PDA

Bekijk Volledige Versie : nieuws Turkse columniste belaagt via Twitter na denigrerende uitspraken over de profeet



MoStar
03-08-13, 19:40
17820

De Turkse columniste Ebru Umar heeft een stortlading van boze mails en Twitter berichten gekregen naar aanleiding van haar laatste column in de gratis ochtendkrant Metro. Umar, een goede vriendin van wijlen Theo van Gogh, nam na de dood van Van Gogh de wekelijkse column op vrijdag over. Umar, die van Turkse kom af is, laat, net als van Gogh, een kritisch geluid horen tegenover de islam en de Turkse gemeenschap. Nu schrijft Umar al jaren deze column op vrijdag maar afgelopen week vloeg de vlam in de pijp.

Umar gaf zelf aan snel en vluchtig een losse column te hebben geschreven.Vandaar dat een aantal uitspraken in de column wellicht wat onhandig waren. Zo werd naar de heilige profeet gerefereerd met de woorden "die dooie gast". Voor een deel van de Turkse gemeenschap en andere moslims was de maat nu vol en werd Umar op haar Twitter account belaagt met beledigingen, scheldwoorden en bedreigingen. Volgens Umar gaat het om meer dan 2.000 bedreigingen.

Umar zelf heeft besloten aangifte te doen van de bedreigingen aan haar adres. De columniste geeft aan verbaast te zijn van de ophef die over de column is omstaan en betreurt het "Ons tegen ons" mentaliteit die bij veel Turken heerst. Zij geeft aan dat veel Turken binnen de gemeenschap een verschrikkelijke afkeer hebben tegen alles wat maar Nederlands is en dat alles wat Turks is, bij voorbaat geweldig is.

Foto: Flickr

CONTRA
03-08-13, 20:05
dit mens is geestelyk zo armoedig. ze kan maar op 1 manier aandacht genereren

Oiseau
03-08-13, 20:42
Ebru heeft het vaker over "gastjes", dooien, gekkies, maakt zelfs mensen met een Moslim baard voor apen. etc Ze denkt dat Moslims achterlijk en dom zijn. Mevrouw Ebru is begaafd, geslaagd en de rest is in haar optiek dom?
Dat zij als individu een hele massa op deze wijze benadert vanuit haar hogere podium (zij vindt zich zelf superieur!) is niets mis mee denkt ze. Dit is wat ik ook een vorm van achterlijkheid van haar vind want zij is en blijft volgens deze massa een Turkse. hahaha dat wil ze niet snappen..
Afin, haar achterlijkheid verpakt in corrigerende domme ABN woorden maakt dat zij ook een vorm van achterlijkheid logischerwijs op zichzelf afroept van Turken die ABN niet de juiste Taal waarmee ze met haar zouden willen communiceren blijkbaar..

Ze is labiel omdat ze haar visie op anderen wil leggen met fundamentele beledigende opmerkingen.
In mijn ogen is zij een extremist ,een soort aap zonder baard om haar woorden te gebruiken.
Leuker kan ze het niet maken maar zij heeft een blauwtje opgelopen op Twitter met haar medeTurken, nee volgens haar medeNederlanders met Turkse achtergrond..
Zij gaat aangifte doen omdat sommige hebben haar bedreigd. ( met niet ABN woorden dan zoals zij ook ze beledigd in ABN)

Eke
03-08-13, 22:41
dit mens is geestelyk zo armoedig. ze kan maar op 1 manier aandacht genereren

Het is haar werk om onder meer in de krant te schrijven. Om in radioprogramma's aan discussies mee te doen.
Dusse.....ze heeft wel wat te vermelden. Of iedereen het altijd met haar eens is ? Ondenkbaar. Daarvoor verschillen we teveel van elkaar, toch ?

Charlus
03-08-13, 22:46
een vorm van achterlijkheid van haar
haar achterlijkheid een vorm van achterlijkheid
Ze is labiel omdat ze haar visie op anderen wil opleggen met fundamentele beledigende opmerkingen.
In mijn ogen is zij een extremist ,een soort aap zonder baard

:argwaan:

Eke
03-08-13, 22:47
Ze denkt dat Moslims achterlijk en dom zijn. ????


Ze is labiel omdat ze haar visie op anderen wil opleggen met fundamentele beledigende opmerkingen.


Lees dit eens op je gemak.., Oiseau.

citaat Ebru Umar:

"De aanleiding is mijn overpeinzing van de week, ook wel column genaamd, waarin ik twee conversaties aanhaal: één met mijn moeder die me meldt dat je in Turkije vooral niet over nachtelijk moskeegejengel moet beginnen (“je láát het!”).

En één met een vriendin. Zij vertelt hoe haar moeders werkster Atatürk “die dooie gast” noemt en zij daar niets van zegt, maar denkt – dénkt! – die dooie gast wiens boek jij aanbidt is nog veel dooier. * En zich haast te zeggen dat je zoiets in Turkije niet hardop kúnt zeggen omdat je fysiek afgeschoten zou worden.


Kortom: in mijn METRO column staat dat er in Turkije geen vrijheid van meningsuiting is en dat je aan zelfcensuur moet doen. Vervolgens valt half Nederturkistan over me heen. Het bewijs dat mijn moeder en vriendin gelijk hebben. .................................." einde citaat.





* dat sterretje heb ik in de tekst geplaatst. Zowel Ataturk, de stichter van Turkije, als de Profeet Mohammed worden ingezet voor politieke strijd in Turkije. Maar dat wist je, Oiseau.
Toch handig om nog eens te vermelden in dit draadje.

Ibrah1234
03-08-13, 22:50
Dat geaffecteerd spreken met bijna een stiff upper lip staat haar niet.

Kenmerkend was een vraag aan Knevel of hij zich beledigd zou voelen als hij aangesproken zou worden als christengekkie. Een ferm ontkennend antwoord volgde.

Dat is denk ik ook het wezenlijk verschil. Een vastberaden en zelfverzekerde houding in de ene religie en volstrekte onzekerheid in de andere.

Een mogelijke verklaring is denk ik dat het christendom al honderden jaren onderwerp is van spot en satire terwijl dit voor de islam een betrekkelijk nieuw fenomeen is in Europa en de rest van de wereld.

Interessant te volgen de komende jaren hoe de islam haar weg gaat vinden buiten de landen om waar de islam gemeengoed is.

Eke
03-08-13, 23:20
Een vastberaden en zelfverzekerde houding in de ene religie en volstrekte onzekerheid in de andere.

.

