PDA

Bekijk Volledige Versie : na 30 jaar........



naamloos
05-09-02, 20:49
Al bijna 30 jaar zijn mijn ouders in Nederland. Ik heb respect voor mijn moeder die zonder dat ze de Nederlandse taal sprak ons heeft opgevoed en ons normen en waarden heeft bijgebracht, terwijl ze zelf niet eens de basisschool had doorlopen. Ik heb respect voor mijn vader die ondanks dat hij wiskunde en natuurkunde studeerde in Marokko, in Nederland al 30 jaar uitbener is.
En in hun beginjaren in Nederland zijn ze vaak nagestaard, bespot, gediscrimineerd maar ik heb ze nooit ook maar één keer horen klagen.

Respect, omdat nu na bijna 30 jaar ze nog steeds worden nagestaard, bespot en gediscrimineerd. Zelfs na 30 jaar worden ze nog steeds uitgescholden voor kut –Marokkaan, alleen zijn het nu geen kinderen maar politici! Mijn ouders worden geassocieerd met de bijstand, criminaliteit, vrouwonvriendelijkheid, antihomo, moslimfundamentalisme en ga zo maar door…..

Nederland ziet niet dat mijn vader zich al 30 jaar kapot werkt, Nederland weet niet dat mijn moeder haar ouders, broers en zussen, neven en nichten maar één keer per jaar ziet. Nederland ziet niet dat mijn ouders zich compleet hebben weggecijferd om hun kinderen een betere toekomst te geven.

Nee, na 30 jaar leven ze in een samenleving waarin de Marokkaan aan de schandpaal word genageld, in een samenleving waarin respectloos over de Marokkaan word gesproken. Een samenleving waarin het gedrag van een kleine groep wordt aangerekend op de gehele massa….. en nog hoor ik mijn ouders niet klagen.

Als Nederland echt serieus denkt dat wij, de kinderen, dezelfde respectloze bejegening gelaten accepteren dan wacht Nederland een teleurstelling. We zijn het spuugzat, we gaan niet meer in discussie, niet in de verdediging en niet in de aanval…….
We zijn de onbeschofte, autoritaire houding van Nederland jegens Marokkanen spuugzat! Nederland mag dan wel de Marokkaan als een tweederangsburger bestempeld hebben, wij associëren onszelf niet met deze definitie. Gegroet!!!!

Donna
05-09-02, 20:57
Geplaatst door naamloos
Al bijna 30 jaar zijn mijn ouders in Nederland. Ik heb respect voor mijn moeder die zonder dat ze de Nederlandse taal sprak ons heeft opgevoed en ons normen en waarden heeft bijgebracht, terwijl ze zelf niet eens de basisschool had doorlopen. Ik heb respect voor mijn vader die ondanks dat hij wiskunde en natuurkunde studeerde in Marokko, in Nederland al 30 jaar uitbener is.
En in hun beginjaren in Nederland zijn ze vaak nagestaard, bespot, gediscrimineerd maar ik heb ze nooit ook maar één keer horen klagen.

Respect, omdat nu na bijna 30 jaar ze nog steeds worden nagestaard, bespot en gediscrimineerd. Zelfs na 30 jaar worden ze nog steeds uitgescholden voor kut –Marokkaan, alleen zijn het nu geen kinderen maar politici! Mijn ouders worden geassocieerd met de bijstand, criminaliteit, vrouwonvriendelijkheid, antihomo, moslimfundamentalisme en ga zo maar door…..

Nederland ziet niet dat mijn vader zich al 30 jaar kapot werkt, Nederland weet niet dat mijn moeder haar ouders, broers en zussen, neven en nichten maar één keer per jaar ziet. Nederland ziet niet dat mijn ouders zich compleet hebben weggecijferd om hun kinderen een betere toekomst te geven.

Nee, na 30 jaar leven ze in een samenleving waarin de Marokkaan aan de schandpaal word genageld, in een samenleving waarin respectloos over de Marokkaan word gesproken. Een samenleving waarin het gedrag van een kleine groep wordt aangerekend op de gehele massa….. en nog hoor ik mijn ouders niet klagen.

