PDA

Bekijk Volledige Versie : Twee Marokkanen vrij na 13 jaar ten onrechte in Franse gevangenis



AgressieveTurk
20-05-13, 17:40
Twee Marokkanen hebben 13 jaar ten onrechte in Frankrijk in de cel gezeten. Abderrahim El Jabri en Abdelkader Azzimanila waren in 2003 tot 20 jaar veroordeeld, voor de moord op Abdelaziz Jhilal, een 22-jarige drugsdealer. Beide mannen zijn deze week onschuldig verklaard.

Het slachtoffer was 108 keer gestoken met een mes in de Franse Lunel. Abderrahim El Jabri, 46, en Abdelkader Azzimanila, 47, waren toen schuldig bevonden en opgesloten.

DNA-sporen en de late bekentenis van een getuige, maakten het mogelijk om de echte daders na jaren te identificeren. De onterecht beschuldigde Marokkanen kwamen in 2011 voorwaardelijk vrij.

Abderrahim El Jabri en Abdelkader Azzimanila zullen pas officieel worden vrijgesproken, wanneer de rechter een vonnis uitspreekt tegen de echte daders. Het proces wordt nog dit jaar verwacht.

De twee mannen zien hun toekomst met vertrouwen en sereniteit tegemoet, ook al kunnen ze de verloren jaren niet inhalen.

http://www.bladna.nl/marokkanen-onrechte-franse-gevangenis,06069.html

Samir75017
20-05-13, 19:13
Based on the testimony of a f### French racist. No evidence, nothing. That's crazy.

Same story for Omar Raddad. The ideal suspects.

And they dare call themselves the country of Human Rights. And they dare give lessons to the rest of the World.

BoerHarms
21-05-13, 01:01
Based on the testimony of a f### French racist. No evidence, nothing. That's crazy.

Same story for Omar Raddad. The ideal suspects.

And they dare call themselves the country of Human Rights. And they dare give lessons to the rest of the World.

in de Zandbaklanden zitten nog legio mensen jaren vast in voorarrest wachtende op de uitspraak !!

super ick
21-05-13, 07:41
Based on the testimony of a f### French racist. No evidence, nothing. That's crazy.

Same story for Omar Raddad. The ideal suspects.

And they dare call themselves the country of Human Rights. And they dare give lessons to the rest of the World.

Jaja, ook hier worden fouten gemaakt en zijn er dingen voor verbetering vatbaar.

Om dan direct maar weer beginnen te janken en het hele land zo'n beetje naar de prullenbak te verwijzen is overdreven. De manier waarop wijst op een enorme frustratie.

Samir75017
21-05-13, 11:20
in de Zandbaklanden zitten nog legio mensen jaren vast in voorarrest wachtende op de uitspraak !!

Always thought Guantanamo was in America.

super ick
21-05-13, 14:18
Always thought Guantanamo was in America.

Je hebt een heel klein puntje. Een druppel op een gloeiende plaat in vergelijking met veel moslimlanden.

Ik heb wel bewondering voor het feit dat jij de splinter in het oog van een ander zou feilloos ziet, ondanks de gigantische afmeting van de balk in je eigen oog.

Samir75017
22-05-13, 00:47
Een druppel op een gloeiende plaat in vergelijking met veel moslimlanden.



Let's recap : 2 innocent French of Moroccan/Algerian origin have been sent to jail during 13 years. With no evidence. Just like that.

I think and say that it is unacceptable in a country that calls itself the country of Human Rights.

You : in Muslim countries, it is worse !! The other Boer : in "zandbaklanden" (isn't that a negative word ?), it is worse. Why this comparison ?

What does that mean ? That Muslims living in Europe should just shut their mouth and accept discrimination / injustice because in the country of their parents / grandparents, it would be supposedly worse ?

After this, if you pretend you are not a racist, you are at least a big liar.

Nederlandertje
22-05-13, 03:36
Let's recap : 2 innocent French of Moroccan/Algerian origin have been sent to jail during 13 years. With no evidence. Just like that.

I think and say that it is unacceptable in a country that calls itself the country of Human Rights.

You : in Muslim countries, it is worse !! The other Boer : in "zandbaklanden" (isn't that a negative word ?), it is worse. Why this comparison ?

What does that mean ? That Muslims living in Europe should just shut their mouth and accept discrimination / injustice because in the country of their parents / grandparents, it would be supposedly worse ?

After this, if you pretend you are not a racist, you are at least a big liar.

Leer Nederlands praten.

super ick
22-05-13, 07:52
Let's recap : 2 innocent French of Moroccan/Algerian origin have been sent to jail during 13 years. With no evidence. Just like that.

I think and say that it is unacceptable in a country that calls itself the country of Human Rights.

You : in Muslim countries, it is worse !! The other Boer : in "zandbaklanden" (isn't that a negative word ?), it is worse. Why this comparison ?

