PDA

Bekijk Volledige Versie : Dodental bloedige aanslag groentemarkt Pakistan stijgt tot 81



knots71karel
17-02-13, 13:01
BUITENLAND Het dodental van de vernietigende bomaanslag op een groentemarkt in Pakistan gisteren is gestegen naar 81. De politie meldt aan AP dat nog eens 164 mensen gewond zijn geraakt.
De bom op de drukke markt in Quetta zat verstopt in een watertank die door een tractor de markt op werd gesleept. Het was de bloedigste aanslag sinds eerdere aanslagen op sjiieten eerder dit jaar in dezelfde stad vele levens eisten. Toen volgden dagen van protesten waardoor de lokale regering moest opstappen.

Vandaag werd door de lokale overheid kritiek geuit op de veiligheidsdiensten die hun werk niet goed zouden hebben gedaan. Ze hebben de vrije hand in de bestrijding van moslimterrorisme, maar wisten desondanks de aanslag van gisteren niet te voorkomen.

Sjiieten worden steeds vaker aangevallen in het overwegend sunnitische Pakistan. De bom van gisteren sloeg een flinke krater en een gebouw van twee verdiepingen stortte in.




DROEF en dat meen ik .

CONTRA
17-02-13, 13:26
DROEF en dat meen ik .

die indruk wek je niet.

Magister
17-02-13, 18:44
die indruk wek je niet.

Jij ook niet.

CONTRA
17-02-13, 20:10
Jij ook niet.

dat weet ik.

knots71karel
17-02-13, 20:31
Ja bedankt Joessoef het heeft blijkbaar wel geholpen !
Nu krijgt het onderwerp tenminste nog enige aandacht (al is het wel sarcastich ). en wordt het op de bekende manier ''over ruled'' om vooral de aandacht maar van de GUWELIJKE werkelijkheid af te trekken.
Ik had ok nog een vraag gesteld nl : hoe isde verhouding in MAROKKO tussen Soenieten en Sjieeten?
Maar dat is ook verwijderd .om voormij onbegrijpelijke redenen.
Want je hoort nooit van onderlinge (ruzie) tussen de verschillende groepen Moslims in Marokko.

knots71karel
17-02-13, 20:35
dat weet ik.

Nee zolang er geen (GEHATE) mensen mee gemoeid zijn zal het jou worst wezen.
Als een Jood of Popy jopy of IK zelf een poeppie laat ben je er als de kippen bij om van die scheet een donderslag te maken.
Nog nooit zelf opgemerkt ?
:tik:

knots71karel
17-02-13, 21:01
Zielig hoe sommige mensen zo geindoctrineerd zijn , dat ze anderen afslachten om het GELOOF!
dit om ff on TOPIC te blijven.
:moe:

knots71karel
17-02-13, 21:07
Het hele Topic is gewijzigd !, toen ik het hoorde heb ik het geplaatst omdat tot mijn stomme verbazing nog niemand er ook maar een woord aan besteed had .

Maar toen waren het 64 doden en ong 200 gewonden ,inmiddels opgelopen tot 81 doden.
Je kunt nu ook de beelden zien op N.O.S .

super ick
18-02-13, 09:49
Het is nieuws. Alleen discussie is er niet over.

Ik geloof niet dat er iemand hier is die dit toejuicht.

Magister
18-02-13, 10:24
dat weet ik.

Och, het zijn maar sjiïeten...

CONTRA
18-02-13, 14:58
Och, het zijn maar sjiïeten...

in jouw optiek wel ja.

knots71karel
22-02-13, 18:09
Het is nieuws. Alleen discussie is er niet over.

Ik geloof niet dat er iemand hier is die dit toejuicht.

Behalve als het in Israel/Palestina plaats zou vinden , dan krijg je ellen lange reactie,s .
Je hebt gelijk ,gisteren vielen er weer tientallen doden in Syrie bij een aanslag ,over de gewonden nog maar niet gesproken, waarvan de meeste kinderen en vrouwen.

:moeilijk:

Magister
22-02-13, 21:44
in jouw optiek wel ja.

Als een Palestijn ook maar een haar zou zijn gekrenkt, dan had je heel anders gereageerd.