Als Nederland echt serieus denkt dat wij, de kinderen, dezelfde respectloze bejegening gelaten accepteren dan wacht Nederland een teleurstelling. We zijn het spuugzat, we gaan niet meer in discussie, niet in de verdediging en niet in de aanval…….
We zijn de onbeschofte, autoritaire houding van Nederland jegens Marokkanen spuugzat! Nederland mag dan wel de Marokkaan als een tweederangsburger bestempeld hebben, wij associëren onszelf niet met deze definitie. Gegroet!!!!

Volgens mij kwam dat echt uit je tenen....... (om maar eens een NL uitdrukking te gebruiken).

Mooi gesproken. :fpetaf:

~Panthera~
05-09-02, 20:59
Geplaatst door naamloos
Al bijna 30 jaar zijn mijn ouders in Nederland. Ik heb respect voor mijn moeder die zonder dat ze de Nederlandse taal sprak ons heeft opgevoed en ons normen en waarden heeft bijgebracht, terwijl ze zelf niet eens de basisschool had doorlopen. Ik heb respect voor mijn vader die ondanks dat hij wiskunde en natuurkunde studeerde in Marokko, in Nederland al 30 jaar uitbener is.
En in hun beginjaren in Nederland zijn ze vaak nagestaard, bespot, gediscrimineerd maar ik heb ze nooit ook maar één keer horen klagen.

Respect, omdat nu na bijna 30 jaar ze nog steeds worden nagestaard, bespot en gediscrimineerd. Zelfs na 30 jaar worden ze nog steeds uitgescholden voor kut –Marokkaan, alleen zijn het nu geen kinderen maar politici! Mijn ouders worden geassocieerd met de bijstand, criminaliteit, vrouwonvriendelijkheid, antihomo, moslimfundamentalisme en ga zo maar door…..

Nederland ziet niet dat mijn vader zich al 30 jaar kapot werkt, Nederland weet niet dat mijn moeder haar ouders, broers en zussen, neven en nichten maar één keer per jaar ziet. Nederland ziet niet dat mijn ouders zich compleet hebben weggecijferd om hun kinderen een betere toekomst te geven.

Nee, na 30 jaar leven ze in een samenleving waarin de Marokkaan aan de schandpaal word genageld, in een samenleving waarin respectloos over de Marokkaan word gesproken. Een samenleving waarin het gedrag van een kleine groep wordt aangerekend op de gehele massa….. en nog hoor ik mijn ouders niet klagen.

Als Nederland echt serieus denkt dat wij, de kinderen, dezelfde respectloze bejegening gelaten accepteren dan wacht Nederland een teleurstelling. We zijn het spuugzat, we gaan niet meer in discussie, niet in de verdediging en niet in de aanval…….
We zijn de onbeschofte, autoritaire houding van Nederland jegens Marokkanen spuugzat! Nederland mag dan wel de Marokkaan als een tweederangsburger bestempeld hebben, wij associëren onszelf niet met deze definitie. Gegroet!!!!
------------------------
Er valt niets aan toe te voegen.....gelijk heb je. :fpetaf:

mulan
05-09-02, 21:01
Geplaatst door naamloos
Al bijna 30 jaar zijn mijn ouders in Nederland. Ik heb respect voor mijn moeder die zonder dat ze de Nederlandse taal sprak ons heeft opgevoed en ons normen en waarden heeft bijgebracht, terwijl ze zelf niet eens de basisschool had doorlopen. Ik heb respect voor mijn vader die ondanks dat hij wiskunde en natuurkunde studeerde in Marokko, in Nederland al 30 jaar uitbener is.
En in hun beginjaren in Nederland zijn ze vaak nagestaard, bespot, gediscrimineerd maar ik heb ze nooit ook maar één keer horen klagen.

Respect, omdat nu na bijna 30 jaar ze nog steeds worden nagestaard, bespot en gediscrimineerd. Zelfs na 30 jaar worden ze nog steeds uitgescholden voor kut –Marokkaan, alleen zijn het nu geen kinderen maar politici! Mijn ouders worden geassocieerd met de bijstand, criminaliteit, vrouwonvriendelijkheid, antihomo, moslimfundamentalisme en ga zo maar door…..

Nederland ziet niet dat mijn vader zich al 30 jaar kapot werkt, Nederland weet niet dat mijn moeder haar ouders, broers en zussen, neven en nichten maar één keer per jaar ziet. Nederland ziet niet dat mijn ouders zich compleet hebben weggecijferd om hun kinderen een betere toekomst te geven.

