PDA

Bekijk Volledige Versie : De Rat treedt af



Soldim
11-02-13, 11:47
Paus Benedictus XVI treedt 28 februari af

AMSTERDAM - Paus Benedictus XVI treedt af op 28 februari. Hij kan zijn ambt niet meer uitvoeren vanwege zijn hoge leeftijd.


Opgeruimd staat netjes -- geen enkel probleem als de opvolging een paar decenia op zich laat wachten.

mark61
11-02-13, 11:49
Schijnt dat je daar een minimumleeftijd voor moet hebben. Ik denk dat het idee is dat ze een compromisfiguur aanstellen, die dan in ieder geval niet zo lang meer leeft, zodat wat hij ook doet, dat niet zulke grote gevolgen zal hebben :hihi:

Ik wist niet eens dat dat kon, aftreden. Nieuwlichterij. Pausen moeten toch in het ambt sterven?

Oh ik zie het al, vandaar jouw opmerking. Laatste keer was in 1415.

Fulanadetal
11-02-13, 12:20
Ik moet hier even ernstig protesteren. Ratten zijn lief, sociaal en intelligent.

knots71karel
11-02-13, 21:42
De haat( RAT) straalt van de kop van het topic af !Tsja dat heb je zo met gelovigen in God of Allah,gelukkig ben ik een ongelovige ( HOND )en kan er alleen maar om lachen.GELOOF MAAKT MEER KAPOT DAN DE MENS LIEF IS , het zaait haat en nijd onderling en heeft al aan miljoenen mensen het leven gekost ! en het gaat gewoon door kijk maar in MALI waar de brave MOSLIM broeders elkaar zelfs de handen afhakken om de minder gelovigen ff een lesje te leren .Vooral niet plaatsen dit stukje want het is helaas wel de waarheid !

mark61
11-02-13, 21:58
De haat( RAT) straalt van de kop van het topic af !Tsja dat heb je zo met gelovigen in God of Allah,gelukkig ben ik een ongelovige ( HOND )en kan er alleen maar om lachen.GELOOF MAAKT MEER KAPOT DAN DE MENS LIEF IS , het zaait haat en nijd onderling en heeft al aan miljoenen mensen het leven gekost ! en het gaat gewoon door kijk maar in MALI waar de brave MOSLIM broeders elkaar zelfs de handen afhakken om de minder gelovigen ff een lesje te leren .Vooral niet plaatsen dit stukje want het is helaas wel de waarheid !

Neem je pillen in, want je slaat nu echt totaal door de laatste weken. Pas op dat je er niet in blijft.

knots71karel
11-02-13, 23:12
Dat het bij jou begrijpelijk overkomt ,is het beste bewijs , gezien je idiote reactie enje ergernis op de goede plaats .
Namelijk de ZERE PLEK

Doei stof om ff iets langer over na te denken .

super ick
11-02-13, 23:18
De haat( RAT) straalt van de kop van het topic af !Tsja dat heb je zo met gelovigen in God of Allah,gelukkig ben ik een ongelovige ( HOND )en kan er alleen maar om lachen.GELOOF MAAKT MEER KAPOT DAN DE MENS LIEF IS , het zaait haat en nijd onderling en heeft al aan miljoenen mensen het leven gekost ! en het gaat gewoon door kijk maar in MALI waar de brave MOSLIM broeders elkaar zelfs de handen afhakken om de minder gelovigen ff een lesje te leren .Vooral niet plaatsen dit stukje want het is helaas wel de waarheid !

1) als geloof zoveel kwaad doet waarom val je dan over de topictitel?
2) als het allemaal 1 pot nat is waarom gedraagt Achmed uit Alpen a/d Rijn zich dan zo anders dan de moslims in Mali?

Geloven is mensenwerk.

knots71karel
11-02-13, 23:32
1) als geloof zoveel kwaad doet waarom val je dan over de topictitel?
2) als het allemaal 1 pot nat is waarom gedraagt Achmed uit Alpen a/d Rijn zich dan zo anders dan de moslims in Mali?

Geloven is mensenwerk.

De kop van het topic is onnodig beledigend (vind ik ) als je een poppetje tekend met een tulband op z,n kop met een rotje er in die Mohammed moet voorstellen brekkt de pleuris uit in de halve Moslim wereld en ( kijk maar ff over de topic,s daar over hiet bij MAROC.NL) .
Ik vind het kinderachtig om een Kerkvorst van miljoeneN gelovigen als RAT te betitelen, ja en dan reageer ik op mijn manier die niet altijd gewaardeerd wordt maar wel de waarheid weergeeft.
Ik heb geen geloof maar mij kun je niet betrappen op dergelijke zinloze verbastering van namen.
HET GAAT HIER OM DE DIEPERE ACHTERGROND NL. HAAT , DIE ER VAN AF STRAALT.

knots71karel
11-02-13, 23:39
Inderdaad is geloven mensen werk ,
De mens heeft GOD uitgevonden ,en niet andersom !
En Achmed uit Alpen a/d Rijn woont inmiddels blijkbaar lang genoeg hier om zich anders te gedragen !
Hoewel uitzonderingen vormen de regel ,anders waren wij nu niet in dispuut .

Soldim
12-02-13, 07:20
Ik vind het kinderachtig om een Kerkvorst van miljoeneN gelovigen als RAT te betitelen,

Kom, kom. Het was, en is, een rat in zowel woord en daad als naam. Van Hitlerjugend tot paus -- wat mij betrefd niet een carierepad om trots op te zijn.

super ick
12-02-13, 07:28
De kop van het topic is onnodig beledigend (vind ik ) als je een poppetje tekend met een tulband op z,n kop met een rotje er in die Mohammed moet voorstellen brekkt de pleuris uit in de halve Moslim wereld en ( kijk maar ff over de topic,s daar over hiet bij MAROC.NL) .
Ik vind het kinderachtig om een Kerkvorst van miljoeneN gelovigen als RAT te betitelen, ja en dan reageer ik op mijn manier die niet altijd gewaardeerd wordt maar wel de waarheid weergeeft.
Ik heb geen geloof maar mij kun je niet betrappen op dergelijke zinloze verbastering van namen.
HET GAAT HIER OM DE DIEPERE ACHTERGROND NL. HAAT , DIE ER VAN AF STRAALT.

Ik begrijp nog steeds niet waar je je druk over maakt. Je verwijt moslims dat ze opspringen als een bosje vlooien als hun profeet wordt beledigd en nu spring jij, die altijd in vette letters typt dat hij niet gelooft en geloof meer kapot maakt dat je lief is, op als een bosje vlooien als de baas van de kindermisbruikclub in zijn hemd wordt gezet.

Dat is meten met twee maten.

Fulanadetal
12-02-13, 07:29
De Paus heeft niet van die schattige vingertjes.

Cute rat eating popcorn - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=R7EPi78-9XA)

super ick
12-02-13, 07:29
Kom, kom. Het was, en is, een rat in zowel woord en daad als naam. Van Hitlerjugend tot paus -- wat mij betrefd niet een carierepad om trots op te zijn.

Nee, de meeste carrière's hebben een opgaande lijn :hihi:

knuppeltje
12-02-13, 08:07
Dadelijk is hij staatshoofd af van dat carnevalsstaatje. Kunnen we hem dan ook bij het Internationaal Strafhof aanklagen wegens hulp aan honderden kinderverkrachters en schuldig aan de dood van vele aidsslachtoffers?

super ick
12-02-13, 10:18
Dadelijk is hij staatshoofd af van dat carnevalsstaatje. Kunnen we hem dan ook bij het Internationaal Strafhof aanklagen wegens hulp aan honderden kinderverkrachters en schuldig aan de dood van vele aidsslachtoffers?

Ik denk niet dat Vaticaanstad hem gaat uitleveren. Als staatshoofd geniet hij imuniteit.

mark61
12-02-13, 11:31
Ik denk niet dat Vaticaanstad hem gaat uitleveren. Als staatshoofd geniet hij imuniteit.

Niet noodzakelijkerwijs. Binnen een land vaak wel, maar niet in geval van misdaden tegen de mens(elijk)heid. Daar is nou net dat Internationale Strafhof voor, toch? Omar el-Bashir wordt ook gezocht, en Milosevic ging ook voor de bijl. Plus hoe heet ie, Charles Taylor.

Marsipulami
12-02-13, 12:07
Ik denk niet dat Vaticaanstad hem gaat uitleveren. Als staatshoofd geniet hij imuniteit.

Gewoon de Navy Seals van Barack Obama inhuren. Met twee helicopters in een nachtelijke raid in "osama-bin-laden-arrestatiestijl" landen op het Sint-Pietersplein. De Zwitserse garde uitschakelen en de ex-paus meenemen naar het Internationaal Strafhof.

knuppeltje
12-02-13, 12:28
Ik denk niet dat Vaticaanstad hem gaat uitleveren. Als staatshoofd geniet hij imuniteit.

Ik zei dus: Dadelijk is hij staatshoofd af van dat canavalsstaatje. Kunnen we hem dan.......

Verder verwijs ik je naar Mark61.

knots71karel
12-02-13, 17:48
Bah walgelijk tuig zijn jullie , zonder enige vorm van respect sarren ,en pesten iemand onnodig in kwaad daglicht stellen.
Mij kun je niet betrappen op dergelijke smerigheid ik schrijf zelfs Koran meteen hoofdletter ,uit respect en dat geld ook voor de Profeet Mohammed.
Ik gaf als voorbeeld hoe jullie reageren als iemand een poppetje tekend die de Profeet voor moet ,stellen dan brekkt overde halve Molsim wereld de pleuris uit ! mensen worden met de dood bedreigd en ambasssade,s gaan de fik in.
En als een Paus aftreed dan schuiven julle de man van alles in z,n schoennen en is hij een RAT!
Maar o,wee als er iemand het waagt om er ook maar op te wijzen dat Mohammed ,ook zijn foutjes had >
DAN BREEKT DE PLEURIS UIT.
Zo dat is mijn standpunt stelletje TUIG ! om ook Paus te wwijtendat hij bij de HITLER jugend was getuigd van totaal geen kennis van WO2 , iedere jongen gad al dienstplicht! zelf oplaast 14 jarige (niet mee doen was gelijk met de doodstraf) zijn ouders verdomden het al om vrijwillig lid te worden van de N.D.S.P als hij geweigerd had als 15 jarige knaap was dat fataal geweest voor zijn hele famillie .
Zo is het toevallig ook nog ens een keer !

mark61
12-02-13, 18:25
Gewoon de Navy Seals van Barack Obama inhuren. Met twee helicopters in een nachtelijke raid in "osama-bin-laden-arrestatiestijl" landen op het Sint-Pietersplein. De Zwitserse garde uitschakelen en de ex-paus meenemen naar het Internationaal Strafhof.

