PDA

Bekijk Volledige Versie : "Zeer tevreden dat mijn zoon dood is"



Marsipulami
20-06-13, 15:41
"Zeer tevreden dat mijn zoon dood is"

Vandaag om 13:49 door VMMa | Bron: VMMA



De zoon van een bekende Brusselse extremistische sjeikh is omgekomen in Idlib, in het noorden van Syrië. Abdel Rahman Ayachi was 38 en stond aan het hoofd van de rebellengroep 'de Valken van Sham', een militie van 600 personen, voornamelijk Syriërs. In 2012 is Ayachi in Brussel bij verstek veroordeeld tot acht jaar cel omdat hij jongeren zou hebben aangezet om naar Irak te trekken om er de Heilige Oorlog te voeren. Abdel Rahman Ayachi zou om het leven zijn gekomen bij een aanval op een bevoorradingskonvooi voor de troepen van Assad. Zijn vader Sjeikh Bassam reageert tevreden op het nieuws van de dood van zijn zoon.

Marsipulami
20-06-13, 17:06
Molenbeekse sjeik Bassam Ayachi:" Geen buitenlandse strijders in Syrië nodig"
Door: redactie

11/04/13 - 06u03 Bron: Belga De Syrische sjeik Bassam Ayachi opereert vanuit Molenbeek. © belga.

De beruchte sjeik Bassam Ayachi uit Molenbeek ontkent dat hij Belgische jongeren ronselt om te gaan vechten in Syrië. Integendeel, Syrië wil volgens hem geen buitenlanders op haar terrein, zegt hij in La Dernière Heure en op de website van Sudpresse. Volgens hem zijn deze "amateurstrijders" of "avonturiers van een dag" veeleer een last in de bevrijdingsstrijd van zijn volk.


Bassam Ayachi is een omstreden figuur: tegen de Syriër loopt in België nog altijd een onderzoek voor deelname aan een terroristische organisatie. Maar de man verzekert in de kranten dat hij zich volledig heeft teruggetrokken "van de politieke, sociale en jihadistische scène".

Als het over de Belgische jongeren gaat die naar Syrië trekken om er te vechten, reageert Ayachi heftig. "We hebben geen buitenlanders nodig, want er zijn momenteel genoeg Syrische strijders, minstens 200.000. Wie durft aan een jonge onschuldige Belg die met frieten en mayonaise werd grootgebracht, voorstellen om naar Syrië te gaan?". Volgens hem moet zo'n Belg ter plaatse door tien man beschermd worden om te verhinderen dat hij sterft. "Dat is een belasting voor het Syrische volk. Die mensen moeten getraind worden, gevoed, van wapens voorzien. Dat leidt tot niets".

Volgens hem zijn de Belgen die naar Syrië gaan vooral aanhangers van Sharia4Belgium. Zoniet, zijn het "avonturiers die dromen". De zoon van Bassam Ayachi leidt in Syrië zelf een brigade met honderden strijders, maar daar zijn volgens de Molenbeekse sjeik geen buitenlanders bij, enkel Syriërs.

Marsipulami
20-06-13, 17:12
"Zeer tevreden dat mijn zoon dood is"


Zijn vader Sjeikh Bassam reageert tevreden op het nieuws van de dood van zijn zoon.

Er was een filmpje bij. Bassam zegt eigenlijk dat hij heel tevreden is dat zijn zoon gestorven is voor een goede zaak. Met name het verdedigen van het Syrische volk, vrouwen en kinderen tegen de gruwelen van dictator Asad. Dat klinkt toch anders dan "Zeer tevreden dat mijn zoon dood is" wat als titel weerhouden werd.

knots71karel
20-06-13, 23:20
Er was een filmpje bij. Bassam zegt eigenlijk dat hij heel tevreden is dat zijn zoon gestorven is voor een goede zaak. Met name het verdedigen van het Syrische volk, vrouwen en kinderen tegen de gruwelen van dictator Asad. Dat klinkt toch anders dan "Zeer tevreden dat mijn zoon dood is" wat als titel weerhouden werd.

Gelukkige bijkomstigheid voor deze SHEIK is dat de gehate '' WESTERSE'' kliek o.l.v Amerika nu de rebellen wapens wil gaan leveren ,en dat is dan weer tegen het ''zere been''van Rusland want die zijn pro ASSAD !
:wink: