PDA

Bekijk Volledige Versie : Councillor calls for Italian black minister to be raped



Samir75017
14-06-13, 11:07
ROME — A councillor belonging to Italy's anti-immigrant Northern League party called Thursday for the country's first black minister to be raped, sparking an outcry and her expulsion from the party.

"Won't someone rape her, just to make her understand what victims of this terrible crime feel? For shame!" Dolores Valandro, a councillor in Padua in Northern Italy, wrote on Facebook alongside a photograph of African-Italian Immigration Minister Cecile Kyenge.

Valandro was apparently reacting to an article on a website called "all immigrant crimes" which detailed an alleged attempt by a Somali in Genoa to rape two Romanian girls, Italian media reports said.

Kyenge said "everyone should feel offended" by the comments, and said she had long battled against violent language and behaviour.

Her reaction was supported by Prime Minister Enrico Letta, who said: "Cecile Kyenge is right, each one of us should feel offended, I feel offended."

"The words do not deserve any comment, just disdain. Cecile deserves solidarity from me, the government and the country," he said.

Valandro later apologised, saying: "It was a something I said in a moment of anger. When I'm angry I vent that way."

Kyenge, an eye doctor and Italian citizen originally from Democratic Republic of Congo (DRC), has been subjected to a barrage of racist attacks since being appointed minister in February.

She has drawn heated criticism from the League over plans to push for legislation that would allow children born in Italy to immigrant parents to get automatic citizenship instead of waiting until 18 to apply.

AFP

Samir75017
15-07-13, 00:36
Italian MP Roberto Calderoli compares black minister Cecile Kyenge to orangutan

http://www.abc.net.au/news/image/4819614-3x2-340x227.jpg

A senior MP in Italy's anti-immigration Northern League party has likened the country's first black minister to an orangutan and only apologised after a storm of criticism.

Cecile Kyenge, an Italian citizen born in the Democratic Republic of Congo, has been the target of repeated racial slurs since her appointment as integration minister in April.

Roberto Calderoli, vice president of Italy's senate, said on Saturday at a political rally in the northern town of Treviglio: "I love animals - bears and wolves, as everyone knows - but when I see the pictures of Kyenge I cannot but think of, even if I'm not saying she is one, the features of an orangutan."

He said the success of Ms Kyenge encouraged "illegal immigrants" to come to Italy, and she should be a minister "in her own country", according to media reports.

Italian MP Roberto Calderoli compares black minister Cecile Kyenge to orangutan - ABC News (Australian Broadcasting Corporation) (http://www.abc.net.au/news/2013-07-15/italian-mp-compares-black-minister-to-orangutan/4819588)

Revisor
15-07-13, 01:48
Hoe kun je Marokkanen uitmaken voor Rifapen, tegenstanders publiekelijk dood wensen en vrouwen als neukobjecten portretteren en er nog mee wegkomen ook? Door het te doen met een ironische knipoog. Het is de humor die het weblog GeenStijl ertoe in staat stelt om te zeggen wat normaliter niet gezegd mag worden. Dit jaar beleeft het haar tienjarig jubileum. Een analyse is op zijn plaats.


GeenStijl en de dubbele bodem van de rechtse ironie - Joop.nl (http://www.joop.nl/opinies/detail/artikel/21992_geenstijl_en_de_dubbele_bodem_van_de_rechtse _ironie/)

Revisor
16-07-13, 01:12
15 juli 13 14:29

Zusterpartij PVV noemt zwarte minister aap

Lega Nord-senator beledigt minister van Immigratie Cecile Kyenge tijdens bijeenkomst ... Geheel in lijn met Lega Nord-traditie

Het is niet makkelijk donker zijn en zitting nemen in het Italiaanse kabinet. De van afkomst Congolese minister van Integratie, Cecile Kyenge, krijgt te maken met de ene na de andere racistische uitspraak aan haar adres. Niet van de kiezers, maar van nota bene haar mede Parlementariërs zelf. Afgelopen weekend was het weer zover. De Italiaanse senator Roberto Calderoli - van de ani-immigratiepartij en aankomend zusterpartij van de PVV, Lega Nord - zei bij een partijbijeenkomst: "Ik hou van dieren - beren en wolven, zoals iedereen weet - maar als ik de foto's van Kyenge zie, moet ik meteen denken aan de gelijkenissen met een orang-oetan."

Calderoli ging nog verder. Zo zei hij dat Kyenge illegale immigranten aanmoedigt naar Italië te komen en had ze beter minister kunnen worden in haar eigen land. Een storm van kritiek volgde, waar ook premier Enrico Letta ontzet op reageerde. Hij noemde de uitlatingen van Calderoli 'onacceptabel'.

