PDA

Bekijk Volledige Versie : Doden en gewonden bij aanslagen Bagdad



knots71karel
06-05-13, 22:37
Het was afgelopen dagen ook weer raak in IRAK ,*)
waar zelfs een Moskee door zich Moslims noemende fanaten werdt opgeblazen ,omdat deze Moskee niet tot hun
geloof behoorde ?

*) Door de BAN (WEGENS ZIEKELIJKE PROVOCATIE )!!!!!kon ik dit topic niet eerder plaatsen ,
mogelijk volgt nu weer een BAN voor het weergeven van de Waarheid! onder de noemer ziekelijke provocatie

Doden en gewonden bij aanslagen Bagdad - NOS Nieuws (http://nos.nl/video/503813-doden-en-gewonden-bij-aanslagen-bagdad.html)

knots71karel
06-05-13, 22:43
Onbegrijpelijk ,dat mensen elkaar om een al honderden jaren lopend meninsverschil elkaar naar het leven staan.
Waarom komen de leiders van Soenieten en Sjiieten ,niet bij een omdit te bespreken ?
het zou de ISLAM ten goede komen , als iedereen het met elkaar eens wordt !

super ick
07-05-13, 08:08
Onbegrijpelijk ,dat mensen elkaar om een al honderden jaren lopend meninsverschil elkaar naar het leven staan.
Waarom komen de leiders van Soenieten en Sjiieten ,niet bij een omdit te bespreken ?
het zou de ISLAM ten goede komen , als iedereen het met elkaar eens wordt !

Daar kan ik kort over zijn: macht / invloed.

knots71karel
07-05-13, 19:05
Daar kan ik kort over zijn: macht / invloed.

Het kan er bij mij niet in ,het zijn toch allemaal Moslims ?
Destijds waren er ook (oorlogen ) onderling bij de Christenen , div afscheidingen zijn er nog het bewijs van ,
maar de onderlinge haat en nijd is weg , tegenwoordig gaan sommigen weer gezamelijk zelfs ter kerke .
En onderlinge huwlijken geven al nagenoeg geen problemen meer , enz enz
Dus er zijn toch Moslims ook die dat kunnen ,ik bedoel vreedzaam met elkaar om gaan ,en hoe zit dat tussen een evt huwlijk b.v een Soenitische vrouw en en Sjiietische man of omgekeerd , kan dat ook niet ?
Het zou het begin kunnen zijn voor de oplossing !

super ick
08-05-13, 07:36
Het kan er bij mij niet in ,het zijn toch allemaal Moslims ?
Destijds waren er ook (oorlogen ) onderling bij de Christenen , div afscheidingen zijn er nog het bewijs van ,
maar de onderlinge haat en nijd is weg , tegenwoordig gaan sommigen weer gezamelijk zelfs ter kerke .
En onderlinge huwlijken geven al nagenoeg geen problemen meer , enz enz
Dus er zijn toch Moslims ook die dat kunnen ,ik bedoel vreedzaam met elkaar om gaan ,en hoe zit dat tussen een evt huwlijk b.v een Soenitische vrouw en en Sjiietische man of omgekeerd , kan dat ook niet ?
Het zou het begin kunnen zijn voor de oplossing !

Daar zijn eeuwen van tijd en geweld overheen gegaan. En een leven in relatieve vrijheid. Een betrouwbare overheid en democratische wetgeving. Welvaart en ontwikkeling. Zo moeilijk is het toch niet?

knots71karel
08-05-13, 20:59
Daar zijn eeuwen van tijd en geweld overheen gegaan. En een leven in relatieve vrijheid. Een betrouwbare overheid en democratische wetgeving. Welvaart en ontwikkeling. Zo moeilijk is het toch niet?

M.a.w de meeste landen waar de Islaam de overhand heeft, lopen ong 300 jaar achter?
iK bedoel dus niet dat ze geen moderne communicatie hebben, maar wel qwa opvattingen stil zijn blijven staan.
En net wat je zegt geen democratie , maar laten we eerlijkwezen het is pas ong 160 jaar geleden dat hier in NEDERLAND de slavernij is afgeschaft ! En ik zat ook nog op een aparte jongens school , gemengde scholen waren taboe ! pas na WO2 veranderde hier veel , voorheen mocht je als R.K niet eens kijken naar een meisje dat niet RK was ,laat staan trouwen ik bedoel maar .
Dus het kan wel , maar dan moet eerst de onderlinge haat en nijd er uit .
Het zelfde geld voor alles in het M.O , maar ook de Joden/Christen haat en OMGEKEERD !

super ick
09-05-13, 15:41
M.a.w de meeste landen waar de Islaam de overhand heeft, lopen ong 300 jaar achter?
iK bedoel dus niet dat ze geen moderne communicatie hebben, maar wel qwa opvattingen stil zijn blijven staan.
En net wat je zegt geen democratie , maar laten we eerlijkwezen het is pas ong 160 jaar geleden dat hier in NEDERLAND de slavernij is afgeschaft ! En ik zat ook nog op een aparte jongens school , gemengde scholen waren taboe ! pas na WO2 veranderde hier veel , voorheen mocht je als R.K niet eens kijken naar een meisje dat niet RK was ,laat staan trouwen ik bedoel maar .
Dus het kan wel , maar dan moet eerst de onderlinge haat en nijd er uit .
Het zelfde geld voor alles in het M.O , maar ook de Joden/Christen haat en OMGEKEERD !

Je kan ook stellen dat in de meeste landen waar dat aan de hand is de zon altijd schijnt. Is de zon dan de schuldige?

Geloven worden misbruikt om mensen in toom te houden. Bestuurbaar houden. Als je het scherp wilt zeggen: achterlijk houden. Dat is al eeuwen aan de gang in meerdere en mindere mate.

knots71karel
09-05-13, 20:06
Je kan ook stellen dat in de meeste landen waar dat aan de hand is de zon altijd schijnt. Is de zon dan de schuldige?

Geloven worden misbruikt om mensen in toom te houden. Bestuurbaar houden. Als je het scherp wilt zeggen: achterlijk houden. Dat is al eeuwen aan de gang in meerdere en mindere mate.

Ja veel (be) geloven en weinig geven doet de gek in vreugde leven !
:hihi:

super ick
10-05-13, 09:14
Ja veel (be) geloven en weinig geven doet de gek in vreugde leven !
:hihi:

Was het maar vreugde .............. Dan was er ook minder onverdraagzaamheid.

knots71karel
10-05-13, 20:16
Was het maar vreugde .............. Dan was er ook minder onverdraagzaamheid.

Maar ''de GEK''beseft dat niet, die denkt dat het leven al een voorproefje is ! en de vreugde pas begint in het hiernamaals ,het PARADIJS met vul zelf maar in .......
:jeweetog:

knots71karel
11-05-13, 17:46
Dit is uiteraard niet de manier :
Doden in Turkse stad bij Syrië - NOS Nieuws (http://nos.nl/artikel/505594-doden-in-turkse-stad-bij-syrie.html)

Stelletje zotten :mad: