PDA

Bekijk Volledige Versie : Moszkowicz definitief uit ambt gezet



Spitsboef
22-04-13, 16:17
Hof van Discipline zet Moszkowicz definitief uit ambt
Bram Moszkowicz wordt uit het ambt van advocaat gezet.http://bin.snmmd.nl/m/m1nxdmpa1ubu_sqr256.jpgFoto: ANP
Dat heeft het Hof van Discipline maandag bepaald. De beslissing van het hof is het sluitstuk van een tuchtzaak die de Amsterdamse deken van de Orde van Advocaten Germ Kemper tegen Moszkowicz heeft aangespannen.
In 30 oktober vorig jaar legde de Raad van Discipline hem dezelfde straf op, nadat een reeks klachten gegrond werd verklaard en de advocaat er weinig blijk van had gegeven de klachten serieus te nemen. Zo was hij niet bij de behandeling van de zaak en de uitspraak aanwezig.
Het Hof is van oordeel dat Moszkowicz niet, zoals hij na de eerdere uitspraak beloofde, zijn leven heeft gebeterd.
HolleederMoszkowicz (1960) vestigt in de jaren tachtig zijn naam als advocaat met de verdediging van Heineken-ontvoerders Cor van Hout en Willem Holleeder en de Surinaamse legerleider Desi Bouterse. Met laatstgenoemde wordt hij dansend gefilmd, wat hem op veel kritiek komt te staan.
Ook de verdediging van vastgoedmagnaat Willem Endstra en Willem Holleeder veroorzaken controverse. Toenmalig hoofdredacteur van Quote Jort Kelder vindt het onbestaanbaar dat Moszkowicz van beide mannen de advocaat is, aangezien Holleeder Endstra afperste. Kelder noemt Moszkowicz een 'maffiamaatje', waarna de advocaat naar de rechter stapt. Begin 2007 legt Moszkowicz de verdediging van Holleeder neer.
Beroemdheden als Patty Brard, Geert Wilders en Robin van Persie laten zich bijstaan door Moszkowicz. Daarnaast weten ook de televisiecamera's hem te vinden. Al jaren schuift hij aan bij RTL Boulevard en ook in praatprogramma's als Pauw en Witteman en De Wereld Draait door is de advocaat geregeld te gast.
SchorsingEind 2012 legt de Raad van Discipline hem ook de zwaarste sanctie op die mogelijk is. De Orde van Advocaten had een schorsing van een jaar, waarvan een halfjaar voorwaardelijk tegen hem geëist, maar de Raad van Discipline oordeelt dat Moszkowicz zijn vak niet meer mag uitoefenen.
De advocaat gaat in hoger beroep en belooft zijn leven te beteren. Hij gaat verplichte bijscholingscursussen volgen, wil zijn administratie transparanter maken en belooft geen grote bedragen in contant geld meer aan te nemen.
NRC Handelsblad schreef (http://www.nu.nl/binnenland/3402471/moszkowicz-beloftes-tuchtrechter-niet-nagekomen.html) zaterdag dat hij geen enkele belofte is nagekomen. De klagers in de tuchtzaak die geld van Moszkowicz terug willen krijgen beweren dat nog niet ontvangen te hebben. Deken van de orde van advocaten in Amsterdam Germ Kemper zei in de krant dat Moszkowicz nog steeds geen redelijke financiële verantwoording van zijn praktijk kan geven.
Sinds september is volgens hem geen enkele vooruitgang geboekt. Vorige week bleek al dat Moszkowicz geen nieuwe jaarrekeningen bij de Kamer van Koophandel heeft ingeleverd. De laatste stamt uit 2007.
Lot"Mijn lot is in uw handen", sprak (http://www.nu.nl/binnenland/3250874/moszkowicz-hoopt-einde-schorsing-.html) de strafpleiter in februari deemoedig tegen het Hof van Discipline in Den Bosch. Vorige week zei Moszkowicz dat hij weinig vertrouwen heeft in een goede afloop. Met het oordeel van het Hof van Discipline komt nu een einde aan een veelbewogen carrière als jurist die door velen gehaat, maar door minstens zo velen bewonderd werd.
Dit bericht wordt nog aangevuld

Door: NU.nl/ANP

SportFreak
22-04-13, 16:22
gelukkig maar

als ze dat niet hadden gedaan dan zou rechtssysteem ongeloofwaardig zijn...ik haat hem

laatst zei hij dat hij geen geld aan slachtoffers van Syrie wil doneren

Giulietta
22-04-13, 16:29
Ja wat verwacht je, als Jood zijnde?

super ick
22-04-13, 16:52
Ja wat verwacht je, als Jood zijnde?

Jou grote onderbuik, zit die nou nooit in de weg?

Nederlandertje
22-04-13, 17:07
gelukkig maar

als ze dat niet hadden gedaan dan zou rechtssysteem ongeloofwaardig zijn...ik haat hem

laatst zei hij dat hij geen geld aan slachtoffers van Syrie wil doneren

Als je het hele stuk had gelezen dan had je gelezen dat hij zei dat als er geld ingezameld zou worden voor de vluchtelingen in de landen om syrie heen dat hij dan wel geld zou geven maar het ging om in syrie zelf en hij zei toen als er daar een vluchtelingenkamp gebouwd zou worden van dat geld dan zou de regering het weer bombarderen.