Dat mislukt ook vaak. Dan botsen er twee helicopters tegen elkaar :slaap:

Maar bedankt voor het meedenken!

knots71karel
12-02-13, 22:14
Met 2 maten meten doe ik nooit!
Jij en je consoorten wel ,ik heb niks met die PAUS en het Rooms Katholiek geloof (integendeel ik ben ex R.K )maar heb ook niks tegen de ISLAM maar wel tegen mensen die de boel verdraaien ander geloven bespottelijk maken !
Als jullie kleine kinderen waren kan ik het begrijpen ,maar dit is puur HAATZAAIERIJ en jongeren die dit lezen worden automatisch daarmee geconfronteerd,

Heel begrijpelijk dat Moslisms onderling ook nog hat en nijd kennen ,als je dergelijke manieren gebruikt.
En toon mij nu maar eens war ik haat zaai , dat kan nieumand van mij zeggen.
Wel geef ik de waarheid weer en ja die is moeilijk te aanvaarden als je een ingekankerde haat hebt t/o andere geloven en met stip op een de Joden met als goede tweede de R.K lees het CHRISTEN DOM.
ik citteer jou ff :op als een bosje vlooien als de baas van de kindermisbruikclub in zijn hemd wordt gezet.
Wat kon die man er aan doen wat in de loop der eeuwen al gebeurd is ?
En waarom denk je dat ik geen een renegaat ben ??????
Maar je kunt niet een persoon de schuld geven.
En gemaks halve vergeten jullie dat veel mensen de Profeet Mohammed ook als kinderverkrachter blijven zien*) en dat moet van deze Paus nog maar bewezen worden !
*)het waren andere tijden en toen was het vrij normaal , kinder huwlijken kwamen ook voor aan de Europese hoven , en dat vergeten ze ( deze mensen ook maar gemakshalve vooral die de ISLAM op hun manieer weer haten ).
En nu maar kijken of ze dit durven te plaatsen het kopie sla ik op om later te bewijzen, ook degene die nu bij me zitten hebben ditantwoord gezien

super ick
12-02-13, 22:35
Met 2 maten meten doe ik nooit!
Jij en je consoorten wel ,ik heb niks met die PAUS en het Rooms Katholiek geloof (integendeel ik ben ex R.K )maar heb ook niks tegen de ISLAM maar wel tegen mensen die de boel verdraaien ander geloven bespottelijk maken !
Als jullie kleine kinderen waren kan ik het begrijpen ,maar dit is puur HAATZAAIERIJ en jongeren die dit lezen worden automatisch daarmee geconfronteerd,

Heel begrijpelijk dat Moslisms onderling ook nog hat en nijd kennen ,als je dergelijke manieren gebruikt.
En toon mij nu maar eens war ik haat zaai , dat kan nieumand van mij zeggen.
Wel geef ik de waarheid weer en ja die is moeilijk te aanvaarden als je een ingekankerde haat hebt t/o andere geloven en met stip op een de Joden met als goede tweede de R.K lees het CHRISTEN DOM.
ik citteer jou ff :op als een bosje vlooien als de baas van de kindermisbruikclub in zijn hemd wordt gezet.
Wat kon die man er aan doen wat in de loop der eeuwen al gebeurd is ?
En waarom denk je dat ik geen een renegaat ben ??????
Maar je kunt niet een persoon de schuld geven.
En gemaks halve vergeten jullie dat veel mensen de Profeet Mohammed ook als kinderverkrachter blijven zien*) en dat moet van deze Paus nog maar bewezen worden !
*)het waren andere tijden en toen was het vrij normaal , kinder huwlijken kwamen ook voor aan de Europese hoven , en dat vergeten ze ( deze mensen ook maar gemakshalve vooral die de ISLAM op hun manieer weer haten ).
En nu maar kijken of ze dit durven te plaatsen het kopie sla ik op om later te bewijzen, ook degene die nu bij me zitten hebben ditantwoord gezien

Ik zou er een notaris bijhalen als ik jou was. Dan sta je sterker.

knots71karel
13-02-13, 00:11
HEB IK NIET NODIG VOORLOPIG KUN JE NIET TEGEN MIJ ,OP DAT IS NIET ERG IK LOOP MET MIJN BIJNA 74 JAAR WEL IETS VOOR OP JOU.
VERDER ZIE IK HET GEWOON ZO:
Ik kan je dit antwoorden :
Ik geloof in me zelf , de wereld is mijn land en de mensen zijn mijn famillie.
Dat verklaard een hoop ,maar zolang als je hier op Maroc.nl dezelfde visie hebt als G Bush die zei namelijk:
iedereen die niet voor ons is is tegen ons.
En dat laatse komt helaas hier maar al te vaak voor.
dan schiet het geen reet op
Wederom stof genoeg om eens over na te denken.

super ick
13-02-13, 07:43
HEB IK NIET NODIG VOORLOPIG KUN JE NIET TEGEN MIJ ,OP DAT IS NIET ERG IK LOOP MET MIJN BIJNA 74 JAAR WEL IETS VOOR OP JOU.
VERDER ZIE IK HET GEWOON ZO:
Ik kan je dit antwoorden :
Ik geloof in me zelf , de wereld is mijn land en de mensen zijn mijn famillie.
Dat verklaard een hoop ,maar zolang als je hier op Maroc.nl dezelfde visie hebt als G Bush die zei namelijk:
iedereen die niet voor ons is is tegen ons.
En dat laatse komt helaas hier maar al te vaak voor.
dan schiet het geen reet op
Wederom stof genoeg om eens over na te denken.


Je trapt open deuren in vermengt met wat onzinnige praat en sluit dan met je geliefde zinnetje af. Ik zou je eerlijk bekennen, het geeft nooit stof tot nadenken.
Je maakt jezelf belachelijk met je afsluitzinnetje.

Waarom gebruik je vette en hoofdletters? Ik krijg er zo'n idee van dat je eigenlijk het liefst zou gaan schreeuwen en dat met je vette lettertjes duidelijk wenst te maken.

Of je nu 74 bent of 34, inhoudelijk maakt dat niets uit.

Karin.N
13-02-13, 07:57
HEB IK NIET NODIG VOORLOPIG KUN JE NIET TEGEN MIJ ,OP DAT IS NIET ERG IK LOOP MET MIJN BIJNA 74 JAAR WEL IETS VOOR OP JOU.
VERDER ZIE IK HET GEWOON ZO:
Ik kan je dit antwoorden :
Ik geloof in me zelf , de wereld is mijn land en de mensen zijn mijn famillie.
Dat verklaard een hoop ,maar zolang als je hier op Maroc.nl dezelfde visie hebt als G Bush die zei namelijk:
iedereen die niet voor ons is is tegen ons.
En dat laatse komt helaas hier maar al te vaak voor.
dan schiet het geen reet op
Wederom stof genoeg om eens over na te denken.

Je wint je wel heel erg op over een paus, terwijl je constant roept dat religie meer stuk maakt. Je reacties in dit topic geven mij het vermoeden dat je kennelijk in je hart nog gevoel hebt voor de RK en in het verlengde daarvan de paus. Je verdediging voor deze paus is op geen enkele manier te vergelijken met je reacties op dit forum over bijv.moslims.

mark61
13-02-13, 11:25
Je wint je wel heel erg op over een paus, terwijl je constant roept dat religie meer stuk maakt. Je reacties in dit topic geven mij het vermoeden dat je kennelijk in je hart nog gevoel hebt voor de RK en in het verlengde daarvan de paus. Je verdediging voor deze paus is op geen enkele manier te vergelijken met je reacties op dit forum over bijv.moslims.

Ja die reflexen zitten er bij ex-christenen nog altijd goed in. Bij Firefox gaat dat ook zo. Af en toe zegt ie dat ie niet gelooft, maar hij staat altijd op de refo-barricades :hihi:

(leen)
13-02-13, 12:07
Ja die reflexen zitten er bij ex-christenen nog altijd goed in. Bij Firefox gaat dat ook zo. Af en toe zegt ie dat ie niet gelooft, maar hij staat altijd op de refo-barricades :hihi:

Zal idd zo wezen, eenmaal opgevoed met religie kom je er nooit meer helemaal los van,
Altijd maar die bel in het achterhoofd of de beslissing wel juist was :hihi:

mark61
13-02-13, 13:13
Zal idd zo wezen, eenmaal opgevoed met religie kom je er nooit meer helemaal los van,
Altijd maar die bel in het achterhoofd of de beslissing wel juist was :hihi:

Tis ook een soort van hobby. Mijn vader was een eh goedgehumeurde papenbasher, dat mag ik bij tijd en wijle graag voortzetten :hihi:

(als een Verkadekoekje niet smaakte was het van 'oh ja, dat zijn ook katholieken'. Dat spreek je dan met een nadrukkelijke -th- uit)

super ick
13-02-13, 15:28
Tis ook een soort van hobby. Mijn vader was een eh goedgehumeurde papenbasher, dat mag ik bij tijd en wijle graag voortzetten :hihi:

(als een Verkadekoekje niet smaakte was het van 'oh ja, dat zijn ook katholieken'. Dat spreek je dan met een nadrukkelijke -th- uit)

Alle gelovigen moeten goed in de oren knopen dat ze niets meer zijn dan ieder ander. Hoe kan je dat beter duidelijk maken door humor en/of een beetje bashen? Of is dat typisch Nederlands?

Wat ik altijd zo vreemd vind is het gebrek aan relativeringsvermogen. Zij hebben het ontegenzeggelijk bij het rechte eind. Die miljarden anderen zitten allemaal fout.
Het idee van 1 god als een meer universeel gebeuren die door verschillende stromingen op hun eigen manier wordt aanbeden spreekt gek genoeg atheïsten meer aan dan gelovigen.

(leen)
13-02-13, 21:17
Tis ook een soort van hobby. Mijn vader was een eh goedgehumeurde papenbasher, dat mag ik bij tijd en wijle graag voortzetten :hihi:

(als een Verkadekoekje niet smaakte was het van 'oh ja, dat zijn ook katholieken'. Dat spreek je dan met een nadrukkelijke -th- uit)

Tjee dat was me nou nog niet opgevallen :)

Moi komt uit een non-reli nest, ik mag dus alles bashen wat er te bashen valt, lucky basterd i am :hihi:

knots71karel
13-02-13, 21:51
Je wint je wel heel erg op over een paus, terwijl je constant roept dat religie meer stuk maakt. Je reacties in dit topic geven mij het vermoeden dat je kennelijk in je hart nog gevoel hebt voor de RK en in het verlengde daarvan de paus. Je verdediging voor deze paus is op geen enkele manier te vergelijken met je reacties op dit forum over bijv.moslims.Wat een onzin ,ik heb niks met het R.K , maar vind het onnodig om de spot met en geloof te drijven.Als je in het verleden kijkt dan zie je dat ik ook de ISLAM verdedig tegen spotterij.En ik heb ook een hekel aan onwaarheden , deze Paus kon het ook niet helpen ,wat er voor hem door zijn ,,brave priesters '' is uitgevreten met jonge kinderen, Even min dat hij GEDWONGEN bij de HITLER JUGEND moest ,als je het niet deed was je DIENSTWEIGERAAR!Met alle gevolgen van dien , strafkamp enz enz maar ook heb ik in het andere topic gezegd dat hij nu niet bepaald een ''goede keus '' is geweest deze man (Paus) was al op leeftijd.En dat jullie met je bek vol tanden stan , is gewoon en feit , het heeft geen pas om in een forum HAAT te zaaien want dat is hoe je het ook bekijkt !de intense haat spat er van af .En een ding kan je van deze ex Paus niet zeggen ,hij zocht wel toe nadering tot ander geloven m,n ook de ISLAM.En voor de rest heb ik gewoon weer gelijk ,kijk maar naar jullie '' als door de wespen gestoken idiote reactie,s'' allemaal omdat het weer om een GELOOF draaid .GELOOF dat meer kapot heeft gemaakt en nog steeds kapot maakt dan je lief is.En geef me nu maar weer eens ongelijk ,ik heb slechts gereageerd op een SMEERIGE KOP VAN EEN TOPIC, die bepaald niet past bij zgn Goede Moslims .Want zo is het toevallig ook nog eens een keer.Verder wordt ik op alle mogelijke manieren tegen gewerkt want de WAARHEID die mag je hier niet zeggen , dan krijg je acuut een ban of het word je nagenoeg onmogelijk gemaakt ,iets te plaatsen.Dan staat er dit: de volgende pagina kan niet weergegeven worden, neem kontakt op met de WEBMASTER, en als je dat probeerd ,dan krijg je de herhaling van :de volgende pagina kan niet weergegeven worden etc etcDag , genoeg stof om weer ff goed na te denken ,voordat je iemand onnodig beschuldigd.Groet alias fisherman , ijsbergbeer, janus kanus enz enz

Magister
13-02-13, 22:05
Je wint je wel heel erg op over een paus, terwijl je constant roept dat religie meer stuk maakt. Je reacties in dit topic geven mij het vermoeden dat je kennelijk in je hart nog gevoel hebt voor de RK en in het verlengde daarvan de paus. Je verdediging voor deze paus is op geen enkele manier te vergelijken met je reacties op dit forum over bijv.moslims.

Nou, verdacht hoor!

Magister
13-02-13, 22:08
Ja die reflexen zitten er bij ex-christenen nog altijd goed in. Bij Firefox gaat dat ook zo. Af en toe zegt ie dat ie niet gelooft, maar hij staat altijd op de refo-barricades :hihi:

Er zijn hier nog wel veel meer reflexen te zien...

knots71karel
13-02-13, 23:48
Je trapt open deuren in vermengt met wat onzinnige praat en sluit dan met je geliefde zinnetje af. Ik zou je eerlijk bekennen, het geeft nooit stof tot nadenken.
Je maakt jezelf belachelijk met je afsluitzinnetje.