What does that mean ? That Muslims living in Europe should just shut their mouth and accept discrimination / injustice because in the country of their parents / grandparents, it would be supposedly worse ?

After this, if you pretend you are not a racist, you are at least a big liar.

Jij hebt het direct weer over discriminatie. Dat raakt uitgewerkt.

Twee mensen onterecht veroordeeld. Heel lullig maar het komt voor. Ook in een democratisch land. O wacht het betreft een Marokkaan en een Algerijn......O nee dan is het natuurlijk discriminatie.

Iedere gebeurtenis waarin een Marokkaan slachtoffer is, is voor jou het bewijs van discriminatie.

In ieder land komt discriminatie voor dus zeker ook in westerse landen. Echte rascisten zijn er echter maar erg weinig. Ik heb bijna een half jaar in Caïro gewoond. Daar werd ik pas gediscrimineerd. Iedere dag weer. En weet je wat het fijne was? De mensen probeerden het ook niet te verhullen. Het moest voor mij duidelijk zijn dat het 'eigen volk eerst' was. Ik moest liegen dat ik christen was omdat atheïsme onacceptabel / onbegrijpelijk was. Toch heb ik het daar naar mijn zin gehad. Blijven proberen en jezelf open stellen. Ik heb veel van de wereld gezien en het werkt overal. Ook in Nederland.

Jou arrogante houding. Jou discriminatiegejank. Het politieagentje spelen. Altijd maar kritiek met daaraan gekoppeld zware verdachtmakingen. Het werkt allemaal contraproductief. Jij bent, of speelt de equivalent van Geert Wilders.

Saul
22-05-13, 10:37
Verdachte met buitenlands uiterlijk krijgt eerder celstraf :: nrc.nl (http://www.nrc.nl/nieuws/2012/03/14/verdachte-met-buitenlands-uiterlijk-krijgt-eerder-celstraf/)

Samir75017
22-05-13, 11:18
Jij hebt het direct weer over discriminatie. Dat raakt uitgewerkt.

Twee mensen onterecht veroordeeld. Heel lullig maar het komt voor. Ook in een democratisch land. O wacht het betreft een Marokkaan en een Algerijn......O nee dan is het natuurlijk discriminatie.

Iedere gebeurtenis waarin een Marokkaan slachtoffer is, is voor jou het bewijs van discriminatie.

In ieder land komt discriminatie voor dus zeker ook in westerse landen. Echte rascisten zijn er echter maar erg weinig. Ik heb bijna een half jaar in Caïro gewoond. Daar werd ik pas gediscrimineerd. Iedere dag weer. En weet je wat het fijne was? De mensen probeerden het ook niet te verhullen. Het moest voor mij duidelijk zijn dat het 'eigen volk eerst' was. Ik moest liegen dat ik christen was omdat atheïsme onacceptabel / onbegrijpelijk was. Toch heb ik het daar naar mijn zin gehad. Blijven proberen en jezelf open stellen. Ik heb veel van de wereld gezien en het werkt overal. Ook in Nederland.

Jou arrogante houding. Jou discriminatiegejank. Het politieagentje spelen. Altijd maar kritiek met daaraan gekoppeld zware verdachtmakingen. Het werkt allemaal contraproductief. Jij bent, of speelt de equivalent van Geert Wilders.

Nice. Next time, instead of writing 1500 useless words, just try and answer relevantly. Your irrelevant answers are annoying.

My question was and remains : why this comparison with Muslim countries ? Re-read my message and answer.

Samir75017
22-05-13, 11:23
Jij hebt het direct weer over discriminatie. Dat raakt uitgewerkt.



Yes, when 2 French Moroccans are sent to jail with no evidence during 13 years,and despite them claiming their innocence that's clearly discrimination. And not a simple "mistake" as you say ! Instead of condemning, you try and find excuses. That's unacceptable !

What do you have to say about this ?

Verdachte met buitenlands uiterlijk krijgt eerder celstraf :: nrc.nl (http://www.nrc.nl/nieuws/2012/03/14/verdachte-met-buitenlands-uiterlijk-krijgt-eerder-celstraf/)

Soldim
22-05-13, 12:31
Yes, when 2 French Moroccans are sent to jail with no evidence during 13 years,and despite them claiming their innocence that's clearly discrimination.

Want?

Zijn het echt de enige twee personen die onschuldig in de gevangenis hebben gezeten?

Samir75017
22-05-13, 12:36
Want?

Zijn het echt de enige twee personen die onschuldig in de gevangenis hebben gezeten?

No.

Omar m'a Tuer bij Focus Filmtheater in Arnhem (http://www.focusarnhem.nl/programma/film/Omar-ma-Tuer_650.aspx)

AgressieveTurk
22-05-13, 13:00
Bensaid Nakach blijkt toch geen tbs'er: vrij na 15 jaar
Een 65-jarige man van Marokkaanse afkomst uit Tilburg is gisteren vrijgelaten uit de tbs-instelling Pompekliniek in Nijmegen.
Het Pieter Baan Centrum (PBC) had de man recent weer onderzocht en concludeerde dat de man geen persoonlijkheidsstoornis heeft. En dat hij dat vijftien jaar geleden, toen hij werd veroordeeld, evenmin had. Bensaïd Nakach was in 1994 veroordeeld tot één jaar gevangenisstraf en tbs voor poging tot doodslag op zijn toenmalige vrouw.

