PDA

Bekijk Volledige Versie : Verraders anno 2013.



Al Sawt
16-03-13, 19:45
Voor verraad klik hier (http://www.ad.nl/ad/nl/1038/Rotterdam/article/detail/3409202/2013/03/14/Voor-de-jihad-naar-Syrie-Samen-gaan-we-sterven.dhtml)!
Jihad pleeg je alleen in bezet Palestina en niet in Syrie dat met haar WMD`s, een tegenkracht vormt voor gestoorde zionisten.

Ibrah1234
17-03-13, 17:21
En ondertussen zijn hun zoontjes zich aan het ontwikkelen tot veelplegertjes. Wat een losers. Beetje de vrome Jihadist uithangen en ondertussen zitten je kinderen in een cel op het politiebureau.


Wat een sukkels zeg.

knots71karel
17-03-13, 21:11
Onze moderator ,heeft weer kuren .


http://www.maroc.nl/forums/noConnect.png
De webpagina kan niet worden weergegeven

knots71karel
17-03-13, 22:03
Voor verraad klik hier (http://www.ad.nl/ad/nl/1038/Rotterdam/article/detail/3409202/2013/03/14/Voor-de-jihad-naar-Syrie-Samen-gaan-we-sterven.dhtml)!
Jihad pleeg je alleen in bezet Palestina en niet in Syrie dat met haar WMD`s, een tegenkracht vormt voor gestoorde zionisten.

De geheime dienst AIVD waarschuwt al enkele maanden dat tientallen Nederlandse jongeren naar Syrië reizen om daar als jihadstrijder te vechten in de burgeroorlog. De Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding en Veiligheid (NCTV) Dick Schoof spreekt inmiddels van een kleine honderd, van wie tot nog toe een handjevol is teruggekeerd.Deze jongeren met een radicale geloofsovertuiging gaan daar vol idealen heen, maar komen terecht in een vreselijke werkelijkheid waaruit ze niet gemakkelijk meer kunnen terugkeren. Er zijn nog geen berichten dat Nederlandse strijders in Syrië zijn omgekomen, maar 'het is wachten op de eerste mededeling', zei de NCTV daarover. 'Ze bevinden zich in de frontlinie.'

Maar wie zijn die jongeren precies? Volgens de geheime dienst valt het niet mee aan hen een label te hangen met een gemene deler. Het zijn voornamelijk mannen, maar soms ook vrouwen, met diverse etnische achtergronden, die Arabisch spreken. De meeste strijders hebben ook de Marokkaanse nationaliteit, maar ook Somaliërs en Turken reizen richting Syrië voor de heilige strijd. Er zijn ook voorbeelden van poldermoslims, Nederlanders die zich bekeerden tot de islam en radicaliseerden.

Radicalisering
De meeste mannen zijn tussen de 20 en 25 jaar oud, werkloos en hebben een laag opleidingsniveau. Moskeeën spelen nauwelijks een rol bij de radicalisering. 'Jongeren ontmoeten elkaar en beïnvloeden elkaar', stelt de NCTV.

Eigenlijk zag de AIVD nog nooit zo veel jongeren naar een jihadistisch strijdgebied trekken als nu naar Syrië, zei AIVD-hoofd Rob Bertholee al eerder. Ten eerste omdat het conflict tussen president Basharal-Assad en de oppositie verenigd in het Vrije Syrische Leger zich al 2 jaar voortsleept. Ten tweede omdat het vrij eenvoudig is om naar dat land te reizen. Je staat immers zo vanuit Nederland in Oost-Turkije aan de grens met Syrië. Dat was heel anders voor jongeren die naar Somalië, Irak of Pakistan reisden. Dat waren er dan ook nooit meer dan een handjevol.

In november arresteerde de politie in Rotterdam nog drie mannen die ervan worden verdacht dat ze in Syrië wilden strijden. Dat cijfer lijkt in schril contrast te staan met het aantal jongeren dat wel in Syrië belandde. Maar het is niet duidelijk hoeveel jihadisten de geheime dienst in totaal heeft tegengehouden. Maar volgens Schoof verzamelen de veiligheidsdiensten informatie om jongeren te kunnen tegenhouden.

Roulette
Eenmaal in Syrië is het voor de jonge strijders vrij eenvoudig zich aan te sluiten. Details daarover geeft de geheime dienst niet. 'Maar het blijft wel een Russische roulette. Ze weten niet precies waar ze terechtkomen. Ze worden vervolgens gescreend en krijgen een korte training. Dat laatste stelt overigens niet veel voor. Het is vooral learning on the job', vertelt een betrokkene.

Het is volgens de NCTV 'voorstelbaar' dat jongeren die terugkeren, een gevaar vormen. Sommigen zullen de draad weer oppakken. 'Maar er is een risico dat jongeren verder radicaliseren en dat kan grote risico's met zich meebrengen', legde Schoof uit. Daarom is de NCTV er ook zo op gebrand om voor de gevolgen te waarschuwen en daarom werd woensdag het dreigingsniveau terrorisme verhoogd tot de één na hoogste alarmfase.

knots71karel
17-03-13, 22:06
Onze moderator ,heeft weer kuren .


http://www.maroc.nl/forums/noConnect.png

De webpagina kan niet worden weergegeven






Af en toe lukt het weer , met b.h.v iemand die meer van P.C af weet als ik
:-)

super ick
18-03-13, 15:45
Voor verraad klik hier (http://www.ad.nl/ad/nl/1038/Rotterdam/article/detail/3409202/2013/03/14/Voor-de-jihad-naar-Syrie-Samen-gaan-we-sterven.dhtml)!
Jihad pleeg je alleen in bezet Palestina.

Heb jij de toestemming om dat te bepalen?

CONTRA
18-03-13, 18:17
In november arresteerde de politie in Rotterdam nog drie mannen die ervan worden verdacht dat ze in Syrië wilden strijden.

sinds wanneer is het willen stryden in syrië een nederlandse wetsovertreding?



Het is volgens de NCTV 'voorstelbaar' dat jongeren die terugkeren, een gevaar vormen. Sommigen zullen de draad weer oppakken. 'Maar er is een risico dat jongeren verder radicaliseren en dat kan grote risico's met zich meebrengen', legde Schoof uit.

mensen arresteren omdat ze invulling willen geven aan hun idealen zal denk ik eerder radicaliserend werken.

die jongens zyn bereid te stryden tegen onrecht waar de westerse wereld te laf, te hypocriet en te onverschillig voor is.

Magister
18-03-13, 18:45
sinds wanneer is het willen stryden in syrië een nederlandse wetsovertreding?



mensen arresteren omdat ze invulling willen geven aan hun idealen zal denk ik eerder radicaliserend werken.

die jongens zyn bereid te stryden tegen onrecht waar de westerse wereld te laf, te hypocriet en te onverschillig voor is.

Je bezig houden met moord en doodslag in een ver land waar je niks te zoeken hebt, is dat een goede invulling geven aan het leven?

Fulanadetal
18-03-13, 19:13
sinds wanneer is het willen stryden in syrië een nederlandse wetsovertreding?



mensen arresteren omdat ze invulling willen geven aan hun idealen zal denk ik eerder radicaliserend werken.

die jongens zyn bereid te stryden tegen onrecht waar de westerse wereld te laf, te hypocriet en te onverschillig voor is.

De westerse wereld? China, Rusland, Iran, Hezbollah.

knots71karel
18-03-13, 19:38
sinds wanneer is het willen stryden in syrië een nederlandse wetsovertreding?



mensen arresteren omdat ze invulling willen geven aan hun idealen zal denk ik eerder radicaliserend werken.

die jongens zyn bereid te stryden tegen onrecht waar de westerse wereld te laf, te hypocriet en te onverschillig voor is.

De idealen van Moslim jongeren ?
Kijk ff hoe een een beetje weldenkend MENS er over zegt (die zelf MOSLIM is).
Tekst: Dilan Yesilgöz

‘Wat Hitler met Joden heeft gedaan, daar ben ik wel mee tevreden’. ‘Had Hitler maar alle Joden vermoord’. Schokkende antisemitische uitspraken van enkele Turks-Nederlandse jongeren in de rapportage ‘Onbevoegd Gezag’ van de NTR. De beelden van een buurtwerker die met de beste bedoelingen het dagboek van Anne Frank leest met een paar jonge jongens van Turkse komaf en geconfronteerd wordt met deze uitspraken zijn al ruim een week het gesprek van de dag.
Verschillende malen is mij de afgelopen dagen gevraagd hoe ik dit zou duiden. Is antisemitisme een veel voorkomend verschijnsel binnen de Turkse bevolkingsgroep?
Zijn Turkse jongeren Jodenhaters?
Antisemitisme onder moslims is niet een vast gegeven. Denk aan de talloze voorbeelden van hoe de Ottomanen joden bescherming boden of hoe moslims tijdens de Tweede Wereldoorlog joden onderdak gaven. In de film Les Hommes Libres uit 2011 wordt dit o.a. mooi getoond. Het beeld is diverser en genuanceerder dan wat soms gedacht wordt.

