PDA

Bekijk Volledige Versie : 'Praten over rijke ouderen is pas écht populistisch'



Joesoef
09-02-13, 08:21
'Praten over rijke ouderen is pas écht populistisch'
OPINIE - Gerhard Hormann
9-2-13 - 09:03 PvdA-fractievoorzitter Diederik Samsom © ANP.
De jacht op de 'rijke oudere' heeft alle kenmerken van een hetze en trekt zich van feiten niet veel aan, vindt Gerhard Hormann. 'Het is niet alleen appels met peren vergelijken, het is rekenwerk van het niveau Diederik Stapel.'



Moeten die mensen straks hun huis uit omdat ze de jaloeziebelasting van dit kabinet, of het eerstvolgende, niet kunnen betalen? Is dat sociaal en rechtvaardig?

Alles wat Samsom en de zijnen te zeggen hebben over rijke ouderen is obligate borrelpraat en ademt een akelig soort ressentiment, alleen maar bedoeld om de weg vrij te maken voor weer een nare, door na-ijver ingegeven nivelleringsoperatie.
Eigenlijk hadden we de hele discussie over 'rijke' ouderen al kunnen zien aankomen, toen in 2010 het boek Bye Bye Babyboomers verscheen. Dit even humorloze als genadeloze schotschrift laat zich niet alleen lezen als een schot voor de boeg, maar tevens als een blauwdruk voor het huidige kabinetsbeleid. Nu de veertigers daadwerkelijk aan de macht zijn, is het tijd geworden voor de Grote Afrekening. De babyboomers moeten boeten en zullen bloeden.


De opvatting dat ouderen opvallend vermogend zijn, en dat dat op de een of andere manier oneerlijk is of onterecht, valt in vruchtbare aarde bij jongere generaties. Tegelijk zitten er zoveel tragische denkfouten in deze hele gedachtegang, dat je niet eens weet waar je moet beginnen om ze allemaal te ontkrachten. Het is niet alleen appels met peren vergelijken, het is rekenwerk van het niveau Diederik Stapel.


Slooppand
Toen ik een jaar of vijfentwintig was woonde ik in een slooppand in Rotterdam en had ik een studieschuld van 22.000 gulden. Een kwart eeuw later heb ik een papieren overwaarde op mijn half afbetaalde koophuis van anderhalve ton. En zeg nou zelf: het zou raar zijn geweest als het precies andersom was gegaan, net zoals mijn zoontje van twaalf niet morgen al een midlifecrisis heeft en ook nooit miljonair zal worden met drie euro zakgeld per week.


Op de middelbare school leerden we bij het vak geschiedenis dat overheden vaak een oorlog beginnen om de aandacht af te leiden van binnenlandse aangelegenheden. Nu het niet zo opportuun is om zomaar België binnen te vallen, wordt een andere strategie gevolgd door bevolkingsgroepen tegen elkaar uit te spelen. Het resultaat is een burgeroorlog zonder bloedvergieten die straks uitmondt in belastingwetgeving waar we uiteindelijk allemaal op de een of andere manier de dupe van worden.


Want wat denken jongeren - en daaronder vallen in deze discussie alle generaties die ná de babyboomers zijn gekomen - hier nou precies mee te winnen, behalve de zoete smaak van wraak? Allereerst zien ze straks hun erfenis verdampen, opgeslokt door de AWBZ en andere vormen van vermogensbelasting. En tegen de tijd dat ze over dertig jaar eindelijk hun annuïteitenhypotheek hebben afbetaald, wacht hen alsnog een eindafrekening want het eigen huis zit dan allang weer in Box 3.


Hetze
De jacht op de 'rijke oudere' heeft alle kenmerken van een hetze en trekt zich van feiten niet veel aan. In Bye Bye Babyboomers is zelfs een stuk van een hoogleraar opgenomen die suggereert dat die generatie volop heeft geprofiteerd van lage huizenprijzen in de jaren zeventig en tachtig. Dat is een fraai staaltje geschiedvervalsing, want in 1979 crashte de huizenmarkt met 40 procent en bleven veel van die verfoeide babyboomers met een forse restschuld achter. Dat ze die achterstand inmiddels weer hebben ingelopen, is simpelweg een kwestie van tijd en heeft met eerlijkheid niets te maken.