Nee, na 30 jaar leven ze in een samenleving waarin de Marokkaan aan de schandpaal word genageld, in een samenleving waarin respectloos over de Marokkaan word gesproken. Een samenleving waarin het gedrag van een kleine groep wordt aangerekend op de gehele massa….. en nog hoor ik mijn ouders niet klagen.

Als Nederland echt serieus denkt dat wij, de kinderen, dezelfde respectloze bejegening gelaten accepteren dan wacht Nederland een teleurstelling. We zijn het spuugzat, we gaan niet meer in discussie, niet in de verdediging en niet in de aanval…….
We zijn de onbeschofte, autoritaire houding van Nederland jegens Marokkanen spuugzat! Nederland mag dan wel de Marokkaan als een tweederangsburger bestempeld hebben, wij associëren onszelf niet met deze definitie. Gegroet!!!!

:huil:

Nabil
05-09-02, 21:47
deze topic mag van mij wel een maand bovenaan staan !!

Ikke4real
05-09-02, 22:01
Geplaatst door Nabil
deze topic mag van mij wel een maand bovenaan staan !!

30 jaar zou toepasselijker zijn :traan1:

eddy
05-09-02, 23:41
1 grote veralgemening.
Hiermee wordt elke nederlander over één kam getrokken.
Moest een nederlander eens in de andere richting proberen, komt er weer zo'n klaagzang naar boven, want dat is zeker.
Er zijn vele klagers onder de moslims.
Als jij jezelf als tweederangsburger beschouwt, ligt dat enkel aan je eigen houding.
Jammeren en klagen is het gemakkelijkste wat een mens kan doen.
Gegroet!!!

naamloos
06-09-02, 00:11
Klaagzang???
Het is een ode aan mijn ouders, aan alle Marokkaanse ouders die massaal door het slijk gehaald worden en na 30 jaar nog steeds een onwelkom gevoel van de Nederlandse maatschappij krijgen en dat we dat niet pikken.

En Eddy, luiverd,
Je spreekt jezelf een beetje tegen want ik weet niet of het je ontgaan is, maar Nederlanders scheren Marokkanen al 30 jaar over 1 kam, alleen anno 2002 balen ze ervan dat het niet meer onederhuids mag. De strijdkeet van wakker Nederland luidt: maak van je hart geen moordkuil!!Dat je een hele gemeenschap aanspreekt op het gedrag van enkele personen is dan van ondergeschikt belang.

Dutchguy
06-09-02, 00:11
Schrijnend stukje tekst. Heel legitiem ook. Het enige waar ik problemen mee heb is de term 'Nederland'.

Wie is 'Nederland'? Het lijkt zo een enkele identiteit te zijn en dat is natuurlijk niet zo. Nederland bestaat uit heel veel Nederlanders. En lang niet alle Nederlanders discrimineren Marokkanen. Dat moet je niet uit het oog verliezen anders zal er nooit een oplossing komen. Als je een 'gesloten front' tegenover je ziet staan en niet de welwillenden ziet kom je gewoon niet uit deze situatie.

Dit doet overigens niets af aan de waarachtigheid en intensiteit van je verhaal. Hopen dat Nawijn het ook leest.

eddy
06-09-02, 00:21
Geplaatst door naamloos
Klaagzang???
Het is een ode aan mijn ouders, aan alle Marokkaanse ouders die massaal door het slijk gehaald worden en na 30 jaar nog steeds een onwelkom gevoel van de Nederlandse maatschappij krijgen en dat we dat niet pikken.

En Eddy, luiverd,
Je spreekt jezelf een beetje tegen want ik weet niet of het je ontgaan is, maar Nederlanders scheren Marokkanen al 30 jaar over 1 kam, alleen anno 2002 balen ze ervan dat het niet meer onederhuids mag. De strijdkeet van wakker Nederland luidt: maak van je hart geen moordkuil!!Dat je een hele gemeenschap aanspreekt op het gedrag van enkele personen is dan van ondergeschikt belang.
Wat een luiverd is weet ik niet, maar dat ik een Belg ben weet ik wel.
Goedkoop sentiment noemt men zoiets in België.
Het enige wat jij doet is doen alsof heel nederland schuldig is aan alles wat slecht is betreffende Marokkanen.
Heel Nederland heeft alle Marokkanen reds 30 jaar door het slijk gehaald.
Treur niet en klaag niet, en beschuldig heel nederland niet van zulke dingen.
Goedkoop sentiment en op de traantjes werken van goedgelovige gemakkelijk te manipuleren mensen, meer niet.
Neen hoor, ga jij maar erhgens anders huilen, met alle respect voor je ouders die zeker hun best zullen gedaan hebben jou goed groot te brengen.
De rest is bullshit.