Het is niet de eerste keer dat Kyenge zo wordt beledigd. Sinds ze politiek actief is, is ze meerdere keren beledigd en bedreigd. Voornamelijk door politici van het extreem-rechtse Lega Nord. Mario Borghezi, Europees Parlementslid, suggereerde onlangs nog dat Kyenge ' tribale wetten uit haar geboorteland' wilde opleggen. Een andere lokale Lega Nord-politicus maakte het nog bonter. Hij werd geschorst nadat hij op Facebook had gezegd dat Kyenge verkracht zou moeten worden, zodat ze 'begrijpt wat slachtoffers van wrede misdaden voelen'.

Lega Nord is een extreemrechtse, separatistische partij. PVV-leider Geert Wilders bracht Roberto Maroni, leider van de partij, onlangs nog een bezoek tijdens zijn tour door Europa. Wilders is opzoek naar gelijke geesten in het buitenland om gezamenlijk een anti-Europees front te kunnen opstellen. De PVV-leider noemde het gesprek met Lega Nord 'veelbelovend'. Dat belooft dus wat voor de toekomst.

Calderoli heeft inmiddels contact gehad met Kyenge en zijn excuses aangeboden. Hij zei dat de opmerking als grap bedoeld was en dat het niet zijn bedoeling was om haar te beledigen.

Zusterpartij PVV noemt zwarte minister aap - Joop.nl (http://www.joop.nl/wereld/detail/artikel/22012_zusterpartij_pvv_maakt_zwarte_minister_uit_v oor_aap/)

Samir75017
16-07-13, 01:23
Casual racism

Ibrah1234
16-07-13, 01:39
Racism towards Blacks in Morocco and Maghreb, a taboo topic (http://www.afrik-news.com/article18043.html)

"Moroccans are known to be racially prejudiced towards people with darker skin shades. In Morocco and the rest of the Maghreb, Black people have long been subject to different forms of discrimination. Constantly persecuted, insulted, abused and even assaulted, black people are subject to humiliating conditions on daily basis"

Dit lezende versterkt mijn vermoeden dat Surinamers of anderen met een donkere huidskleur beter af zijn in Nederland en Italië dan in Marokko. Maar ik zou het uiteraard bij het verkeerde eind kunnen hebben.

De Joodse gemeenschap is overigens ook grotendeels weggejaagd uit Marokko.

Revisor
16-07-13, 02:07
Racism towards Blacks in Morocco and Maghreb, a taboo topic (http://www.afrik-news.com/article18043.html)

"Moroccans are known to be racially prejudiced towards people with darker skin shades. In Morocco and the rest of the Maghreb, Black people have long been subject to different forms of discrimination. Constantly persecuted, insulted, abused and even assaulted, black people are subject to humiliating conditions on daily basis"

Ik heb een donkerbruin vermoeden dat Surinamers beter af zijn in Nederland dan in Marokko. Maar ik zou het uiteraard bij het verkeerde eind kunnen hebben.


Omdat racisme in Marokko voorkomt mogen Marokkanen hier in het parlement en Zwarte Afrikanen in Italie gediscrimineerd worden. De werkelijkheid is heel anders dan je hier doet voorkomen. Ideologisch racisme zoals hier in Europa heb je niet in Marokko. Het is meer wat de boer niet kent wat de boer niet lust. Daarnaast heeft de koning eeuwenlang zwarte soldaten gebruikt om de berberbevolking te onderdrukken. In de Marokkaanse overheid zijn overigens veel negroide Marokkanen werkzaam en wordt hen geen strobreed in de weg gelegd.

Als je de reakties leest bij dat artikel zie je dat veel mensen het artikel onzin vinden.

Riffijnen, de meest blanke Marokkanen worden denk ik het meest gediscrimineerd door Marokko.

Revisor
16-07-13, 02:18
Je zei ook dat joden zijn weggepest uit Marokko, maar dat heb je wijselijk maar snel verwijderd.

Dat is de grootste onzin die je hier kunt uitkramen. Marokkaanse joden zijn door zionisten Marokko uitgesleurd om het vuile zware werk op het land uit te voeren. De Europese joden voelden zich te goed om het vuile werk te doen, daar hadden ze joden uit de arabische wereld voor uitgekozen.

Marokko widle zijn joden helemaal niet naar Israel laten vertrekken. Marokko is zwaar onder druk gezet door de zionistische bewegingen om de joden naar Israel te laten vertrekken. Een van de mensen die hieraan hebben meegewerkt is de echtgenoot van Wilders joodse heldin en spil in de anti-islam wereldje Bat Ye'or (Giselle Littman). Haar echtegnoot heeft 1 van de meest prestigieuze onderscheidingen in Israel hiervoor gekregen.

ook zijn veel Marokkaanse joden door de Fransen gebruikt voor de verdeel en heers politiek. Toen Marokko onafhankelijk werd zijn er velen mee vertrokken.