Nou, nou, nou...als je Knevel nou eens vergelijkt met Knevel uit Moslimland. Dan zie je dezelfde houding...waarom zal die man zich druk maken om moslimsgekkie :hihi:

Oiseau
03-08-13, 23:55
Juist moderne moslims wensen mij dood - nrc.nl (http://www.nrc.nl/nieuws/2013/08/02/juist-die-moderne-moslims-wensen-mij-dood/)

Op internet, twitter en in de media gaat nu er eenmaal hard aan toe.
Op die fiets van "een Moslim heeft geen dikke huid" gaat het niet en zal nooit gaan wanneer het om Allah ,de Profeet en de Koran gaat.
Als je Moslims wil pakken hoor je ze te bekritiseren als mensen met tekortkomingen, fouten, met problemen waarvoor ze het hoofd niet kunnen bieden. Maar anti-Islam zullen nooit serieus genomen worden door Moslims en dat heeft niets met een negatief zelfbeeld of onzekerheid te maken.
Van alle kanten wordt de Islam aangevallen en men doet meer dan zijn best om vrijheden van Moslim wettelijk te beperken, dit besef leeft sterk bij Moslims.
Beledigen en denigrerend het over Islam hebben zal nooit gerelativeerd worden door Moslims omdat Moslims zelfs geen energie steken in het beledigen en denigrerend het over anderen hebben. Als men de confrontatie zoekt dan zal er altijd Moslims zijn die zoiets als onacceptabel gaan ervaren en de aanvaller van repliek dienen.
De vrijheid van meningsuiting,tot aan beledigen toe is heilig verklaard en wordt wettelijk beschermd, dat is helder maar wat heilig is voor een Moslim is niet wettelijk beschermd? "Verantwoordelijkheid nemen voor wat je zegt/schrijft" kun je niet bij wetten vastleggen en wanneer fatsoen is zoek gebeuren ongelukken. Als wat heilig voor mij is in je ogen te beledigen is dan heb ik het recht om me beledigd te voelen.
Wat Ebru wil zal ze niet bereiken door wat heilig is aan te vallen en dat geldt ook voor andere anti-Islam.

CONTRA
04-08-13, 00:37
Het is haar werk om onder meer in de krant te schrijven. Om in radioprogramma's aan discussies mee te doen.
Dusse.....ze heeft wel wat te vermelden. Of iedereen het altijd met haar eens is ? Ondenkbaar. Daarvoor verschillen we teveel van elkaar, toch ?

je hebt gelyk. ik zit helemaal niet in een positie om myn eerdere reaktie te rechtvaardigen. ik luister niet naar de radio. kyk geen tv en lees zelden kranten dus weet ik eigenlyk niet of ze maar op 1 manier aandacht kan krygen. mischien is ze regelmatig op radio en tv te horen over allerlei onderwerpen. maar ik hoor haar naam alleen als ze weer eens zeikt op de islam.

mark61
04-08-13, 01:02
Het is haar werk om onder meer in de krant te schrijven. Om in radioprogramma's aan discussies mee te doen.
Dusse.....ze heeft wel wat te vermelden. Of iedereen het altijd met haar eens is ? Ondenkbaar. Daarvoor verschillen we teveel van elkaar, toch ?

Het feit dat je een column hebt en op de radio mag wil nog niet zeggen dat je wat te melden hebt. 'Werk' kan je het ook al niet noemen. Ze is bedrijfskundige van beroep, maar ik heb niet het idee dat ze aan het werk is.

Ibrah1234
04-08-13, 01:11
Nou, nou, nou...als je Knevel nou eens vergelijkt met Knevel uit Moslimland. Dan zie je dezelfde houding...waarom zal die man zich druk maken om moslimsgekkie :hihi:

Ik ken geen Knevel uit moslimland. Ik kijk geen Arabische TV.

Maar als spotprenten, satirische filmpjes of kritische uitlatingen (van Gogh, Hirsi Ali) geweld uitlokken dan lijkt me daar nog een lange weg te gaan.

Satire en spot zijn niet nieuw voor het christendom. De islam moet daar nog haar weg in vinden.

De komende decennia zullen uitwijzen of men daar in slaagt.

Oiseau
04-08-13, 01:39
"Je hebt ook mannen die hun vrouwen zonder enige gene naar hen werk achter een raam voorlijk brengen en bij eind van hun dienst weer keurig ophalen" zoiets is ook denkbaar met een Religie..
En je hebt anderen die in alle staten gaan raken als je in de buurt van hun vrouw met een onhoorbaar voorstel zou komen..

Het verschil mag er wijzen.

Charlus
04-08-13, 02:01
Het feit dat je een column hebt en op de radio mag wil nog niet zeggen dat je wat te melden hebt. 'Werk' kan je het ook al niet noemen. Ze is bedrijfskundige van beroep, maar ik heb niet het idee dat ze aan het werk is.
Een valse ouwe nicht ben je.

Charlus
04-08-13, 02:02
een onhoorbaar voorstel
:hihi:
Groen duimpje.

Revisor
04-08-13, 02:06
Ebru Umar heeft zich als kind van een artsenechtpaar altijd beter gevonden dan de Turkse migranten uit het platteland en keek daarom altijd al op ze neer. Ze heeft zichzelf altijd geassocieerd met de Turkse seculiere elite en Nederlandse ''kakkers''.

Op vrij jonge leeftijd kreeg de feministische lobby haar in het vizier om als rolmodel te fungeren voor Turkse vrouwen, maar die lieten haar links liggen. Vermoedelijk door haar snobistische en elitaire gedrag.

Ze zou een langzame dood zijn gestorven als Theo van Gogh haar geen kans had gegeven om op zijn website columns te schrijven, die hoe kan het anders, daar altijd al af gaf op moslims, Turken en Marokkanen. Ze liet geen kans voorbij gaan om denigrerend over ze te schrijven.

Ze heeft nu eindelijk de reacties gekregen waarnaar ze verlangde. Meer woorden ga ik er niet aan vuil maken.

Oiseau
04-08-13, 02:08
Een valse ouwe nicht ben je.
nou, ik wil mark61 niet verdedigen maar volgens mij heeft hij meer verstand van de Turkse cultuur dan die adhd gefrustreerde mevrouw die de Adhan in Istambul niet kan aanhoren..hahaha lekker zo vroeg ook.

Ibrah1234
04-08-13, 02:15
Ze heeft zichzelf altijd geassocieerd met de Turkse seculiere elite en Nederlandse ''kakkers''.

Vermoedelijk door haar snobistische en elitaire gedrag.

De zelfingenomenheid droop er inderdaad vanaf. Van haar inhoudelijke bijdrage is dan ook weinig bij mij blijven hangen omdat ik me alleen maar aan dat mens zat te irriteren.

Charlus
04-08-13, 02:16
Maar anti-Islam zullen nooit serieus genomen worden door Moslims
Beledigen en denigrerend het over Islam hebben zal nooit gerelativeerd worden door Moslims
Welke van de twee?

maar wat heilig is voor een Moslim is niet wettelijk beschermd?
Nogal wiedes. Je verbazing geeft te denken maar ik blijf positief en neem aan dat jij niet representatief bent.

Charlus
04-08-13, 02:31
nou, ik wil mark61 niet verdedigen
Waarom doe je't dan?

maar volgens mij heeft hij meer verstand van de Turkse cultuur dan die adhd gefrustreerde mevrouw die de Adhan in Istambul niet kan aanhoren..hahaha lekker zo vroeg ook.
De valse nichterigheid is gelegen in dat zijn kritiek niet inhoudelijk is maar zich beperkt tot insinuaties en vage achterklap. Jullie lijken wel wat op elkaar.

die adhd gefrustreerde mevrouw
Dat bedoel ik.

Charlus
04-08-13, 02:34
Ebru Umar heeft zich als kind van een artsenechtpaar altijd beter gevonden dan de Turkse migranten uit het platteland en keek daarom altijd al op ze neer. Ze heeft zichzelf altijd geassocieerd met de Turkse seculiere elite en Nederlandse ''kakkers''.

Op vrij jonge leeftijd kreeg de feministische lobby haar in het vizier om als rolmodel te fungeren voor Turkse vrouwen, maar die lieten haar links liggen. Vermoedelijk door haar snobistische en elitaire gedrag.

