PDA

Bekijk Volledige Versie : Francois Hollande wil economische regering voor Eurozone



knuppeltje
17-05-13, 09:18
Ik weet niet of hij dat vindt vanwege de misère in Frankrijk, en hij die niet de baas kan, maar toch.

Het moet dan wel een echt krachtige Europese regering worden vind ik. Eentje met de juiste poppetjes op de juiste plaats, en die dan echt de schouders eronder gaat zetten.

En die regering moet niet alleen over economie gaan, maar ook over politieke aangelegenheden en defensie. Ach, het eigenlijk is allemaal politiek, ook economie.

Er moet dus een echte Europese politieke regering komen. Dat had hij dan ook moeten zeggen, de gapert. :student:

François Hollande wil economische regering voor eurozone - Buitenland - Nieuws - Knack.be (http://www.knack.be/nieuws/buitenland/francois-hollande-wil-economische-regering-voor-eurozone/article-4000304596999.htm)

Mark
17-05-13, 09:28
onder zijn bezielende leiding? :wink:

mooi dat ie in een jaar na zijn aantreden zijn land weer een recessie heeft ingeholpen :kwaad:

knuppeltje
17-05-13, 09:32
onder zijn bezielende leiding? :wink:

mooi dat ie in een jaar na zijn aantreden zijn land weer een recessie heeft ingeholpen :kwaad:

Misschien hoopt hij daar wel op.

Maar ik weet niet of de Fransen dat ook mooi vinden.

Karin.N
17-05-13, 10:10
Op zich een goed idee. maar wanneer het weer een kwestie wordt van vooral de eigen nationaliteit naar voren schuiven dan wordt het niets.

Gewoon goede mensen op de juiste plekken waarbij de nationaliteit totaal niet van belang is. Dus als blijkt dat bijv. de fransen geen geschikt persoon hebben, jammer dan, maar dan op dat moment geen plek in die euregering.

mark61
17-05-13, 10:17
Hollande weet het niet meer en nou mag Europa het oplossen. Wat een drama.

knuppeltje
17-05-13, 11:23
Hollande weet het niet meer en nou mag Europa het oplossen. Wat een drama.

Nog even wachten, en ze roepen er allemaal om. Veel te laat, maar het verstand komt met de jaren. Hopelijk dan toch.

Ibrah1234
17-05-13, 11:48
Dan te bedenken dat de werkloosheid in de VS is gedaald tot het laagste niveau van de afgelopen 4 jaar.

Hier blijven we maar doormodderen.

mark61
17-05-13, 13:54
Nog even wachten, en ze roepen er allemaal om. Veel te laat, maar het verstand komt met de jaren. Hopelijk dan toch.

Yep, van de nood wordt wellicht een deugd gemaakt.

super ick
17-05-13, 18:13
Eentje met de juiste poppetjes op de juiste plaats, en die dan echt de schouders eronder gaat zetten.


François Hollande wil economische regering voor eurozone - Buitenland - Nieuws - Knack.be (http://www.knack.be/nieuws/buitenland/francois-hollande-wil-economische-regering-voor-eurozone/article-4000304596999.htm)

Vage praat. Stuur je cv. Je maakt goede kans.

Mark
18-05-13, 08:10
het is duidelijk, het geld is op in Frankrijk door zijn wanbeleid en nu wil hij Duits, Nederlands, Fins en Oostenrijks geld hebben.

knuppeltje
18-05-13, 08:28
Vage praat. Stuur je cv. Je maakt goede kans.

Wat vage praat, van mij?

Ze hebben mijn nummer. :gniffel:

super ick
19-05-13, 11:25
het is duidelijk, het geld is op in Frankrijk door zijn wanbeleid en nu wil hij Duits, Nederlands, Fins en Oostenrijks geld hebben.

Uiteindelijk is dat de grote reden waarom Frankrijk altijd zo'n voortrekker is geweest van de EU. Militair konden ze niet heersen en een schuldberg bij de Zuidelijke landen. Ze moesten wel anders waren ze nu waarschijnlijk zo'n beetje failliet geweest.

Ibrah1234
19-05-13, 11:45
Uiteindelijk is dat de grote reden waarom Frankrijk altijd zo'n voortrekker is geweest van de EU. Militair konden ze niet heersen en een schuldberg bij de Zuidelijke landen. Ze moesten wel anders waren ze nu waarschijnlijk zo'n beetje failliet geweest.