Echter, feit is dat het aanhoudende conflict in het Midden Oosten en de verslechterde relatie tussen Turkije en Israel van grote invloed is op de verhoudingen tussen verschillende bevolkingsgroepen in het Westen. Jongeren vertalen complexe internationale conflicten waar ze bar weinig kennis van hebben, naar hun eigen leefwereld hier. Iets wat natuurlijk helemaal niet gaat en een zeer schadelijke uitwerking heeft.
Overigens geldt dit niet alleen voor een deel van de moslims. In vele persoonlijke gesprekken die ik met seculiere Joden voer, komen regelmatig opmerkingen over moslims langs die absoluut ook niet acceptabel zijn. Er is hier wat mij betreft geen sprake van een rangorde: discriminatie is niet acceptabel, wie het ook uitdraagt.

Terug naar de jongens uit het programma van de NTR: jongens die zulke uitspraken kunnen doen over Joden, en er wellicht ook echt zo over denken, kunnen dat morgen ook doen over homo’s, overmorgen over Armeniërs en volgende week over vrouwen. En dan staat er geen camera op, dan zien we het niet eens.
Het is deze mentaliteit die zo schadelijk is. De mentaliteit dat een ander mens die niet past binnen je eigen normen, niets waard is.
Ouders leren hun kinderen niet wat een recht vrijheid is en wat voor plichten dat met zich meebrengt. Mensen vertalen mensenrechten naar eigen persoonlijke individuele rechten en vergeten dat een ander dezelfde rechten heeft. Sterker nog, dat de rechten van de ander ook beschermd en zo nodig verdedigd dienen te worden.
Al begint het bijbrengen van een dergelijk bewustzijn bij de ouders, daar eindigt het zeker niet. Op scholen moet mensenrechteneducatie komen. Kinderen moet geleerd worden dat onze verworvenheden niet vanzelfsprekend zijn. Dat ze elke dag bewaakt en beschermd dienen te worden.
Vervolgens hebben wij allen ook een belangrijke taak. In Nederland zijn wij graag selectief verontwaardigd. Alles en iedereen kent een eigen belangenvereniging en naar gelang welke groep aangevallen wordt, komt een belangenbehartiger in beweging. Zolang het niet over mij gaat, bemoei ik mij er niet mee, is het landelijke credo geworden lijkt het soms.
We zijn een land dat van hype naar hype gaat, we hebben geen tijd om fundamenteel naar problemen te kijken. Nu wordt opgeroepen om onderzoek te gaan doen naar anti-semitisme onder jongeren, dan weer worden Kamervragen gesteld over bekladde moskeeën of over homo’s die niet over straat kunnen in bepaalde delen Amsterdam.
Echter, alle vormen van discriminatie en racisme kennen één en dezelfde gemeenschappelijke deler. Een ander mens of een andere groep wordt als inferieur beschouwd en onwetendheid is de voedingsbodem. Het is deze mentaliteit die we in Nederland, gezamenlijk, moeten aanpakken. En dat begint door het bespreekbaar te maken en het bespreek te houden.

Nu gaat naar aanleiding van een melding van antidiscriminatiebureau Art.1 Gelderland-Midden = het OM bekijken of de jongens uit de uitzending vervolgd kunnen worden vanwege discriminatie en/of antisemitisme.
Uiteraard moet discriminatie (juridisch) aangepakt worden, maar de vraag is echt of het vervolgen van 14, 15 jarige jongens in dit geval de oplossing is. Vervolging hier is alleen zinnig als de straf maatwerk is. Laat deze jongens bijvoorbeeld kennismaken met Joodse leeftijdsgenoten. Jongens met wie ze heel veel gemeen hebben, terwijl ze denken dat ze mijlenver van elkaar afstaan. Hou ze in gesprek, leg ze niet het zwijgen op terwijl ze wel deze ideeën in hun hoofd hebben en schrijf ze niet meteen af!

Zo kan het ook!

CONTRA
18-03-13, 19:43
Je bezig houden met moord en doodslag in een ver land waar je niks te zoeken hebt, is dat een goede invulling geven aan het leven?

jazeker, met gevaar voor eigen leven een zware misdadiger bestryden is heldendom.

CONTRA
18-03-13, 19:50
De westerse wereld? China, Rusland, Iran, Hezbollah.

als het om mannen uit china zou gaan had ik de oosterse wereld geschreven, maar het gaat echter over mensen uit een deel vd wereld wat als westers te boek staat.

Magister
18-03-13, 19:50
jazeker, met gevaar voor eigen leven een zware misdadiger bestryden is heldendom.

In dienst van jihadgroepen en dappere moedjaheddin, die overal ter wereld vrouwen en kinderen afmaken. Nog grotere misdadigers dus.

knots71karel
18-03-13, 19:53
http://www.maroc.nl/forums/noConnect.png
De webpagina kan niet worden weergegeven

CONTRA
18-03-13, 19:57
De idealen van Moslim jongeren ?



van myn part zyn het boeddhistische jongens die naar tibet willen om tegen de repressieve bezetting van china te stryden. het gaat me niet om religie, maar om het ideaal dat mensen hebben te willen stryden tegen onrecht.

knots71karel
18-03-13, 20:00
als het om mannen uit china zou gaan had ik de oosterse wereld geschreven, maar het gaat echter over mensen uit een deel vd wereld wat als westers te boek staat.

Wat in jou ogen brave jihadisten zijn , daar denken de Russen en Chinezen anders over !
Ook komen jou jihaddisten uit WESTERSE landen ,die er bepaald niet trots op zijn , om In dienst van jihadgroepen en dappere moedjaheddin, vrouwen en kinderen afmaken.
:vreemd:

CONTRA
18-03-13, 20:02
In dienst van jihadgroepen en dappere moedjaheddin, die overal ter wereld vrouwen en kinderen afmaken. Nog grotere misdadigers dus.

die milities doen teminste iets en staan niet passief aan de zylyn toe te kyken hoe assad moordadig zyn gang gaat.

it takes a thief to catch a thief; met het leger des heils wordt assad niet verdreven.

Magister
18-03-13, 20:23
die milities doen teminste iets en staan niet passief aan de zylyn toe te kyken hoe assad moordadig zyn gang gaat.

it takes a thief to catch a thief; met het leger des heils wordt assad niet verdreven.

Typisch islamitische redenering. Het is dus gewoon een ideologische strijd. Assad is een Alawiet en daarom vallen ze hem aan. Of Assad een moordenaar is maakt ze niets uit want dat zijn ze zelf ook.

H.P.Pas
18-03-13, 20:33
die milities doen teminste iets

True. Ze schieten op elkaar. :aanwal:

CONTRA
18-03-13, 20:49
Typisch islamitische redenering. Het is dus gewoon een ideologische strijd. Assad is een Alawiet en daarom vallen ze hem aan. Of Assad een moordenaar is maakt ze niets uit want dat zijn ze zelf ook.

niks islamitische redenering; het is pragmatisch om vuile handen te maken by het verdryven van een zware misdadiger. met hippies en pacifisten kryg je assad niet weg.

ik begryp dat jy je achter iran schaart om assad vooral niet in de weg te zitten by zyn tirannie.

Ibrah1234
18-03-13, 21:31
Er is toch ook nog zoiets als een Arabische Liga. Ik denk dat de Amerikanen de atomaire dreiging vanuit Noord-Korea momenteel even hoger op het lijstje hebben staan.

Magister
19-03-13, 07:51
niks islamitische redenering; het is pragmatisch om vuile handen te maken by het verdryven van een zware misdadiger. met hippies en pacifisten kryg je assad niet weg.

ik begryp dat jy je achter iran schaart om assad vooral niet in de weg te zitten by zyn tirannie.

Assad moet verdwijnen, maar ik zie er liever geen salafistisch regime oor in de plaats, want dan komen we van de regen in de drup.

super ick
19-03-13, 08:07
Er is toch ook nog zoiets als een Arabische Liga. Ik denk dat de Amerikanen de atomaire dreiging vanuit Noord-Korea momenteel even hoger op het lijstje hebben staan.

