vragen wat je hier juist anders wil zien hier in België/Nederland?
je bent geen Marokkaan of moslim?geef eerst hier antwoord op anta maghrabi ?

super ick
03-02-13, 16:22
Volgens mij was de prikster daar toch duidelijk over?

Kijk meningen hoor ik graag, hoe ridicuul ook. Alleen als prikkers pretenderen dat ze spreekbuis aller moslims zijn ben ik er snel klaar mee. Zodra ze over ongelovigen beginnen alszijnde tweederangs wezens en niet doorhebben dat ze precies hetzelfde doen als Wilders heeft het geen zin te reageren.

Akram90
03-02-13, 16:25
je bent geen Marokkaan of moslim?geef eerst hier antwoord op anta maghrabi ?

Ik ben marokkaan maar hier in België geboren, en ex moslim.

Trouwens, als je vindt dat je hier gediscrimineerd wordt, wat doe je hier dan nog? :blowen:

free abu imran
04-02-13, 17:18
Of je nu een ongelovige, moslim, jood of christen bent in dit land, iedereen heeft hier evenveel rechten. Dat is net hetgene wat België en Nederland zo mooi maakt

Hier wil ik wel eens op antwoorden, misschien leef jij als een kluizenaar maar een moslim heeft geen rechten in belgie, hoofddoekenverbod, niqabverbod, verbod op slachten, verbod op besnijdenissen, verbod om de islaam te verkondigen en ga zo maar verder!! Open je ogen en oren en wees geen schaap in dit verderfelijke maatschappij!!

Akram90
04-02-13, 17:21
Hier wil ik wel eens op antwoorden, misschien leef jij als een kluizenaar maar een moslim heeft geen rechten in belgie, hoofddoekenverbod, niqabverbod, verbod op slachten, verbod op besnijdenissen, verbod om de islaam te verkondigen en ga zo maar verder!! Open je ogen en oren en wees geen schaap in dit verderfelijke maatschappij!!

Maar toch wil je in België blijven wonen? Waarom ga je dan niet naar een moslimland, waar het zoveel beter is?

free abu imran
04-02-13, 17:24
Volgens mij was de prikster daar toch duidelijk over?

Kijk meningen hoor ik graag, hoe ridicuul ook. Alleen als prikkers pretenderen dat ze spreekbuis aller moslims zijn ben ik er snel klaar mee. Zodra ze over ongelovigen beginnen alszijnde tweederangs wezens en niet doorhebben dat ze precies hetzelfde doen als Wilders heeft het geen zin te reageren.

Onze Heer heeft ons al verkondigd dat ongelovigen NOOIT tevreden zullen zijn met moslims tot wij zoals hen worden!! Dus kom hier niet de samaritaan spelen of de rechtvaardige, jij erkent jou Heer nog niet eens die jou en mij heeft geschapen ?! En dan kom jij hier ons leren terwijl wij de moslims jullie hebben geleerd hoe jullie eigen moeten wassen?!! Laat me niet lachen aub

free abu imran
04-02-13, 17:27
Maar toch wil je in België blijven wonen? Waarom ga je dan niet naar een moslimland, waar het zoveel beter is?

Wie zegt dat ik in belgie wil blijven?? Denk je echt dat belgie een paradijs is ofzo?? Belgie is niets waard, onze landen zijn 1000 keer beter en tussen de moslims wonen is een zegening en niet tussen een volk van apen en varkens !! Blijf jij maar hier vernederd leven, ik kies voor de eervolle leven tussen de gelovigen !!

BoerHarms
05-02-13, 07:32
Wie zegt dat ik in belgie wil blijven?? Denk je echt dat belgie een paradijs is ofzo?? Belgie is niets waard, onze landen zijn 1000 keer beter en tussen de moslims wonen is een zegening en niet tussen een volk van apen en varkens !! Blijf jij maar hier vernederd leven, ik kies voor de eervolle leven tussen de gelovigen !!

zoals jij denkt willen de Belgen je absoluut niet hebben.

super ick
05-02-13, 08:36
Wie zegt dat ik in belgie wil blijven?? Denk je echt dat belgie een paradijs is ofzo?? Belgie is niets waard, onze landen zijn 1000 keer beter en tussen de moslims wonen is een zegening en niet tussen een volk van apen en varkens !! Blijf jij maar hier vernederd leven, ik kies voor de eervolle leven tussen de gelovigen !!

Voor moslims die jou gedachtengoed delen moeten ze een apart landen reserveren met een hele hoge muur er omheen.
Moslims onder elkaar, dan komt het vanzelf goed..........

Soldim
05-02-13, 08:43
Onze Heer heeft ons al verkondigd dat ongelovigen NOOIT tevreden zullen zijn met moslims tot wij zoals hen worden!!

Van wat jij hier schrijft krijg ik eerder het gevoel dat het andersom is... ben jij tevreden zolang anderen niet zoals jij zijn?

Akram90
05-02-13, 11:50
Ongelovigen maakt het echt niet uit of iemand jood, moslim of christen is hoor, zolang die persoon zich maar aan de regels van het land houdt en niet gaat moorden in de naam van z'n geloof

De radicale moslims daarentegen die willen dat iedereen zoals hen leeft

Iznogoodh
05-02-13, 12:46
Wie zegt dat ik in belgie wil blijven?? Denk je echt dat belgie een paradijs is ofzo?? Belgie is niets waard, onze landen zijn 1000 keer beter en tussen de moslims wonen is een zegening en niet tussen een volk van apen en varkens !! Blijf jij maar hier vernederd leven, ik kies voor de eervolle leven tussen de gelovigen !!Wanneer ga je?

Iznogoodh
05-02-13, 12:56
Onze Heer heeft ons al verkondigd dat ongelovigen NOOIT tevreden zullen zijn met moslims tot wij zoals hen worden!!Met moslims zijn we tevreden. Met geloofsfanaten zoals jij natuurlijk niet.

Iznogoodh
05-02-13, 12:58
Onbeschofte internettrollen zoals jijHoor onze troll eens.

Saul
05-02-13, 15:07
Wie zegt dat ik in belgie wil blijven?? Denk je echt dat belgie een paradijs is ofzo?? Belgie is niets waard, onze landen zijn 1000 keer beter en tussen de moslims wonen is een zegening en niet tussen een volk van apen en varkens !! Blijf jij maar hier vernederd leven, ik kies voor de eervolle leven tussen de gelovigen !!

Heb je al een datum geprikt? Of ben je aan het 'uitstellen'?

mark61
05-02-13, 16:03
Wie zegt dat ik in belgie wil blijven?? Denk je echt dat belgie een paradijs is ofzo?? Belgie is niets waard, onze landen zijn 1000 keer beter en tussen de moslims wonen is een zegening en niet tussen een volk van apen en varkens !! Blijf jij maar hier vernederd leven, ik kies voor de eervolle leven tussen de gelovigen !!

Wat doe je hier nog dan?

knuppeltje
06-02-13, 09:36
Nou nou, moeten jullie nu echt met z'n allen op die arme stumper duiken? Jullie durven. Bah!!!

Is er dan helemaal geen respect meer voor de vrije meningsuiting? :confused: