PDA

Bekijk Volledige Versie : Verraders zijn toegetreden tot een selecte en ereclub der verraders!



Al Sawt
27-03-13, 17:06
Oppositie Syrië bij Arabische Liga


Bij de plek van Syrië staat de vlag van de opstandelingen
AFP
Toegevoegd: dinsdag 26 mrt 2013, 10:42
Update: dinsdag 26 mrt 2013, 13:51
De oppositie van Syrië neemt namens dat land deel aan de top van de Arabische Liga in Qatar. De zetel van Syrië was onbezet sinds de schorsing in november 2011.

De Nationale Coalitie nam de zetel onder applaus van de andere Arabische leiders in. Daarmee is de oppositie op deze top de formele vertegenwoordiger van Syrië.

Woedend
In Damascus is woedend gereageerd op deze stap. "De Liga heeft de gestolen zetel van Syrië aan bandieten en tuig gegeven", schrijft een staatskrant.

Op de tweedaagse top is de burgeroorlog in Syrië het belangrijkste onderwerp.
Bron NOS

AL had al weinig legitimiteit en nog minder.

Soldim
28-03-13, 08:25
Verraders zijn toegetreden tot een selecte en ereclub der verraders!

Ronkende retoriek, maar het is me niet geheel duidelijk wie en wat ze verraden.

The_Grand_Wazoo
28-03-13, 08:39
Ronkende retoriek, maar het is me niet geheel duidelijk wie en wat ze verraden.

Ze verraden de bedenkers van Utopia

Al Sawt
28-03-13, 14:09
Ronkende retoriek, maar het is me niet geheel duidelijk wie en wat ze verraden.
Ze verraden gehele Arabische wereld! De Syrische oppositie beweert te streven naar democratie en zoekt en krijgt steun van landen als Saoedie Arabië, Qatar, Bahrein en VAE. Landen die oproepen tot democratische hervormingen met geweld onderdrukken, maar zogenaamd de Syrische bevolking steunen in hun strijd voor democratie. Je moet seniel, onwetend of naïef zijn, om dergelijke ronkende retoriek te geloven.

Deze landen steunen gewapende oppositie pardon terrorisme in Syrië, zodat zij as van Iran-Syrië-Hizbollah-Hamas verzwakken en het land vol laten gooien met Amerikaanse militaire basissen. Zodat Israel rustig kan slapen.

Wat ben jij dan? Precies, een verrader van zuiverst soort.

naam
28-03-13, 14:13
Verraden Saoedie Arabië, Qatar, Bahrein en VAE de arabische wereld?

mark61
28-03-13, 14:15
Verraden Saoedie Arabië, Qatar, Bahrein en VAE de arabische wereld?

Ja, natuurlijk. Het zijn allen dictaturen die blind de VS steunen en stiekem vriendjes zijn met Israël. Of wou je beweren dat die landen enthousiast zijn over de Arabische Lente? Dat ze streven naar ons soort democratie, mensenrechten en al die goodies?

Ook al wordt Morsi gillend beschreven als 'de islamisten nemen de tent over', qua buitenlands beleid doet hij hetzelfde als Moebarak: goede vriendjes zijn met Amerika en grommend vriendjes zijn met Israël.

Je bent ff kwijt dat Bahrein keihard heeft ingehakt op demonstranten, en Saoedi-Arabië een half leger stuurde dat eigenlijk zo'n beetje Bahrein overnam?

'Verraden' betekent hier dus: de eigen bevolking onderdrukken en Amerikaanse belangen volgen.

Ook is het natuurlijk zo dat al die landen als de dood zijn voor revolutionair elan in het algemeen, zoals van Iran, en de Palestijnen. Die griezelige Palestijnen doen zo maar aan seculier democratie, met hun tot voor kort unieke democratische verkiezingen. Dat moeten die koningshuizen en dictaturen echt niet hebben.

Oh ik ziet dat al-Sawt het al even heeft uitgelegd :hihi: Struikel niet over zijn eh pregnante taalgebruik hehe.

