PDA

Bekijk Volledige Versie : nieuws PvdA verliest steun van Marokkaanse Nederlanders



MoStar
10-03-13, 00:42
17223

De PvdA heeft wellicht de steun van de Marokkanen in Nederland definitief verspeeld. Het voorstel van minister Lodewijk Asscher dat aangeboden zal worden aan de Eerste Kamer is de druppel die de emmer doet overlopen. In dit voorstel wordt gesproken over het schrappen van kinderbijslag en uitkeringen naar nabestaanden in Marokko. Een PVV maatregel, ingediend door het PvdA, vinden oud GroenLinks lijsttrekker Mohammed Rabae en Abdou Menebh, die namens overkoepelende Marokkaanse organisaties een open brief naar partijvoorzitter Spekman sturen.

In de brief gaan de heren in op hoe de PvdA in de tijd van Den Uyl een partij was waar de Marokkaanse gemeenschap zich thuisvoelde is uitgegroeid tot een partij waar de Marokkaanse gemeenschap geen bintenis meer mee heeft. Zij zulen dan ook zeker niet meer hun leden adviseren om op de PvdA te stemmen.

Uit de brief wordt vooral de keuze om samen met het VVD van Rutte in de regering te zitten het PvdA kwalijk genomen. Rabae en Menebh zien de VVD dan ook als een PVV light. Door samen te werken met deze partij geeft de PvdA toe dat zij hun sociale gezicht zijn verloren. Het indienen van een voorstel dat aanvankelijk door Geert Wilders Is geopperd, is de spreekwoordelijke druppel.

De gehele brief valt hier te lezen. Wat vinden jullie? Hebben jullie ooit een verbintenis gehad met het PvdA en ooit op de partij gestemd?

Foto: Roel Wijnants (http://www.flickr.com/photos/roel1943/)

Ibrah1234
10-03-13, 01:26
Prima. Maar als iemand hier 30 jaar heeft gewerkt dan dienen alle ingehouden premies en belastingen van dezelfde werknemer aan hem te worden terugbetaald.

Het betreffen dan toch onverschuldigde premie betalingen waar men immers achteraf geen profijt van heeft?

Het zou voor de (r)overheid niet moeten uitmaken waar je woont na een arbeidzaam leven. Of dat nu Zuid-Frankrijk, Grand Canaria of Marokko betreft maakt niet uit.

Ik vraag me af of dit bericht ook wel klopt. Gepensioneerde Nederlanders zitten overal in de wereld. Zullen ze voor Marokko toch geen uitzondering maken? Ik kan me dat niet voorstellen.

Nederlandertje
10-03-13, 01:47
Het bericht qua kinderbijslag klopt gedeeltelijk. Ze willen de kinderbijslag afschaffen voor kinderen die niet wonen in de EU, EER, Zwitserland en de koninkrijksgebieden( voormalige Antillen). Nederland had afspraken met verschillende landen. onder andere Marokko, Australie, Japan, Voormalig Joegoslavie, VS, Israel, Egypte, Turkije, Canada.

Ibrah1234
10-03-13, 02:15
Het bericht qua kinderbijslag klopt gedeeltelijk. Ze willen de kinderbijslag afschaffen voor kinderen die niet wonen in de EU, EER, Zwitserland en de koninkrijksgebieden( voormalige Antillen). Nederland had afspraken met verschillende landen. onder andere Marokko, Australie, Japan, Voormalig Joegoslavie, VS, Israel, Egypte, Turkije, Canada.

Ik snap um. Maar ik heb dezelfde problemen in investeringen in de VS en de bronbelasting van 15% aldaar. Vervolgens komt de Nederlandse (r)overheid ook nog eens innen.

Die onderlinge afspraken en verdragen ter voorkoming van dubbele belastingen werken voor geen meter.

Nederlandertje
10-03-13, 02:42
Ik snap um. Maar ik heb dezelfde problemen in investeringen in de VS en de bronbelasting van 15% aldaar. Vervolgens komt de Nederlandse (r)overheid ook nog eens innen.

Die onderlinge afspraken en verdragen ter voorkoming van dubbele belastingen werken voor geen meter.

Daar heb ik geen verstand zijn maar als jij het zegt zal het wel waar zijn.

knots71karel
11-03-13, 23:53
Denk dat de THEE op is .
:watte?: ? de thee !