naamloos
06-09-02, 00:24
Na(z)wijn en al diegene die op LPF hebben gestemd, die op CDA of VVD hebben gestemd (maar liever op de LPF hadden gestemd maar na PIM's(islam=achterlijk) dood bij gebreke aan een beter alternatief hun stem aan CDA of VVD gaven. En al die stemmen bij elkaar opgeteld is toch echt wel een afspiegeling van een ruime meerderheid(niet iedereen dus) van de Nederlandse samenleving. Allemaal hopend op een beter leven voor de autochtoon ten koste van de allochtoon.

Marsipulami
06-09-02, 00:24
Ik vind dat de tekst wel enige verwantschap heeft met de tekst die ik zelf net in een andere topic heb gepost.

http://www.maroc.nl/portal/forums/showthread.php?s=&threadid=36152

freedom15212
06-09-02, 00:27
Geplaatst door naamloos
Al bijna 30 jaar zijn mijn ouders in Nederland. Ik heb respect voor mijn moeder die zonder dat ze de Nederlandse taal sprak ons heeft opgevoed en ons normen en waarden heeft bijgebracht, terwijl ze zelf niet eens de basisschool had doorlopen. Ik heb respect voor mijn vader die ondanks dat hij wiskunde en natuurkunde studeerde in Marokko, in Nederland al 30 jaar uitbener is.
En in hun beginjaren in Nederland zijn ze vaak nagestaard, bespot, gediscrimineerd maar ik heb ze nooit ook maar één keer horen klagen.

Respect, omdat nu na bijna 30 jaar ze nog steeds worden nagestaard, bespot en gediscrimineerd. Zelfs na 30 jaar worden ze nog steeds uitgescholden voor kut –Marokkaan, alleen zijn het nu geen kinderen maar politici! Mijn ouders worden geassocieerd met de bijstand, criminaliteit, vrouwonvriendelijkheid, antihomo, moslimfundamentalisme en ga zo maar door…..

Nederland ziet niet dat mijn vader zich al 30 jaar kapot werkt, Nederland weet niet dat mijn moeder haar ouders, broers en zussen, neven en nichten maar één keer per jaar ziet. Nederland ziet niet dat mijn ouders zich compleet hebben weggecijferd om hun kinderen een betere toekomst te geven.

Nee, na 30 jaar leven ze in een samenleving waarin de Marokkaan aan de schandpaal word genageld, in een samenleving waarin respectloos over de Marokkaan word gesproken. Een samenleving waarin het gedrag van een kleine groep wordt aangerekend op de gehele massa….. en nog hoor ik mijn ouders niet klagen.

Als Nederland echt serieus denkt dat wij, de kinderen, dezelfde respectloze bejegening gelaten accepteren dan wacht Nederland een teleurstelling. We zijn het spuugzat, we gaan niet meer in discussie, niet in de verdediging en niet in de aanval…….
We zijn de onbeschofte, autoritaire houding van Nederland jegens Marokkanen spuugzat! Nederland mag dan wel de Marokkaan als een tweederangsburger bestempeld hebben, wij associëren onszelf niet met deze definitie. Gegroet!!!!

Respect voor jou :duim:

naamloos
06-09-02, 00:32
Luiverd betekent lieverd!

En je kunt het afdoen als goedkoop sentiment inspelend op de weke hartjes van mijn medeprikkers maar ik schat ze iets hoger in, je zult er namelijk versteld van staan hoeveel medeprikkers eenzelfde 'onderbuikgevoel' hebben. Maar ik neem je niks kwalijk jij hebt de behandeling die onze ouders hebben moeten ondergaan niet meegemaakt of van dichtbij(de kinderen) gezien.

