PDA

Bekijk Volledige Versie : nieuws Ministerie van Volksgezondheid overweegt dekking zorg in Marokko te schrappen



MoStar
02-08-13, 01:02
17813

In de toekomst zal op vakantie gaan naar Marokko wellicht een dure grap worden. Het ministerie van Volksgezondheid kijkt namelijk naar de mogelijkheid om dekking van zorg buiten Europa uit het basispakket te schrappen. Momenteel ben je met een basis zorgverzekering ook gedekt voor zorg in het buitenland. Minister Edith Schippers onderzoekt nu de mogelijkheid om de dekking in ieder geval voor landen buiten Europa te laten verdwijnen.

Mocht dit besluit inderdaad doorgaan, dan zullen vakantiegangers naar Marokko en andere landen buiten Europa een aparte verzekering moeten afsluiten voor het geval zij onverwacht in het buitenland naar het ziekenhuis moeten. Wellicht zal de werelddekking echter terug te vinden zijn in een aanvullend pakket maar deze pakketten zijn per zorgverzekeraar verschillend.

Of het uiteindelijk mogelijk zal zijn om deze dekking te schrappen, is nog maar de vraag. Nederland heeft namelijk rondom de zorg van Nederlanders in het buitenland met verschillende landen, waaronder Marokko, een verdrag afgesloten. De Marokkaanse regering voelt niet veel voor een verandering van de aansprakelijkheid van zorg in het land. Nederland vergoedt op het moment zo'n vijf miljoen euro aan Marokko voor de zorg van Nederlandse toeristen.

Wanneer het ministerie het wetsvoorstel rond heeft, zal deze in de maand september worden voorgelegd aan de Tweede Kamer.

Foto: Roel Wijnants (http://www.flickr.com/photos/roel1943/)

Revisor
02-08-13, 02:26
In 2011 hebben de zorgverzekeraars 669 miljoen winst gemaakt.
In 2012 hebben de zorgverzekeraars 1400 miljoen winst gemaakt.

Kennelijk is dat nog niet genoeg.

super ick
02-08-13, 07:32
In 2011 hebben de zorgverzekeraars 669 miljoen winst gemaakt.
In 2012 hebben de zorgverzekeraars 1400 miljoen winst gemaakt.

Kennelijk is dat nog niet genoeg.

Daar heb je wel een punt. Die moeten terug naar de verzekerden.
Werelddekkimg mag eraf. Betaal zelf een aanvulling op de reisverzekering.

knuppeltje
02-08-13, 08:01
Volgens mij hebben veel mensen die op reis gaan al een aparte reisverzekering.

Karin.N
02-08-13, 09:40
Korting op je maandpremie wanneer je geen werelddekking wenst. Kan trouwens simpel worden opgelost met een reisverzekering.

Verzekeraars maken winst op de zorgverzekeringen, toch worden de dekkingen steeds verder uitgekleed. Ik vind een discussie over het huidige systeem belangrijker dan wel of geen werelddekking. Want waar staan we over bijvoorbeeld 10 jaar. Bepaalt de verzekeraar dan wie wel of geen behandeling krijgt ivm de verwachte genezingskans?

Aan de Marokkaanse overheid (dus niet de Nederlandse Marokkanen!) zou ik wil vragen waarom zij niet hoeven bij te dragen aan het welzijn van hun landgenoten. Immers voor de Marokkaanse overheid blijf je altijd een Marokkaan, ook al zijn zelfs je grootouders er niet meer geboren. Deze "claim" mag wat mij betreft ook wel eens financiële gevolgen hebben.

Revisor
02-08-13, 10:38
In 2011 hebben de zorgverzekeraars 669 miljoen winst gemaakt.
In 2012 hebben de zorgverzekeraars 1400 miljoen winst gemaakt.

Kennelijk is dat nog niet genoeg.

Aanvulling:

2009: 1,5 miljard
2010: 737 miljoen
2011: 669 miljoen
2012: 1,4 miljard

Revisor
02-08-13, 10:39
Daar heb je wel een punt. Die moeten terug naar de verzekerden.
Werelddekkimg mag eraf. Betaal zelf een aanvulling op de reisverzekering.

Afschaffing werelddekking levert hoogstwaarschijnlijk een besparing op van 60 miljoen.

mark61
02-08-13, 10:40
Beetje kortzichtig. Raming groei zorguitgaven:

De zorguitgaven groeien in absolute termen van 61,2 miljard euro in 2011 naar 74,4 miljard euro in 2015 (een groei van 13,2 miljard euro).56De zorguitgaven blijven naar verwachting na deze kabinetsperiode doorgroeien (mede door vergrijzing en technologische ontwikkeling). De zorguitgaven zijn een belangrijk aandachtspunt bij het op orde brengen van de overheidsfinanciën voor de lange termijn.

Figuur 2.5 Reële ontwikkeling uitgaven periode 2011-2015(indexcijfers, 2011 = 100)
http://www.rijksbegroting.nl/binaries/images/1/6/0/kst160026_026.gif

Die 85 euro per persoon zullen ze nog hard nodig hebben.

mark61
02-08-13, 10:40
DNB: hoge financiële buffers zorgverzekeraars belangrijk

Het is belangrijk dat zorgverzekeraars hun hoge winsten van 2012 gebruiken om hun financiële buffers te versterken. Zo kunnen ze beter inspelen op de onzekerheid in de markt, toenemende financiële verantwoordelijkheden en steeds strengere toezichthouders. Dat zegt de Nederlandsche Bank (DNB) vandaag.

