PDA

Bekijk Volledige Versie : 'Waarom wordt Bush niet berecht?'



AgressieveTurk
02-05-13, 03:38
Tijdens een programma van de Amerikaanse televisiezender MSNBC vroeg Dave Zirin van het tijdschrift The Nation zich af waarom oud-president George W. Bush niet verantwoordelijk wordt gehouden voor oorlogsmisdaden.

Hij deed zijn uitspraken tijdens een discussie over de manier waarop de Verenigde Staten reageren op terrorisme.

“Ik schrijf over sport,” legde Zirin uit. “Dat betekent dat ik de afgelopen 10 jaar het gezin van Pat Tillman heb leren kennen en bekend ben geworden met het verhaal van Pat Tillman, de NFL-speler die als soldaat in Afghanistan werd gestationeerd en daar om het leven kwam door eigen vuur. Pat Tillman vond dat de Irakoorlog illegaal was en ik ben het met hem eens. De regering Bush loog tegen zijn gezin over de omstandigheden rond zijn dood en loog tijdens zijn toespraken over Pat Tillman en zijn heldhaftigheid.”

Nationale held

“Iedere keer als ik de naam George W. Bush hoor vallen vraag ik me af waarom hij niet wordt veroordeeld voor oorlogsmisdaden en liegen tegen het gezin van Pat Tillman, voor liegen tegen de gezinnen van de mensen die invalide zijn geraakt, de gezinnen die zijn gestorven in het Midden-Oosten,” ging Zirin verder. “Ik vraag me ernstig af waarom de regering Obama heeft gekozen voor continuïteit terwijl hij er ook voor had kunnen kiezen om zich van de regering Bush te distantiëren.”

Bush en de media prezen Pat Tillman de hemel in als nationale held nadat hij in 2004 was gestorven in Afghanistan, hoewel generaal Stanley McChrystal de regering Bush in het geheim ( Pat Tillman's mother on Army Gen. Stanley McChrystal: I told you so - Los Angeles Times (http://articles.latimes.com/2010/aug/08/opinion/la-oe-tillman-mcchrystal-20100808) ) had gewaarschuwd dat zijn dood mogelijk was te wijten aan eigen vuur.

Publieke verlegenheid

McChrystal waarschuwde tegen ‘uitspraken door de leiders van de VS die zouden kunnen leiden tot publieke verlegenheid als de omstandigheden rond de dood van korporaal Tillman bekend zouden worden’.

MSNBC guest Dave Zirin: Why is Bush not on trial for war crimes? | The Raw Story (http://www.rawstory.com/rs/2013/04/28/msnbc-guest-dave-zirin-why-is-bush-not-on-trial-for-war-crimes/)

AgressieveTurk
11-09-13, 23:03
Bush, Blair schuldig bevonden aan misdaden door tribunaal



De Amerikaanse oud-president George Bush en de Britse oud-premier Tony Blair zijn door de Commissie voor Oorlogsmisdaden in Kuala Lumpur schuldig bevonden aan oorlogsmisdaden.

Het tribunaal in Maleisië concludeerde unaniem dat ze zich schuldig hebben gemaakt aan genocide en misdaden tegen de mensheid toen ze in 2003 besloten Irak binnen te vallen.

De rechters oordeelden dat de oorlog tegen Irak door de oud-staatshoofden een schandelijk misbruik van de wet was, een daad van agressie die leidde tot een massamoord onder burgers in Irak.

Vervalst

In het vonnis zeiden de rechters bovendien dat de Verenigde Staten onder Bush documenten hebben vervalst die beweren dat Irak over massavernietigingswapens zou beschikken.

Het tribunaal maakt haar bevindingen openbaar voor de 119 landen die tot het Statuut van Rome zijn toegetreden en Bush en Blair worden toegevoegd aan het register van oorlogscriminelen.

De oud-regeringsleiders zeiden herhaaldelijk dat de zogenaamde oorlog tegen het terrorisme was gericht tegen terroristen.

Aanwezige advocaten en mensenrechtenactivisten benadrukten dat de uitspraak door het tribunaal kan worden gezien als een mijlpaal. De Commissie voor Oorlogsmisdaden zal nu bij het Internationaal Strafhof (ICC) lobbyen om de Amerikaanse oud-president George Bush en de Britse oud-premier Tony Blair te veroordelen wegens oorlogsmisdaden.

https://www.youtube.com/watch?v=pZxa0-IXl_U

knots71karel
11-09-13, 23:12
is dit N.V.D.D ???
Waarom werdt IDA AMIN niet berecht (om maar ff een op te noemen , die vrat zelfs z,n slachtoffers op ) en leeft in weelde in een ARABISCH land .

Umarvlie
12-09-13, 07:06
is dit N.V.D.D ???
Waarom werdt IDA AMIN niet berecht (om maar ff een op te noemen , die vrat zelfs z,n slachtoffers op ) en leeft in weelde in een ARABISCH land .

Idi Amin is dood - dus die valt niet meer te berechten. En wat doet dat af aan de beschuldigingen aan en vervolging van Bush en Blair? Of moeten we omdat Idi Amin niet berecht is ook Bush en Blair maar niet vervolgen?

Na de 2e wereldoorlog is eenzelfde fout gemaakt in mijn ogen door de aanstichters van de bombardementen (door de geallieerden) op burgerdoelen ook niet te vervolgen. Ik ben bang dat deze actie richting Bush en Blair weinig tot geen resultaat zal opleveren maar in ieder geval zet het mensen aan het denken.

Tot nu toe is het altijd dat de overwinnaar geen en de verliezer wel misdaden heeft gepleegd - terwijl ze in de praktijk exact hetzelfde doen. Jammer.

Ibrah1234
12-09-13, 11:30
Wat had sukkel Bin Loser dan gedacht. Ongestraft een aanslag te kunnen plegen in Manhatten, het financiële hart van de wereld?

Dan wek je ook de toorn van alle krachten binnen en buiten dit universum. Je kan beter de duivel op zijn staart trappen. Dat heeft minder verstrekkende gevolgen.

mark61
12-09-13, 13:55
Wat had sukkel Bin Loser dan gedacht. Ongestraft een aanslag te kunnen plegen in Manhatten, het financiële hart van de wereld?

Dan wek je ook de toorn van alle krachten binnen en buiten dit universum. Je kan beter de duivel op zijn staart trappen. Dat heeft minder verstrekkende gevolgen.

Ten eerste heeft OBL niets met 9/11 te maken. Vermoeiend dit. De FBI zocht OBL NOOIT wegens 9/11, omdat ze geen verband konden leggen.

Ten tweede hebben de landen Irak en Afghanistan ook niets met 9/11 te maken, hoewel Bush c.s. dat verband altijd hebben gelegd.

Schuldig aan 9/11 zijn precies 19 personen. Betrokkenheid van anderen is nooit aangetoond. En zeker niet van 27 miljoen Afghanen.

super ick
12-09-13, 15:42
Ten eerste heeft OBL niets met 9/11 te maken. Vermoeiend dit. De FBI zoch OBL NOOIT wegens 9/11, omdat ze geen verband konden leggen.

Ten tweede hebben de landen Irak en Afghanistan ook niets met 9/11 te maken, hoewel Bush c.s. dat verband altijd hebben gelegd.

Schuldig aan 9/11 zijn precies 19 personen. Betrokkenheid van anderen is nooit aangetoond. En zeker niet van 27 miljoen Afghanen.

Precies.

Het zou rechtvaardig zijn als eens uitgepeuterd zou worden of Bush wist dat de info rammelde. En zoja dan moet hij berecht worden.

Het is sympathiek om een dictator te verdrijven maar als er een andere dictatuur of chaos voor in de plaats komt kan je beter niets doen.

Ibrah1234
12-09-13, 15:53
Precies.

Het zou rechtvaardig zijn als eens uitgepeuterd zou worden of Bush wist dat de info rammelde. En zoja dan moet hij berecht worden.

Het is sympathiek om een dictator te verdrijven maar als er een andere dictatuur of chaos voor in de plaats komt kan je beter niets doen.

Die overweging had ik ook inzake Syrië. Verruilen ze de ene malloot niet met de andere? Ergo, is er een redelijk alternatief wat gedragen kan worden door een meerderheid van het Syrische volk ter overbrugging naar eventuele vrije verkiezingen.

knots71karel
12-09-13, 20:28
Idi Amin is dood - dus die valt niet meer te berechten. En wat doet dat af aan de beschuldigingen aan en vervolging van Bush en Blair? Of moeten we omdat Idi Amin niet berecht is ook Bush en Blair maar niet vervolgen?