Maar zodra de overheid iets als 'scheef' betitelt - kijk naar de aanhoudende discussie over scheefwonen in de huursector - moet dat met behulp van regelgeving meteen weer worden rechtgetrokken. En hoe lang denk je dat het zal gaan duren voordat Diederik Samsom bedenkt dat het 'gratis' in een hypotheekvrij koophuis wonen óók een vorm van scheefwonen is? Dat laat eigenlijk al zien waar het in deze discussie écht om draait: wat oneerlijk wordt genoemd en als ongelijkheid wordt bestempeld, is niets anders dan jaloezie van jongeren die al die tijd op de pof hebben geleefd en nooit iets hebben afgelost.


Borrelpraat
Daarmee drijven ze zelfs prille vijftigplussers als ik (geboren in 1961) in de armen van een partij als 50Plus. Want dat is de ironie: er wordt vaak verwijtend gezegd dat de PVV, de SP en de partij van Henk Krol populistisch zijn, terwijl het in feite omgekeerd is. Alles wat Samsom en de zijnen te zeggen hebben over rijke ouderen is obligate borrelpraat en ademt een akelig soort ressentiment, alleen maar bedoeld om de weg vrij te maken voor weer een nare, door na-ijver ingegeven nivelleringsoperatie.


Het is aannemelijk dat er in Nederland een heleboel 65-plussers zijn die in een hypotheekvrij huis wonen van een paar ton en tegelijk rond moeten zien te komen van alleen AOW of een piepklein aanvullend pensioen. Die groep zal nu al genoeg moeite hebben om de jaarlijkse rioolheffing en OZB te bekostigen. Moeten die mensen straks hun huis uit omdat ze de jaloeziebelasting van dit kabinet, of het eerstvolgende, niet kunnen betalen? Is dat sociaal en rechtvaardig? Persoonlijk zou ik het in ieder geval een trieste gang van zaken vinden als we bij het horen van de termen 'roofdierkapitalisme' en 'graaicultuur' als eerste denken aan ons eigen parlement.


Gerhard Hormann (51) is politicoloog en planoloog.



volkskrant.nl/opinie

knuppeltje
09-02-13, 08:52
'Praten over rijke ouderen is pas écht populistisch'
OPINIE - Gerhard Hormann

Zo is dat.

En waarom zou je je kinderen alsmaar bijbrengen dat ze op school goed hun best moeten doen zodat ze later slagen in het leven, om ze daarna als dank als asociale profiteurs weg te zetten en daarom zoveel mogelijk geplukt dienen
worden omdat ze anders maar profiteren ten kosten van de jongeren.

Over ethiek en moraal gesproken. :confused:

knots71karel
09-02-13, 08:54
Een goede weergave van de feiten .
Trouwens de huizen*) bezitters onder de ouderen en dan bedoel ik de 65 + ers ,zien hun ''kapitaal'' met de dag afnemen, huizen die 10 jaar geleden nog 200.000 euro waard waren , zijn nu nog maar 160.000 (weg spaar centjes , weg alle jaren vacantie met een tentje op de Veluwe in een tentje of omgebouwde V.W bus met de kinderen ,om geld uit te sparen voor...ja waar voor??
*) Ik heb het niet over kapitale villa bewoners maar over de mensen die met zuinig leven en sparen een eigen huis hebben vergaard.

super ick
09-02-13, 10:32
Ik kan me herinneren dat, toen ze nog niet in de regering zaten, juist hun bezorgdheid uiten over het feit dat er zoveel armoede zit onder ouderen.
Nu zoeken ze geld en willen het liefst net zolang door nivelleren (nivelleren is een feest) tot we allemaal in hetzelfde blauwe pakje rondlopen en de PvdA uitmaakt wat goed voor ons is. Ze geloven niet in autonome processen die nauwelijks beïnvloedbaar zijn. Uiteindelijk geloven deze idealisten nog in een maakbare samenleving.

