PDA

Bekijk Volledige Versie : Noord Korea neemt kernproef



knots71karel
12-02-13, 14:02
regeringsvertegenwoordigers reageren afkeurend.Hij spreekt van een 'hoogst provocerende actie' van het regime in Pyonyang, die de stabiliteit in het gebied rond het Koreaanse schiereiland ondermijnt.

De secretaris-generaal van de Verenigde Naties, Ban Ki-moon, heeft dinsdag de nucleaire test van Noord-Korea ook veroordeeld. 'Het is een duidelijke en ernstige overtreding van de Veiligheidsraadresolutie, verklaarde hij.

De eerdere kernproeven waren in 2006 en 2009. Volgens de Ctbto, de organisatie die toezicht houdt op het verdrag over kernproeven, was de kracht van de proef 4,9 op de schaal van Richter. Dat was meer dan de vorige proef in 2009. Die had een kracht van 4,52 op de schaal van Richter.

Timmermans
Ook minister Frans Timmermans (Buitenlandse Zaken) noemt de test 'een onverantwoordelijke provocatie'. De test ondermijnt de stabiliteit en veiligheid in de regio, en Noord-Korea isoleert zich nog verder, aldus de minister. Timmermans wil dat de de Europese Unie en de Veiligheidsraad van de Verenigde Naties de proef veroordelen.

Europese Unie
EU-buitenlandchef Catherine Ashton kwam dinsdagmorgen met een scherpe veroordeling van de kernproef. Zij noemde die een 'schaamteloze uitdaging' van de pogingen om de verspreiding van kernwapens tegen te gaan en 'een ondubbelzinnige schending' van de verplichtingen die de regering in Pyongyang heeft om geen kernwapens te produceren of te testen.

Navo
'Deze onverantwoordelijke daad, samen met de lancering van een raket in december, vormt een grote bedreiging voor de internationale en regionale vrede, veiligheid en stabiliteit', laten woordvoerders van de Navo weten in een verklaring. De Navo roept Noord-Korea op om 'onmiddellijk te stoppen met deze provocatieve acties'.

China
China heeft de kernproef van Noord-Korea dinsdag scherp veroordeeld. De belangrijkste bondgenoot van het stalinistische regime in Pyongyang roept het land op zich te houden aan zijn belofte om af te zien van nucleaire wapens en geen acties te ondernemen die de situatie op het Koreaanse schiereiland kunnen verslechteren.

'Het is China's vaste overtuiging dat het Koreaanse schiereiland vrij van kernwapens moet blijven en dat verspreiding van kernwapens moet worden voorkomen. Ook moet de vrede en stabiliteit in het noordoosten van Azië gewaarborgd blijven', laat het ministerie van Buitenlandse Zaken in Peking in een verklaring weten.

Minister Yang Jiechi van Buitenlandse Zaken ontbood de ambassadeur van Noord-Korea om hem het ongenoegen van Peking te laten horen. Op de website van het ministerie roept de bewindsman Pyongyang op 'niet langer in woord of daad de situatie te verslechteren en zo snel mogelijk terug te keren op het juiste pad van de dialoog en het onderling overleg'.

Japan
De Japanse premier Shinzo Abe heeft dinsdag gezegd dat zijn land eigen sancties tegenover Noord-Korea overweegt. 'Ik heb opdracht gegeven dat we elke mogelijke manier om deze kwestie aan te pakken overwegen', vertelde Abe aan journalisten na een vergadering van de Veiligheidsraad van Japan. 'Dat is inclusief onze eigen sancties terwijl we blijven samenwerken met andere landen.'

Frankrijk
De Franse president François Hollande laat in een reactie weten dat Noord-Korea geen verdere acties moet ondernemen om de spanningen in die regio te doen toenemen. 'Frankrijk eist nogmaals dat Noord-Korea voldoet aan de internationale verplichtingen en beginnen aan een volledige, verifieerbare en onomkeerbare ontmanteling van zijn nucleaire programma.'