CONTRA
23-02-13, 13:12
Als een Palestijn ook maar een haar zou zijn gekrenkt, dan had je heel anders gereageerd.

ik heb hier nog nooit een topic geopend over aangevallen palestynen

super ick
23-02-13, 17:34
ik heb hier nog nooit een topic geopend over aangevallen palestynen

O, ben jij dat? :hihi:

knots71karel
24-02-13, 20:25
ik heb hier nog nooit een topic geopend over aangevallen palestynen

hoeft ook niet doe ik wel ,durf de ellende wel te vertonen.
Verslag vanuit gewelddadig Aleppohttp://content.nos.nl/data/image/m/2013/01/15/462290.jpgBekijk (http://content.nos.nl/data/image/xxl/2013/01/15/462290.jpg)De puinhoop na de explosies in de campus EPA
Toegevoegd: dinsdag 19 feb 2013, 15:59

In Aleppo is een raket ingeslagen in een woonwijk. Meldingen over het dodental variëren van acht tot zo'n honderd. Syrische opstandelingen zeggen dat het een raketaanval was van het leger. Nieuwsuur-verslaggever Jan Eikelboom was in Aleppo en doet vanavond verslag vanuit de Syrische stad.
Volg verslaggever Jan Eikelboom op Twitter (https://twitter.com/janeikelboom).
DramaEikelboom spreekt van afschuwelijke beelden: "Overal lijken, wat een drama filmen we hier." De raket sloeg in in Jabal Badro, een wijk die in handen is van opstandelingen. "De verwoeste plek is zo groot als een half voetbalveld. Tussen het puin wordt nog gezocht naar lichamen", meldt Eikelboom (https://twitter.com/janeikelboom/status/303830270040240128). Een andere ooggetuige heeft tegen persbureau Reuters gezegd dat door de raketinslag van gisteravond drie gebouwen zijn ingestort.
HevigAleppo is de grootste stad van Syrië en het economisch hart van het land. De strijd is er de afgelopen weken verhevigd. Vorige week claimden Syrische opstandelingen dat ze een luchtmachtbasis bij de stad hadden veroverd (http://nos.nl/artikel/473340-luchtmachtbasis-aleppo-gevallen.html) op het leger van president Assad. Daardoor zouden ze voor het eerst gevechtsvliegtuigen in handen hebben gekregen.
BewonersNOS-verslaggever Lex Runderkamp zat begin deze maand in Syrië en ook in Aleppo. Hij liet onder meer zien hoe de inwoners van de stad proberen te overleven (http://nos.nl/op3/video/467970-overleven-in-de-winter-van-aleppo.html) zonder voedsel, warmte en medicijnen. De opstand in Syrië begon bijna twee jaar geleden. Al meer dan 60.000 mensen zijn daarbij om het leven gekomen. Er zijn weinig buitenlandse journalisten, omdat het er gevaarlijk is en het regime hen niet toelaat.

knots71karel
24-02-13, 20:27
Dit is uiteraard niet Palestina >
Dat is vergeleken met Syrie een VACANTIE OORD!
:boeps:

super ick
24-02-13, 22:45
Dit is uiteraard niet Palestina >
Dat is vergeleken met Syrie een VACANTIE OORD!
:boeps:

U blijft maar vergelijken. Dat is volkomen zinloos. U blijft maar doorzagen over een vergelijk met Palestina.

Bij Syrië heb ik echt een machteloos gevoel. Er is duidelijk geen sprake van een partij die, op 1 of andere manier borg zal gaan staan voor een stabiel, veilig Syrie na Assad. Dat is de voornaamste reden waarom er zo weinig over te zeggen is. We kunnen uiteraard hier wel roepen dat we willen dat het geweld stopt maar ik ben bang dat het niet zal helpen.

Ik vrees dat dit lang gaat duren. Als Assad valt begint het misschien pas echt. Wie het weet mag het zeggen.

knots71karel
25-02-13, 17:39
U blijft maar vergelijken. Dat is volkomen zinloos. U blijft maar doorzagen over een vergelijk met Palestina.