Nivelleren zorgt er alleen voor dat je straks beter op je bed kunt blijven liggen dan gaan werken. Anders gaat je zorgpremie en je huur omhoog en verlies je de toeslagen.

Ik vind het wel weer leuk om te lezen hoe de fanatieke PvdA adepten ineens omdraaien als een blad aan de boom als ze zelf geschoren dreigen te worden.
Alsof een goed pensioen een verdienste is! Ik noem het meer geluk als het bedrijf een riante regeling had. Kijk de materie er maar eens op na. Het ene fonds of het andere kan bij hetzelfde salaris makkelijk € 15.000 per jaar aan pensioen schelen. Daarnaast werd er destijds helemaal niet gekeken naar die fondsen. Men stapte voor een tientje meer per week over naar een ander. Bovendien zitten die klagers vaak al van voor hun 60 ste thuis. Ik neem ze niets persoonlijk kwalijk maar het lijkt wel alsof ze zich absoluut niet bewust zijn van hun bevoorrechte positie. Zij zijn de enige in de geschiedenis! Veel ouderen hebben een namijdezondvloedmentaliteit.

knuppeltje
09-02-13, 12:15
Veel ouderen hebben een namijdezondvloedmentaliteit.

Heerlijk dergelijke retoriek. Zo volmaakt onschuldig en naïef.

super ick
09-02-13, 15:06
Heerlijk dergelijke retoriek. Zo volmaakt onschuldig en naïef.

Nee, Eurocritici en moslimhaters over 1 kam proberen te scheren dat is een hoogstandje?

knuppeltje
10-02-13, 08:49
Nee, Eurocritici en moslimhaters over 1 kam proberen te scheren dat is een hoogstandje?

Ze hebben beide wel een behoorlijke blinde vlek, moet ik zeggen. :D

super ick
10-02-13, 09:58
Ze hebben beide wel een behoorlijke blinde vlek, moet ik zeggen. :D

Allemaal Wildersen, tuig, dom en ze stinken nog ook.

Reageer anders eens op de post ipv 1 woordje.

Tomas
10-02-13, 10:09
De bloeddorstige criminele jacht op mensen die suggereren dat de sterkste schouders niet perse leeftijdsgebonden zijn begint een kleine beetje op iets van een soort van hetze te lijken.

super ick
10-02-13, 10:41
De bloeddorstige criminele jacht op mensen die suggereren dat de sterkste schouders niet perse leeftijdsgebonden zijn begint een kleine beetje op iets van een soort van hetze te lijken.

Hier of nationaal?

mark61
10-02-13, 11:59
Glote opwinding over storm in borrelglas.

super ick
10-02-13, 14:31
Glote opwinding over storm in borrelglas.

Misschien komt het voor sommige prikkers een beetje dichtbij.

Oreren over zaken die ver van hen af staan gaat ze overduidelijk gemakkelijker af.

knuppeltje
11-02-13, 08:37
Misschien komt het voor sommige prikkers een beetje dichtbij.

Oreren over zaken die ver van hen af staan gaat ze overduidelijk gemakkelijker af.

Lees dit nog eens over.

super ick
11-02-13, 10:37
Lees dit nog eens over.

Hoeft niet, ik behoor niet tot de doelgroep.

mark61
11-02-13, 11:40
Misschien komt het voor sommige prikkers een beetje dichtbij.

Oreren over zaken die ver van hen af staan gaat ze overduidelijk gemakkelijker af.

Mja, hebben wij hier bemiddelde ouderen die vrezen voor hun inkomen / vermogen?

Ik hoor ook al bij de doelgroep denk ik :hihi: Ja ja, ik weet over wie je het hebt.

Ik snap de opwinding niet zo. Men / de PvdA heeft het over wat meer solidariteit, rijkeren die wat meer inleveren dan armen. En dus ook rijkere ouderen die wat meer inleveren om arme ouderen te ondersteunen.

