PDA

Bekijk Volledige Versie : nieuws Politie arresteren leiders van Sharia4Belgium



MissAngie
16-04-13, 10:38
Dinsdagochtend zijn Fouad Belkacem en andere leden van Sharia4Belgium aangehouden door de politie.

De arrestatie is in verband met het onderzoek van de jongeren die geronseld worden in Belgie om in Syrie te gaan vechten.

Het federaal parket heeft verschillende personen aangehouden op verdenking dat ze jongeren radicaliseren om in Syrie te gaan strijden.

De politie is op 46 verschillende adressen in Antwerpen en Brussel binnengevallen.

Fouad Belkacom de vroegere leider van het opgedoekte Sharia4Belgium is onder de verdachten.

Hij werd thuis in Boom gearresteersd waar hij een celstraf uitzat met een enkelband.

Vorig jaar was hij veroordeelt tot 2 jaar cel voor het aanzetten tot haat en geweld tegen niet-moslims.

Ook is Hakim Eloussaki, die enkele weken geleden gewond uit Syrie terugkeerde, aangehouden.

Het aantal verdachten die zijn opgepakt is nog niet bekend.

Het parket heeft deze anti- terreuractie all een hele tijd geplant.

Bart De Wever, burgemeester van Antwerpen bevestigde van morgen dat in Antwerpen veel huiszoekingen zijn uitgevoerd en verschillende verdachten zijn opgepakt na een gerechtelijk onderzoek die al van vorig jaar loopt.

Het onderzoek is gericht op de verschillende extreme moslims die jongeren beinvloeden om te gaan strijden in Syrie.
Het onderzoek werdt geleid door een Antwerpse onderzoeksrechter.

Het federaal parket zal meer informatie vrijgeven in een persconferentie deze namiddag.

mark61
16-04-13, 22:50
Voltooid deelwoord

Een voltooid deelwoord begint vaak met be-, ge-, ver- of ont-.

Een voltooid deelwoord eindigt op:

en
d
t

Als je niet weet of het voltooid deelwoord op een t of een d eindigt dan kun je het langer maken (in de verleden tijd).

Dus: gerend want rende.

Uiteraard kun je ook 't kofschip gebruiken

AgressieveTurk
16-04-13, 22:52
Mark61?

naam
18-04-13, 12:40
werdt?

Joesoef
18-04-13, 13:10
Titel klopt niet, moet zijn Belgische politie arresteert ronselaars Syrie.

super ick
18-04-13, 14:23
Titel klopt niet, moet zijn Belgische politie arresteert ronselaars Syrie.

O ik dacht iets in de trant van rascisten proberen vrijheidsstrijders te dwarsbomen.

The_Grand_Wazoo
18-04-13, 16:30
Als we dan toch bezig zijn ...
Het is 'Het aantal DAT IS ...'
(Het aantal verdachten die zijn opgepakt is nog niet bekend)

super ick
18-04-13, 19:02
Als we dan toch bezig zijn ...
Het is 'Het aantal DAT IS ...'
(Het aantal verdachten die zijn opgepakt is nog niet bekend)

Taal is een middel om met mekaar te komminiezeren. As je mekaar begreipt is het goet, kapies?

knots71karel
18-04-13, 21:29
Taal is een middel om met mekaar te komminiezeren. As je mekaar begreipt is het goet, kapies?

Zo is het en zeker op een forum als dit ,kan je wel aan de gang blijven met kritiek te leveren over een typ, taal of schrijffoutje
. :D

mark61
18-04-13, 22:05
Dr is geen enkele zin in het stukje correct.

Magoed, maar ff ontopic: waar dachten ze de jongelui van te beschuldigen?

Joesoef
19-04-13, 06:27
O ik dacht iets in de trant van rascisten proberen vrijheidsstrijders te dwarsbomen.


Zo bedoel ik het niet. Bij het chocoladeletters scannen weet je niet waarom het gaat...

super ick
20-04-13, 11:52
Dr is geen enkele zin in het stukje correct.

Magoed, maar ff ontopic: waar dachten ze de jongelui van te beschuldigen?

Ronselen van jongeren om in Syrië te gaan vechten.
Bij volwassenen ligt dat, volgens mij, best moeilijk. Bij minderjarigen zou dat wel eens anders kunnen liggen.

Meerderjarigen die daar gaan vechten moet per direct de Nederlandse nationaliteit afgenomen worden. Lekker daar blijven.

CONTRA
20-04-13, 14:25
Meerderjarigen die daar gaan vechten moet per direct de Nederlandse nationaliteit afgenomen worden. Lekker daar blijven.

geldt dan ook voor al die nederlandse soldaten die naar irak, joegoslavië, korea, libanon en afghanistan zyn gegaan. nationaliteit afstrippen en ze alsnog terugsturen naar die landen om ze daar voortaan te laten blyven. van hen die inmiddels zyn overleden ontnemen we postuum de nationaliteit.

mark61
20-04-13, 14:28
Ronselen van jongeren om in Syrië te gaan vechten.
Bij volwassenen ligt dat, volgens mij, best moeilijk. Bij minderjarigen zou dat wel eens anders kunnen liggen.

Meerderjarigen die daar gaan vechten moet per direct de Nederlandse nationaliteit afgenomen worden. Lekker daar blijven.

Is daar een wet tegen? Ik denk het niet.

Ben je ook voor het afnemen van de nationaliteit van NLse joden die in het IDF dienstnemen?

CONTRA
20-04-13, 14:30
Het onderzoek is gericht op de verschillende extreme moslims die jongeren beinvloeden om te gaan strijden in Syrie.


komt er ook onderzoek naar de extreme overheid voor het ronselen en beïnvloeden van jongeren deel te nemen aan oorlogsmissies in het buitenland?

super ick
21-04-13, 10:55
geldt dan ook voor al die nederlandse soldaten die naar irak, joegoslavië, korea, libanon en afghanistan zyn gegaan. nationaliteit afstrippen en ze alsnog terugsturen naar die landen om ze daar voortaan te laten blyven. van hen die inmiddels zyn overleden ontnemen we postuum de nationaliteit.

Discussie nutteloos als je zelf het verschil niet opmerkt.

super ick
21-04-13, 10:56
Is daar een wet tegen? Ik denk het niet.

Ben je ook voor het afnemen van de nationaliteit van NLse joden die in het IDF dienstnemen?

Als zij dienst nemen in een leger van een andere natie dan moet dat kunnen ja.

Magister
21-04-13, 11:33
Is daar een wet tegen? Ik denk het niet.

Ben je ook voor het afnemen van de nationaliteit van NLse joden die in het IDF dienstnemen?

Dat is dus niet aan de orde. Het IDF doet niets dat ingaat tegen Nederlandse belangen.

Fulanadetal
21-04-13, 12:34
Tanya Nijmeijer kan je misschien ontnederlanderen, als we willen vergelijken. Van mij mag het, direct.
Nederlandse soldaten op missie doen dit dacht ik in het internationaal wettelijk kader van de VN.