H.P.Pas
28-03-13, 15:55
Struikel niet over zijn eh pregnante taalgebruik hehe.

Daar struikel ik wel over. In een redelijke zaak de tegenpartij zoveel kansen voor open doel schenken grenst aan verraad. In een wat breder verband is dat denk ik één van de oorzaken van de Arabische en Palestijnse malaise: hemeltergend slechte PR.

mark61
28-03-13, 17:20
Daar struikel ik wel over. In een redelijke zaak de tegenpartij zoveel kansen voor open doel schenken grenst aan verraad. In een wat breder verband is dat denk ik één van de oorzaken van de Arabische en Palestijnse malaise: hemeltergend slechte PR.

Ja je mag, dat is wel zo. Ik zou zelf nooit een woord als 'verraad' gebruiken omdat het voor mij geen (duidelijke) betekenis heeft.

Ja dat is zeker zo. Toch denk ik dat betere PR in het geval van Amerika niet zou werken of werkt. Er worden daar veel redelijke dingen gezegd door bijvoorbeeld Arabisch-Amerikaanse en Iraans-Amerikaanse organisaties. Die krijgen stomweg weinig media-aandacht. De algemene atmosfeer is zo diep pro-Israëlisch, dat daar met redelijkheid zelfs niet tegen op te boksen valt. Critici die toevallig zelf ook nog joods zijn krijgen helemaal de wind van voren.

Ik zie ook Europa niet van beleid veranderen, ongeacht eventueel verbeterde PR.

Sowieso is wat partijen de ether inslingeren natuurlijk wat anders dan de voor ons verborgen contacten. De VS praat stiekem ook wel eens met Hamas, op laag niveau.

Meanwhile klopt Al Sawt's 'analyse' wel zo'n beetje. De Arabische Liga staat voor, allereerst, eindeloze verdeeldheid, en verder een sterke stroming ter consolidatie van monarchieën en andere dictaturen, voor Amerika te vriend houden, en angst voor revolutionaire ontwikkelingen, al dan niet in islamitisch verband. Ik neem aan dat je dat wel met hem / mij eens bent.

H.P.Pas
28-03-13, 18:24
Meanwhile klopt Al Sawt's 'analyse' wel zo'n beetje. De Arabische Liga staat voor, allereerst, eindeloze verdeeldheid, en verder een sterke stroming ter consolidatie van monarchieën en andere dictaturen, voor Amerika te vriend houden, en angst voor revolutionaire ontwikkelingen, al dan niet in islamitisch verband. Ik neem aan dat je dat wel met hem / mij eens bent.

Dat klopt, het is een club met sterk uiteenlopende belangen.
Ik verbind daaraan de conclusie dat panarabisme een hersenschim is. Dat is hij dan weer niet met mij eens.

mark61
28-03-13, 19:52
Ik verbind daaraan de conclusie dat panarabisme een hersenschim is.

Ik ook. Het had ooit enige 'Schwung', maar dat is langa langa geleden.

Wizdom
29-03-13, 01:16
Ze verraden gehele Arabische wereld! De Syrische oppositie beweert te streven naar democratie en zoekt en krijgt steun van landen als Saoedie Arabië, Qatar, Bahrein en VAE. Landen die oproepen tot democratische hervormingen met geweld onderdrukken, maar zogenaamd de Syrische bevolking steunen in hun strijd voor democratie. Je moet seniel, onwetend of naïef zijn, om dergelijke ronkende retoriek te geloven.

Deze landen steunen gewapende oppositie pardon terrorisme in Syrië, zodat zij as van Iran-Syrië-Hizbollah-Hamas verzwakken en het land vol laten gooien met Amerikaanse militaire basissen. Zodat Israel rustig kan slapen.

Wat ben jij dan? Precies, een verrader van zuiverst soort.

