PDA

Bekijk Volledige Versie : Iran geeft foto,s vrij van amputatie



knots71karel
28-01-13, 17:49
Door: redactie
28-1-13 - 11:42 bron: France24http://static2.ad.nl/static/photo/2013/18/6/12/20130128114814/media_xll_1503792.jpg© ISNA.Iran heeft foto's vrijgegeven van een openbare strafvoltrekking, waarop te zien is hoe de vingers van een veroordeelde man worden geamputeerd. De schokkende beelden worden verspreid door het officiële Iraanse persbureau INSA.
http://static0.ad.nl/static/photo/2013/17/5/11/20130128114750/media_l_1503791.jpg© ISNA.De veroordeelde man staat volgens de aanklagers aan het hoofd van een criminele organisatie in de Iraanse stad Shiraz. Hij is veroordeeld voor diefstal en overspel. Naast de publieke amputatie van zijn vingers moet de 29-jarige Iraniër ook drie jaar de cel in en krijgt hij 99 zweepslagen.

Volgens Mahmoud Amiry-Moghaddam, woordvoerder van Iran Human Rights, is dit de eerste keer dat er beelden worden vrijgegeven van het apparaat dat de beulen gebruiken. 'Wij merken dat de Iraanse autoriteiten steeds vaker beelden vrijgeven van het voltrekken van lijfstraffen.'

'Het aantal publicaties neemt altijd toe als er verkiezingen komen. En we krijgen binnenkort presidentsverkiezingen. Ik geloof dat dit een strategie is om angst in te boezemen bij de bevolking om zo protesten te voorkomen', zegt hij tegen France24.

knots71karel
28-01-13, 17:54
Bron de : A.D

Doet me denken aan m,n buurman als hij hout kleinmaakt voor z,n kacheltje ,alleen zal het geluid iets anders zijn.
Ergens is het schrik effect wel goed !
je bedenkt je wel 2x voor je weer iets doet'' dat niet door de beugel kan'' !

Joesoef
28-01-13, 17:56
Vreemde is dat van de voorbereidingen wel beelden zijn maar niet van tijdens en na de executie. This trouwens insa, geen insa. Isna is wel een officieel Iraans persbureau, vraag mij af waarom ze het op deze manier in beeld brengen behoudens bangmakerij ivm verkiezingen.

knots71karel
28-01-13, 18:05
Vreemde is dat van de voorbereidingen wel beelden zijn maar niet van tijdens en na de executie. This trouwens insa, geen insa. Isna is wel een officieel Iraans persbureau, vraag mij af waarom ze het op deze manier in beeld brengen behoudens bangmakerij ivm verkiezingen.

Ik heb geen idee maar als je kijkt zie je het bloed opde bovenste foto van de vingers af druipen.
Dat ze het openbaar doen en maken vind ik onbegrijpelijk ,maar voor dergelijk tuig heb ik ook geen respect .
Van mij mogen ze de huftertjes die iemand in elkaar trapten ook een teen af zetten (als voorbeeld ).