Fulanadetal
21-04-13, 12:35
En wat doen we met Turken en hun dienstplicht in Turkije?

CONTRA
21-04-13, 12:54
Discussie nutteloos als je zelf het verschil niet opmerkt.

in jouw conformistische redenering heeft alleen de overheid het monopolie op oorlogje spelen en moet eenieder die autonoom opereert per direkt geëxcommuniceerd en verbannen worden. het liefst nog met pek en veren.

CONTRA
21-04-13, 13:12
Dat is dus niet aan de orde. Het IDF doet niets dat ingaat tegen Nederlandse belangen.

DEN HAAG Minister Herfkens wil dat Israel Nederland een vergoeding betaalt voor de schade die het maandag in de haven van Gaza aanrichtte. Met tanks en bulldozers werden enkele gebouwen, een hek en een Nederlandse vlag vernield. Op die locatie bouwt Ballast Nedam met Nederlands ontwikkelingsgeld een haven. Herfkens noemde in het Radio-1 Journaal de Israelische actie een provocatie en "een slag in mijn gezicht". Ze gelooft niets van de uitleg dat vanuit de haven in aanleg Israel werd bestookt. Volgens Herfkens is 11 miljoen gulden aan Nederlands belastinggeld "met de grond gelijk gemaakt".

(leen)
21-04-13, 13:46
En wat doen we met Turken en hun dienstplicht in Turkije?

Daar dacht ik ook al aan, dienstdoen buiten de navo, tegensrijdig.
Tot 2011 kochten de meesten het gewoon af,nu dat niet meer kan is er toch wel een tikkeltje onrust ontstaan bij de heren die nog moeten.

H.P.Pas
21-04-13, 13:55
Daar dacht ik ook al aan, dienstdoen buiten de navo, tegensrijdig.

Turkije is NATO-lid.

(leen)
21-04-13, 14:07
Turkije is NATO-lid.

Idd, geheugenfout mijnerzijds.

Magister
21-04-13, 14:26
DEN HAAG Minister Herfkens wil dat Israel Nederland een vergoeding betaalt voor de schade die het maandag in de haven van Gaza aanrichtte. Met tanks en bulldozers werden enkele gebouwen, een hek en een Nederlandse vlag vernield. Op die locatie bouwt Ballast Nedam met Nederlands ontwikkelingsgeld een haven. Herfkens noemde in het Radio-1 Journaal de Israelische actie een provocatie en "een slag in mijn gezicht". Ze gelooft niets van de uitleg dat vanuit de haven in aanleg Israel werd bestookt. Volgens Herfkens is 11 miljoen gulden aan Nederlands belastinggeld "met de grond gelijk gemaakt".

Jammer, miljoenen in de sloot gegooid. Het is verschrikkelijk stom om geld te stoppen in de aanleg van infrastructuur in een staat die al tientallen jaren in staat van oorlog verkeert en die een voortdurende bedreiging vormt voor zijn buren, en die bovendien ook nog eens bestuurd wordt door een terroristische organisatie. Van de ambtenaren die ons belastinggeld naar Gaza sluisden zou de nationaliteit moeten worden afgenomen.

Karin.N
21-04-13, 14:44
Misschien was het eerder al ontzettend stom door in 1948 de staat Israel uit te roepen, zonder recht te doen aan de Palestijnen die daar woonden. En ja, dan kun je moeilijkheden verwachten.

Het wordt hoog tijd voor een eerlijke verdeling van land en water. Dus ook niet de beste stukken naar Israel (incl. toegang tot drinkwater) maar eerlijk verdeeld over het aantal inwoners van de Israeliers en Palestijnen.

En anders komt het gehele gebied maar onder bestuur van de VN te staan.

mark61
21-04-13, 15:31
Als zij dienst nemen in een leger van een andere natie dan moet dat kunnen ja.

Oh nou laat het ze niet horen. Het is iets dat volledig onopgemerkt gebeurt, in alle Europese landen overigens.

mark61
21-04-13, 15:31
Dat is dus niet aan de orde. Het IDF doet niets dat ingaat tegen Nederlandse belangen.

Jazeker wel.

Wat doen ze in Syrië wat ingaat tegen westerse belangen? Geen ruk.

mark61
21-04-13, 15:33
Daar dacht ik ook al aan, dienstdoen buiten de navo, tegensrijdig.
Tot 2011 kochten de meesten het gewoon af,nu dat niet meer kan is er toch wel een tikkeltje onrust ontstaan bij de heren die nog moeten.

Israël is geen NAVO-lid, TR wel.

mark61
21-04-13, 15:34
Jammer, miljoenen in de sloot gegooid. Het is verschrikkelijk stom om geld te stoppen in de aanleg van infrastructuur in een staat

Gaza is geen staat, maar een gebied dat wordt geterroriseerd.

Magister
21-04-13, 18:26
Misschien was het eerder al ontzettend stom door in 1948 de staat Israel uit te roepen, zonder recht te doen aan de Palestijnen die daar woonden. En ja, dan kun je moeilijkheden verwachten.

Het wordt hoog tijd voor een eerlijke verdeling van land en water. Dus ook niet de beste stukken naar Israel (incl. toegang tot drinkwater) maar eerlijk verdeeld over het aantal inwoners van de Israeliers en Palestijnen.

En anders komt het gehele gebied maar onder bestuur van de VN te staan.

Helemaal oneensch, maar daar gaat dit topic dus niet over.

Magister
21-04-13, 18:31
Jazeker wel.

Wat doen ze in Syrië wat ingaat tegen westerse belangen? Geen ruk.

Ik begrijp dat jij weinig tegen hebt op een totalitaire, fundamentalische, salafistische moslimstaat à la Gaza en Saoedi-Arabië.

Magister
21-04-13, 18:32
Gaza is geen staat, maar een gebied dat wordt geterroriseerd.

Het is een gebied met een regime dat zowel zijn eigen burgers als zijn buren terroriseert.

Ibrah1234
21-04-13, 18:58
Misschien was het eerder al ontzettend stom door in 1948 de staat Israel uit te roepen, zonder recht te doen aan de Palestijnen die daar woonden. En ja, dan kun je moeilijkheden verwachten.

Het wordt hoog tijd voor een eerlijke verdeling van land en water. Dus ook niet de beste stukken naar Israel (incl. toegang tot drinkwater) maar eerlijk verdeeld over het aantal inwoners van de Israeliers en Palestijnen.

En anders komt het gehele gebied maar onder bestuur van de VN te staan.

Niet mee eens.

Ibrah1234
21-04-13, 19:03
Ik begrijp dat jij weinig tegen hebt op een totalitaire, fundamentalische, salafistische moslimstaat à la Gaza en Saoedi-Arabië.

Jahhh. Riaad aan de Dode Zee. Alleen het idee al.