Ze zou een langzame dood zijn gestorven als Theo van Gogh haar geen kans had gegeven om op zijn website columns te schrijven, die hoe kan het anders, daar altijd al af gaf op moslims, Turken en Marokkanen. Ze liet geen kans voorbij gaan om denigrerend over ze te schrijven.

Ze heeft nu eindelijk de reacties gekregen waarnaar ze verlangde. Meer woorden ga ik er niet aan vuil maken.
Ze kent haar plaats niet, zoveel is duidelijk.

knuppeltje
04-08-13, 09:39
[QUOTE=Oiseau;5221387Ze is labiel omdat ze haar visie op anderen wil leggen met fundamentele beledigende opmerkingen.
In mijn ogen is zij een extremist ,een soort aap zonder baard om haar woorden te gebruiken.[/QUOTE]

U bent psychiater?

knuppeltje
04-08-13, 09:47
"Je hebt ook mannen die hun vrouwen zonder enige gene naar hen werk achter een ram voorlijk brengen en bij eind van hun dienst weer keurig ophalen"

zoiets is ook denkbaar met een Religie..

Dat is je reinste zoöfilie.

Denk het dus niet.

Magister
04-08-13, 10:08
Ebru Umar heeft zich als kind van een artsenechtpaar altijd beter gevonden dan de Turkse migranten uit het platteland en keek daarom altijd al op ze neer. Ze heeft zichzelf altijd geassocieerd met de Turkse seculiere elite en Nederlandse ''kakkers''.

Op vrij jonge leeftijd kreeg de feministische lobby haar in het vizier om als rolmodel te fungeren voor Turkse vrouwen, maar die lieten haar links liggen. Vermoedelijk door haar snobistische en elitaire gedrag.

Ze zou een langzame dood zijn gestorven als Theo van Gogh haar geen kans had gegeven om op zijn website columns te schrijven, die hoe kan het anders, daar altijd al af gaf op moslims, Turken en Marokkanen. Ze liet geen kans voorbij gaan om denigrerend over ze te schrijven.

Ze heeft nu eindelijk de reacties gekregen waarnaar ze verlangde. Meer woorden ga ik er niet aan vuil maken.

Dat zijn er toch al heel wat en allemaal vals...

mark61
04-08-13, 10:25
Een valse ouwe nicht ben je.

Alles goed meneer dröge?

Jij klinkt gewoon vals en oud. Wat is er met nicht? Je bent homofoob?

Umar heeft niets boeiends te vertellen. Nooit gehad ook. Er zijn zoveel columnisten in NL die werkelijk niets boeiends te melden hebben.

Je adoreert haar?

Wat is dit voor bespottelijke reactie? Doe ff normaal.

mark61
04-08-13, 10:26
De valse nichterigheid is gelegen in dat zijn kritiek niet inhoudelijk is maar zich beperkt tot insinuaties en vage achterklap.

Huh? Ik heb een mening over haar als columniste. En dan? Wat is de insinuatie en de achterklap?

Doe even normaal, idioot. Jij hoort zeker ook tot die ouwe hollandse mannen die op haar geilen :haha:

Ik heb toevallig, om te kijken wat er aan de hand was, gisteren even haar 'conversatie' op Twitter met Naima Azough bekeken; mijn conclusie is dat ze licht geestesziek is.

Magister
04-08-13, 10:27
Huh? Ik heb een mening over haar als columniste. En dan? Wat is de insinuatie en de achterklap?

Doe even normaal, idioot.

Dat die kritiek niet inhoudelijk is, zoals Charlus zei.

mark61
04-08-13, 10:35
Dat die kritiek niet inhoudelijk is, zoals Charlus zei.

Ten eerste reageerde ik op Eke die doet alsof columns schrijven een carrière is. Wel, dat is het niet.

Ten tweede was het wel inhoudelijk; ik vind niets wat ik ooit van haar gelezen heb de moeite waard.

Ten derde, breek me de bek niet open als ik 'inhoudelijk' zou moeten worden op detailniveau. Haar 'geschriften' zijn van zulk niveau dat je er niet eens inhoudelijk op in kan gaan.

Magister
04-08-13, 10:44
Ten eerste reageerde ik op Eke die doet alsof columns schrijven een carrière is. Wel, dat is het niet.

Ten tweede was het wel inhoudelijk; ik vind niets wat ik ooit van haar gelezen heb de moeite waard.

Ten derde, breek me de bek niet open als ik 'inhoudelijk' zou moeten worden op detailniveau. Haar 'geschriften' zijn van zulk niveau dat je er niet eens inhoudelijk op in kan gaan.

Als je inhoudelijke kritiek levert ga je in op wat iemand zegt, dat heb je niet gedaan. Niemand heeft dat in dit topic nog gedaan.

De rest van je bericht is zoals gewoonlijk weer niet de moeite waard en bagger.

super ick
04-08-13, 16:22
Interessant te volgen de komende jaren hoe de islam haar weg gaat vinden buiten de landen om waar de islam gemeengoed is.

Inderdaad is daar een kloof wat betreft kritiek op het geloof. Niet gewend dus een kwestie van wennen. Zo zou het moeten gaan maar er zijn ook mensen die er anders over denken. Ik heb pas een uitdrukking gehoord in dit kader die wel eens een grote kern van waarheid zou kunnen bevatten.

Als je een hond in een paardenstal zet wordt het nog geen paard. (Waarbij het niet de bedoeling is mensen met honden of paarden te vergelijken).

Oiseau
04-08-13, 16:51
Zoveel psychopaten op deze wereld die elkaar elke keer weten te vinden..
Moslims hoe zwak ze nu ook zijn zorgen ervoor dat velen geen raad weten hoe met ze om te gaan en te bestrijden. Een zwakke Moslim is sterker dan de sterkste anti-Islam psychopaat.
Tegen Moslims zullen psychopaten op deze wereld altijd verliezen.. We hebben een lange adem en we zullen zien wie uitgeput gaat raken in de komende Tijden ..
Lol , lekker jullie frustraties hier uiten maar het gaat geen moer helpen.:zwaai: dag groentjes.

sjo
04-08-13, 20:39
Inderdaad is daar een kloof wat betreft kritiek op het geloof. Niet gewend dus een kwestie van wennen. Zo zou het moeten gaan maar er zijn ook mensen die er anders over denken. Ik heb pas een uitdrukking gehoord in dit kader die wel eens een grote kern van waarheid zou kunnen bevatten.

Als je een hond in een paardenstal zet wordt het nog geen paard. (Waarbij het niet de bedoeling is mensen met honden of paarden te vergelijken).

Wederom een ijzersterk bewijs tegen de "evolutie-theorie".....:lol:

Bofko
04-08-13, 23:09
Tegen Moslims zullen psychopaten op deze wereld altijd verliezen.. .

Moslims meten aan psychopaten......:wow:

Lamis93
05-08-13, 01:28
Al salaam 3aleikom allen.

Na de bedreigingen op Ebru Umar, welke een reactie waren op de gewaagde columns waarin Umar onze Profeet (Vrede zij) met hem o.a. uitmaakte voor een dooie gast, verscheen Umar aan tafel bij Knevel en van den Brink. Haar doel was bereikt; ze had haar minutes of fame weer even te pakken. Haar uitspraken maakten het een en ander bij me los en ik besloot een respons te schrijven, maar dan eentje zonder dreigementen. Ik heb een column geplaatst op de website van de metro. Om deze daadwerkelijk de komende week maandag in de krant te zien, heb ik jullie hulp nodig! Ik verzoek jullie mijn column te lezen en deze (mochten jullie het wat vinden) te liken. Liken kan via je fb-account en via de stemknop. Ga aub naar link en klik op mijn stuk: De hedendaagse beschaving door Lamis Shuker. Ik stel jullie hulp zeer op prijs! En hoop dat er massaal geliket zal worden.