Dutchguy
06-09-02, 00:33
Geplaatst door naamloos
Na(z)wijn en al diegene die op LPF hebben gestemd, die op CDA of VVD hebben gestemd (maar liever op de LPF hadden gestemd maar na PIM's(islam=achterlijk) dood bij gebreke aan een beter alternatief hun stem aan CDA of VVD gaven. En al die stemmen bij elkaar opgeteld is toch echt wel een afspiegeling van een ruime meerderheid(niet iedereen dus) van de Nederlandse samenleving. Allemaal hopend op een beter leven voor de autochtoon ten koste van de allochtoon.

Jouw frustratie is terecht en ik hoop met jou op een andere maatschappij. Ik wilde je eigenlijk alleen maar hoop geven. Ik weet ook niet hoe dit af gaat lopen maar Nawijn geeft zeker NIET het goede voorbeeld. Maar vergeet niet dat hij door een groot gedeelte van de Kamer teruggefloten is, ook door het CDA.
Ik zeg dit niet om het goed te praten, maar er is wel degelijk een groot aantal Nederlanders die zich niet in de Lijst Politieke Flaters kan vinden. Hopelijk krijgen die ook meer te zeggen in de media, samen met de Marokkanen.

naamloos
06-09-02, 00:37
LET'S HOPE SO!!!!!!

Ennuh bedankt voor de opsteker!!!!

eddy
06-09-02, 06:48
Geplaatst door Marsipulami
Ik vind dat de tekst wel enige verwantschap heeft met de tekst die ik zelf net in een andere topic heb gepost.

http://www.maroc.nl/portal/forums/showthread.php?s=&threadid=36152
Klopt, volgens mij hebben ze een boek met dit soort teksten.
De titel?
'De klaagzang van de ongelukkige moslim in Europa.'

Nu nog een boek met de titel
'Hoe wordt ik een gelukkige moslim in mijn land van oorsprong!'

Ikke4real
06-09-02, 15:17
"Ach, het zijn maar de Moslims" van Mas :ego:

observer
06-09-02, 16:04
Geplaatst door naamloos
Na(z)wijn en al diegene die op LPF hebben gestemd, die op CDA of VVD hebben gestemd (maar liever op de LPF hadden gestemd maar na PIM's(islam=achterlijk) dood bij gebreke aan een beter alternatief hun stem aan CDA of VVD gaven. En al die stemmen bij elkaar opgeteld is toch echt wel een afspiegeling van een ruime meerderheid(niet iedereen dus) van de Nederlandse samenleving. Allemaal hopend op een beter leven voor de autochtoon ten koste van de allochtoon.
persoonlijk hoop ik op een beter leven van iedereen

integratie in de nederlandse samenleving blijft het beste medicijn tegen deze kloof

GroteWolf
06-09-02, 16:39
Als Nederland echt serieus denkt dat wij, de kinderen, dezelfde respectloze bejegening gelaten accepteren dan wacht Nederland een teleurstelling. We zijn het spuugzat, we gaan niet meer in discussie, niet in de verdediging en niet in de aanval…….
We zijn de onbeschofte, autoritaire houding van Nederland jegens Marokkanen spuugzat! Nederland mag dan wel de Marokkaan als een tweederangsburger bestempeld hebben, wij associëren onszelf niet met deze definitie. Gegroet!!!!


Het lijkt mij dat je ouders het respect verdienen dat hardwerkende en eerlijke mensen gewoon verdienen. Wat ik in ieder geval ter verdediging van 'de nederlanders' kan zeggen is dat een klein groepje van jouw landgenoten het 'ons' helaas soms moeilijk maakt in te zien wat de meerderheid aan positiefs heeft gedaan (en nog doet).

Ikke4real
31-10-02, 21:01
http://www.smilies.nl/birthday.gifhttp://www.smilies.nl/birthday.gifhttp://www.smilies.nl/birthday.gifhttp://www.smilies.nl/birthday.gifhttp://www.smilies.nl/birthday.gif
http://www.smilies.nl/birthday.gifhttp://www.smilies.nl/birthday.gifhttp://www.smilies.nl/birthday.gifhttp://www.smilies.nl/birthday.gifhttp://www.smilies.nl/birthday.gifhttp://www.smilies.nl/birthday.gif
http://www.smilies.nl/birthday.gifhttp://www.smilies.nl/birthday.gifhttp://www.smilies.nl/birthday.gifhttp://www.smilies.nl/birthday.gifhttp://www.smilies.nl/birthday.gif

baco
31-10-02, 21:48
Ik snap niet wat er te klagen valt , is het leven hier zoveel slechter als in hun geboorte land,zo ja wat houd hun dan nog hier.
waarom schijnen alleen de Marokkanen met het imago probleem opgescheept te zitten ?
En stomme vraag misschien ,spreken ze na die 30 jaar al Nederlands?,zodat ze zelf normaal contact kunnen zoeken met de autochtone medelander ?

dihcar
01-11-02, 09:17
voor baco and Eddy de belg!!!