CONTRA
21-04-13, 19:03
Van de ambtenaren die ons belastinggeld naar Gaza sluisden zou de nationaliteit moeten worden afgenomen.

daar komt weer die kristelijke intolerantie om de hoek kyken. iedereen die niet voeldoet aan de norm van de kristenmensch moet worden geëxcommuniceerd, verketterd en verbannen.

Magister
21-04-13, 19:08
daar komt weer die kristelijke intolerantie om de hoek kyken. iedereen die niet voeldoet aan de norm van de kristenmensch moet worden geëxcommuniceerd, verketterd en verbannen.

Intolerantie, onrecht, terreur zoals gepraktiseerd door het Gazaregime voldoen inderdaad niet aan de norm die jij noemt.

CONTRA
21-04-13, 19:18
Intolerantie, onrecht, terreur zoals gepraktiseerd door het Gazaregime voldoen inderdaad niet aan de norm die jij noemt.

wederopbouw, hulpverlening en barmhartigheid voldoen ook al niet aan jouw norm. je wilt hierom zelfs ambtenaren deporteren.

Magister
21-04-13, 19:36
wederopbouw, hulpverlening en barmhartigheid voldoen ook al niet aan jouw norm. je wilt hierom zelfs ambtenaren deporteren.

Lees mijn bericht nog maar eens over om te zien wat ik wil.

Wederopbouw moet je pas uitvoeren als het conflict beëindigd is, anders heb je een mooie kans dat binnenkort je kostbare project weer in puin ligt en je moedigt het agressieve regime van Gaza ook nog eens aan zijn confrontatiepolitiek voort te zetten.

En bovendien: wie hulp verleent aan een totalitair regime als dat van Gaza pleegt geen barmhartigheid maar maakt zich schuldig aan medeplichtigheid aan terreur.

Karin.N
21-04-13, 19:54
Ongelofelijk hoe een geschiedenisdocent zomaar belangrijke feiten negeert :argwaan:.

Karin.N
21-04-13, 19:54
Niet mee eens.


Dat mag :stout: (voor deze ene keer)

super ick
21-04-13, 20:18
Oh nou laat het ze niet horen. Het is iets dat volledig onopgemerkt gebeurt, in alle Europese landen overigens.

Ik heb niets met 'ze' te maken. Zo'n gekke gedachte is dat niet. Als je weloverwogen in het buitenland een gewapende strijd aangaat dan gaat je paspoort doormidden. Houdoe om het op zijn Brabants uit te drukken.

super ick
21-04-13, 20:25
in jouw conformistische redenering heeft alleen de overheid het monopolie op oorlogje spelen en moet eenieder die autonoom opereert per direkt geëxcommuniceerd en verbannen worden. het liefst nog met pek en veren.

Je omschrijft hoe het precis moet zijn in een democratie.

Magister
21-04-13, 20:44
Ongelofelijk hoe een geschiedenisdocent zomaar belangrijke feiten negeert :argwaan:.

Ik hou me aan de feiten en aan het topiconderwerp. En nogmaals: het conflict begon niet in 1948.

CONTRA
21-04-13, 21:14
Lees mijn bericht nog maar eens over om te zien wat ik wil.

je wilt nederlandse ambtenaren hun nationaliteit afnemen wegens hulpverlening in gaza. we weten allebei dat in nederland mensen zonder nationaliteit gedeporteerd worden.
zo wil jy omgaan met mensen die op demokratische wyze de medemens helpen.


En bovendien: wie hulp verleent aan een totalitair regime als dat van Gaza pleegt geen barmhartigheid maar maakt zich schuldig aan medeplichtigheid aan terreur.

het bestuursorgaan zat daar toendertyd in samenspraak met de v.s. en israel. ik zou tevens werkelyk niet weten hoe ambtenaren in nederland medeplichtig zyn aan terreur voor het meebetalen en bouwen aan een haven.

hoe je als een inquisitoir mensen verketterd duidt op behoorlyk extremistisch gedrag. ik realiseer me des te meer hoe gelukkig ik me mag pryzen dat kristenen in dit land geen macht hebben.

Karin.N
21-04-13, 21:18
Ik hou me aan de feiten en aan het topiconderwerp. En nogmaals: het conflict begon niet in 1948.

Het jaar 1948 komt in jouw mind niet eens voor.

Maar pm je adres maar ff, dan kom ik morgen je huis in beslag nemen. En denk erom, je hebt net zoveel rechten als de palestijnen in 1948 die van huis en haard werden verdreven.

CONTRA
21-04-13, 21:19
Je omschrijft hoe het precis moet zijn in een democratie.

die demokratie bestaat slechts als waanbeeld tussen jouw oren.

Magister
21-04-13, 21:22
in jouw conformistische redenering heeft alleen de overheid het monopolie op oorlogje spelen en moet eenieder die autonoom opereert per direkt geëxcommuniceerd en verbannen worden. het liefst nog met pek en veren.

Klopt, in een democratische rechtsstaat heeft de overheid het monopolie op geweld.

Magister
21-04-13, 21:23
Het jaar 1948 komt in jouw mind niet eens voor.

Maar pm je adres maar ff, dan kom ik morgen je huis in beslag nemen. En denk erom, je hebt net zoveel rechten als de palestijnen in 1948 die van huis en haard werden verdreven.

Ik heb nog wel een zolderkamertje voor je.

Karin.N
21-04-13, 21:26
Ik heb nog wel een zolderkamertje voor je.

Namen de Israeliers dan genoegen met een schuurtje, dacht het niet. Je hele huis, graag of niet, vanaf morgen ben je het kwijt. En verder niet zeuren, piepen, janken wij zij in conflict en dus is bij deze jehuis met grond onteigend.

Magister
21-04-13, 21:26
je wilt nederlandse ambtenaren hun nationaliteit afnemen wegens hulpverlening in gaza. we weten allebei dat in nederland mensen zonder nationaliteit gedeporteerd worden.
zo wil jy omgaan met mensen die op demokratische wyze de medemens helpen.



het bestuursorgaan zat daar toendertyd in samenspraak met de v.s. en israel. ik zou tevens werkelyk niet weten hoe ambtenaren in nederland medeplichtig zyn aan terreur voor het meebetalen en bouwen aan een haven.

hoe je als een inquisitoir mensen verketterd duidt op behoorlyk extremistisch gedrag. ik realiseer me des te meer hoe gelukkig ik me mag pryzen dat kristenen in dit land geen macht hebben.

Gelukkig worden we hier nog niet vermoord en onze kerken in brand gestoken zoals in veel landen wel gebeurt.

Open Doors | Op de bres voor vervolgde christenen (http://www.opendoors.nl/)

Magister
21-04-13, 21:27
Namen de Israeliers dan genoegen met een schuurtje, dacht het niet. Je hele huis, graag of niet, vanaf morgen ben je het kwijt. En verder niet zeuren, piepen, janken wij zij in conflict en dus is bij deze jehuis met grond onteigend.