Baath systeem is een verrot systeem wat het onvermijdelijke over zich heeft uitgeroepen en natuurlijk maakt de tegenstander daar gebruik van... Als meneer Bashar Assaad niet zelf een verrader was van zijn eigen volk en land had hij ervoor gekozen om tot een politieke oplossing te komen zonder bloedvergieten met nieuwe verkiezingen waar alle Syriers aan mee kunnen doen... Maar de Assad dynastie kennende... Denk aan Hafez El Asssad die een stad met 60.000 inwoners met de grond gelijk heeft gemaakt niet zo lang geleden... Hakt zijn zoon Bashar El Assad met hetzelfde bijltje... Dat zegt iets over het feit dat dit stereotype leider niet zozeer dienstbaar is voor zijn volk en vaderland maar eigenlijk zijn volk en land ziet als een instrument om rijkdom en macht te vergaren ten koste van dat zelfde volk en land wat hem totaal niet aan zijn hart gaat... Het is een wegwerp artikel die je vervangt als het niet doet wat je wil... Zo zit deze meneer in zijn rol... Naar mijn mening is dus de enige die hier verraad pleegt Bashaar El Assad himself...

Dat is overigens niet alleen een verwijt naar Bashar El Assad... Het is een sterotype leider die we eerder het veld hebben moeten zien ruimen in een Arabisch land... Het is een arrogante kwaadaardige type mens die aan de macht is in Arabische landen... Het type wat geen leider waardig is maar door ongelukkige omstandigheden in de recente kolonisatie geschiedenis wel op deze wijze tot stand is gekomen...

Al Sawt
29-03-13, 23:24
Baath systeem is een verrot systeem wat het onvermijdelijke over zich heeft uitgeroepen en natuurlijk maakt de tegenstander daar gebruik van... Als meneer Bashar Assaad niet zelf een verrader was van zijn eigen volk en land had hij ervoor gekozen om tot een politieke oplossing te komen zonder bloedvergieten met nieuwe verkiezingen waar alle Syriers aan mee kunnen doen... Maar de Assad dynastie kennende... Denk aan Hafez El Asssad die een stad met 60.000 inwoners met de grond gelijk heeft gemaakt niet zo lang geleden... Hakt zijn zoon Bashar El Assad met hetzelfde bijltje... Dat zegt iets over het feit dat dit stereotype leider niet zozeer dienstbaar is voor zijn volk en vaderland maar eigenlijk zijn volk en land ziet als een instrument om rijkdom en macht te vergaren ten koste van dat zelfde volk en land wat hem totaal niet aan zijn hart gaat... Het is een wegwerp artikel die je vervangt als het niet doet wat je wil... Zo zit deze meneer in zijn rol... Naar mijn mening is dus de enige die hier verraad pleegt Bashaar El Assad himself...

Dat is overigens niet alleen een verwijt naar Bashar El Assad... Het is een sterotype leider die we eerder het veld hebben moeten zien ruimen in een Arabisch land... Het is een arrogante kwaadaardige type mens die aan de macht is in Arabische landen... Het type wat geen leider waardig is maar door ongelukkige omstandigheden in de recente kolonisatie geschiedenis wel op deze wijze tot stand is gekomen...

Helemaal met je eens! Maar vertel; stel dat Assad senior in de jaren 70 een liberale democratie in Syrie in voerde. Dacht je dat SA en haar kornuiten dergelijke ontwikkeling steunde? Nee, hoor. Zij zouden het als een bedreiging zien en alles er aan doen om Syrie te dwarsbomen. Het zelfde wat zij deden om Syrische alliantie met Iran dwars te zitten en hun pogingen om de Egyptische president Morsi te dwarsbomen, sinds hij bezoek bracht aan Teheran.

Nee, de probleem is geen Syrië, zelfs geen Israel. Maar de despoten die aan de macht zijn en hun bewind op basis van monarchie legitimeren. Zij vonden Saddam een grotere gevaar dan Israel, zij vonden Sovjet Unie een grotere gevaar, zij vonden Iran een grotere gevaar dan Israel en nu Assad een grotere gevaar dan Israel.