Mochten ze wel ingrijpen dan is het ook niet goed.
Wie zijn die verzetsgroepen, gaan die de mensenrechten wel respecteren?
Waarom moet het westen ingrijpen? Dat is toch zo'n beetje de satan? Die vraag je toch niet om hulp?

Al Sawt
19-03-13, 11:13
Heb jij de toestemming om dat te bepalen?
Yep. Ben gezegend met de ideologische handvatten om dat te bepalen.

super ick
19-03-13, 14:34
Yep. Ben gezegend met de ideologische handvatten om dat te bepalen.

Ideologische handvatten? Wat zijn dat? Of bedoel je je Pan Arabische onderbuik?

Magister
19-03-13, 14:44
Yep. Ben gezegend met de ideologische handvatten om dat te bepalen.

Ideologische oogkleppen zul je bedoelen.

Ibrah1234
19-03-13, 15:21
Ideologische oogkleppen zul je bedoelen.

Slok koffie druipt nu van mijn beeldscherm af. Alles eruit geproest.:rolleyes:

knots71karel
19-03-13, 19:48
niks islamitische redenering; het is pragmatisch om vuile handen te maken by het verdryven van een zware misdadiger. met hippies en pacifisten kryg je assad niet weg.

ik begryp dat jy je achter iran schaart om assad vooral niet in de weg te zitten by zyn tirannie.

Precies 10 jaar geleden maakte het zgn door jou vervloekte WESTEN de BLUNDER om IRAK binen te vallen ,waar ook een vervloekte dictator en moordenaar regeerde (die nog iets erger was als ASSAD).
Heden ten dage schreeuwen (ZE... ja jij ook!! )nog moord en brand om deze *) inval :vreemd:

*) Zie elders hoe ik daar over denk

knots71karel
19-03-13, 19:50
Slok koffie druipt nu van mijn beeldscherm af. Alles eruit geproest.:rolleyes:

Van het lachen of van het huilen ?

Ibrah1234
19-03-13, 20:44
Van het lachen of van het huilen ?

Van het lachen :boogjes:

Zat het met gepaste aandacht te volgen en zie ik ineens die zin van Magister voorbij schieten.

knots71karel
19-03-13, 23:55
Van het lachen :boogjes:

Zat het met gepaste aandachte te volgen en zie ik ineens die zin van Magister voor bij schieten.

ja ik moest er ook smakelijk om lachen , onze vriend A-S is zo bewust van zijn overtuiging ,dat hij af en toe volkomen uit z,n slof schiet .
Met alle respect voor zijn kennis van de Arabische wereld .

CONTRA
20-03-13, 13:42
Assad moet verdwijnen, maar ik zie er liever geen salafistisch regime oor in de plaats, want dan komen we van de regen in de drup.

dat is de prys die de internationale gemeenschap betaald voor het passief toekijken: verzaken in te grypen schept ruimte voor milities die wel kordaat reageren.

super ick
20-03-13, 15:10
dat is de prys die de internationale gemeenschap betaald voor het passief toekijken: verzaken in te grypen schept ruimte voor milities die wel kordaat reageren.

Welnee. Dan kan de internationale gemeenschap overal wel aan de gang. Sommigen zijn niet uit elkaar te houden.

Magister
20-03-13, 19:13
dat is de prys die de internationale gemeenschap betaald voor het passief toekijken: verzaken in te grypen schept ruimte voor milities die wel kordaat reageren.

toekyken

knots71karel
20-03-13, 19:56
Welnee. Dan kan de internationale gemeenschap overal wel aan de gang. Sommigen zijn niet uit elkaar te houden.

De eerste ''martelaar '' van Marokkaans /Nederlandse kom af ,is al gevallen in de strijd in Syrie .
Hij heeft mogeljk niet eens geweten voor wie of wat hij is gestorven , als er maar wat te knokken valt .
Diep tragisch voor de ouders van die jongen dunkt mij !

knots71karel
20-03-13, 19:56
toekyken
:hihi:

CONTRA
20-03-13, 20:55
toekyken

dat bepaal ik zelf wel.

CONTRA
20-03-13, 20:59
Hij heeft mogeljk niet eens geweten voor wie of wat hij is gestorven


alsof jy wel weet voor wie of wat jy gaat sterven.

CONTRA
20-03-13, 21:05
Welnee. Dan kan de internationale gemeenschap overal wel aan de gang. Sommigen zijn niet uit elkaar te houden.

als de internationale gemeenschap niet wil ingrypen moet het ook niet zeuren dat milities wel ingrypen.

Magister
20-03-13, 21:56
dat bepaal ik zelf wel.

Wat zijn je criteria om de ene ij wel te vervangen door y en de andere niet? Ik zie dat je het ook in andere berichten vergeet.

CONTRA
20-03-13, 22:33
Wat zijn je criteria om de ene ij wel te vervangen door y en de andere niet? Ik zie dat je het ook in andere berichten vergeet.vryheid is het enige criterium: de vrijheid om ij/y beide te gebruiken zonder me de les te laten lezen door gereformeerde taalnazi's.

Magister
20-03-13, 22:45
vryheid is het enige criterium: de vrijheid om ij/y beide te gebruiken zonder me de les te laten lezen door gereformeerde taalnazi's.

Haha, jij bent snel op je teentjes getrapt. De oorzaak is dus gewoon slordigheid...

knots71karel
20-03-13, 23:10
alsof jy wel weet voor wie of wat jy gaat sterven.

Ik weet het wel , heb mee geholpen dit land weer op te bouwen na WO 2 (al is het maar een klein steentje ) .
dus laat ik iets achter al is het maar een klein beetje.
Verder zijn wij mensen gewoon net zo als alle andere dieren gedoemd te sterven ,en als je het ''geluk" of zo gek bent om te geloven dat je een uitzondering bent op al die andere dieren en gelooft dat er een soort paradijsje bestaat of een hel ,en zelfs bereid bent daar je leven voor te geven dan moet je zelf weten !m
Maar neem geen andere mensen mee in je ziekelijke overtuiging b.v door zelfmoord te plegen uit naam van ???? ja van wie ?? en dan zoveel mogelijk medemensen van het leven te beroven.
En dan nog ff dit je sterft maar verdwijnt niet , jou stoffelijk overschot draagd gewoon weer bij in de cyclus zelfs al wordt je verbrand , je bent en onder deel van dit nietige planeetje dat Aarde genoemd wordt ,en behalve wat schroot in de ruimte ,wwarvan het grootse deel toch weer op Aarde terecht komt ,is er nog nooit iets van de Aarde verdwenen ,in tegen deel dagelijks komen er tonnen stof (materie ) bij.
STOF genoeg om ff achter je oortjes te krabben ,maar vraag me af of je deze logica wel kan volgen met jou
geindoctrineerde geest .

Probeer maar

knots71karel
20-03-13, 23:12
Wat zijn je criteria om de ene ij wel te vervangen door y en de andere niet? Ik zie dat je het ook in andere berichten vergeet.

Wat dacht je van gemakzucht ?
:hihi:

super ick
21-03-13, 07:37
Wat dacht je van gemakzucht ?
:hihi:

Ik vind dat zo'n gelul. Taal is een communicatiemiddel. Een ij of een y, waar gaat het over?

knots71karel
21-03-13, 21:58
Ik vind dat zo'n gelul. Taal is een communicatiemiddel. Een ij of een y, waar gaat het over?

Ja dat ben ik met je eens ,ik maak ookwel typ fouten (en herstel ze niet ) zolang je maar kunt lezen wat er bedoeld wordt.

Ibrah1234
21-03-13, 22:38
Als je al die problemen tussen mensen hoort snap ik waarom die Henk de Velde een half jaar ankert in een verlaten baai tussen de zeehonden met geen mens of overheid in zicht :boogjes:

knots71karel
21-03-13, 23:54
Als je al die problemen tussen mensen hoort snap ik waarom die Henk de Velde een half jaar ankert in een verlaten baai tussen de zeehonden met geen mens of overheid in zicht :boogjes:

Dat kwam mede doordat hij geen (vergunning voor doorvaren) kreeg denk ik .

Ibrah1234
22-03-13, 00:06
Dat kwam mede doordat hij geen (vergunning voor doorvaren) kreeg denk ik .

Ik had iets gelezen uit 2008 toen hij zijn mast is verloren in Zuid-Amerika. Na reparatie de meest ontoegankelijke kratereilanden aangevaren.