Bij Syrië heb ik echt een machteloos gevoel. Er is duidelijk geen sprake van een partij die, op 1 of andere manier borg zal gaan staan voor een stabiel, veilig Syrie na Assad. Dat is de voornaamste reden waarom er zo weinig over te zeggen is. We kunnen uiteraard hier wel roepen dat we willen dat het geweld stopt maar ik ben bang dat het niet zal helpen.

Ik vrees dat dit lang gaat duren. Als Assad valt begint het misschien pas echt. Wie het weet mag het zeggen.

Ben het in grote trekken met je eens ,maar wat mij verbaasd en ergert is dat er niet ingegrepen wordt in deze zinloze strijd ,is de belangen verstrengeling blijkbaar zo groot ??
Destijds waren ze er als de kippen bij in o.a Libie , enz

super ick
26-02-13, 08:13
Ben het in grote trekken met je eens ,maar wat mij verbaasd en ergert is dat er niet ingegrepen wordt in deze zinloze strijd ,is de belangen verstrengeling blijkbaar zo groot ??
Destijds waren ze er als de kippen bij in o.a Libie , enz

Syrie is vele malen ingewikkelder. Het lijkt er sterk op dat 'het verzet' zeer pluriform is. Het is niet denkbaar dat als je acties begint tegen het Syrische leger, dat je een deel van het verzet daarmee steunt en een ander deel daardoor weer tegen je krijgt. Ga je er heen met troepen dan roep je nog meer terroristische aanslagen over jezelf af.
Bovendien is het land vele malen lastiger te beheersen. Door het landschap zullen er brandhaarden blijven bestaan. Als westerse militairen die proberen te bestrijden trekken ze daarmee weer buitenlandse strijders aan.

Laat maar gaan daar. De mensen moeten uiteindelijk toch om hun eigen grenzen, hun eigen land vechten. Misschien dat dan, na veel strijd, het besef groeit dat ze elkaar nodig hebben ongeacht stam of geloofsrichting.

knots71karel
05-03-13, 22:09
Syrie is vele malen ingewikkelder. Het lijkt er sterk op dat 'het verzet' zeer pluriform is. Het is niet denkbaar dat als je acties begint tegen het Syrische leger, dat je een deel van het verzet daarmee steunt en een ander deel daardoor weer tegen je krijgt. Ga je er heen met troepen dan roep je nog meer terroristische aanslagen over jezelf af.
Bovendien is het land vele malen lastiger te beheersen. Door het landschap zullen er brandhaarden blijven bestaan. Als westerse militairen die proberen te bestrijden trekken ze daarmee weer buitenlandse strijders aan.

Laat maar gaan daar. De mensen moeten uiteindelijk toch om hun eigen grenzen, hun eigen land vechten. Misschien dat dan, na veel strijd, het besef groeit dat ze elkaar nodig hebben ongeacht stam of geloofsrichting.

Vandaag hoorde ik op de radio in de auto, dat er mogelijk hulp komt aan de zgn ''rebellen'' in de vorm van wapens .
Maar kan op het Journaal niks vinden .

Ibrah1234
05-03-13, 22:17
De Arabische wereld moet zelf eens iets gaan ondernemen in dit soort situaties. Ze hebben toch zoiets als een Arabische Liga?

mark61
05-03-13, 22:19
De Arabische wereld moet zelf eens iets gaan ondernemen in dit soort situaties. Ze hebben toch zoiets als een Arabische Liga?

Pakistan is geen Arabisch land.

mark61
05-03-13, 22:20
hoe isde verhouding in MAROKKO tussen Soenieten en Sjieeten?

Sji'ieten zijn er vrijwel niet.

Ibrah1234
05-03-13, 22:21
Syrie is vele malen ingewikkelder. Het lijkt er sterk op dat 'het verzet' zeer pluriform is. Het is niet denkbaar dat als je acties begint tegen het Syrische leger, dat je een deel van het verzet daarmee steunt en een ander deel daardoor weer tegen je krijgt. Ga je er heen met troepen dan roep je nog meer terroristische aanslagen over jezelf af.
Bovendien is het land vele malen lastiger te beheersen. Door het landschap zullen er brandhaarden blijven bestaan. Als westerse militairen die proberen te bestrijden trekken ze daarmee weer buitenlandse strijders aan.