Waarom gebruik je vette en hoofdletters? Ik krijg er zo'n idee van dat je eigenlijk het liefst zou gaan schreeuwen en dat met je vette lettertjes duidelijk wenst te maken.

Of je nu 74 bent of 34, inhoudelijk maakt dat niets uit.

Om je ff uit je droom te helpen , over mijn manier van typen,ik moet soms zo idioot snel zien te typen (anders dan is het verwijderd ) afgezien daarvan ik gebruik medicijnen en heb 3 verschillende brillen nodig !
Als ik iets langer hier ben moet ik een andere op zetten ,ook vergis ik me wel eens ind e hoofdletters en laat ze dan maar staan (voordat het GEWIST IS !.
sOMS formuleer ik de antwoorden van te voren voordat ik inlog ,en dat gaatbeter want dan knipen plak ,ik maar als ik zoals nu meteen antwoord dan maak ik nog wel eens fouten ,voorheen haalde ik die weg maar dat kan niet meer ( dan krijg ik het volgende te zien: DEZE pagina kan niet meer worden weergegeven neem kontakt op met de web master .
Dag probeer dan maar eens goed foutloos een antwoord te geven ! daar heb jij als be voorrechte geenlast van ,jullie mogen schelden spotten enz enz ,maar o wwe als er kommentaar komt dan is de HEL en de WERELD te klein voor woorden hypocriet zooitje !

mark61
13-02-13, 23:53
Tjee dat was me nou nog niet opgevallen :)

Moi komt uit een non-reli nest, ik mag dus alles bashen wat er te bashen valt, lucky basterd i am :hihi:

Mijn moeder was katholiek opgevoed, dus ik mocht ook alles :ego:

knots71karel
14-02-13, 00:12
Zal idd zo wezen, eenmaal opgevoed met religie kom je er nooit meer helemaal los van,
Altijd maar die bel in het achterhoofd of de beslissing wel juist was :hihi:

Nou ik heb geen last van die zgn BEL in m,n achterhoofd , want als ex Katholiek heb ik niets te vrezen.
Daar zullen Moslims niet veel last van hebben , want als je uit de ISLAM treed dan ben je een verdoemde en kan je zelfs gedood worden (gelukkig is de tijd nu wel veranderd maar toch) ik ken niet eenMOSLIM die uitgetreden is !
Wederom stof om eens goed na te denken, al vorens je weer met je bezwerende vingertje gaat wijzen.
:stout:

knots71karel
14-02-13, 00:20
Je trapt open deuren in vermengt met wat onzinnige praat en sluit dan met je geliefde zinnetje af. Ik zou je eerlijk bekennen, het geeft nooit stof tot nadenken.
Je maakt jezelf belachelijk met je afsluitzinnetje.

Waarom gebruik je vette en hoofdletters? Ik krijg er zo'n idee van dat je eigenlijk het liefst zou gaan schreeuwen en dat met je vette lettertjes duidelijk wenst te maken.

Of je nu 74 bent of 34, inhoudelijk maakt dat niets uit.

Vind je niet dat jij , je zelf belachelijk maakt , je kunt gewoon niet tegen de klare waarheid op .eigenlijkzielig want voor de rest ben je slim genoeg , ik heb al de reden gegeven van mijn schrifwijze ,en ik wind nergens doekjes om, mogelijk is het door mijn zeemans verleden , herinner je nog mijn spreuk vroeger onder mijn avatar?
Altijd recht door zee , en dat veranderd niet !
Wederom stof tot na denken !
En nadenken dat betwijfel ik of je dat ooit doet , ja antwoord uit frustratie .

super ick
14-02-13, 07:51
Vind je niet dat jij , je zelf belachelijk maakt , je kunt gewoon niet tegen de klare waarheid op .eigenlijkzielig want voor de rest ben je slim genoeg , ik heb al de reden gegeven van mijn schrifwijze ,en ik wind nergens doekjes om, mogelijk is het door mijn zeemans verleden , herinner je nog mijn spreuk vroeger onder mijn avatar?
Altijd recht door zee , en dat veranderd niet !
Wederom stof tot na denken !
En nadenken dat betwijfel ik of je dat ooit doet , ja antwoord uit frustratie .

En? Hoe is het met de hond?

Karin.N
14-02-13, 07:56
Nou, verdacht hoor!

Goh, waarom toch steeds oude prikkers die onder een nieuw naampje weer opduiken

Fulanadetal
14-02-13, 08:04
Had hij het ook over "die schijnheilige Jezuietenkop" voor sommige CDA-ers van de katholieke bloedgroep?
Ik kende een protestant die dat wel eens zei als een katholieke cda-er volgens hem iets achterbaks had gedaan.

Karin.N
14-02-13, 08:06
Als je in het verleden kijkt dan zie je dat ik ook de ISLAM verdedig tegen spotterij ,ik heb slechts gereageerd op een SMEERIGE KOP VAN EEN TOPIC, die bepaald niet past bij zgn Goede Moslims .Want zo is het toevallig ook nog eens een keer.Verder wordt ik op alle mogelijke manieren tegen gewerkt want de WAARHEID die mag je hier niet zeggen , dan krijg je acuut een ban of het word je nagenoeg onmogelijk gemaakt ,iets te plaatsen.


Ik zie je zelden de islam verdedigen, je bent er wel als de kippen bij om iets negatiefs te plaatsen.
Hoezo is deze kop door een moslim geplaatst? Geen idee of Soldim een moslim is (ik vermoed van niet) en ik moet eerlijk zeggen dat het mij niet interesseert of een prikker wel of geen moslim is. Maar het gemak waarmee jij soldim tot moslim verklaart vanwege een topictitel vind ik veelzeggend.

Heb je je ooit wel eens verdiept in deze paus en het kindermisbruik binnen de RK. Zoals je hopelijk weet is er jarenlang een enorme doofpotcultuur geweest. Wanneer deze paus daar aan heeft meegewerkt, kan ik dat nu niet bepaald netjes vinden. En de kans is best wel groot dat deze paus meer had kunnen doen als ie heeft gedaan. En dan valt ie wat mij betreft onder de noemer kindermisbruiker.

Fulanadetal
14-02-13, 08:16
Maar nu het roch over Ratten gaat. Dit is mooi. Ik pink een traantje weg hoor.

One Rat Short 2006 HDTVRip 720p - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=Oa0JZjfLlR0)

Karin.N
14-02-13, 08:36
Ratten zijn lief. Ik had vroeger een rat en die ging altijd op mijn schouder mee, tot grote schrik van de docenten :hihi: Of liep je in de stad met rat op je schouder. Ze zat ook altijd bij het open raam, kwam als je riep, ik mis dr nog steeds.

Soldim
14-02-13, 09:23
Hoezo is deze kop door een moslim geplaatst? Geen idee of Soldim een moslim is (ik vermoed van niet)


Oi, ik had zijn stukkies niet gelezen (coherent is iets anders) -- maar ik kan je verzekeren dat ik een derde generatie atheist ben ;)

knuppeltje
14-02-13, 09:27
Oi, ik had zijn stukkies niet gelezen (coherent is iets anders) -- maar ik kan je verzekeren dat ik een derde generatie atheist ben ;)

Gij zult branden in den eeuwige vuur.

Soldim
14-02-13, 09:43
Gij zult branden in den eeuwige vuur.

Daar kom ik dan in ieder geval familie tegen :hihi:

knuppeltje
14-02-13, 09:54
Daar kom ik dan in ieder geval familie tegen :hihi:

Kaartje, biertje, familie en vrienden om zich heen, en de open haard aan. Wat wil een mens nog meer?

Magister
14-02-13, 13:12
Goh, waarom toch steeds oude prikkers die onder een nieuw naampje weer opduiken

Katholieken, 'oude prikkers', je bent wel erg wantrouwend vandaag.

knots71karel
14-02-13, 13:13
Ik zie je zelden de islam verdedigen, je bent er wel als de kippen bij om iets negatiefs te plaatsen.
Hoezo is deze kop door een moslim geplaatst? Geen idee of Soldim een moslim is (ik vermoed van niet) en ik moet eerlijk zeggen dat het mij niet interesseert of een prikker wel of geen moslim is. Maar het gemak waarmee jij soldim tot moslim verklaart vanwege een topictitel vind ik veelzeggend.


Heb je je ooit wel eens verdiept in deze paus en het kindermisbruik binnen de RK. Zoals je hopelijk weet is er jarenlang een enorme doofpotcultuur geweest. Wanneer deze paus daar aan heeft meegewerkt, kan ik dat nu niet bepaald netjes vinden. En de kans is best wel groot dat deze paus meer had kunnen doen als ie heeft gedaan. En dan valt ie wat mij betreft onder de noemer kindermisbruiker.

Sorry hoor , was ff vergeten dat het overgrote deel hier op enkele uitzonderingen na natuurlijk GEEN MOSLIMS zijn.
maar zo gauw je ook maar ietst plaatst wat niet met hun zienswijze strookt dan ben je anti MOSLIM!
Ik daag jou uit (en niet vervalsen door te knippen) dus het hele topic plaatsen waar ik negatief op de MOSLIMS reageer ! zonder een gegronde reden !!
En jou aantijgeningen tegen deze PAUS kloppen niet , het enige wat je kan zeggen is dat hij wel wat meer had kunnendoen , verdiep je dan weerst f in het onderwerp waarom treed hij af?? mogelijk juist omdat hij niks meer kan ,maar dat komt in jou intens verziekte brein absoluut niet op.
Afgezien daarvan is de R.K een van de weinige KERKEN die de SMEERLAPPERIJ ERKENT .
eN verder wordt dit topic op de overbekende wijze al spottend en totaal niks met het onderwerp te maken wijze in en ander dispuut geleid >
Want zo is het toevallig ook nog ens een keer.
Enals je de kleine moeite nam om op het andere topic te kijken over dit onderwerp, dan vallen mogelijk de schellen die nu voor je ogen zitten af.
Dag en veel leesplezier >

knots71karel
14-02-13, 13:22
Vraag me af wat de ''ratten filmpjes met het onder werp te maken hebben het zoveelste bewijs hoe diep zielig hier wordt gereageerd , zoals ik al zei op de overbekende manier wordt elk topic dat ook maar iets te nadele van een bepaald groepje zegt of over de Islam,gezamelijk in de DOOFPOT GEMOFFELD .
Daar moet je bij mij niet mee aan komen want helaas het puntje van mijn pen is iets scherper ,
HET IS EEN VAN DE REDENEN WAAROM IK HIER POST ,OM DE LEUGENS EN KWAAD SPREKERIJ TEGEN TE GAAN.
zO EEN nu MOETik STOPPEN chemo werkt vandaag snellter dan ik dacht.

Karin.N
14-02-13, 13:46
Sorry hoor , was ff vergeten dat het overgrote deel hier op enkele uitzonderingen na natuurlijk GEEN MOSLIMS zijn.
maar zo gauw je ook maar ietst plaatst wat niet met hun zienswijze strookt dan ben je anti MOSLIM!
Ik daag jou uit (en niet vervalsen door te knippen) dus het hele topic plaatsen waar ik negatief op de MOSLIMS reageer ! zonder een gegronde reden !!
En jou aantijgeningen tegen deze PAUS kloppen niet , het enige wat je kan zeggen is dat hij wel wat meer had kunnendoen , verdiep je dan weerst f in het onderwerp waarom treed hij af?? mogelijk juist omdat hij niks meer kan ,maar dat komt in jou intens verziekte brein absoluut niet op.
Afgezien daarvan is de R.K een van de weinige KERKEN die de SMEERLAPPERIJ ERKENT .
eN verder wordt dit topic op de overbekende wijze al spottend en totaal niks met het onderwerp te maken wijze in en ander dispuut geleid >
Want zo is het toevallig ook nog ens een keer.
Enals je de kleine moeite nam om op het andere topic te kijken over dit onderwerp, dan vallen mogelijk de schellen die nu voor je ogen zitten af.
Dag en veel leesplezier >

Het gaat er gewoon om dat je er standaard van uit bent gegaan dat de topicstarter een moslim is. Je leest een titel die je niet aanstaat en hup, etiket moslim heb je alweer geplakt. Onlangs nog in het topic over de besnijdenis van meisjes plakte je ook meteen weer het woord moslimman. Dat je zelf niet in wil zien dat je bevooroordeeld bent, prima, maar ga anderen dan niet va alles verwijten.