Maar ik snap wat je bedoeld...de noordelijke passage waarschijnlijk toen hij geen toestemming van de Russen kreeg?

Magister
22-03-13, 06:15
Ik vind dat zo'n gelul. Taal is een communicatiemiddel. Een ij of een y, waar gaat het over?

Ook over taal kun je praten, net als over andere zaken die meer of minder van belang zijn.

super ick
22-03-13, 22:16
Als je al die problemen tussen mensen hoort snap ik waarom die Henk de Velde een half jaar ankert in een verlaten baai tussen de zeehonden met geen mens of overheid in zicht :boogjes:

Hè, daar moest ik ook aan denken!
Ik ben diverse keren een maand door de bergen getrokken in groepjes van 6 man. Niet in oorlogsgebied maar op oefening. Overnachten in je tentje of grot. Soms kampen van enkele dagen opslaan. 100% afgesloten van de buitenwereld. Daar denk ik nog met genoegen aan terug. Daar kwam ik altijd relaxed vandaan. Het lijkt wel een soort bijtanken of detoxen maar er waren ook jongens bij die er een pesthekel aan hadden.

Ik heb weleens ergens gelezen dat de moderne mens 10.000 keer meer data moet verwerken dan de mens in de tijd van Christus.

super ick
22-03-13, 22:21
Ook over taal kun je praten, net als over andere zaken die meer of minder van belang zijn.

Was het jou niet opgevallen dat er hier niet gepraat wordt? Als ik met iemand praat ga ik hem ook niet attenderen op zijn stotteren of zijn uitspraak.

Het is een vervelende eigenschap van enkele figuren hier die zich graag profileren als intelligent. Wat overigens niet wil zeggen dat ze ook wijs zijn.

Het is hier het nationale dictee niet.

Ibrah1234
22-03-13, 22:43
Hè, daar moest ik ook aan denken!
Ik ben diverse keren een maand door de bergen getrokken in groepjes van 6 man. Niet in oorlogsgebied maar op oefening. Overnachten in je tentje of grot. Soms kampen van enkele dagen opslaan. 100% afgesloten van de buitenwereld. Daar denk ik nog met genoegen aan terug. Daar kwam ik altijd relaxed vandaan. Het lijkt wel een soort bijtanken of detoxen maar er waren ook jongens bij die er een pesthekel aan hadden.

Ik heb weleens ergens gelezen dat de moderne mens 10.000 keer meer data moet verwerken dan de mens in de tijd van Christus.

Dat kan ik me heel goed voorstellen. Zelf eens in de binnenlanden van Suriname geweest en als ik mijn ogen dicht doe dan ruik ik nog het tropisch regenwoud.

Het zijn nog de laatste gebieden op aarde waar geen postbodes zijn die je blauwe enveloppen in de bus drukken, geen mobieltjes die rinkelen en geen zichtbare aanwezigheid van een overheid c.q. religieuze instanties.

Maar wat je beschrijft herken ik wel.

super ick
23-03-13, 21:36
Dat kan ik me heel goed voorstellen. Zelf eens in de binnenlanden van Suriname geweest en als ik mijn ogen dicht doe dan ruik ik nog het tropisch regenwoud.

Het zijn nog de laatste gebieden op aarde waar geen postbodes zijn die je blauwe enveloppen in de bus drukken, geen mobieltjes die rinkelen en geen zichtbare aanwezigheid van een overheid c.q. religieuze instanties.

Maar wat je beschrijft herken ik wel.

Ik heb later nog wel eens een poging gewaagd met twee vrienden. Die wilden na drie dagen naar huis. Met mijn hond hield ik het langer uit.

Magister
23-03-13, 21:55
Was het jou niet opgevallen dat er hier niet gepraat wordt? Als ik met iemand praat ga ik hem ook niet attenderen op zijn stotteren of zijn uitspraak.

Het is een vervelende eigenschap van enkele figuren hier die zich graag profileren als intelligent. Wat overigens niet wil zeggen dat ze ook wijs zijn.

Het is hier het nationale dictee niet.

Ik heb het helemaal niet over stotteren of taalfouten maar over het bewuste taalgebruik van Ait, al vind ik wel dat sommigen wel eens wat beter mochten leren spellen.

H.P.Pas
23-03-13, 22:17
Ik heb later nog wel eens een poging gewaagd met twee vrienden. Die wilden na drie dagen naar huis. Met mijn hond hield ik het langer uit.

Jarenlang zo vakantie gehouden, in Noorwegen, Schotland of in de Alpen.
Het mooiste wat er is.

super ick
24-03-13, 10:01
Jarenlang zo vakantie gehouden, in Noorwegen, Schotland of in de Alpen.
Het mooiste wat er is.

Ik heb best veel van de wereld gezien maar gek genoeg Schotland niet. Ik wil nog eens een autoreis plannen. Denemarken, Zweden, Noorwegen, Finland in noordelijke richting doorreizen, dan overvaren naar IJsland (ook nooit geweest) en daarna Schotland en Engeland terug.

Jij boft met die Alpen voor de deur. Dan is het niet zo moeilijk even van de buitenwereld afgesneden te zijn.

super ick
24-03-13, 10:02
Ik heb het helemaal niet over stotteren of taalfouten maar over het bewuste taalgebruik van Ait, al vind ik wel dat sommigen wel eens wat beter mochten leren spellen.

Plemp je boodschapjes neer en maak je verder niet druk. Slecht voor je hart.

Magister
24-03-13, 15:22
Plemp je boodschapjes neer en maak je verder niet druk. Slecht voor je hart.

Jij ook, maak je dus maar niet druk over wat ik er neer zet.

super ick
24-03-13, 15:50
Jij ook, maak je dus maar niet druk over wat ik er neer zet.

Heb ik jou die indruk gegeven?

Magister
24-03-13, 16:28
Heb ik jou die indruk gegeven?

Jazeker

super ick
24-03-13, 20:57
Jazeker

Jongen toch!

Al Sawt
27-03-13, 16:17
die milities doen teminste iets en staan niet passief aan de zylyn toe te kyken hoe assad moordadig zyn gang gaat.

it takes a thief to catch a thief; met het leger des heils wordt assad niet verdreven.Daarom zijn het verraders. Zij maken decimeren de Syrische leger en schuiven geopolitieke machtsbalans in het voordeel van Israel.
Hopelijk branden ze op het slagveld in Syrië!

knots71karel
27-03-13, 20:59
Daarom zijn het verraders. Zij maken decimeren de Syrische leger en schuiven geopolitieke machtsbalans in het voordeel van Israel.
Hopelijk branden ze op het slagveld in Syrië!

Ach Israel wordt er ook weer bij betrokken.
Alsof hun het kunnen helpen dat de Moslims onderling al zolang als de ISLAM bestaat elkaar al in de haren vliegen lees bewust doden zelfs op weg naar Moskee zijn de mensen niet veilig !
Google maar ff wat er zoal plaats vind .
Lijkt wel op de middel eeuwen toen de Christenen elkaar ook afslachten om het z.g.n Geloof ooit van de beelden storm gehoord ?

H.P.Pas
27-03-13, 21:20
Hopelijk branden ze op het slagveld in Syrië!

Dan zijn de aanhangers van een transcendente hel me toch altijd nog liever..

Magister
28-03-13, 00:07
Daarom zijn het verraders. Zij maken decimeren de Syrische leger en schuiven geopolitieke machtsbalans in het voordeel van Israel.
Hopelijk branden ze op het slagveld in Syrië!

Wat is het panarabisch nationalisme gecombineerd met islamisme en antisemitisme toch een buitengewoon mensvijandige ideologie.

CONTRA
28-03-13, 00:45
Daarom zijn het verraders. Zij maken decimeren de Syrische leger en schuiven geopolitieke machtsbalans in het voordeel van Israel.

mede dankzy assad is de geopolitieke machtsbalans al jaren in het voordeel van israel. israel heeft liever een diktator als assad als buurman dan een stel milities in een instabiel land waar oncontroleerbaar grote hoeveelheden wapens circuleren by groepen mensen die, in tegenstelling tot assad, wel een risico kunnen vormen voor israel.

Ibrah1234
28-03-13, 01:11
De geopolitieke machtsbalans is al aan het verschuiven sinds de eerste Arabisch-Israëlische oorlog in 1948. De opvolgende schermutselingen hebben het effect slechts versterkt.