India
'Het baart ons diepe zorgen dat Noord-Korea de internationale verplichtingen schendt. We roepen Noord-Korea op om zich te onthouden van verdere acties die de vrede en stabiliteit in de regio in gevaar brengen', aldus de Indiase minister van Buitenlandse Zaken.

knots71karel
12-02-13, 14:11
Foutje in de KOP v.h topic .kan ik niet herstellen moet zijn :neemt .
Vreselijk voor de mensheid ,weer een ''levensgevaarlijk''land erbij.
De idioten ! elk kernwapen is er EEN TE VEEL.
:o

super ick
12-02-13, 17:03
Foutje in de KOP v.h topic .kan ik niet herstellen moet zijn :neemt .
Vreselijk voor de mensheid ,weer een ''levensgevaarlijk''land erbij.
De idioten ! elk kernwapen is er EEN TE VEEL.
:o

ja, die radicale moslims snijden vagina's aan repen, hakken handen af voor de lol en nu..........

O wacht.......het zijn geen moslims.

stof om over na te denken

mark61
12-02-13, 17:04
ja, die radicale moslims snijden vagina's aan repen, hakken handen af voor de lol en nu..........

O wacht.......het zijn geen moslims.

stof om over na te denken

:hihi:

Volgt weer een tirade over hoe niemand op dit topic reageert omdat het niet over moslims gaat. En de volgende keer juist omdat het wel over moslims gaat. Verwarrend.

Terwijl de wereld brandt!

super ick
12-02-13, 17:07
:hihi:

Volgt weer een tirade over hoe niemand op dit topic reageert omdat het niet over moslims gaat. En de volgende keer juist omdat het wel over moslims gaat. Verwarrend.

Terwijl de wereld brandt!

Brandt? Welnee. We hebben nu toch schaliegas?

Mezelf_man
12-02-13, 17:13
hiere seh heb een tekst gevonden van knots 71 karel waar het woordje moslims of islam ni in voorkomt, zou hij ziek zijn?:stout:

mark61
12-02-13, 17:17
Brandt? Welnee. We hebben nu toch schaliegas?

Brandt als een lier.

knots71karel
12-02-13, 23:35
Bij gebrek aan en fatsoendelijk antwoord ga je over op de overbekende manier :nl het verdraaien van woorden
op zee zeggen wij ''het over een andere boeg gooien'' een zielige manier die allen met smily,s van jesoortgenoten bevestigd kan worden.
Al met al is het voor mij komisch om te zien : hoe jullie kronkelen gelijk twe parende palingen in een nemmer vol snot'' om je vermeende gelijk te halen.
Leuk is ook het feit voor mij dat ik net ff eerder ben met dergelijk belangrijk Nieuws van de Dag te komen .
gen flut zooi maar echt nieuws ,ondanks alle mogelijke tegenwerking via hide ip etc etc da,s pas de GIJN van dit spelletje voor mij , ik amuseer me kostelijk en dat binnen kort al 10JAAR

Bij deze bedankt namens Alias brammetje , polarbeer ,fisherman enz enzom maar ff een paar namen te noemen .
Heb zelfs de eerste ban nog opgeslagen de reden was ik citteer :voor mijn eigen veiligheid !
:engel:

super ick
12-02-13, 23:41
Bij gebrek aan en fatsoendelijk antwoord ga je over op de overbekende manier :nl het verdraaien van woorden
op zee zeggen wij ''het over een andere boeg gooien'' een zielige manier die allen met smily,s van jesoortgenoten bevestigd kan worden.
Al met al is het voor mij komisch om te zien : hoe jullie kronkelen gelijk twe parende palingen in een nemmer vol snot'' om je vermeende gelijk te halen.
Leuk is ook het feit voor mij dat ik net ff eerder ben met dergelijk belangrijk Nieuws van de Dag te komen .
gen flut zooi maar echt nieuws ,ondanks alle mogelijke tegenwerking via hide ip etc etc da,s pas de GIJN van dit spelletje voor mij , ik amuseer me kostelijk en dat binnen kort al 10JAAR

Bij deze bedankt namens Alias brammetje , polarbeer ,fisherman enz enzom maar ff een paar namen te noemen .
Heb zelfs de eerste ban nog opgeslagen de reden was ik citteer :voor mijn eigen veiligheid !
:engel:

De gein?

Als ik iets niet heb kunnen ontdekken in jou posts dan is het humor.

