PDA

Bekijk Volledige Versie : 'Alle Nederlandse kip halal geslacht'



Akram90
16-02-13, 23:57
'Alle Nederlandse kip halal geslacht' - Nederland - TROUW (http://www.trouw.nl/tr/nl/4492/Nederland/article/detail/3395105/2013/02/16/Alle-Nederlandse-kip-halal-geslacht.dhtml)

mja, halal slachten of is toch echt niet meer van deze tijd. Een dier moet zo weinig mogelijk pijn lijden vind ik

radjoeloen
17-02-13, 09:24
Bedankt voor de link. Als het 100% halal geslacht wordt dan heeft het dier geen pijn of vrees. De zenuwen worden doorgesneden, waardoor er geen 'pijnsignaal' naar het hoofd gaat. Het dier heeft dus geen pijn. De bewegingen die je een dier ziet maken, zijn spierreflexen en dat doet ook geen pijn. Maar of de dieren echt 100% volgens islamitische richtlijnen worden geslacht geloof ik niks van. Er zijn zeker wat verbeterpunten te winnen. Allah heeft ons het vee gegeven om van te eten, om van te drinken, om kleding van te maken, om als vervoersmiddel te gebruiken en als sier (6:142, 16:5, 80, 23:21). Allah heeft ons geleerd hoe wij deze dienen te slachten en Hij weet het beste. Halal slachten is de meest diervriendelijke manier van slachten die er bestaat en het is ook nog veel gezonder voor de mens om van te eten, want het vlees blijft langer vers en alle bacteriën die in het bloed zitten zijn dan verdwenen. Het is onzin om te zeggen dat halal slachten niet meer van deze tijd is, want hiermee zeg je eigenlijk dat Allah onwetend is, moge Allah mij beschermen. Halal slachten is voor alle tijden, het is de enige, diervriendelijke en gezonde manier van slachten die er is. En dat zal nooit veranderen

Akram90
17-02-13, 11:52
Salaheddine interviewt Marianne Thieme over halal slachten - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=xwMDR6Lw9tI)


Daar denkt zij anders over.

radjoeloen
17-02-13, 22:40
Marian Thieme heeft geen verstand of ze gebruikt haar verstand niet. Ik weet hoe zij erover denkt, maar zij heeft het mis. En als je een moslim bent, mag je de gebruiken in de islaam niet afwijzen of er een afkeer van hebben. En als je iets niet begrijpt, bijvoorbeeld hoe het zit met ritueel slachten, dan moet je kennis gaan vergaren zodat je het wel gaat begrijpen. Je moet niet luisteren naar mensen die geen moslim zijn als het gaat over islamitische zaken. Je moet ze niet serieus nemen. Ze begrijpen de islaam niet dus laat ze maar kletsen. Aan ons rust de plicht om kennis te vergaren en om voor onze godsdienst te vechten, bijvoorbeeld het recht halen op halalvlees.

Fulanadetal
18-02-13, 05:37
Bedankt voor de link. Als het 100% halal geslacht wordt dan heeft het dier geen pijn of vrees. De zenuwen worden doorgesneden, waardoor er geen 'pijnsignaal' naar het hoofd gaat. Het dier heeft dus geen pijn. De bewegingen die je een dier ziet maken, zijn spierreflexen en dat doet ook geen pijn. Maar of de dieren echt 100% volgens islamitische richtlijnen worden geslacht geloof ik niks van. Er zijn zeker wat verbeterpunten te winnen. Allah heeft ons het vee gegeven om van te eten, om van te drinken, om kleding van te maken, om als vervoersmiddel te gebruiken en als sier (6:142, 16:5, 80, 23:21). Allah heeft ons geleerd hoe wij deze dienen te slachten en Hij weet het beste. Halal slachten is de meest diervriendelijke manier van slachten die er bestaat en het is ook nog veel gezonder voor de mens om van te eten, want het vlees blijft langer vers en alle bacteriën die in het bloed zitten zijn dan verdwenen. Het is onzin om te zeggen dat halal slachten niet meer van deze tijd is, want hiermee zeg je eigenlijk dat Allah onwetend is, moge Allah mij beschermen. Halal slachten is voor alle tijden, het is de enige, diervriendelijke en gezonde manier van slachten die er is. En dat zal nooit veranderen