De rechtbank in Breda wees gisteren op basis van het PBC-advies het verzoek tot tbs-verlenging af. Het oordeel van de rechtbank betekent volgens zijn advocaat dat zijn cliënt ten onrechte vastzat, aldus nrc.nl.

De rechtbank moest kiezen tussen tegenstrijdige adviezen van de Pompekliniek, die de tbs met twee jaar wilde verlengen, en die van het PBC. De rechtbank hecht meer waarde aan het PBC-advies, dat gebaseerd is op onderzoek waaraan de man „goed heeft meegewerkt”.

Lange tijd zou Nakach niet hebben willen meewerken, omdat hij zei niets te mankeren. Ook had hij geen vertrouwen in reguliere psychologen. Die zouden onvoldoende rekening houden met zijn achtergrond. Hij spande in 2007 met succes een kort geding aan. Hij wilde onderzocht worden door een transculturele psychiater.

De psycholoog en psychiater van het PBC zeggen in hun rapport dat de man een waanstoornis heeft, die pas is ontwikkeld tijdens de tbs-periode. Dat is geen persoonlijkheidsstoornis. Volgens het PBC-rapport is in 1994 ten onrechte een persoonlijkheidsstoornis vastgesteld. Er is destijds onvoldoende rekening gehouden met „culturele aspecten”.

Nakach was gisteren met zijn raadsman te zien bij Pauw & Witteman.Hij zei dat hij altijd is blijven geloven in vrijlating. Als eerste wilde hij naar zijn kinderen, die hij veertien jaar niet zag „omdat ze hadden gezegd dat ik gek was”. En hij wil een schadevergoeding.

super ick
22-05-13, 16:28
Nice. Next time, instead of writing 1500 useless words, just try and answer relevantly. Your irrelevant answers are annoying.

My question was and remains : why this comparison with Muslim countries ? Re-read my message and answer.

Zoek het lekker uit, jankerd. Ik ben er klaar mee.

(leen)
22-05-13, 16:50
Zoek het lekker uit, jankerd. Ik ben er klaar mee.

Beter.
Niet voeren a.u.b.

Joesoef
22-05-13, 18:34
Bron vermelden!

knots71karel
23-05-13, 00:00
Leer Nederlands praten.

Voor mij kan hij het beter schrijven ,dan hebben we er allemaal wat an op dit forum .
Trouwens ik heb het vermoedden ,dat hij kickt op Engels net zo als zoveel mensen doen om '' zgn in en wijs '' te zijn ,kijk maar naar de kinderen die doorspekken hun taaltje zoveel mogelijk met engelse woorden.
Van een anderkant gezien is Engels natuurlijk DE WERELD TAAL , de voertaal voor ''beschaafde '' wereld !
Kijk maar naar journaals ,bijeenkomsten enz enz .
Dus onze vriend Samir ,neemt of de boel in de zeik/maling of hij moet elke keer de vertaling site gebruiken om te kunnen antwoorden , dan krijg je misverstanden zou je zeggen .
Ik heb expres niet gangbare woordjes gebruikt om te kijken of hij er in stinkt .

Samir75017
23-05-13, 00:27
Zoek het lekker uit, jankerd. Ik ben er klaar mee.

You are running out of arguments.

Your logic is as stupid as saying to a Black American that they should turn a blind eye / remain silent on discrimination or injustice ... because in Africa it is worse !

Racist loser.

super ick
23-05-13, 12:56
You are running out of arguments.

Your logic is as stupid as saying to a Black American that they should turn a blind eye / remain silent on discrimination or injustice ... because in Africa it is worse !

Racist loser.

Je bent het slachtoffer van jarenlange indoctrinatie. Ik neem je niets kwalijk en ik neem je zeker niet serieus.

Samir75017
23-05-13, 13:00
Je bent het slachtoffer van jarenlange indoctrinatie. Ik neem je niets kwalijk en ik neem je zeker niet serieus.

What I see here is that you keep avoiding answering a simple question.

Loser. PVV'er.

super ick
23-05-13, 14:47
What I see here is that you keep avoiding answering a simple question.

Loser. PVV'er.

Het is PFF voor jou. Party For Freedom. Wel konsekwent blijven.

Heel gemakkelijk en niet erg overtuigend om iedereen met een wit velletje en de minste vorm van kritiek direct weg te zetten als PVV'er. Generaliserend en stigmatiserend. Precies dezelfde taktiek als Wilders. Die scheert de hele islam over 1 kam, jij alles wat geen islam is.