Alvast bedankt iedereen!!

Oiseau
05-08-13, 01:32
Moslims meten aan psychopaten......:wow:
Weet jij niet dat de meeste leiders op deze wereld psychopathisch ingesteld zijn?

Lamis93
05-08-13, 01:37
Ik zie dat je bij mijn vorige reactie niet op de link kunnen klikken.

Lamis93
05-08-13, 01:38
vreemd! zouden jullie alsnog mijn column willen bekijken? ga dan naar de metronieuws site en ga naar de lezerscolumns. Daar is mijn stukje te vinden onder de titel De hedendaagse beschaving?

Bedankt!

BlackBox
05-08-13, 01:46
Ik zie dat je bij mijn vorige reactie niet op de link kunnen klikken.
Je moet eerst 10 posts hebben voordat je links kunt plaatsen.


vreemd! zouden jullie alsnog mijn column willen bekijken? ga dan naar de metronieuws site en ga naar de lezerscolumns. Daar is mijn stukje te vinden onder de titel De hedendaagse beschaving?

Bedankt!
Ik heb gestemd en ga zodadelijk lezen.

Link: De hedendaagse beschaving? (http://lezerscolumns.metronieuws.nl/view/d2zz)

Lamis93
05-08-13, 01:52
Ow hahah stom van me, dat heb ik over het hoofd gezien! Top, dankje vriendelijk. Ik hoop dat je het wat vindt ;)

BlackBox
05-08-13, 02:58
Ow hahah stom van me, dat heb ik over het hoofd gezien! Top, dankje vriendelijk. Ik hoop dat je het wat vindt ;)
IK heb het stuk gelezen. Je oprechtheid komt zonder meer binnen bij mij.
Maar ik zeg meteen dat er een aantal taal - en stijlfouten in staan en ik licht dit toe:.



Wederom wordt er weer zoveel ophef gemaakt en zoveel extra aandacht gegeven aan een waardeloze column, wat als gevolg alleen maar extra negativiteit over de Islam oplevert.
met als gevolg dat dit alleen maar extra negativiteit voor de islam oplevert
wat als gevolg heeft dat dit alleen maar extra negativiteit voor de islam oplevert


Persoonlijk ben ik geen columnist, maar vind het opmerkelijk dat men tegenwoordig van alles en nog wat kan roepen, zonder zijn/haar lezers van de nodige bewijzen en bronnen te voorzien.
Ik ben geen columniste


Ondertussen maakt mevrouw Umar verwijtende uitspraken over de positie van de vrouwen in de Islam waar geen enkele kern van waarheid in zit, waarna de rest van de tafel knikkend instemt met Umar's persoonlijke frustraties.
uitspraken doen/verwijten maken
Ondertussen doet mevrouw Umar op een verwijtende toon uitspraken over de positie

Waar is de civilisatie van vandaag als we geen respect kunnen tonen tegen iets of iemand wat ons medemens lief is.
respect hebben voor/tonen aan
wat is betrekkelijk voornaamwoord
ons moet onze zijn
(de zin op zich loopt niet)

Waar is de civilisatie van vandaag als we geen respect kunnen hebben voor iets of iemand, dat of die onze medemens lief is.


Tegenwoordig hoort het noemen van een profeet, een dooie gast, bij onze beschaving.
Tegenwoordig hoort een profeet een dooie gast noemen bij onze beschaving
Tegenwoordig hoort een profeet benoemen als een dooie gast bij onze beschaving

en slotte zou ik graag de willen spreken namens alle 'godsdienstgekkies' die de athaan (oproep tot gebed) van de moskee prachtig vinden. de hoort hier niet


Mocht het deze keer niet lukken je stuk geplaatst te krijgen en wil jij jezelf een herkansing geven, dan kun je een concept het beste plaatsen op Wie schrijft die blijft (http://www.maroc.nl/forums/wie-schrijft-blijft/) en zul je ongetwijfeld geholpen worden.

Magister
05-08-13, 08:53
Al salaam 3aleikom allen.

Na de bedreigingen op Ebru Umar, welke een reactie waren op de gewaagde columns waarin Umar onze Profeet (Vrede zij) met hem o.a. uitmaakte voor een dooie gast, verscheen Umar aan tafel bij Knevel en van den Brink. Haar doel was bereikt; ze had haar minutes of fame weer even te pakken. Haar uitspraken maakten het een en ander bij me los en ik besloot een respons te schrijven, maar dan eentje zonder dreigementen. Ik heb een column geplaatst op de website van de metro. Om deze daadwerkelijk de komende week maandag in de krant te zien, heb ik jullie hulp nodig! Ik verzoek jullie mijn column te lezen en deze (mochten jullie het wat vinden) te liken. Liken kan via je fb-account en via de stemknop. Ga aub naar link en klik op mijn stuk: De hedendaagse beschaving door Lamis Shuker. Ik stel jullie hulp zeer op prijs! En hoop dat er massaal geliket zal worden.

Alvast bedankt iedereen!!

't Is geen goed stuk. Je gaat niet in op haar hoofdgedachte.

super ick
05-08-13, 09:35
Al salaam 3aleikom allen.

Na de bedreigingen op Ebru Umar, welke een reactie waren op de gewaagde columns waarin Umar onze Profeet (Vrede zij) met hem o.a. uitmaakte voor een dooie gast, verscheen Umar aan tafel bij Knevel en van den Brink. Haar doel was bereikt; ze had haar minutes of fame weer even te pakken. Haar uitspraken maakten het een en ander bij me los en ik besloot een respons te schrijven, maar dan eentje zonder dreigementen. Ik heb een column geplaatst op de website van de metro. Om deze daadwerkelijk de komende week maandag in de krant te zien, heb ik jullie hulp nodig! Ik verzoek jullie mijn column te lezen en deze (mochten jullie het wat vinden) te liken. Liken kan via je fb-account en via de stemknop. Ga aub naar link en klik op mijn stuk: De hedendaagse beschaving door Lamis Shuker. Ik stel jullie hulp zeer op prijs! En hoop dat er massaal geliket zal worden.

Alvast bedankt iedereen!!

Uitstekend initiatief!

BTW, ik kan het niet vinden want er staat geen link maar vergeet niet te vermelden dat het schandalig is dat zij met de dood bedreigd wordt. Of vind je dat geen probleem?

Eke
05-08-13, 11:25
[Als je Moslims wil pakken hoor je ze te bekritiseren als mensen met tekortkomingen, fouten, met problemen waarvoor ze het hoofd niet kunnen bieden.


. Als wat heilig voor mij is in je ogen te beledigen is dan heb ik het recht om me beledigd te voelen.
Wat Ebru wil zal ze niet bereiken door wat heilig is aan te vallen en dat geldt ook voor andere anti-Islam.

Weet je Oiseau, ik vind dat mensen wel iets anders te doen hebben dan elkaar te willen pakken. Waarom zou je ? Laten we elkaar de ruimte geven om onszelf te zijn en laten we het normaal vinden om ons samen te buigen over de problemen van onze samenleving.
Dat de realiteit er anders uitziet is vers twee. Het is al heel wat als tot ons mensen doordringt dat we barsten van de vooroordelen en dat we geneigd zijn als iets dat als AU overkomt meteen terug te serveren. Ogenblikkelijk.
Maar we zijn dus geen dieren...we kunnen (meestal even) uitzoeken of het nou de bedoeling was van die ander om er hard in te gaan. Weet je, gewoon erover praten.

