PDA

Bekijk Volledige Versie : Nieuwe golf migranten over grenshek Marokko



Revisor
23-07-13, 15:20
Nieuwe golf migranten over grenshek Marokko

Bewerkt door: redactie − 23/07/13, 14:08 − bron: AP

http://static1.volkskrant.nl/static/photo/2013/0/8/0/20130723140728/media_xl_1767855.jpg

© afp. Spaanse politie onderzoekt de papieren van Afrikaanse immigranten die via Mellila Europa binnenkomen

Vierhonderd migranten uit Afrika hebben dinsdag een poging ondernomen de Spaanse enclave Melilla in Marokko binnen te komen. Een honderdtal van hen slaagde in die opzet en wist over het zes meter hoge hek te klimmen.

Wie voet op Spaanse bodem wist te zetten is opgepakt en in een tijdelijk opvangcentrum ondergebracht, zei het bestuur van de enclave aan de Marokkaanse kust. De autoriteiten proberen ondertussen de immigranten terug te sturen naar waar ze vandaan komen.

Melilla is een van twee Spaanse enclaves die ingeklemd liggen tussen Marokko en de Middellandse Zee. Veel migranten die hun geluk in Europa willen zoeken houden zich op rond Melilla en proberen bij tijd en wijle de grens over te steken. Velen slagen hier niet in en worden teruggestuurd. Sommigen bereiken het beloofde Spaanse land wel, maar worden daar alsnog ingerekend en uitgezet.

Nieuwe golf migranten over grenshek Marokko - Nieuws - VK (http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2664/Nieuws/article/detail/3480421/2013/07/23/Nieuwe-golf-migranten-over-grenshek-Marokko.dhtml)

super ick
23-07-13, 15:26
Zonde hoor. Lijkt me een verrijking voor de EU

Revisor
23-07-13, 16:00
Zonde hoor. Lijkt me een verrijking voor de EU

Ze volgen de goederen en grondstoffen stroom uit hun landen.

Soldim
23-07-13, 16:17
Ze volgen de goederen en grondstoffen stroom uit hun landen.

Migranten als commodity?

Revisor
23-07-13, 16:23
Migranten als commodity?

Ligt eraan vanuit welk persectief je het bekijkt.

Soldim
23-07-13, 16:30
Ligt eraan vanuit welk persectief je het bekijkt.

Ik vraag me af hoe die wannabe-migranten dat zien. Ik neem aan dat ze begrijpen dat hoog betaalde banen niet voor het oprapen zijn en dat laag betaalde arbeid van ongeschoolde arbeiders sinds jaar en dag een commodity is.

Revisor
23-07-13, 16:54
Ik vraag me af hoe die wannabe-migranten dat zien. Ik neem aan dat ze begrijpen dat hoog betaalde banen niet voor het oprapen zijn en dat laag betaalde arbeid van ongeschoolde arbeiders sinds jaar en dag een commodity is.

Misschien zien ze geen andere uitweg. Dat over commodity houden ze zich niet mee bezig.

CONTRA
23-07-13, 18:50
lykt een nieuwe taktiek te wezen van de vluchtelingen. toont hun onderlinge solidariteit. honderden vluchtelingen offeren zich op om een paar van hen de kans te geven de overkant te halen.
eind juni was er ook een grote groepsaktie

Honderden Afrikanen bestormen Marokkaans-Spaanse grensHonderden Afrikanen uit de Sub-Sahara hebben de douane in Marokko en Spanje verrast.
Ongeveer vierhonderd illegale immigranten poogden woensdag de grens tussen Marokko en Spanje te trotseren bij Melilla. Spaanse en Marokkaanse media melden dat er honderd immigranten slaagden in hun poging Europa te bereiken. De aanval werd rond een uur of twee in de nacht uitgevoerd en verraste de autoriteiten duidelijk. Veiligheidstroepen in Marokko en Spanje wisten erger te voorkomen.

De honderd illegale immigranten die de grens wel wisten te passeren werden opgevangen in een centrum speciaal voor migranten waar ze de nodige zorg krijgen. In Marokko leven ongeveer 20.000 Afrikanen uit Afrika in erbarmelijke omstandigheden. Het gros verstopt zich in de natuurgebieden nabij de grenzen met Melilla en Ceuta.

http://nieuws.marokko.nl/27660/honderden-afrikanen-bestormen-marokkaans-spaanse-grens/?goback=%2Egde_1624427_member_253620767