PDA

Bekijk Volledige Versie : nieuws De heilige Koran zorgt voor onrust in de Tweede Kamer



MoStar
24-06-13, 21:34
17695


De heilige Koran zorgt momenteel voor onrust in de Tweede Kamer. Op de voorzitterstafel van de Tweede Kamer staan een groot aantal boeken op display. Hieronder bevinden zich onder andere de heilige Koran, de Bijbel en een aantal andere boeken die als naslagwerk gebruikt kunnen worden tijdens een discussie.


PVV Kamerlid Joram van Klaveren diende het verzoek in om de Koran uit deze boekenstapel te verwijderen. Van Klaveren is van mening dat de Koran aanzet tot haat en daarom niet in de Tweede Kamer thuishoort. Tweede Kamer voorzitter Anouchka van Miltenburg heeft naar aanleiding van de suggestie van Van Klaveren het idee geopperd om de gehele boekenstapel onder de loep te nemen en naast de Koran, ook de Bijbel en een aantal andere boeken te verwijderen. Van Miltenburg is van mening dat de boeken niet meer nodig zijn omdat alles tegenwoordig eenvoudig via het Internet opgezocht kan worden.


Het plan van Van Miltenburg schoot echter bij de rest van de Tweede Kamer in het verkeerde keelgat. Alhoewel Van Miltenburg niet expliciet de Koran wilt verwijderen, zien veel Tweede Kamerleden de suggestie als een knieval voor de PVV. De PVV reageerde daarentegen verheugt op het plan maar gaf aan dat de andere boeken niet van de voorzitterstafel verwijderd hoeven te worden.


Van Miltenburg heeft aangegeven dat ze vanwege de afkeurende reacties op haar voorstel de boeken voorlopig zal laten staan.

Foto: suzanne chapman (http://www.flickr.com/photos/sukisuki/)

Charlus
25-06-13, 07:50
Van Miltenburg is van mening dat de boeken niet meer nodig zijn omdat alles tegenwoordig eenvoudig via het Internet opgezocht kan worden.
Cultuurbarbaar. Straks gaat de overheid alle openbare bibliotheken sluiten.
Toch ben ik wel een voorstander van de teloorgang v/h boek gezien de ontlasting van het milieu maar ik ben blij dat ik mijn eigen collectie bij elkaar heb kunnen schrapen in de loop der jaren.

knuppeltje
25-06-13, 08:35
Cultuurbarbaar. Straks gaat de overheid alle openbare bibliotheken sluiten.
Toch ben ik wel een voorstander van de teloorgang v/h boek gezien de ontlasting van het milieu maar ik ben blij dat ik mijn eigen collectie bij elkaar heb kunnen schrapen in de loop der jaren.

:regie: Hypocriet! :fplet:

super ick
25-06-13, 12:46
Wat doet die Koran daar vraag ik mij af. Waarom staat ie daar?

Oiseau
25-06-13, 13:00
Wat doet die Koran daar vraag ik mij af. Waarom staat ie daar?
Het laatste Heilige Boek op Aarde en het enige dat authentiek is.

Soldim
25-06-13, 13:27
Tweede Kamer voorzitter Anouchka van Miltenburg heeft naar aanleiding van de suggestie van Van Klaveren het idee geopperd om de gehele boekenstapel onder de loep te nemen en naast de Koran, ook de Bijbel en een aantal andere boeken te verwijderen.

Inderdaad, waarom zijn die boeken daar nodig? Om de parlementaire functie uit te kunnen oefenen?

Soldim
25-06-13, 13:27
Het laatste Heilige Boek op Aarde en het enige dat authentiek is.

Nah -- sommigen hebben wellicht die indruk, maar voor de overgrote meerderheid gaat dat niet op.

Oiseau
25-06-13, 13:39
Nah -- sommigen hebben wellicht die indruk, maar voor de overgrote meerderheid gaat dat niet op.
Het gaat toch in de westerse cultuur meer om het hebben.. ik geloof ook niet dat ze in staat zijn om diepgaande spiritueel zoekacties te kunnen ondernemen. Alles voor de sier.

knuppeltje
25-06-13, 13:59
Inderdaad, waarom zijn die boeken daar nodig? Om de parlementaire functie uit te kunnen oefenen?