Eke
05-08-13, 11:42
je hebt gelyk. ik zit helemaal niet in een positie om myn eerdere reaktie te rechtvaardigen. ik luister niet naar de radio. kyk geen tv en lees zelden kranten dus weet ik eigenlyk niet of ze maar op 1 manier aandacht kan krygen. mischien is ze regelmatig op radio en tv te horen over allerlei onderwerpen. maar ik hoor haar naam alleen als ze weer eens zeikt op de islam.

Contra, jouw reactie was "dit mens is geestelijk zo armoedig...."
Hierover wil ik wat opmerken. Contra, het spijt me als je het gevoel krijgt dat je aangevallen wordt als ik een andere mening naar voren schuif.
Het is toch normaal dat mensen verschillen. Houdt het leven levendig :)

Jij hoort haar naam alleen als ze zeikt op de Islam. Logisch eigenlijk, want als je dit ervaart als afzeiken is dat superirritant.
Je kunt ook uitzoeken wat ze nou bedoelt en...of dit klopt voor jou.

Als je hoort : ze heeft de Profeet Mohammed een dooie gast genoemd dan denk je waarschijnlijk..laat ze met haar tengels afblijven van ons Geloof.

Contra, toen ik zelf las dat het helemaal haar bedoeling niet was om de Profeet Mohammed te beledigen (!!!), maar dat ze een schets maakte van gesprekje tussen twee vrouwen in Turkije die politiek op een andere golflengte zaten...zag ik het toch anders.



pS over die geestelijke armoede. Mss bedoelen we alletwee iets anders ermee. Als je bedoelt dat ze niet gelovig is opgevoed en niet gelovig is. Klopt.

Maar als je bedoelt : ze heeft weinig geestelijke bagage... Dan wil ik naar voren brengen dat ze buitenshuis alleen maar hoofdwerk doet..bv een boek schrijven n.a.v.99 interviews met andere mensen. Nou, dan heb je wat om over na te denken.
Je moet het gehoorde sowieso in schrift uit gaan drukken zodat de lezer een beeld krijgt van die geïnterviewde.

Eke
05-08-13, 12:21
Het feit dat je een column hebt en op de radio mag wil nog niet zeggen dat je wat te melden hebt. 'Werk' kan je het ook al niet noemen. Ze is bedrijfskundige van beroep, maar ik heb niet het idee dat ze aan het werk is.

Zij meldt op een uitgesproken manier haar meningen. Zijn mensen gevoelig voor over het algemeen :)

Ik las trouwens dat ze voor het Algemeen Dagblad heeft geschreven, Het Parool, Propria Cures, Nieuwe Revu, Opzij
en dat ze een paar boeken op haar naam heeft staan.

Als je bedoelt dat ze zich te weinig baseert op feiten... je zou gelijk kunnen hebben. Ik ben geen Ebru Umar-kenner.
Wel vind ik het een spontane intelligente vrouw, met wie je leuk zou kunnen praten juist ook omdat je verschillende opvattingen hebt over een stel zaken.:)

Vrijheid is voor mij ook heel belangrijk. Maar medemenselijkheid is zeker zo belangrijk. Je bent niet alleen op de wereld.
Dus ja..bedreigingen doe je niet ...kom op,he, ze heeft niemand vermoord of verkracht en dan nog... !!!!


maar ze reageert alleen rationeel als ze zegt : "die man is toch in feite dood" ---een gemiste kans om het bedreigen te tackelen.

"Die man" is de geliefde Profeet van veel lezers. Net zoals Ataturk geliefd voor anderen is als stichter van Turkije.

De Profeet Mohammed zou trouwens zelf ook al die bedreigingen afkeuren,vermoed ik, zowel Hij als Jezus wilden geen persoonsverheerlijking.

Lamis93
05-08-13, 13:13
Dankjewel Blackbox voor je opmerkingen. Ik waarde je moeite enorm. Hopelijk kan ik het nog aanpassen op de site!

Lamis93
05-08-13, 13:20
Uitstekend initiatief!

BTW, ik kan het niet vinden want er staat geen link maar vergeet niet te vermelden dat het schandalig is dat zij met de dood bedreigd wordt. Of vind je dat geen probleem?

Dankjewel, de link staat een aantal reacties verder als je goed kijkt :P je kan het ook bekijken door naar de metronieuws site te gaan en te zoeken bij de lezerscolumns. Het stuk heet De hedendaagse beschaving? door Lamis Shuker. Ik heb in het begin van het stuk wel iets vermeld over de bedreigingen, namelijk dat ze onnodig waren en een averechts effect hebben. Verder ben ik niet op de bedreigingen in gegaan, ik kon helaas maar 400 woorden gebruiken :P

Lamis93
05-08-13, 13:23
't Is geen goed stuk. Je gaat niet in op haar hoofdgedachte.

Oke, in ieder geval bedankt voor je commentaar! Kan je me alsjeblieft wel uitleggen wat haar hoofdgedachte dan was? Misschien dat ik dan wat kan aanpassen?

Eke
05-08-13, 14:21
Ik ken geen Knevel uit moslimland. Ik kijk geen Arabische TV.

Maar als spotprenten, satirische filmpjes of kritische uitlatingen (van Gogh, Hirsi Ali) geweld uitlokken dan lijkt me daar nog een lange weg te gaan.

Satire en spot zijn niet nieuw voor het christendom. De islam moet daar nog haar weg in vinden.

De komende decennia zullen uitwijzen of men daar in slaagt.

Hallo Ibrah, het hoeft niet. Kijken naar de TV om een Arabische Andries Knevel te zien.Iemand die goed onderwijs heeft gehad en heeft geleerd z'n schouders op te halen bij scheldwoorden. Tuurlijk bestaan die ook op andere plekken op de wereld :)

NB.Bedreigingen is een stap verder. Dat gaat meteen een grens over. Knevel had het alleen over christengekkie. Maf woord trouwens.




PS.Je kunt zeker ook je kracht halen bij God, door je aan God/Allah over te geven en niet aan je opvlammende woede. Een soort "let it be "...

Hoe beter je jezelf kent hoe minder je je mee laat slepen met andermans en eigen emoties. Hoe beter het is voor de wereld. Ken Uzelve.Het begint al bij de oudeGrieken. Bij de Christenen, bij de Moslims.

Innerlijke groei/innerlijke Jihad...heel belangrijk.

Magister
05-08-13, 14:27
Oke, in ieder geval bedankt voor je commentaar! Kan je me alsjeblieft wel uitleggen wat haar hoofdgedachte dan was? Misschien dat ik dan wat kan aanpassen?

Ze vraagt zich af hoe het komt dat deze jochies, die in Nederland geboren zijn en die haar bedreigen zo slecht aangepast zijn aan de Nederlandse normen en waarden en zich meer verwant voelen met Turkije dan met Nederland.

Revisor
05-08-13, 14:43
Ze vraagt zich af hoe het komt dat deze jochies, die in Nederland geboren zijn en die haar bedreigen zo slecht aangepast zijn aan de Nederlandse normen en waarden en zich meer verwant voelen met Turkije dan met Nederland.

