PDA

Bekijk Volledige Versie : nieuws Marokko ontwikkelt eigen drone voor verkenningsmissies



MoStar
17-05-13, 01:12
17463


Drones. Je leest steeds vaker in het nieuws over deze op afstand bestuurde vliegtuigen en de meningen over de inzet van deze drones is sterk verdeeld. Aan de ene kant zijn drones veiliger omdat er geen piloten in gevaar komen maar aan de andere kant is het ook veel makkelijker om misstanden te plegen met behulp van drones.

Hoe dan ook, ook Marokko werkt aan het ontwikkelen van deze drones en volgende maand zal Marokko over haar eerste drone beschikken. Deze drone is niet overgekocht maar volledig in eigen land ontwikkeld en geproduceerd.

Het gaat om een prototype. Momenteel worden in Casablanca door een zes-koppig onderzoeksteam de laatste puntjes op de i gezet. In totaal kostte het acht maanden om de drone te bouwen.


Het is nog niet helemaal bekend waarvoor Marokko deze drones gaat inzetten maar het uitvoeren van verkenningsmissies is één van de mogelijkheden. We zullen eerst moeten zien hoe de tests met het prototype verlopen.

Foto: Illetirres (http://www.flickr.com/photos/illetirres/)

super ick
17-05-13, 08:20
Wat moeten ze verkennen dan?

mark61
17-05-13, 10:22
Dat vroeg ik me ook af. Misschien gaan ze proberen de Marokkaans-Algerijnse grens te ontdekken.

knuppeltje
17-05-13, 11:27
Wat mot dat ding dan nog meer kunnen dan die er de bij boys toys in de schappen liggen? Voor verkennen hoeft er toch alleen maar een camera aan vast zitten. Zo moeilijk is dat ook weer niet.

Ibrah1234
17-05-13, 14:32
Lui die zijn gestrand in de Sahara opzoeken, grensbewaking, sprinkhanenzwermen volgen, agrarische toepassingen, illegale hennepplantages opsporen.

Ik kan me er wel iets bij voorstellen. Marokko is immers veel groter dan Nederland.

Fulanadetal
17-05-13, 14:56
Ik wil een drone die stofzuigt en de buitenboel schildert.

knuppeltje
18-05-13, 09:10
Ik wil een drone die stofzuigt en de buitenboel schildert.

Robotstofzuiger :: Review (http://robotstofzuiger.info/)

En den Magister is een huisjesmelker, die weet misschien wel een goedkope klusjesman voor je buitenboel. :stout:

Fulanadetal
18-05-13, 16:09
Oh wat een mooie link. In mijn gedachten waren het allemaal nog erg dure dingen die zich in een hoek werken en daar dan een heel klein stukje keer op keer zuigen en de rest laten liggen. Het is nog niet erg goedkoop maar hier is voor te sparen.