Baco: je moet dingen ruimer gaan bekijken wil je een beter en vooral rustig leventje hebben: een gezin en rustig kunnen slapen.
ik neem aan dat je de Marokkanen kent via internet en de media....en mogelijk via het centrum van je stad of ben je een dorpeling?

Eddy:

De Marokkanen in Nederland is een nederlands probleem/thema, hoe je het wil bekijken!! wie ben je en hoe kan je een oordeel vormen hierover?
ga je me vertellen dat er ook in belgie marokkanen wonen, dat bevestig je het beeld van domme belgen. want geloof me maar er is een groot verschil tussen Marokkanen in belgie en in nederland.


naamloos:

chapeau voor je verhaaltje....maar de stem van eddy,baco en consorten is op dit moment is de hoogste!!
Nawijn wordt teruggefloten door de CDA misschien maar de VVD zeker niet...en over normen en waarden gesproken, die hirshi ali en haar overstap naar de VVD spreekt boekdelen over hoe die mensen normen en waarden toepassen....

dit neemt niet weg dat ik voor strenge beleid tegen de criminelen in het algemeen....

baco
01-11-02, 09:29
Geplaatst door dihcar
[B]voor baco and Eddy de belg!!!

Baco: je moet dingen ruimer gaan bekijken wil je een beter en vooral rustig leventje hebben: een gezin en rustig kunnen slapen.
ik neem aan dat je de Marokkanen kent via internet en de media....en mogelijk via het centrum van je stad of ben je een dorpeling?



Ik woon in een middelgrote stad in een wijk met een hoog percentage medelanders. Het valt me gewoon op hoe weinig er nederlands spreken waardoor het moeilijk is contact te maken.

bman
01-11-02, 09:34
Geplaatst door naamloos
Na(z)wijn en al diegene die op LPF hebben gestemd, die op CDA of VVD hebben gestemd (maar liever op de LPF hadden gestemd maar na PIM's(islam=achterlijk) dood bij gebreke aan een beter alternatief hun stem aan CDA of VVD gaven. En al die stemmen bij elkaar opgeteld is toch echt wel een afspiegeling van een ruime meerderheid(niet iedereen dus) van de Nederlandse samenleving. Allemaal hopend op een beter leven voor de autochtoon ten koste van de allochtoon.

Wat een aperte onzin. Alsof alle VVD-ers en CDA-ers heimelijke racistjes zijn. Wat een misselijke insinuatie. Ben je nu voor of tegen het plakken van etiketten op grote groepen mensen op basis van vooroordelen?

Echt te laag voor woorden.

Ongetwijfeld zijn er binnen alledrie die partijen mensen die 'ten koste van de allochtoon' de autochtoon verder denken te kunnen helpen (ik vermoed dat er in de LPF zeker wat van dat soort mensen rondlopen) maar je walgelijke beschuldiging slaat nergens op. Je bent geen haar beter dan mensen die zeggen dat alle marokkanen messentrekkende drugsdealers zijn. Sterker nog: ik acht je lager, je zou immers beter moeten weten.

Schande.

bman
01-11-02, 09:40
Als Nederland echt serieus denkt dat wij, de kinderen, dezelfde respectloze bejegening gelaten accepteren dan wacht Nederland een teleurstelling. We zijn het spuugzat, we gaan niet meer in discussie, niet in de verdediging en niet in de aanval…….


Wat ga je dan wel doen? Ik vind de discussie JUIST een teken van de nakende emancipatie van de Marokkanen.



We zijn de onbeschofte, autoritaire houding van Nederland jegens Marokkanen spuugzat! Nederland mag dan wel de Marokkaan als een tweederangsburger bestempeld hebben, wij associëren onszelf niet met deze definitie. Gegroet!!!!