Veel Marokkaanse joden hebben spijt dat ze er in zijn geluisd door de zionisten. Veel denken terug aan hoe ze door zionisten als beesten zijn behandeld.

Marokkaanse joden zijn overigens gewoon Marokkaanse berbers die ooit tot het jodendom zijn bekeerd en joden die gevlucht zijn voor de inquisitie in Spanje.

Revisor
16-07-13, 02:46
Israel and the ‘M’ Word

Much Ado About Tshakh-Tshakh and Wikileaks

http://forward.com/workspace/assets/images/articles/3_050611.jpg GETTY IMAGES; CENTER & RIGHT WIKI COMMONS
Moroccan Leaks: Julian Assange (center) allowed the world to see that Yitzhak Herzog (right) was worried about what people thought about Amir Peretz (left).

By Philologos (http://forward.com/authors/philologos/)

Published April 27, 2011, issue of May 06, 2011 (http://forward.com/issues/2011-05-06/).

On the face of it, there was no need for anyone to be embarrassed by the much publicized WikiLeaks disclosure that Israel’s former minister of housing, Labor Party member Yitzhak Herzog, told an American diplomat in 2006 that ex-defense minister and then Labor Party head Amir Peretz was perceived by the Israeli public as being “inexperienced, aggressive, and a Moroccan.” Herzog was commenting, after all, not on his own opinion of Peretz, but on how the latter, so he thought, was perceived by many Israelis who did not intend to vote for him in the upcoming national elections. There was nothing wrong with this, which can’t be said for Herzog’s hasty and politically correct disclaimer that he couldn’t possibly have said such a thing. He would have looked better had he simply declared: “Of course I said it. Why shouldn’t I have?”

Inasmuch as there is nothing reprehensible in calling someone inexperienced (Peretz, though a seasoned politician, had had no administrative experience in military matters when appointed minister of defense), and aggressiveness isn’t necessarily a bad quality in politicians, the problematic word attributed to Herzog was obviously “Moroccan” — which, it so happens, Peretz is in his origins. Born in Morocco in 1952, he came to Israel with his family when he was 6, and lived as a young person through the worst period of the discrimination once practiced by the country’s Ashkenazi elite against immigrants from Arab lands. Although these immigrants, known as mizraḥim or “Easterners,” came from different places, such as North Africa, Syria, Egypt, Yemen and Iraq, and although they all encountered some degree of prejudice, the North Africans, who are generally known to Israelis as “the Moroccans,” the largest group among them, suffered from particularly negative ethnic stereotypes that labeled them as ignorant, primitive, shiftless, hot-tempered and violent.


Read more: On Language: Much Ado About Tshakh-Tshakh and Wikileaks (http://forward.com/articles/137302/israel-and-the-m-word/#ixzz2ZAWUiT9X)

super ick
16-07-13, 07:30
Hoe kun je Marokkanen uitmaken voor Rifapen, tegenstanders publiekelijk dood wensen en vrouwen als neukobjecten portretteren en er nog mee wegkomen ook? Door het te doen met een ironische knipoog. Het is de humor die het weblog GeenStijl ertoe in staat stelt om te zeggen wat normaliter niet gezegd mag worden. Dit jaar beleeft het haar tienjarig jubileum. Een analyse is op zijn plaats.


GeenStijl en de dubbele bodem van de rechtse ironie - Joop.nl (http://www.joop.nl/opinies/detail/artikel/21992_geenstijl_en_de_dubbele_bodem_van_de_rechtse _ironie/)

Als het op Joop staat is het natuurlijk geen grondige analyse maar weet je bij voorbaat ze de grond in geschreven gaan worden.
Ik heb ze vanaf het begin gevolgd. Als ik voor mijzelf praat dan is net heel simpel. Het was nieuw, brutaal, soms op het kantje soms er overheen, schijt aan het establishment en ze brachten nieuws.
Nu is het al een jaar of drie gedaan. Proberen van een mug een olifant te maken en lopen achter de feiten aan.

Ik vind het bij Joop.nl overigens een stel zure mannetjes. Moraalriddertjes behalve natuurlijk de door hen omarmde opiniemakers en cabaretiers. Die hebben smaak, stijl, etc

Samir75017
16-07-13, 11:50
Racism towards Blacks in Morocco and Maghreb, a taboo topic (http://www.afrik-news.com/article18043.html)

"Moroccans are known to be racially prejudiced towards people with darker skin shades. In Morocco and the rest of the Maghreb, Black people have long been subject to different forms of discrimination. Constantly persecuted, insulted, abused and even assaulted, black people are subject to humiliating conditions on daily basis"

Dit lezende versterkt mijn vermoeden dat Surinamers of anderen met een donkere huidskleur beter af zijn in Nederland en Italië dan in Marokko. Maar ik zou het uiteraard bij het verkeerde eind kunnen hebben.