Ik denk eerder dat de EU in dat opzicht een nadeel is i.p.v. een voordeel.

Buiten de gestelde bandbreedte van de EU om kan een niet aangesloten land simpelweg geld bijdrukken. De EU landen hebben die vrijheid niet meer.

Ik denk dat de aflossing op de staatsleningen op termijn nog een probleem gaat vormen voor de zuidelijke landen.

Magister
19-05-13, 12:27
Ik weet niet of hij dat vindt vanwege de misère in Frankrijk, en hij die niet de baas kan, maar toch.

Het moet dan wel een echt krachtige Europese regering worden vind ik. Eentje met de juiste poppetjes op de juiste plaats, en die dan echt de schouders eronder gaat zetten.

En die regering moet niet alleen over economie gaan, maar ook over politieke aangelegenheden en defensie. Ach, het eigenlijk is allemaal politiek, ook economie.

Er moet dus een echte Europese politieke regering komen. Dat had hij dan ook moeten zeggen, de gapert. :student:

François Hollande wil economische regering voor eurozone - Buitenland - Nieuws - Knack.be (http://www.knack.be/nieuws/buitenland/francois-hollande-wil-economische-regering-voor-eurozone/article-4000304596999.htm)

Buitenlandse politiek mag nooit overgelaten worden aan een Europese regering, evenmin als defensie. De enige optie voor Nederland is Atlantische samenwerking.

super ick
19-05-13, 14:30
Ik denk eerder dat de EU in dat opzicht een nadeel is i.p.v. een voordeel.

Buiten de gestelde bandbreedte van de EU om kan een niet aangesloten land simpelweg geld bijdrukken. De EU landen hebben die vrijheid niet meer.

Ik denk dat de aflossing op de staatsleningen op termijn nog een probleem gaat vormen voor de zuidelijke landen.

Frankrijk heeft ingezien dat het geen haalbare kaart was. Steeds maar weer bijdrukken en gezocht naar een oplossing om juist niet in die problemen te raken. Die oplossing is de EU. De nettobetalers lossen hun financiele problemen op. Als tegenprestatie moeten ze uiteraard niet meer uitgeven dan er binnenkomt maar dat is nog altijd beter dan de eigen broek ophouden en hun hele rotte financiele instellingen niet ten onder te zien gaan. Daar zorgt de ECB wel voor.

Uiteindelijk komt het er op neer hoelang en hoeveel Duitsland genegen is Frankrijk te sponsoren. Intussen souperen ze onevenredig veel (landbouw)subsidies op. Subsidie die, als je het toch uit wilt geven, in Oost-Europa terecht hoort te komen. Maja, afspraken hè?

Nee Frankrijk is uiteraard de grote voortrekker van de EU. Puur eigenbelang. En de Duisters? Die zijn er ingestonken. Uit schuldgevoel misschien........

Het meest simpele en effectieve is alles op 1 hoop gooien en Euro-obligaties uitgeven. Dan vliegt de rente voor de nettobetalers omhoog en voor de zwakke landen omlaag. Dat zou overigens een noodgreep zijn. Nog een financiele maatregel die vooruitloopt op de werkelijke eenwording.
Zie het maar als samenwonen. Dan wacht je ook tot het lekker gaat voordat je al je financiën samen gaat voegen. Om de parallel met Europa te trekken: We hebben eerst onze portemonnee uit handen gegeven maar kennen elkaar nauwelijks. Hebben geen band met elkaar en voelen niets voor elkaar.
We betalen ook nog mee aan de buren, die bewijzen de boel keer op keer te bedriegen. Voordat je elkaars financiele lot aan elkaar verbind stap je eruit. Dat vinden we allemaal logisch, toch? Stel je eens voor dat je contractueel gebonden bent e.e.a. in stand te houden?

O ja, de markt vraagt erom. De markt straft ons af als we het niet doen. De VVD wilde ons zelfs doen geloven dat WO3 onvermijdelijk was als we het niet gedaan hadden. Dat spotje staat nog op YouTube.
Uit idelaistische politieke correctheid is het veel te snel gegaan, zijn er overhaaste beslissingen genomen en nu kunnen we, zonder economische schade niet meer terug.
Men zal een andere modus moeten kiezen anders wordt het wel erg moeilijk en niet nog meer overhaaste besluiten nemen onder het motto dat het wel goed komt als we elkaars financiele lot nog meer aan elkaar gaan verbinden.

