PDA

Bekijk Volledige Versie : ik sta niet meer achter het geloof Islam

sabrin1645
16-04-13, 22:51
Beste mensen,
Jaren lang was ik aan het twijfelen over het geloof Islam, Ik stond er niet achter. Ik dwingde mezelf. Nu besef ik dat ik mezelf voor de gek hou. als ik er niet in geloof dan moet ik niet doen alsof. begrijp me niet verkeert ik geloof in God (swt) maar niet in het verhaal achter de islam.
wel achter het geloof van het christendom daar vind ik me rust.
Mijn vraag aan jullie is hoe moet ik dit aan me ouders vertellen wat adviseren jullie?

Graag jullie reacties maar zonder me te veroordelen of te beledigen graag respect voorelkaar.

AgressieveTurk
16-04-13, 22:56
Beste mensen,
Jaren lang was ik aan het twijfelen over het geloof Islam, Ik stond er niet achter. Ik dwingde mezelf. Nu besef ik dat ik mezelf voor de gek hou. als ik er niet in geloof dan moet ik niet doen alsof. begrijp me niet verkeert ik geloof in God (swt) maar niet in het verhaal achter de islam.
wel achter het geloof van het christendom daar vind ik me rust.

Graag jullie reacties maar zonder me te veroordelen of te beledigen graag respect voorelkaar.

Succes verder ... als je een lijntje wilt zeg je het maar..:duim:

Tranquilla020
23-04-13, 16:53
Bismillah Irahman Irahiem, er is Geen God Behalve Allah swt!! Wat is de voormaalste reden dat je er niet meer achterstaat? Is er wat gebeurt wat je niet aanstaat of ben je beinvloed door je medemens? Geef een Goede Uitleg !! Ik dwing je helemaal niet , het is jouw leven . Maar besef wel goed en denk erover na meid.

Magrabiya
03-05-13, 01:27
Assalamou 3alaykoum ougtie

Ik betreur t te moeten lezen dat je twijfelt over de godsdienst waar Allah swt jou mee heeft gezegd bij je geboorte. Het feit dat je gelooft in Allah swt (en ik neem aan ook de engelen en boodschapper en de laatste dag) geven aan dat je moslima bent? Denk je niet dat je twijfel voortkomt uit gebrek van kennis? Dus de correcte uitleg van de dien en niet het gedrag van de mensen?
Tuurlijk ben je vrij te kiezen welke pad je wilt bewandelen, sterker nog niemand anders dan Allah swt geeft je die vrijheid (la ikraha fi dien). Het is belangrijk dat je inhoudelijk onderzoek doet voordat je een keus kunt maken. De meeste mensen die echt de waarheid zoeken die vragen Allah swt om hen te leiden of dat nu joden, christen of moslims zijn. Allah leidt uiteindelijk wie Hij wil. Stel de vragen die je doen twijfelen aan iemand die je alles kan uitleggen zodat je met overtuiging een keus kunt maken. Vergeet niet dat de sahaba ook alles vroegen in de tijd van de Profeet, zodat hun imaan groeide. Aan ons is dezelfde plicht. Vergeet niet dat islam de enige godsdienst is op alle antwoorden...dus je hoeft alleen te vragen als je t echt wilt weten.

Zolang je zelf niet goed kunt uitleggen waarom je voor Christendom gaat kun je het je ouders beter even besparen, waarom zou je ze onnodig verdriet willen doen?

Ik hoop inchaAllah Oegtie dat we je mogen behouden als een zuster in de islam.

Wa 3alaykoum Assalaam

sabrin1645
04-05-13, 16:40
Hallo, bedankt voor jullie reactie en dat jullie mij niet veroordelen. Mijn moeder is Frans en is bekeerd omdat mijn vader Marokkaan dus moslim is. Kant van mijn moeder zijn christelijk. Het is echt niet dat ik in een dag besloten heb. Dit speelde al jaren. Ik ben naar lezingen geweest naar de moskeeŽn imams vragen gesteld. Maar ik kon me niet in vinden in de antwoorden en ging met rotgevoel naar huis. Ik ging lezen deed onderzoeken ik kon me rust niet vinden. Uiteindelijk dacht ik waarom moet ik hypocriet zijn? Doen alsof, ik sta er niet achter. Vervolgens ben ik met mijn vragen naar de kerk geweest en ja ik kon me in de antwoorden vinden en had eindelijk een rust gevoel. Nogmaals ik geloof in God en zijn engelen etc. Ik kan mijn vragen die ik had niet op de site zetten zijn privť vragen. Hopelijk snappen jullie mij beter. Weten jullie hoe ik het beste kan vertellen aan me ouders of helemaal niet vertellen dat kan ook nog... Alvast bedankt

Interim
14-05-13, 13:00
Aangezien Ramadan nadert is het nu de tijd om het vertellen.
Toch mee vasten versterkt het gevoel dat je hypocriet bent.

Je eigen argument 'eindelijk een rust gevoel' is op zich al overtuigend genoeg.

Dat het een keuze is voor jezelf en niet een keuze tegen de islam (of andere religies) is ook belangrijk om aan te geven.
Je wordt geen vijand van de islam, je wordt een andersgelovige.

Een reiziger
23-05-13, 21:07
Beste Sabrin,

Het is spijtig dat je geen rust hebt kunnen vinden door het stellen van je vragen. Het kan onze fout zijn dat je niet geholpen wordt, maar de islam is mooi. Ik heb niet veel kennis, maar zou je willen helpen.. Ik kan je vragen ook aan anderen stellen die meer kennis hebben dan ik, zonder dat ze weten dat het jouw vragen zijn.. Ik weet dat hetgeen dat ik geschreven heb geen antwoord is op je vraag, maar laat ons je helpen.. Met de wil van Allah komt het goed..

Hou je goed..

Knutselsmurf
16-06-13, 23:04
Mijn vraag aan jullie is hoe moet ik dit aan me ouders vertellen wat adviseren jullie?Zeg tegen je ouders dat je ze iets belangrijks wil vertellen.
Vraag of ze het goed vinden dat het gesprek gefilmt wordt door een cameraploeg van Arie Boomsma
(bekend van het TV programma "Uit de Kast")
Uiteraard duurt het een tijdje voordat je dit allemaal geregeld hebt.
Als ze dan gaan "vissen" naar informatie kun je altijd nog vertellen wat er echt aan de hand is.

Veel succes er mee.