Tijdens het doorsnijden worden wel zenuwen geraakt dus dat doet pijn. En bij grotere dieren waarbij de kop er niet in 1 keer afgehakt kan worden worden niet alle zenuwen doorgesneden, maar alleen de luchtpijp en een deel van de zenuwen. Die dieren (vooral de koe, die via een diepe en niet te raken ader nog altijd bloed naar de hersenen krijgt en dus bewust blijft) stikken in hun bloed. Er zijn opnames van, wel eens gezien? Ook de hele situatie van het veevervoer en de opfok (plofkip, kistkalf, groeimiddelen) is ten hemel schreiend en niet te verenigen met diervriendelijkheid. In de zogenaamde halal-slacht in Nederland is het gewoon lopende band werk en zien en horen de dieren elkaar en het mes, en ruiken het bloed van de voorgangers. Er heerst doodsangst. Daar gaan je halal-regels al.
Ook niet halal geslachte dieren worden direct na de slacht "verbloed" trouwens, het is een misverstand dat dit alleen bij halal zou gebeuren. Ook varkens worden "verbloed".
Verder bevat bloed van een gezond mens of dier geen bacterien, dus je hygienische argument gaat niet op. Gelukkig heeft Allah een immuunsysteem ingebouwd die elke bacterie die het bloed in komt opruimt. Als het goed is. Als je meer wilt weten over bacterien in het bloed, check dan "sepsis".

Als je Allah wilt dienen door dier- en milieuvriendelijkheid, dan eet je vlees van de vegetarische slager. 100% halal en diervriendelijk, kleinere ecologische voetafdruk. En niet geheel onbelangrijk, ook lekker!

De nieuwste generatie vleesvervangers - De Vegetarische Slager (http://devegetarischeslager.nl/)

radjoeloen
18-02-13, 07:45
Het is echt een misverstand om te denken dat als het dier op de juiste wijze geslacht wordt hij pijn lijdt. Zijn jullie nu moslims of niet? Ik mag aannemen dat de tegenstanders van halal slachten geen moslims zijn en als het wel moslims zijn dan moeten ze meer kennis gaan vergaren zodat ze het gaan begrijpen en accepteren. En als je goed gelezen hebt dan heb je ook kunnen lezen dat ik heb geschreven: 'Maar of de dieren echt 100% volgens islamitische richtlijnen worden geslacht geloof ik niks van. Er zijn zeker wat verbeterpunten te winnen.' ​Ik weet ook wel dat het niet volgens de richtlijnen gaat. Daarom is het van belang dat de dieren wel rechtvaardig behandeld gaan worden op de wijze die Allah tevreden maakt. Anders is het idd niet 100% halal. Nog bedankt voor de link trouwens

Magister
18-02-13, 09:34
Het is echt een misverstand om te denken dat als het dier op de juiste wijze geslacht wordt hij pijn lijdt. Zijn jullie nu moslims of niet? Ik mag aannemen dat de tegenstanders van halal slachten geen moslims zijn en als het wel moslims zijn dan moeten ze meer kennis gaan vergaren zodat ze het gaan begrijpen en accepteren. En als je goed gelezen hebt dan heb je ook kunnen lezen dat ik heb geschreven: 'Maar of de dieren echt 100% volgens islamitische richtlijnen worden geslacht geloof ik niks van. Er zijn zeker wat verbeterpunten te winnen.' ​Ik weet ook wel dat het niet volgens de richtlijnen gaat. Daarom is het van belang dat de dieren wel rechtvaardig behandeld gaan worden op de wijze die Allah tevreden maakt. Anders is het idd niet 100% halal. Nog bedankt voor de link trouwens

De islam heeft altijd gelijk, en als aangetoond kan worden dat de islam ongelijk heeft, dan heeft de islam toch gelijk.