Na de 2e wereldoorlog is eenzelfde fout gemaakt in mijn ogen door de aanstichters van de bombardementen (door de geallieerden) op burgerdoelen ook niet te vervolgen. Ik ben bang dat deze actie richting Bush en Blair weinig tot geen resultaat zal opleveren maar in ieder geval zet het mensen aan het denken.

Tot nu toe is het altijd dat de overwinnaar geen en de verliezer wel misdaden heeft gepleegd - terwijl ze in de praktijk exact hetzelfde doen. Jammer.

Wat beweer je nu weer , WO2 was een totale oorlog door ADOLF HITLER him self uitgeroepen en begonnen. zonder waarschuwing ! steden zoals Warschauw , Rotterdam ,Londen Liverpool ,Manschester enz enz enzenz .
Werden al gebombadeerd zonder dat er ook maar een bom op Nazie Duitsland viel .
Pas de raid op BERLIJN was het eerste spelden prikje dat Engeland toen kon terug geven (weken later want ze konden niks terug doen in het begin (slechts verdedigen tegen de honderden bommenwerpers enbegeleidende jagers ) slecht een handje vol Spifires en hun bekwame piloten weeerhielden de NAzie,s van een invasie !
niet voor niets sprak Churchil :nog nooit hebebn zo velen tedanken aan zo weinigen.
De geallieerden bombardementen begonne toen de NAZIE,S hun fabriekage in de steden begon ! met dwangarbeiders (want ze dachten dan gebeurt er niks !!!!Pas nadat de NAZIE,S

Steden zoals BERLIJn ,Hamburg ,BREMEN en in het roergebied enz enz waren allemaal tot fabrieks steden haden gemaakt moesten de geallieerden wel !waaronder ook de RUSSEN maar die deden het nog iets beter nl alles met de grond gelijk maken ,dus spaarden niks !.
Dus bespaar me je achterlijke gewauwel maar met een doel vooral er opwijzen dat de Geallieerden ook burgers bombadeerden >
Een uitzondering voormde de MISKLEUN op DRESDEN deze stad herbergte vootrnamelijk vluchtelingen !!
En was boven dien een misverstand door de weersomstandigheden .
Kijk als je steden neemt zoals HAMBURG enKIEL bouwplaats van U boten (marine havens ) die werden terecht plat gegooid ! Duitsland wilde immers geen overgave , zelfs. toen de Russen in het hart van BERLIJN stonden was het nog steeds OORLOG !

knots71karel
12-09-13, 20:36
Ten eerste heeft OBL niets met 9/11 te maken. Vermoeiend dit. De FBI zoch OBL NOOIT wegens 9/11, omdat ze geen verband konden leggen.

Ten tweede hebben de landen Irak en Afghanistan ook niets met 9/11 te maken, hoewel Bush c.s. dat verband altijd hebben gelegd.

Schuldig aan 9/11 zijn precies 19 personen. Betrokkenheid van anderen is nooit aangetoond. En zeker niet van 27 miljoen Afghanen.

Daar doelde volgens mij Ibrah1234 juist op !
BIN LADEN wist donders goed en rekende zelfs op vergelding (precies in zijn straatje ) de algehele verontwaardiging van beide zijden is en blijft zelfs nu nog een feit!
Kijkmaar naar ditTOPIC.

knots71karel
12-09-13, 23:13
Idi Amin is dood - dus die valt niet meer te berechten. En wat doet dat af aan de beschuldigingen aan en vervolging van Bush en Blair? Of moeten we omdat Idi Amin niet berecht is ook Bush en Blair maar niet vervolgen?

Na de 2e wereldoorlog is eenzelfde fout gemaakt in mijn ogen door de aanstichters van de bombardementen (door de geallieerden) op burgerdoelen ook niet te vervolgen. Ik ben bang dat deze actie richting Bush en Blair weinig tot geen resultaat zal opleveren maar in ieder geval zet het mensen aan het denken.

Tot nu toe is het altijd dat de overwinnaar geen en de verliezer wel misdaden heeft gepleegd - terwijl ze in de praktijk exact hetzelfde doen. Jammer.

Waarom werdt IDA AMIN niet veroordeeld ?
Dus je begint al met aanvallen enz door meteen al te zeggen hij is dood.

Umarvlie
13-09-13, 08:21
Wat beweer je nu weer , WO2 was een totale oorlog door ADOLF HITLER him self uitgeroepen en begonnen. zonder waarschuwing ! steden zoals Warschauw , Rotterdam ,Londen Liverpool ,Manschester enz enz enzenz .
Werden al gebombadeerd zonder dat er ook maar een bom op Nazie Duitsland viel .
Pas de raid op BERLIJN was het eerste spelden prikje dat Engeland toen kon terug geven (weken later want ze konden niks terug doen in het begin (slechts verdedigen tegen de honderden bommenwerpers enbegeleidende jagers ) slecht een handje vol Spifires en hun bekwame piloten weeerhielden de NAzie,s van een invasie !
niet voor niets sprak Churchil :nog nooit hebebn zo velen tedanken aan zo weinigen.
De geallieerden bombardementen begonne toen de NAZIE,S hun fabriekage in de steden begon ! met dwangarbeiders (want ze dachten dan gebeurt er niks !!!!Pas nadat de NAZIE,S

Steden zoals BERLIJn ,Hamburg ,BREMEN en in het roergebied enz enz waren allemaal tot fabrieks steden haden gemaakt moesten de geallieerden wel !waaronder ook de RUSSEN maar die deden het nog iets beter nl alles met de grond gelijk maken ,dus spaarden niks !.
Dus bespaar me je achterlijke gewauwel maar met een doel vooral er opwijzen dat de Geallieerden ook burgers bombadeerden >
Een uitzondering voormde de MISKLEUN op DRESDEN deze stad herbergte vootrnamelijk vluchtelingen !!
En was boven dien een misverstand door de weersomstandigheden .
Kijk als je steden neemt zoals HAMBURG enKIEL bouwplaats van U boten (marine havens ) die werden terecht plat gegooid ! Duitsland wilde immers geen overgave , zelfs. toen de Russen in het hart van BERLIJN stonden was het nog steeds OORLOG !

Eeeeeen daar gaatie weer .. 't is gewoon zielig. Je leest echt niet wat ik post, schuim op de lippen, bloed voor de ogen gelijk impulsief van je af slaan, dat is wat je doet.

Jammer dat je zo weinig weet van WO2 - een tip van mijn kant kijk eens wat naar NGC dan leer je misschien nog eens iets. Boeken lezen is misschien te moeilijk voor je.

knuppeltje
13-09-13, 08:39
Precies.

Het zou rechtvaardig zijn als eens uitgepeuterd zou worden of Bush wist dat de info rammelde. En zoja dan moet hij berecht worden.

Het is sympathiek om een dictator te verdrijven maar als er een andere dictatuur of chaos voor in de plaats komt kan je beter niets doen.

Hij moet sowieso berecht worden, vind ik. En hij niet alleen.

knuppeltje
13-09-13, 09:17
Ten eerste heeft OBL niets met 9/11 te maken. Vermoeiend dit.

Schuldig aan 9/11 zijn precies 19 personen. Betrokkenheid van anderen is nooit aangetoond.

En zeker niet van 27 miljoen Afghanen.

Daar ben ik nog steeds niet zeker van. In ieder geval moet voor die aanval op te zetten wel heel wat financiële middelen beschikbaar zijn.

Al zijn er dan wel een aantal videobanden opgedoken waarin OBL wel een en ander bekent. Verder hebben personen die bij de planning zaten verklaard dat ze lid van die club waren.
Het zal misschien nooit helemaal duidelijk worden hoe het echt in elkaar zat.

Nee, die al helemaal niet.

Maar feit blijft dat dat pijpleiding project in gevaar was gekomen door de nauwere banden tussen de Taliban en OBL zijn club. Feit is ook dat de plannen voor een inval in Afghanistan al voor nine eleven rond waren. En daarnaast bleek OBL en de Taliban daarvan al ruimschoots voor nine eleven op de hoogte waren.

Kortom, ik ben er echt niet zeker van dat ObL en zijn club niets met nine eleven te maken had. Net zo min dat ik er zeker van ben dat Amerika Afghanistan niet zou zijn binnen gevallen als nine eleven er niet was geweest. Eerlijk gezegd, denk ik dat ze dat wel hadden gedaan.


September 11 attacks - Wikipedia, the free encyclopedia (http://en.wikipedia.org/wiki/September_11_attacks)

mark61
13-09-13, 09:38
Precies.

Het zou rechtvaardig zijn als eens uitgepeuterd zou worden of Bush wist dat de info rammelde. En zoja dan moet hij berecht worden.

Dat is allang bekend. Net als Blair reageerden de heren niet op informatie, maar gaven de geheime diensten opdracht informatie te maken. De omgekeerde wereld dus.