Voor je eigen veiligheid??? Ben je bang dat Joesoef je eigenhandig komt onthoofden met zijn kromzwaard?

knots71karel
13-02-13, 01:24
hiere seh heb een tekst gevonden van knots 71 karel waar het woordje moslims of islam ni in voorkomt, zou hij ziek zijn?:stout:

Als ik ga zoeken naar een onder werp waarin het Westen ,Joden of het Christlijk geloof niet genoemd word dan vind ik er niet een !
Dus over ziekte gesproken , vraag ik me af hoe ziek je zelf bent van GEEST elk topic hier gaat zo gek niet rond het eindigd vaak op KUT (ISRAEL/ of STRONT PALESTINA.
Toevallig genoeg de laatste paar weken bijna geen anti Israel topic,s logisch als de Moslims elkaar op nog geen 200k.m afstand vanISRAEL elkaar van het leven beroven en beide partijen krijzen na hun moord ALLAH AKBAR! Jij mag zeggen wie deze kreet terecht bezigd :engel:
Net nog was op het N.O.S journaal te zien ,hoe de ''rebellen'' een vliegveld en een depot veroverden en de gevangenen ? die werden niet gemaakt als je begrijpt wat ik bedoel :stout:

knots71karel
13-02-13, 01:27
De gein?

Als ik iets niet heb kunnen ontdekken in jou posts dan is het humor.

Voor je eigen veiligheid??? Ben je bang dat Joesoef je eigenhandig komt onthoofden met zijn kromzwaard?

Halve zool die eerste ban vond plaats bijna 10 jaar geleden ,en Joes was toen niet moderator ,afgezien daarvan dat zou Joessoef nooit doen (we zijn lotgenoten ).

knots71karel
13-02-13, 01:53
hiere seh heb een tekst gevonden van knots 71 karel waar het woordje moslims of islam ni in voorkomt, zou hij ziek zijn?:stout:

Hier is er nog een waarin Moslims genoemd worden , maar die kan jij nooit gelezen hebben.
http://www.maroc.nl/forums/wie-schrijft-blijft/130972-marokko-w-o-2-a.html (mhtml:{83518BE9-F7A7-4EB1-B520-0BB6BB677999}mid://00000024/!x-usc:http://www.maroc.nl/forums/wie-schrijft-blijft/130972-marokko-w-o-2-a.html)
:engel:

mark61
13-02-13, 02:48
Je klinkt zelf als een Kim Jong-un

kim jong-un looking at things (http://kimjongunlookingatthings.tumblr.com/)

super ick
13-02-13, 08:36
Halve zool die eerste ban vond plaats bijna 10 jaar geleden ,en Joes was toen niet moderator ,afgezien daarvan dat zou Joessoef nooit doen (we zijn lotgenoten ).

Ik weet het nog zo net niet met Joesoef. Jou maat, Firefox, is ook ineens van de aardbodem verdwenen.

knuppeltje
13-02-13, 09:34
Ik weet het nog zo net niet met Joesoef. Jou maat, Firefox, is ook ineens van de aardbodem verdwenen.

Ja ja, ga jij hem even uit zijn hol lokken.

H.P.Pas
13-02-13, 12:24
Jou maat, Firefox,

Die heet toch 702 tegenwoordig ? :bril:

The_Grand_Wazoo
13-02-13, 13:49
Die heet toch 702 tegenwoordig ? :bril:

Die ook al weer een paar dagen zoek is ...
Zeg, valt het jullie ook op dat Joesoef de afgelopen dagen wat dikker lijkt?

mark61
13-02-13, 14:08
Die ook al weer een paar dagen zoek is ...
Zeg, valt het jullie ook op dat Joesoef de afgelopen dagen wat dikker lijkt?

Nou gisteren was ie nog op wsdb.

Misschien is ie zwanger.

H.P.Pas
13-02-13, 14:56
Nou gisteren was ie nog op wsdb.


Met een geblondeerde joetjoep dame die bij Meijendel een engerd had gesignaliseerd.

super ick
13-02-13, 16:30
Die ook al weer een paar dagen zoek is ...
Zeg, valt het jullie ook op dat Joesoef de afgelopen dagen wat dikker lijkt?

:hihi:

super ick
13-02-13, 16:32
Die heet toch 702 tegenwoordig ? :bril:

Hij is zo schizofreen dat hij verschillende namen heeft aangenomen.

knots71karel
14-02-13, 01:48
Hij is zo schizofreen dat hij verschillende namen heeft aangenomen.

