PDA

Bekijk Volledige Versie : nieuws Moslimraad uit zich zorgen over het rekruteren voor de oorlog in Syrië



MoStar
08-03-13, 02:48
17218

Het CMO (Contactorgaan Moslims en Overheid) heeft een bericht op haar website geplaatst over de strijd in Syrië. De organisatie kijkt met lede ogen toe hoe jonge moslims in Nederland vertrekken naar het land om hun broeders bij te staan. De vertegenwoordiger van de organisatie, Yassin Elforkani, gaf aan dat de organisatie zich zorgen maakt over de gevolgen van het deelnemen aan de strijd, niet alleen in Syrië zelf maar ook na afloop.

Elforkani geeft aan dat aan het deelnemen aan de oorlog nare gevolgen kleven, ook als de jongens heelhuids naar Nederland terugkeren. Om te zorgen dat jonge moslims in Nederland ook in de toekomst eerlijke kansen zullen krijgen, stuurt het CMO een waarschuwing. Daarnaast spoort het CMO alle gekoppelde instanties en alle imam’s aan om meer aandacht te schenken aan de gevolgen van het deelnemen aan de oorlog.

Daarnaast vindt het CMO dat het niet de schuld en de verantwoordelijkheid van de moslims in Nederland is dat de international politiek niet genoeg ingrijpt om de misstanden in Syrië te voorkomen. Momenteel is er een machtsstrijd aan de gang waar verschillende groeperingen misbruik van maken.

Het CMO geeft wel aan dat het noodzakelijk is dat alle moslims Syrië bij staan door het aanbieden van humanitaire hulp. Je kunt hier (http://www.facebook.com/CMOwebnl) het volledige persbericht lezen.

Foto: FreedomHouse2 (http://www.flickr.com/photos/syriafreedom2/)

Soldim
08-03-13, 08:15
Daarnaast vindt het CMO dat het niet de schuld en de verantwoordelijkheid van de moslims in Nederland is dat de international politiek niet genoeg ingrijpt om de misstanden in Syrië te voorkomen.

En aangezien het mij ook niet de schuld en verantwoordelijkheid van de niet moslims lijkt is niemand schuldig.

Das voelt wel lekker zo, op de vroege ochtend al een groot internationaal probleem opgelost.

super ick
08-03-13, 08:35
En aangezien het mij ook niet de schuld en verantwoordelijkheid van de niet moslims lijkt is niemand schuldig.

Das voelt wel lekker zo, op de vroege ochtend al een groot internationaal probleem opgelost.

:hihi:

Het is op zich te prijzen dat het CMO tracht dwaallichtjes af te houden van deelname aan gewapende strijd.
Ik geloof niet dat veel moslims zich direct door het CMO vertegenwoordigd voelen maar door het onder de aandacht te brengen bij imams kan het wellicht helpen.
Ik heb overigens niet de indruk dat hier nu zoveel strijders staan te trappelen.

Saul
08-03-13, 10:44
Eerst het groepje Amsterdamse vrouwen ‘dat bereid is tot geweld’, dan dit bericht. De kwaadaardige overdrijvingen worden steeds erger bij de volksmedia.

mark61
08-03-13, 11:26
De vertegenwoordiger van de organisatie, Yassin Elforkani, gaf aan dat de organisatie zich zorgen maakt over de gevolgen van het deelnemen aan de strijd, niet alleen in Syrië zelf maar ook na afloop.

Daarnaast vindt het CMO dat het niet de schuld en de verantwoordelijkheid van de moslims in Nederland is dat de international politiek niet genoeg ingrijpt om de misstanden in Syrië te voorkomen.

Beetje vaag allemaal. Waarom zou het hun schuld zijn?

En wat is 'voldoende ingrijpen'? Het CMO wil dat de VS weer es een invasie gaan doen?

mark61
08-03-13, 11:27
Eerst het groepje Amsterdamse vrouwen ‘dat bereid is tot geweld’, dan dit bericht. De kwaadaardige overdrijvingen worden steeds erger bij de volksmedia.

Dit komt blijkbaar van de website van het CMO. Wie overdrijft wat, en is die website een volksmedium? Whatever that may be. Ik heb eigenlijk niks gelezen. Maar ik lees denk ik geen 'volksmedia' :hihi:

AgressieveTurk
12-03-13, 15:24
Terreurverdachten met bestemming Syrië gepakt | nu.nl/binnenland | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl (http://www.nu.nl/binnenland/2970929/terreurverdachten-met-bestemming-syrie-gepakt-.html)

Nederlandertje
12-03-13, 15:47
Eerst het groepje Amsterdamse vrouwen ‘dat bereid is tot geweld’, dan dit bericht. De kwaadaardige overdrijvingen worden steeds erger bij de volksmedia.

Misschien moet jij eens wat objectiever gaan kijken naar hoe de dingen in Nederland zijn.

knots71karel
13-03-13, 23:55
:hihi:

Het is op zich te prijzen dat het CMO tracht dwaallichtjes af te houden van deelname aan gewapende strijd.
Ik geloof niet dat veel moslims zich direct door het CMO vertegenwoordigd voelen maar door het onder de aandacht te brengen bij imams kan het wellicht helpen.
Ik heb overigens niet de indruk dat hier nu zoveel strijders staan te trappelen.

Kijk maar ff op OEMMAH T.V hoe ze jongeren trachten te verleiden.

super ick
14-03-13, 07:01
Kijk maar ff op OEMMAH T.V hoe ze jongeren trachten te verleiden.

Dat komt dus gewoon op de schotel de huiskamer binnen.......

Ik begreep gisteren bij P&W dat ze in eerste instantie dachten aan 100 jongeren maar dat het er beduidend meer zijn.
Die strijders daar zitten ook met die MacDonaldkneusjes in hun maag want ze kunnen niets.

Er is wettelijk niets aan te doen maar volgens deskundigen moeten de jochies wel opgevangen worden. Traumatische ervaringen kunnen hen doen ontsporen. Ik mag dus de portemonnee trekken.

Voor mij is er een gemakkelijke oplossing. Statenloos maken......of wacht ze hebben vast twee paspoorten. Dan het Nederlandse paspoort afpakken. Dus nooit meer terug.