Dank je wel voor je respect over mijn intens verziekte brein. Het geeft al wel aan waar jij staat in de samenleving.

De paus mag dan NU aftreden omgezondsheidsredenen, maar ik mag aannemen dat de betreffende man voldoende functioneerde toen hij het ambt aanvaardde. Plus dat hij de afgelopen jaren ook voldoende heeft kunnen functioneren. Blijft de vraag dus wel staan, waar hij niet veel eerder heeft ingegrepen in het talloze kindermisbruik van de afgelopen tientallen jaren.Waarbij ik je ook nog wil wijzen op het feit dat aldie tientallen jaren lang de RK niets maar dan ook niets heeft gedaan om eea te stoppen. En waarom is er nu dan wel de erkenning van de RK van deze trieste misdaden? Omdat men er niet langer meer onderuit kon lijkt mij het meest voor de hand liggen!

Karin.N
14-02-13, 13:58
Katholieken, 'oude prikkers', je bent wel erg wantrouwend vandaag.

Nieuwe nick, bekende schrijfstijl..........................

Fulanadetal
14-02-13, 14:21
Ratten zijn lief. Ik had vroeger een rat en die ging altijd op mijn schouder mee, tot grote schrik van de docenten :hihi: Of liep je in de stad met rat op je schouder. Ze zat ook altijd bij het open raam, kwam als je riep, ik mis dr nog steeds.

Ik kan me voorstellen dat je haar mist. Wel eens aan een/enkele nieuwe gedacht? Of geen tijd voor goede verzorging?

Karin.N
14-02-13, 16:07
Ik kan me voorstellen dat je haar mist. Wel eens aan een/enkele nieuwe gedacht? Of geen tijd voor goede verzorging?

Ik ben met een nieuw project begonnen en dat vergt voorlopig veel tijd. Cursussen volgen, bedrijf opzetten enz. Maar tis wel de hele dag met dieren werken, dus wellicht dat er hier en daar een ratje van anderen tussen zit.

Fulanadetal
14-02-13, 16:09
Dat klinkt als een top-project, hele dag met dieren! Succes!

Karin.N
14-02-13, 16:20
Dat klinkt als een top-project, hele dag met dieren! Succes!

Tis super, net naar het bos geweest met een roedel honden en er nog voor betaald worden ook. :blij:

Fulanadetal
14-02-13, 16:23
Honden uitlaat-service? Gaaf!

super ick
14-02-13, 16:49
Honden uitlaat-service?

Nee drijfjacht. :hihi:

Fulanadetal
14-02-13, 16:50
Nou ja, met een nep-vos ook wel leuk.

Eke
14-02-13, 17:26
Dat natrappen vind ik bikkelhard,weet je. Hij gaat toch uit zichzelf weg ?

En het is ook nog eens een hoogbejaarde uit een gouden kooi.

Geweldig dat ie eruit stapt ! Uit zichzelf.

Magister
14-02-13, 17:29
Nieuwe nick, bekende schrijfstijl..........................

Je had die stijl gemist, geef het maar toe...

Magister
14-02-13, 17:33
Kritiek hebben is 1 ding, maar om iemand af te fakkelen vind ik gewoon onbeschoft.Een dat zie ik best wel veel gebeuren bij deze man.


Is ie dan slachtoffer ? Het is ijzersterk dat ie kapt.

Heeft ie destijds het kindermisbruik weggemoffeld..Hij geloofde destijds...geheel in de tijdgeest dat een thertapie

Sommige methodes worden in sommige kringen nu eenmaal graag toegepast.

Eke
14-02-13, 17:43
Sorry, magister.


Het lukt me niet om snel te reageren .mini-tablet. Een schatje. Maar niet geschikt voor hier (forum) floept steeds weg

Magister
14-02-13, 17:47
Sorry, magister.


Het lukt me niet om snel te reageren .mini-tablet. Een schatje. Maar niet geschikt voor hier (forum) floept steeds weg


Ik vind ze ook maar helemaal niks, die tablets.

Karin.N
14-02-13, 19:34
Honden uitlaat-service? Gaaf!

Echt super. Daarnaast hondenopvang, dierenverzorging aan huis, puppycursussen ed. Ben nu bezig om een website in elkaar te knutselen. Dat laatste valt niet mee wanneer je een absolute digibeet bent.

Mijn huisdier | Alles over en voor je huisdier (http://www.mijnhuisdier.net)

knots71karel
15-02-13, 00:13
Echt super. Daarnaast hondenopvang, dierenverzorging aan huis, puppycursussen ed. Ben nu bezig om een website in elkaar te knutselen. Dat laatste valt niet mee wanneer je een absolute digibeet bent.

Mijn huisdier | Alles over en voor je huisdier (http://www.mijnhuisdier.net)

Natuurlijk was het geen MOSLIM die dit topic startte, en de vele athesie betuigingen , werden ook gedaan door Niet MOSLIMS.
Je verwijten slaan als een tang op en varken , deze PAUS kon onmogelijk meteen al maat regelen nemen (zeg jij maar eens welke ? eerst moet je dergelijke ernstige beschuldigingen kontroleren, feiten en gegevens .enz enz.
Maar daar gaat het allemaal niet om het enige wat hier telt is zoveel mogelijk een bepaald GELOOFen Persoon zo zwart mogelijk maken.
En die kans wordt maar al te graag benut.!! de onnodge zgn grappen en grollen ,verdraaingen enz enz
Of de steller nu MOSLIM is doet niet ter zake persoontjes zoals jij happen maar al te graag in de voorgehouden koek.
Ondertussen vergetend wat een onheil de ISLAM over de wereld heeft gebracht ,maardat wordt op alle manieren ontkent of met de manter der liefde bedekt
Deze PAUS deelde zijn bed niet met minderjarigen (althans daar zijn geen bewijzen voor ) maar jij en je gelijkdenkenden willen het maar al te graag uitbuiten,
Daarbij vergetend dat de Profeet Mohammed zich wel onledig hield met een minderjarige (maardat wordt in alle toonhoogten ontkent !.
Ook de minderjarige kinderen zowel jongentjes als meisjes die door de wellustige MOSLIM Sulthans misbruikt werden hoor je geen mens over. ( bewijzen genoeg overigens )
Maar waar het mij om gaat is de misselijke manier in dit TOPIC en de kinderachtige manier hoe iemand die zich niet verweren kan ( de paus) WORDT BELACHELIJK GEMAAKT
het topic is nu al in het stadium dieren opvang beland ,je weet donders goed de reden ! n.l zo gauw mogelijk en andere wending aan de Waarheid GEVEN ,EN DAT GAAT AL JAREN ZO.
OPVALLEND IS DAT ER NU BIJNA GEEN TOPIC,S MEER OVERDE jODEN lopen , gek he? nee helemaal niet als je beseft wat een zooitje het is in het MO waar de MOSLIMS elkaar dagelijks onderling van het leven beroven duizenden mensen zijn op de vlucht en het gaat door nu weer in BAHREIN!!! vliegen ze elkaar in de haren.
DAN KUN JE MOEILIJK LOPEN ZEUREN DAT DE EN OF ANDERE jood EEN VIJGENBOOM HEEFT OMGEZAAGD VAN EEN pALESTIJN ( letters moeten omgekeerd zijn )maar ik moet dit razend snel typen anders krijg weer het bekende ;; deze site is niet bereikbaar te zien) en mijn buurman nasst me wel !!hhahahha
Veeg eerst maar eens de stront van je eigen straatje schoon , aleer je valt over de prul een ander
.
.
En ik geef net zo goed kommentaar als MOSLIMS oneerlijk worden behandeld ,maar daar moet je in dit kliekje niet me aan komen ,want alles wordt simpel ontkent ,en als je te veel de waarheid zegt dan wordt je automatisch in de BAN *)gedaan gek dat het altijd niet MOSLIMS zijn ,in deloop der jaren zijn dat er al tientallen, of je wortd zo gepest dat je niks kunt plaatse zoals bij mij nu het geval is.
En dat dit evr wel overkomt ? Tsja elk net heeft wel ens een maasje dat open staat .
OOk kan ik zo een andere nick krijgen geen enkel punt ( mensen genoeg die me willen helpen )maar ik kom gewoon er voor uit WIE IK BEN en dat ik me niet bij dit SCHOFTERIGE gedrag zonder meer neer leg.
Ga dat maar na ,maar dat doe je niet van uit jouw veilige en beschermde positie.
Zo in afwachting van je kinderachtige kommentaar .(als dit niet verwijderd wordt ,want de WAARHEID die mag net zoals in veel Islamitische landen echt niet gezegd worden.
En bewijs maar dat dit niet zo is.
.
*) TIENTALLEN MENSEN ZIJN ZONDER REDEN IN DE BAN GEDAAN .ZONDER OOK MAAR EEN KANS OM ZICH TE VERWEREN.
Stof genoeg om weer over na te denken maar dat doe je niet ,want hoe dan ook het is altijd de schuld van een ander
Groet , en sorry neem de typ foutjes maar voor lief .

mark61
15-02-13, 02:53
Je begint pb nu toch wel ernstig te vervuilen.

Soldim
15-02-13, 06:40
Dat natrappen vind ik bikkelhard,weet je. Hij gaat toch uit zichzelf weg ?


Gezien zijn opmerkingen over condooms, homos wat wat dies meer zij alsmede het gebrek aan actie dat hij heeft ondernomen met betrekking op de pedo priesters vind ik de negatieve commentaren nog zeer beleefd.

Iemand die er een zooitje van maakt sparen omdat hij oud en dus zielig is vind ik belachelijk.

Fulanadetal
15-02-13, 07:36
Echt super. Daarnaast hondenopvang, dierenverzorging aan huis, puppycursussen ed. Ben nu bezig om een website in elkaar te knutselen. Dat laatste valt niet mee wanneer je een absolute digibeet bent.

Mijn huisdier | Alles over en voor je huisdier (http://www.mijnhuisdier.net)

Als ik probeer te kijken krijg ik "fout bij het maken van databaseconnectie". Kan aan mijn computer liggen natuurlijk, maar dat je het weet. Ik ben nu wel benieuwd geworden!

Ik neem aan dat je dus ook bij mensen langs kunt om het konijn of de kippen of ratten of katten te verzorgen bij afwezigheid. Echt hartstikke leuk.

Kijk, dat is toch fijn. Paus treedt af, wordt wat onhandig (en onwetend want ratten zijn Geweldig) uitgescholden voor Rat, en dan kan je dit met ons delen. Forums wegen zijn ondoogrondelijk.

702-386-5397
15-02-13, 11:58
Ratzinger saw the Williamson humiliation as the ”last straw.” He was going to open the Vatican Archives. In the process, the version of the holocaust that is taught would have come to an end.



Intel Dump, Wednesday February 13, 2012 – Updated | Veterans Today (http://www.veteranstoday.com/2013/02/13/intel-dump-wednesday-february-13-2012/)

Fulanadetal
15-02-13, 12:30
Hij doet het Karin!!! Gefeliciteerd. Leve de Paus zonder wie deze link hier nooit had gestaan!
Als je gaat uitbreiden naar ratten en paarden dan wil ik meedoen!

Eke
15-02-13, 14:02
Gezien zijn opmerkingen over condooms, homos wat wat dies meer zij alsmede het gebrek aan actie dat hij heeft ondernomen met betrekking op de pedo priesters vind ik de negatieve commentaren nog zeer beleefd.

Iemand die er een zooitje van maakt sparen omdat hij oud en dus zielig is vind ik belachelijk.

Hoge bomen vangen veel wind, Soldim. Normale kritiek vind ik gezond.

Terug naar Ratzinger. Die man is neergezet door de machthebbers binnen het Vaticaan als paus en men wist dat hij een conservatief mens was en een introvert ,erudiet figuur.

Volgens mij heeft niemand van de machtige Curie (die organen van de Heilige Stoel) Ratzinger als paus gekozen omdat dat zo fijn zou zijn voor de mens Ratzinger..om hem een kroontje op z'n loopbaan aan te bieden.....Er is ook geen open sollicitatieprocedure geweest




M.i. zou de kritische diskussie moeten gaan over het gehele verschijnsel Vaticaan, inclusief de rol die een eventuele papa of mama (paus) daarin zou kunnen spelen anno 2013 .e.v...

