PDA

Bekijk Volledige Versie : nieuws Wilders: De islam is het grootste probleem in Nederland



MoStar
14-07-13, 17:40
17763


PVV leider Geert Wilders laat weer van zich horen. Waar Wilders zich de afgelopen verkiezingsstrijd vooral op de EU en de crisis richtte, ziet het er naar uit dat de blonde leider nu weer op de bekende toon verder gaat. Wilders geeft namelijk aan dat niet de Europese crisis maar de islam het grootste probleem in Nederland is.


Geert Wilders deed deze uitspraken in een interview met nieuwssite NU.nl (http://www.nu.nl/politiek/3525393/wilders-vindt-islam-groter-probleem-dan-crisis.html). Het interview ging overigens grotendeels over de opvatting van Wilders over het huidige economische klimaat in Nederland. De PVV leider is het pertinent oneens met de manier waarop de huidige premier, Mark Rutte, de zaken aanpakt.


De focus van het interview verschuift dan een aantal vragen nadat Wilders aangeeft dat hij van mening is de Islam, ondanks de economische malaise in Nederland, nog steeds het grootste probleem in Nederland is. Als het aan Wilders ligt, zijn de maatregelen die genomen zijn door Asscher dan ook nog niet daadkrachtig genoeg. Volgens de PVV leider is dat ook niet mogelijk als de Islam niet als een gevaar beschouwt wordt.


Verder kondigt Wilders een demonstratie op Prinsjesdag, 21 september aan. De PVV wilt een demonstratie op touw zetten op het plein voor de Tweede Kamer om zo aan het kabinet te laten horen dat het volk niet tevreden is.

Foto: ANS-online (http://www.flickr.com/photos/ansonline/)

Charlus
14-07-13, 18:20
De blonde leider. Wat is de journalistieke toegevoegde waarde van "blonde"? Het vervelende deel van de Wilders-criticasters haalt tot vermoeiens toe zijn haarkleur erbij.
Heb je't zelf geschreven, MoStar?

MoStar
14-07-13, 18:29
Ja. Blonde kan ook vervangen worden door flamboyante etc., etc.
Het is in ieder geval een apart figuur :)

Revisor
14-07-13, 18:34
Bij Wilders kan beter "geblondeerd" gebruikt worden bij de typering van zijn haarkleur.

super ick
14-07-13, 18:50
Islam is alleen een probleem voor minderheden.

Charlus
14-07-13, 19:16
Het vervelende deel van de Wilders-criticasters haalt tot vermoeiens toe zijn haarkleur erbij.

Bij Wilders kan beter "geblondeerd" gebruikt worden bij de typering van zijn haarkleur.
I rest my case.

Revisor
14-07-13, 19:27
I rest my case.

Welke case?

CONTRA
14-07-13, 19:46
Wat is de journalistieke toegevoegde waarde van "blonde"?

afwisseling. inplaats van steeds maar de naam wilders te herhalen in het bericht kan zyn naam beter af en toe afgewisseld worden met andere benamingen om eentonigheid te voorkomen. afwisseling van namen of termen is standaardgebruik in de journalistiek. dat zie je ook by dit bericht: Wilders vindt islam groter probleem dan crisis | nu.nl/politiek | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl (http://www.nu.nl/politiek/3525393/wilders-vindt-islam-groter-probleem-dan-crisis.html) hierin wordt de naam wilders afgewisseld met pvv-leider in de laatste alinea.

H.P.Pas
14-07-13, 20:24
Het zou fijn zijn als hij gelijk had.
Dan gaat het prima met Nederland.

Ibrah1234
14-07-13, 22:07
Zal wel heel erg fout zijn maar behalve zijn bemoeienis met religie ben ik het voor een groot gedeelte wel met hem (Wilders) eens.

Vooral zijn opvatting dat je een economie stimuleert door lastenvermindering zoals belastingverlaging in plaats van lastenverzwaring.

In de VVD herken ik weinig meer. Althans niet in de praktische uitvoering van het verkiezingsprogramma.

Revisor
16-07-13, 01:08
15 juli 2013

Ik ben klaar met zijn beledigingen

heeft genoeg van zijn uitspraken .... Maar hij geeft zich niet gewonnen

Er moet me toch iets van het hart. Al sinds het begin van de Ramadan denk ik, wanneer zal hij weer iets van zich laten horen. Vorig jaar was het 'ramadantuig', weet je nog. Dus ik was erg benieuwd wat het dit jaar zou zijn. Gisteren was het dan zover. Hoe voorspelbaar ook, maar de man heeft gesproken. En hoe. Deze keer op een wat bredere schaal. Want niet de economische crisis maar de Islam is het grootste probleem van ons land. Mag ik dat zeggen: ‘ons land?’ Ja dat mag ik zeggen.

Ons land, Nederland. Het land waarin 190 verschillende nationaliteiten samen leven. Samen leven. Hoe? Doordat we in ons land elkaar respecteren. En elkaar in elkaars waarde laten. En we met elkaar leven. Zodat we er met elkaar ons landje van kunnen maken. Tenminste, dat is hoe ik erover denk.

Maar helaas. Helaas zijn er zoals in elk land en in elke cultuur een aantal rotte appels. Die de boel proberen te verzieken. Die de boel bewust saboteren. Die bewust niet meedoen. Die bewust tegenwerken. En daar in sommige gevallen zelfs in radicaliseren. En die man, die volgens de peilingen momenteel met zijn partij de grootste is, is niet anders dan al die andere rotte appels.

Laat ik voorop stellen dat ik me absoluut geen slachtoffer vind van zijn standpunten. Ik voel me eerder een winnaar. Want na al die jaren van Islam bashen is er maar 1 conclusie: hoe harder die man basht, hoe groter de islam wordt.

En je zou kunnen zeggen: ach laat die man toch lullen, geef hem geen aandacht, het is toch altijd hetzelfde, bla bla bla. Dat heb ik ook vaak gedacht. Maar ik zeg je eerlijk: nu ben ik er klaar mee. Ik ben klaar met de beledigingen. Ik ben klaar met zijn manier van politiek voeren. Ik ben klaar met hem.

Oh shiiitt!! Wat zeg ik nou. Een moslim die zegt dat hij klaar met iemand is, dat kan maar één ding betekenen. Oh shit, en opeens komt bij mij het besef dat ook ik geïnfecteerd ben met die gedachten die voortkomen uit het beeld dat onder andere de media van ons schetsen. Ooh shit, zei ik ‘ons’. Ja, ik zei ‘ons’. Oohh shit, daar ga ik dan!

Nee!

Want dan geef ik me gewonnen. En dat doe ik niet. Die handdoek blijft nog ff buiten de ring. Ik stroop mijn mouwen op, dat is wat ik ga doen. Waarom?

Omdat het fakking lekker weer is buiten. Ach fack die mouwen, ik doe gewoon mijn overhemd uit. En chill 'm in mijn t-shirt in de zon. Want dat is wat er op dit moment gaande is in ons land. De zon schijnt. En dat is veeeeel belangrijker dan elk woord dat die man uitspreekt. Want als de zon schijnt is iedereen mooi en willen we maar één ding: lekker genieten. Samen. Van die zon. In ons land.

Liefde!
Dit artikel verscheen eerder op Wij Blijven Hier! (http://wijblijvenhier.nl/)




Ik ben klaar met zijn beledigingen - Joop.nl (http://www.joop.nl/opinies/detail/artikel/22015_ik_ben_klaar_met_zijn_beledigingen/)