Maar instigator in dezen is de Arabische wereld zelf geweest. Safe to say: "Arabieren hebben Israël in haar huidige vorm geboetseerd".

mark61
28-03-13, 02:35
De geopolitieke machtsbalans is al aan het verschuiven sinds de eerste Arabisch-Israëlische oorlog in 1948. De opvolgende schermutselingen hebben het effect slechts versterkt.

Maar instigator in dezen is de Arabische wereld zelf geweest. Safe to say: "Arabieren hebben Israël in haar huidige vorm geboetseerd".

Ja, naar China. Wat heeft het MO in godsnaam te maken met 'geo'politieke machtsevenwichten no less?

Huh? De Arabische wereld heeft een stel binnenvallende Europeanen uitgenodigd hun land te komen koloniseren?

Knettergek. Israël is geboetseerd door de Veiligheidsraad, na voorbereidend werk van Engeland.

Ibrah1234
28-03-13, 08:13
Huh? De Arabische wereld heeft een stel binnenvallende Europeanen uitgenodigd hun land te komen koloniseren?

Knettergek. Israël is geboetseerd door de Veiligheidsraad, na voorbereidend werk van Engeland.

Sjonge jonge, midden in de nacht met een pot bier achter de pc?

Ik bestrijd ook niet dat Israël in eerste aanleg is geboetseerd door de Veiligheidsraad. Maar mede door de eerste Arabisch-Israëlische oorlog is de kaart er anders uit gaan zien.

Bijgaand 2 plaatjes. De situatie eind 1947 en de tweede aan het einde van de oorlog in 1949.

Zoek de verschillen en kleur de plaatjes :eek:

17297 17298


Hoofdprijs: groen duimpje!!

Nederlandertje
28-03-13, 09:04
Wat ik wel leuk vind om te lezen is dat er hier gezegd wordt dat het westen staat toe te kijken hoe moordende Assad zijn gang gaat. En in een andere werd het westen door diezelfde mensen verweten Irak verneukt te hebben door de moordende Saddam af te zetten.

Al Sawt
28-03-13, 12:38
Wat is het panarabisch nationalisme gecombineerd met islamisme en antisemitisme toch een buitengewoon mensvijandige ideologie.Misschien ben jij opgevoed met antisemitisme en vijandsbeeld, maar verwar jouw verleden niet met mijn persoon.

Al Sawt
28-03-13, 12:40
Ach Israel wordt er ook weer bij betrokken.
Alsof hun het kunnen helpen dat de Moslims onderling al zolang als de ISLAM bestaat elkaar al in de haren vliegen lees bewust doden zelfs op weg naar Moskee zijn de mensen niet veilig !
Google maar ff wat er zoal plaats vind .
Lijkt wel op de middel eeuwen toen de Christenen elkaar ook afslachten om het z.g.n Geloof ooit van de beelden storm gehoord ?Middeleeuwen???? Tweedewereldoorlog, N-Ierland, Bosnie etc, zijn nog pas decennia geleden.

Magister
28-03-13, 12:45
Misschien ben jij opgevoed met antisemitisme en vijandsbeeld, maar verwar jouw verleden niet met mijn persoon.

Je wilt toch niet ontkennen dat je een ernstig vijandbeeld koestert?

Al Sawt
28-03-13, 12:47
mede dankzy assad is de geopolitieke machtsbalans al jaren in het voordeel van israel. israel heeft liever een diktator als assad als buurman dan een stel milities in een instabiel land waar oncontroleerbaar grote hoeveelheden wapens circuleren by groepen mensen die, in tegenstelling tot assad, wel een risico kunnen vormen voor israel.
Vertel my eens; Wat kunnen die milities uitrichten tegenover de Israëlische leger? Paar vuurpylen afschieten, richting Israel? Ach, wat zullen de Israeliers ervan schrikken. Zolang er een geen staat tegenover Israel komt met een militaire infrastructuur en WMD capaciteiten, zullen de Israeliers echt niet wakker liggen van een paar malloten die vuurpylen afschieten, maar tegelijkertijd Syrië in verderf en chaos storen. Hoe meer wapens er circuleren in handen van deze verraders, hoe minder er overblyft van de Syrische militaire infrastructuur.

En danky Assad, hebben verzetsgroepen Hamas en Hizbollah financiële en bovenal militaire steun genoten van Syrie.

Al Sawt
28-03-13, 12:48
Je wilt toch niet ontkennen dat je een ernstig vijandbeeld koestert?Zelfde vijandbeeld die jij koestert. Want jouw aanwezigheid op Maroc.nl is niet ingegeven door liefde voor de Marokkaanse gemeenschap.

Al Sawt
28-03-13, 12:50
Wat ik wel leuk vind om te lezen is dat er hier gezegd wordt dat het westen staat toe te kijken hoe moordende Assad zijn gang gaat. En in een andere werd het westen door diezelfde mensen verweten Irak verneukt te hebben door de moordende Saddam af te zetten.

Heb jij bewijs dat Saddam bezig was met moorden toen hij door agressors was afgezet?

Al Sawt
28-03-13, 12:53
De geopolitieke machtsbalans is al aan het verschuiven sinds de eerste Arabisch-Israëlische oorlog in 1948. De opvolgende schermutselingen hebben het effect slechts versterkt.

Maar instigator in dezen is de Arabische wereld zelf geweest. Safe to say: "Arabieren hebben Israël in haar huidige vorm geboetseerd".
Woorden van onwetendheid. Want je suggereert dat de Arabieren de oorlogen zelf begonnen. In 1967 waren de Israeliers die de oorlog begonnen. 1967 bracht ook de bezette gebieden onder Israelisch controle. Dus bespaar mij jouw onwetendheid.

naam
28-03-13, 12:56
Heb jij bewijs dat Saddam bezig was met moorden toen hij door agressors was afgezet?

Tja, in zijn ogen waren het verraders.



Dat meldt Sky News. Al-Bandar vertelde de rechtbank dat hij persoonlijk opdracht heeft gegeven de mannen te laten vermoorden.

Awad Hamed al Bandar
Al-Bandar gaf persoonlijk bevel

Hij blijft echter volhouden dat hij daarmee niet de wet heeft overtreden, omdat 'de mannen hadden toegegeven de president van de republiek te hebben aangevallen'. De moordaanslag op de mannen in Dujail volgde op een mislukte aanslag op Saddam.

Saddam en zijn zeven medeverdachten staan terecht voor de massamoord, maak ook voor andere misdrijven, zoals het illegaal gevangen zetten en martelen van honderden andere mensen, inclusief vrouwen en kinderen.

Kinderen
Volgens de aanklagers zijn er documenten die bewijzen dat onder de 148 mensen die zijn vermoord, zich ook tien kinderen bevonden, sommigen in de leeftijd van elf tot dertien jaar.

Twee weken geleden zei Saddam dat hij als enige verantwoordelijk is voor de dood van de 148 Irakezen. Ook Saddam stelde dat van een misdaad geen sprake was, want alle slachtoffers zijn volgens het toen geldende recht veroordeeld na een mislukte moordaanslag op hem.

Al Sawt
28-03-13, 12:59
Tja, in zijn ogen waren het verraders.



Dat meldt Sky News. Al-Bandar vertelde de rechtbank dat hij persoonlijk opdracht heeft gegeven de mannen te laten vermoorden.

Awad Hamed al Bandar
Al-Bandar gaf persoonlijk bevel

Hij blijft echter volhouden dat hij daarmee niet de wet heeft overtreden, omdat 'de mannen hadden toegegeven de president van de republiek te hebben aangevallen'. De moordaanslag op de mannen in Dujail volgde op een mislukte aanslag op Saddam.

Saddam en zijn zeven medeverdachten staan terecht voor de massamoord, maak ook voor andere misdrijven, zoals het illegaal gevangen zetten en martelen van honderden andere mensen, inclusief vrouwen en kinderen.

Kinderen
Volgens de aanklagers zijn er documenten die bewijzen dat onder de 148 mensen die zijn vermoord, zich ook tien kinderen bevonden, sommigen in de leeftijd van elf tot dertien jaar.

Twee weken geleden zei Saddam dat hij als enige verantwoordelijk is voor de dood van de 148 Irakezen. Ook Saddam stelde dat van een misdaad geen sprake was, want alle slachtoffers zijn volgens het toen geldende recht veroordeeld na een mislukte moordaanslag op hem.Ongetwijfeld dat Saddam dorpen heeft uitgemoord door vergassing en terreur.

Maar zijn het er miljoenen, zoals Blair, Bush en Iraakse Nationale Congres, beweren? Nee. Het zijn er hoogstens 10.000. Misschien zelf minder.