Laat maar gaan daar. De mensen moeten uiteindelijk toch om hun eigen grenzen, hun eigen land vechten. Misschien dat dan, na veel strijd, het besef groeit dat ze elkaar nodig hebben ongeacht stam of geloofsrichting.

Was in reactie op bovenstaand.


Pakistan is geen Arabisch land.

knots71karel
05-03-13, 22:38
Pakistan is geen Arabisch land.

Nee maar het betreft hier Syrie

knots71karel
05-03-13, 22:43
Sji'ieten zijn er vrijwel niet.

Dus die paar die er zijn , vormen geen probleem voor de Soenieten?
het kan gelukkig blijkbaar wel, want je hoort nooit iets over conflicten in Marokko.

super ick
05-03-13, 22:47
Pakistan is geen Arabisch land.

Syrië.

We zitten al in bericht 28 dus zoals gewoonlijk offtopic. :hihi:

mark61
05-03-13, 23:45
Syrië.

We zitten al in bericht 28 dus zoals gewoonlijk offtopic. :hihi:

:hihi: Het was een post zonder citaat, dus weet ik veel.

mark61
05-03-13, 23:47
Was in reactie op bovenstaand.

Oh zo. Enfin, de Arabische Liga is, hoe kan het ook anders, verdeeld. Interessant is wel dat Egypte toenadering heeft gezocht tot Iran om gezamenlijk er wat aan te doen. Maar dat schiet niet op.

mark61
05-03-13, 23:50
Dus die paar die er zijn , vormen geen probleem voor de Soenieten?
het kan gelukkig blijkbaar wel, want je hoort nooit iets over conflicten in Marokko.

Er was een tijdje geleden wat heisa, ik geloof dat de Marokkaanse overheid de Iraanse ambassade beschuldigde van bekeringsdrift. Maar ik denk niet dat er wat aan de hand was.

Er zijn veel landen zonder sji'ieten, dus dan speelt de kwestie niet. En meestal gaat het goed; soms niet. Pakistan heeft zoveel problemen en is zo verdeeld, dat dit er slechts één van is.

knots71karel
06-03-13, 20:39
Er was een tijdje geleden wat heisa, ik geloof dat de Marokkaanse overheid de Iraanse ambassade beschuldigde van bekeringsdrift. Maar ik denk niet dat er wat aan de hand was.

Er zijn veel landen zonder sji'ieten, dus dan speelt de kwestie niet. En meestal gaat het goed; soms niet. Pakistan heeft zoveel problemen en is zo verdeeld, dat dit er slechts één van is.

Begrijp het niet helemaal , want hoe gaat het dan b.v met pelgrims in MEKKA,
of zijn dat uitsluitend Soenieten ?

mark61
06-03-13, 23:14
Begrijp het niet helemaal , want hoe gaat het dan b.v met pelgrims in MEKKA,
of zijn dat uitsluitend Soenieten ?

Er is altijd wel ruzie op regeringsniveau tussen SA en Iran, maar normaal gesproken gaat het op het niveau van de gelovigen zelf prima. De hadj is nou eenmaal een bijzonder vreedzame aangelegenheid, al voor de islam. Toen bestond de hadj nl. ook al; de maand waarin hij gehouden werd was het wapenstilstand tussen alle stammen.

Een keer ging het gruwelijk mis: 1987 Mecca incident - Wikipedia, the free encyclopedia (http://en.wikipedia.org/wiki/1987_massacre_of_Iranian_pilgrims)

super ick
07-03-13, 08:33
Er is altijd wel ruzie op regeringsniveau tussen SA en Iran, maar normaal gesproken gaat het op het niveau van de gelovigen zelf prima. De hadj is nou eenmaal een bijzonder vreedzame aangelegenheid, al voor de islam. Toen bestond de hadj nl. ook al; de maand waarin hij gehouden werd was het wapenstilstand tussen alle stammen.

Een keer ging het gruwelijk mis: 1987 Mecca incident - Wikipedia, the free encyclopedia (http://en.wikipedia.org/wiki/1987_massacre_of_Iranian_pilgrims)

Volgens mij gaat Karel er vanuit dat iedere Soenniet een sjiiet omlegd zodra hij er 1 ziet. En omgedraaid.

