PDA

Bekijk Volledige Versie : Prins Filip maakt zelf koningslied



Marsipulami
20-07-13, 10:29
Koning Filip is er helemaal klaar voor! - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=0jUrIOUI8vQ)

Marsipulami
20-07-13, 10:34
Stromae - Formidable (ceci n'est pas une leçon) - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=S_xH7noaqTA)

Dronken Stromae was 'formidable' stunt voor nieuwe videoclip

Door: Inge Ringoot


28/05/13 - 00u22 Zelfs de politie kwam even langs om te checken of alles in orde was met Stromae.

video Sinds de beelden van de stiepelzatte Stromae vorige week opdoken op het internet, waren er al vermoedens dat het ging om een stunt. En inderdaad, de Brusselse singer-songwriter was niet echt stomdronken, maar eigenlijk volop aan het werken aan de videoclip voor zijn nieuwe song 'Formidable'. De stunt was meer dan 'formidable', want zelfs de politie werd flink bij hun neus genomen.


Op de beelden zagen we hoe een stiepelzatte Stromae dinsdagavond Brussel op stelten zette door al brabbelend van links naar rechts te strompelen. Op een bepaald moment zat hij zo dicht bij de tramsporen aan de halte Louiza dat een vrouw de 28-jarige artiest moest overtuigen om zich te verplaatsen.

Nu de nieuwe videoclip van Stromae is gelanceerd, vallen alle puzzelstukjes natuurlijk netjes in mekaar. Via een verborgen camera werden de reacties van de omstaanders immers vastgelegd en aan elkaar geplakt. Ook de interventie van de politie wordt niet over het hoofd gezien. Zo vroegen drie agenten op een bepaald moment aan de zanger, die eigenlijk Paul Van Haver heet, "Gaat het wel? Of ben je een beetje moe? Zullen we je naar huis brengen?"

Het ritje naar huis sloeg Stomae natuurlijk af. Intussen moest hij namelijk nog wat andere omstaanders 'lastigvallen'. Het acteren beviel hem overduidelijk heel goed. Zo spreekt de Brusselaar met Rwandese roots een meisje bijvoorbeeld aan met de woorden: "Hé baby, oeps, mademoiselle, ik wil je niet versieren. Ik zweer het je, ik ben vrijgezel." Woorden die veel geïrriteerde blikken losweekten bij zijn 'slachtoffers', maar uiteraard een fjine videoclip opleverden.

Stromae brak drie jaar geleden door met het nummer 'Alors on danse'. Hij wist er een MIA voor 'Hit van het Jaar' mee te verzilveren en het lied scoorde ook in het buitenland.