H.P.Pas
19-05-13, 14:33
Buitenlandse politiek mag nooit overgelaten worden aan een Europese regering, evenmin als defensie. De enige optie voor Nederland is Atlantische samenwerking.

Says who ?

Magister
19-05-13, 15:23
Says who ?

Ik, maar ik neem aan dat je bedoelt naar een reden te vragen.

Omdat het altijd de VS en Engeland zijn geweest die onze democratische waarden hebben verdedigd, niet Frankrijk, Spanje en Italië, om maar wat staten te noemen.

Karin.N
19-05-13, 16:10
Ik, maar ik neem aan dat je bedoelt naar een reden te vragen.

Omdat het altijd de VS en Engeland zijn geweest die onze democratische waarden hebben verdedigd, niet Frankrijk, Spanje en Italië, om maar wat staten te noemen.

Dus de oorlogen tussen Nederland en Engeland zijn altijd gevoerd om onze democratische waarden te verdedigen :haha:

Als Engeland wat meer had gegeven om democratische waarden, was WO II wellicht niet eens uitgebroken.

Magister
19-05-13, 17:50
Dus de oorlogen tussen Nederland en Engeland zijn altijd gevoerd om onze democratische waarden te verdedigen :haha:

Als Engeland wat meer had gegeven om democratische waarden, was WO II wellicht niet eens uitgebroken.

Hé slimpie, ik heb het niet over de zeventiende eeuw...

Je tweede zin is erg onbegrijpelijk, verklaar je nader.

Karin.N
19-05-13, 17:59
Hé slimpie, ik heb het niet over de zeventiende eeuw...

Je tweede zin is erg onbegrijpelijk, verklaar je nader.

Dit is wat jij schrijft Omdat het altijd de VS en Engeland

Je bent geschiedenisdocent of niet. Ik heb het donkerbruine vermoeden dat ik meer van de geschiedenis afweet dan jij :student: en zeker van WOII inclusief voorgeschiedenis.

Magister
19-05-13, 18:00
Dit is wat jij schrijft Omdat het altijd de VS en Engeland

Je bent geschiedenisdocent of niet. Ik heb het donkerbruine vermoeden dat ik meer van de geschiedenis afweet dan jij :student:

Ja hoor, maar leg die opmerking over Engeland nou eens uit.

Karin.N
19-05-13, 19:55
Ja hoor, maar leg die opmerking over Engeland nou eens uit.

Moet ik je dat echt gaan voorkauwen? Bestudeer de geschiedenis van de jaren 30 eens, dan vind je het antwoord wel.

Magister
19-05-13, 20:17
Moet ik je dat echt gaan voorkauwen? Bestudeer de geschiedenis van de jaren 30 eens, dan vind je het antwoord wel.

Ik heb geen idee in welke richting ik het moet zoeken. Kun je geen hint geven?

Ibrah1234
19-05-13, 20:47
Het meest simpele en effectieve is alles op 1 hoop gooien en Euro-obligaties uitgeven. Dan vliegt de rente voor de nettobetalers omhoog en voor de zwakke landen omlaag. Dat zou overigens een noodgreep zijn.

Dat zou inderdaad een mogelijke optie kunnen zijn.

Maar ik denk dat Nederland en Duitsland daar geen voorstander van zullen zijn daar ze nu nog relatief goedkoop kunnen uitschrijven op de kapitaalmarkt in vergelijking tot de zuidelijke landen.

Daar zal men in dit stadium denk ik niet meer voor te porren zijn.

knuppeltje
20-05-13, 08:58
Buitenlandse politiek mag nooit overgelaten worden aan een Europese regering, evenmin als defensie.

De enige optie voor Nederland is Atlantische samenwerking.

Ik geeft toe, tot nu toe is het allemaal nog een ongeregeld zooitje. Maar een Europese regering, inclusief leger, zou een hele vooruitgang zijn. Het zou ook nog eens een héél grote besparing kunnen teweegbrengen. Er mag in dit groeiproces echt wel eens een paar tandjes hoger geschakeld worden.