En bedankt! De gemiddelde lpf-reactie: " tjonge, wat doe je nog in dit onbeschofte, autoritaire land?"

Wordt het niet eens tijd dat je dit soort goedkope rethoriek achterwege laat, want het enige wat je nu doet is een spookbeeld aanzwengelen van dat kille, boze Nederland. Dat zelfde land dat je een huis boven je hoofd, onderdak, ongekende , vrijheid en luxe, sociale zorg, onderwijs en weet ik het wat niet meer verschaft.

dihcar
01-11-02, 09:54
Baco,

stoort het jou als je italianen, amerikanen, britten en spanjaarden tegen elkaar hoort praten in hun eigen moedertaal?

stoort het je als je 3 nederlanders/europeanen ziet staan voor de deur van een winkel omdat zij op iemand moeten wachten bijv?

je reist met de trein en je kan kiezen tussen 2 coupe's: eentje met 3 nederlanders en eentje met 1 marokkaan, waar ga je zitten?

en er zijn zat andere vragen?

baco
01-11-02, 10:04
Geplaatst door dihcar
Baco,

stoort het jou als je italianen, amerikanen, britten en spanjaarden tegen elkaar hoort praten in hun eigen moedertaal?

Ja wel als ze helemaal geen nederlands kunnen en hier al 30 jaar wonen.



stoort het je als je 3 nederlanders/europeanen ziet staan voor de deur van een winkel omdat zij op iemand moeten wachten bijv?

het stoort mij niet als er 3 personen voor de deur van een winkel wachten.



je reist met de trein en je kan kiezen tussen 2 coupe's: eentje met 3 nederlanders en eentje met 1 marokkaan, waar ga je zitten?


Ik reis nooit met de trein, waar zou ik gaan zitten hmm moeilijk (volgens mij een strikvraag) misschien blijf ik dan maar staan voor dat oude vrouwtje...





en er zijn zat andere vragen?

Inderdaad vragen genoeg.

jaja
01-11-02, 10:05
Geplaatst door dihcar

stoort het jou als je italianen, amerikanen, britten en spanjaarden tegen elkaar hoort praten in hun eigen moedertaal? wel als ze in Nederland zijn geboren en een Nederlands paspoort hebben. Overigens geldt dat ook voor Friezen .... In gezelschap praat je een taal die iedereen verstaat.


stoort het je als je 3 nederlanders/europeanen ziet staan voor de deur van een winkel omdat zij op iemand moeten wachten bijv? als ze de toegang blokkeren, ja.


je reist met de trein en je kan kiezen tussen 2 coupe's: eentje met 3 nederlanders en eentje met 1 marokkaan, waar ga je zitten?Marokkaan. Ik heb graag wat beenruimte. Met z'n vieren in zo'n hokje is een ellende.


en er zijn zat andere vragen? en antwoorden ...

Nog een vraag, stoort het jou als anderen je vriendin lastig vallen? En vind je dat je die lui dan K.u.t. marokkanen mag noemen als het marokkaanse ettertjes zijn?

dihcar
01-11-02, 10:41
jaja....

ben het helemaal met je eens...

maar de jongens die jouw vriendin lastigvallen, die spreken geen marokkaans onderling...maar nederlands....dat zijn jongens die geen manieren hebben.... zij vallen de mar.meisjes ook lastig. voor hun maakt niets uit.

ik kan me trouwens niet voorstellen dat er jongens hier geboren en getogen zijn met een nederlandse paspoort, en die onderling de nederlandse taal niet spreken......maar goed...



ik ben voor een harde aanpak van de criminelen wat zijn huidskleur ook is.


maar ik praatte meer over de oudere generatie waar naamloos het over had.....die waren naar nederland gekomen om te werken en dat deden zij ook.....die zijn ook nooit in aanraking gekomen met de politie....behalve het verlengen van hun verblijfsvergunning.......

GroteWolf
01-11-02, 11:17
Geplaatst door naamloos
Na(z)wijn en al diegene die op LPF hebben gestemd, die op CDA of VVD hebben gestemd (maar liever op de LPF hadden gestemd maar na PIM's(islam=achterlijk) dood bij gebreke aan een beter alternatief hun stem aan CDA of VVD gaven. En al die stemmen bij elkaar opgeteld is toch echt wel een afspiegeling van een ruime meerderheid(niet iedereen dus) van de Nederlandse samenleving. Allemaal hopend op een beter leven voor de autochtoon ten koste van de allochtoon.