De onzin over Irak komt voor de VS grotendeels van Ahmed Chelebi, die voor zichzelf een grootse rol in Irak zag weggelegd als de Amerikanen voor hem Saddam zouden verdrijven :hihi: MI6 bleek uiteindelijk als belangrijkste informant een taxichauffeur in Bagdad te hebben.

Wat Afghanistan betreft boden de Taliban aan OBL etc. uit te leveren als de VS overtuigend bewijs van zijn betrokkenheid konden leveren. Zoals dat tussen normale landen gaat als er een uitleveringsverzoek wordt gedaan. De VS weigerden, omdat ze dat niet konden, en sowieso Afghanistan wilden aanvallen.

Want er moest Wraak komen en als de schuldigen al dood bleken, nou ja, dan maar iemand anders. Maar het moest duidelijk worden dat de VS niet met zich laten sollen.

Een miljoen doden later is de Amerikaanse bloeddorstigheid nog steeds niet bevredigd.

super ick
13-09-13, 09:39
Daar ben ik nog steeds niet zeker van. In ieder geval moet voor die aanval op te zetten wel heel wat financiële middelen beschikbaar zijn.

Al zijn er dan wel een aantal videobanden opgedoken waarin OBL wel een en ander bekent. Verder hebben personen die bij de planning zaten verklaard dat ze lid van die club waren.
Het zal misschien nooit helemaal duidelijk worden hoe het echt in elkaar zat.

Nee, die al helemaal niet.

Maar feit blijft dat dat pijpleiding project in gevaar was gekomen door de nauwere banden tussen de Taliban en OBL zijn club. Feit is ook dat de plannen voor een inval in Afghanistan al voor nine eleven rond waren. En daarnaast bleek OBL en de Taliban daarvan al ruimschoots voor nine eleven op de hoogte waren.

Kortom, ik ben er echt niet zeker van dat ObL en zijn club niets met nine eleven te maken had. Net zo min dat ik er zeker van ben dat Amerika Afghanistan niet zou zijn binnen gevallen als nine eleven er niet was geweest. Eerlijk gezegd, denk ik dat ze dat wel hadden gedaan.


September 11 attacks - Wikipedia, the free encyclopedia (http://en.wikipedia.org/wiki/September_11_attacks)

Ik denk het niet.

Dat pijpleidingverhaal vind ik zwaar overtrokken. Zo groot is het belang van dat ding niet.

9-11 was een mokerslag voor de VS. De bewijzen voor de betrokkenheid van OBL liggen toch redelijk voor de hand. Daarnaast zijn er de bekentenissen, cq het opeisen van die aanslag.
Het openlijk onderdak geven aan OBL was in die tijd een garantie voor een militaire actie van de zijde van de VS. Of de Talitubbies rekening hadden gehouden met een totale invasie betwijfel ik.
Uiteraard is er rekening gehouden met een reactie van de VS, wellicht is dat zelfs een doel op zich geweest. Terrorisme heeft immers als doel zoveel mogelijk chaos te veroorzaken.

Het zijn zomaar een paar mogelijkheden. Verder als 'ik denk' komen we niet maar een compleet land innemen om een leiding veilig te stellen lijkt mij gewoon erg sterk.

mark61
13-09-13, 09:45
Daar ben ik nog steeds niet zeker van. In ieder geval moet voor die aanval op te zetten wel heel wat financiële middelen beschikbaar zijn.

Al zijn er dan wel een aantal videobanden opgedoken waarin OBL wel een en ander bekent. Verder hebben personen die bij de planning zaten verklaard dat ze lid van die club waren.
Het zal misschien nooit helemaal duidelijk worden hoe het echt in elkaar zat.

Nee, die al helemaal niet.

Maar feit blijft dat dat pijpleiding project in gevaar was gekomen door de nauwere banden tussen de Taliban en OBL zijn club. Feit is ook dat de plannen voor een inval in Afghanistan al voor nine eleven rond waren. En daarnaast bleek OBL en de Taliban daarvan al ruimschoots voor nine eleven op de hoogte waren.

Kortom, ik ben er echt niet zeker van dat ObL en zijn club niets met nine eleven te maken had. Net zo min dat ik er zeker van ben dat Amerika Afghanistan niet zou zijn binnen gevallen als nine eleven er niet was geweest. Eerlijk gezegd, denk ik dat ze dat wel hadden gedaan.

September 11 attacks - Wikipedia, the free encyclopedia (http://en.wikipedia.org/wiki/September_11_attacks)

Dat gaat altijd over die ene videoband waarin OBL zit te kijken naar 9/11 en zich verkneukelde. Als hij verantwoordelijk was had hij dat graag opgeëist. Het enige wat hij zei was dat hij verrast was dat beide gebouwen instortten. Dat was iedereen, ook hier, dus dat is niet bijzonder. Je kan het weliswaar walgelijk vinden dat mensen dat leuk vinden; strafbaar is dat evenwel niet. Het is niet voor niets dat de FBI OBL wel zochten, maar wegens andere aanslagen. Nairobi en Dar es-Salaam, dacht ik. En nog zo wat. Maar NIET vanwege 9/11. U kunt het op de site van de FBI nalezen; zijn 'opsporing verzocht' poster plus arrestatiebevel is nog altijd online. Heb ik wel es naar gezocht.

Tot op de dag van vandaag weten 92% van de Afghanen niet eens dat 9/11 ooit heeft plaatsgevonden :hihi:. Zo bleek uit een uitgebreide enquête.

Er was misschien een paar duizend dollar nodig voor vlieglessen, een paar honderd voor vliegtickets, en een tientje voor vier afbreekmesjes.

Ibrah1234
13-09-13, 09:52
Of de Talitubbies

:lol:

De zon schijnt. Ik ga weer op de e-bike met 45 km/h door de polder.

knuppeltje
13-09-13, 09:53
Ik denk het niet.

Dat pijpleidingverhaal vind ik zwaar overtrokken. Zo groot is het belang van dat ding niet.

9-11 was een mokerslag voor de VS. De bewijzen voor de betrokkenheid van OBL liggen toch redelijk voor de hand.

Daarnaast zijn er de bekentenissen, cq het opeisen van die aanslag.

Het openlijk onderdak geven aan OBL was in die tijd een garantie voor een militaire actie van de zijde van de VS.

Of de Talitubbies rekening hadden gehouden met een totale invasie betwijfel ik.

Uiteraard is er rekening gehouden met een reactie van de VS, wellicht is dat zelfs een doel op zich geweest. Terrorisme heeft immers als doel zoveel mogelijk chaos te veroorzaken.

Het zijn zomaar een paar mogelijkheden. Verder als 'ik denk' komen we niet maar een compleet land innemen om een leiding veilig te stellen lijkt mij gewoon erg sterk.

Geloof maar dat het heel veel geld heeft gekost. Opleidingen, reis en verblijfkosten, en dat niet allemaal in een paar dagen te regelen.

Die was wel degelijk heel belangrijk. Daarmee zou namelijk miljarden mee te verdienen zijn.

Niet voor iedereen, blijkbaar.

En het was nog hun eigen domme fout ook. Hadden ze Oeganda's aanbod geaccepteerd, dan hadden ze OBL op een schaaltje gepresenteerd gekregen. Laat hem maar lopen, zolang hij maar niet naar Somalië gaat, was de reactie. Dan wordt het Afghanistan, zeiden ze in Oeganda. En aldus geschiedde.

Dat weet ik niet, maar al een tijdje voor nine eleven waren ze van de plannen op de hoogte.

Wat het doel van terrorisme is, weten we allemaal wel.

Dat kan je wel lijken, maar waarom vielen ze Irak binnen, als het niet om olie en totale gekte bij Bush&CO ging?

knuppeltje
13-09-13, 09:55
:lol:

De zon schijnt. Ik ga weer op de e-bike met 45 km/h door de polder.

Met een e-bike?

Ibrah1234
13-09-13, 10:03
Model mountainbike. De motor drijft de trapas aan. Echt super relaxt.

knuppeltje
13-09-13, 10:12
Dat gaat altijd over die ene videoband waarin OBL zit te kijken naar 9/11 en zich verkneukelde.

Als hij verantwoordelijk was had hij dat graag opgeëist. Het enige wat hij zei was dat hij verrast was dat beide gebouwen instortten.

Dat was iedereen, ook hier, dus dat is niet bijzonder. Je kan het weliswaar walgelijk vinden dat mensen dat leuk vinden; strafbaar is dat evenwel niet.

Het is niet voor niets dat de FBI OBL wel zochten, maar wegens andere aanslagen. Nairobi en Dar es-Salaam, dacht ik. En nog zo wat. Maar NIET vanwege 9/11. U kunt het op de site van de FBI nalezen; zijn 'opsporing verzocht' poster plus arrestatiebevel is nog altijd online. Heb ik wel es naar gezocht.

