PDA

Bekijk Volledige Versie : nieuws Ahmed Marcouch wilt ook ouders Marokkaanse criminelen aanpakken



MoStar
15-07-13, 23:57
17764


Ahmed Marcouch, parlementslid voor de Partij van de Arbeid en voormalig stadsdeelvoorzitter in Amsterdam, geeft in een interview met Radio 1 aan dat één van de problemen met criminaliteit in de Marokkaanse gemeenschap het feit dat het nauwelijks aangepakt wordt. Sterker nog, Marcouch suggereert dat een aantal ouders de andere kant op kijken omdat de gehele familie profiteert van de criminele verdiensten.


De politicus geeft aan dat er vanuit de Marokkaanse gemeenschap maar weinig hulp komt met het opsporen van criminelen uit dezelfde gemeenschap. De politie krijgt nauwelijks tips binnen en op samenwerking hoeven zij ook niet te rekenen. Marcouch geeft aan dat als zijn kinderen de fout in zouden gaan en in aanraking zouden komen met justitie dat hij niet het hand boven hun hoofd zou houden.


Marcouch zwakt zijn stelling later in het gesprek ietwat af door te stellen dat de ouders niet altijd kwaad in de zin hebben. Er heerst ook een angstcultuur. Veel Marokkanen zijn bang om criminelen binnen de Marokkaanse gemeenschap aan te geven uit angst voor repressailes.


Daarnaast heerst er ook bij sommigen een "onze gemeenschap tegenover de rest van Nederland" houding. Zij nemen de criminele jongeren binnen de gemeenschap in bescherming omdat het feit dat zij deel uit maken van de gemeenschap belangrijker is dan hun daden.


Marcouch hoopt dat de gemeenschap tot inkeer komt en begrijpt dat de rotte appels het voor de rest verzieken. Daar is echter wel moed en durf voor nodig. In het Parool stond vorige week al een artikel over de situatie over Marokkaanse ouders in Amsterdam-West (http://www.maroc.nl/forums/nieuws-de-dag/364275-parool-ouders-zijn-slecht-voorbeeld-voor-marokkaanse-jeugd.html) en hoe zij geen invloed meer hebben op het gedrag van hun kinderen.

Foto: Partij van de Arbeid (http://www.flickr.com/photos/pvdanl/)

Samir75017
16-07-13, 01:17
De politicus geeft aan dat er vanuit de Marokkaanse gemeenschap maar weinig hulp komt met het opsporen van criminelen uit dezelfde gemeenschap

This man needs to get over the fact that it's not the duty of the Moroccan community to do that, and it never will. And that his comments are inappropriate since they imply an assumption of the collective guilt.

Revisor
16-07-13, 01:39
This man needs to get over the fact that it's not the duty of the Moroccan community to do that, and it never will. And that his comments are inappropriate since they imply an assumption of the collective guilt.


Wanneer een individuele Marokkaan iets negatiefs doet wordt dat de gehele Marokkaanse gemeenschap aangerekend en er op aangesproken. De Marokkaanse cultuur wordt aangewezen als oorzaak. Een probleem van een individuele Marokkaan wordt in Nederland behandeld als een probleem van de gehele Marokkaanse gemeenschap.

Dat is raar omdat we in Nederland de Marokkanen aan de ene kant willen integreren in een individualistische Nederlandse cultuur, maar aan de andere kant spreken we ze aan op hun collectieve Marokkaanse cultuur en identiteit bij een probleem dat veroorzaakt wordt door een individuele Marokkaan. Ik vind deze gespleten houding zeer vreemd.

Marokkanen die zich dus druk maken om een Marokkaan en boos worden om zijn gedrag omdat hij juist Marokkaan is, zijn niet goed geïntegreerd.

Marokkanen die problemen veroorzaken, de ik heb schijt aan alles Marokkanen zijn juist vaak heel erg goed geïntegreerd. Zij hebben de individualistische identiteit en cultuur van Nederland zich zelf eigen gemaakt. De individualistische cultuur van: ‘’Waar bemoei je mee? Ik doe waar ik zin in heb’’. Ik laat me niet door anderen voorschrijven hoe ik me moet gedragen.

