PDA

Bekijk Volledige Versie : Drie vermiste vrouwen na tien jaar levend teruggevonden



Marsipulami
07-05-13, 09:01
Drie vermiste vrouwen na tien jaar levend teruggevonden

Buurman vond ontvoerde vrouwen dankzij geschreeuw


17437
Amanda Berry (l) en Gina DeJesus (r) toen ze verdwenen als tiener.

di 07/05/2013 - 08:00 Dirk Reynaers Drie Amerikaanse vrouwen die al ongeveer tien jaar vermist waren, zijn levend teruggevonden in een huis in Cleveland, in de staat Ohio. De bewoner van het huis en zijn twee broers werden opgepakt.


De drie vrouwen verdwenen tijdens hun tienerjaren. Amanda Berry was 16 toen ze in 2003 verdween na haar dienst in de Burger King, Gina DeJesus was 14 toen ze in 2004 verdween en Michelle Knight was 21 toen ze in 2002 verdween.

Sindsdien werd niets meer van hen vernomen. Tot een buurman gisteren geschreeuw uit een huis hoorde en daar de vrouwen ontdekte. Het huis lag niet ver van de plaats waar ze voor het laatst waren gezien. Met de mobiele telefoon van de buurman belde Amanda Berry de politie. "Help me, ik ben Amanda Berry", riep Berry. "Ik ben ontvoerd en al tien jaar vermist. Ik ben hier, ik ben nu vrij."

De 52-jarige bewoner van het huis en zijn twee broers, die elders woonden, zijn opgepakt. De bewoner zou vroeger chauffeur van de schoolbus geweest zijn.

De vrouwen zijn intussen naar het ziekenhuis gebracht. Volgens de politie verkeren ze in goede gezondheid. Een van de vrouwen had een baby bij zich toen ze uit het huis werd gehaald. Volgens ooggetuigen waren er meer kinderen in het huis.


"Ik barbecuede met die kerel"


De ouders van de vermiste vrouwen waren uiteraard dolgelukkig. "Ze heeft altijd gevoeld dat haar dochter nog in leven was, zoals alleen een moeder dat kan voelen", zei een nicht over de moeder van Gina DeJesus. "Wat een ongelooflijk cadeau voor Moederdag."

De buurman, die de vrouwen ontdekte, zei dat hij nooit iets verdachts bij de "ontvoerder" had gezien. "Ik woon hier ongeveer een jaar. Ik barbecuede met die kerel. We aten zelfs ribbetjes en luisterden naar salsa."

knots71karel
07-05-13, 19:25
Het lijkt wel op de zaak in Belgie ,
ongelooflijk dat zo iets nog niet eerder ontdekt is !