Tot op de dag van vandaag weten 92% van de Afghanen niet eens dat 9/11 ooit heeft plaatsgevonden :hihi:. Zo bleek uit een uitgebreide enquête.

Er was misschien een paar duizend dollar nodig voor vlieglessen, een paar honderd voor vliegtickets, en een tientje voor vier afbreekmesjes.

Nee, het gaat over meerdere banden.

Dat lijkt me niet handig als je niet de hele wereld achter je aan wilt hebben. Oké, het was een rare vogel. Maar zo raar?

Mee eens.

Van het begin af aan hebben ze hem verantwoordelijk gehouden. En dat was in ieder geval heel handig. Zo kon die geplande inval van Afghanistan doorgaan zonder dat er weer over van alles en nog wat gelogen hoefde te worden om die inval te rechtvaardigen bij de achterban. Hij was letterlijk de uit de lucht gevallen gebraden sheep goat. Voor veel van de eerdere gepleegde zaken hadden ze hem nota bene op een presenteerblaadje kunnen krijgen. Waarom hebben ze toen dat aanbod van Oeganda niet geaccepteerd, maar moest hij wel als zondebok dienen om Afghanistan binnen te vallen? Olie, en niets anders dan olie. En de site van de FBI lijkt mij nu niet de best betrouwbare die je kunt vinden. Mijn tip is dan ook het boek dat Gore Vidal over die oorlog schreef (Droomoorlog). Die is niet de eerste de beste en een beetje te vergelijken met onze eigen bromsnor-historicus Maarten van Rossum. Al kan Vidal ook nog heel goede boeken schrijven.

Tja, dat is ook weer niet helemaal verwonderlijk. Alhoewel 92% mij wel heel erg veel lijkt.

Ik denk dat het over heel wat meer dan een paar duizend ging.

knuppeltje
13-09-13, 10:21
Model mountainbike. De motor drijft de trapas aan. Echt super relaxt.

Ik weet dat ze goed zijn. Heb zelf een een gewone e-bike (dutchid , de e-bike van het jaar), daar ga ik ook regelmatig mee door de 30, maar 45? Dat is wel heel erg hard, zeker op onverharde wegen. Niks voor een bejaarde nozem als ik.

Normaal zijn die dingen afgesteld op ondersteuning tot een snelheid van 25 km/h. Snellere, die ondersteunen tot zo'n 35 km/h of meer, moeten een nummerplaatje hebben en een verplichte verzekering.
Hoe zit dat met die mountain van je?

Ibrah1234
13-09-13, 10:29
Ik weet dat ze goed zijn. Heb zelf een een gewone e-bike (dutchid , de e-bike van het jaar), daar ga ik ook regelmatig mee door de 30, maar 45? Dat is wel heel erg hard, zeker op onverharde wegen. Niks voor een bejaarde nozem als ik.

Normaal zijn die dingen afgesteld op ondersteuning tot een snelheid van 25 km/h. Snellere, die ondersteunen tot zo'n 35 km/h of meer, moeten een nummerplaatje hebben en een verplichte verzekering.
Hoe zit dat met die mountain van je?

Ja, dat klopt inderdaad. Uhmm.... ik ben nu nog een van de weinigen en een nummerplaat is geen gezicht. Mag eigenlijk niet inderdaad. Maar je kunt her niet aan de fiets zien en de accu is vermomd in bidon vorm. :rolleyes:

http://www.greenmover.de/

knuppeltje
13-09-13, 10:35
Ja, dat klopt. Uhmm.... ik ben nu nog een van de weinigen en een nummerplaat is geen gezicht. Mag eigenlijk niet inderdaad. Maar je kunt her niet aan de fiets zien en de accu is vermomd in bidon vorm. :rolleyes:

BULLS GREEN MOVER - E-Bike, Pedelec, S-Pedelec - als Mountainbike MTB, Citybike, Crossbike, Trekkingrad E Bike - Das Fahrrad (http://www.greenmover.de/)

Huh? In bidonvorm? Van welk merk is dat racemonster dan?

Ibrah1234
13-09-13, 10:55
Bulls

knuppeltje
13-09-13, 11:22
Bulls

Is mij teveel geld.

mark61
13-09-13, 11:29
:lol:

De zon schijnt. Ik ga weer op de e-bike met 45 km/h door de polder.

De website heeft het over ondersteuning tot 25 km/h :slaap: De actieradius zal bij hogere snelheden niet echt denderend zijn. Een uurtje? :hihi:

Ik wacht nog even met die dingen. Aan 50 km heb je niet zoveel. Ja, woon-werkverkeer.

Ibrah1234
13-09-13, 11:34
De website heeft het over ondersteuning tot 25 km/h :slaap: De actieradius zal bij hogere snelheden niet echt denderend zijn. Een uurtje? :hihi:

Ik wacht nog even met die dingen. Aan 50 km heb je niet zoveel. Ja, woon-werkverkeer.

25 km/h zoals de fiets van Knuppel is rap zat. Deze fiets geeft trapondersteuning tot 45 km/h. Maar dat is eigenlijk veel te hard.

Ontspannend is het zeker.

knuppeltje
13-09-13, 15:00
Ik wacht nog even met die dingen. Aan 50 km heb je niet zoveel. Ja, woon-werkverkeer.

Daarvoor wordt dat ding steeds meer gekocht. Tegenwoordig zijn er ook die een actieradius van meer dan 100 kilometer hebben. Laatst had ik er zoiets opzitten en was de accu was voor iets meer dan twee derde leeg.

Karin.N
13-09-13, 15:02
Wat is er mis met een ouderwetse fiets met een terugtraprem?

En ontopic. Bush mag wat mij betreft berecht worden. Graag zelfs!

knuppeltje
13-09-13, 15:04
Wat is er mis met een ouderwetse fiets met een terugtraprem?

En ontopic. Bush mag wat mij betreft berecht worden. Graag zelfs!

Op jouw kunnen we ten minste bouwen.

Karin.N
13-09-13, 15:08
Op jouw kunnen we ten minste bouwen.

Dat "bouwen " kun je wel heel letterlijk nemen. Heb aangeboden om een website over duurzaam bouwen vol te schrijven. Misschien doe ik nog wel eens een beroep op je bouwkennis :hihi:

mark61
13-09-13, 18:35
25 km/h zoals de fiets van Knuppel is rap zat. Deze fiets geeft trapondersteuning tot 45 km/h. Maar dat is eigenlijk veel te hard.

Ontspannend is het zeker.

Nog een keer: op de website die jij noemt kan ik geen 45 km/u vinden.

Ibrah1234
13-09-13, 22:00
Nog een keer: op de website die jij noemt kan ik geen 45 km/u vinden.

Nah, staat er toch in chocoladeletters? Hier een filmpje van iemand die er ook eentje heeft.

Normaal mogen de elektromotoren niet zwaarder zijn dan 250 watt. Bij de modellen die harder gaan dan 25 km/h zijn ze zelfs 500 watt.

Voor een paar honderd euro zijn er ombouwsetjes te koop om je bestaande fiets om te bouwen.

http://www.greenmover.de/e-bike/elektrofahrrad/elektro-bikes/elektrorad/Modelle/City/E45_Herren_Trekking_Bike_28_Zoll/Bike.html

Dagblad van het Noorden - Video: Supersnelle e-bike geeft steeds meer mensen een kick (http://www.dvhn.nl/nieuws/groningen/article10395173.ece/Video%3A-Supersnelle-e-bike-geeft-steeds-meer-mensen-een-kick)

knots71karel
13-09-13, 22:15
Eeeeeen daar gaatie weer .. 't is gewoon zielig. Je leest echt niet wat ik post, schuim op de lippen, bloed voor de ogen gelijk impulsief van je af slaan, dat is wat je doet.

Jammer dat je zo weinig weet van WO2 - een tip van mijn kant kijk eens wat naar NGC dan leer je misschien nog eens iets. Boeken lezen is misschien te moeilijk voor je.
n
u moet ik lachen ik heb meer boeken gelezen en nog steeds in m,n bezit over WO 2 dan wie ook !ook films die ik over heb laten zetten op C.D de complete ANSIE enz enz het is m,n hobby !
gevoed door je haat t.o.v AMERIKA , heb je nog nooit verder gelezen als dat je lezen wil >
Wat klopt er niet volgens jou ?
BEN ZEER BENIEUWD

knots71karel
13-09-13, 22:28
Idi Amin is dood - dus die valt niet meer te berechten. En wat doet dat af aan de beschuldigingen aan en vervolging van Bush en Blair? Of moeten we omdat Idi Amin niet berecht is ook Bush en Blair maar niet vervolgen?

