PDA

Bekijk Volledige Versie : racistische opmerking ??



BoerHarms
06-07-13, 08:22
Als een blanke een opmerking maakt over een ander ras/huidskleur dan wordt het vaak afgestempeld als rasisme, maar wat is het als iemand van zijn eigen ras zo'n opmerking maakt.
Dan is het opeens geen rasisme meer over hij /zij verloochend zijn eigen ras ?

Ali B in een preview over the Voice zegt dat er veel goede kanidaten voor zijn neus weggekaapt worden en een opmerking maakt dat , Hij geen marokaan zou zijn om kanidaten van andere juryleden weg te kapen. Niemand spreekt over racisme

Maar zou echter Marco Borsato of iemand anders de opmerking gemaakt hebben, dan weet ik zeker dat er weer enkele hoog in de boom springen en gelijk Marco als racist neerzetten.

Over Ali B wordt dan niets gezegd.

Maar we spreken wel over dezelfde opmerking

Er zijn genoeg caberetiers die opmerken maken over hun eigen ras, ook daar wordt niet over gezegd , maar o wee maak je als caberetier opmerking over een ander ras.



Uiteraard gaan de meesten daar gelaten mee om,omdat we weten dat het meestal om de humor gaat.
Maar ja, waar is dan weer de grens tussen humor en het menen.


Misschien kunnen we dan maar beter maar niets meer over elkaars ras zeggen, zelfs de kleinste opmerking wordt niet meer als humor maar als racisme ervaren

knuppeltje
06-07-13, 08:37
Er zullen best wel kippenrassen zijn. Maar om bij mensen nog steeds over rassen te spreken is toch echt niet serieus meer te nemen.

Karin.N
06-07-13, 10:59
Ik vind wel dat Boer Harms een punt heeft, ongeacht of we wel of niet over rassen/huidskleuren spreken.

Als witling moet je tig keer meer voorzichtig zijn met uitspraken dan als niet witling. Zou ik bijv, zeggen dat ik niet wil dat mijn dochters met Marokkanen daten, dan heb ik last van vooroordelen. Zegt een Marokkaanse ouder hetzelfde over een nederlander, dan is er niets aan de hand.En zo zijn er tig voorbeelden te noemen.

BoerHarms
06-07-13, 11:09
Er zullen best wel kippenrassen zijn. Maar om bij mensen nog steeds over rassen te spreken is toch echt niet serieus meer te nemen.

Ok , andere huidskleur of bevolkingsgroep dan, misschien begrijp je het nu beter ???

knuppeltje
06-07-13, 12:16
Ok , andere huidskleur of bevolkingsgroep dan, misschien begrijp je het nu beter ???

Ik begreep het zo ook wel, maar toch.

mark61
06-07-13, 12:58
Ik begrijp geen ruk van dit topic. Misschien als ie in het Nederlands was.

super ick
06-07-13, 13:19
Ik begrijp geen ruk van dit topic. Misschien als ie in het Nederlands was.

Ik kan nergens een link vinden van dit nieuwsbericht........