Volgens DNB zorgt het kabinetsbeleid ervoor dat zorgverzekeraars steeds meer risico lopen. Zo kon de overheid tot 2012 nog verzekeraars achteraf compenseren als zij een bovengemiddeld aantal personen met grote gezondheidsrisico’s verzekerden. De afschaffing van die regeling was voor DNB destijds aanleiding om de verplichte buffers van zorgverzekeraars te verhogen van 9% naar 11%.

Afgelopen vrijdag stemde de Tweede Kamer in met aanvullende maatregelen om compensatie voor zorgverzekeraars verder af te schaffen. In 2015 verdwijnt compensatie achteraf voor zorg bij lichamelijke klachten. In 2017 compenseert de overheid niet langer achteraf voor geestelijke gezondheidszorg. Het is nog niet duidelijk of deze ontwikkelingen aanleiding vormen voor DNB om de verplichte buffers opnieuw te verhogen. (DNB)

DNB: hoge financiële buffers zorgverzekeraars belangrijk (http://www.prizewize.nl/verzekeringen/zorgverzekering/nieuws/dnb-buffers-zorgverzekeraars/)

mark61
02-08-13, 10:45
Zorgverzekeraars maakten 1,4 miljard winst

De Nederlandse zorgverzekeraars hebben vorig jaar 1,4 miljard euro winst gemaakt. Het overgrote deel van de winst werd gemaakt op de basisverzekering.

Minister Edith Schippers is daar dik tevreden over, bleek donderdag in een Kamerdebat. Volgens haar is het een bewijs dat het systeem van concurrerende zorgverzekeraars werkt.

Ze gaat ervan uit dat de verzekeraars hun premies gaan verlagen, maar gaat ze dat niet opleggen. ''Het is een logische en wenselijke stap'', aldus de VVD-minister. Het geld kan in elk geval niet volledig terug naar de premiebetalers, omdat De Nederlandsche Bank eist dat de verzekeraars ook hun buffers nog verhogen.

Concurrentie

Bovendien, vindt Schippers, moet de concurrentie zijn werk doen. ''Als een verzekeraar zegt: haha, ik hou die winst lekker op m'n bankrekening en stel de premie niet lager vast en anderen doen dat wel, dan zullen mensen overstappen.''

Dat 10 procent van de verzekerden afgelopen jaar overstapte, is volgens Schippers ook een bewijs dat concurrentie in de zorg werkt.

Ze stelde verder dat de verzekeraars die commerciële bedrijven zijn, het recht hebben winst uit te keren aan hun aandeelhouders. Overigens zitten vrijwel alle verzekerden (98 procent) bij een verzekeraar zonder winstoogmerk en zonder aandeelhouders, aldus Schippers. :vreemd:

In 2011 maakten de verzekeraars 500 miljoen euro winst, 100 miljoen daarvan ging terug naar de verzekerden in de vorm van een lagere premie.

Premieverlaging

Patiëntenorganisatie NPCF is het niet met de minister eens. Verzekeraars moeten een deel van de winst wel terugsluizen. Dat zei directeur Wilna Wind van patiëntenvereniging NPCF donderdag. ''Het is een hoop geld en dat moet terug naar de premiebetaler.''

De NPCF vindt het goed dat zorgverzekeraars scherp inkopen, maar wil wel meer inzicht in de inkoopcriteria.

''Waarom wordt iets wel of niet ingekocht? Dat moet transparanter worden. We willen niet alleen de goedkoopste zorg, wel kwalitatief goede zorg waar niet onnodig veel voor betaald wordt. We betalen de zorg met zijn allen, dan moet het ook duidelijk zijn waar ons geld aan uit gegeven wordt."

"Premieverlaging voor 2014 ligt inderdaad in de lijn der verwachting", laat brancheorganisatie Zorgverzekeraars Nederland desgevraagd weten. "Maar de zorgverzekeraars gaan daar uiteindelijk zelf over."

Een deel van de winst moet volgens Zorgverzekeraars Nederland op de bank blijven staan als buffer, maar een deel kan dus via de premie terug naar de verzekerden. Hoeveel dat eventueel wordt, is nog niet te zeggen.
Door: ANP

Zorgverzekeraars maakten 1,4 miljard winst | nu.nl/economie | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl (http://www.nu.nl/economie/3395280/zorgverzekeraars-maakten-14-miljard-winst.html)

mark61
02-08-13, 10:48
De Nederlandse gezondheidszorg is, na de gillende hoeveelheid geld die de VS eraan uitgeeft, de hoogste van alle geïndustrialiseerde landen, als percentage van het BNP, terwijl het zeker niet de beste is.

List of countries by total health expenditure (PPP) per capita - Wikipedia, the free encyclopedia (http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_total_health_expenditure_%28P PP%29_per_capita)

Hier klopt iets niet.

Hoe dat komt is nog onderwerp van discussie.

Revisor
02-08-13, 10:57
Korting op je maandpremie wanneer je geen werelddekking wenst. Kan trouwens simpel worden opgelost met een reisverzekering.