Na de 2e wereldoorlog is eenzelfde fout gemaakt in mijn ogen door de aanstichters van de bombardementen (door de geallieerden) op burgerdoelen ook niet te vervolgen. Ik ben bang dat deze actie richting Bush en Blair weinig tot geen resultaat zal opleveren maar in ieder geval zet het mensen aan het denken.

Tot nu toe is het altijd dat de overwinnaar geen en de verliezer wel misdaden heeft gepleegd - terwijl ze in de praktijk exact hetzelfde doen. Jammer.

Dat Bush evt Berecht zou worden kan ik me voorstellen ,en mag van mijn part ook NU NOG !
maar je gelul uit je nek om ik citeer je nog maar ff:

Na de 2e wereldoorlog is eenzelfde fout gemaakt in mijn ogen door de aanstichters van de bombardementen (door de geallieerden) op burgerdoelen ook niet te vervolgen

daar was mijn antwoord op gebaseerd ,en daar kun je niet aan tippen .
Over stier enz gesproken je haat t.o.v AMERIKA spat er van af ,en dan beroep jij je op jou zgn ''kennis'' gevoed door haat , verklaar ff wat een totale oorlog is en wie begon deze TWEEDE WERELD Oorlog ?
A.U.B geen gezwam over WO 1 (oorzaak en gevolgen )
En laten we maar niet verder terug in de tijd want dan kon je nog wel eens totaal op je bek gaan.

knots71karel
13-09-13, 22:34
Ik denk het niet.

Dat pijpleidingverhaal vind ik zwaar overtrokken. Zo groot is het belang van dat ding niet.

9-11 was een mokerslag voor de VS. De bewijzen voor de betrokkenheid van OBL liggen toch redelijk voor de hand. Daarnaast zijn er de bekentenissen, cq het opeisen van die aanslag.
Het openlijk onderdak geven aan OBL was in die tijd een garantie voor een militaire actie van de zijde van de VS. Of de Talitubbies rekening hadden gehouden met een totale invasie betwijfel ik.
Uiteraard is er rekening gehouden met een reactie van de VS, wellicht is dat zelfs een doel op zich geweest. Terrorisme heeft immers als doel zoveel mogelijk chaos te veroorzaken.

Het zijn zomaar een paar mogelijkheden. Verder als 'ik denk' komen we niet maar een compleet land innemen om een leiding veilig te stellen lijkt mij gewoon erg sterk.

Uiteraard was het O.BINLADEN zijn doel om zoveel mogelijk haat te kweken en hij heeft zin gelijk gekregen Amerika was zonder deze aanslag vermoeddelijk nooit aan een OORLOG begonnen.
Dit heb ik al eerder gezegd

knuppeltje
14-09-13, 08:37
Dat "bouwen " kun je wel heel letterlijk nemen. Heb aangeboden om een website over duurzaam bouwen vol te schrijven. Misschien doe ik nog wel eens een beroep op je bouwkennis :hihi:

Geheel tot uw dienst, mevrouw.

knuppeltje
14-09-13, 08:40
Nog een keer: op de website die jij noemt kan ik geen 45 km/u vinden.

Die zijn er ook niet. Wel tot 35 km/u. Maar dat zijn geen mountainbikes. En ze moeten apart verzekerd zijn en voorzien een nummerplaatje. Je bent dan ook verplicht een helm te dragen, als ik goed ben voorgelicht.

knuppeltje
14-09-13, 08:42
Voor een paar honderd euro zijn er ombouwsetjes te koop om je bestaande fiets om te bouwen.

Die setjes kon je 25 jaar geleden ook al kopen voor brommers. Tegenwoordig nog trouwens. Maar het mag niet.

CONTRA
14-09-13, 14:09
Daarvoor wordt dat ding steeds meer gekocht. Tegenwoordig zijn er ook die een actieradius van meer dan 100 kilometer hebben. Laatst had ik er zoiets opzitten en was de accu was voor iets meer dan twee derde leeg.

de platina accu van gazelle innergy modellen heeft een actieradius van 265 km in eco stand

knuppeltje
14-09-13, 14:15
de platina accu van gazelle innergy modellen heeft een actieradius van 265 km in eco stand

Oeps, bijna ongelooflijk, maar toch. Althans, volgens de site hieronder.

Elektrische Fiets Kiezen? Bij Gazelle kiest u 1,2,3 uw Elektrische Fiets! (http://www.gazelle.nl/elektrische-fietsen-campagne?gclid=CNP8gr77yrkCFTMftAodXhoADw#)

mark61
14-09-13, 14:18
de platina accu van gazelle innergy modellen heeft een actieradius van 265 km in eco stand

Ik wil dat altijd graag in een praktijktest bevestigd zien. Zeker met wind mee helling af :hihi:

'Eco' betekent meestal: geen power.

Gazelle Orange Pure Innergy platina

Dit is de platina-uitvoering met een accu-capaciteit van 14Ah. De platina-versie met een accu-capaciteit van 14Ah kan tegen een meerprijs van € 340,- worden aangeschaft. Met een accuspanning van 36 Volt wordt de totale accu-capaciteit van deze Platina-uitvoering vergroot naar 504 Wh. De gemiddelde actieradius met de Gazelle in deze uitvoering van de accu bedraagt 120 km. De actieradius van de fiets met deze accu in de meest optimale situatie, namelijk de Eco-stand, ligt om en nabij de 200-250 km. In de Boost-stand, waarin de meeste energie van de accu zal worden gevraagd, zal de actieradius van de fiets die met deze accu is uitgevoerd slechts 55-70 km bedragen.

http://elektrischefiets.org/gazelle-orange-pure-innergy-platina.php

Het zou een revolutionaire verdubbeling zijn van wat alle concurrenten te bieden hebben.

Afijn, eerst even Bush berechten.

knuppeltje
14-09-13, 14:32
Ik wil dat altijd graag in een praktijktest bevestigd zien. Zeker met wind mee helling af :hihi:

'Eco' betekent meestal: geen power.

Gazelle Orange Pure Innergy platina

Dit is de platina-uitvoering met een accu-capaciteit van 14Ah. De platina-versie met een accu-capaciteit van 14Ah kan tegen een meerprijs van € 340,- worden aangeschaft. Met een accuspanning van 36 Volt wordt de totale accu-capaciteit van deze Platina-uitvoering vergroot naar 504 Wh. De gemiddelde actieradius met de Gazelle in deze uitvoering van de accu bedraagt 120 km. De actieradius van de fiets met deze accu in de meest optimale situatie, namelijk de Eco-stand, ligt om en nabij de 200-250 km. In de Boost-stand, waarin de meeste energie van de accu zal worden gevraagd, zal de actieradius van de fiets die met deze accu is uitgevoerd slechts 55-70 km bedragen.

Het zou een revolutionaire verdubbeling zijn van wat alle concurrenten te bieden hebben.

Gazelle Orange Pure Innergy platina | Elektrische fietsen (http://elektrischefiets.org/gazelle-orange-pure-innergy-platina.php)

Afijn, eerst even Bush berechten.

Het is inderdaad een beetje verneukeratief met die eco-stand. Een e-bike weegt minstens 22 à 23 kilo, en de meeste wegen 27 à 28 kilo. Dat is dus heel wat meer dan zelfs een gewone stadsfiets. Je hebt die eco-stand dus al nodig om dat verschil in gewicht weg te trappen zou je denken. Toch trapt mijn e-bike (27 kilo) zonder trapondersteuning niets zwaarder dan mijn gewone stadsfiets, maar die werd dan ook tot de e-bike van het jaar uitgeroepen.

Dat zou het inderdaad, en ik wil het wel eens meemaken.

Die moet zo snel mogelijk naar de Goelag, en voor levenslang.

mark61
14-09-13, 14:35
Je hebt die eco-stand dus al nodig om dat verschil in gewicht weg te trappen zou je denken. Toch trapt mijn e-bike (27 kilo) zonder trapondersteuning niets zwaarder dan mijn gewone stadsfiets, maar die werd dan ook tot de e-bike van het jaar uitgeroepen.

Yep en yep. Zonder ondersteuning normaal kunnen fietsen lijkt mij heel belangrijk.

Wat is de actieradius van jouw ondersteuning in de praktijk? Heb je dan meestal half of heel of nog wat anders aanstaan?

knuppeltje
14-09-13, 14:46
Yep en yep. Zonder ondersteuning normaal kunnen fietsen lijkt mij heel belangrijk.

Wat is de actieradius van jouw ondersteuning in de praktijk? Heb je dan meestal half of heel of nog wat anders aanstaan?

Het hangt van veel dingen af. De windrichting en sterkte, naast je eigen conditie. Maar gemiddeld zo rond de 110 à 120 km. Bosch zegt 145 km, maar dat is als alle omstandigheden optimaal zijn.

