PDA

Bekijk Volledige Versie : nieuws Fouad Belkacem alsnog anderhalf jaar de bak in



MoStar
08-06-13, 01:29
17582


De Belgische rechtbank heeft gisteren in hoger beroep een uitspraak gedaan over Fouad Belkacem, voorheen vertegenwoordiger van Sharia4Belgium. Het Belgische gerechtshof legde al eerder een gevangenisstraf op aan Belkacem, die zelf liever de naam Abu Imran gebruikt. In hoger beroep heeft het gerechtshof opnieuw anderhalf jaar celstraf voor de Marokkaan opgelegd. Daarnaast moet Belkacem ook een boete van 550 euro betalen
.
Belkacem is veroordeeld voor het aanzetten tot haat. De Marokkaan verwierf de afgelopen jaren bekendheid vanwege zijn talloze YouTube filmpjes en als vertegenwoordiger van de radicale beweging Sharia4Belgium.


Belkacem heeft naast een hoop tegenstander ook een schare fans. Naast de Sharia4Belgium beweging voelen veel jonge Belgische moslims zich tot de preken van Belkacem getrokken. Zij voelen zich niet thuis in de maatschappij en kunnen zich dus in de boodschappen van de Sharia4Belgium vertegenwoordiger vinden. Juist om deze reden zien de Belgische autoriteiten Belkacem als een gevaar voor de samenleving.


De Sharia4Belgium beweging en Fouad Belkacem worden ook in verband gebracht met het ronselen van jongeren voor de burgeroorlog in Syrië. De vader van één van de Belgische Syrië strijders kwam een aantal maanden geleden in het nieuws omdat hij Belkacem smeekte om zijn zoon terug te halen.

Foto: YouTube

Ibrah1234
08-06-13, 17:00
1.5 jaar cel voor het verkondigen van een mening? Belachelijke strafmaat.

Of heeft het te maken met de ronselpraktijken maar staat het niet goed verwoord in het artikel?

Joesoef
08-06-13, 18:11
1.5 jaar cel voor het verkondigen van een mening? Belachelijke strafmaat.

Of heeft het te maken met de ronselpraktijken maar staat het niet goed verwoord in het artikel?


En wel hierom:

Belkacem krijgt zwaardere straf voor belagen Marie-Rose Morel | vandaag.be (http://www.vandaag.be/binnenland/127156_belkacem-krijgt-zwaardere-straf-voor-belagen-marierose-morel.html)

super ick
08-06-13, 20:19
Op de foto lijkt hij mij zeer sympathiek

Ibrah1234
08-06-13, 20:28
E.e.a. is mij nog niet geheel duidelijk. Beledigende taal inzake de dood van Marie-Rose Morel snap ik. Maar wat bedoelen die Belgen met "belagen".

Dat hele Vlaams lijkt meer op een spraakgebrek dan gangbaar Nederlands.

knots71karel
08-06-13, 21:49
Op de foto lijkt hij mij zeer sympathiek

Ken je het sprookje van ROODKAPJE nog?
:wink:

knots71karel
08-06-13, 21:51
1.5 jaar cel voor het verkondigen van een mening? Belachelijke strafmaat.

Of heeft het te maken met de ronselpraktijken maar staat het niet goed verwoord in het artikel?

Ze moeten wel met betere argumenten /bewijzen komen !

Marsipulami
09-06-13, 11:05
1.5 jaar cel voor het verkondigen van een mening? Belachelijke strafmaat.

Of heeft het te maken met de ronselpraktijken maar staat het niet goed verwoord in het artikel?

Tot dusver kreeg hij 6 + 18 maanden celstraf voor het hebben van een mening / grote mond.

Belkacem is daar boven op (?) al veertien keer veroordeeld door de politierechter en vier keer door de correctionele rechter (volgens Vlaams Belang). Bovendien vraagt Marokko al sinds 2007 zijn uitlevering vanwege drugshandel.

Actueel zit hij in voorarrest (niet voor bovenstaande feiten of veroordelingen) maar voor lidmaatschap van of recruteren voor terroristische groeperingen. Daarmee wordt dan niet zozeer Sharia4Belgium zelf bedoeld maar veeleer de schimmige buitenlandse groepjes waarmee Sharia4Belgium contacten onderhoudt (inclusief ronselpraktijken voor Syrië en mogelijke misdaden aldaar).

Het kan dus nog een tijdje duren vooraleer het gerecht helemaal klaar is met Belkacem, een aantal bijkomende veroordelingen zitten in de juridische pijplijn.

Ibrah1234
09-06-13, 13:33
Het is me nu wat duidelijker geworden Mars.