'Macht en religie' ...dat geeft veel te vaak uitglijders. Dus geen hoofd meer van een wereldreligie instellen ? Ik weet het nog niet.

Je hoeft geen Opperhoofd te hebben om toch samen te kunnen werken indien nodig.

Marsipulami
15-02-13, 14:39
'Macht en religie' ...dat geeft veel te vaak uitglijders.

En wat met macht zonder religie ?

Atheist/Communist Murders through the 17th-20th Centuries - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=nhCyDG1CsDI)

Eke
15-02-13, 14:55
En wat met macht zonder religie ?



Macht uitoefenen is mensenwerk, Mars. Religie kan helpen, hoeft niet. Helaas.

Zolang een ander jou de macht geeft uit vertrouwen in jouw kunnen lijkt het me wel okay mits jullie beiden geestelijk normaal zijn. Enne ..niet in een 'machtsrelatie' al zitten. Zoals bv. kind-volwassene.

Wat vind jij ?


LATER TOEGEVOEGD : Wat vind jij de meerwaarde van Het Vaticaan, als mondiaal instituut ? Ik ben benieuwd naar jouw visie.

702-386-5397
15-02-13, 15:30
Macht uitoefenen is mensenwerk, Mars. Religie kan helpen, hoeft niet. Helaas.

Zolang een ander jou de macht geeft uit vertrouwen in jouw kunnen lijkt het me wel okay mits jullie beiden geestelijk normaal zijn. Enne ..niet in een 'machtsrelatie' al zitten. Zoals bv. kind-volwassene.

Wat vind jij ?

Nu is het weer mensenwerk, jullie atheïsten zijn echt verrot van binnen :haha:

De grootste beulen in de geschiedenis van de mensheid waren atheïsten maar het zijn alleen achterlijke atheïsten die dat niet weten.

Soldim
15-02-13, 15:57
Nu is het weer mensenwerk, jullie atheïsten zijn echt verrot van binnen :haha:

De grootste beulen in de geschiedenis van de mensheid waren atheïsten maar het zijn alleen achterlijke atheïsten die dat niet weten.

Persoonlijk voel ik geen enkele binding of verwantshap met andere atheisten ... die 'grootste beulen' geloofden niet in de Hindoe god Ganesha. Heb jij binding met allen die ook niet in Ganesha geloven?

Eke
15-02-13, 16:10
Nu is het weer mensenwerk, jullie atheïsten zijn echt verrot van binnen :haha:

De grootste beulen in de geschiedenis van de mensheid waren atheïsten maar het zijn alleen achterlijke atheïsten die dat niet weten.

Ik ben geen atheist, 702. Wat er toe doet bij machtsuitoefening is het laatste deel van jouw vraag : is diegene verrot van binnen ?

Kijk alleen even naar bv. uitzending gemist van de reeks "De Gouden Eeuw".

DANKZIJ de Inquisitie,de beeldenstorm,de talrijke verscholen kerkjes, heksenverbranding e.d. hebben we besloten om godsdienst te scheiden van wereldlijke macht. En kunnen alle religies hier redelijk veilig een plekje vinden.

http://tvblik.nl/de-gouden-eeuw/veel-geloven-op-een-kussen

En relax,man, ook ideologieen+macht en macht die te lang wordt uitgeoefend laten tirannieke /bloeddorstige kanten van de mens zien.

Over 'achterlijke atheisten'. Waarom zou een atheist geen hart van goud kunnen hebben ?

super ick
15-02-13, 17:14
We hebben het al eens eerder uitgeplozen.

Het gaat erom hoe het systeem in de praktijk ten uitvoer wordt gebracht. Als het systeem, in dit voorbeeld een geloof maar het kan ook marxisme of communisme zijn, als alomvattend wordt gezien en iedereen blind moet volgen dan moeten de alarmbellen gaan rinkelen. Volgers worden dan intolerant t.o.v. andersdenkenden. Dat zie je in sommige moslimlanden, dat zag je in Europa met het christendom en in Rusland met het communisme.

Geloof kan wel een rol spelen maar moet ten alle tijden ondergeschikt zijn aan vrije pers, mensenrechten, vrijheid van meningsuiting. Dat laatste wordt al aan geknibbeld onder het mom van haatzaaien. Daar ligt nog een weg te gaan voor de ontvanger van de kritiek. Die moet leren de schouders op te halen.

702-386-5397
15-02-13, 17:30
Ik ben geen atheist, 702. Wat er toe doet bij machtsuitoefening is het laatste deel van jouw vraag : is diegene verrot van binnen ?

Kijk alleen even naar bv. uitzending gemist van de reeks "De Gouden Eeuw".

DANKZIJ de Inquisitie,de beeldenstorm,de talrijke verscholen kerkjes, heksenverbranding e.d. hebben we besloten om godsdienst te scheiden van wereldlijke macht. En kunnen alle religies hier redelijk veilig een plekje vinden.

De Gouden Eeuw - Veel geloven op één kussen - 12-2-2013 - TVblik (http://tvblik.nl/de-gouden-eeuw/veel-geloven-op-een-kussen)

En relax,man, ook ideologieen+macht en macht die te lang wordt uitgeoefend laten tirannieke /bloeddorstige kanten van de mens zien.

Over 'achterlijke atheisten'. Waarom zou een atheist geen hart van goud kunnen hebben ?

Ik wil altijd graag weten met wat voor soort persoon ik te maken heb voordat ik een oneindige discussie met de persoon in kwestie voer dus voordat ik jouw vragen beantwoordt graag een antwoord op het volgende. Je zegt geen atheïst te zijn, hoe zou jij dan jezelf noemen en waar geloof je in?

Eke
15-02-13, 18:05
Geboren als kind van God.
Buiten-kerkelijk. Niet-dogmatisch.Heel open en liefdevol naar God.
Voor een open samenleving waarin het Geloof mensen inspireert om geestelijk te groeien. Met ruimte dus ook om als mens zelf op zoek te gaan naar De Waarheid......

En nou jij.

702-386-5397
15-02-13, 18:21
Geboren als kind van God.
Buiten-kerkelijk. Niet-dogmatisch.Heel open en liefdevol naar God.
Voor een open samenleving waarin het Geloof mensen inspireert om geestelijk te groeien. Met ruimte dus ook om als mens zelf op zoek te gaan naar De Waarheid......

En nou jij.

Mijn verhaal is simpel, ik ben gewoon een moslim.

Maar terug naar jou want ergens vind ik mensen net als jij interessant. Je zegt in God te geloven wat een mooi iets is maar tegelijkertijd noem je het 'buitenkerkelijk'. Wil dat dus zeggen dat je niks te maken wil hebben met het instituut 'kerk' of welke andere instituut ? Noem jij jezelf Christen bijvoorbeeld of erken je Jezus helemaal niet als profeet?

Karin.N
15-02-13, 18:26
Hij doet het Karin!!! Gefeliciteerd. Leve de Paus zonder wie deze link hier nooit had gestaan!
Als je gaat uitbreiden naar ratten en paarden dan wil ik meedoen!

Daar houd ik je aan!!!!

knots71karel
15-02-13, 19:47
Mijn verhaal is simpel, ik ben gewoon een moslim.

Maar terug naar jou want ergens vind ik mensen net als jij interessant. Je zegt in God te geloven wat een mooi iets is maar tegelijkertijd noem je het 'buitenkerkelijk'. Wil dat dus zeggen dat je niks te maken wil hebben met het instituut 'kerk' of welke andere instituut ? Noem jij jezelf Christen bijvoorbeeld of erken je Jezus helemaal niet als profeet?

Ze is ongeveer het zelfde als ik , gezien de ervaringen in mijn ruim 70 jarige leven ,durf ik nog steeds te stellen :Geloof maakt meer kapot dan de mens lief is !
De bewijzen daarvoor zijn te talrijk om op te noemen, kijk maar naar dit TOPIC , waarin het R.K geloof afgekraakt wordt , nou dezelfde dingen zijn ook gebeurt door mensen die in de ISLAM geloven (google maar ff wat zich aan de Turkse hoven afspeelde , en nog de duizenden kindvrouwtjes die gedwongen worden te huwen met een man die ze zelf nooit uitgekozen zouden hebben ,( en dan zeg ik het nu nog netjes ).
Dat en gekozen Paus toevallig aan het hoofd staat van en van de grootse geloven ter wereld , is op zich een verschil met de ISLAM want die hebben geen 'opperhoofd'' .
Maar om de man de schuld te geven van alle SMEERLAPPERIJ,en die hebben plaatsgevonden ,gaat mij te ver .
De man was vrij conservatief en was al (OUD te OUD ) eigenlijk toen hij werdt gekozen.
Nu ff om op geloof terug te komen , de mensheid had voor de komst van de zich zelf benoemde profeten Christus en Mohammed, al vele geloven zelfs met de komst van Christus waren er al tientallen verschillende geloven, en al duizenden jaren lang!
Nog steeds proberen zich zelf benoemde (profeten ) een hun inziens nieuw geloof te lanceren en dat zal wel zo blijven ook.
En elke gelovige zweert bij hoog en laag dat zijnGELOOFuiteraard het enige echte is ! een bewiijs daar voor is nog nooit gebleken.
Zelf geloof ik in een BOVEN NATUURLIJK WEZEN = GOD of klopt dat ook soms niet?
Ik heb geen KERK ,MOSKEE of weet ik veel wat nodig om een goed mens te zijn , we kennen allemaal de voornaamste geboden !
En die gelden voor elk geloof ,en wie er dan nog een specifiek GELOOF voor nodig heeft ,moet dat zelf weten,
Maar er is geen enkele reden om anders denkenden of mensen die geen GELOOF hebben , als HONDEN te zien.
Zo jongen dat was het en ik eindig met :
Wederom stof genoeg om tot na denken te komen.

Eke
15-02-13, 20:17
Gewoon een moslim ? Een sjabloon ?Jouw geloof wordt door jou beleefd. Een geloof hoort bij een levende mens.Als jij verandert groeit je geloof met je mee. Toch ?

God noem ik niet buiten-kerkelijk. ------>Maar dat is natuurlijk wel zo !!!

Ik denk dat de beschrijving die ik al gegeven heb in de richting komt van wie ik ben geworden op religieus gebied tot vandaag aan toe.

702-386-5397
15-02-13, 20:19
Ze is ongeveer het zelfde als ik , gezien de ervaringen in mijn ruim 70 jarige leven ,durf ik nog steeds te stellen :Geloof maakt meer kapot dan de mens lief is !
De bewijzen daarvoor zijn te talrijk om op te noemen, kijk maar naar dit TOPIC , waarin het R.K geloof afgekraakt wordt , nou dezelfde dingen zijn ook gebeurt door mensen die in de ISLAM geloven (google maar ff wat zich aan de Turkse hoven afspeelde , en nog de duizenden kindvrouwtjes die gedwongen worden te huwen met een man die ze zelf nooit uitgekozen zouden hebben ,( en dan zeg ik het nu nog netjes ).
Dat en gekozen Paus toevallig aan het hoofd staat van en van de grootse geloven ter wereld , is op zich een verschil met de ISLAM want die hebben geen 'opperhoofd'' .
Maar om de man de schuld te geven van alle SMEERLAPPERIJ,en die hebben plaatsgevonden ,gaat mij te ver .
De man was vrij conservatief en was al (OUD te OUD ) eigenlijk toen hij werdt gekozen.
Nu ff om op geloof terug te komen , de mensheid had voor de komst van de zich zelf benoemde profeten Christus en Mohammed, al vele geloven zelfs met de komst van Christus waren er al tientallen verschillende geloven, en al duizenden jaren lang!
Nog steeds proberen zich zelf benoemde (profeten ) een hun inziens nieuw geloof te lanceren en dat zal wel zo blijven ook.
En elke gelovige zweert bij hoog en laag dat zijnGELOOFuiteraard het enige echte is ! een bewiijs daar voor is nog nooit gebleken.
Zelf geloof ik in een BOVEN NATUURLIJK WEZEN = GOD of klopt dat ook soms niet?
Ik heb geen KERK ,MOSKEE of weet ik veel wat nodig om een goed mens te zijn , we kennen allemaal de voornaamste geboden !
En die gelden voor elk geloof ,en wie er dan nog een specifiek GELOOF voor nodig heeft ,moet dat zelf weten,
Maar er is geen enkele reden om anders denkenden of mensen die geen GELOOF hebben , als HONDEN te zien.
Zo jongen dat was het en ik eindig met :
Wederom stof genoeg om tot na denken te komen.