Daarbij gebruik is verschillende standen. Niet alleen de elektrische standen, maar daarnaast ook nog de verschillende versnellingsstaden (8 stuks) die in de naaf zijn ingebouwd. Toch wil ik nog steeds iets aan mijn conditie doen, en probeer ik dan ook niet al teveel door die accu aan energie te laten leveren.

Zoals ik al eerder aangaf maakte ik een paar weken een tochtje van zo'n 100 km, en nadien zat de accu nog voor bijna een derde vol. Maar toen waren de omstandigheden wel heel erg gunstig.

mark61
14-09-13, 15:06
Het hangt van veel dingen af. De windrichting en sterkte, naast je eigen conditie. Maar gemiddeld zo rond de 110 à 120 km. Bosch zegt 145 km, maar dat is als alle omstandigheden optimaal zijn.

Daarbij gebruik is verschillende standen. Niet alleen de elektrische standen, maar daarnaast ook nog de verschillende versnellingsstaden (8 stuks) die in de naaf zijn ingebouwd. Toch wil ik nog steeds iets aan mijn conditie doen, en probeer ik dan ook niet al teveel door die accu aan energie te laten leveren.

Zoals ik al eerder aangaf maakte ik een paar weken een tochtje van zo'n 100 km, en nadien zat de accu nog voor bijna een derde vol. Maar toen waren de omstandigheden wel heel erg gunstig.

Dank je wel! Dat klinkt best aardig. De lol is inderdaad natuurlijk om iets aan je conditie te doen, maar een grotere actieradius te hebben zonder dat je van je fiets valt :) 100km is net een leuke tocht. Als je dan weet dat je die terugweg met tegenwind geholpen wordt...

Magoed, voor mij zou het vooral een idee zijn voor woon-werkverkeer, dat je de auto niet hoeft te nemen en ook niet als een dweil op werk / weer thuis komt. Dus dat zou zijn ca. 15-20 km woon-werkafstand, denk ik.

super ick
14-09-13, 15:33
Ik neem aan dat de actieradius behoorlijk afneemt bij vorst. Tenminste......mijn auto heeft daar wel last van. De afname is meer dan de helft in de winter!

CONTRA
14-09-13, 15:48
Het is inderdaad een beetje verneukeratief met die eco-stand. Een e-bike weegt minstens 22 à 23 kilo, en de meeste wegen 27 à 28 kilo. Dat is dus heel wat meer dan zelfs een gewone stadsfiets. Je hebt die eco-stand dus al nodig om dat verschil in gewicht weg te trappen zou je denken. .

de eco stand zal wel niet veel voorstellen nee. al lykt me dat juist wel weer goed voor de conditie door zoveel mogelyk zelf te trappen.
zonder trapondersteuning fietsen op een e-bike valt trouwens erg mee. zoals je zelf al zegt gaat dat op jouw dutchid prima. zo ook op andere e-bikes. stadsfietsen wegen over het algemeen ook best zwaar. om gazelle weer als voorbeeld te noemen: de klassieke omafietsen als de toer populair en de classic wegen 22 kg en 21 kg. de dames transportfiets miss grace is byna 22 kg zwaar. de transportfiets heavy dutynl is zelfs ruim 23 kg. ze ryden allemaal super lekker.

CONTRA
14-09-13, 16:03
Ik wil dat altijd graag in een praktijktest bevestigd zien. Zeker met wind mee helling af :hihi:

'Eco' betekent meestal: geen power.

:hihi:

Charlus
14-09-13, 17:47
de eco stand zal wel niet veel voorstellen nee. al lykt me dat juist wel weer goed voor de conditie door zoveel mogelyk zelf te trappen.
zonder trapondersteuning fietsen op een e-bike valt trouwens erg mee. zoals je zelf al zegt gaat dat op jouw dutchid prima. zo ook op andere e-bikes. stadsfietsen wegen over het algemeen ook best zwaar. om gazelle weer als voorbeeld te noemen: de klassieke omafietsen als de toer populair en de classic wegen 22 kg en 21 kg. de dames transportfiets miss grace is byna 22 kg zwaar. de transportfiets heavy dutynl is zelfs ruim 23 kg. ze ryden allemaal super lekker.
Vandaar dat Bush niet wordt berecht.

The_Grand_Wazoo
14-09-13, 17:53
:-) precies, gebrekkige aandachtsspanne, da's het euvel.

Wat betreft het werken aan de conditie, als je nu een snet zo lang heen rijdt tot de accu op is en dan zelf terug fietst? Zou dat helpen?

super ick
14-09-13, 19:09
:-) precies, gebrekkige aandachtsspanne, da's het euvel.

Wat betreft het werken aan de conditie, als je nu een snet zo lang heen rijdt tot de accu op is en dan zelf terug fietst? Zou dat helpen?

:hihi:

Tja......niemand neemt het op voor Sjors Boes. Dus er is geen discussie.

mark61
14-09-13, 19:15
:-) precies, gebrekkige aandachtsspanne, da's het euvel.

Wat betreft het werken aan de conditie, als je nu een snet zo lang heen rijdt tot de accu op is en dan zelf terug fietst? Zou dat helpen?

Ik zou dat liever andersom hebben. Lastig...

knots71karel
14-09-13, 21:23
Vandaar dat Bush niet wordt berecht.

:hihi:

Ibrah1234
14-09-13, 21:36
Dank je wel! Dat klinkt best aardig. De lol is inderdaad natuurlijk om iets aan je conditie te doen, maar een 100km is net een leuke tocht. Als je dan weet dat je die terugweg met tegenwind geholpen wordt...

Dat is inderdaad de insteek. Op mijn fiets haal ik makkelijk de elektrische fietsen in zonder trapondersteuning. Heeft ook met de banden en de rolweerstand te maken. Banden op 5 bar gepompt met een goede rolweerstand is het halve werk.

Maar op een sportfiets haal je makkelijk dergelijke snelheden zonder al te veel inspanning. Maar als je na een tocht van 75 km nog 25 km tegen de wind in moet is trapondersteuning wel handig.

Als het om de actieradius te doen is dan kun je beter een brommer, motor of scooter kopen lijkt mij. Maar dan heeft het ook weinig meer met bewegen en sporten te maken.

Kaaskopje02
14-09-13, 22:18
Bush kan niet berecht worden zo ook de duivel. Na zn dood pas zal die worden berecht.

knots71karel
14-09-13, 22:22
Bush kan niet berecht worden zo ook de duivel. Na zn dood pas zal die worden berecht.

Vraag me af welke rechtbank dat wel moet zijn ?
:student:

Kaaskopje02
14-09-13, 22:29
Nakir en Munkar

knots71karel
16-09-13, 00:32
Nakir en Munkar

Toch gemakkelijk zo,n paar engeltjes , die je oordelen of je wel of niet in het walhala tercht komt.
Daar kun je alle kanten mee op .
De R.K heeft maar een portier bij de 'HEMELPOORT '' dat is Petrus en die dondert je zo een deurtje verder de hel in als je niet braaf geweest bent !
Volgens de laatse berichten zit de HEL bijna vol want iedereen heft wel iets op z,n kerfstokje staan.
en met al die duizenden slechte AMERIKANEN en WESTERSE mensen is er nu een ruimte gebrek .
:hihi:

Umarvlie
16-09-13, 08:02
Dat Bush evt Berecht zou worden kan ik me voorstellen ,en mag van mijn part ook NU NOG !
maar je gelul uit je nek om ik citeer je nog maar ff:

Na de 2e wereldoorlog is eenzelfde fout gemaakt in mijn ogen door de aanstichters van de bombardementen (door de geallieerden) op burgerdoelen ook niet te vervolgen

daar was mijn antwoord op gebaseerd ,en daar kun je niet aan tippen .
Over stier enz gesproken je haat t.o.v AMERIKA spat er van af ,en dan beroep jij je op jou zgn ''kennis'' gevoed door haat , verklaar ff wat een totale oorlog is en wie begon deze TWEEDE WERELD Oorlog ?
A.U.B geen gezwam over WO 1 (oorzaak en gevolgen )
En laten we maar niet verder terug in de tijd want dan kon je nog wel eens totaal op je bek gaan.

Ik zal het nog een keer uitleggen ... degenen die aan de zijde van de geallieerden zijn begonnen met doelgerichte bombardementen op burgers (met als doel het murw maken van die burgers in de ijdele hoop dat ze zich tegen de nazis zouden keren) waren niet de Amerikanen - die waren hier in het begin zelfs tegen - het waren de Engelsen die hiermee begonnen.