Vind je het dan goed dat ik in het zolderkamertje ga zitten?

Magister
21-04-13, 21:29
die demokratie bestaat slechts als waanbeeld tussen jouw oren.

Nu snap ik wel waarom je de djihadisten verdedigt. Je bent gewoon tegen de democratie. Wat wil je ervoor in de plaats, de islamitische oemma?

CONTRA
21-04-13, 21:40
Nu snap ik wel waarom je de djihadisten verdedigt. Je bent gewoon tegen de democratie. Wat wil je ervoor in de plaats, de islamitische oemma?

ik vind sjaria4belgium een kliek mongolen, maar juist omdat belgië een demokratie is ben ik van mening dat ook idioten als s4b recht hebben voor hun standpunten uit te komen.

CONTRA
21-04-13, 21:44
Gelukkig worden we hier nog niet vermoord en onze kerken in brand gestoken zoals in veel landen wel gebeurt.


en gelukkig worden ambtenaren hier niet verketterd, geëxcommuniceerd en verbannen wegens welzynswerk dat niet in het straatje past van intolerante middeleeuwse kristenen.

Magister
21-04-13, 22:03
ik vind sjaria4belgium een kliek mongolen, maar juist omdat belgië een demokratie is ben ik van mening dat ook idioten als s4b recht hebben voor hun standpunten uit te komen.

Het probleem is dus dat het daar niet bij blijft.

Magister
21-04-13, 22:05
en gelukkig worden ambtenaren hier niet verketterd, geëxcommuniceerd en verbannen wegens welzynswerk dat niet in het straatje past van intolerante middeleeuwse kristenen.

Ga maar lekker verder met je stropop (http://nl.wikipedia.org/wiki/Stropopredenering) hoor.

CONTRA
21-04-13, 22:50
Het probleem is dus dat het daar niet bij blijft.

inderdaad, ze worden gearresteerd.

CONTRA
21-04-13, 22:53
Ga maar lekker verder met je stropop (http://nl.wikipedia.org/wiki/Stropopredenering) hoor.

ik heb weinig keus. je komt immers niet met inhoudelyke argumenten, maar met karikaturaal geklets.

CONTRA
21-04-13, 23:02
Klopt, in een democratische rechtsstaat heeft de overheid het monopolie op geweld.

net als by totalitaire regimes.

Magister
21-04-13, 23:16
ik heb weinig keus. je komt immers niet met inhoudelyke argumenten, maar met karikaturaal geklets.

Ik heb verteld waarom je geen haven moet bouwen in Gaza, inhoudelijke argumenten dus. Jij niet, integendeel je zit alleen maar te klooien.

Magister
21-04-13, 23:17
net als by totalitaire regimes.

Nee, tegen een totalitair regime mag je je verzetten, ook met wapens.

CONTRA
22-04-13, 00:09
Ik heb verteld waarom je geen haven moet bouwen in Gaza, inhoudelijke argumenten dus. Jij niet, integendeel je zit alleen maar te klooien.

was één en al karikaturaal gezwets van je waarby je ook nog eens negeerde dat het idf wel degelyk tegen de belangen van nederland in ging.

CONTRA
22-04-13, 00:13
Nee, tegen een totalitair regime mag je je verzetten, ook met wapens.

ja, dat zien we by syrië waar assad het prima vindt dat er gewapend verzet is tegen zyn regime. ook saudi-arabië, noord-korea, china en iran vinden het geen enkel probleem dat de bevolking zich bewapend en verzet.

Ibrah1234
22-04-13, 05:42
Namen de Israeliers dan genoegen met een schuurtje, dacht het niet. Je hele huis, graag of niet, vanaf morgen ben je het kwijt. En verder niet zeuren, piepen, janken wij zij in conflict en dus is bij deze jehuis met grond onteigend.

Dat land is al meer dan 2000 jaar bezet geweest door vreemde overheersers. Het staat niet met elkaar in verhouding.

De Joden hebben de pech gehad dat hun godsdienst door 2 wereldreligies is gekaapt waardoor ze constant zijn belegert en vervolgd.

Als ze niet in de bijbel en de koran zouden zijn genoemd had je er nooit iets van gehoord.

Syrië, Jordanië zijn ook op de kaart ingetekend. Waarom maakt niemand daar een punt van? De exclusieve belangstelling voor Israel neemt perverse vormen aan.

Magister
22-04-13, 08:06
was één en al karikaturaal gezwets van je waarby je ook nog eens negeerde dat het idf wel degelyk tegen de belangen van nederland in ging.

Drie argumenten dus:

1. Niet bouwen aan de infrastructuur in een land in oorlog.
2. Geen steun aan een regime dat zijn buurlanden bedreigt.
3. Geen steun aan een fascistisch, totalitair regime dat zijn eigen bevolking onderdrukt.

En het IDF gaat niet in tegen de Nederlandse belangen, maar heeft het recht en de plicht om de burgers van Israël te beschermen en te verdedigen en daarvoor ook acties uit te voeren die schade kunnen veroorzaken.

Dit zijn inhoudelijke argumenten. Nu jij.

super ick
22-04-13, 08:07
die demokratie bestaat slechts als waanbeeld tussen jouw oren.

Ik, en met mij nog 16.000.000 mensen kunnen het dagelijks ervaren in Nederland. Van waanbeeld is geen sprake.

mark61
22-04-13, 12:12
Ik, en met mij nog 16.000.000 mensen kunnen het dagelijks ervaren in Nederland. Van waanbeeld is geen sprake.

Nouhou, ik herinner me nog iets van jouw hand over de EU als 'Vierde Rijk' :hihi:

Karin.N
22-04-13, 12:16
Ik heb verteld waarom je geen haven moet bouwen in Gaza, inhoudelijke argumenten dus. Jij niet, integendeel je zit alleen maar te klooien.

Tis maar wat je inhoudelijk noemt:confused:. Je vergeet gemakshalve een paar belangrijke feiten. En je negeert consequent de rechten van een grote groep Palestijnen.

En nee, je kunt niet op je zolderkamertje blijven wonen, opzouten! Aders komen de bulldozers.

mark61
22-04-13, 12:17
Als ze niet in de bijbel en de koran zouden zijn genoemd had je er nooit iets van gehoord.

Syrië, Jordanië zijn ook op de kaart ingetekend. Waarom maakt niemand daar een punt van? De exclusieve belangstelling voor Israel neemt perverse vormen aan.

Dat denk ik niet. Ze vormden in Europa een duidelijk onderscheiden minderheid, godsdienstig, en cultureel, in een tijd dat de tolerantie voor 'anderen' minimaal was. Anti-joodse propaganda vanuit het christendom droeg natuurlijk sterk bij aan de negatieve houding, maar ook zonder zal het geen pretje zijn geweest.

Sykes en Picot hebben wel vrolijk zitten tekenen, maar daar kwam geen kolonisatie in de zin van verplaatsing, of overbrenging van grote groepen mensen van elders bij kijken. Zoals bijvoorbeeld in Algerije ook / wel het geval was.