Als u zegt ongeveer hetzelfde te zijn als het lid Eke bedoelt u dan dat u ook gelooft in een God maar uzelf alleen onthoudt van het labelen?

knots71karel
15-02-13, 20:31
Nu is het weer mensenwerk, jullie atheïsten zijn echt verrot van binnen :haha:

De grootste beulen in de geschiedenis van de mensheid waren atheïsten maar het zijn alleen achterlijke atheïsten die dat niet weten.

Op de eerste plaats ik ben geen ATHEIST , ik heb mijn eigen GELOOF net zo als EKE.
Noem er eens een paar Atheïsten ; ben echt benieuwd !
Dan noem ik er wel een paar de wel een GELOOF hadden/hebben en de grootse beulen waren lees : moordenaars.

702-386-5397
15-02-13, 20:33
Gewoon een moslim ? Een sjabloon ?Jouw geloof wordt door jou beleefd. Een geloof hoort bij een levende mens.Als jij verandert groeit je geloof met je mee. Toch ?

God noem ik niet buiten-kerkelijk. ------>Maar dat is natuurlijk wel zo !!!

Ik denk dat de beschrijving die ik al gegeven heb in de richting komt van wie ik ben geworden op religieus gebied tot vandaag aan toe.

Ik vind het geloven in een God zoals jij doet een mooi uitgangspunt, ik wil alleen van jou weten waarop jij dat geloof in een Schepper baseert. Geloof je bijvoorbeeld ook in de profeten van God en de geschriften waarin de boodschap tot het aanbidden van 1 God wordt verkondigd?

En om antwoord te geven op je vraag, de islam is reeds vervolmaakt. Ik zelf ben maar een nederige dienaar van Allah die toevallig in dit tijdperk is geboren waarin de islam de enige geaccepteerde godsdienst is. Als ik in de tijd van Isa alayhi assalaam zou leven dan was het voor mij ook duidelijk dat ik hem moest volgen. Ik geloof namelijk in alle profeten van Allah vanaf de eerste ,Adam alayhi assalaam tot en met Mohammed salla Allahou 3alayhi wa salam. Ik zelf verander dus niet maar de vorm van de godsdienst zelf wel over tijd omdat de wereld op haar beurt ook verandert.

knots71karel
15-02-13, 20:47
Ik geloof in een boven natuurlijk wezen (iets is er ) maar niet in een wezen dat zijn afgezant hier naar dit super nietige stofje (planeetje Aarde) in het heelal stuurde om een s aan hoogmoedwaanzin leidende diersoort (homo sapiens ) te vertellen welk GELOOF het enige echte is , want gelet op onze kennis zijn wij mensen pas baby,s die pas aan het begin staan van deze kennis , die ons ook nog eens noodlottig kan worden.
En dat heeft niks met labellen te maken gewoon nuchter nadenken en redeneren.

knots71karel
15-02-13, 20:49
Ik geloof in een boven natuurlijk wezen (iets is er ) maar niet in een wezen dat zijn afgezant hier naar dit super nietige stofje (planeetje Aarde) in het heelal stuurde om een aan hoogmoedwaanzin leidende diersoort (homo sapiens ) te vertellen welk GELOOF het enige echte is , want gelet op onze kennis zijn wij mensen pas baby,s die pas aan het begin staan van deze kennis , die ons ook nog eens noodlottig kan worden.
En dat heeft niks met labellen te maken gewoon nuchter nadenken en redeneren.

knots71karel
15-02-13, 21:18
Ik kan niets anders zeggen , dan dat ik het volkomen met jou eens ben.
Ook ben ik er van overtuigd dat geloof ,een door de ouders doorgeven relegie is.
Iemand die ergens in de omgeving van het Midden Ooosten geboren wordt ,maakt meer kans als Moslim opgevoed te worden dan iemand die in Zuid -Amerika woont ! deze zal meer kans maken om R .Katholiek opgevoed te worden.
En een Chinees kindje zal weer anders opgevoed worden.
Afgezien darvan zijn van elk GELOOF wel weer afscheidingen ( die al duizenden onnodige levens heeft gekost en nog kosten) dar sta je ook niet bij stil ! een paar honderd jaar geleden sloegen ze hier inNEDERLAND elkaar de harses in om het GELOOF.
Soenieten en Sjiieten kunne elkaar niet luchten of zien en zo kan ik nog wel ff doorgan.
Laat mij nou maar zijn zo als ik ben ....ongelovige HOND , die geen mens kwaad doet helpt waar hij kan en niemand tot last is , ieder een in zijn /haar waarde laat , maar wel gezellig KERST viert en ook Moslims feliciteerd met de Rammadan of ander belangrijke dagen enz enz.

Marsipulami
16-02-13, 01:13
Macht uitoefenen is mensenwerk, Mars. Religie kan helpen, hoeft niet. Helaas.

Zolang een ander jou de macht geeft uit vertrouwen in jouw kunnen lijkt het me wel okay mits jullie beiden geestelijk normaal zijn. Enne ..niet in een 'machtsrelatie' al zitten. Zoals bv. kind-volwassene.

Wat vind jij ?


LATER TOEGEVOEGD : Wat vind jij de meerwaarde van Het Vaticaan, als mondiaal instituut ? Ik ben benieuwd naar jouw visie.

- De katholieke kerk heeft wereldwijd 1 200 000 000 aanhangers.
- De katholieke kerk heeft tientallen / honderdtallen miljoenen leden op alle vijf continenten.
- De katholieke kerk is de belangrijkste en geografisch meest verspreide intermenselijke organisatiestructuur van de planeet, dewelke rassen, talen en kleuren in zichzelf kan verenigen.
- De katholieke kerk is de grootste mensenfamilie op aarde tot dewelke men in vrijheid kan toetreden en dewelke men ook in vrijheid kan verlaten.
- De katholieke religie staat voor samenwerking, geloof in God, solidariteit, spiritualiteit, hoop en zingeving wat een turbo-effect heeft m.b.t. streven naar vrede tussen mensen en volkeren.
- De katholieke religie staat voor samenwerking, geloof in God, solidariteit, spiritualiteit, hoop en zingeving wat een turbo-effect heeft m.b.t. etisch handelen op deze planeet.
- Het Vaticaan, de paus, de bijbel en de kerk is het beste wat de mensheid ooit is overkomen.


http://www.youtube.com/watch?v=I8JVWCPGaWM

http://www.youtube.com/watch?v=l3_J4wQIDEE

Karin.N
16-02-13, 07:18
-
- De katholieke kerk is de grootste mensenfamilie op aarde tot dewelke men in vrijheid kan toetreden en dewelke men ook in vrijheid kan verlaten.
- De katholieke religie staat voor samenwerking, geloof in God, solidariteit, spiritualiteit, hoop en zingeving wat een turbo-effect heeft m.b.t. streven naar vrede tussen mensen en volkeren.
- De katholieke religie staat voor samenwerking, geloof in God, solidariteit, spiritualiteit, hoop en zingeving wat een turbo-effect heeft m.b.t. etisch handelen op deze planeet.
- Het Vaticaan, de paus, de bijbel en de kerk is het beste wat de mensheid ooit is overkomen.





Jammer alleen dat deze mensenfamilie niet van meer smaken houdt.
Jammer dat zij de verbetering van de levensomstandigheden in 3e en 4e wereldlanden tegenwerkt door condoomgebruik te verbieden.
Jammer dat zij condooms verbiedt in de strijd tegen aids.
Jammer dat zij vooral gericht zijn op de bescherming van het ongeboren kind ipv zich vooral te richten op de bescherming van het geboren kind.
Jammer dat de RK zoveel slachtoffers heeft gemaakt onder kinderen (sexueel misbruik).
Jammer dat de bestuurlijke functies binnen de kerk bijna alleen open staan voor mannen.
Jammer dat zij homosexuelen verkettert.

en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Eke
16-02-13, 08:36
Ik vind het geloven in een God zoals jij doet een mooi uitgangspunt, ik wil alleen van jou weten waarop jij dat geloof in een Schepper baseert. Geloof je bijvoorbeeld ook in de profeten van God en de geschriften waarin de boodschap tot het aanbidden van 1 God wordt verkondigd?

En om antwoord te geven op je vraag, de islam is reeds vervolmaakt. Ik zelf ben maar een nederige dienaar van Allah die toevallig in dit tijdperk is geboren waarin de islam de enige geaccepteerde godsdienst is. Als ik in de tijd van Isa alayhi assalaam zou leven dan was het voor mij ook duidelijk dat ik hem moest volgen. Ik geloof namelijk in alle profeten van Allah vanaf de eerste ,Adam alayhi assalaam tot en met Mohammed salla Allahou 3alayhi wa salam. Ik zelf verander dus niet maar de vorm van de godsdienst zelf wel over tijd omdat de wereld op haar beurt ook verandert.

Een belangrijke vraag is : Kunnen woorden, neergeschreven door mensen, een stukje 'gestold God' zijn ?

Het draait om inspiratie .Je kunt je vervuld voelen bv. van een warm, blij gevoel. Of een visioen krijgen. (ik dus niet )Dat kun je koppelen aan jouw Godsbeeld. Of niet.


Jouw vraag : hoe ken ik God ? Tja, van 21 jaar christelijke opvoeding.

Na die tijd :Uit huis, uit de kerk..................................... Tot ik me weer open begon te stellen. M'n Godsbeeld is veranderd, in balans geraakt. Maar vraag me geen vaststaande feiten..Ik geef me over. Meer kan ik niet doen.

Voldoende antwoorden op jouw eerste vraag ? "om te kunnen diskussieeren over NVDD "? :)





PS De tijden veranderen en wij veranderen met hen....Kijk maar eens terug op je leven als je ouder bent, 702. :) Je bent toch geen versteende man ? Offe...vergis ik me.

Eke
16-02-13, 09:09
- De katholieke kerk heeft wereldwijd 1 200 000 000 aanhangers.
- De katholieke kerk heeft tientallen / honderdtallen miljoenen leden op alle vijf continenten.
- De katholieke kerk is de belangrijkste en geografisch meest verspreide intermenselijke organisatiestructuur van de planeet, dewelke rassen, talen en kleuren in zichzelf kan verenigen.
- De katholieke kerk is de grootste mensenfamilie op aarde tot dewelke men in vrijheid kan toetreden en dewelke men ook in vrijheid kan verlaten.
- De katholieke religie staat voor samenwerking, geloof in God, solidariteit, spiritualiteit, hoop en zingeving wat een turbo-effect heeft m.b.t. streven naar vrede tussen mensen en volkeren.
- De katholieke religie staat voor samenwerking, geloof in God, solidariteit, spiritualiteit, hoop en zingeving wat een turbo-effect heeft m.b.t. etisch handelen op deze planeet.
- Het Vaticaan, de paus, de bijbel en de kerk is het beste wat de mensheid ooit is overkomen.


]

Jij bent in hart en nieren Roomskatholiek,he, Mars :)


Wat een menselijke macht zet je daar neer. Realiseer je je dat ?


Ik mis in je opsomming de nederigheid ...katholieken zijn toch christenen ?

Het draait toch om het Goddelijke en juist de voorbeelden mbt levenskunst uit het N.T. ????

Maar...het is geen antwoord op m'n vraag over het i n s t i t u u t.Mss heb ik deze vraag fout geformuleerd.
Waarom moet je mondiaal leiding geven aan een Geloof dat bedoeld is voor de mensen zelf.?

Marsipulami
16-02-13, 10:19
Jammer alleen dat deze mensenfamilie niet van meer smaken houdt.
Jammer dat zij de verbetering van de levensomstandigheden in 3e en 4e wereldlanden tegenwerkt door condoomgebruik te verbieden.
Jammer dat zij condooms verbiedt in de strijd tegen aids.
Jammer dat zij vooral gericht zijn op de bescherming van het ongeboren kind ipv zich vooral te richten op de bescherming van het geboren kind.
Jammer dat de RK zoveel slachtoffers heeft gemaakt onder kinderen (sexueel misbruik).
Jammer dat de bestuurlijke functies binnen de kerk bijna alleen open staan voor mannen.
Jammer dat zij homosexuelen verkettert.

en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Ja hoor, gratis condooms uitdelen is dé oplossing voor alle denkbare problemen op de wereld. Ik zou zeggen begin eraan in je eigen straat. Ik gun je je overtuiging. :fplet:

Marsipulami
16-02-13, 10:26
Jij bent in hart en nieren Roomskatholiek,he, Mars :)


Wat een menselijke macht zet je daar neer. Realiseer je je dat ?