Verzekeraars maken winst op de zorgverzekeringen, toch worden de dekkingen steeds verder uitgekleed. Ik vind een discussie over het huidige systeem belangrijker dan wel of geen werelddekking. Want waar staan we over bijvoorbeeld 10 jaar. Bepaalt de verzekeraar dan wie wel of geen behandeling krijgt ivm de verwachte genezingskans?

Aan de Marokkaanse overheid (dus niet de Nederlandse Marokkanen!) zou ik wil vragen waarom zij niet hoeven bij te dragen aan het welzijn van hun landgenoten. Immers voor de Marokkaanse overheid blijf je altijd een Marokkaan, ook al zijn zelfs je grootouders er niet meer geboren. Deze "claim" mag wat mij betreft ook wel eens financiële gevolgen hebben.

De meerderheid van Marokkanen in Marokko zelf heeft niet eens de beschikking over gratis gezondheidszorg. Alleen de allerarmsten krijgen een beetje gratis gezondsheidszorg.

In Nederland is het ook niet gratis, dus waarom en hoe zou Marokko het gratis moeten aanbieden aan Marokkanen die elders hun zorgverzekeringspremie betalen.

Daarnaast zou ik als staat redeneren, dat Nederland de lusten krijgt, dus de zware arbeid die Marokkanen jarenlang hebben uitgevoerd met de bekende slijtage van het lichaam, het wonen in de smerigste delen van Nederland, denk aan industriegebieden zoals het Rijnmondgebied met de smerigste industrie waar je meer longziektes, kanker, allergieën enz. kunt oplopen.

De 5 miljoen wordt overigens niet besteedt aan Marokkanen alleen, ook aan de Nederlandse toeristen die daar ziek worden.

Waarom stel je die vraag niet aan de Amerikaanse, Duitse overheid of andere Europese landen die hebben hier meer dan 1,5 miljoen burgers wonen die ook gebruik maken van de werelddekking en gezondheidszorg elders.

De 5 miljoen die ze hopen te besparen in Marokko zal denk ik uiteindelijk meer kosten dan het oplevert. Mensen komen dan zo snel mogelijk terug naar Nederland en maken dan gebruik van de gezondheidszorg hier. Hier kost de gezondheidszorg veel meer dan in Marokko.

Karin.N
02-08-13, 11:33
De meerderheid van Marokkanen in Marokko zelf heeft niet eens de beschikking over gratis gezondheidszorg. Alleen de allerarmsten krijgen een beetje gratis gezondsheidszorg.
In meer landen van de wereld is er een slechte gezondheidszorg die niet voor iedereen toegankelijk is, daar sluit je dus een verzekering voor af

In Nederland is het ook niet gratis, dus waarom en hoe zou Marokko het gratis moeten aanbieden aan Marokkanen die elders hun zorgverzekeringspremie betalen.

Net als de Nederlanders die buiten Eurapa een reisverzekering moeten gaan afsluiten, kunnen Marokkanen dat ook.

Daarnaast zou ik als staat redeneren, dat Nederland de lusten krijgt, dus de zware arbeid die Marokkanen jarenlang hebben uitgevoerd met de bekende slijtage van het lichaam, het wonen in de smerigste delen van Nederland, denk aan industriegebieden zoals het Rijnmondgebied met de smerigste industrie waar je meer longziektes, kanker, allergieën enz. kunt oplopen.Het zijn niet alleen Marokkanen die hard werken en ziektes op kunnen lopen. Mijn schoonvader is bijv. overleden aan de gevolgen van het werken in een fabriek waar radiateuren werden gemaakt/gerepareerd. Dus wat Marokkanen overkomt, overkomt Nederlanders evengoed.

De 5 miljoen wordt overigens niet besteedt aan Marokkanen alleen, ook aan de Nederlandse toeristen die daar ziek worden.
Die moeten een reisverzekering afsluiten

Waarom stel je die vraag niet aan de Amerikaanse, Duitse overheid of andere Europese landen die hebben hier meer dan 1,5 miljoen burgers wonen die ook gebruik maken van de werelddekking en gezondheidszorg elders.
Amerika ligt buiten Europa, dus dien je dan een reisverzekering af te sluiten. Wat mij betreft valt Europa ook onder de reisverzekering. Krijg je wellicht wel weer de discussie over mensen die uitwijken naar Belgie of Duitsland ivm een betere zorg daar. Dus misschien op de basisverzekering de mogelijkheid om dekking binnen Europa mee te verzekeren en daarnaast dekking buiten Europa. Is het hele probleem opgelost. Mensen betalen dan gewoon voor de extra dekkingen. Lijkt me geen probleem, kun je de reis veroorloven, dan ook de paar euro voor europa of werelddekking.


De 5 miljoen die ze hopen te besparen in Marokko zal denk ik uiteindelijk meer kosten dan het oplevert. Mensen komen dan zo snel mogelijk terug naar Nederland en maken dan gebruik van de gezondheidszorg hier. Hier kost de gezondheidszorg veel meer dan in Marokko.

Dat is het goed recht van mensen om zich hier te laten behandelen. Dat wordt ook niet verboden. .


Belangrijker vind ik een discussie over de ontwikkelingen in de zorg.

Revisor
02-08-13, 11:54
Je hebt het niet goed begrepen, maar eerlijk gezegd had ik niet anders van je verwacht.