In die zin kun je stellen dat het Nederlandse integratiebeleid zelf de problemen veroorzaakt door een integratie voor te staan die de collectieve Marokkaanse cultuur en identiteit wil vernietigen.

http://www.maroc.nl/forums/wie-schrijft-blijft/358783-marokkanenprobleem-levende-lijve-13.html#post5149675


Wouter Bos heeft Marcouch, die uitgekotst werd als deelraadvoorzitter en werkloos dreigde te worden, juist de landelijke politiek in geloosd om zulke geluiden te laten horen. In feite is het een laagopgeleide sujet die wel slim genoeg is om zich voor zijn salaris als parlementarier uit telaten lenen om de Marokkaanse gemeenschap voor de PvdA te bashen.

Ibrah1234
16-07-13, 02:03
Het zijn Nederlanders welke betreffende misdaden plegen en dezen dienen strafrechtelijk te worden vervolgd. Andere rechtspersonen juridisch verantwoordelijk stellen geeft geen pas.

Dan is het juridische hekwerk van de dam.

Kunnen de ouders van Willem Holleeder op hun oude dag nog hun borst nat maken.

In dit geval een ietwat onrealistische beschouwing van Marcouch.

H.P.Pas
16-07-13, 09:54
This man needs to get over the fact that it's not the duty of the Moroccan community to do that, and it never will. And that his comments are inappropriate since they imply an assumption of the collective guilt.

Een oud en bekend verschijnsel, Omertà (http://en.wikipedia.org/wiki/Omert%C3%A0):

Omertà[1] (/ɵˈmɛərtə/; Italian pronunciation: [omerˈta]) is a popular cultural attitude and code of honour that places heavy importance on a deep-rooted "code of silence", non-cooperation with authorities, and non-interference in the illegal (and legal) actions of others. It originated and remains very common in Corsica and Southern Italy where Mafia-type criminal organizations such as the Cosa Nostra, 'Ndrangheta, Sacra Corona Unita, and Camorra are strong. It also exists to a lesser extent in certain Italian-American neighborhoods where the Italian-American Mafia has influence and other Italian ethnic enclaves in countries such as Germany, Canada, and Australia, where Italian organized crime exists.

super ick
16-07-13, 10:27
Wanneer een individuele Marokkaan iets negatiefs doet wordt dat de gehele Marokkaanse gemeenschap aangerekend en er op aangesproken. De Marokkaanse cultuur wordt aangewezen als oorzaak. Een probleem van een individuele Marokkaan wordt in Nederland behandeld als een probleem van de gehele Marokkaanse gemeenschap.

Dat is raar omdat we in Nederland de Marokkanen aan de ene kant willen integreren in een individualistische Nederlandse cultuur, maar aan de andere kant spreken we ze aan op hun collectieve Marokkaanse cultuur en identiteit bij een probleem dat veroorzaakt wordt door een individuele Marokkaan. Ik vind deze gespleten houding zeer vreemd.

Marokkanen die zich dus druk maken om een Marokkaan en boos worden om zijn gedrag omdat hij juist Marokkaan is, zijn niet goed geïntegreerd.

Marokkanen die problemen veroorzaken, de ik heb schijt aan alles Marokkanen zijn juist vaak heel erg goed geïntegreerd. Zij hebben de individualistische identiteit en cultuur van Nederland zich zelf eigen gemaakt. De individualistische cultuur van: ‘’Waar bemoei je mee? Ik doe waar ik zin in heb’’. Ik laat me niet door anderen voorschrijven hoe ik me moet gedragen.

In die zin kun je stellen dat het Nederlandse integratiebeleid zelf de problemen veroorzaakt door een integratie voor te staan die de collectieve Marokkaanse cultuur en identiteit wil vernietigen.

http://www.maroc.nl/forums/wie-schrijft-blijft/358783-marokkanenprobleem-levende-lijve-13.html#post5149675


Wouter Bos heeft Marcouch, die uitgekotst werd als deelraadvoorzitter en werkloos dreigde te worden, juist de landelijke politiek in geloosd om zulke geluiden te laten horen. In feite is het een laagopgeleide sujet die wel slim genoeg is om zich voor zijn salaris als parlementarier uit telaten lenen om de Marokkaanse gemeenschap voor de PvdA te bashen.

Als je de 1 na laatste alinea over vernietiging van de Marokkaanse cultuur had weggelaten had je een duimpje gekregen.
Hoezo vernietiging van cultuur. Een belachelijke opmerking.

De Marokkaanse gemeenschap bestaat niet.