Blijft alleen de vraag in hoeverre dat vermogen 'operationeel' is. Je hebt alleenstaande ouderen die in kasten van huizen wonen, die kunnen best wat kleiner gaan wonen. Je hebt ouderen met een echt vermogen. Je hebt ouderen met een bescheiden huisje en bescheiden pensioentje.

Ik neem aan dat iemand wel weet hoe de statistieken eruit zien. En dan vrij beschikbare vermogens een half procentje meer afromen ofzo. Is dat nou echt zo schokkend?

Ik vind het topicartikel dan ook tendentieus. Zware overdrijving, onjuiste voorstelling van zaken.

Waarom kunnen mensen niet gewoon een nuchtere, evenwichtige, gematigde analyse geven, maar moet het meteen weer zo hetzerig over en weer? Ik snap die mentaliteit niet. Dat zure, afgunstige, extreme.

Ik constateer wel dat 'solidariteit' een vies woord is geworden en er nu over 'jaloeziebelasting' wordt gepraat. Volstrekte aanstellerij.

mark61
11-02-13, 14:31
'Armoede ouderen vaak overschat'

AMSTERDAM - De armoede onder ouderen wordt vaak overschat. Ouderen zijn gemiddeld rijker, maar de meerderheid denkt dat dit niet zo is
© ANP

Dat stellen Harry van Dalen en Kène Henkens van het Nederlands Interdisciplinair Demografisch Instituut maandag in een artikel op economensite Mejudice.

Van de Nederlanders denkt 32 procent dat de armoede onder 65-plussers hoger is dan onder 30- tot 65-jarigen. Nog eens 28 procent denkt dat beide groepen even arm zijn. Slechts veertig procent heeft het bij het rechte eind door te stellen dat de armoede bij 30- tot 65-jarigen hoger is, stellen de onderzoekers.

Voor het onderzoek is een steekproef onder ruim 5600 mensen gehouden. Tussen jongeren en ouderen en hoog opgeleiden en lager opgeleiden zaten geen grote verschillen in de antwoorden die werden gegeven.

Vooruit

De auteurs halen meerdere onderzoeken aan waaruit blijkt dat ouderen er op vooruit zijn gegaan. Zo is het aantal ouderen dat aangeeft zeer gemakkelijk rond te komen gestegen van zo'n veertig procent in 1991 naar 63 procent twintig jaar later.

Ook wijzen de onderzoekers op het armoedepercentage, dat in 2010 op 6,5 procent lag voor de hele bevolking, terwijl het bij 65-plussers op 2,6 procent lag.

Henk Krol

Dat de meerderheid niet weet dat ouderen rijker zijn komt volgens de onderzoekers doordat politici de feiten naar hun hand zetten. Ze noemen daarbij 50Plus-leider Henk Krol bij naam. Hij zou kritische vragen ontwijken door statistieken waaruit blijkt dat ouderen rijker zijn af te doen als 'kille rekenmethoden' of 'maar een gemiddelde'.

De auteurs wijzen op een onderzoek waaruit blijkt dat een verhaal niet waar hoeft te zijn om te worden geloofd. Het zou er vooral om gaan dat het verhaal vaak wordt herhaald.

Tegenwerpingen van andere partijen hebben volgens de onderzoekers weinig impact op de groeiende aanhang van 50Plus. In de peilingen groeit de partij gestaag door en staat ze nu op zo'n dertien zetels.

'armoede ouderen vaak overschat' | NUgeld.nl/portemonnee | Nieuws voor ondernemende mensen (http://www.nugeld.nl/portemonnee/3180205/armoede-ouderen-vaak-overschat.html)

mark61
11-02-13, 14:48
‘50Plus wil geen zaken meer doen met bedrijven Krol’

door Marije Willems
Binnenland

50Plus probeert de banden met de bedrijven van partijleider Henk Krol door te snijden. Het partijbestuur gaat ‘heel diep nadenken’ of het bedrijf van Krol de partijkrant kan blijven produceren, schrijft het AD vandaag. Wel blijft de partij een kantoor huren bij een bedrijf van Krol omdat dat nou eenmaal zo is afgesproken, zegt partijvoorzitter Willem Holthuizen in de krant.