Umarvlie
22-04-13, 17:39
Vreselijk dattie nu geen advocaat meer is ... gaat hij nog meer op TV te zien zijn... brrrr

CONTRA
22-04-13, 18:37
:lekpuh::lole::fuckit::duim::boogie::lol::fplet::w ohaa::fparty::lachu:

Spitsboef
22-04-13, 23:16
Wat een arrogante kwal

mark61
23-04-13, 01:16
Beetje vaag, magoed, kan geen traan om hem laten.

Als ze consequent zijn moet nu de belastingdienst achter hem aan, want dat was de hoofdklacht.

FANTACHAT
23-04-13, 02:02
Ze zoeken mensen bij pownews.

super ick
23-04-13, 08:18
Beetje vaag, magoed, kan geen traan om hem laten.

Als ze consequent zijn moet nu de belastingdienst achter hem aan, want dat was de hoofdklacht.

Ik ben ook geen fan maar kan me toch niet aan de indruk onttrekken dat Mos het ook te danken heeft aan het feit dat hij de laatste jaren op een paar tenen teveel is gaan staan.
Het weekend voor de uitspraak pakte het NRC nog even groot uit en trachtte hem met de grond gelijk te maken.

knuppeltje
23-04-13, 08:48
Ik ben ook geen fan maar kan me toch niet aan de indruk onttrekken dat Mos het ook te danken heeft aan het feit dat hij de laatste jaren op een paar tenen teveel is gaan staan.
Het weekend voor de uitspraak pakte het NRC nog even groot uit en trachtte hem met de grond gelijk te maken.

De klachten zijn al jaren bekend maar nu pas heeft het een serieus gevolg voor hem.

Eigen klanten oplichten Een boekhouding die al jaren niet op orde is, de jaarrekening over 2009 schijnt zelfs nog steeds niet in orde te zijn, steeds verzuimen om de voorgeschreven bijspijkeringscursussen te volgen, en dat allemaal ondanks herhaalde beloften om zijn leven te verbeteren.

Je kunt dus zeggen dat men veel te lang compassie met hem heeft gehad. Hij heeft dus echt niets te klagen.

Ibrah1234
23-04-13, 09:24
Ik vind het ook een vrij harde maatregel. Als je als ondernemer je boekhouding niet op orde hebt en de jaarstukken niet zijn gedeponeerd krijg je een naheffingsaanslag of een boete.

Van die gedupeerde klanten is lastig iets te zeggen behalve dat ze er "ineens" zijn op het juiste moment.

super ick
23-04-13, 22:50
De klachten zijn al jaren bekend maar nu pas heeft het een serieus gevolg voor hem.

Eigen klanten oplichten Een boekhouding die al jaren niet op orde is, de jaarrekening over 2009 schijnt zelfs nog steeds niet in orde te zijn, steeds verzuimen om de voorgeschreven bijspijkeringscursussen te volgen, en dat allemaal ondanks herhaalde beloften om zijn leven te verbeteren.

Je kunt dus zeggen dat men veel te lang compassie met hem heeft gehad. Hij heeft dus echt niets te klagen.

Volgens mij was het toch 1 van de beste strafpleiters van Nederland. Zijn fiscale en financiële huishouding heeft daar niets mee te maken.

Volgens mij had hij die bijspijkercursus ook niet nodig, maja befehl ist befehl.

Een handjevol klagers is altijd te vinden over artsen en advocaten.

Magister
23-04-13, 22:53
De klachten zijn al jaren bekend maar nu pas heeft het een serieus gevolg voor hem.

Eigen klanten oplichten Een boekhouding die al jaren niet op orde is, de jaarrekening over 2009 schijnt zelfs nog steeds niet in orde te zijn, steeds verzuimen om de voorgeschreven bijspijkeringscursussen te volgen, en dat allemaal ondanks herhaalde beloften om zijn leven te verbeteren.

Je kunt dus zeggen dat men veel te lang compassie met hem heeft gehad. Hij heeft dus echt niets te klagen.

Geslacht om bijzaken dus.

Ibrah1234
23-04-13, 23:09
Volgens mij was het toch 1 van de beste strafpleiters van Nederland. Zijn fiscale en financiële huishouding heeft daar niets mee te maken.

Volgens mij had hij die bijspijkercursus ook niet nodig, maja befehl ist befehl.

Een handjevol klagers is altijd te vinden over artsen en advocaten.

De beste advocaten hoor en zie je niet. Zoals het advocatencollectief in de Ahold zaak. Als je jezelf in rechte laat vertegenwoordigen door Moszkowicz geef je eigenlijk al een verkeerd signaal af.

Voor zover ik het heb begrepen betrof het hier geen incident maar modus operandi over een lange periode.