Volgens mij is er die allang, tenzij ik iets gemist heb. Maar in Amerika willen juist ze dat Europa zelf eindelijk eens veel beter op defensie gebied gaat samen werken en investeren, zodat we voor onze veiligheid minder van hen afhankelijk zijn. Nou ja, ze vinden dat eigenlijk al heel lang. Dat investeren moet wat hen betreft wel in Amerikaans wapentuig, maar dat is van hen te verwachten, en het doet er nu even niet toe.

Je moet de zaak wel even bijhouden voordat je weer begint te kwekken en kwaken, Slinger.

Magister
20-05-13, 09:13
Ik geeft toe, tot nu toe is het allemaal nog een ongeregeld zooitje. Maar een Europese regering, inclusief leger, zou een hele vooruitgang zijn. Het zou ook nog eens een héél grote besparing kunnen teweegbrengen. Er mag in dit groeiproces echt wel eens een paar tandjes hoger geschakeld worden.

Volgens mij is er die allang, tenzij ik iets gemist heb. Maar in Amerika willen juist ze dat Europa zelf eindelijk eens veel beter op defensie gebied gaat samen werken en investeren, zodat we voor onze veiligheid minder van hen afhankelijk zijn. Nou ja, ze vinden dat eigenlijk al heel lang. Dat investeren moet wat hen betreft wel in Amerikaans wapentuig, maar dat is van hen te verwachten, en het doet er nu even niet toe.

Je moet de zaak wel even bijhouden voordat je weer begint te kwekken en kwaken, Slinger.

Van uit Amerikaans gezichtspunt is dat heel begrijpelijk. Ze geven miljarden uit voor onze veiligheid en ze krijgen vaak stank voor dank. Maar dat neemt niet weg dat we niet moeten beginnen onze souvereiniteit en de zeggenschap over onze economie en veiligheid aan de Fransen en de Zuid-Europeanen over te laten. Op termijn zullen we dan van een zeer koude kermis thuiskomen.

knuppeltje
20-05-13, 09:29
Van uit Amerikaans gezichtspunt is dat heel begrijpelijk. Ze geven miljarden uit voor onze veiligheid en ze krijgen vaak stank voor dank. Maar dat neemt niet weg dat we niet moeten beginnen onze souvereiniteit en de zeggenschap over onze economie en veiligheid aan de Fransen en de Zuid-Europeanen over te laten. Op termijn zullen we dan van een zeer koude kermis thuiskomen.

Hun zienswijze was me allang duidelijk. Maar ook om aan de wensen van Amerika te kunnen voldoen zal dat in praktijk zonder een echte Europese regering en daarbij behorende defensie niet eens mogelijk zijn. We hoeven daarvoor alleen maar naar de huidige toestand te kijken.

super ick
20-05-13, 10:08
Hun zienswijze was me allang duidelijk. Maar ook om aan de wensen van Amerika te kunnen voldoen zal dat in praktijk zonder een echte Europese regering en daarbij behorende defensie niet eens mogelijk zijn. We hoeven daarvoor alleen maar naar de huidige toestand te kijken.

M.a.w. 'Eurpoa' moet een macht worden die zich niets meer aantrekt van de lidstaten. Ongeacht de wens van de bevolking wordt er een soort dictatoriaal bewind gecreëerd dat naar welbelieven kan doen en laten wat 'goed' is omdat de VS en natuurlijk 'de markt' daarom vragen.

Nu is de democratie al ver te zoeken. Eerst wordt 'democratisch' besloten dat er een grote pot wordt gevormd. Daarna bepaalt een, niet democratische commissie wie wat krijgt, hoeveel en wanneer.

Zo wordt er straks een leger op poten gezet en bepaalt daarna 1 of andere militaire commissie waar en wanneer het ingezet gaat worden. Nederlandse soldaten mogen sneuvelen terwijl de Nederlandse bevolking er niet achter staat en er niets aan kan doen.
O nee. Vergeten......... Er mag niet meer op nationaal niveau gedacht worden. Dat is dom en kortzichtig.

Magister
20-05-13, 10:28
Hun zienswijze was me allang duidelijk. Maar ook om aan de wensen van Amerika te kunnen voldoen zal dat in praktijk zonder een echte Europese regering en daarbij behorende defensie niet eens mogelijk zijn. We hoeven daarvoor alleen maar naar de huidige toestand te kijken.