Ik heb er zelf geen enkel probleem mee om een reisverzekering met goede medische dekking af te sluiten wanneer ik afreis naar het buitenland. Wat mij betreft geldt dat voor iedereen. Persoonlijk vind ik dat dekking buiten de grenzen ophoudt. Dus ook geen werelddekking of Europadekking. Houd je aleen nog een discussiepunt over zorg over de grenzen, wanneer de zorg hier niet goed is geregeld en mensen uitwijken. Mensen zullen niet uitwijken naar Marokko voor een betere zorg, maar soms wel richting Duitsland en Belgie.

Belangrijker vind ik de discussie over de ontwikkelingen op de zorg. Maar tis duidelijk, jij hecht kennelijk alleen aan rechten voor Marokkanen, de rest kan je gestolen worden. Klink je mi net als Wilders en consorten. jammer.

Ik vind dat je zeer slechte commentaar geeft op mijn zorgvuldige en overdachte reaktie.

Karin.N
02-08-13, 11:59
De Nederlandse gezondheidszorg is, na de gillende hoeveelheid geld die de VS eraan uitgeeft, de hoogste van alle geïndustrialiseerde landen, als percentage van het BNP, terwijl het zeker niet de beste is.

List of countries by total health expenditure (PPP) per capita - Wikipedia, the free encyclopedia (http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_total_health_expenditure_%28P PP%29_per_capita)

Hier klopt iets niet.

Hoe dat komt is nog onderwerp van discussie.

Heeft mi te maken met de manier waarop hier gewerkt wordt. Verbaas me daar al zeker 25 jaar over.

Karin.N
02-08-13, 12:03
Ik vind dat je zeer slechte commentaar geeft op mijn zorgvuldige en overdachte reaktie.

Ach, zo vond ik jou eerdere commentaar al slecht en ondoordacht. Want de ontwikkelingen in de zorg vind ik een discussie waard, jij hecht kennelijk alleen aan het vasthouden van rechten en niet aan het verbeteren van het stelsel wat broodnodig is. Maar Nederland kennende zal ene goed functionerend stelsel nog lang op zich laten wachten.

En dat mijn commentaar je niet aanstaat, verbaast me niets. Maar jammer voor jou zal ik daar niet wakker van liggen.

mark61
02-08-13, 12:11
De 5 miljoen wordt overigens niet besteedt aan Marokkanen alleen, ook aan de Nederlandse toeristen die daar ziek worden.

Waar staat dat? Ik lees eerder het tegendeel:

Nederland vergoedt op het moment zo'n vijf miljoen euro aan Marokko voor de zorg van Nederlandse toeristen.

Er spelen hier natuurlijk twee dingen doorelkaar. Onderlinge EU-afspraken, en met de EER en verdragslanden over zorg voor toeristen, en de speciale situatie van 'remigranten'.

Ik snap überhaupt niet hoe NL (weer eens) denkt op eigen houtje EU-verdragen te schenden / op te zeggen.

Er is trouwens geen 'werelddekking'. Er zijn afspraken met een paar landen:

Australië (alleen bij verblijf korter dan één jaar)
Bosnië-Herzegovina
Kaap-Verdië
Macedonië
Marokko
Montenegro
Servië
Tunesië
Turkije

http://www.cvz.nl/verzekering/buitenland/aanvullende+informatie/verdragslanden#VerdragslandenbuitendeEU/EER

Voor die remigranten kan het alleen maar een verbetering zijn; het laatste wat ik las is dat ze meer zorgpremie moeten betalen dan hun AOW plus pensioen, en dan bovendien veel minder en slechtere zorg krijgen dan in NL, voor dat geld. Dat was in 2005 toen de nieuwe Zorgwet werd ingevoerd; kan niet vinden of daar wat aan gedaan is.

Revisor
02-08-13, 12:36
Ach, zo vond ik jou eerdere commentaar al slecht en ondoordacht. Want de ontwikkelingen in de zorg vind ik een discussie waard, jij hecht kennelijk alleen aan het vasthouden van rechten en niet aan het verbeteren van het stelsel wat broodnodig is. Maar Nederland kennende zal ene goed functionerend stelsel nog lang op zich laten wachten.

En dat mijn commentaar je niet aanstaat, verbaast me niets. Maar jammer voor jou zal ik daar niet wakker van liggen.

Je stelt een vraag aan de Marokkaanse overheid, die hier nooit een antwoord op zal geven, maar dat neemt niet weg dat ik die vraag kan beantwoorden.

Dat jij mijn antwoord slecht vindt heeft denk ik te maken met de insteek die je had met je vraag.

De ontwikkelingen in de zorg zijn makkelijk te verklaren. Met de overheersing van de VVD in de Nederlandse politiek is de weg vrijgemaakt voor een uiterst lucratieve handel. Eerst wordt de zorgverzekering verplicht opgelegd en daarna kunnen de heren aandeelhouders hun zakken vullen. De VVD is er niet voor de gewone burger.

Revisor
02-08-13, 12:43
Waar staat dat? Ik lees eerder het tegendeel:

Nederland vergoedt op het moment zo'n vijf miljoen euro aan Marokko voor de zorg van Nederlandse toeristen.