Dus graag bronnen die het tegendeel beweren!

naam
28-03-13, 13:08
Ongetwijfeld dat Saddam dorpen heeft uitgemoord door vergassing en terreur.

Maar zijn het er miljoenen, zoals Blair, Bush en Iraakse Nationale Congres, beweren? Nee. Het zijn er hoogstens 10.000. Misschien zelf minder.

Dus graag bronnen die het tegendeel beweren!

Je vraag was: Heb jij bewijs dat Saddam bezig was met moorden toen hij door agressors was afgezet?

Antwoord, ja dat is er dus.

Dat je dat afdoet met omdat dat er waarschijnlijk minder zijn dan 10.000 het geen antwoord op je vraag is, is nogal vreemd.

Al Sawt
28-03-13, 13:11
Je vraag was: Heb jij bewijs dat Saddam bezig was met moorden toen hij door agressors was afgezet?

Antwoord, ja dat is er dus.

Dat je dat afdoet met omdat dat er waarschijnlijk minder zijn dan 10.000 het geen antwoord op je vraag is, is nogal vreemd.

Mijn vraag refereert naar massamoorden. Geen paar buitenrechtelijke executies per jaar. Dan kan je ook China en Brazilië binnenvallen.

Maar ik herhaal mijn vraag: Heeft Saddam massamoorden gepleegd en zo ja, is er bewijs?

mark61
28-03-13, 13:12
Je vraag was: Heb jij bewijs dat Saddam bezig was met moorden toen hij door agressors was afgezet?

Antwoord, ja dat is er dus.

Dat je dat afdoet met omdat dat er waarschijnlijk minder zijn dan 10.000 het geen antwoord op je vraag is, is nogal vreemd.

Die gasaanvallen waren in het kader van de oorlog tussen Irak en Iran, 1980-1989. Dus ten tijde van de tweede Golfoorlog? Nee.

De VS en andere westerse landen hadden zelf de ingrediënten geleverd, en steunden de aanval op Iran met woord en daad.

Verder schijnt Halabja nog steeds niet helemaal opgehelderd te zijn, omdat het in de frontlinie lag, en Iran ook gifgas schijnt te hebben gebruikt.

Aantallen door dictators vermoorde mensen zijn voor de VS verder nooit een reden geweest om een land binnen te vallen, in sommige gevallen juist integendeel. Ik verwijs even naar Zuid-Amerika.

Ibrah1234
28-03-13, 13:12
Woorden van onwetendheid. Want je suggereert dat de Arabieren de oorlogen zelf begonnen. In 1967 waren de Israeliers die de oorlog begonnen. 1967 bracht ook de bezette gebieden onder Israelisch controle. Dus bespaar mij jouw onwetendheid.

Schrijnend te moeten constateren hoe een Pan Arabische Nationalist totaal niets snapt van de oorzaak van het conflict.

Bron: (http://nl.wikipedia.org/wiki/Arabisch-Isra%C3%ABlische_Oorlog_van_1948) "Op 15 mei 1948, de dag waarop de Britse troepen het voormalig mandaatgebied verlieten, viel een coalitie van Arabische landen Palestina binnen. In de voorafgaande maanden was al een derde van de Palestijnse bevolking op de vlucht geslagen."

Nou, heb je in één zin je antwoord en ook een verklaring waarom het zo beroerd is gegaan met de Palestijnen.

Ik zou zeggen, lees je eerst even in alvorens dit soort nonsens te plaatsen..

Voor en na de oorlog. Roep er anders iemand even bij die je het kan uitleggen. Dit begint irritante vormen aan te nemen.

Voor Na

1729917300

mark61
28-03-13, 13:28
Schrijnend te moeten constateren hoe een Pan Arabische Nationalist totaal niets snapt van de oorzaak van het conflict.

Jouw nonsens is pas stuitend. Jij laat de geschiedenis beginnen in 1948.

Zelfs voor een Israëllover is dit bedroevend zwak.

Ibrah1234
28-03-13, 13:31
Ja, waar wou jij dan beginnen. In 1948 werd de staat Israël uitgeroepen. Had je inhoudelijk nog iets of blijft het bij dit geneuzel.

Dit moet godsamme een kleuter toch nog snappen.

mark61
28-03-13, 13:52
Ja, waar wou jij dan beginnen. In 1948 werd de staat Israël uitgeroepen. Had je inhoudelijk nog iets of blijft het bij dit geneuzel.

Dit moet godsamme een kleuter toch nog snappen.

Bij het begin. In feite is dat de positie van joden in Europa. Vervolgens het ontstaan van het zionisme. Gevolgd door kolonisatie van Palestina.

Jij neuzelt en hebt de kennis van een kleuter over het onderwerp.

Werkelijk. Eerst onwetend geneuzel over Afrika, islam, Suriname, en de nutteloosheid van historische, of enige andere kennis, en nou dit weer.

Waar haal je de zelfverzekerdheid vandaan? Dat kan niet anders dan door je onwetendheid. Je weet niks, dus weet je het zeker. Geen noodzaak voor kennis.

Ja eh, daahaag.

Ibrah1234
28-03-13, 14:04
Bij het begin. In feite is dat de positie van joden in Europa. Vervolgens het ontstaan van het zionisme. Gevolgd door kolonisatie van Palestina.

Waar haal je de zelfverzekerdheid vandaan? Dat kan niet anders dan door je onwetendheid. Je weet niks, dus weet je het zeker. Geen noodzaak voor kennis.

Ja eh, daahaag.

Daar gaan de oogkleppen weer. Wat snap je niet? Leuter niet man.

De Westelijke Jordaanoever zelfs was het gevolg van handjeklap tussen de koning van Jordanië en de Joodse leiders. Ze hadden Palestina onderling al opgedeeld.

Of was de koning geen Arabier?

naam
28-03-13, 14:22
Mijn vraag refereert naar massamoorden. Geen paar buitenrechtelijke executies per jaar. Dan kan je ook China en Brazilië binnenvallen.

Maar ik herhaal mijn vraag: Heeft Saddam massamoorden gepleegd en zo ja, is er bewijs?

Is het onderstaande voldoende massa en zo nee, wat is dan wel voldoende massa?


Saddam staat nu terecht voor massamoord op Koerden in Noord-Irak. Maar genocide bewijzen is geen sinecure, en misschien wordt de dictator al eerder ter dood veroordeeld....

Zijn minachting voor het tribunaal toonde hij maandag weer als vanouds. ‘Je kent mij!’, snauwde Saddam Hussein naar de rechter. Of hij schuldig was aan genocide tegen de Koerden? De oud-president: ‘Als ik daarop moet antwoorden, moet ik een heel boek voorlezen.’

Saddam Hussein al-Tikriti (69) staat wederom, in de tweede rechtszaak sinds zijn arrestatie eind 2003, voor de rechter. Maar in de komende maanden zal het niet gaan over de dood van ‘slechts’ 148 burgers in Dujail.

Eindelijk, zo roepen zijn tegenstanders, staat de oud-dictator nu terecht voor de ‘massaslachtingen’ die er onder zijn ruim twintigjarige bewind werden gepleegd. Betrof het negen maanden lange Dujail-proces de executie van 148 shi’ieten, tijdens de Operatie Anfal zouden 50 duizend tot 100 duizend Koerden in Noord-Irak zijn afgeslacht door Saddams leger.

In zes maanden, tussen februari en september 1988, zouden onder leiding van Saddams neef Ali Hassan al-Majid, beter bekend als ‘Ali Chemicali’, honderden dorpen zijn gebombardeerd en vergast. Waaronder het bekende Halabja.

Ook Al-Majid weigerde maandag trots de vraag te beantwoorden of hij schuldig was aan genocide. ‘Ik ben kameraad en piloot generaal-majoor Ali Hassan al-Majid’, was het enige wat hij rechter Abdullah al-Amiri toewierp.

Omdat ‘Halabja’ wordt behandeld in een aparte rechtszaak, wordt het Anfal-proces de eerste grote test voor het Iraakse Hoge Tribunaal. De cruciale vraag is of onomstotelijk kan worden bewezen dat de voormalige president en opperbevelhebber met de Anfal-campagne de zwaarste internationale misdaad pleegde: genocide.

Human Rights Watch (HRW), die in 1993 een lijvig rapport publiceerde over de massale slachting onder de Koerden en de afgelopen maanden het chaotische optreden van het tribunaal sterk bekritiseerde, heeft daar een hard hoofd in.