Een echte Europese regering is echt een utopie. Geen draagvlak, zeker in Nederland niet.

knuppeltje
20-05-13, 10:39
M.a.w. 'Eurpoa' moet een macht worden die zich niets meer aantrekt van de lidstaten.

Ongeacht de wens van de bevolking wordt er een soort dictatoriaal bewind gecreëerd dat naar welbelieven kan doen en laten wat 'goed' is omdat de VS en natuurlijk 'de markt' daarom vragen.

Nu is de democratie al ver te zoeken. Eerst wordt 'democratisch' besloten dat er een grote pot wordt gevormd. Daarna bepaalt een, niet democratische commissie wie wat krijgt, hoeveel en wanneer.

Zo wordt er straks een leger op poten gezet en bepaalt daarna 1 of andere militaire commissie waar en wanneer het ingezet gaat worden.

Nederlandse soldaten mogen sneuvelen terwijl de Nederlandse bevolking er niet achter staat en er niets aan kan doen.

O nee. Vergeten......... Er mag niet meer op nationaal niveau gedacht worden. Dat is dom en kortzichtig.

Volgens mij heb ik dat niet gezegd. Het zou trouwens totale onzin zijn om te denken dat dat mogelijk zou zijn.

Alsof we dat nu al niet doen. De zaak is dat we door een veel betere samenwerking tussen de lidstaten juist minder afhankelijk van Amerika worden, en tevens een beter tegenwicht voor de andere grote marktblokken kunnen worden.
Dat kan alleen door veel betere samenwerking, en zonder een Europese regering en parlement, gaat dat niet gebeuren, en blijven we allemaal op on eigen eilandje zitten. Succes ermee.

Totale onzin. Die commissie is er democratisch gekomen, maar zal juist weer overbodig zijn als er een Europese regering komt.

Maar dat soldaten van andere landen eventueel voor onze vrijheid sneuvelen vind je wel goed?

Ook weer zo'n onzin. Voor er in Brussel door een Europese regering over bepaalde zaken besloten kan worden, wordt daarover allang in de nationale parlementen eerst gedebatteerd en een eigen standpunt ingenomen. Het zal niet zo zijn dat alles zomaar even in het geniep zonder ruggespraak beslist gaat worden. Die standpunten zullen allemaal meewegen in de Europese besluitvorming. En daarover waakt dan het Europese parlement. Tenminste, als die daarvoor genoeg bevoegdheden krijgen, maar dat is wat mij betreft wel de bedoeling.

knuppeltje
20-05-13, 10:41
Een echte Europese regering is echt een utopie. Geen draagvlak, zeker in Nederland niet.

Ik geeft toe, met teveel provinciaaltjes als jij zal dat niet makkelijk zijn.

Magister
20-05-13, 11:10
Ik geeft toe, met teveel provinciaaltjes als jij zal dat niet makkelijk zijn.

Nou, jij lijkt me ook niet bepaald het grachtengordeltype, die zijn meestal wel intelligent.

knuppeltje
20-05-13, 11:30
Nou, jij lijkt me ook niet bepaald het grachtengordeltype, die zijn meestal wel intelligent.

Nou, het is dat het daar zo duur wonen is, maar anders. :jammer:

Magister
20-05-13, 11:38
Nou, het is dat het daar zo duur wonen is, maar anders. :jammer:

Provincialen die tegen de grachtengordels aanschurken, dat zijn de ergsten. En de domsten.

(leen)
20-05-13, 15:56
Nou, het is dat het daar zo duur wonen is, maar anders. :jammer:

Dan had je je camper daar maar eens geparkeerd? wel gratis wifi hoor!

H.P.Pas
20-05-13, 22:46
Omdat het altijd de VS en Engeland zijn geweest die onze democratische waarden hebben verdedigd, niet Frankrijk, Spanje en Italië, om maar wat staten te noemen.

Werkelijk ?


The nations not so blest as thee,
Must in their turns to tyrants fall,
Must in their turns to tyrants fall;
While thou shalt flourish,
shalt flourish great and free,
The dread and envy of them all.