Het bijzondere aan Israël is dat het het laatste geval van 'vestigingskolonisatie' was (zoals Zuid-Afrika of Algerije, en in mindere mate Congo, Kenia en Rhodesië, of hey, Nederlands Indië), net toen juist de dekolonisatie begon. Het was dus iets dat tegen de trend van het moment inging.

Waarbij alleen in het geval van Rhodesië en Zuid-Afrika ook nog eens sprake was van staatsvorming, ipv. kolonie of departement van een land elders.

mark61
22-04-13, 12:22
Je omschrijft hoe het precis moet zijn in een democratie.

Mja, het is vaag. Er zijn ook Nederlanders die zich hebben verhuurd, of nog verhuren, aan buitenlandse groeperingen of overheden. Ik geloof niet dat die vervolgd worden. Er staat me iets bij van Nederlandse huurlingen die voor de Serviërs vochten, en in diverse Afrikaanse landen. Het zijn natuurlijk kleine aantallen, maar dan nog is de heisa nu buitenproportioneel.

mark61
22-04-13, 12:22
Ik heb niets met 'ze' te maken. Zo'n gekke gedachte is dat niet. Als je weloverwogen in het buitenland een gewapende strijd aangaat dan gaat je paspoort doormidden. Houdoe om het op zijn Brabants uit te drukken.

Het argument is dat ze een dubbele nationaliteit hebben.

Maar ik ben blij dat je tegen hypocrisie bent :) Gelijke monniken, gelijke kappen.

mark61
22-04-13, 12:26
Ik begrijp dat jij weinig tegen hebt op een totalitaire, fundamentalische, salafistische moslimstaat à la Gaza en Saoedi-Arabië.

Jij begrijpt nooit zoveel.

mark61
22-04-13, 12:29
Jammer, miljoenen in de sloot gegooid. Het is verschrikkelijk stom om geld te stoppen in de aanleg van infrastructuur in een staat die al tientallen jaren in staat van oorlog verkeert en die een voortdurende bedreiging vormt voor zijn buren, en die bovendien ook nog eens bestuurd wordt door een terroristische organisatie. Van de ambtenaren die ons belastinggeld naar Gaza sluisden zou de nationaliteit moeten worden afgenomen.

Hé, moppie, op het moment van vernietiging (2001) was Hamas niet aan de macht in Gaza. Dat werd, ingevolgde de Akkoorden van Oslo, door de PA bestuurd. Geheel met instemming van Israël dus.

De nationaliteit van minister Herfkens afnemen? Dat besluit werd door de hele Nederlandse regering genomen. Allemaal uitzettten?

Gestoorde nazi.

Ibrah1234
22-04-13, 12:54
Mja, het is vaag. Er zijn ook Nederlanders die zich hebben verhuurd, of nog verhuren, aan buitenlandse groeperingen of overheden.

Begint hij er nog eens over. Al ruim een week aan het nadenken hoe strijders genoemd worden welke niet deel uitmaken van een regulier leger en derhalve ook niet onder de conventie van Geneve vallen.

Google levert ook niets op. Althans ik kan het niet vinden. Iets in de trant van "franc tirailleur" of iets dergelijks. Maar het juiste woord zal er ongetwijfeld in de verste verte niet op lijken.

mark61
22-04-13, 13:26
Begint hij er nog eens over. Al ruim een week aan het nadenken hoe strijders genoemd worden welke niet deel uitmaken van een regulier leger en derhalve ook niet onder de conventie van Geneve vallen.

Google levert ook niets op. Althans ik kan het niet vinden. Iets in de trant van "franc tirailleur" of iets dergelijks. Maar het juiste woord zal er ongetwijfeld in de verste verte niet op lijken.

Huh? Wat bedoel je 'begint hij er nog eens over'?

In dit verband heb je twee soorten: idealistische, en commerciële. Die laatste heten huurlingen.

Plus natuurlijk het soort dat een dubbele nationaliteit heeft en zich bemoeit met zaken in zijn andere vaderland.

In het algemeen heten ze rebellen, terroristen, vrijheidsstrijders, verzetsstrijders, leden van milities, struikrovers, al naar gelang de houding van de spreker tegenover de groepering in kwestie.

Ibrah1234
22-04-13, 13:34
Huh? Wat bedoel je 'begint hij er nog eens over'?

In dit verband heb je twee soorten: idealistische, en commerciële. Die laatste heten huurlingen.

Het is een Franstalige uitdrukking. Dat staat me nog bij. Misschien dat SuperIck het weet als oud militair.

super ick
22-04-13, 14:34
Nouhou, ik herinner me nog iets van jouw hand over de EU als 'Vierde Rijk' :hihi:

Soms provoceer ik. Volgens mij was het ook precies die draad waarin ik dat, achteraf uiteraard, ook toegaf.
De reacties kwamen overigens wel. De boel moet soms ook een beetje aan gang gebracht worden. :hihi:

super ick
22-04-13, 14:44
Plus natuurlijk het soort dat een dubbele nationaliteit heeft en zich bemoeit met zaken in zijn andere vaderland.



In dit geval is er geen sprake van Syriërs. Dan was het wellicht nog begrijpelijk. Deze mannen en jongens worden gek geluld door een enge haatbaard die hen, ons land, Syrië en de rebellen / vrijheidsstrijders een slechte dienst bewijzen.
Zij denken het patent te hebben op de islam. Te weten waar Allah blij van wordt, wat hij fijn vindt, wanneer hij je toelaat in de hemel.
Volgens mij staan daar hele leuke stukjes in den Koran over betweters.

Ibrah1234
22-04-13, 14:48
In dit verband heb je twee soorten: idealistische, en commerciële. Die laatste heten huurlingen.

Plus natuurlijk het soort dat een dubbele nationaliteit heeft en zich bemoeit met zaken in zijn andere vaderland.

In het algemeen heten ze rebellen, terroristen, vrijheidsstrijders, verzetsstrijders, leden van milities, struikrovers, al naar gelang de houding van de spreker tegenover de groepering in kwestie.

Uurtje voor mijn gemoedsrust gegoogled en gevonden: "Franc-tireur".

Bron (http://nl.wikipedia.org/wiki/Franc-tireur)

super ick
22-04-13, 15:42
Mja, het is vaag. Er zijn ook Nederlanders die zich hebben verhuurd, of nog verhuren, aan buitenlandse groeperingen of overheden. Ik geloof niet dat die vervolgd worden. Er staat me iets bij van Nederlandse huurlingen die voor de Serviërs vochten, en in diverse Afrikaanse landen. Het zijn natuurlijk kleine aantallen, maar dan nog is de heisa nu buitenproportioneel.

In deze ben ik niet hypocriet. Nationaliteit afpakken.

Als je om wat voor reden dan ook vrijwillig elders op andere mensen gaat schieten dan is het exit. Dan weet je dus waar je aan begint.

