PDA

Bekijk Volledige Versie : 11-jarig meisje fulmineert tegen gedwongen huwelijk



Marsipulami
24-07-13, 08:24
11-Year-Old Yemeni Girl Nada Al-Ahdal Flees Home to Avoid Forced Marriage: I'd Rather Kill Myself - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=-J7_TKgw1To)


11-jarig meisje fulmineert tegen gedwongen huwelijk


wo 24/07/2013 - 07:24 Wouter Carton

"Ik zou liever sterven dan te moeten trouwen op mijn leeftijd": een video van een 11-jarig meisje uit Jemen, dat fulmineert tegen gedwongen kindhuwelijken, is op YouTube al miljoenen keren bekeken.


Nada al-Ahdal zit in een auto en vertelt dat ze vluchtte van haar ouders omdat zij haar verplichtten om te huwen. Ze is ontsnapt en krijgt hulp van haar oom.

Ze vertelt dat er veel meisjes zijn zoals zij. "Ik ben erin geslaagd om mijn probleem op te lossen, maar sommige onschuldige kinderen kunnen dat niet, en ze zullen misschien sterven, zelfmoord plegen. Ik ben niet de enige, er zijn veel gevallen zoals het mijne."

De beelden zijn verspreid met Engelstalige ondertitels door Memri TV, dat eerder al kritiek kreeg omdat het bewust een negatief beeld zou schetsen van moslimlanden. Memri TV is in de VS gebaseerd en werd gesticht door een voormalige Israëlische veiligheidsfunctionaris.

Toch zijn er verschillende Arabische zenders die berichten het verhaal van Nada. Volgens sommige bronnen zou haar vader intussen hebben laten weten dat hij zijn dochter niet zal uithuwelijken voor ze 17 jaar is en dat hij dus zijn houding enigszins heeft bijgesteld.