PDA

Bekijk Volledige Versie : nieuws Voormalig PVV-lid vindt steun in de Islam



MoStar
01-03-13, 02:02
17191

Het kan soms vreemd gaan in het leven. Een oud-PVV’er heeft onlangs door middel van twee tweets aangegeven dat hij bekeerd is tot de Islam. De bekering zou niet zo opmerkelijk zijn geweest als de PVV niet bekend stond als een van de grootste critici van de Islam.

Het gaat om Arnoud van Doorn. Van Doorn was tot 2011 lid van de PVV maar werd geroyeerd door de partij omdat de beste man vertrouwelijke informatie gelekt zou hebben. Van Doorn zit overigens nog steeds in de gemeenteraad van Den Haag maar bemant nu, net als Wilders ooit begon, een eenmansfractie.

De tweets werden opgepikt door opiniepagina Joop.nl. De eerste tweet is geheel in het Arabisch. Hierin stond het volgende: "Ik getuig dat er geen godheid is dan Allah en ik getuig dat Mohammed de gezant van Allah is." In de tweede tweet gaf Van Doorn aan dat hij een “nieuwe start” heeft gemaakt.

Van Doorn heeft inmiddels bevestigd dat de tweets authentiek zijn. De ex-PVV’er gaat echter niet in op de vraag waarom hij zich bekeerd heeft tot de Islam. Dit is volgens hem een privé aangelegenheid.

Foto: Twitter

Soldim
01-03-13, 06:50
Voormalig PVV-lid vindt steun in de Islam

Als PVV lid nog een tikkeltje geschifter als de rest van dat zooitje (en dat is een prestatie), en drugshandelaar. Wil je zo iemand echt bij je cluppie hebben?

Fulanadetal
01-03-13, 07:46
Zulke dingen zei men ook tegen Jezus toen hij allerlei uitschot toeliet in zijn groep, en hen zelfs actief opzocht.

" [27] Daarna* ging Hij naar buiten en zag bij het tolkantoor een tollenaar zitten, Levi genaamd, en zei tegen hem: ‘Volg Mij.’ [28] Hij stond op, liet alles achter en volgde Hem. [29] Levi richtte een groot feest voor Hem aan in zijn huis. Er was een talrijk gezelschap van tollenaars en andere mensen met hen aan tafel. [30] De farizeeën, en vooral de schriftgeleerden onder hen, klaagden daarover tegen zijn leerlingen. ‘Waarom’, zeiden ze, ‘eten en drinken jullie met tollenaars en zondaars?’ [31] Maar Jezus gaf hun ten antwoord: ‘Gezonde mensen hebben geen dokter nodig, maar zieke wel. [32] Ik ben niet gekomen om rechtvaardigen tot bekering op te roepen, maar zondaars.’
(tollenaars waren landgenoten die belasting inden voor de Romeinse bezetters. Niet populair. Farizeeën vormden een religieuze stroming waarvan de leden hun uiterste best deden om de wetten van Mozes zo goed mogelijk te volgen)

Dus laten we hopen dat de man opknapt!

super ick
01-03-13, 07:50
Ik kijk er niet van op. Er zijn nogal wat overeenkomsten.

Wij-hullie denken,
Als je eruit stapt ben je een paria,
Alles draaid om 1 man,
Alles is de schuld van anderen,

Fulanadetal
01-03-13, 07:54
Nou kom niet zo negatief. Geef de man even tijd. Oordelen kan altijd nog.

IBKIS
01-03-13, 10:01
Serieus. Gaat het hier nog steeds over Wilders? Doe normaal.

Fulanadetal
01-03-13, 13:48
Spuit 11

702-386-5397
02-03-13, 09:31
Alle niet moslims zijn weer jaloers natuurlijk :hihi:

The_Grand_Wazoo
02-03-13, 13:02
'Jaloers' noch 'natuurlijk'.

Ben je overigens al bij je zelf te rade gegaan hoe iemand die eerst de PVV-ideologie uitdroeg over kan stappen naar de Islam?
Misschien liggen de twee wat betreft denkaard elkaar zeer nabij.

mark61
02-03-13, 18:26
'Jaloers' noch 'natuurlijk'.

Ben je overigens al bij je zelf te rade gegaan hoe iemand die eerst de PVV-ideologie uitdroeg over kan stappen naar de Islam?
Misschien liggen de twee wat betreft denkaard elkaar zeer nabij.

Ik zoek het meer in de mental make-up van de persoon in kwestie.

mark61
02-03-13, 18:27
Alle niet moslims zijn weer jaloers natuurlijk :hihi:

Zo'n opmerking plaatst je op de rand van waanzin.

The_Grand_Wazoo
02-03-13, 20:51
Ja, je hebt gelijk. Had al een beetje spijt van de veralgemenisering.

knots71karel
02-03-13, 23:17
Ik kijk er niet van op. Er zijn nogal wat overeenkomsten.

Wij-hullie denken,
Als je eruit stapt ben je een paria,
Alles draaid om 1 man,
Alles is de schuld van anderen,

Op zich niet zo verwonderlijk ,omdat iemand zich toch meer gaat verdiepen in hetgeen hij eerst verafschuwde.
Bij nader inzien heeft hij toch punten gevonden die hem an spraken ,met als gevolg zijn stap naar de ISLAM.