Ik mis in je opsomming de nederigheid ...katholieken zijn toch christenen ?

Het draait toch om het Goddelijke en juist de voorbeelden mbt levenskunst uit het N.T. ????

Maar...het is geen antwoord op m'n vraag over het i n s t i t u u t.Mss heb ik deze vraag fout geformuleerd.
Waarom moet je mondiaal leiding geven aan een Geloof dat bedoeld is voor de mensen zelf.?

Waar mensen samenwerken is er nood aan organisatie en structuren. Anders dan het zooitje ongeregeld van atheïsten en protestanten gaan de katholieken voor een gezamenlijk project.

knuppeltje
16-02-13, 11:43
Waar mensen samenwerken is er nood aan organisatie en structuren. Anders dan het zooitje ongeregeld van atheïsten en protestanten gaan de katholieken voor een gezamenlijk project.

Shit, is die beeldenstorm alweer zo lang geleden?

Karin.N
16-02-13, 14:15
Ja hoor, gratis condooms uitdelen is dé oplossing voor alle denkbare problemen op de wereld. Ik zou zeggen begin eraan in je eigen straat. Ik gun je je overtuiging. :fplet:

Beste Mars, ik stel niet dat dat de oplossing is voor alle problemen. Maar condooms standaard verbieden levert wel problemen op.

Karin.N
16-02-13, 14:16
Waar mensen samenwerken is er nood aan organisatie en structuren. Anders dan het zooitje ongeregeld van atheïsten en protestanten gaan de katholieken voor een gezamenlijk project.

Jammer dat die organisatie zo verschrikkelijk heeft aangemodderd bij het kindermisbruik op grote schaal door dienaren van de RK.

Jammer dat die organisatie bij voorbaat vrouwen en homo's uitsluit.

Marsipulami
16-02-13, 14:36
Jammer dat die organisatie zo verschrikkelijk heeft aangemodderd bij het kindermisbruik op grote schaal door dienaren van de RK.

Tja, het is erg modieus om de problematiek van sexueel misbruik in de schoenen van dooie paters te schuiven terwijl zich op datzelfde vlak actueel een humanitaire ramp aan het voltrekken is, doch zonder dat er nog personen bij betrokken zijn die met de kerk in verband gebracht kunnen worden.

Misschien kan je iets leren uit onderstaand citaatje van wikipedia:




"De Duitse onderzoekers Hans-Ludwig Kröber, Norbert Leygraf en Manfred Lütz verklaarden in februari 2010 dat celibataire mannen in Duitsland in de jaren 1995-2010[88] verhoudingsgewijs 36 keer minder vaak pedofiel misbruik plegen dan niet-celibataire mannen en dat het impliceren van een causaal verband tussen het celibaat en pedofilie wetenschappelijk gezien "onverantwoordelijk" is."

Seksueel misbruik binnen de rooms-katholieke Kerk - Wikipedia (http://nl.wikipedia.org/wiki/Seksueel_misbruik_binnen_de_rooms-katholieke_Kerk)



Laten we vooral de kerk en de paus de schuld van alles geven en als dat niet lukt de andere kant opkijken.



Jammer dat die organisatie bij voorbaat vrouwen en homo's uitsluit.

Ik weet niet waarover je het hebt. Ik kom nooit uitgesloten vrouwen tegen aan de kerkdeur. Meestal zitten er meer vrouwen dan mannen in de kerk. Wat homo's betreft, ik vermoed dat een significant deel van het pauselijke elitekorps homo is.

Nederlandertje
16-02-13, 17:36
Jammer alleen dat deze mensenfamilie niet van meer smaken houdt.
Jammer dat zij de verbetering van de levensomstandigheden in 3e en 4e wereldlanden tegenwerkt door condoomgebruik te verbieden.
Jammer dat zij condooms verbiedt in de strijd tegen aids.
Jammer dat zij vooral gericht zijn op de bescherming van het ongeboren kind ipv zich vooral te richten op de bescherming van het geboren kind.
Jammer dat de RK zoveel slachtoffers heeft gemaakt onder kinderen (sexueel misbruik).
Jammer dat de bestuurlijke functies binnen de kerk bijna alleen open staan voor mannen.
Jammer dat zij homosexuelen verkettert.

en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Islam verkettert homosexuelen ook en het jodendom ook.
Hoeveel vrouwen zijn er Imam?
En de RK heeft geen kinderen misbruikt. Bepaalde mensen binnen de kerk hebben kinderen misbruikt. Als jij zo gaat denken kan je ook zeggen alle nederlanders misbruiken kinderen omdat een aantal mannen kinderen misbruikt hebben. Of Islam is terroristisch omdat een paar gekken tussen lopen die terroristische aanslagen hebben gepleegd. Maar dat zijn dingen die gewoon niet waar zijn. In elke land, geloof en ras heb je een aantal gekken rondlopen.

knots71karel
17-02-13, 00:11
Islam verkettert homosexuelen ook en het jodendom ook.
Hoeveel vrouwen zijn er Imam?
En de RK heeft geen kinderen misbruikt. Bepaalde mensen binnen de kerk hebben kinderen misbruikt. Als jij zo gaat denken kan je ook zeggen alle nederlanders misbruiken kinderen omdat een aantal mannen kinderen misbruikt hebben. Of Islam is terroristisch omdat een paar gekken tussen lopen die terroristische aanslagen hebben gepleegd. Maar dat zijn dingen die gewoon niet waar zijn. In elke land, geloof en ras heb je een aantal gekken rondlopen.

Verwacht je op deze logica een zinnig antwoord van KARIN ?
Dat denk ik niet want uiteraard komt zoiets niet in de ISLAMvoor ,daar zijn geen Homo,s en kinderverkrachters , nou ja die duizenden meisjes onder de 15 jaar die verkracht worden tijdens de '' huwlijks nacht'' mag je niet mee tellen ze zijn immers GEHUWD !!
En ook de minderjarige jongentjes die .o nee die zijn er niet , dat komt echt niet voor onder de ISLAM heren die toevallig op kleine jongentjes vallen .
Op enkele uitzonderingen na (SULTHANS)die zoveel kindvrouwtjes hadden , die vonden een smal achterwerkje nog aantrekkelijker , en haalden op hun manier de schandknaapjes binnen het territorium waar een gewone ziel nooit mocht komen.
Bron: een bezoekje aan het TOP KAPI museum , en je komt nog vel en veel meer van de jaren verzwegen waarheid te weten .
niet leuk , wel waar :p

Marsipulami
17-02-13, 01:03
Verwacht je op deze logica een zinnig antwoord van KARIN ?
Dat denk ik niet want uiteraard komt zoiets niet in de ISLAMvoor ,daar zijn geen Homo,s en kinderverkrachters , nou ja die duizenden meisjes onder de 15 jaar die verkracht worden tijdens de '' huwlijks nacht'' mag je niet mee tellen ze zijn immers GEHUWD !!
En ook de minderjarige jongentjes die .o nee die zijn er niet , dat komt echt niet voor onder de ISLAM heren die toevallig op kleine jongentjes vallen .
Op enkele uitzonderingen na (SULTHANS)die zoveel kindvrouwtjes hadden , die vonden een smal achterwerkje nog aantrekkelijker , en haalden op hun manier de schandknaapjes binnen het territorium waar een gewone ziel nooit mocht komen.
Bron: een bezoekje aan het TOP KAPI museum , en je komt nog vel en veel meer van de jaren verzwegen waarheid te weten .
niet leuk , wel waar :p

Ere wie ere toekomt. Nederland is wereldwijd koploper wat betreft wetenschappelijk onderzoek inzake kindermisbruik. In zoverre de relatie tussen kindermisbruik en levensbeschouwing werd onderzocht blijkt een statistisch significante relatie te bestaan tussen atheïsme en kindermisbruik. Wat me logisch lijkt. Anders dan in geval van gelovigen erkennen atheïsten geen enkel moreel gezag dat uitstijgt boven hun individuele persoonlijke inzichten inzake ethiek. De atheïstishe politieke pedo-partij Martijn is daar een mooi voorbeeld van. ---> Vereniging MARTIJN - Wikipedia (http://nl.wikipedia.org/wiki/Vereniging_MARTIJN)

(leen)
17-02-13, 10:59
Ere wie ere toekomt. Nederland is wereldwijd koploper wat betreft wetenschappelijk onderzoek inzake kindermisbruik. In zoverre de relatie tussen kindermisbruik en levensbeschouwing werd onderzocht blijkt een statistisch significante relatie te bestaan tussen atheïsme en kindermisbruik. Wat me logisch lijkt. Anders dan in geval van gelovigen erkennen atheïsten geen enkel moreel gezag dat uitstijgt boven hun individuele persoonlijke inzichten inzake ethiek. De atheïstishe politieke pedo-partij Martijn is daar een mooi voorbeeld van. ---> Vereniging MARTIJN - Wikipedia (http://nl.wikipedia.org/wiki/Vereniging_MARTIJN)

Je praktizeerd prima wat je moet doen,maar de rat vond zelf al dat de kerk gedragsnormen wat breder ziet.

Verklaring van de huidige paus Ratzinger die zei: ”Gedragsnormen die passend zijn voor de burger-gemeenschap of de werking van een democratie kunnen niet eenvoudigweg op de kerk worden toegepast.”

Momenteel bestuurt de rooms-katholieke kerk meer dan 90% van de door de staat gefinancierde scholen in Ierland. Ze is ook honderden miljoenen euro’s voor juridische kosten schuldig nadat verscheidene onderzoekscommissies rapporteerden over geïnstitutionaliseerd kindermisbruik door een aantal Ierse katholieke instituten. Tot nu toe echter, heeft de Ierse belastingbetaler het grootste deel hiervan betaald. Momenteel is niet duidelijk of deze schuld ooit nog zal worden terugbetaald door de kerk.


Dit artikel komt uit de introductie van het Ryan-rapport, als autoriteit binnen de rk heb jij dat uiteraard al gelezen.

CONTRA
17-02-13, 11:54
Anders dan in geval van gelovigen erkennen atheïsten geen enkel moreel gezag dat uitstijgt boven hun individuele persoonlijke inzichten inzake ethiek.

de jaren 70 en 80 vd vorige eeuw zyn voorby. toen gold in amsterdam de krakersleus jullie rechtsstaat is de onze niet en was de staatsliedenbuurt een korte periode autonoom en gezagsloos waar de overheid geen greep op had. krakers, inderdaad veelal athieïstisch, erkende geen moreel gezag dat strydig was met hun persoonlyke kijk op ethiek. die tyd is inmiddels al lang voorbij. zowel gelovigen als ongelovigen zijn verplicht het morele gezag van de staat te erkennen ongeacht of dat gezag boven het individuele persoonlyke inzicht uitstygt inzake diens ethiek.

Marsipulami
17-02-13, 11:59
Verklaring van de huidige paus Ratzinger die zei: ”Gedragsnormen die passend zijn voor de burger-gemeenschap of de werking van een democratie kunnen niet eenvoudigweg op de kerk worden toegepast.”



Daar heeft Ratzinger groot gelijk in. Het christendom heeft een boodschap gebaseerd op de openbaring. Dat is dus wat anders dan normen die enkel gebaseerd zijn op een toevallige meerderheid in een bepaald tijdsgewricht. De christelijke ethiek staat boven de waan van de dag.

Als je wil weten wat de goddelijke openbaring over kindermisbruik te vertellen heeft dan heb ik onderstaande info voor jou:



"Hij kan beter met een molensteen om zijn nek in zee gegooid worden dan dat hij een van deze kleinen ten val brengt. (Lucas 17,2)"



Je moet wel heel, heel, erg bevooroordeeld zijn jegens katholieken als je in de door jou aangehaalde passage van Ratzinger een argument ziet dat binnenkerkelijk lichtvaardig met kindermisbruik zou omgesprongen worden.