Waaruit maak je op dat ik Amerika haat - ik haat noch Amerika (VS eigenlijk zul je wel bedoelen) noch de bewoners van dat land. Net zo min als dat ik Joden, Isrealiers, Iraniers, Irakezen, Syriers of wie dan ook haat (uitzondering misschien de Fransen).

Over je kennis van de 2e wereldoorlog zal ik niet met je gaan twisten, wat je beweerd spreekt al voor zich.

PS misschien ben ik inderdaad niet duidelijk geweest met het woord aanstichters, de Duitsers zijn de eersten die in de 2e wereldoorlog met het bestoken van burgerdoelen begonnen. Aanstichters in deze is bedoel aan geallieerde zijde.

Umarvlie
16-09-13, 08:05
Nakir en Munkar

Er is er maar een die dan zal oordelen en dan zijn niet deze twee engelen.

mark61
16-09-13, 10:45
Dat is inderdaad de insteek. Op mijn fiets haal ik makkelijk de elektrische fietsen in zonder trapondersteuning.

Bestaan die? Ik dacht dat je altijd moet trappen.

Umarvlie
16-09-13, 10:47
Bestaan die? Ik dacht dat je altijd moet trappen.

Dat was de bedoeling - dat je ook moest trappen maar velen zijn er achter gekomen dat je zonder te trappen toch vooruit komt.

Ibrah1234
16-09-13, 11:01
Bestaan die? Ik dacht dat je altijd moet trappen.

Er zit een vrijloop op. Je kunt dus gewoon voor de sport fietsen zonder dat je weerstand ondervind van de motor of je schakelt hem in bijvoorbeeld gedurende een toertocht van 75 km waarbij je de laatste 25 km nog even flink tegen de wind in moet.

In principe fiets ik dus zonder ondersteuning. Maar voor de fun of tegen de wind in schakel ik de motor in.

Op een racefiets of crosshybride zonder ondersteuning ga je voor de wind al ras sneller dan die elektrische ouwelullen fietsen :knipoog:

super ick
16-09-13, 11:12
Er zit een vrijloop op. Je kunt dus gewoon voor de sport fietsen zonder dat je weerstand ondervind van de motor of je schakelt hem in bijvoorbeeld gedurende een toertocht van 75 km waarbij je de laatste 25 km nog even flink tegen de wind in moet.

In principe fiets ik dus zonder ondersteuning. Maar voor de fun of tegen de wind in schakel ik de motor in.

Op een racefiets of crosshybride zonder ondersteuning ga je voor de wind al ras sneller dan die elektrische ouwelullen fietsen :knipoog:

Ik ben op zoek naar een hometrainer met trapondersteuning voor bergop en wind tegen.

mark61
16-09-13, 12:41
Er zit een vrijloop op.

Ja, maar ik bedoel, een fiets die elektrisch aangedreven wordt zonder dat je hoeft te trappen. Ik krijg de indruk dat die niet bestaan. En anders is dat actieradius 10km, zou ik zeggen.

knuppeltje
16-09-13, 13:23
Ik ben op zoek naar een hometrainer met trapondersteuning voor bergop en wind tegen.

Jij bent veel te lui. :giechel:

knuppeltje
16-09-13, 13:57
Ja, maar ik bedoel, een fiets die elektrisch aangedreven wordt zonder dat je hoeft te trappen. Ik krijg de indruk dat die niet bestaan. En anders is dat actieradius 10km, zou ik zeggen.

Nee, wel sinds kort een soort driewieler, waarbij je net zoals bij een step staat. Alleen is dat ding een paar maatjes groter en hij gaat zo'n 45 km/h, als ik me niet vergis. Je kunt er net als met die driewieler moters er lekker mee door de bochten zwieren. Ze zijn nog niet voor op de weg goedgekeurd, voor zover ik weet, maar er is in Nederland ergens een baan waar je dat kunt doen.

Ik heb even op het net gekeken, maar ik kan hen zo gauw niet vinden.

Ibrah1234
16-09-13, 14:46
Ja, maar ik bedoel, een fiets die elektrisch aangedreven wordt zonder dat je hoeft te trappen. Ik krijg de indruk dat die niet bestaan. En anders is dat actieradius 10km, zou ik zeggen.

Volgens de wetgeving mag dat niet. Je mag handgas geven tot 6 km/h.

mark61
16-09-13, 18:02
Oh, nou snap ik em. Las die zin verkeerd. Enfin, kan je op 2 manieren lezen.

knots71karel
16-09-13, 22:24
Ik zal het nog een keer uitleggen ... degenen die aan de zijde van de geallieerden zijn begonnen met doelgerichte bombardementen op burgers (met als doel het murw maken van die burgers in de ijdele hoop dat ze zich tegen de nazis zouden keren) waren niet de Amerikanen - die waren hier in het begin zelfs tegen - het waren de Engelsen die hiermee begonnen.

Waaruit maak je op dat ik Amerika haat - ik haat noch Amerika (VS eigenlijk zul je wel bedoelen) noch de bewoners van dat land. Net zo min als dat ik Joden, Isrealiers, Iraniers, Irakezen, Syriers of wie dan ook haat (uitzondering misschien de Fransen).

Over je kennis van de 2e wereldoorlog zal ik niet met je gaan twisten, wat je beweerd spreekt al voor zich.

PS misschien ben ik inderdaad niet duidelijk geweest met het woord aanstichters, de Duitsers zijn de eersten die in de 2e wereldoorlog met het bestoken van burgerdoelen begonnen. Aanstichters in deze is bedoel aan geallieerde zijde.

Weer maak je een grove fout !
De Duitsers begonnen met bombaderen van de door hun aangevallen landen m.n Polen ,maar ook Nederland (Rotterdam ) de Britten beantwoorden dat met een BLUF raid op BERLIJN pas daarna kwam Engeland aan de beurt (plat gooien van startegische doelen vooreen evt invasie en steden met als eerste Coventry !
De gecombineerde aanvallen op Duistland kwamen pas goed op gang toen de AMERIKANEN ook in Engeland zaten met hun lucht vloot
De Engelsen werden van af het begin van de Oorlog aan al gebombadeerd door de Duitsers ,
En ze hadden toen hun handen al vol om de luchtvloot van Goering te weerstaan !

super ick
17-09-13, 07:20
Weer maak je een grove fout !
De Duitsers begonnen met bombaderen van de door hun aangevallen landen m.n Polen ,maar ook Nederland (Rotterdam ) de Britten beantwoorden dat met een BLUF raid op BERLIJN pas daarna kwam Engeland aan de beurt (plat gooien van startegische doelen vooreen evt invasie en steden met als eerste Coventry !
De gecombineerde aanvallen op Duistland kwamen pas goed op gang toen de AMERIKANEN ook in Engeland zaten met hun lucht vloot
De Engelsen werden van af het begin van de Oorlog aan al gebombadeerd door de Duitsers ,
En ze hadden toen hun handen al vol om de luchtvloot van Goering te weerstaan !


Het gaat over de fiets met trapondrsteuning hoor!
Wel even ontopic blijven graag.

knuppeltje
17-09-13, 08:24
Volgens de wetgeving mag dat niet. Je mag handgas geven tot 6 km/h.

Huh? En hoe zit dat dan met elektrische scooters? Mag je die ook maar gas geven tot 6 km?

Vandaag of morgen komen dergelijke fietsen echt wel op de markt, als er een markt voor is, dan toch.

knuppeltje
17-09-13, 08:26
Het gaat over de fiets met trapondrsteuning hoor!
Wel even ontopic blijven graag.

Ik geloof niet dat de topic over fietsen gaat, maar dat maakt geen ene ruk uit. :haha:

Umarvlie
17-09-13, 08:52
Weer maak je een grove fout !
De Duitsers begonnen met bombaderen van de door hun aangevallen landen m.n Polen ,maar ook Nederland (Rotterdam ) de Britten beantwoorden dat met een BLUF raid op BERLIJN pas daarna kwam Engeland aan de beurt (plat gooien van startegische doelen vooreen evt invasie en steden met als eerste Coventry !
De gecombineerde aanvallen op Duistland kwamen pas goed op gang toen de AMERIKANEN ook in Engeland zaten met hun lucht vloot De Engelsen werden van af het begin van de Oorlog aan al gebombadeerd door de Duitsers ,
En ze hadden toen hun handen al vol om de luchtvloot van Goering te weerstaan !

Nee hoor, de Engelsen begonnen al voordat de Amerikanen betrokken waren, Amerikanen waren ook erg sceptisch over wat de Engelsen deden en het effect ervan en steunde de britten hierin pas in vanaf 1943 door het plaatsen van US bommenwerpers onder brits commando.