Geen enkele rechter van het tribunaal, aldus de mensenrechtenbeweging, zou verstand hebben van het internationale recht. ‘Het tribunaal is nu onbekwaam om volgens internationale maatstaven een genocide-zaak rechtvaardig en effectief te voeren’, betoogde HRW-directeur Richard Dicker maandag in een verklaring.

Weinig Koerden in Irak zullen zich deze dagen hierover druk maken. Geschat wordt dat bij Operatie Anfal, wat oorlogsbuit betekent, zo’n tweeduizend dorpen zijn vernietigd. Enkele honderdduizenden Koerden werden verdreven. Met de operatie wilde het regime, verwikkeld in een bloedige oorlog met Iran, het opstandige Koerdische gebied weer onder controle krijgen. De bevolking en de Koerdische guerrillabewegingen, die deels gesteund werden door Iran, werden door Bagdad beschuldigd van verraad. Eerst werden dorpen tot verboden gebied verklaard en onderworpen aan een economische blokkade. Vervolgens werden ze gebombardeerd.

Volgens Human Rights Watch, die 350 overlevenden sprak, werden de bewoners in die zes maanden ‘opzettelijk en systematisch’ uitgeroeid. In opdracht van Al-Majid werd in maart 1988 het dorp Halabja gebombardeerd. Bij deze aanval met gifgas kwamen ongeveer vijfduizend bewoners om het leven.

Naast Saddam en ‘Ali Chemicali’, staan nog vijf hoge militairen terecht. Alle verdachten worden beschuldigd van misdaden tegen de menselijkheid. Alleen de oud-president en zijn neef is ook genocide ten laste gelegd. Ruim honderd getuigen zullen tot het einde van het jaar, wanneer de rechtszaak moet zijn afgerond, verschijnen voor de rechters. Zo’n negenduizend documenten moeten bewijzen dat Saddam de massamoord liet plegen met de intentie de Koerden als volk uit te roeien. Mogelijk komt het tribunaal niet eens zo ver. Want als hij op 16 oktober ter dood wordt veroordeeld in de Dujail-zaak, kan het Anfal-proces volgens de wet worden stopgezet.

H.P.Pas
28-03-13, 14:46
Op 15 mei 1948, de dag waarop de Britse troepen het voormalig mandaatgebied verlieten, viel een coalitie van Arabische landen Palestina binnen. In de voorafgaande maanden was al een derde van de Palestijnse bevolking op de vlucht geslagen.



Enkele maanden nadat ondergrondse Israëlische strijdkrachten binnen en buiten de door de UNO getrokken grenzen een etnische zuivering aan het rollen hadden gebracht viel een coalitie van Arabische landen Palestina binnen.

:aanwal: Doorhalen wat niet wordt verlangd.

Nederlandertje
28-03-13, 15:56
Heb jij bewijs dat Saddam bezig was met moorden toen hij door agressors was afgezet?

Nee joch Saddam was een absoluut lieverdje toch. Hij moordde ook mensen uit die tegen hem waren. Hij heeft er wel meer dan die 10.000 die jij zegt vermoord hoor.

CONTRA
28-03-13, 19:24
Vertel my eens; Wat kunnen die milities uitrichten tegenover de Israëlische leger? Paar vuurpylen afschieten, richting Israel? Ach, wat zullen de Israeliers ervan schrikken.

dat dachten de sovjets vermoedelyk ook toen ze afghanistan binnenvielen in '79.
guerrillero's zyn de ergste tegenstanders voor conventionele legers.


Zolang er een geen staat tegenover Israel komt met een militaire infrastructuur en WMD capaciteiten, zullen de Israeliers echt niet wakker liggen van een paar malloten die vuurpylen afschieten, maar tegelijkertijd Syrië in verderf en chaos storen. Hoe meer wapens er circuleren in handen van deze verraders, hoe minder er overblyft van de Syrische militaire infrastructuur.

die militaiere infrastructuur van syrie is by voorbaat kansloos tegen israel; dat leger doet dan ook niets ondanks dat al 45 jaar syrisch grondgebied bezet wordt gehouden door israel. de joodse heilstaat kan zich geen tammere buurman wensen dan assad. die smeerlap richt zyn dodelyke wapens alleen intern in eigen land net als zyn laffe pappa.


En danky Assad, hebben verzetsgroepen Hamas en Hizbollah financiële en bovenal militaire steun genoten van Syrie.

hamas en andere leden van het broederschap steunen het syrische verzet tegen assad. ongetwyfeld vind je hamas nu ook een stel verraders.

Al Sawt
29-03-13, 22:04
dat dachten de sovjets vermoedelyk ook toen ze afghanistan binnenvielen in '79.
guerrillero's zyn de ergste tegenstanders voor conventionele legers.
Jouw onwetendheid is heel groot. Spijtig! Maar je beseft dat rebellen alleen kunnen functioneren binnen in een bergachtige en/of oerwoudachtig gebiied.

In een platte gebied, zoals noorden van bezet Palestina en Syrische gebieden rondom Golan, is het voeren van guerrilla oorlog, zinloos. Zelfs Hizbollah heeft er moeite mee en dankzij steun van Syrie en Iran, kon het tactieken ontwikkelen.



die militaiere infrastructuur van syrie is by voorbaat kansloos tegen israel; dat leger doet dan ook niets ondanks dat al 45 jaar syrisch grondgebied bezet wordt gehouden door israel. de joodse heilstaat kan zich geen tammere buurman wensen dan assad. die smeerlap richt zyn dodelyke wapens alleen intern in eigen land net als zyn laffe pappa.

Taal van een onbenul. Jouw kennis is wederom gestoeld op desinformatie en onwetendheid. Syrie heeft moeite om wapens aan te schaffen voor haar verdediging. Het komt financiën tekort en wordt in haar rug gestoken door een dolk dat door SA gehanteerd wordt. Desalniettemin was Syrie alles behalve tam. Het land heeft een actieve WMD programma en steunde Hamas en Hizbollah in hun heldhaftige strijd. Dat is pas jihad!

Syrie moet opboksen tegen de pro Amerikaanse despoten in MO die Iran en Hizbollah een grotere gevaar zien dan Israel. En Libanon ervan willen bevrijden. Zodat hun prinsen in de straten van Beiroet kunnen hoereren.

Dat is het MO die deze despoten voor ogen hebben en waar jij sympathie voor hebt. Een MO waar de Arabische frontstaten als Jordanië, Irak, Libanon, Egypte en Syrië, geregeerd worden door een pro Amerikaanse despoot of te verscheurd zijn om een vuist te maken tegenover Israël.


hamas en andere leden van het broederschap steunen het syrische verzet tegen assad. ongetwyfeld vind je hamas nu ook een stel verraders.Nee. Hamas heeft een strategische keuze gemaakt. Keuze dat inhoudt dat Hamas haar particuliere geldschieters in Golfregio, niet tegen de hoofd wil stoten.

Aangezien Hamas het moet hebben van grillige steun van bepaalde Arabische regimes, die liever aan Amerikaanse leiband lopen dan een gezamenlijke front vormen tegen Israel.

Jouw sympathie voor de oppositie is een sympathie voor verraad. Met jouw sympathie steun je de Zionistische staat en haar veiligheidsbeleid.

Dat is helaas een feit.

knots71karel
29-03-13, 22:23
Jouw onwetendheid is heel groot. Spijtig! Maar je beseft dat rebellen alleen kunnen functioneren binnen in een bergachtige en/of oerwoudachtig gebiied.

In een platte gebied, zoals noorden van bezet Palestina en Syrische gebieden rondom Golan, is het voeren van guerrilla oorlog, zinloos. Zelfs Hizbollah heeft er moeite mee en dankzij steun van Syrie en Iran, kon het tactieken ontwikkelen.



Taal van een onbenul. Jouw kennis is wederom gestoeld op desinformatie en onwetendheid. Syrie heeft moeite om wapens aan te schaffen voor haar verdediging. Het komt financiën tekort en wordt in haar rug gestoken door een dolk dat door SA gehanteerd wordt. Desalniettemin was Syrie alles behalve tam. Het land heeft een actieve WMD programma en steunde Hamas en Hizbollah in hun heldhaftige strijd. Dat is pas jihad!

Syrie moet opboksen tegen de pro Amerikaanse despoten in MO die Iran en Hizbollah een grotere gevaar zien dan Israel. En Libanon ervan willen bevrijden. Zodat hun prinsen in de straten van Beiroet kunnen hoereren.