Ibrah1234
07-03-13, 19:06
Ik kon het niet meer vinden maar uiteindelijk toch gevonden vanavond. Ik kijk nooit naar dit soort programma's maar omdat het over Nederlands man ging die met een Iranese vrouw wilde trouwen heb ik het uitgezeten.

Ik vond het allemaal erg relaxt. Die ouders van dat meisje ook heel normaal en relaxt. Zou het allemaal niet een beetje meevallen?

Als mijn dochter met zo'n lapzwans thuiskwam die geen baantje kan vinden en vasthouden had ik er meer moeite mee dan die Iraniërs.

Zo'n filmpje is natuurlijk nietszeggend maar ik vond het er gemakkelijk aan toe gaan. Had ik niet verwacht.

Je gaat door voor moslim als je een paar zinnen herhaald die voorgezegd worden. Terug in Nederland kun je gewoon weer de kroeg induiken.:vierkant:


http://www.hebikietsgemist.nl/aflevering/116798/nederland-1/liefs-uit-/twin-en-faranak-.html

knots71karel
07-03-13, 20:29
Volgens mij gaat Karel er vanuit dat iedere Soenniet een sjiiet omlegd zodra hij er 1 ziet. En omgedraaid.

Dat is overdreven , maar de feiten liegen er niet om !
als je ff zoekt dan vind je aanslagen genoeg,de afgelopen jaren zijner al honderden doden gevallen ,door aanslagen om wat eigenlijk ?

mark61
07-03-13, 22:21
Dat is overdreven , maar de feiten liegen er niet om !
als je ff zoekt dan vind je aanslagen genoeg,de afgelopen jaren zijner al honderden doden gevallen ,door aanslagen om wat eigenlijk ?

Pakistan is een geval apart. Hopen problemen, al sinds de onafhankelijkheid. Tig groepen die elkaar naar het leven staan.

super ick
08-03-13, 08:58
Dat is overdreven , maar de feiten liegen er niet om !
als je ff zoekt dan vind je aanslagen genoeg,de afgelopen jaren zijner al honderden doden gevallen ,door aanslagen om wat eigenlijk ?

Ja sommige leiders van stromingen, groeperingen, volkeren zijn er meesters in de nadruk maar te blijven leggen op onderlinge verschillen ipv wat de mensen gemeen hebben. Dat is de basis van hun macht en dat laten ze niet los, ze blijven hameren.

Ik heb aan de Israëlische grens met eigen ogen gezien hoe destijds Israëli en Palestijnen in vriendschap naast elkaar leefden. Dat was geen uitzondering. Buren die elkaar te hulp schoten met van alles en nog wat. Ik moet daar nog vaak aan denken. Die mensen hadden zich nooit gek laten maken door welke Joodse of Arabische haatbaard dan ook. Daar ben ik zeker van. Ze herkennen zichzelf en hun buren niet in het beeld dat geschapen wordt. 'De vijand' moet daarom op afstand gezet worden, onbekend zijn. Anders werkt de propagandamachine niet.

Alles van buiten is in potentie kwaadaardig en de overheid niet te vertrouwen en dat is daar nog vaak terecht ook. De reden waarom gelijkgestemden vaak bij elkaar wonen.

Om een beetje in jou termen/tijd te blijven: Wat de boer niet kent dat vreet ie niet of onbekend maakt onbemind.
Er zijn natuurlijk voorbeelden genoeg waar men normaal met elkaar omgaat. De tijd staat ook daar niet stil en mensen zullen zich steeds meer zelf een mening gaan vormen. Onafhankelijke informatie en educatie zijn de oplossing. Dat is geen knop die je even om zet.

knots71karel
08-03-13, 20:47
Jou voorbeeld kan ik beamen, hier in Nederland zijn het steeds dezelfde mensen die zich afkeren van alles wat maar buitenlands is !

knots71karel
08-03-13, 20:54
Pakistan is een geval apart. Hopen problemen, al sinds de onafhankelijkheid. Tig groepen die elkaar naar het leven staan.