CONTRA
24-04-13, 00:50
Volgens mij was het toch 1 van de beste strafpleiters van Nederland.

nee dus; tenzy je het beter meent te weten dan de orde van advocaten en het hof van discipline.

super ick
24-04-13, 08:45
nee dus; tenzy je het beter meent te weten dan de orde van advocaten en het hof van discipline.

Die hebben hem op andere criteria afgeschreven. Er lopen zat kneuzen rond die er helemaal niets van kunnen. Die houden zich aan alle regeltjes, wat Mos ook had moeten doen laat ik daar duidelijk over zijn, en blijven eindeloos rondlopen.

Deze schorsing heeft daar niets mee te maken.

Weet je nog die advocaat met die grijze paardestaart in het proces Wilders? Die wilde ook zijn zegje doen. Die had zich dus meer dan een jaar voorbereid. In de eerste zin onderbrak de rechter hem met de vraag zich wel bij de zaak te houden omdat hij met een hele omweg eerst zijn onderbuik de vrije loop wilde geven. Hij keek verbaasd waarop de rechter hem vroeg of hij nog inhoudelijk iets te melden. Ehhhhhh, nee was zijn antwoord en mijnheer ging weer zitten. Na meer dan een jaar voorbereiding!! Die hadden ze van het tableau moeten schrappen. Dat was een regelrechte schande. Je zou maar zo'n kneus toegewezen krijgen. Nee die mag wel lekker doormodderen. Ik zou wel weten wie ik zou kiezen van de 2 als ik aangeklaagd wordt.

knuppeltje
24-04-13, 08:56
Volgens mij was het toch 1 van de beste strafpleiters van Nederland.

Zijn fiscale en financiële huishouding heeft daar niets mee te maken.

Volgens mij had hij die bijspijkercursus ook niet nodig, maja befehl ist befehl.

Een handjevol klagers is altijd te vinden over artsen en advocaten.

Zelfs als ik dat ook zou vinden, heeft dat geen enkele betekenis.

Dat zijn financiële huishouding op orde moet (moest) zijn is in verband met het tegengaan van het witwassen door criminelen. Het ging dus niet alleen om zijn inkomstenbelastingen. Mos liet zich teveel handje contante betalen- zelfs veel teveel betalen - en weigerde ook nog het teveel betaalde terug te geven.

Of hij die nodig had kan ik niet over oordelen, maar het is, net zoals bij meerdere beroepen, een voorschrift. Ik neem voor het gemak maar even aan dat dat niet is om een bevelsstructuur in stand te houden.

Zal best.

knuppeltje
24-04-13, 08:58
Geslacht om bijzaken dus.

Richt een fanclub voor hem op. :verveeld:

Ibrah1234
24-04-13, 09:54
Het is een aimabele man die goed overkomt in de media en deze ook handig gebruikt. Zijn moyenne als advocaat in rechtszaken overstijgt het gemiddelde niet van wat je van een advocaat mag verwachten.

CONTRA
24-04-13, 12:23
Die hebben hem op andere criteria afgeschreven.

advokaatje spelen is meer dan alleen dossiers inlezen en een praatje in de rechtbank houden. correcte omgang met cliënten is een essentieel onderdeel van wat iemand tot een goed advokaat maakt. het lakse gedrag van bram jegens een aantal cliënten werd hem het zwaarst aangerekend door de orde van advokaten.


Je zou maar zo'n kneus toegewezen krijgen. Nee die mag wel lekker doormodderen. Ik zou wel weten wie ik zou kiezen van de 2 als ik aangeklaagd wordt.

:hihi: gezien brammetje sinds vandaag niet meer advokaat is valt er weinig te kiezen en ben ik bang voor je dat je die kneus krygt toegewezen.

super ick
24-04-13, 12:29
advokaatje spelen is meer dan alleen dossiers inlezen en een praatje in de rechtbank houden. correcte omgang met cliënten is een essentieel onderdeel van wat iemand tot een goed advokaat maakt. het lakse gedrag van bram jegens een aantal cliënten werd hem het zwaarst aangerekend door de orde van advokaten.

Gezien zijn aantal klanten valt eea nog wel mee.


:hihi: gezien brammetje sinds vandaag niet meer advokaat is valt er weinig te kiezen en ben ik bang voor je dat je die kneus krygt toegewezen.

Maak je geen zorgen. Ik krijg niets toegewezen. Ik kies zelf.

CONTRA
24-04-13, 12:34
Gezien zijn aantal klanten valt eea nog wel mee.

daar denken het hof van discipline en de orde van advokaten heel anders over.


Maak je geen zorgen. Ik krijg niets toegewezen. Ik kies zelf.

kiezen tussen 1 advokaat......

super ick
24-04-13, 17:13
daar denken het hof van discipline en de orde van advokaten heel anders over.



kiezen tussen 1 advokaat......

Ik heb een eigen mening en ga niet zo graag blind op dat hof. Ik vind jou, als criticus, ineens erg volgzaam. Ineens refereer je maar aan een instituut waar je anders nooit zo volgzaam bent. Dit sluit aan bij jou mening en het instituut is plotsklaps heilig.

Ik zeg kiezen omdat ik geen recht heb op een pro deo advocaat en er dus geen toegewezen krijg maar er zelf 1 uitzoek.