PDA

Bekijk Volledige Versie : 'Broer we hebben hier iemand onthoofd'



super ick
07-06-13, 14:15
De vier personen die aangehouden werden bij de grootschalige actie van het federale parket tegen Sharia4Belgium liepen tegen de lamp na telefoontaps. In opschepperige telefoontjes naar het thuisfront vertelden ze de gruwelijkste zaken. ‘Broer, we hebben hier iemand onthoofd.'
Het federale parket stak meer dan twintigduizend uur in zijn onderzoek naar Sharia4Bel*gium, en een groot deel daarvan bestond uit telefoontaps. Zo werd het telefoonverkeer van de Vilvoordse broers Elouassaki maandenlang afgeluisterd. Een eerste broer, Hoessien, vertrok op 8 september 2012 naar Syrië, en hij werd daar eind oktober vervoegd door zijn broer Hakim. De twee belden daarna regelmatig hun oudere broer Abdel op.

‘Broer, we hebben hier iemand onthoofd', zo vertelde een opgewonden Hoessien eind december 2012 aan Abdel. De strijdersgroep waar hij mee meestreed, heeft volgens het parket banden met Al Qaeda. Hoessien vertelde dat de groep iemand ontvoerd had, voor losgeld. Toen dat uitbleef, zou de ongelovige onthoofd zijn. Achteloos zei Hoessien nog dat ze al zo'n dertig vrouwen verkracht hadden.

In andere telefoongesprekken vertelden andere Syrië-strijders hoe ze mensen hadden neerschoten. De meeste Belgen zouden in hetzelfde trainingskamp verbleven hebben, want ze belden veelal met hetzelfde gsm-toestel naar huis.

Of het allemaal opschepperij is, dan wel realiteit, moet nog blijken. Broer Abdel leek het alvast te geloven. Toen iemand begin maart in Vilvoorde zijn motor probeerde te stelen, zei Abdel op Facebook dat de dief veel geluk had gehad: ‘Ik zou je met mijn familie onthoofd hebben in mijn kelder. Zo doen we dat bij ons.'

Steun aan terroristen

Hakim Elouassaki, die gewond naar België terugkeerde, wordt vervolgd omdat hij in Syrië steun verleende aan terroristen. Zijn broer Abdel is aangehouden omdat hij zijn broers financieel steunde om naar het front te trekken, omdat hij propagandafilms maakte, en omdat hij vorige maand zijn zwaargewonde broer terughaalde uit Syrië.

Ook Walid Lakdim uit Berchem, die ontkent dat hij ooit lid was van Sharia4Belgium, was in Syrië. Hij zegt dat hij in een vluchtelingenkamp werkte. Volgens het parket reisde hij samen met een andere Syrië-strijder, en vocht hij aan het front.

Fouad Belkacem wordt verdacht van het rekruteren van jongeren voor Syrië. Ook over hem werd uitgebreid gesproken in telefoontaps.

Het onderzoek liep al sinds februari 2012. Verschillende leden van Shari4Belgium werden maandenlang geobserveerd, net zoals het hoofdkwartier in de Antwerpse Dambruggestraat waar er gevechtstraining werd gegeven.

Een van die geobserveerde leden was overigens Jejoen Bontinck. Nadat Jejoen naar Syrië was vertrokken, vertelde zijn vader in de media dat hij het gerecht herhaaldelijk had gewaarschuwd voor de radicalisering van zijn zoon, maar dat de overheid niet ingreep. In werkelijkheid werd zijn zoon toen al maandenlang in het oog gehouden als potentiële Syrië-strijder.

http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=DMF20130418_00546587

super ick
07-06-13, 14:16
Uit vroomheid?
Uit mededogen?
Uit sensatie?
Uit uitzichtloosheid?

Soldim
07-06-13, 14:29
Uit vroomheid?
Uit mededogen?
Uit sensatie?
Uit uitzichtloosheid?

Domme verblindheid!

super ick
07-06-13, 15:12
Domme verblindheid!

Die was ik vergeten.

Hoe raakt iemand zo verblind?

Joesoef
07-06-13, 16:02
Omdat ze gestoord zijn?

Fulanadetal
07-06-13, 19:01
Gatver wat een walgelijke gozers. Je mag hopen dat ze na een paar anale verkrachtingen traag worden onthoofd met een broodmes.