Dit artikel is herschreven door MoStar en zijn woordkeuze is ongelukkig. De herschrijver bedoelt denk ik Marokkanen die in Nederland wonen en daar op vakantie gaan en Nederlandse toeristen in het algemeen.

Bij de beantwoording van de vraag van Karin N. waar zij vraagt waarom Marokko niet bijdraagt aan de gezondsheidszorg van zijn/haar landgenoten die in Nederland wonen en daar op vakantie zijn, moet ik dus onderscheid maken tussen Marokkanen uit Nederland en de Nederlandse (autochtone) toeristen.

mark61
02-08-13, 14:02
Dit artikel is herschreven door MoStar en zijn woordkeuze is ongelukkig. De herschrijver bedoelt denk ik Marokkanen die in Nederland wonen en daar op vakantie gaan en Nederlandse toeristen in het algemeen.

Bron? Voor jouw gedachten over MoStar, en de bewering an sich?

Wat dacht je van Marokkanen uit Nederland die geremigreerd zijn? Daar was nou net de grote heisa over destijds.

Revisor
02-08-13, 14:25
Bron? Voor jouw gedachten over MoStar, en de bewering an sich?

Wat dacht je van Marokkanen uit Nederland die geremigreerd zijn? Daar was nou net de grote heisa over destijds.

Het recht om een normaal antwoord van mij te krijgen heb je verspeeld met je onbeschofte gedrag elders. Ik beloon onbeschoft gedrag met laster en scheldpartijen niet.

Karin.N
02-08-13, 14:53
Je stelt een vraag aan de Marokkaanse overheid, die hier nooit een antwoord op zal geven, maar dat neemt niet weg dat ik die vraag kan beantwoorden.

Dat jij mijn antwoord slecht vindt heeft denk ik te maken met de insteek die je had met je vraag.



Jij weet helemaal niet wat mijn insteek is.

Gezien de slechte situatie in Marokko qua gezondheidszorg (zoals jij het aangeeft) is het niet veel verstandiger wanneer de overheid daar zich eens grondig gaat bezighouden met de aanpak van die problemen ipv energie te steken in het wel en wee van Marokkanen die al lang niet meer in Marokko wonen?

Het lijkt me dat de gemiddelde Marokkaanse Nederlander hier, net zoals de gemiddelde niet Marokkaanse Nederlander heel goed in staat zijn om hun eigen boontjes te doppen en gewoon een reisverzekering af te sluiten. Of wil jij beweren dat de gemiddelde nederlandse Marokkaan niet in staat is om een reisverzekering af te sluiten?

Revisor
02-08-13, 15:02
Jij weet helemaal niet wat mijn insteek is.

Gezien de slechte situatie in Marokko qua gezondheidszorg (zoals jij het aangeeft) is het niet veel verstandiger wanneer de overheid daar zich eens grondig gaat bezighouden met de aanpak van die problemen ipv energie te steken in het wel en wee van Marokkanen die al lang niet meer in Marokko wonen?

Het lijkt me dat de gemiddelde Marokkaanse Nederlander hier, net zoals de gemiddelde niet Marokkaanse Nederlander heel goed in staat zijn om hun eigen boontjes te doppen en gewoon een reisverzekering af te sluiten. Of wil jij beweren dat de gemiddelde nederlandse Marokkaan niet in staat is om een reisverzekering af te sluiten?

De discussie gaat nu alle richtingen op.

Eerst stel je de vraag waarom de Marokkaanse regering niet bijdraagt aan de gezondheidszorg voor Marokkanen uit Nederland en nu heb je het over dat Marokko beter geen energie kan steken in Marokkanen uit Nederland omdat die goed in staat zijn om hun eigen boontjes te doppen.

Rare wending.

De Marokkaanse overheid geeft niets om haar burgers. Het merendeel is corrupt en houdt zich alleen bezig met de eigen zakken vullen. De Marokkaanse burgers hebben weinig tot niets te zeggen over hun eigen land. Dat wordt grotendeels bepaald door de EU, VS en IMF.

super ick
02-08-13, 18:33
Het recht om een normaal antwoord van mij te krijgen heb je verspeeld met je onbeschofte gedrag elders. Ik beloon onbeschoft gedrag met laster en scheldpartijen niet.

Aha, wij moeten het zien als een beloning als het u behaagt antwoord te geven?

Gekker moet het niet worden. :hihi:

Revisor
02-08-13, 19:11
Aha, wij moeten het zien als een beloning als het u behaagt antwoord te geven?

Gekker moet het niet worden. :hihi:

Als je goed oplet zie je dat het gericht is aan mark61 die mij hier elke keer uitscheldt en onbeschoft gedraagt. Ik begrijp niet dat jij je aangesproken voelt. Je gedraagt je nu als zijn secondant terwijl je hier door hem als pispaaltje bent gebruikt, zo erg dat je voor altijd wilde weggaan van maroc.nl.

Onbegrijpelijk dat je een bully verdedigt. Misschien is dat meeloopgedrag in de hoop om bij hem in het gevlei te komen zodat hij jou niet gaat uitschelden.

Karin.N
02-08-13, 19:41
De discussie gaat nu alle richtingen op.

Eerst stel je de vraag waarom de Marokkaanse regering niet bijdraagt aan de gezondheidszorg voor Marokkanen uit Nederland en nu heb je het over dat Marokko beter geen energie kan steken in Marokkanen uit Nederland omdat die goed in staat zijn om hun eigen boontjes te doppen.