Magister
22-04-13, 16:05
Hé, moppie, op het moment van vernietiging (2001) was Hamas niet aan de macht in Gaza. Dat werd, ingevolgde de Akkoorden van Oslo, door de PA bestuurd. Geheel met instemming van Israël dus.

De nationaliteit van minister Herfkens afnemen? Dat besluit werd door de hele Nederlandse regering genomen. Allemaal uitzettten?

Gestoorde nazi.


Maakt niet uit of het een minister of een staatssecretaris was of een stelletje ambtenaren. Het was gewoon een verkeerde beslissing. Een haven bouwen in Gaza. Linkse kerk.

Over die Herfkens is overigens wel veel meer te doen geweest. Weet je nog?

Joesoef
22-04-13, 16:17
Maakt niet uit of het een minister of een staatssecretaris was of een stelletje ambtenaren. Het was gewoon een verkeerde beslissing. Een haven bouwen in Gaza. Linkse kerk.

Over die Herfkens is overigens wel veel meer te doen geweest. Weet je nog?


Dan zijn die bouwbedrijven die het hebben gebouwd verraders? Rechts profiteert van links geklungel....

Magister
22-04-13, 16:19
Dan zijn die bouwbedrijven die het hebben gebouwd verraders? Rechts profiteert van links geklungel....

Dat zijn gewoon eerlijke en hardwerkende aannemers, niets mis mee. De fout ligt bij degenen die beslist hebben.

CONTRA
22-04-13, 17:54
Drie argumenten dus:

1. Niet bouwen aan de infrastructuur in een land in oorlog.

goed om van jou te vernemen dat je tegen de bouw van joodse nederzettingen op de westbank bent.


2. Geen steun aan een regime dat zijn buurlanden bedreigt.

goed van je dat je tegen het steunen van israel bent.



En het IDF gaat niet in tegen de Nederlandse belangen, maar heeft het recht en de plicht om de burgers van Israël te beschermen en te verdedigen en daarvoor ook acties uit te voeren die schade kunnen veroorzaken.


een nederlands bouwbedryf aanvallen vind jy een verdedigingsaktie van israel. knettergek.
israel heeft de schade aan nederland moeten terugbetalen dus zelfs israel zag zelf in dat het fout zat met hun 'verdedigingsaktie'. jy bent de enige die dit soort misdaden rechtpraat.

CONTRA
22-04-13, 18:01
Ik, en met mij nog 16.000.000 mensen kunnen het dagelijks ervaren in Nederland. Van waanbeeld is geen sprake.

laat maar zien waar het in de grondwet of wetgeving staat. gezien belgië en nederland van gekkigheid niet weten hoe ze ronselaars en stryders voor syrië moeten tegenhouden wyst dit er op dat er überhaupt geen enkele wetgeving is op dit vlak en dat geldt denk ik ook voor andere demokratische landen. al helemaal voor amerika. in irak en afghanistan waren duizenden amerikanen aktief als solisten of als onderdeel van partikuliere bedryven.

Magister
22-04-13, 20:26
goed om van jou te vernemen dat je tegen de bouw van joodse nederzettingen op de westbank bent.



goed van je dat je tegen het steunen van israel bent.



een nederlands bouwbedryf aanvallen vind jy een verdedigingsaktie van israel. knettergek.
israel heeft de schade aan nederland moeten terugbetalen dus zelfs israel zag zelf in dat het fout zat met hun 'verdedigingsaktie'. jy bent de enige die dit soort misdaden rechtpraat.


Heeft Israël de schade terugbetaald? Geef daar eens een link van?

super ick
22-04-13, 22:43
laat maar zien waar het in de grondwet of wetgeving staat. gezien belgië en nederland van gekkigheid niet weten hoe ze ronselaars en stryders voor syrië moeten tegenhouden wyst dit er op dat er überhaupt geen enkele wetgeving is op dit vlak en dat geldt denk ik ook voor andere demokratische landen. al helemaal voor amerika. in irak en afghanistan waren duizenden amerikanen aktief als solisten of als onderdeel van partikuliere bedryven.

Je vergelijkt weer appels met peren. Ik ben ook tegen overheden die particulieren inhuren voor militaire taken. Dat is een andere discussie.

mark61
23-04-13, 00:15
In dit geval is er geen sprake van Syriërs. Dan was het wellicht nog begrijpelijk. Deze mannen en jongens worden gek geluld door een enge haatbaard die hen, ons land, Syrië en de rebellen / vrijheidsstrijders een slechte dienst bewijzen.
Zij denken het patent te hebben op de islam. Te weten waar Allah blij van wordt, wat hij fijn vindt, wanneer hij je toelaat in de hemel.
Volgens mij staan daar hele leuke stukjes in den Koran over betweters.

Ik heb het idee dat een groot aantal 'spontaan' het besluit heeft genomen. Dat wil zeggen, na teveel YouTube te hebben gekeken. En/of met vriendjes te hebben gepraat. Ik geloof niet zo in die geheimzinnige haatbaarden, want niemand heeft er nog een gevonden. Die ene die ze dachten te hebben gevonden zei dat ie het ten sterkste afraadde.

Je had destijds wel zo'n Irakees die vervolgens prompt aan de VS werd uitgeleverd, dat vond ik pas maf. Irakees gaat zijn land tegen Amerikaanse invasie verdedigen, en wordt uitgeleverd als, ja als wat, oorlogsmisdadiger?

Ik zie niet zo goed waar ons land last van heeft. Zeker als ze niet terug komen.

super ick
23-04-13, 07:28
Ik heb het idee dat een groot aantal 'spontaan' het besluit heeft genomen. Dat wil zeggen, na teveel YouTube te hebben gekeken. En/of met vriendjes te hebben gepraat. Ik geloof niet zo in die geheimzinnige haatbaarden, want niemand heeft er nog een gevonden. Die ene die ze dachten te hebben gevonden zei dat ie het ten sterkste afraadde.

Je had destijds wel zo'n Irakees die vervolgens prompt aan de VS werd uitgeleverd, dat vond ik pas maf. Irakees gaat zijn land tegen Amerikaanse invasie verdedigen, en wordt uitgeleverd als, ja als wat, oorlogsmisdadiger?

Ik zie niet zo goed waar ons land last van heeft. Zeker als ze niet terug komen.

Ik lees over ronselen. Dat mensen niet bekennen als ze opgepakt worden vind ik op zich niet vreemd. Aan de andere kant is best mogelijk zoals jij zegt. Elkaar gek maken, joetoepjes kijken, en de biezen pakken.

Volgens mij wordt het gezien als bevrijding. De meerderheid was blij dat Sadam afgezet werd. Wat erna kwam pakte even anders uit dan gedacht.

De angst is ook dat een, door geweld getraumatiseerde, het westen hatende, ongeleide projectiel hier een plofje gaat doen. Niet helemaal denkbeeldig.