Die zijn niet naar de I-padklas geweest.

Oiseau
25-06-13, 15:04
Meer gevarieerd zelfs. Deze variatie is in sommige delen van de wereld vaak niet getolereerd daar de overheid slechts één enkele of wellicht helemaal geen religie accepteert.

Wicca, Falun Gong, Wicca, Scientology, Christelijk, Hekserij, paragnosten, zweefteverij, Islam, Jomanda, Christendom, Voodoo, Winti, spiritisme et cetera. Honderden spirituele richtingen en voor elk wat wils.

Toch durven ze de Koran niet te zien als het zoveelste spiritueel boek ondanks hun multi-spiritueel oriëntatie zou je kunnen zeggen?
Tenminste als ze gaan luisteren naar die dwaze die daar rondhangt om haat te prediken.

Soldim
25-06-13, 15:10
Het gaat toch in de westerse cultuur meer om het hebben.. ik geloof ook niet dat ze in staat zijn om diepgaande spiritueel zoekacties te kunnen ondernemen. Alles voor de sier.

Wat is 'de' westerse cultuur? Op mij komt dat niet als iets enkelvoudigs over.

Oiseau
25-06-13, 15:28
Wat is 'de' westerse cultuur? Op mij komt dat niet als iets enkelvoudigs over.
Voor het gemak dan omdat men wil geloven in een soort bijzondere gedeelde waarden van al die culturen in de westerse wereld.
Jammer genoeg hechten niet Europeanen hier meer waarde aan omdat ze ook van hun minderwaardigheid complexen willen afkomen.
Als het aan mij ligt heeft elk mens zijn eigen cultuurtje.

Hawa
25-06-13, 17:25
Wat en gezever over heilige boek????

Natuurlijk ligt het heilige boek van de koran er ook in de tweede kamer.

Waarom? Super Ick?
Omdat er parlementariers zijn van moslim origine...

En waom ligt het heilige boek koran ook inde bajes?
Omdat er zoveel kleingeestige onnozele inbrekers,van moslim oigine dus zijn.

De bijbel ligter ook hoor?
Ook in de bajes, daar gaan al de afgekickte zolen, zoals, al de veelplegers,wel effe in lezen toch?

Voor je het weet leest die bajesklant,die veel pleger,je allerlei annekdoten voor...
Jzus leeft in al die harten van al die menen die eenzaam zijn en verstoten, en nooit moederiefde
hebben gezien, laat staan vaderliefde.

Maar van al die volgevreten parlementariers valt ook niet veel te verwachten omdat ze bang zijn
van hun eigen kut ideeen,laat staan dat ze barmhartigheid vertonen.

Maar last not bust least...Heilige koran blijft gewoon op het hoge welteverstaan plankje staan.

Oiseau
25-06-13, 17:43
Als ik zou zeggen: "We gaan actie ondernemen om onze Heilige boek daar weg te hebben" want de Koran is niet zomaar een boek dat je op de planken ligt en zomaar mag aanraken als niet Moslim!
Nou, ik geloof dat dit landje te klein wordt !
Onrust tot nu toe komt van een bekende hoek.

Hawa
25-06-13, 18:08
zo leuk die koran
zo leuk in die bijbel
oh het is zo leuk.

zo leuk is het leven
van de apen zijn de rapen wel zo gaar
men wil niet van de apen
het is de rib
ja die klote rib
waar al die vrouwen door geschapen zijn.

Nelson Mandela komt niet in de hemel omdathij zwart is?
Een zwart Aap komt niet in de hemel,
zegt de wit blaak.

Leuk die bijbel in je kast
waarop Zuid-Afika is geschoeit
en niemand di het boeit.

En dan die koran inje kast
mag niet op de vloer gegooid
met respect
is groter
dan je eigen vrouw/meisje
mannn met baarden die gestoorden
die jaren later
met het gedweil in moord en bloed
hun eigen
jihad
hebben uitgewroet
in potaten
jonge jongetjes
met bommetjes op de rug
ze neuken al die
tweeenzeventig maagden wel stuk.