Marsipulami
17-02-13, 12:13
Zowel gelovigen als ongelovigen zijn verplicht het morele gezag van de staat te erkennen ongeacht of dat gezag boven het individuele persoonlyke inzicht uitstygt inzake diens ethiek.

Soms kan het heel etisch zijn om de normen van de staat naast zich neer te leggen. Zo weigerden de mensen die joden hielpen onderduiken tijdens WOII de normen van de staat te volgen. Andere flagrante overtreders van het staatsgezag waren Mahatma Gandhi en Nelson Mandela. In feite voldoen alle grote helden uit de geschiedenis niet aan het criterium dat je hierboven formuleert.

(leen)
17-02-13, 12:19
Daar heeft Ratzinger groot gelijk in. Het christendom heeft een boodschap gebaseerd op de openbaring. Dat is dus wat anders dan normen die enkel gebaseerd zijn op een toevallige meerderheid in een bepaald tijdsgewricht. De christelijke ethiek staat boven de waan van de dag.

Als je wil weten wat de goddelijke openbaring over kindermisbruik te vertellen heeft dan heb ik onderstaande info voor jou:



"Hij kan beter met een molensteen om zijn nek in zee gegooid worden dan dat hij een van deze kleinen ten val brengt. (Lucas 17,2)"



Je moet wel heel, heel, erg bevooroordeeld zijn jegens katholieken als je in de door jou aangehaalde passage van Ratzinger een argument ziet dat binnenkerkelijk lichtvaardig met kindermisbruik zou omgesprongen worden.

Ach mars toch, zoveel molenstenen zijn er helemaal niet,

Maar ik zie dat je aangedaan bent door de realiteit,
geheel voor jou nog een luchtig grapje ter onspanning op deze zondag,

Op een dag wandelde een katholieke priester door de straat en zag een klein meisje voor haar huis zitten met een nest jonge katjes in een kartonnen doos op haar schoot.
Het meisje groette hem, "Dag meneer pastoor, dit zijn katholieke poesjes."
"Dat is goed, kind. Mijn zegen!"
Een week later liep de pastoor door dezelfde straat en zag daar het meisje met haar doos poesjes weer. Hij vroeg, "En, hoe gaat het nu met de katholieke poesjes?"
Plechtig antwoordde het meisje, "Ze zijn geen katholieke poesjes meer, ze zijn nu atheïstische poesjes!"
De priester was ontzet, "Wat is er gebeurd?"
Het meisje grinnikte, "Hun oogjes gingen open!"

knots71karel
17-02-13, 12:53
LEUK GRAPJE !!
En dat meen ik echt !
Het leuke er van is dat je de Priester door een Imam en het meisje voor een kleine Moslima hoeft te vervangen ,
om het zelfde grappige resultaat te verkrijgen .
Nogmaals lol .

CONTRA
17-02-13, 13:32
Soms kan het heel etisch zijn om de normen van de staat naast zich neer te leggen. Zo weigerden de mensen die joden hielpen onderduiken tijdens WOII de normen van de staat te volgen. Andere flagrante overtreders van het staatsgezag waren Mahatma Gandhi en Nelson Mandela. In feite voldoen alle grote helden uit de geschiedenis niet aan het criterium dat je hierboven formuleert.

dat moeten wel atheïsten zyn geweest. stelletje ongelovige wetsovertreders die geen moreel gezag erkenden dat uitsteeg boven hun individuele persoonlijke inzichten inzake ethiek.

Marsipulami
17-02-13, 14:35
dat moeten wel atheïsten zyn geweest. stelletje ongelovige wetsovertreders die geen moreel gezag erkenden dat uitsteeg boven hun individuele persoonlijke inzichten inzake ethiek.

Ik denk dat het eerder iets atheïstisch is dat de staatsnorm het absolute ijkpunt wordt. Gelovigen beschikken behalve over de staatsnormen ook nog over het normerend referentiekader dat hen wordt aangereikt vanuit hun religie (God boven de grondwet).

Het verschil tussen gelovigen en ongelovigen zit niet zozeer in het gegeven dat één van de groepen enkel hyperindividuele etische normen gaat volgen en de andere groep de collectieve afspraken zou volgen.

Gelovigen hebben een extra normerend referentiekader dat hen wordt aangereikt door de religie die ze praktizeren. Staatsnormen en religieuze normen kunnen soms botsen. Het is dan aan de gelovige om in geweten te oordelen of het opportuun is om de staatsnorm te negeren in een concreet moreel dilemma.

knots71karel
17-02-13, 20:54
dat moeten wel atheïsten zyn geweest. stelletje ongelovige wetsovertreders die geen moreel gezag erkenden dat uitsteeg boven hun individuele persoonlijke inzichten inzake ethiek.

Uiteraard zijn allemaal het ATHEIISTEN geweest volgens jou !
Nou m,n moeder was toen zij Joden onderdak bood ,nog ROOMSER dan de PAUS, pas na de oorlog heeft zij en later ik ook het R.K afgezworen (mijn vader niet! die was gek genoeg tot het R.K bekeerd om met mijn moeder te kunnen huwen , de beste de man heeft zelf nog een speciale MIS gehad bij zijn begravenis).
Je bent zo verziekt dat je alles maar Atheiist noemt , die geen Geloof heeft .
Nou mijn Geloof heb ik zelf , en ik heb nogmaals geen Profeet of Paus nodig om in een boven natuurlijk wezen te geloven , daar weet ik jammer genoeg misschien een beetje te veel voor !

CONTRA
17-02-13, 21:09
Ik denk dat het eerder iets atheïstisch is dat de staatsnorm het absolute ijkpunt wordt. Gelovigen beschikken behalve over de staatsnormen ook nog over het normerend referentiekader dat hen wordt aangereikt vanuit hun religie (God boven de grondwet).

of je het leuk vindt of niet, de staatsnorm is de geldende norm; daar zal elke staatsburger zich aan moeten conformeren; zowel gelovigen als ongelovigen.
'god boven de grondwet' klinkt stoer (lykt op de krakersleus 'jullie rechtsstaat is de onze niet'), doch is een papieren tijger. god boven de grondwet heeft geen valuta in een constitutionele parlementaire monarchie. alleen de koning of koningin is onschendbaar en boven de grondwet. je mag in dit land zoveel moraal erop nahouden als je wilt zolang jy je maar onderwerpt aan de normen en waarden die de rechtsstaat oplegt. gelukkig voor jou komt het moraal van de staat in flinke dosis overeen met het joodse moraal uit de bybel.


Gelovigen hebben een extra normerend referentiekader dat hen wordt aangereikt door de religie die ze praktizeren. Staatsnormen en religieuze normen kunnen soms botsen. Het is dan aan de gelovige om in geweten te oordelen of het opportuun is om de staatsnorm te negeren in een concreet moreel dilemma.

je denkt dat dit voor atheïsten niet geldt? atheïsten hebben in jouw optiek geen enkel ethisch referentiekader behalve dat van de staat?
ik ken allerlei ongelovigen die aktievoeren tegen het asiel- en opvangbeleid, die ze als inhumaan of imoreel beschouwen. hun normen zyn met name by de radikalere aktivisten diametraal tegenovergesteld aan dat van de rechtsstaat. ze moeten er dus een extra ethisch referentiekader op nahouden. geldt ook met betrekking tot byvoorbeeld dierenaktivisme, waarby aktivisten los van religie en los van de staat een geheel eigen moraal hebben tav dierenwelzyn. ik ken atheïsten die veganistisch zyn omdat ze het immoreel vinden dieren te doden. gezien we in een maatschappy leven waar dieren massaal worden mishandeld en afgemaakt (geheel conform de normen van de staat) moeten die aktivisten hun ethiek elders vandaan hebben.

CONTRA
17-02-13, 23:09
Uiteraard zijn allemaal het ATHEIISTEN geweest volgens jou !
Je bent zo verziekt dat je alles maar Atheiist noemt , die geen Geloof heeft .


:moe:

Marsipulami
18-02-13, 00:18
'God boven de grondwet' klinkt stoer (lykt op de krakersleus 'jullie rechtsstaat is de onze niet'),

Ja, katholieken, moslims, krakers en pussy riot hebben alvast gemeen met elkaar dat ze zich niet zomaar neerleggen bij de regels die de staat hen oplegt.

Magister
18-02-13, 07:59
of je het leuk vindt of niet, de staatsnorm is de geldende norm; daar zal elke staatsburger zich aan moeten conformeren; zowel gelovigen als ongelovigen.
'god boven de grondwet' klinkt stoer (lykt op de krakersleus 'jullie rechtsstaat is de onze niet'), doch is een papieren tijger. god boven de grondwet heeft geen valuta in een constitutionele parlementaire monarchie. alleen de koning of koningin is onschendbaar en boven de grondwet. je mag in dit land zoveel moraal erop nahouden als je wilt zolang jy je maar onderwerpt aan de normen en waarden die de rechtsstaat oplegt. gelukkig voor jou komt het moraal van de staat in flinke dosis overeen met het joodse moraal uit de bybel.



je denkt dat dit voor atheïsten niet geldt? atheïsten hebben in jouw optiek geen enkel ethisch referentiekader behalve dat van de staat?
ik ken allerlei ongelovigen die aktievoeren tegen het asiel- en opvangbeleid, die ze als inhumaan of imoreel beschouwen. hun normen zyn met name by de radikalere aktivisten diametraal tegenovergesteld aan dat van de rechtsstaat. ze moeten er dus een extra ethisch referentiekader op nahouden. geldt ook met betrekking tot byvoorbeeld dierenaktivisme, waarby aktivisten los van religie en los van de staat een geheel eigen moraal hebben tav dierenwelzyn. ik ken atheïsten die veganistisch zyn omdat ze het immoreel vinden dieren te doden. gezien we in een maatschappy leven waar dieren massaal worden mishandeld en afgemaakt (geheel conform de normen van de staat) moeten die aktivisten hun ethiek elders vandaan hebben.

Een rechtsstaat legt geen waarden op.

The_Grand_Wazoo
18-02-13, 08:14
Een rechtsstaat legt geen waarden op.

Is de wetgeving in een rechtstaat waardeloos?

Magister
18-02-13, 08:26
Is de wetgeving in een rechtstaat waardeloos?

Eeen rechtsstaat legt normen (wetten) op die ontstaan uit de waarden in de samenleving.

The_Grand_Wazoo
18-02-13, 08:38
Eeen rechtsstaat legt normen (wetten) op die ontstaan uit de waarden in de samenleving.

Klinkt heel mooi. Als je d'r een schema van zou tekenen krijg je d'er een warm gevoel bij. Alleen al als je naar de richting van de pijlen kijkt. En die poppetjes in het plaatje, links onderin, in het vakje 'samenleving', die representeren dan zeker echte mensen?

Magister
18-02-13, 09:07
Klinkt heel mooi. Als je d'r een schema van zou tekenen krijg je d'er een warm gevoel bij. Alleen al als je naar de richting van de pijlen kijkt. En die poppetjes in het plaatje, links onderin, in het vakje 'samenleving', die representeren dan zeker echte mensen?

Ja, maar dat wil niet zeggen dat iedereen dezelfde waarden heeft. Wel dient er een bepaalde mate van consensus te bestaan, als dat niet het geval is bestaat er in de betreffende samenleving een probleem. Er kan dan de roep om een afwijkend normenstelsel gaan ontstaan.

knots71karel
20-02-13, 22:09
:moe:

Als je iets niet begrijpem kunt , dan kan ik me voorstellen dat je er doodmoe van wordt , het gaat jou bekrompen geest te boven dat er mensen zijn die wel in een ''boven natuurlijk wezen geloven of om het voor jou ,makkelijker te maken '' IETS IS ER " , maar het echt onnodig vinden om zich an te sluiten bij een van de honderden geloofjes , die allemaal beweren de enige echte ware GOD /ALLAH /JEHOVA,MANITOO enz enz te hebben, en gebedshuizen bouwen die stuk voor stuk nog mooier fraaier en duurder zowel van binnen en van buiten zijn , terwijl de (beminden gelovigen ) vaak in armoede leven of geleefd hebben.
Laat mij dan maar geloven op mijn manier ,kost niks en ook geen haat en nijd onderling ,duizenden doden in de afgelopen eeuwen en heden ten dage nog om dat zgn WARE GELOOF !
STOF GENOEG OM FF DIEPER OVER NA TE DENKEN.