Samir75017
16-07-13, 11:13
Een oud en bekend verschijnsel, Omertà (http://en.wikipedia.org/wiki/Omert%C3%A0):

Delator - Wikipedia, the free encyclopedia (http://en.wikipedia.org/wiki/Delator)

H.P.Pas
16-07-13, 12:00
Delator - Wikipedia, the free encyclopedia (http://en.wikipedia.org/wiki/Delator)



When exercised from patriotic and disinterested motives, its effects were beneficial; but the moment the principle of reward was introduced, this was no longer the case. Sometimes the accuser was rewarded with the rights of citizenship, a place in the senate, or a share of the property of the accused. ()
Under the Roman Empire the system became openly corrupt, which reached its height during the reign of Tiberius,

Conclusie ?

Revisor
16-07-13, 13:12
Conclusie ?

Omerta is een valse insteek. Omerta is een begrip dat gebruikt wordt voor de maffia, met je insteek stel je de Marokkaanse gemeenschap gelijk aan de maffia.

super ick
16-07-13, 15:21
Omerta is een valse insteek. Omerta is een begrip dat gebruikt wordt voor de maffia, met je insteek stel je de Marokkaanse gemeenschap gelijk aan de maffia.

Zo vat jij dat op.

Misschien moet je je lange tenen een beetje intrekken af en toe en proberen de essentie te vatten. Pas probeert hier niet Marokkanen te vergelijken met maffia. Mensen die hier al langer prikken weten dat hij niet zo in elkaar zit.

Wat is dat toch met jou? Altijd maar het slechte denken en zoeken. Achterdochtig, argwanend of doe je het erom? Beetje profileren?

Revisor
16-07-13, 15:26
Zo vat jij dat op.

Misschien moet je je lange tenen een beetje intrekken af en toe en proberen de essentie te vatten. Pas probeert hier niet Marokkanen te vergelijken met maffia. Mensen die hier al langer prikken weten dat hij niet zo in elkaar zit.

Wat is dat toch met jou? Altijd maar het slechte denken en zoeken. Achterdochtig, argwanend of doe je het erom? Beetje profileren?

Hokus pokus pas zal je steun wel waarderen denk ik. Kun je me dan uitleggen wat hij ermee bedoelt want iets anders kan ik er niet van maken.

super ick
16-07-13, 15:30
Hokus pokus pas zal je steun wel waarderen denk ik. Kun je me dan uitleggen wat hij ermee bedoelt want iets anders kan ik er niet van maken.

Hij heeft het over een soort plicht om te zwijgen. Opgelegd van 'binnenuit'. Dat is het parallel dat hij wil laten zien. Niet Marokkanen vergelijken met Maffia.

Revisor
16-07-13, 15:36
Hij heeft het over een soort plicht om te zwijgen. Opgelegd van 'binnenuit'. Dat is het parallel dat hij wil laten zien. Niet Marokkanen vergelijken met Maffia.

Die plicht is er bij Marokkanen niet. Marokkanen kennen geen georganiseerde plicht om te zwijgen over misdaden. Hij heeft vele mogelijkheden om dat uit te drukken, hij kiest het woord dat speciaal voor de georganiseerde misdaad van de maffia gebruikt wordt.

Marokkanen hebben geen georganiseerde zwijgplicht zoals de maffia.

Samir75017
16-07-13, 15:45
Conclusie ?

Conclusion ? Try to keep your imagination out of this thread. Omerta, Moroccan community. Even Wilders would not like to sound that ridiculous. End of story.

H.P.Pas
16-07-13, 16:45
:jammer:
Herhaling:

Omertà is a popular cultural attitude and code of honour that places heavy importance on a deep-rooted "code of silence", non-cooperation with authorities, and non-interference in the illegal (and legal) actions of others.
Punt.
'Zwijgcultuur' is geen slechte nederlandse vertaling. Dat is waar Marcouch het over heeft en hij vindt het een bedenkelijk verschijnsel omdat het een voedingsbodem voor criminaliteit oplevert.
Samir niet, die vindt dat stoer en cool:

This man needs to get over the fact that it's not the duty of the Moroccan community to do that, and it never will.
Marcouche heeft natuurlijk gelijk, zonder 'omerta' zou bv een Siciliaanse mafia (één f) niet kunnen functioneren.
Er is niets cools aan.

Revisor
16-07-13, 16:57
:jammer:
Herhaling:

Punt.
'Zwijgcultuur' is geen slechte nederlandse vertaling. Dat is waar Marcouch het over heeft en hij vindt het een bedenkelijk verschijnsel omdat het een voedingsbodem voor criminaliteit oplevert.
Samir niet, die vindt dat stoer en cool:

Marcouche heeft natuurlijk gelijk, zonder 'omerta' zou bv een Siciliaanse mafia (één f) niet kunnen functioneren.
Er is niets cools aan.