Engeland wenst geen hegemoniaalmacht op het continent. Dat is de enige politiek die het 'altijd' dwz de laatste 500 jaar, heeft vervolgd. WO I en II passen daar naadloos in, net zoals de huidige sabotagepolitiek ten aanzien van van de EU.

Magister
20-05-13, 23:16
Werkelijk ?


The nations not so blest as thee,
Must in their turns to tyrants fall,
Must in their turns to tyrants fall;
While thou shalt flourish,
shalt flourish great and free,
The dread and envy of them all.

Engeland wenst geen hegemoniaalmacht op het continent. Dat is de enige politiek die het 'altijd' dwz de laatste 500 jaar, heeft vervolgd. WO I en II passen daar naadloos in, net zoals de huidige sabotagepolitiek ten aanzien van van de EU.

Rule Britannia, achttiende eeuw, ziet als ideaal het verdedigen van de constitutionele monarchie (toen al!) en het verzet tegen tirannen. (Britons never wil be slaves) En daarmee hadden ze natuurlijk vooral het absolutisme dat toen heerste in verschillende staten (Frankrijk, Spanje, Oostenrijk, Pruisen) op het continent op het oog.

H.P.Pas
20-05-13, 23:39
Rule Brittania, achttiende eeuw, ziet als ideaal het verdedigen van de constitutionele monarchie (toen al!) en het verzet tegen tirannen.

Een zonnige kijk :).

Magister
20-05-13, 23:42
Een zonnige kijk :).

Lees de hele tekst maar. Jouw interpretatie mist elke grond, noch in afzonderlijke regels, noch in het gedicht als geheel.

Voor wie kijk heeft op de geschiedenis van de achttiende eeuw is dit klaarblijkelijk.

H.P.Pas
21-05-13, 00:04
Lees de hele tekst maar. Jouw interpretatie mist elke grond, noch in afzonderlijke regels, noch in het gedicht als geheel.

Ik heb helemaal geen interpretatie gegegeven, ik nodig de lezer uit dat te doen.

Mijn opmerking over de Engelse Europa-politiek is geen conclusie uit 'rule Britannia' maar
een gemakkelijk controleerbare Binsenwahrheit:
'Met #2 tegen #1 ' is altijd het devies geweest.


Voor wie kijk heeft op de geschiedenis van de achttiende eeuw is dit klaarblijkelijk.

Wat fijn voor je.

Magister
21-05-13, 08:14
Ik heb helemaal geen interpretatie gegegeven, ik nodig de lezer uit dat te doen.

Mijn opmerking over de Engelse Europa-politiek is geen conclusie uit 'rule Britannia' maar
een gemakkelijk controleerbare Binsenwahrheit:
'Met #2 tegen #1 ' is altijd het devies geweest.


Wat fijn voor je.

Dat was inderdaad de strategie van de Britten: proberen met een van de machten op het continent een alliantie aan te gaan.

De huidige EU-politiek heeft daar niets mee te maken, die stoelt eerder op het eeuwenoude Britse gevoel van 'splendid isolation', dat je dan wel terugziet in Rule Britannia.

knuppeltje
21-05-13, 08:24
Dan had je je camper daar maar eens geparkeerd? wel gratis wifi hoor!

Dat laatste is dan weer wel fijn, maar ik trek net als al die andere bejaarden vrolijk met mijn camper de wereld rond. :stout:

H.P.Pas
21-05-13, 20:59
De huidige EU-politiek heeft daar niets mee te maken, die stoelt eerder op het eeuwenoude Britse gevoel van 'splendid isolation', dat je dan wel terugziet in Rule Britannia.

En aan dat Britse oergevoel moet Nederland zijn buitenlandse en defensiepolitiek ophangen. Dat is zelfs onze 'enige optie'.
Zeg jij.
Waarom in godsnaam ?

Magister
21-05-13, 21:27
En aan dat Britse oergevoel moet Nederland zijn buitenlandse en defensiepolitiek ophangen. Dat is zelfs onze 'enige optie'.
Zeg jij.
Waarom in godsnaam ?

Jij luistert niet echt naar me hè? Zoals ik al zei, het gaat om het zich te weer stellen tegen de de tirannie (het absolutisme), die zo vaak heerste op het vasteland, terwijl Engeland al sinds 1688 een constitutionele monarchie kende, een belangrijk motief in Rule Britannia.