Dat is het MO die deze despoten voor ogen hebben en waar jij sympathie voor hebt. Een MO waar de Arabische frontstaten als Jordanië, Irak, Libanon, Egypte en Syrië, geregeerd worden door een pro Amerikaanse despoot of te verscheurd zijn om een vuist te maken tegenover Israël.

Nee. Hamas heeft een strategische keuze gemaakt. Keuze dat inhoudt dat Hamas haar particuliere geldschieters in Golfregio, niet tegen de hoofd wil stoten.

Aangezien Hamas het moet hebben van grillige steun van bepaalde Arabische regimes, die liever aan Amerikaanse leiband lopen dan een gezamenlijke front vormen tegen Israel.

Jouw sympathie voor de oppositie is een sympathie voor verraad. Met jouw sympathie steun je de Zionistische staat en haar veiligheidsbeleid.

Dat is helaas een feit.

Toch een hel geruststelling om te horen dat jij helemaal achter Assad, staat !
want dank zij hem hebben verzetsgroepen Hamas en Hizbollah financiële en bovenal militaire steun genoten van Syrie!
Stank voor dank omdat dat het ook '' DE ''verzets groepen zijn die zich nu tegen hem keren .
:verward:

Al Sawt
29-03-13, 22:34
Toch een hel geruststelling om te horen dat jij helemaal achter Assad, staat !
want dank zij hem hebben verzetsgroepen Hamas en Hizbollah financiële en bovenal militaire steun genoten van Syrie!
Stank voor dank omdat dat het ook '' DE ''verzets groepen zijn die zich nu tegen hem keren .
:verward:
Hebben Hizbollah en Hamas tegen Assad gekeerd? Hamas heeft haar basis in Syrie terug getrokken omdat zij te kwetsbaar waren voor een Israelische terreuractie. Ze hebben symbolisch afstand genomen van Assad. Maar niet tegen hem gekeerd. Tenzij onze MO deskundige betere informatie heeft?

knots71karel
29-03-13, 23:00
Hebben Hizbollah en Hamas tegen Assad gekeerd? Hamas heeft haar basis in Syrie terug getrokken omdat zij te kwetsbaar waren voor een Israelische terreuractie. Ze hebben symbolisch afstand genomen van Assad. Maar niet tegen hem gekeerd. Tenzij onze MO deskundige betere informatie heeft?

Mijn antwoord is ''DE'' verzetsgroepen , en laat het aan jou over hoe je dat uit legt in dit geval hebben ze symbolisch afstand genomen volgens JOU !
En om mij te benoemen tot MO deskundige , iets wat ik absoluut niet ben :hihi:
blijkt alweer je machteloosheid .

CONTRA
30-03-13, 01:11
Jouw onwetendheid is heel groot. Spijtig! Maar je beseft dat rebellen alleen kunnen functioneren binnen in een bergachtige en/of oerwoudachtig gebiied.

In een platte gebied, zoals noorden van bezet Palestina en Syrische gebieden rondom Golan, is het voeren van guerrilla oorlog, zinloos.

blykbaar is het voor rebellen minder zinloos om in platte gebieden te vechten dan jy denkt. stadsguerilla's zyn een bitch voor conventionele legers. jy weet dat niet, maar jouw grote vriend assad is daar inmiddels wel achter gekomen.


Syrie heeft moeite om wapens aan te schaffen voor haar verdediging. Het komt financiën tekort en wordt in haar rug gestoken door een dolk dat door SA gehanteerd wordt.

kortom, een verzwakt tam leger dat niets tegen israel doet. of heb jy wapenfeiten vd afgelopen 30 jaar waarin het syrische leger geprobeerd heeft de golanvlakte te heroveren?
dat leger doet nada tegen israel. daarentegen schiet het leger op de eigen bevolking; dat durven ze wel met scherpschutters op onschuldige burgers schieten.


Syrie moet opboksen tegen de pro Amerikaanse despoten in MO die Iran en Hizbollah een grotere gevaar zien dan Israel. En Libanon ervan willen bevrijden. Zodat hun prinsen in de straten van Beiroet kunnen hoereren.

het alternatief voor die pro-amerikaanse despoten is minstens zo erg. dat regime in iran is een gruwel en dat regime in syrië is een gruwel. twee gruwel-regimes die de eigen bevolking onderdrukken.



Jouw sympathie voor de oppositie is een sympathie voor verraad. Met jouw sympathie steun je de Zionistische staat en haar veiligheidsbeleid.

dan is hamas' sympathie voor de oppositie ook een sympathie voor verraad:

"The hearts of the Palestinian people bleed with every drop of bloodshed in Syria," Bardaweel said. "No political considerations will make us turn a blind eye to what is happening on the soil of Syria." (een hamsleider in gaza die jy natuurlyk een verrader vindt)

hamasleider khaled: “We welcomed the revolutions in Egypt, Tunisia, Libya and Yemen and now we welcome the revolution of the Syrian people who demand freedom and democracy,” he said.
“We support the aspirations of the people who strive to gain independence and see justice and dignity prevail.” (nog zo'n verrader by hamas die de zionistische staat steunt)

“I salute all people of the Arab Spring, or Islamic winter, and I salute the Syrian people who seek freedom, democracy and reform.” (ook deze topleider in gaza, haniya, zal jy een verrader vinden)

CONTRA
30-03-13, 01:18
Hamas heeft haar basis in Syrie terug getrokken omdat zij te kwetsbaar waren voor een Israelische terreuractie. Ze hebben symbolisch afstand genomen van Assad. Maar niet tegen hem gekeerd.

je leeft in denial....

mark61
30-03-13, 02:40
Hebben Hizbollah en Hamas tegen Assad gekeerd? Hamas heeft haar basis in Syrie terug getrokken omdat zij te kwetsbaar waren voor een Israelische terreuractie. Ze hebben symbolisch afstand genomen van Assad. Maar niet tegen hem gekeerd. Tenzij onze MO deskundige betere informatie heeft?

Oi: Hamas ditches Assad, backs Syrian revolt | Reuters (http://www.reuters.com/article/2012/02/24/us-syria-palestinians-idUSTRE81N1CC20120224)

Hamas prime minister backs Syrian protests against Assad | World news | The Guardian (http://www.guardian.co.uk/world/2012/feb/24/hamas-pm-backs-syrian-protests)

No doubt on our disagreement with Syria: Meshal - Region - World - Ahram Online (http://english.ahram.org.eg/NewsContent/2/8/64244/World/Region/No-doubt-on-our-disagreement-with-Syria-Meshal-.aspx)

Wat is hier symbolisch aan? Jouw wens is de vader van je gedachte.

Sorry hoor, Hamas heeft duidelijk afstand genomen van Assad. Omdat Hamas tegen onderdrukking is, en moord op eigen bevolking, en omdat het nu in toenemende mate een sji`i-soenni ding wordt. Het werd voor Hamas, na een jaar twijfelen, onhoudbaar het afslachten van hun soennitische broeders te negeren.


Hezbollah vecht inderdaad mee met Assad.

super ick
30-03-13, 10:02
Hebben Hizbollah en Hamas tegen Assad gekeerd? Hamas heeft haar basis in Syrie terug getrokken omdat zij te kwetsbaar waren voor een Israelische terreuractie. Ze hebben symbolisch afstand genomen van Assad. Maar niet tegen hem gekeerd. Tenzij onze MO deskundige betere informatie heeft?

Het gaat slecht met jou gedachtengoed.

Khadaffi die goed begon maar als sof eindigde omdat hij te dom was, Saddam gokte op het verkeerde paard en nu wordt Assad ingehaald door de tijd.

De Arabische Wildersideologie van jou is gelukkig op een haartje na historie.

Magister
30-03-13, 10:07
Omdat Hamas tegen onderdrukking is, en moord op eigen bevolking,

Haha...

knots71karel
01-04-13, 21:38
Het gaat slecht met jou gedachtengoed.

Khadaffi die goed begon maar als sof eindigde omdat hij te dom was, Saddam gokte op het verkeerde paard en nu wordt Assad ingehaald door de tijd.

De Arabische Wildersideologie van jou is gelukkig op een haartje na historie.

Vooral je laaste zin is typerend voor onze ''alles beter wetende '' Al Sawt .

knots71karel
01-04-13, 21:47
Al kom je met nog zoveel argumenten en bewijzen , Al Sawt zal het tegendeel blijven krijsen.

super ick
02-04-13, 07:58
Al kom je met nog zoveel argumenten en bewijzen , Al Sawt zal het tegendeel blijven krijsen.

Jij vindt hem sympathiek. Dat moge duidelijk zijn.