Holthuizen wil dat Krol zijn zakelijke belangen op afstand zet. Zaterdag schreef het AD dat de administratie van 50Plus een ‘grote janboel’ is. Met ruzie vertrokken bestuursleden staan nog steeds als bestuurder geregistreerd. Van de huidige negen bestuursleden zou er maar een voorkomen in de stukken van de Kamer van Koophandel. Als ondernemer staat Krol onder curatele van de Belastingdienst en zijn afspraken gemaakt om achterstallige belastingen te betalen.

De krant ontdekte dat Krol met zijn bedrijven zaken doet met zijn eigen partij. Hij had zijn nevenfuncties niet bij de Kamer gemeld. Krol stelde dit wel te hebben gedaan en toonde op Twitter triomfantelijk een foto van een lijst waarop zijn nevenfuncties staan.

Twitter avatar HenkKrol Henk Krol Volgens het AD, dat #50PLUS wil neersabelen, zou ik mijn nevenfuncties niet hebben gemeld. Maar: Twitter / HenkKrol: Volgens het AD, dat #50PLUS ... (http://t.co/DEas4HC4) 9 februari

Een journalist van het AD betrapte hem er vervolgens op dat hij de functies zaterdagavond in alle haast alsnog had gemeld. Daarna gaf Krol toe dat hij inderdaad te laat was.

HenkKrol Henk Krol @ton_aarts Beste Ton, ik was inderdaad te laat. Dat betreur ik. Stom. Het is nieuw voor me en het gaat om onbezoldigde functies. 9 februari

http://www.nrc.nl/nieuws/2013/02/11/50plus-wil-geen-zaken-meer-doen-met-bedrijven-krol/

:hihi:

Een soort PVV, maar dan anders :slaap:

'Niet bezoldigd'. Het zijn zijn bedrijven, wie krijgt de winst dan? In Nederland kan echt alles.

super ick
11-02-13, 23:29
'Armoede ouderen vaak overschat'

AMSTERDAM - De armoede onder ouderen wordt vaak overschat. Ouderen zijn gemiddeld rijker, maar de meerderheid denkt dat dit niet zo is
© ANP

Dat stellen Harry van Dalen en Kène Henkens van het Nederlands Interdisciplinair Demografisch Instituut maandag in een artikel op economensite Mejudice.

Van de Nederlanders denkt 32 procent dat de armoede onder 65-plussers hoger is dan onder 30- tot 65-jarigen. Nog eens 28 procent denkt dat beide groepen even arm zijn. Slechts veertig procent heeft het bij het rechte eind door te stellen dat de armoede bij 30- tot 65-jarigen hoger is, stellen de onderzoekers.

Voor het onderzoek is een steekproef onder ruim 5600 mensen gehouden. Tussen jongeren en ouderen en hoog opgeleiden en lager opgeleiden zaten geen grote verschillen in de antwoorden die werden gegeven.

Vooruit

De auteurs halen meerdere onderzoeken aan waaruit blijkt dat ouderen er op vooruit zijn gegaan. Zo is het aantal ouderen dat aangeeft zeer gemakkelijk rond te komen gestegen van zo'n veertig procent in 1991 naar 63 procent twintig jaar later.

Ook wijzen de onderzoekers op het armoedepercentage, dat in 2010 op 6,5 procent lag voor de hele bevolking, terwijl het bij 65-plussers op 2,6 procent lag.

Henk Krol

Dat de meerderheid niet weet dat ouderen rijker zijn komt volgens de onderzoekers doordat politici de feiten naar hun hand zetten. Ze noemen daarbij 50Plus-leider Henk Krol bij naam. Hij zou kritische vragen ontwijken door statistieken waaruit blijkt dat ouderen rijker zijn af te doen als 'kille rekenmethoden' of 'maar een gemiddelde'.

De auteurs wijzen op een onderzoek waaruit blijkt dat een verhaal niet waar hoeft te zijn om te worden geloofd. Het zou er vooral om gaan dat het verhaal vaak wordt herhaald.