Magister
23-04-13, 09:09
Ik heb het idee dat een groot aantal 'spontaan' het besluit heeft genomen. Dat wil zeggen, na teveel YouTube te hebben gekeken. En/of met vriendjes te hebben gepraat. Ik geloof niet zo in die geheimzinnige haatbaarden, want niemand heeft er nog een gevonden. Die ene die ze dachten te hebben gevonden zei dat ie het ten sterkste afraadde.

Je had destijds wel zo'n Irakees die vervolgens prompt aan de VS werd uitgeleverd, dat vond ik pas maf. Irakees gaat zijn land tegen Amerikaanse invasie verdedigen, en wordt uitgeleverd als, ja als wat, oorlogsmisdadiger?

Ik zie niet zo goed waar ons land last van heeft. Zeker als ze niet terug komen.

Er zijn gerichte ronselacties aan de gang. Zie Trouw vandaag.

panter0ss
23-04-13, 11:28
mensen zijn ziek ..

CONTRA
23-04-13, 19:40
Je vergelijkt weer appels met peren. Ik ben ook tegen overheden die particulieren inhuren voor militaire taken. Dat is een andere discussie.

het is dezelfde diskussie. er zit weinig verschil tussen amerikaanse privé bedryfjes die huurlingen naar irak sturen of tussen s4b die moslims naar syrië stuurt. het enige verschil is een ideologische: de ene doet het uit kapitalistisch en nationalistisch oogmerk en de ander doet het uit religieus standpunt. in beide gevallen bestaat er geen wetgeving die het verbiedt. dat verbod zit slechts tussen jouw oren.

CONTRA
23-04-13, 19:47
Heeft Israël de schade terugbetaald?

dat was wel de bedoeling, maar israel is een krimineel roversstaatje dus het lykt me sterk dat ze betaald hebben.

Magister
23-04-13, 20:39
dat was wel de bedoeling, maar israel is een krimineel roversstaatje dus het lykt me sterk dat ze betaald hebben.

Losse flodder dus, die opmerking van jou. Het leek me ook al sterk.

CONTRA
23-04-13, 23:46
Losse flodder dus, die opmerking van jou. Het leek me ook al sterk.

in tegenstelling tot israel schiet ik nooit met scherp.

dat nederland verhaal kwam halen by israel en ze met elkaar in gesprek waren voor het betalen vd schade duidt erop dat nederland wel degelyk van mening was dat het idf de belangen van nederland heeft geschaad.

super ick
24-04-13, 07:51
het is dezelfde diskussie. er zit weinig verschil tussen amerikaanse privé bedryfjes die huurlingen naar irak sturen of tussen s4b die moslims naar syrië stuurt. het enige verschil is een ideologische: de ene doet het uit kapitalistisch en nationalistisch oogmerk en de ander doet het uit religieus standpunt. in beide gevallen bestaat er geen wetgeving die het verbiedt. dat verbod zit slechts tussen jouw oren.

Die Amerikaanse worden door een overheid ingehuurd. De s4b-ers gaan op eigen houtje.

Ik begrijp best dat jij bewondering hebt voor die s4b-ertjes. Dat je ze probeert te verdedigen. Ik vind het grote sukkelaars.

Soldim
24-04-13, 08:33
er zit weinig verschil tussen amerikaanse privé bedryfjes die huurlingen naar irak sturen of tussen s4b die moslims naar syrië stuurt.

WAt betrefd die Amerikaanse bedrijfjes heb ik weinig anders dan (terrechte) kritiek gehoord. Ook in de VS.

Ibrah1234
24-04-13, 08:48
Ik las verhalen van kinderen van amper 18 jaar die naar Syrië vertrekken.

Als je verdorie op vakantie gaat en je haalt je kinderen een paar dagen eerder van school dan kun je controle krijgen van leerplichtambtenaren op Schiphol en hier gaan we moeilijk over doen?

Die kinderen moeten tegen zichzelf in bescherming worden genomen! Onzin om paspoorten af te pakken en andere flauwekul. Gewoon van de incheckbalie terugsturen naar Pa en Ma!!

CONTRA
24-04-13, 11:30
Die Amerikaanse worden door een overheid ingehuurd. De s4b-ers gaan op eigen houtje.

Ik begrijp best dat jij bewondering hebt voor die s4b-ertjes. Dat je ze probeert te verdedigen. Ik vind het grote sukkelaars.

dat ze ingehuurd worden door de grootste demokratie ter wereld bevestigd juist dat er geen wetgeving is die het burgers verbiedt te stryden in het buitenland. de overheid maakt volop gebruik van deze mensen en dat gaat alleen maar toenemen in de toekomst. dat zie je ook op het gebeid van beveiliging dat steeds verder geprivatiseerd wordt.

zoals ik al eerder aan magister schreef vind ik s4b een stel mongolen, maar ook mongolen hebben in een demokratie recht hun standpunten uit te dragen. ik verdedig dan ook niet zozeer s4b maar de demokratische vryheden.

super ick
25-04-13, 10:02
dat ze ingehuurd worden door de grootste demokratie ter wereld bevestigd juist dat er geen wetgeving is die het burgers verbiedt te stryden in het buitenland. de overheid maakt volop gebruik van deze mensen en dat gaat alleen maar toenemen in de toekomst. dat zie je ook op het gebeid van beveiliging dat steeds verder geprivatiseerd wordt.

zoals ik al eerder aan magister schreef vind ik s4b een stel mongolen, maar ook mongolen hebben in een demokratie recht hun standpunten uit te dragen. ik verdedig dan ook niet zozeer s4b maar de demokratische vryheden.

Je dient onderscheid te maken tussen een staat en een individu. Het geweldsmonolie waar je het een paar posts eerder al over had, ligt in een democratie alleen bij de staat. Niet bij het individu. Anders wordt het een tyfuszooi.

mark61
25-04-13, 11:58
Ik las verhalen van kinderen van amper 18 jaar die naar Syrië vertrekken.

Als je verdorie op vakantie gaat en je haalt je kinderen een paar dagen eerder van school dan kun je controle krijgen van leerplichtambtenaren op Schiphol en hier gaan we moeilijk over doen?

Die kinderen moeten tegen zichzelf in bescherming worden genomen! Onzin om paspoorten af te pakken en andere flauwekul. Gewoon van de incheckbalie terugsturen naar Pa en Ma!!

In België is nu een verbod afgekondigd op alleenreizende kinderen. De RTBF maakte een undercoverreportage; 2 kinderen passeren moeiteloos de douane en incheckbalie en reizen naar Turkije. 'Foutje', zegt de minister.

