PDA

Bekijk Volledige Versie : nieuws Werkgelegenheid Safi krijgt impuls dankzij investeringen fosfaatindustrie



MoStar
28-04-13, 21:19
17408


In de toekomst zal de werkgelegenheid in de Marokkaanse stad Safi een behoorlijke impuls krijgen. Koning Mohamed VI heeft namelijk toestemming gegeven voor de komst van een nieuw industriegebied ten behoeve van de fosfaat industrie.


In totaal is er maar liefst 30 miljoen dirham uitgetrokken voor de bouw van deze industriezone. Een aantal dagen terug gaf Koning Mohamed IV het startsignaal voor de bouw van het complex. Er is gekozen om het industriegebied tegenover het nieuwe havengebied van de stad te bouwen. Het complex bestaat uit vijf zwavelzuur en vijf fosfaat fabrieken, een stoomcentrale met een capaciteit van 350 MWatt en een meststof fabriek.

Tijdens de bouw van het complex stijgt de werkgelegenheid van Safi met 6.000 extra arbeidsplaatsen. Men verwacht dat het industriecomplex in 2025 afgerond is. De werkgelegenheid zal dan afzwakken naar 1.000 banen. Er wordt gerekend op een productie van 2,5 miljoen ton fosfaat per jaar.

Foto: Wikipedia Commons

super ick
29-04-13, 09:53
Moet de koning daar toestemming voor geven? Wat is dat voor achterlijk land? Kunnen de burger niet voormzichzelf zorgen of mogen ze het niet?

MoStar
29-04-13, 15:50
Een groot deel van de investeringen zijn afkomstig van de regering :)

mark61
29-04-13, 16:52
Het complex bestaat uit vijf zwavelzuur en vijf fosfaat fabrieken, een stoomcentrale met een capaciteit van 350 MWatt en een meststof fabriek.

Ik hoop dat dat een flink eind van de woonwijken is. Als ze het over de noordkant hebben gaan ze daar een prachtig stukje natuur vernietigen.

CONTRA
29-04-13, 21:57
Moet de koning daar toestemming voor geven? Wat is dat voor achterlijk land? Kunnen de burger niet voormzichzelf zorgen of mogen ze het niet?

:haha: je dacht toch niet dat burgers iets te vertellen hadden over de fosfaatindustrie? die goudmijn is in handen van de koning.

H.P.Pas
30-04-13, 00:33
In totaal is er maar liefst 30 miljoen dirham uitgetrokken voor de bouw van deze industriezone.

Dat is knap 3 Mio Euro. Kun je niet echt een deur mee intrappen.

super ick
01-05-13, 16:06
Dat is knap 3 Mio Euro. Kun je niet echt een deur mee intrappen.

Je bent me voor. Ik wilde ook gaan omrekenen.

Niet zo fris ook, fosfaatindustrie.