Tegenwerpingen van andere partijen hebben volgens de onderzoekers weinig impact op de groeiende aanhang van 50Plus. In de peilingen groeit de partij gestaag door en staat ze nu op zo'n dertien zetels.

'armoede ouderen vaak overschat' | NUgeld.nl/portemonnee | Nieuws voor ondernemende mensen (http://www.nugeld.nl/portemonnee/3180205/armoede-ouderen-vaak-overschat.html)

Heb ik gelezen ja. Ouderen zijn niet armer dan de rest. Dat was de reden waarom ik de conclusie trok dat het voor sommigen hier wat te persoonlijk wordt. De gepensioneerden kunnen de emoties niet meer de baas als de eigen beurs in gevaar komt.

The_Grand_Wazoo
12-02-13, 07:58
De gepensioneerden kunnen de emoties niet meer de baas als de eigen beurs in gevaar komt.

Dat geldt echt niet alleen voor gepensioneerden.
Overigens zit ik ook nogal krap de laatste tijd en merk dat ik daar ook wel eens emotioneel van kan worden. Nou ben ik wel op leeftijd, maar nog lange niet gepensioneerd.

mark61
12-02-13, 11:40
Dat geldt echt niet alleen voor gepensioneerden.
Overigens zit ik ook nogal krap de laatste tijd en merk dat ik daar ook wel eens emotioneel van kan worden. Nou ben ik wel op leeftijd, maar nog lange niet gepensioneerd.

:hihi:

knuppeltje
12-02-13, 12:33
Hoeft niet, ik behoor niet tot de doelgroep.

Het ging over de tegenstrijdigheid van beide zinnen.

super ick
12-02-13, 16:14
Het ging over de tegenstrijdigheid van beide zinnen.

Ik wil ook een tegenstrijdigheid aangeven.

super ick
12-02-13, 16:17
Dat geldt echt niet alleen voor gepensioneerden.
Overigens zit ik ook nogal krap de laatste tijd en merk dat ik daar ook wel eens emotioneel van kan worden. Nou ben ik wel op leeftijd, maar nog lange niet gepensioneerd.

Krap bij kas zitten is geen pretje. Het is ook niet mijn bedoeling ouderen weg te zetten. Het gaat mij om gepensioneerden met een dik aanvullend pensioen. Ik begrijp niet waarom die speciaal ontzien moeten worden.

knuppeltje
13-02-13, 09:06
Krap bij kas zitten is geen pretje. Het is ook niet mijn bedoeling ouderen weg te zetten. Het gaat mij om gepensioneerden met een dik aanvullend pensioen. Ik begrijp niet waarom die speciaal ontzien moeten worden.

Jij blijft met je tengels van mijn Mercedes en mijn caravan af, ja. :stout:

mark61
13-02-13, 13:14
Jij blijft met je tengels van mijn Mercedes en mijn caravan af, ja. :stout:

Ik zag er eentje op tv, en die vond dat ie best van 6 vakanties per jaar naar 5 terug kon :hihi: Solidariteit zei hem nog wel wat.

Soldim
13-02-13, 13:52
Ik zag er eentje op tv, en die vond dat ie best van 6 vakanties per jaar naar 5 terug kon :hihi: Solidariteit zei hem nog wel wat.

In plaats van 6 keer vijf weken, gaat'ie nu 5 keer zes weken?

mark61
13-02-13, 14:47
In plaats van 6 keer vijf weken, gaat'ie nu 5 keer zes weken?

Ik denk het :hihi:

super ick
13-02-13, 15:20
Jij blijft met je tengels van mijn Mercedes en mijn caravan af, ja. :stout:

Aha, mag ik daaruit concluderen dat je wel bereid bent om de camper weg te doen en keer minder op wintersport te gaan?

knuppeltje
14-02-13, 09:22
Aha, mag ik daaruit concluderen dat je wel bereid bent om de camper weg te doen en keer minder op wintersport te gaan?