Qua bedreigingen zijn ze heel goed aangepast aan Nederland. In Nederland is het vrij normaal om mensen o.a. via internet te bedreigen als je het niet met ze eens bent of je gekwetst voelt.

Dat ze zich minder thuis voelen in Nederland laat zich makkelijk raden. Het anti-islam en anti-allochtonenklimaat in Nederland geeft jonge mensen makkelijk het gevoel dat ze er niet bij horen.

Eke
05-08-13, 14:55
In Nederland is het vrij normaal . :vreemd: bedreigen ? Dit vinden Nederlanders vrij normaal ? Jij dan ?

Revisor
05-08-13, 15:02
:vreemd: bedreigen ? Dit vinden Nederlanders vrij normaal ? Jij dan ?

Ik zei niet dat Nederlanders het normaal vinden, ik zei dat het normaal is dat mensen in Nederland bedreigd worden. Je wilt niet weten hoe massaal bedreigd wordt in Nederland.

Eke
05-08-13, 15:03
Dankjewel Blackbox voor je opmerkingen. Ik waarde je moeite enorm. Hopelijk kan ik het nog aanpassen op de site!

Ben jij toevallig Blackbox ? Lamis Schucker... Gave nick :hihi:

PS ben nog niet aan je bijdrage toegekomen. Ik reageer op page 1 en 2 en de goegemeente zit alweer op page 5 of 6.zucht.

Eke
05-08-13, 17:00
Ze heeft nu eindelijk de reacties gekregen waarnaar ze verlangde. Meer woorden ga ik er niet aan vuil maken.

Ze heeft haar vriend/coach verloren door moord na bedreiging... Hoe traumatisch kan dat zijn.En nu weten enkele Nederlanders te vertellen dat ze verlangde naar bedreigingen. Is niet fair.

Revisor
05-08-13, 17:07
Ze heeft haar vriend/coach verloren door moord na bedreiging... Hoe traumatisch kan dat zijn.En nu weten enkele Nederlanders te vertellen dat ze verlangde naar bedreigingen.

Waarom dicht je haar sadomasochisme toe, Revisor ???

Sorry maar Ik heb gezegd dat ik geen woorden meer aan haar vuil ga maken.

Eke
05-08-13, 17:12
Als je een hond in een paardenstal zet wordt het nog geen paard. (Waarbij het niet de bedoeling is mensen met honden of paarden te vergelijken).

Superick, ze gaan elkaar niet afzeiken..ze kunnen zelfs aan elkaar gehecht raken.
Jammer trouwens dat je er niet meer bent, Fulanadetal, over diergedrag gesproken. :)

Eke
05-08-13, 17:34
Ik zei niet dat Nederlanders het normaal vinden, ik zei dat het normaal is dat mensen in Nederland bedreigd worden. Je wilt niet weten hoe massaal bedreigd wordt in Nederland.

Dan heb je het over ...uh...een bepaald deel (een groot deel misschien wel ?) van de Nederlandse internetbevolking die vloeken en schelden als ketellappers . Maar bedreigen is toch wettelijk strafbaar ? Hoe zit dat dan, Revisor ?

Revisor
05-08-13, 17:47
Dan heb je het over ...uh...een bepaald deel (een groot deel misschien wel ?) van de Nederlandse internetbevolking die vloeken en schelden als ketelappers . Maar bedreigen is toch wettelijk strafbaar ? Hoe zit dat dan, Revisor ?

Per jaar worden er minstens een half miljoen bedreigingen geuit, waarvan er ongeveer 150.000 aangiftes worden opgemaakt.

Toename van bedreiging met geweld? Aard en achtergronden van de stijging in aangiftes ter zake van arti-
kel 285 Sr.

W.J.M. de Haan en J.A. Nijboer

Eke
05-08-13, 17:49
Oke, in ieder geval bedankt voor je commentaar! Kan je me alsjeblieft wel uitleggen wat haar hoofdgedachte dan was? Misschien dat ik dan wat kan aanpassen?


citaat uit posting 11.43 uur van vandaag
Contra, toen ik zelf las dat het helemaal haar bedoeling niet was om de Profeet Mohammed te beledigen (!!!), maar dat ze een schets maakte van gesprekje tussen twee vrouwen in Turkije die politiek op een andere golflengte zaten...zag ik het toch anders.



Hoewel jouw aardige stuk al in de Metro geplaatst is inmiddels wil ik dit toch nog naar voren halen : m.i. is belangrijk om te realiseren dat het helemaal haar bedoeling niet was om de Profeet Mohammed te beledigen !!!!
Op zich weten we allemaal dat de Profeten niet meer leven, toch ? Wie vindt dit een taboe-onderwerp en waarom ?

CONTRA
05-08-13, 19:41
Contra, jouw reactie was "dit mens is geestelijk zo armoedig...."
Hierover wil ik wat opmerken. Contra, het spijt me als je het gevoel krijgt dat je aangevallen wordt als ik een andere mening naar voren schuif.
Het is toch normaal dat mensen verschillen. Houdt het leven levendig :)

voel me niet aangevallen. ik gaf je juist gelyk.



Als je hoort : ze heeft de Profeet Mohammed een dooie gast genoemd dan denk je waarschijnlijk..laat ze met haar tengels afblijven van ons Geloof.

Contra, toen ik zelf las dat het helemaal haar bedoeling niet was om de Profeet Mohammed te beledigen (!!!), maar dat ze een schets maakte van gesprekje tussen twee vrouwen in Turkije die politiek op een andere golflengte zaten...zag ik het toch anders.

het is myn geloof niet maar ik hou niet van mensen die geld en/of media-aandacht zoeken met het provoceren van moslims. dat is laag by de grond. ebru weet dat mohammed de achilleshiel is van moslims. om dan lomp over hem te spreken tydens de laatste dagen van ramadan is provoceren. ebru weet dat het negatieve aandacht oplevert.

uiteraard was het niet haar bedoeling mohammed te beledigen. die is immers dood en kan niet beledigd worden. ik denk dat het daarentegen wel haar bedoeling was aandacht te krygen door expres dat gesprek zodanig neer te pennen dat het media-aandacht oplevert.


pS over die geestelijke armoede. Mss bedoelen we alletwee iets anders ermee. Als je bedoelt dat ze niet gelovig is opgevoed en niet gelovig is. Klopt.

Maar als je bedoelt : ze heeft weinig geestelijke bagage... Dan wil ik naar voren brengen dat ze buitenshuis alleen maar hoofdwerk doet..bv een boek schrijven n.a.v.99 interviews met andere mensen. Nou, dan heb je wat om over na te denken.


geestelyke armoede in de zin dat ze dmv negatieve aandacht en provokaties zichzelf in de schynwerpers zet inplaats van zichzelf te profileren op kreatieve of op intellektuele wyze. ik hoor haar naam alleen als ze over de ruggen van moslims media-aandacht zoekt. dat vind ik geestelyk armoedig. ze kan het blykbaar niet op een konstruktieve manier.
aan de andere kant weet ik dus niet hoe vaak ze in het nieuws komt aangezien ik de media nauwelyks volg. mischien is ze regelmatig in de publiciteit wegens haar invloedryke rol in de literatuur maar dat ontgaat me aangezien ik geen lektuur noch literatuur lees.