Akram90
18-02-13, 13:23
Het is echt een misverstand om te denken dat als het dier op de juiste wijze geslacht wordt hij pijn lijdt. Zijn jullie nu moslims of niet? Ik mag aannemen dat de tegenstanders van halal slachten geen moslims zijn en als het wel moslims zijn dan moeten ze meer kennis gaan vergaren zodat ze het gaan begrijpen en accepteren. En als je goed gelezen hebt dan heb je ook kunnen lezen dat ik heb geschreven: 'Maar of de dieren echt 100% volgens islamitische richtlijnen worden geslacht geloof ik niks van. Er zijn zeker wat verbeterpunten te winnen.' ​Ik weet ook wel dat het niet volgens de richtlijnen gaat. Daarom is het van belang dat de dieren wel rechtvaardig behandeld gaan worden op de wijze die Allah tevreden maakt. Anders is het idd niet 100% halal. Nog bedankt voor de link trouwens

"goed" halal slachten is pijnloos?

:lol:

radjoeloen
18-02-13, 15:21
Akram, jij moet voorzichtig zijn. Als jij moslim wil zijn, dan zul je de wetten van Allah moeten accepteren en erin moeten geloven en erop vertrouwen dat Allah het beste weet. Zo niet, dan loop je het risico buiten het geloof te treden zonder dat jij het zelf in de gaten hebt. Dus ga kennis opdoen en toon berouw. Om jou verder op weg te helpen heb ik een filmpje voor jou. Deze man is een dokter dus als iemand het antwoord wel weet dan is hij het wel. Luister goed zou ik zeggen:
http://www.youtube.com/watch?v=nQUGLNaEXyg

Akram90
18-02-13, 16:31
Akram, jij moet voorzichtig zijn. Als jij moslim wil zijn, dan zul je de wetten van Allah moeten accepteren en erin moeten geloven en erop vertrouwen dat Allah het beste weet. Zo niet, dan loop je het risico buiten het geloof te treden zonder dat jij het zelf in de gaten hebt. Dus ga kennis opdoen en toon berouw. Om jou verder op weg te helpen heb ik een filmpje voor jou. Deze man is een dokter dus als iemand het antwoord wel weet dan is hij het wel. Luister goed zou ik zeggen:
http://www.youtube.com/watch?v=nQUGLNaEXyg

Er zijn al tal van onderzoeken geweest naar halal slachten en er is bewezen dat een dier erge pijn lijdt op zo'n manier

Je kan toch onmogelijk feiten ontkennen

Soldim
18-02-13, 16:38
Akram, jij moet voorzichtig zijn. Als jij moslim wil zijn, dan zul je de wetten van Allah moeten accepteren en erin moeten geloven en erop vertrouwen dat Allah het beste weet. Zo niet, dan loop je het risico buiten het geloof te treden zonder dat jij het zelf in de gaten hebt. Dus ga kennis opdoen en toon berouw. Om jou verder op weg te helpen heb ik een filmpje voor jou. Deze man is een dokter dus als iemand het antwoord wel weet dan is hij het wel.

Kritisch denken niet je sterkste eigenschap?

Fulanadetal
18-02-13, 17:09
Juist lekker, een mes door je nek. Ik kan het iedereen aanraden.

iKhilafah
19-02-13, 17:01
Ik weet niet hoe serieus wij dit bericht kunnen nemen. Aangezien het tegenwoordig een gespreksonderwerp is geworden m.b.t. het verbieden van Halal slachten en omdat het nadelig zal zijn voor de Economie. Het zal eerder een misleiding zijn of een kern van waarheid.