DAT HEBBEN JULLIE NIET NODIG ! alles mag gezegd worden ,schelden andere bespotten het maakt niks uit als
SUPER MOSLIM heb je een onaantastbare status .
Maar o wee als ik of firefox iets zeggen dat tegen het o zo zere beentje is , dan krijg je een ban !*)
En als die terecht zou zijn ,dan heb ik daar vrede mee,maar niet MET TWEE MATEN METEN.
Zonder opgave van redenen ,en het verwijderen van deze zgn reden ! want die vind je niet terug .
Onder tussen maken jullie je zelf belachelijk ,want de voorbeelden kun je met ff googlen zo terug vinden.
*) Als ik niet zeker was van mijn zaak dan kom ik er echt niet voor uit dat dit ondertussen mijn zoveelste naam is ,en deze zal binnenkort wegens onbekende redenen ook wel weer verdwijnen.
Geef toe het blijft lastig m.b.v ''hide IP ''*) ,maar opgeven nooit want dan krijgt de haatzaaierij de overhand .en zeg maar dat ik ongelijk heb ,LEES DAN DIT TOPIC NOG FF GOED DOOR.

*) behalve in het ziekenhuis :stout: lol
leuk he nu heb je genoeg STOF om ff door te denken

knots71karel
14-02-13, 01:52
DAT HEBBEN JULLIE NIET NODIG ! alles mag gezegd worden ,schelden andere bespotten het maakt niks uit als
SUPER MOSLIM heb je een onaantastbare status .
Maar o wee als ik of firefox iets zeggen dat tegen het o zo zere beentje is , dan krijg je een ban !*)
En als die terecht zou zijn ,dan heb ik daar vrede mee,maar niet MET TWEE MATEN METEN.
Zonder opgave van redenen ,en het verwijderen van deze zgn reden ! want die vind je niet terug .
Onder tussen maken jullie je zelf belachelijk ,want de voorbeelden kun je met ff googlen zo terug vinden.
*) Als ik niet zeker was van mijn zaak dan kom ik er echt niet voor uit dat dit ondertussen mijn zoveelste naam is ,en deze zal binnenkort wegens onbekende redenen ook wel weer verdwijnen.
Geef toe het blijft lastig m.b.v ''hide IP ''*) ,maar opgeven nooit want dan krijgt de haatzaaierij de overhand .en zeg maar dat ik ongelijk heb ,LEES DAN DIT TOPIC NOG FF GOED DOOR.

*) behalve in het ziekenhuis :stout: lol
leuk he nu heb je genoeg STOF om ff door te denken

Een volk(kan ook een persoon zijn) dat voor tirannen zwicht ...
zal meer dan lijf en goed verliezen:
dan dooft het licht...
Hendrik Mattheus van Randwijk
:engel:

super ick
14-02-13, 08:55
DAT HEBBEN JULLIE NIET NODIG ! alles mag gezegd worden ,schelden andere bespotten het maakt niks uit als
SUPER MOSLIM heb je een onaantastbare status .
Maar o wee als ik of firefox iets zeggen dat tegen het o zo zere beentje is , dan krijg je een ban !*)
En als die terecht zou zijn ,dan heb ik daar vrede mee,maar niet MET TWEE MATEN METEN.
Zonder opgave van redenen ,en het verwijderen van deze zgn reden ! want die vind je niet terug .
Onder tussen maken jullie je zelf belachelijk ,want de voorbeelden kun je met ff googlen zo terug vinden.
*) Als ik niet zeker was van mijn zaak dan kom ik er echt niet voor uit dat dit ondertussen mijn zoveelste naam is ,en deze zal binnenkort wegens onbekende redenen ook wel weer verdwijnen.
Geef toe het blijft lastig m.b.v ''hide IP ''*) ,maar opgeven nooit want dan krijgt de haatzaaierij de overhand .en zeg maar dat ik ongelijk heb ,LEES DAN DIT TOPIC NOG FF GOED DOOR.

*) behalve in het ziekenhuis :stout: lol
leuk he nu heb je genoeg STOF om ff door te denken

Aha, jij hebt een missie?