Magister
05-08-13, 20:13
voel me niet aangevallen. ik gaf je juist gelyk.



het is myn geloof niet maar ik hou niet van mensen die geld en/of media-aandacht zoeken met het provoceren van moslims. dat is laag by de grond. ebru weet dat mohammed de achilleshiel is van moslims. om dan lomp over hem te spreken tydens de laatste dagen van ramadan is provoceren. ebru weet dat het negatieve aandacht oplevert.

uiteraard was het niet haar bedoeling mohammed te beledigen. die is immers dood en kan niet beledigd worden. ik denk dat het daarentegen wel haar bedoeling was aandacht te krygen door expres dat gesprek zodanig neer te pennen dat het media-aandacht oplevert.



geestelyke armoede in de zin dat ze dmv negatieve aandacht en provokaties zichzelf in de schynwerpers zet inplaats van zichzelf te profileren op kreatieve of op intellektuele wyze. ik hoor haar naam alleen als ze over de ruggen van moslims media-aandacht zoekt. dat vind ik geestelyk armoedig. ze kan het blykbaar niet op een konstruktieve manier.
aan de andere kant weet ik dus niet hoe vaak ze in het nieuws komt aangezien ik de media nauwelyks volg. mischien is ze regelmatig in de publiciteit wegens haar invloedryke rol in de literatuur maar dat ontgaat me aangezien ik geen lektuur noch literatuur lees.

Over geestelijke armoede gesproken...

mark61
05-08-13, 20:36
Zij meldt op een uitgesproken manier haar meningen. Zijn mensen gevoelig voor over het algemeen :)

maar ze reageert alleen rationeel als ze zegt : "die man is toch in feite dood" ---een gemiste kans om het bedreigen te tackelen.

"Die man" is de geliefde Profeet van veel lezers. Net zoals Ataturk geliefd voor anderen is als stichter van Turkije.

Ik vind wat zij hier schreef niet onder 'mening' vallen. 'Provocatie' is meer toepasselijk.

Het hele verhaal is trouwens vaag. De werkster van de moeder van een vriendin zou een brutale opmerking hebben gemaakt, nl.: die moeder had een portret van Atatürk opgehangen, en die werkster zou dan tegen haar iets gezegd hebben van 'waarom heb je een foto van die dooie gast opgehangen?'. Bijzonder onwaarschijnlijk. In de Turkse, en trouwens ook Nederlandse, verhoudingen word je dan schat ik op staande voet ontslagen.

Weliswaar is Atatürk in Turkije van zijn voetstuk aan het vallen waar hij voorheen bijna heilig verklaard was en elke kritiek uit den boze; dan nog schat ik dat ca. de helft van de Turken hem nog steeds zeer respecteert. Maar ehm het geloviger deel van de Turken gelooft het wel met hem.

Verder is de koran niet 'het boek van Mohammed', zoals zij zegt.

Magister
05-08-13, 20:45
Ik vind wat zij hier schreef niet onder 'mening' vallen. 'Provocatie' is meer toepasselijk.

Het hele verhaal is trouwens vaag. De werkster van de moeder van een vriendin zou een brutale opmerking hebben gemaakt, nl.: die moeder had een portret van Atatürk opgehangen, en die werkster zou dan tegen haar iets gezegd hebben van 'waarom heb je een foto van die dooie gast opgehangen?'. Bijzonder onwaarschijnlijk. In de Turkse, en trouwens ook Nederlandse, verhoudingen word je dan schat ik op staande voet ontslagen.

Weliswaar is Atatürk in Turkije van zijn voetstuk aan het vallen waar hij voorheen bijna heilig verklaard was en elke kritiek uit den boze; dan nog schat ik dat ca. de helft van de Turken hem nog steeds zeer respecteert. Maar ehm het geloviger deel van de Turken gelooft het wel met hem.

Verder is de koran niet 'het boek van Mohammed', zoals zij zegt.

Waarom ga ook jij niet in op het punt dat zij maakte?

En het is perfect in orde om de koran het boek van Mohammed te noemen.

Ibrah1234
05-08-13, 21:34
het is myn geloof niet maar ik hou niet van mensen die geld en/of media-aandacht zoeken met het provoceren van moslims. dat is laag by de grond. ebru weet dat mohammed de achilleshiel is van moslims. om dan lomp over hem te spreken tydens de laatste dagen van ramadan is provoceren. ebru weet dat het negatieve aandacht oplevert.

Wat ben jij toch een eng mannetje. Je oreert in alle windrichtingen dat je een enorme last hebt gehad van het christendom en het je leven negatief beheerst aan de andere kant wil je een Turks vrouwtje van 45 kilo het woord ontnemen omdat deze tegen de schenen schopt van gelovigen.

Provocaries? Wat een jankgedrag. Laat je nakijken man. Je zoekt gewoon iets om te rellen.

Voorts vind ik dat het mevrouw in kwestie vrij staat kritische kanttekeningen te plaatsen bij wie dan ook. Dat geldt dan richting alle geloofsovertuigingen.

Anticiperend op kreten als islam-basher et cetera maak ik vooralsnog duidelijk dat mij de inhoud van de boodschap van mevrouw geen mallemoer interesseert.

Het is haar belevingswereld, al dan niet terecht, dus haar realiteit.

Ik beaam en onderschrijf het niet simpelweg omdat ik het niet zo ervaar.

Eke
05-08-13, 22:02
1)voel me niet aangevallen. ik gaf je juist gelyk.





2)het is myn geloof niet maar ik hou niet van mensen die geld en/of media-aandacht zoeken met het provoceren van moslims. dat is laag by de grond
.

1) dat ligt dus aan mij dan...
2)dat siert jou.

Overigens heb ik me enigszins via internet (artikelen en you tube)verdiept in de huidige situatie van Ebru U.
Ze vertelde dat deze column gehaast was geschreven. Ze had er verder niet bij stil gestaan en zocht zeker geen golf van bedreigingen.

Eke
05-08-13, 22:25
Over geestelijke armoede gesproken...


Daar weet je niets van, Magister. Geen boeken lezen is niet identiek aan geestelijke armoede.
Denk alleen maar eens aan de periode van voor de boekdrukkunst..
en bv. aan kunstenaars die helemaal voor hun passie leven.

CONTRA
05-08-13, 22:31
Wat ben jij toch een eng mannetje. Je oreert in alle windrichtingen dat je een enorme last hebt gehad van het christendom en het je leven negatief beheerst

dat was in slechts 1 topic waar het ging over de wortels van onze kultuur en de invloed van het kristendom.


aan de andere kant wil je een Turks vrouwtje van 45 kilo het woord ontnemen omdat deze tegen de schenen schopt van gelovigen.

het lichaamsgewicht is irrelevant. van himmler zeg je toch ook niet dat het een iel tenger duits mannetje was om zn gedrag te bagatelliseren.

moslims provoceren mag wel van jou maar kritiek op de provocateurs mag dan weer niet. dan wordt ibrah boos. het vrye woord waar ebru gebruik van maakt geldt ook voor my. als het kommentaar over ebru jou niet aanstaat heb je pech gehad.


Provocaries? Wat een jankgedrag. Laat je nakijken man. Je zoekt gewoon iets om te rellen.

myn post aan eke was normaal van toon en het kan me niet voorstellen dat eke myn post als relschoppen opvat. ik kan je reaktie echter wel begrypen. gisteren bekritiseerde ik het homofobe gedrag van jou en nu ben je uit op wraak.

Eke
05-08-13, 22:40
1)Ik vind wat zij hier schreef niet onder 'mening' vallen. 'Provocatie' is meer toepasselijk.



2)Verder is de koran niet 'het boek van Mohammed', zoals zij zegt.