H.P.Pas
21-05-13, 22:16
Jij luistert niet echt naar me hè? Zoals ik al zei, het gaat om het zich te weer stellen tegen de de tirannie (het absolutisme), die zo vaak heerste op het vasteland, terwijl Engeland als sinds 1688 al een constitutionele monarchie kende, een belangrijk motief in Rule Britannia.

Het probleem is meer, dat je niet naar jezelf luistert:
Ik had het nu over de huidige Britse EU-politiek.
Net als jij:


De huidige EU-politiek heeft daar niets mee te maken, die stoelt eerder op het eeuwenoude Britse gevoel van 'splendid isolation', dat je dan wel terugziet in Rule Britannia.

Voor Nederland niet iets om huizen op te bouwen.
Lijkt mij.


De enige optie voor Nederland is Atlantische samenwerking.

Zij zijn aan ons nauwelijks geïnteresseerd. De USA niet omdat zij andere en grotere zorgen hebben, het perfide Albion niet omdat het met zichzelf bezig is.
Een wankele basis.

Magister
21-05-13, 23:03
Het probleem is meer, dat je niet naar jezelf luistert:
Ik had het nu over de huidige Britse EU-politiek.
Net als jij:



Voor Nederland niet iets om huizen op te bouwen.
Lijkt mij.



Zij zijn aan ons nauwelijks geïnteresseerd. De USA niet omdat zij andere en grotere zorern hebben, het perfide Albion niet omdat het met zichzelf bezig is.
Een wankele basis.

Alles is wel gezegd en dat je nazi-termen overneemt vind ik niet zo leuk.

mark61
21-05-13, 23:05
Jij luistert niet echt naar me hè?

Baas onderwijzer gebiedt jochie Pas te luisteren :haha:

H.P.Pas
15-06-13, 18:35
dat je nazi-termen overneemt vind ik niet zo leuk.

Deze was me ontgaan; toch nog maar even rechtzetten.
'Perfide' is een gallicisme en kan alleen al om die reden onmogelijk een naziterm zijn.
De uitdrukking 'perfide Albion' statmt uit de 18de eeuw en uit het Frans. In Nederland kwam hij (opnieuw) in zwang tijdens de Boerenoorlogen.
Etymoloog van de koude grond. :)

Magister
15-06-13, 19:46
Deze was me ontgaan; toch nog maar even rechtzetten.
'Perfide' is een gallicisme en kan alleen al om die reden onmogelijk een naziterm zijn.
De uitdrukking 'perfide Albion' statmt uit de 18de eeuw en uit het Frans. In Nederland kwam hij (opnieuw) in zwang tijdens de Boerenoorlogen.
Etymoloog van de koude grond. :)

Dat heeft niks met etymolgie te maken. Zie het volgende artikel:

Perfide Albion - Wikipedia (http://nl.wikipedia.org/wiki/Perfide_Albion)

knots71karel
16-06-13, 00:44
Dan te bedenken dat de werkloosheid in de VS is gedaald tot het laagste niveau van de afgelopen 4 jaar.

Hier blijven we maar doormodderen.


Je vergeet en ding de V.S zijn al jaren lang de V.S van AMERIKA ,en wij zijn pas 12 jaar bezig met een verenigd Europa , afgezien van dat feit blijven alle landen hun eigen zeden,normen er op na houden .
In tegen stelling tot Amerika die dat niet hebben (want het is de grootste smeltkroes van de Wereld ).
WE hebben allemaal gezien waar AMERIKA toe in staat is als ze de handen in een slaan (WO 2 was in 4 jaar beslist ,doordat Amerika zich in de strijd stortte met hun enorme oorlogs economie , nooit eerder en nooit meer zal een land dit ooit kunnen evenaren !
En dat maakt dit land zo sterk "EEN DRACHT MAAKT MACHT'' en als er een land is die dit ook kan dan zal het CHINA zijn !

Ibrah1234
16-06-13, 02:29
Je vergeet en ding de V.S zijn al jaren lang de V.S van AMERIKA ,en wij zijn pas 12 jaar bezig met een verenigd Europa , afgezien van dat feit blijven alle landen hun eigen zeden,normen er op na houden .

Economisch en financieel beleid. Heeft niet zozeer iets met eenheid in diversiteit te maken.