The purpose of the area bombardment of cities was laid out in a British Air Staff paper, dated 23 September 1941:

The ultimate aim of an attack on a town area is to break the morale of the population which occupies it. To ensure this, we must achieve two things: first, we must make the town physically uninhabitable and, secondly, we must make the people conscious of constant personal danger. The immediate aim, is therefore, twofold, namely, to produce (i) destruction and (ii) fear of death."


Met name "bomber Harris" was groot voorstander zoals bleek uit wat hij in 1943 stelde:

the aim of the Combined Bomber Offensive...should be unambiguously stated [as] the destruction of German cities, the killing of German workers, and the disruption of civilized life throughout Germany.
... the destruction of houses, public utilities, transport and lives, the creation of a refugee problem on an unprecedented scale, and the breakdown of morale both at home and at the battle fronts by fear of extended and intensified bombing, are accepted and intended aims of our bombing policy. They are not by-products of attempts to hit factories.


Dit spreekt toch voor zich .. moedwillig burgerdoelen aanvallen? Hij zou daar tegenwoordig direct voor worden afgevoerd en zelfs toen was hiertegen verzet maar niet voldoende.

Umarvlie
17-09-13, 08:53
Ik geloof niet dat de topic over fietsen gaat, maar dat maakt geen ene ruk uit. :haha:

Het gaat ook over fietsen, vast wel.... toch?

knuppeltje
17-09-13, 08:56
Het gaat ook over fietsen, vast wel.... toch?

Dat hebben we ervan gemaakt. Ook voor mij geldt: mea........

knots71karel
17-09-13, 10:01
Nee hoor, de Engelsen begonnen al voordat de Amerikanen betrokken waren, Amerikanen waren ook erg sceptisch over wat de Engelsen deden en het effect ervan en steunde de britten hierin pas in vanaf 1943 door het plaatsen van US bommenwerpers onder brits commando.



Met name "bomber Harris" was groot voorstander zoals bleek uit wat hij in 1943 stelde:


Dit spreekt toch voor zich .. moedwillig burgerdoelen aanvallen? Hij zou daar tegenwoordig direct voor worden afgevoerd en zelfs toen was hiertegen verzet maar niet voldoende.

Sorry maar je hebt gelijk !

In 1940 was Berlijn al gebombardeerd met relatief weinig doden tot gevolg !*) Van een geheel andere orde waren de planmatig uitgevoerde bombardementen die vanaf 1942 werden uitgevoerd onder de Britse commandant Arthur “Bomber” Harris .
De Britten bombardeerden BERLIJN ,in de nacht van 25 op 26 Augustus 1940 omdat de Britten wilden aantonen , dat ze nog steeds in staat waren Duitsland in het hart te treffen !*)

*) Mede door de grootspraak van H.Goering , die de Fuhrer beloofd had ,dat geen enkel vijandig vliegtuig in staat was het Duitse luchtruim binne te komen !
Het lag in de bedoeling juist de gebouwen waarde NAZIE zaten te bombarderen !!!!dus het hart van BERLIJN en niet om zovel mogelijk burgers te treffen maar juist de regerings gebouwen ,die overigen (buiten Berlijn lagen wat de Britten toen nog niet wisten!
Als het om BURGERS had gegaan (wat jij er maar al te graag van maakt) dan hadden ze wel een makkelijker doelwit kunnen uitkiezen ,Aken of Keulen die platsen lagen kilometers dichter bij als BERLIJN !
nOGMALS DEZE RAID WAS BEDOELD OM DE NAZIE,S TE LATEN ZIEN DAT ZE ZELFS IN HUN HOOFDSTAD NIET VEILIG WAREN!
De rest klopt wat jij zegt , het was de eerste TEGEN /LUCHTaanval op een DUITSE NAZIE stad .

Heb net alles nog ff opgezocht , een hele klus want ik heb tientallen boekwerken die nog in dozen zitten ook ,alles op nr dat wel .maar toch .

Ibrah1234
17-09-13, 10:03
Huh? En hoe zit dat dan met elektrische scooters? Mag je die ook maar gas geven tot 6 km?

Vandaag of morgen komen dergelijke fietsen echt wel op de markt, als er een markt voor is, dan toch.

"Er zijn ook fietsen met een elektromotor waarbij u niet hoeft mee te trappen. Dit zijn volgens de wet geen fietsen maar:

snorfietsen (snelheid tot maximaal 25 km/u);
bromfietsen (sneller dan 25 km/u).

Hiervoor moet u een brommerrijbewijs, een verzekering en een kenteken hebben. Een helm is alleen verplicht voor bromfietsers."

Dat er een mogelijkheid op zit om tot 6 km/h handgas te geven is voor oudere mensen als ze bijvoorbeeld met de fiets aan de hand een verhoging op moeten.

Bron: (http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/fiets/vraag-en-antwoord/wat-is-een-elektrische-fiets-elobike-en-wat-zijn-de-verkeersregels.html)

knots71karel
17-09-13, 10:06
Ik geloof niet dat de topic over fietsen gaat, maar dat maakt geen ene ruk uit. :haha:

Toch maakt het wat uit: ze kunnen beter over een fiets lullen dan over je LUL fietsen.
:p

Ibrah1234
17-09-13, 10:08
Is er wetenschap of Bush ook over een elektrische fiets beschikt?

super ick
18-09-13, 07:23
Is er wetenschap of Bush ook over een elektrische fiets beschikt?

Laura heeft een electrische melkboer.

Umarvlie
18-09-13, 07:48
Als het om BURGERS had gegaan (wat jij er maar al te graag van maakt) dan hadden ze wel een makkelijker doelwit kunnen uitkiezen ,Aken of Keulen die platsen lagen kilometers dichter bij als BERLIJN !

Die aanval tegen Berlijn was inderdaad meer symbolisch maar is niet waar ik op doel - lees de uitspraak van Bomber Harris nog maar door - doelbewust burgers bestoken was zijn doel.

knots71karel
18-09-13, 10:37
Die aanval tegen Berlijn was inderdaad meer symbolisch maar is niet waar ik op doel - lees de uitspraak van Bomber Harris nog maar door - doelbewust burgers bestoken was zijn doel.

Dat begon pas in 1942!!!! (mede door de ontwikkeling van de V1 de Britten wisten van het programma )(SCHWINEMUNDE ) later voegden zich ook de Amerikaanse luchtmacht zich bij debombardementen , het was een totale oorlog van beide kanten ,maar het feit blijft DUITSLAND begon er mee en niet de BRITTEN !
Tweede Wereldoorlog: 1939-1945De Duitsers zelf waren ermee begonnen: het Spaanse Guernica (1937), het Poolse Wielún (1939) en Rotterdam (1940) werden getroffen door een bommenregen en de Battle of Britain (1940-1941) kostte meer dan 25.000 burgerslachtoffers. Voornamelijk in Londen, maar ook in andere steden als Bristol, Liverpool, Birmingham en Coventry.


Bombardement op Londen
http://www.maroc.nl/binaries/content/gallery/duitslandweb/naslagwerk/Geschiedenis/H8_x003a_+1939-1949/Kinderen+in+Londen+na+bombardementgeschaald.gif


© Amerikaanse archieven, ARC Timeout (http://arcweb.archives.gov)
http://www.maroc.nl/img/icon_zoom.gif (http://www.maroc.nl/binaries/content/gallery/duitslandweb/naslagwerk/Geschiedenis/H8_x003a_+1939-1949/Kinderen+in+Londen+na+bombardementgeschaald.gif)
Britse kindere voor een puinhoop veroorzaakt door een bom. Foto van september 1940.


In 1944 en 1945 werden Duitse raketten V1’s en V2 ‘s vanaf het Europese vasteland vooral op Londen gericht. Ze waren weinig precies, met meer dan achtduizend burgerslachtoffers tot gevolg.
Al dan niet in reactie op de Duitse oorlogstactiek gingen de geallieerden over tot grootscheepse bombardementen op Duitse steden. In 1940 was Berlijn al gebombardeerd met relatief weinig doden tot gevolg. Van een geheel andere orde waren de planmatig uitgevoerde bombardementen die vanaf 1942 werden uitgevoerd onder de Britse commandant Arthur “Bomber” Harris

Kaaskopje02
18-09-13, 19:29
Bush word eeuwig verbrand in de diepste laag van de hel. Daar bestaat geen twijfel over. De straf van deze wereld stelt niks voor van mij hoeft ie niet berecht te worden.

knots71karel
18-09-13, 19:44
Bush word eeuwig verbrand in de diepste laag van de hel. Daar bestaat geen twijfel over. De straf van deze wereld stelt niks voor van mij hoeft ie niet berecht te worden.

Als jij daar van overtuigd bent , dan heb je er vrede mee .
Ik geloof niet in het hiernamaals , vandaar dat ze hier op aarde straffen uit delen ,anders had GOD zelf maar in moeten grijpen ,en dat gebeurt helaas niet.