Marsipulami
07-06-13, 19:53
Ook Nederlands onderzoek naar video van onthoofding

Vandaag om 16:32 door bvb | Bron: Belga


Er komt ook een Nederlands onderzoek naar de video die de onthoofding van een man laat zien en waarin Nederlands met Vlaamse tongval wordt gesproken. Een woordvoerder van het landelijk parket van het Openbaar Ministerie (OM) meldde dat vrijdag. Het federaal parket in België gaf ook al aan het filmpje te onderzoeken.

Het filmpje zou in maart zijn opgenomen in Syrië. Het werd op 2 juni op een website gepost met een begeleidende tekst die stelt dat de daders leden van het Vrije Syrische Leger zijn. De website is bedoeld voor schokkende foto’s en videobeelden.

“De video is bekend bij het OM en bekeken”, zegt het OM. “Vanwege het Nederlands dat erin voorkomt, is een onderzoek ingesteld.”

De echtheid en de herkomst van de beelden zijn nog niet vastgesteld. Daar doet het Nederlandse OM ook onderzoek naar. Pas als dit eerste onderzoek klaar is, bekijkt het OM of daarna een strafrechtelijk onderzoek komt. Of de Nederlandse en Belgische justitie samenwerken, is niet bekendgemaakt.

Het is niet duidelijk of de daders banden hebben met de fundamentalistische organisatie Sharia4Belgium. Het is wel geen geheim dat er Belgische jongeren in Syrië voor het Vrije Syrische Leger meestrijden.

Voordat de daders de man, die op de grond ligt, met een bot mes onthoofden, valt te horen dat ze “Draai die om” en “Op zijn buik” roepen. Het slachtoffer is vermoedelijk een sjiitische man.

Samir75017
07-06-13, 20:21
Je mag hopen dat ze na een paar anale verkrachtingen traag worden onthoofd met een broodmes.

:verward:

Charlus
07-06-13, 20:24
:verward:
Christelijk.

knots71karel
07-06-13, 22:14
Geindoctrineerd TUIG !

Fulanadetal
08-06-13, 10:33
Christelijk.

Nee zeer onchristelijk. Zoals die jongens zeer onislamitisch zijn.

Dat broodmes vond ik een mooie vondst.

super ick
08-06-13, 14:48
De kans is groot dat ze, als ze het overleven doodleuk terugkeren en driehoog achter nog 50 jaar op de gemeenschap gaan zitten teren.
Daarbij lopen we de kans dat ze hier, met hun vrijwillig opgelopen trauma, de boel ook nog op stelten gaan zetten.

Fulanadetal
08-06-13, 16:19
Dat trauma zal wel meevallen. Als je in het vuur van de strijd onder groepsdruk je laat meeslepen in wandaden wel misschien. Maar deze heren hebben met groot plezier verkracht en gemoord, en scheppen er daarna nog over op ook. Voor hen geen trauma, alleen voor hun slachtoffers.

Charlus
08-06-13, 19:07
Nee zeer onchristelijk. Zoals die jongens zeer onislamitisch zijn.
Hoe kun jij dat bepalen en vanwaar de behoefte het vast te stellen?

Dat broodmes vond ik een mooie vondst.
Het anale aspect van je post intrigeerde me meer.

super ick
08-06-13, 20:17
Het anale aspect van je post intrigeerde me meer.

Is genoeg over te vinden op internet hoor.

knots71karel
08-06-13, 23:07
De kans is groot dat ze, als ze het overleven doodleuk terugkeren en driehoog achter nog 50 jaar op de gemeenschap gaan zitten teren.
Daarbij lopen we de kans dat ze hier, met hun vrijwillig opgelopen trauma, de boel ook nog op stelten gaan zetten.

Dat terug keren heeft ook nog een andere kant b.v als ze als invalide terug keren ,en hier uiteraard weer medische peperdure aan passingen krijgen !
Een uitkerig voor de rest van hun leven , en de nodige verzorging ,niet te vergeten de evt protheses enz enz .
En dan te bedenken dat de ouderen hier worden beknot op hulp!

Fulanadetal
09-06-13, 16:37
Hoe kun jij dat bepalen en vanwaar de behoefte het vast te stellen?

Het anale aspect van je post intrigeerde me meer.

Iemand vond dat ik onchristelijke gedachten opperde, daar ging ik op in. Dat is alles.