Rare wending.

De Marokkaanse overheid geeft niets om haar burgers. Het merendeel is corrupt en houdt zich alleen bezig met de eigen zakken vullen. De Marokkaanse burgers hebben weinig tot niets te zeggen over hun eigen land. Dat wordt grotendeels bepaald door de EU, VS en IMF.

Aan de Marokkaanse overheid (dus niet de Nederlandse Marokkanen!) zou ik wil vragen waarom zij niet hoeven bij te dragen aan het welzijn van hun landgenoten. Immers voor de Marokkaanse overheid blijf je altijd een Marokkaan, ook al zijn zelfs je grootouders er niet meer geboren. Deze "claim" mag wat mij betreft ook wel eens financiële gevolgen hebben.

Deze vraag stelde ik omdat Marokko meent zich tot in lengte van dagen te moeten bemoeien met Marokkanen die hier geboren zijn, waarvan inmiddels ook al weer kinderen hier zijn geboren en dus allemaal Nederlanders zijn. Beter richt Marokko zich op de situatie in eigen land, magoed door te wijzen naar anderen kun je je eigen falen maskeren. Trouwens ook wel een bekend fenomeen hier bij sommige prikkers....... Brullen dat ze onbeschoft worden behandeld, terwijl ze zelf de oorzaak zijn..... Maar ja, dan hoeven er geen vervelende vragen beantwoord te worden. Dan meld je gewoon keer op keer dat de ander onbeschoft is.

Wanneer de werelddekking vervalt kan iedereen en dus ook de Nederlandse Marokkaan een reisverzekering afsluiten. Dus wat is nu precies je probleem?

Revisor
02-08-13, 19:45
Aan de Marokkaanse overheid (dus niet de Nederlandse Marokkanen!) zou ik wil vragen waarom zij niet hoeven bij te dragen aan het welzijn van hun landgenoten. Immers voor de Marokkaanse overheid blijf je altijd een Marokkaan, ook al zijn zelfs je grootouders er niet meer geboren. Deze "claim" mag wat mij betreft ook wel eens financiële gevolgen hebben.

Deze vraag stelde ik omdat Marokko meent zich tot in lengte van dagen te moeten bemoeien met Marokkanen die hier geboren zijn, waarvan inmiddels ook al weer kinderen hier zijn geboren en dus allemaal Nederlanders zijn. Beter richt Marokko zich op de situatie in eigen land, magoed door te wijzen naar anderen kun je je eigen falen maskeren. Trouwens ook wel een bekend fenomeen hier bij sommige prikkers....... Brullen dat ze onbeschoft worden behandeld, terwijl ze zelf de oorzaak zijn..... Maar ja, dan hoeven er geen vervelende vragen beantwoord te worden. Dan meld je gewoon keer op keer dat de ander onbeschoft is.

Wanneer de werelddekking vervalt kan iedereen en dus ook de Nederlandse Marokkaan een reisverzekering afsluiten. Dus wat is nu precies je probleem?


Ik heb je al antwoord gegeven. De rest van je antwoord vind ik warrig en niet consistent. Dat je schelden en onbeschoft gedrag steunt zegt mij genoeg.

Ibrah1234
02-08-13, 21:33
Karin heeft gelijk. De werelddekking vervalt voor alle Nederlanders. Men dient een aanvullende reisverzekering af te sluiten.

mark61
02-08-13, 21:45
Nooit geweten dat werelddekking bestond. Jaha.

Joesoef
02-08-13, 21:48
Al die jaren heeft soef dus een extra verzekering afgesloten :argwaan:

mark61
02-08-13, 22:10
Al die jaren heeft soef dus een extra verzekering afgesloten :argwaan:

Het maakt vaak niet zo uit. In vreemde landen brengen ze je al gauw naar een particulier ziekenhuis met tarieven die de zorgverzekering toch niet dekt :hihi:

super ick
03-08-13, 00:05
Als je goed oplet zie je dat het gericht is aan mark61 die mij hier elke keer uitscheldt en onbeschoft gedraagt. Ik begrijp niet dat jij je aangesproken voelt. Je gedraagt je nu als zijn secondant terwijl je hier door hem als pispaaltje bent gebruikt, zo erg dat je voor altijd wilde weggaan van maroc.nl.

Onbegrijpelijk dat je een bully verdedigt. Misschien is dat meeloopgedrag in de hoop om bij hem in het gevlei te komen zodat hij jou niet gaat uitschelden.

Ik heb mijn eigen mening.

Ik vond de sfeer in het algemeen steeds slechter worden. Niet expliciet naar mij toe maar er waren destijds hier meerdere moraalridders die vonden dat anderen uitgemaakt mochten worden voor Nazi, facsist, etc. Alleen om een andere mening.

Ik baseer mij op iemands mening. Op het ene vlak vind je elkaar, op het andere vlak niet. Als je zaken verdraaid dan laster je. Ik kan dat constateren en heb je er ook op gewezen. Daar heb ik Mark niet voor nodig.
Jij struint alle misstanden af om er liefst een anti islam, anti moslim of anti allochtonenkwestie van proberen te maken. Je geeft er je eigen draai aan. Kennelijk vind je het een fijn gevoel om anderen de schuld te geven. Je bent dus niet oprecht. Of je bent erg verongelijkt en wilt graag geloven dat de wereld tegen jou is.