Terwijl de zionisten hun nucleaire wapens konden uitbouwen en racistisch politiek uitvoeren. Entiteiten die een bedreiging kunnen vormen voor Israel wekken als snel de toorn op van Saoedie Arabië. Geeft maar eens aan hoe groot het verraad is van die Saoediers. Zij hebben van gehele Arabische schiereiland een springplank gemaakt voor de Amerikaanse soldaten.

Uiteraard is de Zionist de lachende derde. Grotere bondgenoot vinden de Syrische oppositiegroepen niet aan hun zijde.

Al Sawt
29-03-13, 23:29
Wizdom, een vraagje. Wat vind je van jonge Nederlandse moslims die jarenlang toezagen hoe Gaza en Ramallah branden en nooit gestimuleerd waren om Jihad te voeren. Maar nu wel het gevoel hebben om in Syrie te vechten tegen hun eigen moslimbroeders. Wat vind je ervan?

knots71karel
29-03-13, 23:46
Wizdom, een vraagje. Wat vind je van jonge Nederlandse moslims die jarenlang toezagen hoe Gaza en Ramallah branden en nooit gestimuleerd waren om Jihad te voeren. Maar nu wel het gevoel hebben om in Syrie te vechten tegen hun eigen moslimbroeders. Wat vind je ervan?

Dat het leven in PALESTINA blijkbaar wel mee valt , vergeleken met de '' burger/ geloofs '' oorlog die Syrie beheerst en over de hoofden van onschuldigen burgers wordt uitgevochten !

Uiteraard door het verdervelijke ''westen '' Amerika e Israel expres op poten gezet , om het Midden Oosten af te zwakken.

P.s Als alle Islamistische landen eens op hielden met hun onderlinge haat en nijd en alle neuzen een kant op wijzen , dan hadden ze al lang het door jou zo gehate landje (dat slechts0002 % van de wereld is en dat Israel heet ) van de kaart kunnen vegen!
Dan kunnen eindelijk de Palestijnen zich ook richten op de onderlinge haat en nijd tussen de MOSLIMS en braaf mee doen aan de al eeuwen durende bloedige strijdt tussen Soeneieten en Sjieeten enz enz.
Die al tienduizenden doden op zijn conto heeft.
Dat is ff :eek:

Magister
31-03-13, 11:12
Wizdom, een vraagje. Wat vind je van jonge Nederlandse moslims die jarenlang toezagen hoe Gaza en Ramallah branden en nooit gestimuleerd waren om Jihad te voeren. Maar nu wel het gevoel hebben om in Syrie te vechten tegen hun eigen moslimbroeders. Wat vind je ervan?


Alle partijen in Syrië vechten tegen hun eigen moslimbroeders. Assad onderdrukte zijn eigen moslimbroeders. Wat vind jij daarvan?

Ibrah1234
31-03-13, 20:43
Uiteraard door het verdervelijke ''westen '' Amerika e Israel expres op poten gezet , om het Midden Oosten af te zwakken.

Uiteindelijk regeert de greenback. De Saoediër die wakker wordt in de ochtend tussen zijn vijf bloedmooie vrouwen in de echtelijke sponde van 5 bij 5 meter.

En dan George die net uit de jachthaven op zijn ranch aan komt. Beiden denken ze toch slechts aan één ding. Hoe houden we dit in de lucht?

Alleen het klootjesvolk maakt zich druk om andere dingen en laat zich ergens in Verweggistan afslachten. Opgehitst door de clericus en ondertussen vullen de smart guys hun zakken. Business as usual.

De heren hand in hand.

17311

Wizdom
31-03-13, 23:20
Helemaal met je eens! Maar vertel; stel dat Assad senior in de jaren 70 een liberale democratie in Syrie in voerde. Dacht je dat SA en haar kornuiten dergelijke ontwikkeling steunde? Nee, hoor. Zij zouden het als een bedreiging zien en alles er aan doen om Syrie te dwarsbomen. Het zelfde wat zij deden om Syrische alliantie met Iran dwars te zitten en hun pogingen om de Egyptische president Morsi te dwarsbomen, sinds hij bezoek bracht aan Teheran.