Jonge man,

Ik heb al in geen jaren een auto, een caravan heb ik nooit gehad en als echte koukleum ben ik nooit op wintersport geweest.
Ik doe dus alles met de benenwagen, fiets en openbaar vervoer. Gaat prima. Laatst werd mij weer gevraagd om enige familieleden van een vliegveld op te halen, en ik moet u eerlijk bekennen, dat gezien de onlangs gewijzigde verkeerssituatie rondom Eindhoven, het ondanks dat ik zo nu en dan wel eens achter het stuur van een auto terecht kom, een heel avontuur voor mij was. :schreeuw:

De laatste keer dat ik zelf gevlogen heb is ook al 6 jaar geleden.

Het mag u dus duidelijk zijn dat ik qua overtollige consumptie een zeer matig mens ben en dat ik veel bewuster houding heb ten overstaande van het milieu dan bij veel generaties die na mij zijn gekomen. Laat u dat gezegd zijn.

Rest mij nog u een cursus smiley's aan te bevelen. :hihi:

super ick
14-02-13, 10:16
Jonge man,

Ik heb al in geen jaren een auto, een caravan heb ik nooit gehad en als echte koukleum ben ik nooit op wintersport geweest.
Ik doe dus alles met de benenwagen, fiets en openbaar vervoer. Gaat prima. Laatst werd mij weer gevraagd om enige familieleden van een vliegveld op te halen, en ik moet u eerlijk bekennen, dat gezien de onlangs gewijzigde verkeerssituatie rondom Eindhoven, het ondanks dat ik zo nu en dan wel eens achter het stuur van een auto terecht kom, een heel avontuur voor mij was. :schreeuw:

De laatste keer dat ik zelf gevlogen heb is ook al 6 jaar geleden.

Het mag u dus duidelijk zijn dat ik qua overtollige consumptie een zeer matig mens ben en dat ik veel bewuster houding heb ten overstaande van het milieu dan bij veel generaties die na mij zijn gekomen. Laat u dat gezegd zijn.

Rest mij nog u een cursus smiley's aan te bevelen. :hihi:

Ik laat de Smiley's wel eens opzettelijk weg om het gevoel voor humor te peilen :hihi:

BTW,
U moet een vette spaarrekening hebben met zo'n levensstijl. Daar kan best wat vanaf.........
op uw speciale verzoek -------> nogmaals :hihi:

mark61
14-02-13, 11:03
Malloten

knuppeltje
14-02-13, 13:27
BTW, U moet een vette spaarrekening hebben met zo'n levensstijl. Daar kan best wat vanaf.........
op uw speciale verzoek -------> nogmaals :hihi:

Ach, was het maar waar.

super ick
14-02-13, 17:02
Ach, was het maar waar.

Je bent toch ex aannemer? Heb je dan je graantje niet meegepikt ten tijde van de bouwfraude? Of heb je teveel steekpenningen betaald?

knuppeltje
15-02-13, 08:30
Je bent toch ex aannemer? Heb je dan je graantje niet meegepikt ten tijde van de bouwfraude? Of heb je teveel steekpenningen betaald?

Dat zijn valselijke beschuldigingen. :schok: Die neem je terug.

super ick
15-02-13, 17:21
Dat zijn valselijke beschuldigingen. :schok: Die neem je terug.

Oké, je hebt een punt.

Niet alleen ten tijde van de bouwfraude maar ook de periode ervoor en erna.

Zo beter?

:hihi:

knuppeltje
16-02-13, 08:23
Oké, je hebt een punt.

Niet alleen ten tijde van de bouwfraude maar ook de periode ervoor en erna.

Zo beter?

:hihi:

Helemaal fout. Het ergste wat je kunt doen is iemand beschuldigen aannemer te zijn, of geweest. Bijna net zo erg als bankier. Geen van die gasten komen ooit in de hemel. Ik ook niet, als ongelovige, maar dat doet er even niet toe.

super ick
16-02-13, 11:25
Helemaal fout. Het ergste wat je kunt doen is iemand beschuldigen aannemer te zijn.

Het kan altijd erger. Wat denk je bijv. van katholieke aannemer?

knuppeltje
16-02-13, 11:40
Het kan altijd erger. Wat denk je bijv. van katholieke aannemer?

Dat is helemaal errug.