Jij bent geintrigeerd door anale verkrachting? Helaas kan ik je er verder niks over vertellen, je bent al verwezen naar internet als bron voor meer intrigerende info.
Ik opperde het alleen omdat het praktisch nogal onhandig is om een man vaginaal te verkrachten. Dan moet er eerst een operatie worden gepleegd en dan zit er zoveel tijd tussen 's mans wandaden en de uitgeoefende wraak dat het pedagogische effect verder betwijfeld mag worden. Andere mogelijkheden? Oraal en heel misschien nasaal als de man een grote en doorgesnoven neus heeft. Dus je hebt gelijk, eigenlijk had ik het gewoon op "terug verkracht worden" kunnen houden, zonder daarbij een lichaamsopening die tamelijk voor zich spreekt te noemen.

Charlus
09-06-13, 18:12
Iemand vond dat ik onchristelijke gedachten opperde,
De kwalificatie 'onchristelijk' is niet gevallen.

daar ging ik op in. Dat is alles.
Je ging in op iets dat niet geopperd werd. Waarom ga je ook nu niet op mijn vraag in? Te weten: hoe kun jij bepalen dat iets, in dit geval gedrag, onchristelijk of onislamitisch is en vanwaar de behoefte tot die bepaling?

Jij bent geintrigeerd door anale verkrachting?
Tikje vermoeiend, dit. Nee, ik ben op zich niet geïntrigeerd door anale seks c.q. verkrachting. Wel was ik ietwat geïntrigeerd door het feit dat jij het onderwerp erbij sleept. Zou nl. bij mij niet opkomen. Bij jou dus wel. How come?

Helaas kan ik je er verder niks over vertellen, je bent al verwezen naar internet als bron voor meer intrigerende info.
Mja, Super ick concludeerde ook al onterecht dat uit mijn post een particulere nieuwsgierigheid naar anale seks sprak maar hij is nu eenmaal een sportschooltype die wschnl. enkele klappen teveel tegen zijn hoofd heeft geïncassseerd.

Ik opperde het alleen omdat het praktisch nogal onhandig is om een man vaginaal te verkrachten. Dan moet er eerst een operatie worden gepleegd en dan zit er zoveel tijd tussen 's mans wandaden en de uitgeoefende wraak dat het pedagogische effect verder betwijfeld mag worden. Andere mogelijkheden? Oraal en heel misschien nasaal als de man een grote en doorgesnoven neus heeft.
Dat ging allemaal door je hoofd toen je je post formuleerde? Opmerkelijk.

Dus je hebt gelijk, eigenlijk had ik het gewoon op "terug verkracht worden" kunnen houden, zonder daarbij een lichaamsopening die tamelijk voor zich spreekt te noemen.
Geen idee van welk gelijk mijnerzijds in dit specifieke verband sprake is. Ik heb iets beweerd over terugverkrachten of over het al dan niet bruikbaar zijn van verschillende lichaamsholten voor seksuele penetratie?

Fulanadetal
09-06-13, 19:28
Dit gaat echt nergens over. Als je het nu nog niet snapt dan kan je niet of wil je niet. Allebei zielig maar niet mijn probleem. Maakt niet uit.

Ik ga hier trouwens weg. Mijn link met Marokko was een Marokkaanse partner. Ik realiseer me dat met zijn vertrek mijn link weg is. Dus mijn meedoen hier is tamelijk zinloos geworden, en ik wil me niet opdringen.

Bedankt allemaal! Fijne tijd verder hier en in de echte wereld.

Charlus
09-06-13, 23:11
Dit gaat echt nergens over.<...>
Eens.

Nee zeer onchristelijk. Zoals die jongens zeer onislamitisch zijn.
Ik wil nog steeds graag weten op basis waarvan jij meent te kunnen en mogen beoordelen wanneer iets of iemand onchristelijk c.q. onislamitisch is en, nog interessanter, waarom je zo'n oordeel zou willen vellen.

super ick
10-06-13, 10:26
Mja, Super ick concludeerde ook al onterecht dat uit mijn post een particulere nieuwsgierigheid naar anale seks sprak maar hij is nu eenmaal een sportschooltype die wschnl. enkele klappen teveel tegen zijn hoofd heeft geïncassseerd.

?

Ik wil u met klem verzoeken uzelf te verdiepen in het verschil tussen een dojo en een sportschool. Ik ben beschaafd en tegen geweld en wie mij niet gelooft zoek ik op en mishandel ik.