Nee, de probleem is geen Syrië, zelfs geen Israel. Maar de despoten die aan de macht zijn en hun bewind op basis van monarchie legitimeren. Zij vonden Saddam een grotere gevaar dan Israel, zij vonden Sovjet Unie een grotere gevaar, zij vonden Iran een grotere gevaar dan Israel en nu Assad een grotere gevaar dan Israel.

Terwijl de zionisten hun nucleaire wapens konden uitbouwen en racistisch politiek uitvoeren. Entiteiten die een bedreiging kunnen vormen voor Israel wekken als snel de toorn op van Saoedie Arabië. Geeft maar eens aan hoe groot het verraad is van die Saoediers. Zij hebben van gehele Arabische schiereiland een springplank gemaakt voor de Amerikaanse soldaten.

Uiteraard is de Zionist de lachende derde. Grotere bondgenoot vinden de Syrische oppositiegroepen niet aan hun zijde.

Principieel is er sprake van verraad wanneer een partij die zich Moslim noemt zij aan zij in alliantie met een niet Moslim partij tegen een een andere partij die zich Moslim noemt vecht...

Ook is er sprake van verraad wanneer een partij zich Moslim noemt maar erkende leden daarvan beschimpt zoals sommige Shia secten dat doen... Dit soort stromingen dankt hun bestaan niet uit fundamentele religeuze gronden maar uit een soort van rancuneuze gronden... Rancune komt van de duivel... En alles wat van de duivel komt is slecht...

Wat ik vind van het feit dat sommige Westerse Moslims zich aangetrokken vinden tot de Jihad in Balad As Sham doet er niet toe... Het is een individuele keuze... Het enige wat ik denk is dat de Palestijnse zaak gecompliceerd is... Het is moeilijk om in Palestina te geraken... Palestina is omsingeld en de ZIONISTEN hebben het haast onmogelijk gemaakt om Palestina binnen te komen... Een ander verschil is dat Israel een politiek van langzame wurging hanteert... Dat doet Israel om reacties zoals in Syrie te voorkomen... Dat is een bewuste tactiek... Dat is het verschil met Syrie...

Wat je ziet gebeuren is dat zoals geprofeteerd dat er zich 3 belangrijke onrust haarden zich hebben ontwikkeld zoals aangekondigd door de Profeet Mohammed (VZMH)... Het is een duidelijke teken van het naderen van een climax hoewel er niemand is die precies weet hoe lang die zal duren en wellicht is dit ook wel afhankelijk van het handelen van zowel de Islam partij maar ook net zo goed als de Anti-Islam partij... In de Quran en de Sunnah zijn duidelijke voorwaarden voor een overwinning van de Islam partij... Als daaraan voldaan wordt is de overwinning nabij... Bij falen het tegendeel... Echter ook de tegenpartij is gewaarschuwd... Ook dit is genoemd in de Quran... Indien de overtreders in arrogantie en onrecht volharden dan zal de Schepper met een rechtgeaard volk de onrechtvaardigen straffen... Zoals HIJ eerder heeft gedaan met de geldwisselaars... Er is dus een wisselwerking tussen de onrechtplegers en de rechtgeaarden... Als de onrechtplegers grenzen overschrijden dan versnellen ze hun bestraffing... Anderzijds indien de rechtgeaarden hun vroomheid vervolmaken versnellen ook zij de climax.... In geval van status quo blijft het aanmodderen....

De 3 genoemde onrusthaarden die niet zullen uitdoven tot dat Jeruzalem bevrijdt is zijn Khorasan oftwel het gebied rondom Afghanistan... Yemen... En As-Sham... Het gebied van Irak, Syrie, Jordanie, Libanon en Palestina...

Nu we zijn getuigen dat deze 3 gebieden in hevige turbulentie verkeren... Turkijke is terug geclaimd door de Islam... Dus er iis ets gaande... Het Westen is verlamd door een financiele crisis met de geldwisselaars als fundamentele oorzaak... Er is dus zich iets historisch aan het voltrekken...