Dat vind ik behoorlijk overdreven. Je kunt ook andersom stellen dat een ruime meerderheid der Nederlanders hun verworvenheden (materieel en immaterieel) met zorg willen bewaken. Evengoed als anderen hun verworvenheden willen behouden en voor hun eigen ding opkomen. Als een Marokkaan of Aboriginal of Indiaan voor z'n eigen belang mag opkomen, waarom een Nederlander dan niet?

jaja
01-11-02, 11:35
Geplaatst door dihcar jaja....

ben het helemaal met je eens...

maar de jongens die jouw vriendin lastigvallen, die spreken geen marokkaans onderling...maar nederlands....dat zijn jongens die geen manieren hebben.... zij vallen de mar.meisjes ook lastig. voor hun maakt niets uit.

ik kan me trouwens niet voorstellen dat er jongens hier geboren en getogen zijn met een nederlandse paspoort, en die onderling de nederlandse taal niet spreken......maar goed... die jongens spreken Nederlands, de "aangepaste jeugdtaal" en een vorm van marokkaans - hoewel hun ouders waarschijnlijk hen wel wat bijscholing in de moedertaal zouden mogen geven.


...
maar ik praatte meer over de oudere generatie waar naamloos het over had.....die waren naar nederland gekomen om te werken en dat deden zij ook.....die zijn ook nooit in aanraking gekomen met de politie....behalve het verlengen van hun verblijfsvergunning....... ik geloof niet dat men erg veel moeite heeft met 3 of 4 50plussers voor een winkel, of met 3 of 4 50plussers in de trein. Daar loopt mn gewoon langs of gaat men bijzitten. Soms zelfs liever dan bij opgeschoten "autochtone" jeugd in bus of trein. Leeftijd is in deze - jouw vragen - ook erg belangrijk!

naamloos
01-11-02, 17:06
Wie heeft mijn bericht van minstens 100 jaar weer uit de stal gehaald?

Het is niet als klaagzang bedoeld(en zeker niet van mijn ouders!!) maar als jullie er persee een etiket op willen plakken het is eerder een constatering van mij PERSOONLIJK.

Een constatering dat er na 30 jaar nog steeds veel gezeikt(in de media, politiek en het dagelijks leven)wordt over wat Marokkanen vooral NIET goed doen. Kijk maar naar de onderwerpen van een NOVA of NETWERK van afgelopen jaar over Marokkanen en Moslims. De Marokkanen zien echt geen spoken hoor!

En een constatering dat de Marokkaanse gemeenschap steeds maar weer aangesproken word voor het gedrag van individuen.

Ps: de reactie's dat ik blij mag zijn voor de huisvesting, zorg etc. slaat nergens op!Ik en mijn pa betalen gewoon belasting, dus ik krijg waar ik recht op heb. Of moet ik als Marokkaan een extra buiginkje maken?

Zwarte Schaap
01-11-02, 17:34
Geplaatst door naamloos
Wie heeft mijn bericht van minstens 100 jaar weer uit de stal gehaald?

Het is niet als klaagzang bedoeld(en zeker niet van mijn ouders!!) maar als jullie er persee een etiket op willen plakken het is eerder een constatering van mij PERSOONLIJK.

Een constatering dat er na 30 jaar nog steeds veel gezeikt(in de media, politiek en het dagelijks leven)wordt over wat Marokkanen vooral NIET goed doen. Kijk maar naar de onderwerpen van een NOVA of NETWERK van afgelopen jaar over Marokkanen en Moslims. De Marokkanen zien echt geen spoken hoor!

En een constatering dat de Marokkaanse gemeenschap steeds maar weer aangesproken word voor het gedrag van individuen.

Ps: de reactie's dat ik blij mag zijn voor de huisvesting, zorg etc. slaat nergens op!Ik en mijn pa betalen gewoon belasting, dus ik krijg waar ik recht op heb. Of moet ik als Marokkaan een extra buiginkje maken?

Beste Naamloos,

Ik vind je berichtje een hele waardevolle bericht. Het was net alsof ik het zelf geschreven zou kunnen hebben. Ik ben heel trots op dames en heren zoals jij !

groetjes,

Zwarte Schaap