PDA

Bekijk Volledige Versie : Dollar val... Wiskundige zekerheid...



Wizdom
29-06-13, 21:51
Economic Collapse a Mathematical Certainty - Top 5 Places Where Not To Be - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=b3-vwYJiD8g)

H.P.Pas
29-06-13, 23:05
Als we terwille van de discussie even aannemen dat de ineenstorting van de dollar inderdaad voor de deur staat dan kan ik de keuze van de 'places not to be' niet helemaal navoelen. Kandidaat #1 is uiteraard het Arabisch schiereiland. Wat wil je zonder dollar beginnen met niets dan zand en olie ?

Spoetnik
30-06-13, 19:20
Ik zie een grotere kans dat de Japanse Yen het einde van de rit nadert. Wanneer dat gebeurt dan is de dollar een veilige haven. De Euro zelf is uiteraard ook een titanic die op een ijsberg wacht.

Ibrah1234
30-06-13, 21:25
Ik zie een grotere kans dat de Japanse Yen het einde van de rit nadert. Wanneer dat gebeurt dan is de dollar een veilige haven. De Euro zelf is uiteraard ook een titanic die op een ijsberg wacht.

Inderdaad. Het scenario dat de euro valt in de nabije toekomst is waarschijnlijker dan de teloorgang van de dollar.

Goud en zilverprijzen zakken ook drastisch. De veilige haven wordt verlaten en schijnbaar neemt het vertrouwen weer toe.

Ibrah1234
06-07-13, 23:41
Zilverprijs weer - 4.34% vrijdag. Nu nog € 14,73 per troy ounce.

super ick
07-07-13, 11:31
Zilverprijs weer - 4.34% vrijdag. Nu nog € 14,73 per troy ounce.

Ik lees net goud -25 pct en zilver -35 pct laatste kwartaal. Kennelijk zijn er ineens aantrekkelijkere alternatieven. Sneu voor de particuliertjes. Die hobbelen er meestal achteraan.

Spoetnik
07-07-13, 20:19
Je kan beter fysiek goud kopen dan speculeren op de markt. Op dit moment is het een goed tijdstip om dat te doen. Prijzen zijn laag, al zijn ze wel hoger dan wat de markt er voor papier goud betaald.

Italie is trouwens falliet, ze kunnen de rekeningen niet meer betalen, maw Italie heeft een bailout nodig, dus de euro kan weer op roerige tijden rekenen.

http://www.businessinsider.com/broke-italy-would-love-to-but-cant-pay-its-bills-this-year-2013-7

Ibrah1234
10-07-13, 15:55
Ik lees net goud -25 pct en zilver -35 pct laatste kwartaal. Kennelijk zijn er ineens aantrekkelijkere alternatieven. Sneu voor de particuliertjes. Die hobbelen er meestal achteraan.

Ik heb 4 jaar geleden voor het eerst fysiek 2 kg zilver gekocht. Geen baren maar zilveren guldens en rijksdaalders afgewogen in een jutezak.

In 2012 met fikse winst verkocht bij zo'n goud wisselkantoor welke tegenwoordig in elke stad wel te vinden zijn. Dat was meer geluk dan wijsheid.

Maar wel een hele aparte ervaring dat op het hoogtepunt van de crisis waarop alles in waarde is gedaald het spul wat in jouw bezit nog enige waarde heeft.

Ooit komt "the big one" en dan geeft zo'n machine in de muur waar je een plastic kaartje in stopt ineens geen geld meer en de schuifdeuren bij AH blijven ook dicht.

Maar misschien valt het ook allemaal wel mee. Wie zal het zeggen.