PDA

Bekijk Volledige Versie : Nederland talibaniseert aan een hoog tempo



Marsipulami
19-06-13, 18:06
Nederland verhoogt alcoholgrens voor tieners

wo 19/06/2013 - 08:00 Dominique Fiers

In Nederland heeft de Eerste Kamer het voorstel om de leeftijdsgrens voor alcohol te verhogen van 16 naar 18 jaar goedgekeurd. Nederlandse jongeren onder de 18 jaar mogen vanaf 1 januari volgend jaar op café of restaurant geen alcohol meer drinken. Nederland hoopt op die manier het alcoholmisbruik bij jongeren tegen te gaan.

VRT

Een ruime meerderheid keurde het wetsvoorstel goed. Eerder had ook de Tweede Kamer dat gedaan. Door de wetswijziging zullen jongeren onder de 18 jaar ook niet meer op straat met drank mogen rondlopen. De maatregel betreft bier en andere licht-alcoholische dranken. Voor sterke drank lag de leeftijdsgrens nu al op 18 jaar.

Ook in Nederland belanden de jongste jaren steeds meer jonge tieners met een alcoholvergiftiging in het ziekenhuis. Comazuipen - snel zo veel mogelijk alcohol drinken - is er, net zoals in Groot-Brittannië, heel populair. Het fenomeen doet zich ook bij steeds jongere tieners voor.

Knutselsmurf
19-06-13, 19:32
Word het voor jongeren <18j dan ook verplicht om een blaastest te doen ?

Marsipulami
19-06-13, 19:44
Word het voor jongeren <18j dan ook verplicht om een blaastest te doen ?

Alcohol drinken (comazuipen) mag nog als je dat thuis doet of bij vrienden. Alcohol kopen in de supermarkt mag ook nog (als je zegt dat het voor je pa is).

mark61
19-06-13, 23:51
Alcohol kopen in de supermarkt mag ook nog (als je zegt dat het voor je pa is).

Nee.

.

3aylaaa
20-06-13, 12:29
Alcohol brengt niets anders mee dan miserie, super wet

H.P.Pas
20-06-13, 14:05
Alcohol brengt niets anders mee dan miserie, super wet

Na 50 jaar ervaring als matige en regelmatige drinker kan ik dat niet bevestigen; ik zou het niet willen missen.
Ik zal ik overigens niet ontkennen dat je met alcohol moet oppassen. Zoals met zoveel zaken in het leven.

Soldim
20-06-13, 14:26
Alcohol brengt niets anders mee dan miserie, super wet

Ben je ervaringsdeskundige?

super ick
20-06-13, 16:11
Na 50 jaar ervaring als matige en regelmatige drinker kan ik dat niet bevestigen; ik zou het niet willen missen.
Ik zal ik overigens niet ontkennen dat je met alcohol moet oppassen. Zoals met zoveel zaken in het leven.

Een broodje kroket met mosterd is ook lekker. Iedere dag een stuk of 6 gaat je op den duur opbreken.

Ik ben huiverig voor regeltjes. Er zijn zoveel dingen slecht voor je. Deze maatregel gaat niets uithalen. Hooguit een extra aantrekkingskracht op jongeren. Zolang de supermarkten vol liggen kan je het krijgen ook. Alleen een fles drank legen is niet gezellig, het gebeurt veelal samen. Er zijn altijd wel een paar achttienjarigen die de rest voorzien.

knots71karel
20-06-13, 22:32
Allen de titel van het TOPIC is om aandacht te trekken , wat heeft de TALIBAN hier me te maken?
Als ze nu hiervan plan waren om :stenigen ,onthoofding , alle vrouwen van top tot teen verplicht zich te bedekken, iemand die een ander z,n fiets jat ff z,n handje er af te hakken of in de buurt Super iets steelt openbaar te geselen enz enz enz
Ja dan zou de kop van dit TOPIC wel passen , maar omdat de regering de grens van alchol gebruik wil beperken gaan we hier in NEDERLAND de kant van de TALIBAN op !

:maf3:

knots71karel
20-06-13, 22:42
Een broodje kroket met mosterd is ook lekker. Iedere dag een stuk of 6 gaat je op den duur opbreken.

Ik ben huiverig voor regeltjes. Er zijn zoveel dingen slecht voor je. Deze maatregel gaat niets uithalen. Hooguit een extra aantrekkingskracht op jongeren. Zolang de supermarkten vol liggen kan je het krijgen ook. Alleen een fles drank legen is niet gezellig, het gebeurt veelal samen. Er zijn altijd wel een paar achttienjarigen die de rest voorzien.

Kan wel zo zijn ,maar als er geen regels zijn , dan wordt het er ook niet minder op .
En dat de Supermarkt alcohol houdende drankjes mag verkopen , zou moeten stoppen dat zou mogelijk niet veel helpen !
Net zo als met vuurwerk er zijn altijd wel ouderen die het dan kopen voor jongeren .
Feit is ; dat als er een wet komt dan is de overtreding daarvan strafbaar !
dus stel de politie ziet een stel kinderen die min of meer bezopen zijn ,dan kunnen ze de ''leverancier(s) niet aanpakken! met een wet wel .

knots71karel
20-06-13, 22:52
Alcohol brengt niets anders mee dan miserie, super wet

Geloof brengt ook een hoop misere mee , dat kun je toch ook niet verbieden ?
En wat dacht je van drugs ? je weet wel waar de TALIBAN zijn wapens mee bekostigd !!! :rolleyes:
Alchol is een genot om te drinken met mate ! zelf mag ik het niet meer ; maar een lekkerglaasje wijn bij het eten zou ik best wel lusten ! maar ik besef ook het gevaar voor mij met medicijnen gebruik.

knuppeltje
21-06-13, 10:02
Word het voor jongeren <18j dan ook verplicht om een blaastest te doen ?

Blasen doen ze tegenwoordig al veel jonger. :schreeuw:

knuppeltje
21-06-13, 10:10
Geloof brengt ook een hoop misere mee , .......

Zou je nu onderhand niet eens ophouden met je geleuter, Walrus.

Niet geloof, maar geloven in....., kan een hoop misère teweegbrengen. Ook een hele hoop goede dingen. Maar dat gebeurt dan altijd door mensen die geloven in wat zij willen geloven, of dat dan ook allemaal echt met de regels van een of ander geloof strookt, is vers twee.

knuppeltje
21-06-13, 10:36
Minder comazuipers in 2012 - NOS Nieuws (http://nos.nl/artikel/520813-minder-comazuipers-in-2012.html)

knots71karel
21-06-13, 12:59
Zou je nu onderhand niet eens ophouden met je geleuter, Walrus.

Niet geloof, maar geloven in....., kan een hoop misère teweegbrengen. Ook een hele hoop goede dingen. Maar dat gebeurt dan altijd door mensen die geloven in wat zij willen geloven, of dat dan ook allemaal echt met de regels van een of ander geloof strookt, is vers twee.

Het feit ,dat jij , je ergert aan gewoon een vergelijkend voorbeeld , bevestigd mijn gelijk .
Bedankt !
P.s wil je en groen duimpje of een ''like'' ?

knuppeltje
21-06-13, 15:18
Het feit ,dat jij , je ergert aan gewoon een vergelijkend voorbeeld , bevestigd mijn gelijk .
Bedankt !
P.s wil je en groen duimpje of een ''like'' ?

Ik wil helemaal niets van je. Nou ja, het zou fijn zijn als je eens wat minder dom zou leuteren. Maar ga gerust je gang.