1)Je hebt het nu sec over de column. Accoord. Geen mening maar een schets van haar visie op Turks gebeuren.
Zelf bekeek ik o.a. een youtube-opname van een bezoek aan Knevel en Van de Brink. Daar hoorde ik meningen.

2) Hoe spreken Turken in omgangstaal over de Koran, Mark ?

Ibrah1234
05-08-13, 22:41
moslims provoceren mag wel van jou maar kritiek op de provocateurs mag dan weer niet. dan wordt ibrah boos. het vrye woord waar ebru gebruik van maakt geldt ook voor my. als het kommentaar over ebru jou niet aanstaat heb je pech gehad.

Nou, nee. Ik ben er ook geen voorstander om en publique dergelijke zaken te verkondigen. Mij interesseert het niet eens wat ze heeft verkondigd.

Maar dat de hele kudde er bovenop springt baart zorgen. Er is geen nuance meer. Hetgeen ik gelezen heb hier op het forum draagt bij aan een negatief sentiment richting mevrouw wat reeds verontrustende vormen heeft aangenomen.

Nederlandse columniste bedreigd door Turkse jongeren (http://www.waarinholland.nl/2013/08/nederlandse-columniste-bedreigd-door-turkse-jongeren/)

Ik vind oprecht dat het belang van mevrouw in dezen thans zwaarder weegt dan de te bepleisteren blauwe schenen.

CONTRA
05-08-13, 22:43
Daar weet je niets van, Magister. Geen boeken lezen is niet identiek aan geestelijke armoede.
Denk alleen maar eens aan de periode van voor de boekdrukkunst..
en bv. aan kunstenaars die helemaal voor hun passie leven.

ik lees juist veel boeken. geen tv kyken en geen radio luisteren schept extra tyd om te lezen. ik lees echter alleen informatieve boeken. vooral akademische publikaties

Eke
05-08-13, 22:44
myn post aan eke was normaal van toon en het kan me niet voorstellen dat eke myn post als relschoppen opvat.


Welnee , daar is geen sprake van. O die tekst klopt niet. Overnieuw : Ja, daar is geen sprake van , mensen ;)




Trusten, prikkers !

Magister
05-08-13, 22:55
Daar weet je niets van, Magister. Geen boeken lezen is niet identiek aan geestelijke armoede.
Denk alleen maar eens aan de periode van voor de boekdrukkunst..
en bv. aan kunstenaars die helemaal voor hun passie leven.

Wie anderen geestelijke armoede verwijt moet niet verbaasd zijn dat dat op hemzelf terugslaat.

Eke
05-08-13, 22:57
ik lees juist veel boeken. geen tv kyken en geen radio luisteren schept extra tyd om te lezen. ik lees echter alleen informatieve boeken. vooral akademische publikaties

Bedankt voor je toelichting, Contra. Interessante boeken dus.

Maar ook een goedgeschreven roman heeft veel in zich. Je leest over een karakter, een omgeving, een tijdsbeeld enz.

Eke
05-08-13, 23:07
Wie anderen geestelijke armoede verwijt moet niet verbaasd zijn dat dat op hemzelf terugslaat.

Aha, je denkt aan koekjes van eigen deeg ?
Je mag hier toch gewoon je opinie geven ?



Ik had al trusten gezegd, he :)

Magister
05-08-13, 23:38
Aha, je denkt aan koekjes van eigen deeg ?
Je mag hier toch gewoon je opinie geven ?



Ik had al trusten gezegd, he :)

Tuurlijk mag dat, maar Contra verwijt Umar geestelijke armoe terwijl hij er helemaal geen blijk van geeft dat hij weet waar ze over praat. Hij gaat daar ook helemaal niet op in. Dat noem ik geestelijke armoede.

BlackBox
06-08-13, 00:01
Dankjewel Blackbox voor je opmerkingen. Ik waarde je moeite enorm. Hopelijk kan ik het nog aanpassen op de site!
Graag gedaan.

Ik zie dat je tekst nog niet is gewijzigd.
Mocht je de tekst echt niet meer kunnen wijzigen, volgende keer beter insha'Allah.

BlackBox
06-08-13, 00:02
Ben jij toevallig Blackbox ? Lamis Schucker... Gave nick :hihi:
Door dit soort opmerkingen houden nieuwe prikkers het hier binnen de kortste keren voor gezien.

super ick
06-08-13, 09:17
Ik vind wat zij hier schreef niet onder 'mening' vallen. 'Provocatie' is meer toepasselijk.

Het hele verhaal is trouwens vaag. De werkster van de moeder van een vriendin zou een brutale opmerking hebben gemaakt, nl.: die moeder had een portret van Atatürk opgehangen, en die werkster zou dan tegen haar iets gezegd hebben van 'waarom heb je een foto van die dooie gast opgehangen?'. Bijzonder onwaarschijnlijk. In de Turkse, en trouwens ook Nederlandse, verhoudingen word je dan schat ik op staande voet ontslagen.

Weliswaar is Atatürk in Turkije van zijn voetstuk aan het vallen waar hij voorheen bijna heilig verklaard was en elke kritiek uit den boze; dan nog schat ik dat ca. de helft van de Turken hem nog steeds zeer respecteert. Maar ehm het geloviger deel van de Turken gelooft het wel met hem.

Verder is de koran niet 'het boek van Mohammed', zoals zij zegt.

Provocatie?
In dezelfde discussie ging het er ook over dat diverse cabaretiers al uitkijken met moslimgrappen. Vt Hek en Teeuwen hebben dat oa verklaard. Zij hebben het er niet voor over.
Jij noemt het al provocatie. Dat is ook toegeven.

Ik zou het van de daken af willen schreeuwen: Wen er maar aan, vrijheid van meningsuiting.

Eke
06-08-13, 11:31
Door dit soort opmerkingen houden nieuwe prikkers het hier binnen de kortste keren voor gezien.

Je zou ook kunnen vragen waarom ik het een gave nick vond , zwarte doos :boos:. En ja, het is een leuke vrouw. hopelijk wordt ze hier prikker.




enthousiast meteen op zoek naar haar column voor metro --->even een snelle google---en :

The ability of LAMIS for simultaneous elemental and isotopic analysis, ...... C. Schucker,Dr.,2812965585,[email protected] -----> :rolleyes: Lamis Schucker :hihi gave nick, op zich dan.


Ieder het zijne...en ja, het is Slucker, hoor.

Eke
06-08-13, 11:40
Tuurlijk mag dat, maar Contra verwijt Umar geestelijke armoe terwijl hij er helemaal geen blijk van geeft dat hij weet waar ze over praat. Hij gaat daar ook helemaal niet op in. Dat noem ik geestelijke armoede.

Magister, ik heb je gelezen. Internetten is gewoon behoorlijk gebrekkig. bah. het kost veel tijd ook.

CONTRA
06-08-13, 13:55
Maar ook een goedgeschreven roman heeft veel in zich. Je leest over een karakter, een omgeving, een tijdsbeeld enz.

zekers. als mensen romans willen lezen moeten ze het vooral doen. zelf heb ik romans niet nodig. mn fantasie en verbeeldingsvermogen worden al ruim voldoende geprikkeld tydens het dromen.

Eke
06-08-13, 14:33
zekers. als mensen romans willen lezen moeten ze het vooral doen. zelf heb ik romans niet nodig. mn fantasie en verbeeldingsvermogen worden al ruim voldoende geprikkeld tydens het dromen.

:) I like that.