Doet hij het nog een keer, Marokkaanse gemeenschap wordt weer gelijkgesteld met maffia.

Voedingsbodem van criminaliteit van Nederlanders, Antilianen, Surinamers en Turken wordt nooit vereenzelvigd met zwijgplicht en maffia.

Voedingsbodem voor criminaliteit van Marokkaanse jongeren is geen georganiseerde zwijgplicht, maar eerder uitsluiting, werkloosheid, discriminatie en armoede.

H.P.Pas
16-07-13, 17:25
Doet hij het nog een keer, Marokkaanse gemeenschap wordt weer gelijkgesteld met maffia.

:jammer: Die kun je niet meer brengen:


Hiermee val je dus door de mand, je blijkt minder onnozel dan je voorgeeft en begrijpt wel degelijk wat 'omertà' inhoudt.

Kwaadwillig dus.



Voedingsbodem van criminaliteit van Nederlanders, Antilianen, Surinamers en Turken wordt nooit vereenzelvigd met zwijgplicht en maffia.

Toch heb jij er geen moeite mee omerta met Siciliaanse criminaliteit in verbinding te zetten.
Racist ! (of warhoofd, je mag kiezen).

Revisor
16-07-13, 17:29
:jammer: Die kun je niet meer brengen:

Kwaadwillig dus.


Toch heb jij er geen moeite mee omerta met Siciliaanse criminaliteit in verbinding te zetten.[/SIZE]
Racist ! (of warhoofd, je mag kiezen).

Bla...bla..

Samir75017
16-07-13, 18:52
:jammer:
Herhaling:

Punt.
'Zwijgcultuur' is geen slechte nederlandse vertaling. Dat is waar Marcouch het over heeft en hij vindt het een bedenkelijk verschijnsel omdat het een voedingsbodem voor criminaliteit oplevert.
Samir niet, die vindt dat stoer en cool:

Marcouche heeft natuurlijk gelijk, zonder 'omerta' zou bv een Siciliaanse mafia (één f) niet kunnen functioneren.
Er is niets cools aan.

What you're trying to say is : denouncing people to the authorities is not something Moroccans are fond of. That's not a cultural trait we have.

Is it a Dutch one ?

Revisor
16-07-13, 19:02
:jammer: Die kun je niet meer brengen:

Kwaadwillig dus.


Toch heb jij er geen moeite mee omerta met Siciliaanse criminaliteit in verbinding te zetten.
Racist ! (of warhoofd, je mag kiezen).

Je stelt me met dit gescheld teleur. Ik vind dit hokus pokus pas onwaardig!

H.P.Pas
16-07-13, 23:05
What you're trying to say is : denouncing people to the authorities is not something Moroccans are fond of. That's not a cultural trait we have.

Is it a Dutch one ?

:moe: Yep. Denouncing pedophiles to the authorities is not a cultural trait the catholic clergy seems to have. Who dares to blame them.

Samir75017
16-07-13, 23:21
:moe: Yep. Denouncing pedophiles to the authorities is not a cultural trait the catholic clergy seems to have. Who dares to blame them.

You think too much in terms of 'group' and 'community'. Moroccans should denounce Moroccan criminals. Dutch should denounce Dutch criminals. Catholics should denounce catholic criminals. Gays should denounce gay criminals. Blacks should denounce black criminals, etc etc

Collective guilt. Worrying way of thinking.

What's next ? Moroccans should do justice themselves ?

H.P.Pas
16-07-13, 23:27
You think too much in terms of 'group' and 'community'.

Same for you. (http://www.maroc.nl/forums/nieuws-de-dag/364336-omerta-nederlandse-leger-doorbroken-syri%EB-gebeurt-deden-indonesi%EB-2.html#post5215112)

Samir75017
16-07-13, 23:39
Same for you. (http://www.maroc.nl/forums/nieuws-de-dag/364336-omerta-nederlandse-leger-doorbroken-syri%EB-gebeurt-deden-indonesi%EB-2.html#post5215112)

As a well-integrated Dutchman, do not forget to cooperate with the Swiss authorities by denouncing any Dutch criminal living in your neighborhood.

It's the duty of all the Dutch living in Switzerland to do that.