CONTRA
25-04-13, 20:54
Je dient onderscheid te maken tussen een staat en een individu. Het geweldsmonolie waar je het een paar posts eerder al over had, ligt in een democratie alleen bij de staat. Niet bij het individu. Anders wordt het een tyfuszooi.

het geweldsmonopolie ligt altyd exclusief by de staat. niet alleen in demokratieën. ook in theokratieën en diktaturen. alleen de machthebber heeft recht op het gebruik van geweld. geweldsmonopolie is immers het recht vd sterkste. diktators zullen dezelfde slappe smoesjes als jy gebruiken om mensen het recht te ontnemen zich te verdedigen tegen machthebbers.

met jouw soort retoriek geef je ploerten als assad een vrybrief door te gaan met hun tirannie. als het aan demokratische regeringsleiders had gelegen dan was de laatste demonstrant doodgeschoten in syrië. het is juist dankzy het heldhaftige optreden van individuele burgers dat het machtsbolwerk van assad op instorten staat. door het geweldsmonopolie in syrië te doorbreken gaat er een einde komen aan assads bewind. met dank aan burgers die de wapens oppakten.

niet dat ik het je gun, maar het zou mischien een verhelderende ervaring voor je zyn als je eens gepakt werd door stillen of door de m.e., dan kom je erachter hoe onnatuurlyk dat geweldsmonopolie is. inplaats van instinctiefmatig je te verdedigen en terug te slaan moet je als een tam hondje met de pootjes op je ruggetje liggen om de klappen te incasseren. gaat volledig tegen de natuur vd mens in. maak je wel gebruik van je instincten door je uit een overlevingsdrang te verdedigen dan wordt je nadien nog eens afgestraft door de rechtsstaat. lekker zo'n geweldsmonopolie.

super ick
26-04-13, 07:44
het geweldsmonopolie ligt altyd exclusief by de staat. niet alleen in demokratieën. ook in theokratieën en diktaturen. alleen de machthebber heeft recht op het gebruik van geweld. geweldsmonopolie is immers het recht vd sterkste. diktators zullen dezelfde slappe smoesjes als jy gebruiken om mensen het recht te ontnemen zich te verdedigen tegen machthebbers.

met jouw soort retoriek geef je ploerten als assad een vrybrief door te gaan met hun tirannie. als het aan demokratische regeringsleiders had gelegen dan was de laatste demonstrant doodgeschoten in syrië. het is juist dankzy het heldhaftige optreden van individuele burgers dat het machtsbolwerk van assad op instorten staat. door het geweldsmonopolie in syrië te doorbreken gaat er een einde komen aan assads bewind. met dank aan burgers die de wapens oppakten.

niet dat ik het je gun, maar het zou mischien een verhelderende ervaring voor je zyn als je eens gepakt werd door stillen of door de m.e., dan kom je erachter hoe onnatuurlyk dat geweldsmonopolie is. inplaats van instinctiefmatig je te verdedigen en terug te slaan moet je als een tam hondje met de pootjes op je ruggetje liggen om de klappen te incasseren. gaat volledig tegen de natuur vd mens in. maak je wel gebruik van je instincten door je uit een overlevingsdrang te verdedigen dan wordt je nadien nog eens afgestraft door de rechtsstaat. lekker zo'n geweldsmonopolie.

Ik heb het over een democratie en jij haalt theocratie en dictatuur aan. Graag een beetje de draad vasthouden.

Och och in Nederland opgepakt worden door stillen of te dicht met je neus op de charges van de ME staat. Dat is afzien zeg, poepoe. Heb je Amnesty ingeschakeld? :hihi:

Magister
26-04-13, 08:29
het geweldsmonopolie ligt altyd exclusief by de staat. niet alleen in demokratieën. ook in theokratieën en diktaturen. alleen de machthebber heeft recht op het gebruik van geweld. geweldsmonopolie is immers het recht vd sterkste. diktators zullen dezelfde slappe smoesjes als jy gebruiken om mensen het recht te ontnemen zich te verdedigen tegen machthebbers.

met jouw soort retoriek geef je ploerten als assad een vrybrief door te gaan met hun tirannie. als het aan demokratische regeringsleiders had gelegen dan was de laatste demonstrant doodgeschoten in syrië. het is juist dankzy het heldhaftige optreden van individuele burgers dat het machtsbolwerk van assad op instorten staat. door het geweldsmonopolie in syrië te doorbreken gaat er een einde komen aan assads bewind. met dank aan burgers die de wapens oppakten.

niet dat ik het je gun, maar het zou mischien een verhelderende ervaring voor je zyn als je eens gepakt werd door stillen of door de m.e., dan kom je erachter hoe onnatuurlyk dat geweldsmonopolie is. inplaats van instinctiefmatig je te verdedigen en terug te slaan moet je als een tam hondje met de pootjes op je ruggetje liggen om de klappen te incasseren. gaat volledig tegen de natuur vd mens in. maak je wel gebruik van je instincten door je uit een overlevingsdrang te verdedigen dan wordt je nadien nog eens afgestraft door de rechtsstaat. lekker zo'n geweldsmonopolie.

Je kunt hoog of laag springen, maar er bestaat nu eenmaal een algemen consensus: in een democratie mag je geen geweld gebruiken, maar tegen een dictator mag je je verzetten gebruiken.

Dat vloeit rechtstreeks voor uit de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens (http://nl.wikipedia.org/wiki/Universele_verklaring_van_de_rechten_van_de_mens)

CONTRA
26-04-13, 18:07
Ik heb het over een democratie en jij haalt theocratie en dictatuur aan. Graag een beetje de draad vasthouden.

Och och in Nederland opgepakt worden door stillen of te dicht met je neus op de charges van de ME staat. Dat is afzien zeg, poepoe. Heb je Amnesty ingeschakeld? :hihi:

:moe: laat maar zitten...

CONTRA
26-04-13, 18:25
Je kunt hoog of laag springen, maar er bestaat nu eenmaal een algemen consensus: in een democratie mag je geen geweld gebruiken, maar tegen een dictator mag je je verzetten gebruiken.

Dat vloeit rechtstreeks voor uit de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens (http://nl.wikipedia.org/wiki/Universele_verklaring_van_de_rechten_van_de_mens)

gezien de hoeveelheid aan demonstraties in de afgelopen 40 jaar waarin burgers zich met geweld verdedigden tegen het repressieve geweld van demokratische overheden weet ik zeker dat je onzin kletst met je algemene consensus. jy en super ick mogen dan kruiperige conformisten zyn; gelukkig zyn velen dat niet.

tegen een diktator mag je je verzetten? ha, vertel dat de belgische en nederlandse overheid, die weten van gekkigheid niet hoe ze het verzet tegen de syrische diktatuur moeten saboteren. assad mag tevreden toekyken hoe nederland en belgië het verzet tegen zyn diktatuur tegenwerken.
ik ken trouwens geen enkele diktator die verzet tegen zyn regime tolereert. jy wel?

Ibrah1234
26-04-13, 19:07
. assad mag tevreden toekyken hoe nederland en belgië het verzet tegen zyn diktatuur tegenwerken.

Laat dat nu maar aan Gods rechter vuist over die wellicht gaat neerdalen op Assad. Hij heeft N.A.V.O op vier vingers getatoeëerd :D