Het is niet alleen Pakistan , waar Soenieten en Sjieeten elkaar in de haren vliegen ,jammer genoeg ook in Irak en andere landen .
Maar net zoals Super ick zegt :Er zijn natuurlijk voorbeelden genoeg waar men normaal met elkaar omgaat. De tijd staat ook daar niet stil en mensen zullen zich steeds meer zelf een mening gaan vormen. Onafhankelijke informatie en educatie zijn de oplossing. Dat is geen knop die je even om zet.
Het is te hopen dat deze ontwikkeling zich doorzet ,en niet alleen bij de Moslims ,maar ook bij anderen zoals Israel /Palestina enz enz .

Ibrah1234
09-03-13, 00:01
Ik heb aan de Israëlische grens met eigen ogen gezien hoe destijds Israëli en Palestijnen in vriendschap naast elkaar leefden. Dat was geen uitzondering. Buren die elkaar te hulp schoten met van alles en nog wat. Ik moet daar nog vaak aan denken. Die mensen hadden zich nooit gek laten maken door welke Joodse of Arabische haatbaard dan ook.

Op de Molukken hielpen moslims met het bouwen van kerken en andersom christenen met het bouwen van een moskee. Dat is eeuwenlang zo gegaan. De pela bondgenootschappen zijn ouder dan de religies.

Toch sloeg de vlam in de pan.

super ick
09-03-13, 09:39
Op de Molukken hielpen moslims met het bouwen van kerken en andersom christenen met het bouwen van een moskee. Dat is eeuwenlang zo gegaan. De pela bondgenootschappen zijn ouder dan de religies.

Toch sloeg de vlam in de pan.

Die mensen hebben echt, bij wijze van spreke, geen ruzie gekregen tijdens het onderling bouwen van kerk of moskee over de kleur van de gebruikte stenen of de plaats van de goot.

Door armoede en verkeerde informatie kunnen mensen in de handen vallen van machtswellustilingen. In jou voorbeeld doen ze zich voor als ubervrome. Godsdienst is dan een mooi middel om te misbruiken maar het kan net zo goed een zelf uitgevonden ideologie zijn ala Adolf en Pol Pot.

Ibrah1234
09-03-13, 13:00
Die mensen hebben echt, bij wijze van spreke, geen ruzie gekregen tijdens het onderling bouwen van kerk of moskee over de kleur van de gebruikte stenen of de plaats van de goot.

Door armoede en verkeerde informatie kunnen mensen in de handen vallen van machtswellustilingen. In jou voorbeeld doen ze zich voor als ubervrome. Godsdienst is dan een mooi middel om te misbruiken maar het kan net zo goed een zelf uitgevonden ideologie zijn ala Adolf en Pol Pot.

De aanleiding was ruzie over een buskaartje tussen een moslim en een christen. Ging nergens over.

Vervolgens zijn na wat schermutselingen Jihad strijders vanuit de hele archipel richting Ambon gegaan. Opgestookt inderdaad door hun religieuze leiders.

Onderling hadden ze eeuwenlang geen problemen de moslims en christenen. De Pela was sterker dan religie.

Als niemand zich ermee had bemoeid dan was het denk ik niet zo uit de hand gelopen.

super ick
09-03-13, 17:35
De aanleiding was ruzie over een buskaartje tussen een moslim en een christen. Ging nergens over.

Vervolgens zijn na wat schermutselingen Jihad strijders vanuit de hele archipel richting Ambon gegaan. Opgestookt inderdaad door hun religieuze leiders.

Onderling hadden ze eeuwenlang geen problemen de moslims en christenen. De Pela was sterker dan religie.

Als niemand zich ermee had bemoeid dan was het denk ik niet zo uit de hand gelopen.

Dan klopt mijn uiteenzetting redelijk, toch?

knots71karel
09-03-13, 18:56
Die mensen hebben echt, bij wijze van spreke, geen ruzie gekregen tijdens het onderling bouwen van kerk of moskee over de kleur van de gebruikte stenen of de plaats van de goot.

Door armoede en verkeerde informatie kunnen mensen in de handen vallen van machtswellustilingen. In jou voorbeeld doen ze zich voor als ubervrome. Godsdienst is dan een mooi middel om te misbruiken maar het kan net zo goed een zelf uitgevonden ideologie zijn ala Adolf en Pol Pot.