De Joodse gemeenschap is overigens ook grotendeels weggejaagd uit Marokko.

Morocco, The Netherlands, Jews, Surinamese etc. Do you not have the impression that you're offtopic ?

FYI : According to Azoulay, M6's right-hand man, "Moroccan Jewish memories are many centuries old. We know it has not all been rosy. There are black pages. But the Moroccan Jewish past has nothing to do with the history of the Jews during that same period in the West. In Morocco we have seen no deportations, no Nazism, no concentration camps and no Inquisition whatsoever. Rather, we have seen Jews and Muslims living together and respecting each other"

Revisor
16-07-13, 13:40
Als het op Joop staat is het natuurlijk geen grondige analyse maar weet je bij voorbaat ze de grond in geschreven gaan worden.
Ik heb ze vanaf het begin gevolgd. Als ik voor mijzelf praat dan is net heel simpel. Het was nieuw, brutaal, soms op het kantje soms er overheen, schijt aan het establishment en ze brachten nieuws.
Nu is het al een jaar of drie gedaan. Proberen van een mug een olifant te maken en lopen achter de feiten aan.

Ik vind het bij Joop.nl overigens een stel zure mannetjes. Moraalriddertjes behalve natuurlijk de door hen omarmde opiniemakers en cabaretiers. Die hebben smaak, stijl, etc

Dat neemt niet weg dat Marokkanen nog steeds veelvuldig weggezet worden als Rifapen. Kun je het voorstellen dat Surinamers daar dagelijks Paramaribo-apen worden genoemd?

super ick
16-07-13, 15:15
Dat neemt niet weg dat Marokkanen nog steeds veelvuldig weggezet worden als Rifapen. Kun je het voorstellen dat Surinamers daar dagelijks Paramaribo-apen worden genoemd?

Ik keur dat af. Schrijf ze een brief. Wat moet ik daarmee?

Revisor
16-07-13, 15:24
Ik keur dat af. Schrijf ze een brief. Wat moet ik daarmee?

Ik verwachtte niets anders van je dan dat je het zou afkeuren. Wat je ermee doet mag je zelf weten.

Ik deel de Marokkanen en anderen hier mee dat Marokkanen als groep net als de zwarte Italiaanse minister worden behandeld maar dat het hier normaal is geworden.

super ick
16-07-13, 15:27
Ik verwachtte niets anders van je dan dat je het zou afkeuren. Wat je ermee doet mag e zelf weten.

Ik deel de Marokkanen en anderen hier mee dat Marokkanen als groep net als de zwarte Italiaanse minister worden behandeld maar dat het hier normaal is geworden.

Ik behandel een ieder normaal en met mij doen de meeste mensen dat. Ik zie dan ook geen toegevoegde waarde van jou mededelen aan de Marokkanen hier.
Probeer een beetje positief te blijven je begint een echte azijnzeiker te worden. Alleen maar klagen en janken.

Revisor
16-07-13, 15:31
Ik behandel een ieder normaal en met mij doen de meeste mensen dat. Ik zie dan ook geen toegevoegde waarde van jou mededelen aan de Marokkanen hier.
Probeer een beetje positief te blijven je begint een echte azijnzeiker te worden. Alleen maar klagen en janken.

Mijn waarneming betreffende de aanwezigheid van niet-Marokkanen op maroc.nl komt overeen met hetgeen wat jij hier stelt (azijnzeiken, alleen maar klagen en janken).

Tegenwicht is geboden.

Revisor
16-07-13, 20:31
„Ik werkte daar al maanden en om de zoveel tijd hoorde ik allerlei mannelijke collega’s opeens ‘NFC! NFC!’ scanderen. Ik veronderstelde dat het een complex financieel product was, zoals CDO, of misschien een beursgenoteerd bedrijf? Bleek dat ze het riepen wanneer er een vrouw met een donkere huid de beursvloer op liep. Het stond voor No Foreign Cunt” – oftewel Geen Buitenlandse Kut.


En ook de toezichthouder zit vol met homo (http://www.nrc.nl/joris/2013/05/30/en-ook-de-toezichthouder-zit-vol-met-homos/)

Ibrah1234
16-07-13, 23:02
Morocco, The Netherlands, Jews, Surinamese etc. Do you not have the impression that you're offtopic ?

Dat de mate van racisme, of onverdraagzaamheid zoals u wenst, besloten ligt in de mens zelf ongeacht afkomst of religieuze overtuiging.

Samir75017
16-07-13, 23:25
Dat de mate van racisme, of onverdraagzaamheid zoals u wenst, besloten ligt in de mens zelf ongeacht afkomst of religieuze overtuiging.

Who said the contrary ?

Will you always point the finger at Morocco whenever a European Moroccan speaks out against a specific situation occuring in the (European) country they live in ?