Waarom doe je het eigenlijk die azijnzeikerij? Je moet je erg tekort gedaan voelen.

Revisor
03-08-13, 03:27
Ik heb mijn eigen mening.

Ik vond de sfeer in het algemeen steeds slechter worden. Niet expliciet naar mij toe maar er waren destijds hier meerdere moraalridders die vonden dat anderen uitgemaakt mochten worden voor Nazi, facsist, etc. Alleen om een andere mening.

Ik baseer mij op iemands mening. Op het ene vlak vind je elkaar, op het andere vlak niet. Als je zaken verdraaid dan laster je. Ik kan dat constateren en heb je er ook op gewezen. Daar heb ik Mark niet voor nodig.
Jij struint alle misstanden af om er liefst een anti islam, anti moslim of anti allochtonenkwestie van proberen te maken. Je geeft er je eigen draai aan. Kennelijk vind je het een fijn gevoel om anderen de schuld te geven. Je bent dus niet oprecht. Of je bent erg verongelijkt en wilt graag geloven dat de wereld tegen jou is.

Waarom doe je het eigenlijk die azijnzeikerij? Je moet je erg tekort gedaan voelen.

Niemand houdt je tegen om een eigen mening te vormen maar die moet je wel ondersteunen met feiten en argumenten. Dat doe je niet.

Je komt hier op voor een schelder die jou bijna tot huilens toe gebracht heeft met hetzelfde onbeschoft gedrag.

Als ik zaken verdraai dan mag je me daarop aanspreken in de topics waar ik dat doe maar ga niet her en der verhaaltjes verzinnen en vertellen. Ik weerspreek foute aannames en gemene vooroordelen, zoals laatst dat jij beweerde dat Marokkanen de grootste tasjesrovers zijn terwijl onderzoek uitwijst dat tasjesrovers van oude vrouwtjes hoofdzakelijk door autochtonen wordt verricht.

Je tegenspreken is geen azijnpisserij maar is de zaken terug brengen tot hun werkelijke proporties. Als jij daar niet tegen kunt moet je maar betere standpunten innemen.

In deze topic heb ik kritiek gegeven op de overheid die zorgverzekeraars miljarden winsten laat maken maat 5 miljoen wil besparen op Marokkanen en Nederlandse toeristen die in Marokko ziek worden. Tevens heb ik een antwoord gegeven op de vraag van Karin N. Wat is daar de azijnpisserij vraag ik me af?

Ibrah1234
03-08-13, 12:54
In deze topic heb ik kritiek gegeven op de overheid die zorgverzekeraars miljarden winsten laat maken maat 5 miljoen wil besparen op Marokkanen en Nederlandse toeristen die in Marokko ziek worden.

Stemmingmakerij door het te beperken tot verstrekte zorg in Marokko. De dekking vervalt ook voor iemand uit Tietjerksteradeel die kortstondig de Verenigde staten wil bezoeken.

Bovendien kent de Verenigde Staten de hoogste kosten per inwoner voor de zorg. Dus zoals Mark61 terecht heeft opgemerkt gaat men uit van de gemiddelde kosten in Nederland ter compensatie van de gemaakte kosten.

Een operatie in Canada, Japan, Zwitserland en de Verenigde Staten is veel duurder dan in Nederland maar de vergoeding is gerelateerd aan de Nederlandse index. Dat impliceert dus bijbetalen, ook onder de oude situatie.

Met een aanvullende verzekering voor de duur van het verblijf in het buitenland buiten Europa in de duurdere landen kan het risico 100% gedekt worden.

Revisor
03-08-13, 13:33
Stemmingmakerij door het te beperken tot verstrekte zorg in Marokko. De dekking vervalt ook voor iemand uit Tietjerksteradeel die kortstondig de Verenigde staten wil bezoeken.

Bovendien kent de Verenigde Staten de hoogste kosten per inwoner voor de zorg. Dus zoals Mark61 terecht heeft opgemerkt gaat men uit van de gemiddelde kosten in Nederland ter compensatie van de gemaakte kosten.

Een operatie in Canada, Japan, Zwitserland en de Verenigde Staten is veel duurder dan in Nederland maar de vergoeding is gerelateerd aan de Nederlandse index. Dat impliceert dus bijbetalen, ook onder de oude situatie.

Met een aanvullende verzekering voor de duur van het verblijf in het buitenland buiten Europa in de duurdere landen kan het risico 100% gedekt worden.

Dit is een Marokkaanse website waar nieuws die Marokkanen aangaat van belang is. De topic gaat over Marokko, daar reageer ik op. Daarnaast heb ik het totale te besparen bedrag wereldwijd van 60 miljoen genoemd. Ook dat bedrag staat niet tot verhouding van de miljardenwinsten die zorgverzekeraars mogen maken.

Wat wil je me verwijten?

Ibrah1234
03-08-13, 13:57
Dit is een Marokkaanse website waar nieuws die Marokkanen aangaat van belang is. De topic gaat over Marokko, daar reageer ik op. Daarnaast heb ik het totale te besparen bedrag wereldwijd van 60 miljoen genoemd. Ook dat bedrag staat niet tot verhouding van de miljardenwinsten die zorgverzekeraars mogen maken.