Je bevestigd hierbij wat ik al jaren zeg n.l: Geloof maakt meer kapot dan je lief hebt !

super ick
09-03-13, 19:24
Je bevestigd hierbij wat ik al jaren zeg n.l: Geloof maakt meer kapot dan je lief hebt !

Dit was wat ik over het aandeel religie zei: Godsdienst is dan een mooi middel om te misbruiken maar het kan net zo goed een zelf uitgevonden ideologie zijn ala Adolf en Pol Pot.

Ierts meer nuance dan jou bewering. Overigens doet geloof niets, de bijbel niets, de Koran niets. HEt zijn mensen die daden begaan.

Ibrah1234
09-03-13, 19:49
Dan klopt mijn uiteenzetting redelijk, toch?

Zekers. Ik ben het er volledig mee eens.

knots71karel
09-03-13, 19:49
Dit was wat ik over het aandeel religie zei: Godsdienst is dan een mooi middel om te misbruiken maar het kan net zo goed een zelf uitgevonden ideologie zijn ala Adolf en Pol Pot.

Ierts meer nuance dan jou bewering. Overigens doet geloof niets, de bijbel niets, de Koran niets. HEt zijn mensen die daden begaan.

Met Geloof bedoel ik uiteraard Religie .
En kijk zelf maar terug in het verleden ,, mensen offers ,oorlogen enz enz , en zelfs het Christendom (na zelf afschuwlijk vervolgd te zijn ) bracht uiteindelijk tweestrijd alleen hier in Nederland ten koste van duizenden mensen levens !,en dan heb ik het nog niet eens over de rest van de wereld , Zuid Amerika bij voorbeeld .
Voor de Islam geld hetzelfde ( Soenieten contra Sjieiten) en alle andere mensen die hun leven verloren dank zij de Islam en zijn expansie drift ,en ga niet zeggen dat het niet waar is .
Ja logisch zijn het uiteindelijk de mensen die de MISDADEN onder de mom van hun GODSDIENST begaan hebben , en helaas nog steeds doen, omdat ze er heilig van overtuigd zijn dat hun visie op hun Godsdienst het rechtvaardigd !
Je ziet dagelijks wel een voorbeeld van wat ik bedoel op de T.V uit naam van ALLAH en bij de Christenen is het al niet anders :als GOD het wil ,of het is de wens van GOD geweest (en dan hebben ze het over een kind dat verdronken is of omgekomen in het verkeer of erger nog rechtvaardigen er oorlogs misdaden mee !
Dus laat mij maar in mijn (eigen Godje geloven waar ik geen Bijbel ,koran Kerk of Moskee voor nodig heb ).

knots71karel
09-03-13, 20:38
Moslims plunderen christelijke wijk in Lahore - NOS Nieuws (http://nos.nl/video/482827-moslims-plunderen-christelijke-wijk-in-lahore.html)
recentelijk

:moe:

Ibrah1234
09-03-13, 21:13
Je bevestigd hierbij wat ik al jaren zeg n.l: Geloof maakt meer kapot dan je lief hebt !

Dat valt wel mee joh. Als je gewoon werkt en 1 uurtje in de week naar de tempel, moskee, kerk of synagoge gaat is er weinig aan de hand lijkt me.

Net zoals Super Ick al proclameerde moet men zich niet laten opnaaien door allerlei radicale elementen.

knots71karel
09-03-13, 21:24
Dat valt wel mee joh. Als je gewoon werkt en 1 uurtje in de week naar de tempel, moskee, kerk of synagoge gaat is er weinig aan de hand lijkt me.

Net zoals Super Ick al proclameerde moet men zich niet laten opnaaien door allerlei radicale elementen.

Ik laat ieder in zijn waarde !wie in wat gelooft .
Het is net als met vandalisme het is slechts een bepaald percentage dat dat zijn boekje te buiten gaat .
Helaas voor al die goede brave en lieve mensen die hun Godsdienst wel na leven , naar hun Kerk of Moskee of ander Godshuis gaan en met volle overtuiging hun geloof belijden .
En dan maakt het niks uit of je Moslim ,Christen of wat dan ook bent .