Wat een leven met al de goddelijkheid
die eerbied
en godzaligheid.

ruzie in die tent van politiek
krijg de rambam
je nekt je eigen politiek.
het gezever en gebeuk
het gemekker
van al dit gezeik
mat mij krom
en vooral onnozel
als dwerggeit.

Ik flikker het vuurtje aan
hier gaat de bijbel
en ook de koran
door het vuur
ik lees het elke uur
in
al die vlammetjes
ik heb het lekker heet
en voordat ik het weet
ben ik
die afvallige,
nouja zeg................................

Charlus
25-06-13, 18:53
:regie: Hypocriet! :fplet:
Fundamentalistische ongelovige. Maar je hebt wel gelijk hoor.

Oiseau
25-06-13, 19:08
Hawa gaat alle Kamerleden op het maatje roepen.
Wie niet luisteren wil, gaat ze met haar woorden meppen..
Afblijven van al die boeken of wil je naar Mekka op je klompen.
Zulke rare pogingen om zieltjes te winnen! dan ben je echt zo bekrompen..
Luister naar Hawa anders gaan veel verstandshuwelijken stuk lopen.
Lalala.. opweg naar de volgende kwis..

knots71karel
25-06-13, 22:47
Het laatste Heilige Boek op Aarde en het enige dat authentiek is.

Maak dat de Jehova,s getuigen maar eens wijs , die hebben hun eigen versie op de bijbel ,en beweren precies het zelfde wat jij doet hetlaatste Heilige Boek op Aarde.


overigens horen dergelijke boeken strikt genomen niet in de tweede kamer thuis !
want ons regrings bestel moet gescheiden zijn van kerk en staat .

knots71karel
25-06-13, 22:49
zo leuk die koran
zo leuk in die bijbel
oh het is zo leuk.

zo leuk is het leven
van de apen zijn de rapen wel zo gaar
men wil niet van de apen
het is de rib
ja die klote rib
waar al die vrouwen door geschapen zijn.

Nelson Mandela komt niet in de hemel omdathij zwart is?
Een zwart Aap komt niet in de hemel,
zegt de wit blaak.

Leuk die bijbel in je kast
waarop Zuid-Afika is geschoeit
en niemand di het boeit.

En dan die koran inje kast
mag niet op de vloer gegooid
met respect
is groter
dan je eigen vrouw/meisje
mannn met baarden die gestoorden
die jaren later
met het gedweil in moord en bloed
hun eigen
jihad
hebben uitgewroet
in potaten
jonge jongetjes
met bommetjes op de rug
ze neuken al die
tweeenzeventig maagden wel stuk.

Wat een leven met al de goddelijkheid
die eerbied
en godzaligheid.

ruzie in die tent van politiek
krijg de rambam
je nekt je eigen politiek.
het gezever en gebeuk
het gemekker
van al dit gezeik
mat mij krom
en vooral onnozel
als dwerggeit.

Ik flikker het vuurtje aan
hier gaat de bijbel
en ook de koran
door het vuur
ik lees het elke uur
in
al die vlammetjes
ik heb het lekker heet
en voordat ik het weet
ben ik
die afvallige,
nouja zeg................................

Knap hoor dat je dit ff zo uit je mouw schud .
:duim:

super ick
26-06-13, 07:29
Het gaat toch in de westerse cultuur meer om het hebben.. ik geloof ook niet dat ze in staat zijn om diepgaande spiritueel zoekacties te kunnen ondernemen. Alles voor de sier.

Vind je dit niet generaliserend, badinerend en bagatelliserend?

En dan laat ik hullie-zullie voor 't gemak nog zitten.............

super ick
26-06-13, 07:30
Toch durven ze de Koran niet te zien als het zoveelste spiritueel boek ondanks hun multi-spiritueel oriëntatie zou je kunnen zeggen?
Tenminste als ze gaan luisteren naar die dwaze die daar rondhangt om haat te prediken.

Wie is 'ze'?