Wat wil je me verwijten?

Doe dan ook even bij Philips je beklag dat de prijzen van TV's voor Marokkanen gehalveerd dienen te worden en dat ze kunnen gaan werken voor de kostprijs.

Verzekeringsmaatschappijen zijn commerciele bedrijven en die streven per definitie naar maximalisatie van de winst.

Wat is dit voor een simplistische benadering.

mark61
03-08-13, 14:14
Overigens is de grap dat 98% van de Nederlandse zorgverzekeraars niet-commerciële bedrijven zijn. Maar dan is het nog echt niet verboden winst te maken :zozo:

Revisor
03-08-13, 14:25
Doe dan ook even bij Philips je beklag dat de prijzen van TV's voor Marokkanen gehalveerd dienen te worden en dat ze kunnen gaan werken voor de kostprijs.

Verzekeringsmaatschappijen zijn commerciele bedrijven en die streven per definitie naar maximalisatie van de winst.

Wat is dit voor een simplistische benadering.

Wat heeft Philips ermee te maken?

Een zorgverzekering is verplicht gesteld voor elke burger maar een VVD minister bepaalt namens de overheid wat er wel of niet onder moet vallen. Een besparing van 60 miljoen vindt de VVD minster en jij dus ook belangrijker dan dat de bedrijven ongestoord miljardenwinsten mogen maken. Mag ik daar geen bedenkingen bij hebben? Zo ja waarom niet?

Wat verwijt je mij?

knuppeltje
03-08-13, 16:01
Zorgverzekering (Nederland) - Wikipedia (http://nl.wikipedia.org/wiki/Zorgverzekering_(Nederland))

Ibrah1234
03-08-13, 17:16
Zorgverzekering:*overzicht van*zorgverzekeraars in Nederland. (http://www.independer.nl/zorgverzekering/fi/intro.aspx)

Zo op het eerste oog kun je bij de meeste ook een autoverzekering en lijfrentepolissen afsluiten :D

Revisor
04-08-13, 11:36
zo 04 aug 2013, 09:30

CVZ kijkt eerder naar patiëntenbelang

DIEMEN - Het belang van patiënten wordt voortaan eerder meegenomen bij beslissingen over het al dan niet blijven vergoeden van een bepaald geneesmiddel. Het College voor Zorgverzekeringen (CVZ) vindt het nodig de maatschappelijke en ethische kant naar voren te halen na alle ophef vorig jaar rond de vergoeding van de medicijnen voor de ziekten van Pompe en Fabry. Dat zei bestuursvoorzitter Arnold Moerkamp zondag.

,,We wachten niet meer tot de technisch-wetenschappelijke kant van het onderzoek klaar is. Voor of tijdens dat onderzoek kijken we voortaan ook al naar de impact voor de betrokkenen bij het al dan niet schrappen van de vergoeding'', aldus Moerkamp.

Tijdens een hoorzitting over de medicijnen, kwam Moerkamp vorig jaar oog in oog te staan met patiënten. ,,Als je al die mensen ziet zitten in die zaal, in rolstoelen, sommigen aan de beademing, dan pas besef je echt dat alleen een wetenschappelijke benadering niet genoeg is om een beslissing op te baseren.''

,,We hebben de impact van onze bevindingen en suggesties destijds enorm onderschat'', zegt Moerkamp terugblikkend. ,,We komen uit een periode waarin verzoeken tot toelating van een bepaald middel in het pakket, meestal leidden tot positieve adviezen. Dat is niet meer zo. Mede door de economische crisis zijn dingen in een ander perspectief komen te staan'', aldus Moerkamp.

,,De vraag is nu: wat gaat er uit het pakket, niet meer wat er in komt.'' En dat is structureel anders, stelt Moerkamp. ,,Mensen zijn gewend dat ze hun behandeling vergoed krijgen. Schrap je die behandeling uit het pakket, dan pak je ze wat af.''

Vorige zomer lekte een conceptrapport van het College voor Zorgverzekeringen uit waarin stond dat de medicijnen tegen de ziekten van Pompe en Fabry te weinig effect hadden en te duur waren. In het document werd geopperd om de medicijnen uit het basispakket te schrappen. Grote verontwaardiging volgde.

Uiteindelijk adviseerde het CVZ om de medicijnen te vergoeden uit een apart potje in plaats van uit de basisverzekering. Minister Edith Schippers voelde daar echter niets voor. Zij onderhandelt nu met de fabrikanten om de prijs van dit soort medicijnen omlaag te krijgen.


CVZ kijkt eerder naar patiëntenbelang - Binnenland | Het laatste nieuws uit Nederland leest u op Telegraaf.nl [binnenland] (http://www.telegraaf.nl/binnenland/21784025/__CVZ_kijkt_naar_patientenbelang__.html)

En ik maar denken dat de Zorgverzekering in het belang van de burgers is.

Gezien de miljardenwinsten vraag ik me af welke economsche crisis?

super ick
04-08-13, 14:50
Dit is een Marokkaanse website

Maroc.nl

Revisor
04-08-13, 17:19
Maroc.nl

Wat wil je me zeggen? Mij wordt verweten waarom ik over nieuws die Marokkanen aangaat discusseer. Ik heb autochtonen niet verweten dat ze over Marokkanen of Maroko discusseren.

Dus waar wil je heen?